PDA

Bekijk de volledige versie : Versterker en speaker tussen de 5000 en de 7500 piek!



StevenTD
26-11-2001, 10:21
Nu wil ik jullie mening ook wel eens horen over andere merken en combinaties.

Ik heb tussen de 5000 en de 7500 piek te besteden. Zelf leek me een Yamaha of een Denon versterker het interessantste en ik vind die Mission boxen wel vet klinken.

Wat denken jullie?

Cheers,
StevenTD.

bmateijsen
26-11-2001, 10:51
Als je alleen een versterker zoekt is de denon avc-a10se een zeer goede keuze... (ik heb hem zelf staan en ben erg tevreden!)
Deze is 5 kanaals met optie om een extra eindversterker te nemen om zo tot 7 kanaals te komen. wel tot 8 kanaals codering en THX-EX, DTS-ES 6.1, etc. 4500 piek

Voor receiver is de Denon 3802 een zeer goede, 7 kanaals versterking, 7 keer 100 nog wat Watt. Product of the Year bij what Hifi? !!! 3700 piek (geloof ik)

Yamaha... ik ben nog steeds niet onder de indruk van de prestaties in stereo weergave.. dus raad je deze niet aan. Rotel heeft een zeer mooie 5-kanaals versterker voor 3300 piek.. Schitterend stereobeeld heeft deze en tevens een mooie uiterlijk.

Speakers.... Mission is natuurlijk leuk... maar wil je niet een muzikalere speaker?? If so... B&W CDM of CM serie 600 zijn absoluut mooi... of hmm... monitor audio's of dynaudio's (contours zijn echte alleskunners...)

Makkelijk is altijd om even de hifichoice en de whathifi te kopen. Deze hebben altijd achterin het tijdschrift een overzicht van de verschillende reviews en welke eruit sprongen. Tevens staat altijd gequote wat ze kosten. Maak hier een top 5/7 van de speakers die in je budget passen en ga die luisteren.

Luister in sessies niet meer dan 2 of 3 paar speakers en neem verschillende soorten muziek mee.. Kan dit niet vaak genoeg zeggen... Probeer cd's mee te nemen die je goed kent.. en dan jazz, rock, dance, etc. Kan zo een lijstje maken met goede luistercd's.

Oh ja, doe geen overhaaste aankopen en luister speakers/ cd-speler, etc altijd op al gekozen apparatuur. als je bijna gekozen hebt, probeer dan even een demo-periode te ritselen, zodat je niet tot de ontdekking dat het thuis eigenlijk niet klinkt en in de luisterruimte wel.

Nog een laatste tip: trek ook budget uit voor kabels... koop goede interlinks, coaxiale digitale kabel en speakerkabel (min. 4 mm) bijv. van den Hul silver 102 (of 122??) MKIII en van den hul interlink (gele interlink met zwarte pluggen)

Mocht je nog vragen heb... stel ze gerust!

StevenTD
26-11-2001, 11:39
Is het zo dat Mission speakers niet echt geschikt zijn voor muziek? Wat zijn leuke alternatieven?

forzavado
26-11-2001, 12:22
Ik vind mission op muziek wel goed klinken. m.u.v m74. Ik ben nu noodgedwongen even aangewezen op mission speakers (701 en m71.) Deze heb ik nu op een denon 3801 (toevallig). Klinkt wel lekker zuiver en gedetaileerd. Tuurlijk hebben ze ook nadelen: middengebied laat nog wel eens te wensen over net als de dynamiek. Vind ze voor ht nog minder geschikt. Let wel ik heb het hier over missions van rond de 300/400 piek. De duurdere (774, daar ga ik binnenkort naar luisteren) zullen gegarandeerd anders klinken. Er zit al heel wat verschil tussen de 701 en m71. M71 is stukken zuiverder op mijn versterker. Vind jij missions het beste klinken koop dan missions. Maar ga vooral naar veel verschillende merken kijken/luisteren. Mijn ervaring is dat er altijd wel een speaker tussen zit die al je verwachtingen overtreffen (dit had ik laatst met magnat vintage 320, had ik veel minder gebalanceerd verwacht). Dus sluit niets uit.
Dan de versterker. Ikzelf ben van Yamaha (795) overgestapt naar die 3801 van Denon, vanwege klankkleur en dergelijke van de denon. Die Yamaha was mij net te scherp/snerpend in het hoog. De denon klinkt net iets verfijnder. Zeker op mission. Wat wil je eigenlijk voor je budget. Een ht die ook muziek weergeeft of een muzieksysteem die ook als ht kan fungeren. Leg je de nadruk op muziek dan zou ik ook eens naar Marantz of NAD gaan luisteren.
Ikzelf denk dat de a10se net iets te hoog gegrepen is voor je budget. Wil je het volledige potentieel van deze top versterker benutten dan zul je denk ik meer geld reserveren voor de (5) speakers. Ga dan eerder voor de 2802 (ook dtses discrete, dd en plII). Kost 2500 gulden. Heb je nog 5000 gulden over voor speakers sub (minstens 1000 piek) en dvd-speler en cd speler. En natuurlijk je bekabeling. Reserveer er gerust zo'n 500-750 gulden voor op jou budget.

ps kijk ook eens naar tweedehands systemen. Kan je een hoop geld besparen of een beter systeem opleveren. (ik zag laatst 2 dm602s2's met rel q100e plus achter en center van b&w voor 1700 gulden staan. Deze set is nu weg, maar geeft wel aan wat voor mogelijkheden het je bied))

smartsys
28-11-2001, 11:20
Denon heeft onlangs een nieuwe versterker geintroduceerd om de AVC-A10SE te vervangen. Dit is de AVC-A11SR (spec sheet (http://denon.jp/europe/pdf/AVCA11E2.pdf) ). Deze staat voor € 2895 als advies verkoop prijs in de folders. Maar wanneer je deze versterker tegelijk met een goede set speakers koopt, kan er denk ik wel wat van af.
Een aantal goede speakers is al opgenoemd, maar ik doe het nog een keer: B&W, Tannoy, Dynaudio, Dali, ASW, en er zijn er nog wel meer, maar dat gaat al snel buiten het budget vallen.

Een leuke set zou de Denon AVC-A11SR zijn icm. een complete ASW speaker set icm. een REL Sub.
Je komt dan op het volgende:
Denon AVC-A11SR € 2895
ASW 2 x zuil € 726
ASW 2 x surr. € 226
ASW 1 x center € 182
REL Strata III sub € 1134
totaal € 5163

Maar dit valt een eind buiten je budget.
Een goedkopere sub, of eerst GEEN sub, is ook een optie of anders een andere versterker. Bijv. de 3802. Minder muzikaal, maar zeker iet slecht.

forzavado
28-11-2001, 11:41
Jeroen, mooie set, maar verwar geen guldens met euro's. Dat kan je de komende jaren duur komen te staan:D

smartsys
29-11-2001, 10:17
Op deze manier paste het wel binnen zijn budget.

De prijs van de ASW speakers is zeer laag voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Door dan een goedkopere versterker te pakken en de sub nog ff laten zitten, komt het allemaal wel binnen zijn budget.

PM
11-12-2001, 12:00
en Steven... wat is het geworden..??