PDA

Bekijk de volledige versie : "Beeldflikkering"



StevenTD
26-11-2001, 10:11
Hey hey hey,

een nieuwe week een nieuw probleem. Een tijdje terug las ik hier iets over, maar kan het niet terugvinden. Ik zit namelijk met het volgende: op bepaalde dvd's heb ik last van beeldflikkeringen. D.w.z. dat het beel op bepaalde momenten effe lijkt op te lichten, zwarte/donkere stukken krijgen een wit/grijze tint voor enkele seconden. Vooral in donkere films als Alien en Se7en valt dit op.

Ik heb een Samsung DVD 511 en een Philips 32PW6006. Ik heb tevens een iets duurdere Scart-kabel (60 gulden) gekocht, maar dit helpt niks.

Als ik dezelfde dvd's op computer bekijk, gebeurt er niks.

Help,
StevenTD.

bmateijsen
26-11-2001, 10:56
geen magnetische velden dichtbij?? (speakers bijv.)
Scart niet afgeschermd... (oh ja... de prijs van de scart zegt niks over de kwaliteit..., bovendien de best geteste full-pins van Ixos en Qed zijn 160 - 200 piek)

Anders toch maar eens je dvd-speler laten nakijken... Aan je tv kan het niet liggen....(denk ik)... maar heb dit zelf nog nooit gezien...!

Groet bjorn

StevenTD
26-11-2001, 11:02
Magnetische velden? Waarschijnlijk wel, maar het gebeurt steeds tijdens dezelfde stukken in de film, dus het lijkt me wel bizar dat het daar aan zou liggen.

Over de Scart zeiden ze in de speciaalzaak dat het de beste was en dat de duurdere niet zo veel verschil zouden maken. Kan ik zien of die "beschermd" is.

Greetz,
StevenTD.

PS: niemand dit al meegemaakt???

bmateijsen
26-11-2001, 11:24
tja..... dat zie je niet aan de buitenkant.. vaak staat op de verpakking of de scart-kabel afgeschermd is.. double coated bijvoorbeeld.

Oke, als het echt iedere keer hetzelfde stukje is... dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij je dvd-speler.. of je hebt krasjes op je dvd-tje zitten, waardoor hij deze ruis produceert...

Heb je alleen last met de 2 dvd's of zijn er meer dvd's waarbij het beeld flikkert??

Oh ja, misschien toch je dvd's even reinigen, dit i.v.m. vettigheid, vingerafdrukken etc...

Als meerdere dvd's dit laten zien.. zit er maar 1 ding op... dvd-speler laten nakijken...

Over opmerkingen van personeel bij winkels valt niet te twisten.... maar er zit wel degelijk veel verschil in diverse scart-kabels... (en helaas moet je voor die nieuwe technieken toch meer betalen dan voor anderen.,...)

Ik geloof dat op www.hifichoice.co.uk er verschillende recensies nog staan van scart-kabels... moet je die voor de gein maar eens lezen..

Tevens heb ik het zelf op de proef gesteld. Gewoon diverse demo-kabels meegekregen... tjonge wat een verschil... de QED kabel sprong er gewoon uit.. veel detail, mooi kleurstelling en ik had gedacht dat mijn kabels al heel goed waren...(s-video van oelbach), maar goed RGB en dan QED scart.. kan niets tegenop (voor mij dan....)

Groet Bjorn

StevenTD
26-11-2001, 11:32
Ik heb het al bij verschillende films zien gebeuren! Andere voorbeelden: Croupier (Britse versie), Ferris Bueller's Day Off, ...

Nog iets: vanboven op mijn 16:9 tv heb ik vaak een lichte paarse verkleuring lopen. Weer niet bij alle films, maar toch wel vaak!

Kan iemand me helpen!

Greetz,
StevenTD.

Raskel
26-11-2001, 12:13
Nog iets: vanboven op mijn 16:9 tv heb ik vaak een lichte paarse verkleuring lopen. Weer niet bij alle films, maar toch wel vaak!


Paarse verkleuring duidt dus op magnetische storing. Heb je een center speaker en zo ja, is die wel goed afgeschermd? Zet hem anders eens op de grond en kijk dan of je het nog hebt.

Dadaveke
27-11-2001, 00:04
He rascal goed opgelet bij de vogelzang;)

Alex van den Berg
27-11-2001, 00:30
op bepaalde dvd's heb ik last van beeldflikkeringen. D.w.z. dat het beel op bepaalde momenten effe lijkt op te lichten, zwarte/donkere stukken krijgen een wit/grijze tint voor enkele seconden.Een goede kennis van me had een dergelijk probleem.
Hij heeft een Sony DVD-speler en had een Samsung breedbeeld TV... beide gloednieuw...
Bij hem ontstond een totale helderheids verandering (zwart werd grijs en alle kleuren werden lichter) wanneer er in het DVD-beeld nogal grote kontrast-verschillen voorkwamen... Dit gebeurde in zelfs regelmatig bij het verschijnen van ondertitels op donkere beelden!
Nadat hij de speler naar volle tevredenheid op mijn Loewe TV had uitgetest, kwamen we tot de conclusie dat het aan de Samsung TV moest liggen... Die werd dus 'ter reparatie ende afregeling' aangeboden bij de leverancier...
Het eerste wat men deed was het aansluiten van een in de winkel aanwezige Sony speler om vervolgens het probleem...niet te constateren!!
TV achter gelaten en thuis de portable speler opgehaald... en voila... Het zaakje begon weer vrolijk te flikkeren...
Vervolgens deze speler op andere TV's in de winkel aangesloten... niets aan de hand!! :confused:

De enige conclusie die kon worden getrokken is de volgende:
Beide apparaten zijn prima in orde, maar de 'ongelukkige' combinatie levert problemen op.

Ik kan dus alleen aanraden om je TV eens met een andere speler te testen en je speler met een andere TV... Is het dan in beide gevallen wel goed, dan zit je dus hoogstwaarschijnlijk met een 'ongelukkige' combinatie...

Oplossing:
Speler of TV, eventueel met bijbetaling, inruilen...

Edwin V
27-11-2001, 07:07
Beide apparaten zijn prima in orde, maar de 'ongelukkige' combinatie levert problemen op.

Is hier een verklaring voor, of is dit een bovennatuurlijk verschijnsel?:confused:

Alex van den Berg
27-11-2001, 12:44
Incompatibiliteit van het uitgangssignaal van de speler en het ingangssignaal van de TV ??

StevenTD
27-11-2001, 13:57
net naar een hifi winkel geweest en daar wijten ze het aan mijn televisietoestel (philips 32pw6006). zou zogenaamd ondermaats zijn. wat moet ik nu?

PM
27-11-2001, 14:13
ehh... via s-video kijken??

brucebikkel
28-11-2003, 11:05
Yep heb hier het zelfde probleem...

zou je dit kunnen oplossen met een RBG scartcabel?

InSomNiaC
28-11-2003, 14:44
Ik heb begrepen op een ander forum in een oude thread, dat het de combinatie is van 100hz TV en sommige dvd-spelers.
Ik heb het ook met een Daewoo / Philips combi.

Er is niets tegen te doen dan de speler omruilen.

Of TV natuurlijk maar dat is wat duurder.
Ik zou zeggen test eerst een dvd-speler van een kennis, werkt dat wel neem je er ook een.

Groetjes,

Jeroen

InSomNiaC
28-11-2003, 14:45
Yep heb hier het zelfde probleem...

zou je dit kunnen oplossen met een RBG scartcabel?

Dat werd bij mij zelfs erger. :cry:
Duurdere kabel (€40 inkoop) met RGB en goede afscherming, om te janken.

Helaas,

Jeroen.