PDA

Bekijk de volledige versie : JFK: Directors Cut Two-Disc SE



Anorak
05-12-2003, 12:03
Warner heeft recent voor regio 1 een hele mooie nieuwe versie uitgebracht van JFK (voor een recensie zie http://www.dvdverdict.com/reviews/jfkse.php). Weet iemand of deze versie van JFK ook voor regio 2 wordt uitgebracht ?

godofgamblers
05-12-2003, 12:30
Jazeker :P

Regio 2 is ook een special edition director's cut 2 -disc.
Onder andere bij Bseen te bestellen voor zo'n 23 euro. :

http://www.bseendvd.nl/shop/showproduct/61


Groet,

Dushen

Anorak
05-12-2003, 13:02
De nieuwste R1 SE van Warner is echt een nieuwe versie van JFK. Zo is de speelduur van de film nu 205 minuten en is o.a. de documentaire Beyond JFK: The Question of Conspiracy als extra toegevoegd. Volgens sommige recensies is deze documentaire alleen al het aanschaffen van deze versie waard.

Als deze release niet als R2 uitkomt, moet ik maar tevreden zijn met de bestaande R2 SE.

baltar
05-12-2003, 14:14
JFK is altijd één van mijn favoriete films geweest sinds ik vorige week een 2 uur durende documentaire op de BBC heb gezien waarin werd aangetoond dat Oswald wel als enige heeft gehandeld. Waarschijnlijk is wel sprake geweest van een soort doofpot maar dat was omdat men (lees: Lyndon Johnson) bang was dat een eventuele link tussen Oswald en de Russen/Cubanen hem zou dwingen tot een (kern)oorlog.

Ook werden in die documentaire aan het einde allerlei 'bewijzen' uit JFK aan mootjes gehakt.

Ik heb altijd gedacht dat het er meer dan één zijn geweest en er zit nog steeds een kans in dat dat klopt maar JFK bevat teveel onwaarheden om nog serieus genomen te worden.

Daniel1974
07-12-2003, 19:42
Blijft nog te verklaren de magische kogel, niet ? Want dat was echt een schot dat nooit maar dan ook nooit door een persoon zou kunnen zijn gelost. Ik weet niet Oswald de enige was, ik denk het niet, Ze zochten gewoon een Phatsy, als dat in JFK genoemd wordt.

Het was immers JFK die een einde wou maken aan de oorlog in Vietnam, en dat heeft een hele hook hoog geplaatste omes lang niet lekker gezeten, en dat heeft hij moeten bekopen met zijn leven. Want anders zouden hun aandelen minder waard worden en dat kan natuurlijk niet.

Ik ben laast begonnen met het commentaar van Stone op deze film. Dat die docu goed is dat geloof ik meteen gezien wat Stone over deze tijd in de geschiedenis weet. Het is zo informatief dat je het mogelijk of in delen of een paar keer moet luisteren alvorens de film compleet te begrijpen.

Wereldfilm !!! Net als alle andere films over geschiedkundige onderwerpen van Stone Born On The 4th Of July, Platoon, Nixon, Doors enz.

BDB
07-12-2003, 19:52
Blijft nog te verklaren de magische kogel, niet ? Want dat was echt een schot dat nooit maar dan ook nooit door een persoon zou kunnen zijn gelost.

Wat is die "magische kogel"?
Door die docu van de BBC is alles qua kogels en schoten wel verklaard, denk ik.

Daniel1974
07-12-2003, 20:01
Het frapante is dat er volgens mij nooit meerdere kogels zijn gevonden, maar heb jij wel eens een kogel gezien die uit een geweeer komt en in de lucht en afslag maakt ? Want deze kogel ging door zijn hoofd, door de zitting, en toen door zijn lichaam en zijn been, en dat met een kogel. Ik weet het niet hoor. Nou weet ik niet meer precies waar hij doorheen ging, maar verschillende kogelgaten in je lichaam, met eem kogel, ik heb het nog nooit erder gehoord in ieder geval.

Lex v/d Moolen
07-12-2003, 20:03
Wat is die "magische kogel"?
Door die docu van de BBC is alles qua kogels en schoten wel verklaard, denk ik.http://www.celebritymorgue.com/jfk/magic-bullet.jpg
Het blijven natuurlijk allemaal toch theorien, zowel die van Oliver Stone's film als de docu van BBC. :wink:

Die nieuwe uitgave betreft, in mijn Oliver Stone box zit een 2-disc Special Edition Director's Cut. Ik vraag me af wat die nieuwe daar aan toe gaat voegen.

hitch_fan
07-12-2003, 21:13
Blijft nog te verklaren de magische kogel, niet ? Want dat was echt een schot dat nooit maar dan ook nooit door een persoon zou kunnen zijn gelost. Ik weet niet Oswald de enige was, ik denk het niet, Ze zochten gewoon een Phatsy, als dat in JFK genoemd wordt.

Er is geen bewijs dat er meer personen dan Oswald bij de moord betrokken waren. Integendeel, al het bewijs wijst naar Oswald. Stone's film is 99% fictie en zeer misleidend. Het enige wat juist en feitelijk is in de film, is dat JFK op 22 November 1963 werd vermoord.
De BBC documentaire was zeer interessant en liet oa Oswald's broer aan het woord die er 100% van overtuigd was dat Lee Harvey schuldig was en het alleen had gedaan. Als hij ook maar de minste aanwijzing had gehad dat zijn broer niet alleen had gehandeld maar als zondebok werd gebruikt dan, zo maakte hij duidelijk, had hij de afgelopen 40 jaar niet zijn mond gehouden maar het van alle daken lopen schreeuwen.
De documentaire bestond overigens voor het grootste gedeellte uit een 3D animatie waaraan meer dan 2 jaar gewerkt was (gebaseerd op oa de beroemde Zapruder film). Niet alleen werd hierdoor duidelijk dat de er alleen geschoten werd uit de book depository maar ook werd er afgerekend met de magic bullet theorie. Die was er namelijk niet. De 3D animatie staat ook on-line: http://www.jfkfiles.com/jfk/html/content.htm en ik raad je aan vooral ook de conclusies te lezen: http://www.jfkfiles.com/jfk/html/concl.htm


Het was immers JFK die een einde wou maken aan de oorlog in Vietnam, en dat heeft een hele hook hoog geplaatste omes lang niet lekker gezeten, en dat heeft hij moeten bekopen met zijn leven. Want anders zouden hun aandelen minder waard worden en dat kan natuurlijk niet.

Hier zijn totaal geen bewijzen voor. Integendeel, er was geen grotere anti-communist dan Kennedy en het is dan ook niet verwonderlijk dat onder hem de oorlog in Vietnam juist escaleerde. In Januari 1961 waren er een paar honderd Amerikaanse militaire adviseurs in Vietnam. In November 1963 waren dat er meer dan 15000. De Kennedy clan is altijd uitstekend in haar public relations geweest en heeft na Kennedy's dood het sprookje JFK uitstekend weten te cultiveren.


Ik ben laast begonnen met het commentaar van Stone op deze film. Dat die docu goed is dat geloof ik meteen gezien wat Stone over deze tijd in de geschiedenis weet. Het is zo informatief dat je het mogelijk of in delen of een paar keer moet luisteren alvorens de film compleet te begrijpen.

Wereldfilm !!! Net als alle andere films over geschiedkundige onderwerpen van Stone Born On The 4th Of July, Platoon, Nixon, Doors enz.

Oliver Stone maakt goede films maar als geschiedenislessen zijn ze waardeloos.