PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met Rene Bonthuis uit Borne, (marktplaats)



madelon
01-12-2003, 19:44
Graag hoor ik van jullie. Ik vraag dit omdat ik na betaling dvd's niets meer verneem en op ander emailadres doorkrijg dat ik kan betalen enz.... terwijl mijn berichtjes niet meer worden beantwoord.

Ook bekend onder de naam (waar betaling heen moet : Bonthuis)

Marlon
01-12-2003, 20:59
Hey Madelon,

Ben paar weken geleden ook opgelicht op marktplaats en heb toen contact opgenomen met marktplaats zelf. Ze hebben me toen geholpen ermee door die persoon een paar waarschuwingsmails te sturen vanwege problemen met zijn provider en paar dagen erna lag de dvd in de bus. Dus probeer het eens.

Veel succes!

MVG,

Marlon

mokka
02-12-2003, 00:28
marktplaats :evil:

Glatze
02-12-2003, 08:50
Ik vraag altijd iemand zijn adres en vaste telefoonnummer voordat ik via marktplaats handel. Als iemand dat niet geeft doe ik geen zaken.

madelon
02-12-2003, 13:20
Ik dus normaal ook, dit is de eerste keer dat ik het vergeten was!! Zal je altijd zien!!!!

John Sital
02-12-2003, 18:47
marktplaats :evil:

jouw favo site :wink:

mokka
03-12-2003, 00:28
marktplaats :evil:

jouw favo site :wink:

inderdaad!!!
maar ik moet toegeven: ik kan het niet laten en verkoop toch weer dvd's via marktplaats want ja zeg nu zelf, dvd's die ik hier op dit forum niet kwijtraak, raak ik daar meestal wel kwijt :wink:
je moet toch iets, maar ik hou wel alles in de gaten daaro

John Sital
03-12-2003, 20:41
marktplaats :evil:

jouw favo site :wink:

inderdaad!!!
maar ik moet toegeven: ik kan het niet laten en verkoop toch weer dvd's via marktplaats want ja zeg nu zelf, dvd's die ik hier op dit forum niet kwijtraak, raak ik daar meestal wel kwijt :wink:
je moet toch iets, maar ik hou wel alles in de gaten daaro

idd ik ook wel hoor, alleen veel mensen die doen alsof ze serieuze interesse hebben en dan niks van zich laten horen :shock:
maar mijn ps2 spellen raak ik daar wel kwijt :wink:

mokka
04-12-2003, 00:22
marktplaats :evil:

jouw favo site :wink:

inderdaad!!!
maar ik moet toegeven: ik kan het niet laten en verkoop toch weer dvd's via marktplaats want ja zeg nu zelf, dvd's die ik hier op dit forum niet kwijtraak, raak ik daar meestal wel kwijt :wink:
je moet toch iets, maar ik hou wel alles in de gaten daaro

idd ik ook wel hoor, alleen veel mensen die doen alsof ze serieuze interesse hebben en dan niks van zich laten horen :shock:
maar mijn ps2 spellen raak ik daar wel kwijt :wink:

ja en domme vragen stellen zoals regio1: is die nederlands ondertiteld? :lol:

EVO
04-12-2003, 08:20
marktplaatsis eigenlijk alleen goed om grote dingen te verkopen, die de koper zelf moet afhalen...
verder vertrouw ik het niet erg, gezien de diverse ervaringen die ik er over hoor, en lees...
jammer eigenlijk :(

madelon
04-12-2003, 09:04
Ach ik heb veel goede ervaringen hoor! Maar ja de slechte verpesten het voor de goede.
gelukkig doet Marktplaats met deze meldingen tegenwoordig wat!

John Sital
04-12-2003, 11:28
marktplaats :evil:

jouw favo site :wink:

inderdaad!!!
maar ik moet toegeven: ik kan het niet laten en verkoop toch weer dvd's via marktplaats want ja zeg nu zelf, dvd's die ik hier op dit forum niet kwijtraak, raak ik daar meestal wel kwijt :wink:
je moet toch iets, maar ik hou wel alles in de gaten daaro

idd ik ook wel hoor, alleen veel mensen die doen alsof ze serieuze interesse hebben en dan niks van zich laten horen :shock:
maar mijn ps2 spellen raak ik daar wel kwijt :wink:

ja en domme vragen stellen zoals regio1: is die nederlands ondertiteld? :lol:

ja of soms vragen ze wat nl subs betekenen, maar het is gewoon irritant als je denkt een serieuze koper te hebben gevonden, je de advertentie aanpast en die eikels laten niks meer van zich horen,grrrr

Tom L.
04-12-2003, 18:22
Over het algemeen heb ik nooit klachten gehad over marktplaats, maar een keer ben ik bedrogen (ging om 6,56 dus zo'n drama is het niet) en toen ik toen naar martkplaats mailde zeiden ze me dat hun niks deden voordat ik aangifte had gedaan bij de politie :?
Maar voor verkopen werkt het wel goed, met name doordat mensen daar niet aan prijzenvergelijken doen en je zo wel heel gemakkelijk winst kan maken :wink:

madelon
05-12-2003, 09:52
Marktplaats heeft de gegevens van deze persoon van de site verwijderd (alle advertenties). Ik ben blij dat ze tegenwoordig hun policy dus hebben veranderd.

mokka
06-12-2003, 16:15
Marktplaats heeft de gegevens van deze persoon van de site verwijderd (alle advertenties). Ik ben blij dat ze tegenwoordig hun policy dus hebben veranderd.

mooi, maar daarmee heb je nog steeds geen dvd's of je geld terug :cry:

madelon
06-12-2003, 19:58
Kreeg vandaag 2 discs binnen gekopieerd!! Een van superslechte kwaliteit (omdat ik had gedreigd met aangifte) dus geef deze heer nog een paar dagen om geld terug te storten anders doe ik aangifte of het helpt of niet.

Alex van den Berg
06-12-2003, 22:00
Kreeg vandaag 2 discs binnen gekopieerd!! Een van superslechte kwaliteit (omdat ik had gedreigd met aangifte) dus geef deze heer nog een paar dagen om geld terug te storten anders doe ik aangifte of het helpt of niet.Kun je hem niet alleen voor diefstal, maar ook voor oplichting en het verspreiden van illegale kopiëen aangeven :evil:

madelon
08-12-2003, 09:29
Precies!!!!

Martijntje
09-12-2003, 10:23
Ik zit met een zelfde soort probleem,

Ik heb € 30,50 voor 2 Friends series aan ene PATRICK VAN UNEN uit Hilversum, maar eerst zegt ie dat ie geen betaling ontvangen heeft, als ik hem dan een jpg-je van mn rabobankieren stuur zegt ie opeens dat ie ze opgestuurd heeft [1,5 week geleden nu] en vervolgens hoor ik niks meer van hem. :evil: :evil:

Ik heb na jullie reacties op het topic van Madelon ook contact opgenomen met Marktplaats, misschien dat het iets oplevert.

Is er iemand van jullie die deze figuur kent [of is??]

Alvast bedankt voor de hulp!

madelon
09-12-2003, 11:02
Zijn huisadres is gewoon te vinden in de telefoongids met het mobiele nummer dat op marktplaats staat. Hij heeft ook maar een advertentie, dus een rasoplichter zal dit niet zijn. Verder heb ik je een pm verzonden.

Peefie
10-12-2003, 13:40
Wat zijn er toch een boel oplichters voor een paar centen...pak het dan groots aan denk ik maar 8).

madelon
10-12-2003, 17:26
Tja maar het "voordeel" is dat mensen minder snel aangifte doen en er dus niets gebeurt. De mensen die door deze persoon in de zeik zijn genomen hebben zoiets nou ja ik heb nu een kopie ben al blij met wat! ik laat het erbij zitten.
Makkie dus......

John Sital
10-12-2003, 20:12
Wat zijn er toch een boel oplichters voor een paar centen...pak het dan groots aan denk ik maar 8).

marktplaats is idd vervelend om mee te handelen, ben nu zelf opgelicht voor eur 15,- maar kan om een bepaalde reden geen aangifte doen, bovendien ben ik zijn mailadres kwijt maar heb wel zijn girorekening.

Tom L.
10-12-2003, 20:55
Wat zijn er toch een boel oplichters voor een paar centen...pak het dan groots aan denk ik maar 8).

marktplaats is idd vervelend om mee te handelen, ben nu zelf opgelicht voor eur 15,- maar kan om een bepaalde reden geen aangifte doen, bovendien ben ik zijn mailadres kwijt maar heb wel zijn girorekening.

Misschien kun je proberen naar de bank te bellen om te vragen of ze de overboeking ongedaan kunnen maken. Destijds ging het bij de SNS-bank niet. Hopelijk bij de Postbank wel.

Veel succes!

John Sital
11-12-2003, 09:01
nee als je zelf een overboeking doet kan de bank die niet ongedaan maken, een automatische incasso wel.

madelon
11-12-2003, 09:23
Hi, welk rekening nummer gaat het om wellicht dezelfde persoon

Tom L.
11-12-2003, 09:53
nee als je zelf een overboeking doet kan de bank die niet ongedaan maken, een automatische incasso wel.

Jammer :(

JFC_
11-12-2003, 21:14
Onlangs heeft iemand uit Weert mij via 2dehands.nl proberen op te lichten voor 80 euro's.
Adres had ik gekregen, maakte het geld over en zou daarna bericht krijgen als het geld binnen was.
Daarna heb ik nooit meer wat gehoord van haar, ondanks ettelijke mailtjes van mijn kant.
Via Kruspe hier, want ook woonachtig in Weert, kwam ik meer te weten over het opggegeven adres, dit bleek namelijk een leegstaand huis te zijn.
Dan was de volgende stap, bij de Postbank proberen de betaling terug te boeken.
Daar dit een Girofoon opdracht was, bleek dit niet mogelijk.

Vervolgens aan de hand van het gironummer en de daaraan gekoppelde naam op zoek gegaan naar naamgenoten van de zondaar via telefoongids.nl.
Daar kwamen wat namen uitrollen.
Eén ervan bleek haar moeder te zijn die haar adres en telefoonnummer niet wilde geven, maar na een stuk of vier telefoontjes kreeg ik een nicht van haar te pakken die mij probleemloos haar adres gaf.
Op dat moment had ik haar dus te pakken.
Wederom mailverkeer gehad met de mededeling dat ik zowel haar adres als die van haar moeder had en met het verzoek om het geld terug te storten omdat ik vrij chagerijnig zal worden als ik van Rotterdam naar Weert moest komen rijden om desnoods mijn geld te halen.
Uiteraard geen reactie.

Toen brak de 23ste november aan, de dag dat ik voor een concert naar Maastricht moest.
En laat Weert nou precies op de weg naar Maastricht liggen! (vanuit Rotterdam)
Dus even met een vriend een tussenstop in Weert gemaakt.
Om een lang verhaal kort te maken, einde van het verhaal was dat ik mijn 80 euro terug had en nog 20 euro benzinegeld erbij had!!!

Wat ik hier mee wil zeggen is het volgende:
- Als je opgelicht wordt op internet, ga dan op zoek naar onder wiens naam de desbetreffende rekening staat.
- Heb je die naam en woonplaats, ga dan opzoek bij bv dit forum naar mensen die in diezelfde stad wonen en vraag aan hen of zij jou eventueel wat informatie kunnen en willen verschaffen.
Nee heb je, ja kun je altijd krijgen.
- Zoek de naam in die stad op dmv Telefoongids.nl
- Geeft die geen vermelding zoek dan de naam en plaats op in Google, het is niet gezegd dat je dezelfde persoon zo kan vinden, maar wellicht kun je dmv valse voorwendselen wel informatie uit die mensen krijgen. (valse voorwendselen omdat je niet zeker weet of diegene die te pakken hebt onschuldig is en je dan dus meteen je voorsprong kwijt bent als je je verhaal doet)


Ik hoop dat iedereen iets aan deze informatie en tips heeft en dat we met z'n allen klaar staan om een ander te helpen.
Ikzelf koop bijna alleen maar via internet en dit was de eerste keer in 5 jaar dat ze mij opgelicht hebben. (nou ja, geprobeerd hebben mij op te lichten, hehehe)
Helaas voor hen heeft het ze nu alleen maar geld gekost.
Maar uiteraard ook dank aan Kruspe voor het Sherlock Holmes spelen en de medewerking.

Succes Madelon!

madelon
12-12-2003, 09:54
Hi,
dit heb ik uiteraard allemaal gedaan maar de achternaam staat niet in de telefoongids in Borne (ook email naam niet, gaat om Vook en om Bonthuis). Heb ook andere mensen aangeschreven en gevraagd of op hun enveloppen (kopietjes) gegevens stonden (postcode en huisnummer) ook niet. Postbank doet inderdaad niets (belachelijk eigenlijk als je zelf geld overmaakt dat je het niet zelf terug kan halen!!!). Ach en verder ben ik van mening dat ieder krijgt wat hij /zij toekomt. Ik zou trouwens voor 80 euro hetzelfde gedaan hebben als je er toch langskomt hihi....
Hopelijk dat dit soort mensen daar van leren dat ze niet zomaar met andere mensen kunnen spelen!! Bedankt voor je tips in ieder geval!

John Sital
12-12-2003, 14:48
Hi,
dit heb ik uiteraard allemaal gedaan maar de achternaam staat niet in de telefoongids in Borne (ook email naam niet, gaat om Vook en om Bonthuis). Heb ook andere mensen aangeschreven en gevraagd of op hun enveloppen (kopietjes) gegevens stonden (postcode en huisnummer) ook niet. Postbank doet inderdaad niets (belachelijk eigenlijk als je zelf geld overmaakt dat je het niet zelf terug kan halen!!!). Ach en verder ben ik van mening dat ieder krijgt wat hij /zij toekomt. Ik zou trouwens voor 80 euro hetzelfde gedaan hebben als je er toch langskomt hihi....
Hopelijk dat dit soort mensen daar van leren dat ze niet zomaar met andere mensen kunnen spelen!! Bedankt voor je tips in ieder geval!

nou madelon het is helemaal niet belachelijk: je maakt het uit vrije wil zelf over, waarom moet de bank dan een mogelijkheid hebben omdat terug te boeken????? :shock:

madelon
12-12-2003, 17:58
Dat is ook zo. Maar een automatische incasso kan ook terug. Er zou iets van een regeling moeten komen dat als je aangifte doet bij de politie en genoeg bewijs hebt dat je het geld terug kan boeken. Dat is wat ik bedoel. Op deze manier zullen er steeds meer kruimeloplichers komen omdat het allemaal ook zo makkelijk kan.

John Sital
12-12-2003, 21:31
Dat is ook zo. Maar een automatische incasso kan ook terug. Er zou iets van een regeling moeten komen dat als je aangifte doet bij de politie en genoeg bewijs hebt dat je het geld terug kan boeken. Dat is wat ik bedoel. Op deze manier zullen er steeds meer kruimeloplichers komen omdat het allemaal ook zo makkelijk kan.

onrealistisch: je bent zelf verantwoordelijk voor je handelen: wat belet iemand die geld heeft gestort op iemand zijn rekening en keurig de dvd's heeft gekregen om aangifte te doen, met het proces verbaal naar de bank te stappen en het geld terug te laten vorderen?
Mijns inziens heel simpel: als je het niet vertrouwt stort je geen geld, mbt automatische incasso's: die kunnen binnen 30 dagen teruggeboekt worden, maar dat heeft ook te maken met het feit dat sommige mensen vaak debet staan zodat banken maatregelen kunnen nemen om de rekeningen weer aan te zuiveren, maar dit is wel erg off-topic.
en voor het geval je je afvraagt waarom ik je idee niet steun: ik werk zelf bij een bank :wink:

madelon
13-12-2003, 11:38
Hahah, je hoeft mij niet te steunen hoor iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Ik ben daardoor echt niet beledigd of kwaad of zo. :-)

Ruud Vorstermans
04-01-2004, 14:56
Hi,
Postbank doet inderdaad niets (belachelijk eigenlijk als je zelf geld overmaakt dat je het niet zelf terug kan halen!!!).

Nou zo belachelijk is dat niet............... :roll: Ik maak geld over, jij stuurt de dvd op en ik laat het overgemaakte geld weer op mijn rekening terugstorten................. :?

madelon
05-01-2004, 15:43
ja dat is alles natuurlijk omdraaien. Om deze manier wordt het potentiele oplichters erg makkelijk gemaakt. En zoals ik al schreef als je bewijsmateriaal hebt en aangifte hebt gedaan. Tis niet zo dat je zomaar geld moet kunnen boeken enz...

Harry B.
05-01-2004, 21:23
ja dat is alles natuurlijk omdraaien. Om deze manier wordt het potentiele oplichters erg makkelijk gemaakt. En zoals ik al schreef als je bewijsmateriaal hebt en aangifte hebt gedaan. Tis niet zo dat je zomaar geld moet kunnen boeken enz...
Ik denk niet dat het potentiele oplichters makkelijk wordt gemaakt, ik denk dat mensen te goed van vertrouwen zijn............

BeePss_
14-09-2007, 18:00
Het mag dan heel heel erg laat zijn, maar patrick van unen is mijn broer... k vraag me af bij wie die dit nog meer heeft geflikt...

Pieter V
17-09-2007, 12:12
Het mag dan heel heel erg laat zijn, maar patrick van unen is mijn broer... k vraag me af bij wie die dit nog meer heeft geflikt...
Dat moet je maar aan je broertje vragen.

Benman
26-09-2007, 22:06
Tsja, marktplaats.:rolleyes:

Ik doe er toch ook wel eens zaakjes. Ik verkoop er zelf ook wel eens wat. Ik ben in die paar keren dat ik er wat gekocht heb eigenlijk twee keer bij de neus genomen; Eén keer voor een videokaart ad € 150,00 die defect bleek en één keer voor € 7,00 voor een DVD die nooit verstuurd is. Héél af en toe koop ik nog wel eens wat via marktplaats, maar dat is niet helemaal zonder huiveringen. Laatste deal ging wel goed: Scarface DTS 2-disc versie uit België gekocht. (y)

Raymond Gelmers
14-10-2007, 13:27
Beperk marktplaats aankopen tot boter bij de vis transacties zou ik zeggen.
Die hollandse zuinigheid om een paar euro goedkoper uit de zijn voor die DVD levert alleen een hoop kopzorgen en verloren geld op. We weten het allemaal maar blijven het toch doen. Toch vreemd :confused: