PDA

Bekijk de volledige versie : the haunting



tasso
26-11-2001, 08:46
Ik heb een pioneer ns-dv55.
Nu heb ik bij de dvd the haunting een klein probleempje.
Het geluid bij deze film is zeer goed.
Alleen bij het begin vervormd het geluid doordat het extreem laag is
en ook het kloppen op de deur vervormd een heel klein beetje.
Het is niet zo dat het echt helemaal vervormd maar het is toch raar.
Ik heb meer films maar die hebben allemaal perfect geluid met geen vervorming.
Kan dit aan mijn setje liggen dat die niet zwaar genoeg is.
Ik moet bij deze film de bas helemaal op 0 zetten en dan gaat het wel weer.
Weet iemand of je zo'n setje kan uitbreiden met een zwaardere subwoofer

Raskel
26-11-2001, 09:57
The Haunting heeft een hele diepe bas, daarom kan het zijn dat jouw setje het niet aankan. Ik weet niet hoe je subwoofer is aangesloten op de set, maar als dat gedaan wordt door een tulpkabel dan kun je ervan uit gaan dat je een andere sub erop kan zetten. Aangezien jouw sub maar 65 w is, is dat misschien wel een leuke investering maar het heeft weinig zin als je de rest van je set dan niet upgrade..

PM
26-11-2001, 10:21
ik weet niet precies wat voor aansluitingen je setje heeft, maar als je een actieve sub aan kan sluiten kan dit wel verbetering brengen... let ook op dat je goede kabels gebruikt..

En zet je sub natuurlijk niet overdreven hard in vergelijking met je andere speakers..

Ik zal eens kijken of ik bij mij deze vervorming ook waar kan nemen... heb de film nog niet gekeken, maar de dvd wel thuis..
In welke scene (of minuut) wordt er op de deur geklopt?? (of kan ik die wel vinden a.d.h.v. de hoes?)... ik wil namelijk nog niet de hele film kijken...

Henk Heideveld
26-11-2001, 10:52
Ik heb een pioneer ns-dv55.
Nu heb ik bij de dvd the haunting een klein probleempje.
vervormt een heel klein beetje.

Ik heb nu ook niet bepaald de Rolls Royce onder de geluidsinstallaties, maar heb dit probleem niet. Ik heb voor jou speciaal Haunting nog eens opgezet met de subwoofer op maximum, maar no problems. (alleen een scheur in de houten vloer, en wat burengeklaag, meer niet)
Ik heb dergelijke problemen alleen met klassieke muziek, maar dat ligt aan het feit dat DGG, Philips en DECCA nog steeds op de oude tour zitten. Geen enkele klassiek muziek-DVD klinkt bij mij echt lekker. Een uitvoering van AIDA uit de jaren '60 klonk nog het beste, dus kun je nagaan!

tasso
26-11-2001, 11:46
Bedankt voor jullie antwoorden.
De scene met de deur weet ik niet uit mijn hoofd.
Maar het zit niet zover in de film ze ligt s' avonds in bed en dan begint het met kloppen op de muur.
Ik zal ook eens kijken naar mijn instelling van mijn subwoofer.
Die staat nog op de fabrieksinstelling die staat op 6 en de rest van mijn speakers op 0 dus dat kan het ook nog zijn.
Ik heb alles al geprobeerd maar dat was ik helemaal vergeten.
Bij sommige films zie je ook wel eens staan de film gaat ver tot ver onder de 25 hz door.
Nou is deze film 50 hz wat ik las in de recensie.
Is het zo dat hoe hoger het aantal hz hoe meer bas of is het juist omgedraaid.
Het is niet zo dat het geluid heel erg vervormd alleen je hoort de subwoofer een beetje kraken.
En echt alleen bij deze film.
Ik heb ook de matrix (helicopterscene) en jurrasic park geprobeerd (t rex scene)
Nou echt voluit en kraakhelder.

Henk Heideveld
27-11-2001, 11:04
Een min of meer normaal frequentiebereik loopt in het algemeen van 20HZ in de lage tonen tot 20.000 in de hoge tonen.
Ons menselijk gehoor haalt dat op geen stukken na. Een beetje geoefend oor kan tot 16.000 nog hoge tonen horen, een wat ouder iemand komt niet verder dan zo'n 13.000.
Erg lage tonen hoor je ook veelal niet, je voelt slechts de trilling.
Als je apparaatuur tot 20hz laag kan gaan (hoe kleiner het getal hoe lager) dan moet een lage toon met een onderste frequentie van 50HZ ,zoals jij aangeeft, zonder vervorming door je apparatuur kunnen worden verwerkt. Ik ben bang dat je met bepaalde instellingen een bepaald effect bovenmatig hebt versterkt, want ook al zou ik een booster gebruiken dan nog gaan de lage tonen niet lager dan 50HZ.
Het kan natuurlijk liggen aan de maximale belasting van je speakers in verhouding tot het uitgangsvermogen van je versterker, maar je stelt dat ander DVD's die problemen niet opleveren, dus dat ligt nu ook niet echt voor de hand.
Ik kom uiteindelijk niet verder dan middels je instellingen de hoge, midden en lage tonen in harmonie met elkaar te brengen.

tasso
27-11-2001, 11:47
Kijk ik ben alweer wat verder.
Ik heb de subwoofer al wat minder hard gezet.
Want bij de fabrieksinstelling stond de subwoofer op 6 en de rest op 0.
Dus ja de subwoofer krijgt het dan wel voor zijn kiezen.
En ook zit er een soort van p.bass op dat is voor nog lagere tonen.
Ook die stond aan, dus die ook even uitgezet en toen was het al een heel stuk beter.
Ik heb dit setje nog niet zo lang dus vandaar.
Moet je trouwens de subwoofer veel harder zetten dan de rest van je boxen.
Hoe hebben jullie dit ingesteld.

Henk Heideveld
27-11-2001, 12:01
Het gaat om het volgende.
Elke apparatuur klinkt wel aardig als hij hard staat.
Goede apparatuur bewijst zich als je hem zachter zet en het dan niet vervalt in het uitsluitend nog horen van middentonen. Dus hoor je bij laag volume de hoge tonen en de lage tonen nog goed.
Hoor je bij laag volume de hoge, midden en lage tonen nog helder, dan heb je een goede harmonie te pakken. Zet je vervolgens het volume voluit dan blijft die harmonie intact.
Afstellen dus bij beperkt volume, niet bij vol volume. Probeer die harminie tussen de lage, midden en hoge tonen te vinden, Niemand kan je daarbij helpen, behalve je eigen oren. Iedereen heeft een anders ingesteld gehoor.