PDA

Bekijk de volledige versie : meningen over deze set(s)



refused
25-11-2001, 18:43
Hallo,

ik ben nogal een lowbudget persoon (student he:)
Nou heb ik een behoorlijke tv op me kamer staan waar ik dik tevreden over ben en een dvd-speler (toshiba sd 210-e) die me ook prima bevalt, nu wil ik dolby digital 5.1 nog hebben :)
ik heb nu mijn computer speakers aangesloten op me dvdspeler (2 speakers + subwoofer) wat al een 100 keer zo mooi geluid geeft als de tv.

Nu wil ik dus een set aanschaffen wat me DD 5.1 geeft. En mijn budget is slechts 500 piek :) jaja 500 piek. Me budget kan echt niet hoger, dus wachten en sparen is geen optie.

Mijn ogen zijn gevallen op deze 3 sets:

1. Siemens/Fujitsu soundbird digital hometheater (444piek) (denk ik onbekend bij dit publiek): http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripherals/homeperipherals/soundbird.html


SOUNDBIRD Cinema Digital PST


Speakers 5.1 speaker set
4 x satellite speakers 1 x center speaker 1 x subwoofer
High quality S/PDIF optical and coaxial input Remote control External decoder
Volume control on satellite speaker with on / off function
Magnetically shielded Easy to install - one cable for all elements
Multichannel decoding Dolby Pro Logic
Dolby Digital Stereo -
Total power output (RMS / PMPO) 140 W / 1000 W

2. Creative soundworks 5.1 digital (500piek)
(www.creative.com reeds bekend bij een ieder)

3. Videologic Digitheatre LC (500 piek)
http://www.videologic.com/Products/VL-60446/ProductIntro.asp?Product=VL-60446

High quality 5.1 speaker system designed to complement your six-channel sound card and software DVD player or your Dolby Digital/DTS enabled DVD player.

Output power: Total 62.5W RMS (1000W PMPO); front 7.5W + 7.5W; surround 7.5W +7.5W; centre 7.5W; subwoofer 25W.

Input sensitivity: DVD input 250 mV; aux input 500 mV.

Front speakers Woofer: 4" Tweeter: 2" Neodymium Impedance: 4 Ohm Frequency response: 180 Hz to 20 kHz Dimensions: 114 mm (W) x 236 mm (H) x 150 mm (D); 4.49" (W) x 9.29" (H) x 5.9" (D)

Surround speakers Speaker: 4" Impedance: 4 Ohm Frequency response: 180 Hz to 20 kHz Dimensions: 114 mm (W) x 151 mm (H) x 150 mm (D); 4.49" (W) x 5.94" (H) x 5.9" (D) Centre speaker Speaker: 3" Impedance: 4 Ohm Frequency response: 140 Hz to 20 kHz Dimensions: 260 mm (W) x 106 mm (H) x 155 mm (D); 10.24" (W) x 4.17" (H) x 6.10" (D)

Subwoofer Speaker: 6.5" Impedance: 3.2 Ohm Frequency response:50 Hz to 200 Hz Dimensions: 228 mm (W) x 406 mm (H) x 325 mm (D); 8.98" (W) x 15.98" (H) x 12.8" (D)

Power supply: UK/Europe: 220-240V AC 50 Hz. USA/Canada: 110-120V AC 60 Hz.

Total packaged weight: 15 Kg; 33 lbs.


I need hellup :)

alvast bedankt

Olaf M.
25-11-2001, 19:59
Ik zou toch echt ff doorsparen, en dan eerst een versterker kopen. Boxen kan je later kopen. Dan koop je dus eerst een versteker, front speakers, en later de surround speakers.
Dan heb je zowiezo een veel beter geluid. :)

Tom Rood
25-11-2001, 23:03
Ik zou inderdaad echt ff door sparen want :

Computer surounds sets klinken eigelijk nooit mooi en doen de kwaliteiten van je dvd speler niet goed.
Het is zonde van je geld als je anderhalfjaar later dan toch wat beters koopt.

En ik ben zelf ook een student die het niet zo ruim heeft,maar als je eerst een goeie versterker koopt b.v een sony van 700,- die hebben ook al dts dolby digital 5.1 en de hele reutemeteut.
Dan sluit je daar eerst je oude speakers op aan en spaar je dan voor leuke speakers b.v een setje van pioneer.
Dan kan je alles rustig op bouwen...

Zo heb ik het ook gedaan.
Ik zal ff een voorbeeld geven..

Versterker : sony str-de475 heb ik al zien staan voor 680,-

Pioneer sub : sw80s die is 499,- misschien wat duur daarvoor kan je ook wel een goedkopere vinden met helaas dan natuurlijk ook iets mindere prestaties.

En speaker setje : s-v39T die is 699,- en dat kan je ook nog opsplitsen door eerst de center en twee surround speakers te kopen voor 249,- en later de front speakers voor 495,-

Het is wel wat duurder uit eindelijk maar niet te vergelijken met die computer speakertjes..

En dit is maar een voorbeeld er zijn veel meer merken en cominaties mogelijk..

Het is maar een tip natuurlijk
Maar als je een beetje goed geluid wil dan kan ik het echt aanraden

Ik weet zeker dat als ik voor de goedkope oplossing zou gegaan zijn dat ik daar heel veel spijt van zou hebben .

Nou succes met zoeken naar je 5.1

MOUSE~

Tom Rood
25-11-2001, 23:06
Bijna vergeten....
Sinds wanneer is wachten en sparen geen optie?

Tom Rood
25-11-2001, 23:11
Als je toch persee een computersetje wil zou ik de vraag ff stellen in het forum : DVD op de pc
Daar weten ze waarschijnlijk beter wat voor pc setjes goed zijn.

refused
26-11-2001, 00:21
ik had al verwacht dat iedereen zou zeggen: doorsparen voor een echte set, maar......

een kennis voor mij heeft thuis een echte set staan, van +-5000 guldens, ok, komt echt geweldig geluid vanaf, maar als ik me speakers van Trust t.w.v. 130,- + subwoofer aansluit op me dvd-speler, dan vindt ik het geluid al prachtig, en als ik er dan eraan denk dat wanneer ik een hoogwaardig speaker set erop aansluit (videologic, siemens-fujitsu, creative t.w.v. 500,-) dan reken ik op een nog wat betere kwaliteit

en als ik dat zou gaan vergelijken naar een echte set, dan is het mij niet waard om zoveel meer uit te geven.

Tom van den Hout
26-11-2001, 09:16
Ik zit dus met hetzelfde probleem.
Ik ben nog een scholier en ik zou ook graag wel wat beter geluid op mijn kamer willen. Ook ik heb mijn PC boxen t.w.v. 150,- om mijn DVD speler aangesloten en het geluid wat hier uit kwam vond ik al best aardig klinken.

Maar toch zou ik nog net iets beters willen hebben, en mijn budget ligt ook zo rond de 500,-


HELP ONS!!

forzavado
26-11-2001, 13:46
Ik ben scholier en spaarder. Hoe bestaat het!
Voor 500 piek is naar mijn mening niets te krijgen. De goedkoopste Yamaha dd en dts ligt rond de 500 piek dus dan moet je nog speakers hebben.
Wat hebben jullie voor stereo set staan? Misschien kun je daarmee iets gaan combineren. Bijvoorbeeld één stereo versterker kopen met speakers. Dan heb je al 4.1 kanalen discreet. Laat dan de center uit de tv komen. Tuurlijk is dit strikt gezien een flutoplossing aangezien je met verschillende merken versterkers/speakers gaat werken, maar het lijkt me beter klinken dan een melkpakken computerpakket.
En anders doorsparen!!:D :D :D

RAW777
17-12-2001, 15:46
OK heren het is heel simpel... ook zonder de opmerking te hoeven gebruiken denk ik dat ik zeer goed instaat ben je een antwoord te geven waar je wellicht wat aan hebt.

Ik zelf heb voor mijn pc-tje Labtec speakers staan, ik heb dan het model 5820 (dacht ik) waar ik zeer, maar dan ook zeer over te spreken ben.
Ik durf er ook geld op te leggen dat menig stereo toren, het niet gaat winnen dat deze knaller.

Kijk gewoon even op www.labtec.com en ook voor de prijs hoef je het niet te laten, mijn setje kostte 340 piek, geen geld vergeleken met Creative, en ook Creative heeft het nakijken...

Top speakers... veel plezier!

forzavado
18-12-2001, 09:40
Wat versta jij in godsnaam onder topspeakers??? Pc speakertjes hales bij lange na niet de transparantie van mooie speakers. Dan over andere klankeigensschappen maar te zwijgen (dynamiek bv)

Smaken verschillen, maar pc speakers vergelijken met topspeakers???????

PM
18-12-2001, 09:55
Ja RAW777, er zijn inderdaad goede pc speakers... maar als je die gaat vergelijken met goede HT speakers... dan zit er toch echt wel een groot verschil tussen... En pc speakertjes zijn (bijna) altijd satellietjes met een sub... Je kunt beter full-size speakers en een goede sub erbij hebben... klinkt echt veel beter. (in de meeste gevallen... ligt er aan wat je vergelijkt natuurlijk)

bmateijsen
18-12-2001, 10:56
Zullen we eens met RAW777 een vergelijkingstest doen....

zijn labtec speakertjes.... met Aart zijn speakers.. of mijn speakers....

Ik denk dat hij het dan niet meer heeft over top-speakers..... 't is maar net wat je referentiekader is...

Groeten

forzavado
18-12-2001, 11:56
Ik wil best eens zo testje doen. (maar dan wel als m'n set klaar is, heb net nieuwe fronts, Dali suite 2.5) Maar waar ik net op kwam: waarom zou dan niet iedereen zo'n pc speakersetje kopen en gebruiken op zijn ht??

Maar goed, ik heb nog nooit een pc speaker gehoord die mij kon imponeren, klankmatig dan. Voor mij is het appels met peren vergelijken. Maar zolang jij tevreden bent met je speakers is er helemaal niets aan de hand!

Groetjes

PM
18-12-2001, 13:00
He Aart,
Toch voor de Dali's gegaan...?
Heb zelf ook Dali's (Blue Series) natuurlijk niet zo mooi als de suite 2.5 maar ook goed!

Mag ik vragen wat je voor de Dali's betaald hebt?

Wat voor rear's / center / sub ga je hierbij nemen? ook Dali?

forzavado
18-12-2001, 13:06
Toch Dali, vanwege de warmte en detail. Ze cijferen zichzelf net iets mooier weg dan de Kef's (q55.2). Ben ze nog aan het inspelen. Later meer.
Rears wordt een probleem, dat wordt sparen als ik ze allen van Dali wil hebben (en dat wil ik). Ik zit te denken aan de r1000's (vier stuks), alleen zijn die maar 80 watt, terwijl mijn versterker 7×105 is bij 8ohm (dit wordt tegen de 200w per kanaal op 4 ohm vrees ik). Dat ligt niet echt lekker, maar ga dit eens goed uitzoeken, want dit mag geen probleem zijn.

PM
18-12-2001, 13:19
ik heb de C1000 als center.. en de 2002's als rears... (Niet de R1000's!, die kan ik niet goed plaatsen)
De 2002's kunnen ook iets meer vermogen hebben dan de r1000.. maar geen 200w!

forzavado
19-12-2001, 09:29
Da's klote hè. Maar die 200w (4 ohm) is ook maar een getalletje. Daar laat ik me echt niet door leiden. Maak me eerder zorgen om versterker (7 maal 4 ohm is niet veel, misschien wel te weinig) Misschien dat er van de zomer (als ik ruimte heb) wel voor achter suite 1.5 komt, en surround back dan 2 r1000's (2002 kan ook). Ga nu eerst maar weer eens sparen.