PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer dv 444s



Rapido
03-12-2003, 20:46
Deze speler bezit ik nu een jaar of twee, tot grote teveredenheid...
Enkel, ben ik er achter gekomen dat hij sommige dvd's niet meer lekker afspeelt...( vlekken erin... stukjes die verblokken )

En gekopieerde DVD's speelt ie ineens niet meer allemaal.Terwijl dat eerst geen probleem was.

Is hier nog wat aan te doen?

mradem
03-12-2003, 22:11
Zijn het niet de dvd's die minder worden? Anders wat is er aan te doen. Wellicht schoonmaken? Laat er iemand ff naar kijken die er verstand van heeft. Die haalt hem zo open.

BasH
04-12-2003, 13:39
Deze speler bezit ik nu een jaar of twee, tot grote teveredenheid...
Enkel, ben ik er achter gekomen dat hij sommige dvd's niet meer lekker afspeelt...( vlekken erin... stukjes die verblokken )

En gekopieerde DVD's speelt ie ineens niet meer allemaal.Terwijl dat eerst geen probleem was.

Is hier nog wat aan te doen?

Ik heb precies hetzelfde. Ook een DV444s. Nooit problemen mee gehad, maar ineens blijft hij hangen bij bepaalde DVD's. De mijne is regiovrij gemaakt, dus ik dacht eerst dat 'ie gewoon een firmware update nodig had, maar als jij hetzelfde probleem hebt, is er misschien meer aan de hand. Ik heb zelfs onlangs disc 5 van mijn Australische Band of Brothers set teruggestuurd naar Australie omdat ik dacht dat 'ie defect was.

Als iemand een handige tip heeft hou ik me aanbevolen. Kan een laserkop van een DVD-speler bijvoorbeeld vuil raken? En hoe maak je die dan weer schoon?

Groeten,

BasH

krillin
05-12-2003, 20:07
Er zijn meestal twee oorzaken die dit probleem creeren. De ene is wat aan te doen, de ander..... is pech hebben.

1. De laserkop is vuil, door de afdekkap eraf te nemen kan je vrij snel bij de laserkop komen, er zijn twee dingen die je in acht moet nemen. Druk niet te hard. De kop zit op een veer die heel snel uitgerekt wordt en het gevolg is dat je de dvd speler gelijk weg kan gooien. Ten tweede gebruik een tissue om de kop schoon te maken gebruik onder GEEN geding iets van alcohol of dergelijke omdat je hiermee de toplaag beschadigd (geld trouwens ook voor je monitor).

2. De drive is instabiel, dit kan doordat er iets in de rotatie de constante snelheid van je DVD beinvloed waardoor de laser de ene moment wel dat kan lezen en op het andere moment ziet hij de helft. Dit is funest en heeft als gevolg dat je de speler linea recta in de prullebak kan gooien.

Ik zou dus eerst puntje 1 proberen, zie je geen verbetering dan is het heel veel pech hebben

greetz krillin

Rapido
05-12-2003, 20:47
Thnx Krillin,

Ik zal de eerste optie van het weekeind is testen...

AirWave
17-12-2003, 23:44
Er zijn meestal twee oorzaken die dit probleem creeren. De ene is wat aan te doen, de ander..... is pech hebben.

1. De laserkop is vuil, door de afdekkap eraf te nemen kan je vrij snel bij de laserkop komen, er zijn twee dingen die je in acht moet nemen. Druk niet te hard. De kop zit op een veer die heel snel uitgerekt wordt en het gevolg is dat je de dvd speler gelijk weg kan gooien. Ten tweede gebruik een tissue om de kop schoon te maken gebruik onder GEEN geding iets van alcohol of dergelijke omdat je hiermee de toplaag beschadigd (geld trouwens ook voor je monitor).

2. De drive is instabiel, dit kan doordat er iets in de rotatie de constante snelheid van je DVD beinvloed waardoor de laser de ene moment wel dat kan lezen en op het andere moment ziet hij de helft. Dit is funest en heeft als gevolg dat je de speler linea recta in de prullebak kan gooien.

Ik zou dus eerst puntje 1 proberen, zie je geen verbetering dan is het heel veel pech hebben

greetz krillin

Even over je verhaal van beslist GEEN alcohol ervoor gebruiken, als je gwn en klein beetje gebruikt kan het geen kwaad. wat je ervoor kan gebruiken i.p.v. een tissue aangezien die weer deeltjes achterlaat op de lens als die vochtig wordt, gebruik bijv een plat staafje met een soort zeemleertje (verkrijgbaar denk ik wel bij de betere hobbyspeciaalzaak) en dan lichtjes de lens schoonmaken

Laterz

Thomas