PDA

Bekijk de volledige versie : welke dvd Phil Collins ??



McReal
02-12-2003, 03:24
wat zou jullie keuze zijn als je 1 dvd van Phil Collins mocht uitzoeken ??

ik hoor het graag

Greetzz Mcreal

De_Schaduw
02-12-2003, 05:55
Ik heb nog geen Phil Collins DVD's, maar ik zit wel na te denken over de aanschaf van Genesis - The Way We Walk en Phil Collins - Serious Hits Live.
Vooral omdat ik die vroeger op tv heb gezien en ze ook vaak heb gehoord op CD.
Op Live and Loose in Paris staan mij te weinig voor mij bekende nummers. Ik ben meer een liefhebber van het werk van Collins t/m het album ...But Seriously.
Dus als ik een solo DVD van Collins zou kiezen dan wordt het Serious Hits Live. Die heeft een fijne lange speelduur van 3 uur en alle oude nummers die ik leuk vind :)

elo2003
02-12-2003, 06:15
Live and loose in Paris is wel een goeie dvd. Goeie geluidskwaliteit o.a.
Fantastische artiest, moet je gewoon live aan het werk zien.
Serious hits live staat overigens ook op mijn verlanglijstje.
Dit jaar gaat Phil Collins overigens weer toeren. Je mag dus gerust een dvd verwachten van de nieuwe toer, misschien voor 2004?

Greetz

Daniel1974
02-12-2003, 09:03
Ik ben ook meer gecharmeerd van Phils oudere werk. En helemaal van zijn Genesis werk, zeker toen hij nog alleen achter de drumkit zat en het zingen aan Gabriel overliet.

Maar ik heb alledriede DVD's hier vermeld. Zowel Serious Hits, als Paris en The Way We Walk van Genesis. Ik vond Paris altijd erg mooi, maar vond de speelduur altijd erg kort. Er staan wel een paar nummers op die zeer de moeite waard zijn. Deze uitvoering van Another Day In Paradise of In The Air tonight zijn echt veel mooier dan die op Serious Hits, maar die heeft weer veel nummers uit zijn oudere tijd als Inside Out, Take Me Home en zo voort, beide zijn van goede kwaliteit, zeer goede kwaliteit mag ik wel stellen, dus de keuze is aan jou.

The way we walk, is een ander koekje, ook een zeer mooie opname, en een weergaloos concert, zeker dat oudere werk, als Home By The Sea, of de Medley. Het zijn allemaal Genesis nummers, maar dat had je vast ook zelf al wel begrepen. Er zitten een paar leuke extra's bij, zoals interviews en commentaar. Ik zag ondanks dat er ook een dvd is van de Invisible Touch tour, die wil ik ook nog hebben.

Mark de Jong
02-12-2003, 09:05
Als je een echte fan bent moet je voor alle 2 gaan, maar als je alleen de beste wilt, zou ik 100% zeker voor Serious Hits Live gaan. Zeer goede beeldkwaliteit, goed geluid en een prachtig concert van 2 1/2 uur (y)
Bovendien staan er ook nog extra's op :)

Ook ik verwacht over een tijdje een DVD van Phil's nieuwe tour, ergens in 2004.

elo2003
02-12-2003, 12:45
Phil Collins komt overigens naar Belgiƫ. 'k Weet niet of hij ook Nederland aandoet maar dat zal wel zeker?

Greetz

Mark de Jong
02-12-2003, 12:49
Yup, hij komt ook in/naar Nederland.

McReal
02-12-2003, 13:04
thnx allemaal voor het antwoord

idd Phil komt naar nederland , maar wou kaarten kopen en is al uitverkocht :(
hoop dat er een xtra concert bij komt

greetzz McReal

RemcoZ
02-12-2003, 14:35
Ik heb de dvd serious hits live en ik kan hem echt aanbevelen. Het concert duurt een uur of drie, alle grote hits komen langs, en de geluidskwaliteit is indrukwekkend! Absoluut een topper!

elo2003
02-12-2003, 19:04
uitverkocht


Het concert in Werchter is voorlopig nog niet uitverkocht, misschien een idee? Is toch niet zo ver vanuit Eindhoven?
Anders zal je het moeten bekijken van op de dvd... :wink:

greetz

Rogier Burghout
02-12-2003, 20:15
Live and loose in Paris is wel een goeie dvd. Goeie geluidskwaliteit o.a.
Fantastische artiest, moet je gewoon live aan het werk zien.
Serious hits live staat overigens ook op mijn verlanglijstje.
Dit jaar gaat Phil Collins overigens weer toeren. Je mag dus gerust een dvd verwachten van de nieuwe toer, misschien voor 2004?

Greetz

Live and Loose in PAris heeft juist een bagger geluidskwaliteit! Gel;uid is slechts 2.0 en erg schel en iel. Seriuous Hits Live en The way we walk hebben beiden een mooie 5.1 track, zeker de moeite waard!

McReal
03-12-2003, 01:54
ok m,n keuze is gemaakt serious hits live word het , nu alleen nog een keer naar media markt plannen :)

michelvanduivenbode
03-12-2003, 08:27
goede keus het concert met de blazers (phenix horns) van earth, wind and fire.
topkwaliteit

skidevil
03-12-2003, 16:12
Vergeet de nieuwste dvd van Genesis - Live at Wembley niet......
Heeft een zeer fijne DTS track!

Ludo Keeris
03-12-2003, 19:39
Vergeet de nieuwste dvd van Genesis - Live at Wembley niet......
Heeft een zeer fijne DTS track!

Ja? Is die DVD goed? Ik zag dat het een concert uit 1987 was, dus ik vroeg me af of de kwaliteit wel ok was.

skidevil
05-12-2003, 11:30
Beeldkwaliteit is niet super(net zoiets als Queen-live at Wembley).
Het geluid is van een prima kwaliteit, de DTS track is geweldig. en de 5.1 is ook niet verkeerd.
Verder staan er weinig extra's op deze dvd, een documentaire en het tourboek. Deze DVD is een waardige vervanger van de versleten VHS versie !

Jeroen vS
29-01-2006, 22:22
Finally ... The First Farewell Tour. Super DVD.

Mr_Parker
30-01-2006, 07:19
Finally ... The First Farewell Tour. Super DVD.

Het topic is wat oud, maar deze dvd is inderdaad super.
Vooral ook omdat je ook de videoclips kunt bekijken, een mooie extra feature.

Jeroen vS
30-01-2006, 10:52
Finally ... The First Farewell Tour. Super DVD.

Het topic is wat oud, maar deze dvd is inderdaad super.
Vooral ook omdat je ook de videoclips kunt bekijken, een mooie extra feature.

Oud inderdaad, maar soms gooi ik er een zoekactie tegenaan om iets over een film of artiest te vinden en dan vind ik ook allerlei oude topics. Sommigen daarvan zijn interessant om opnieuw onder de aandacht te brengen. En je komt soms dingen tegen ...

scheur
30-01-2006, 15:47
Ik heb de volgende dvd's:
P.C. Live and loose in Paris
P.C. :Serious hits live
P.C. :Finaly...the First farewell tour
Genesis :Live at wembley

Stuk voor stuk toppers.... :wink:

Eerst volgende aanschaf :Genesis the Way we walk -live..... (y)