PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Profiler herkent de codes niet!?!



Guido van Thiel
07-12-2003, 10:48
Ik snap er helemaal niets van.

Dvd-profiler herkent de codes niet van HULK en Lord of the Rings Collectors Edition!

De code's op mijn dvd zijn anders dan die volgens profiler bij de nl-versie horen. Dat wil zeggen het tweede deel van de code!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb mezelf nu al drie keer gecontroleerd en de codes heb ik toch echt goed van de dvd's afgelezen!

HULK: 050582 067675
LotR: 716777 039199

Kevin Baeckelandt
07-12-2003, 10:53
Ik snap er helemaal niets van.

Dvd-profiler herkent de codes niet van HULK en Lord of the Rings Collectors Edition!

De code's op mijn dvd zijn anders dan die volgens profiler bij de nl-versie horen. Dat wil zeggen het tweede deel van de code!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb mezelf nu al drie keer gecontroleerd en de codes heb ik toch echt goed van de dvd's afgelezen!

HULK: 050582 067675
LotR: 716777 039199

LOTR TTT EE: 716777-037182 (ik heb ook deze code van LOTR, maar met deze andere code moet het wel lukken :wink: )
Voor The Hulk kan ik je niet helpen (de mijne is regio 4)

Guido van Thiel
07-12-2003, 10:57
Tja ik kan ze natuurlijk gewoon handmatig op titel erbij zoeken en invoegen, maar dan nog blijf ik het heel vreemd vinden...

badtzje
07-12-2003, 11:15
Ik snap er helemaal niets van.

Dvd-profiler herkent de codes niet van HULK en Lord of the Rings Collectors Edition!

De code's op mijn dvd zijn anders dan die volgens profiler bij de nl-versie horen. Dat wil zeggen het tweede deel van de code!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt, iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb mezelf nu al drie keer gecontroleerd en de codes heb ik toch echt goed van de dvd's afgelezen!

HULK: 050582 067675
LotR: 716777 039199

Bij mij vindt 'ie LotR ook niet (zelfde code als jij), maar ik wacht gewoon eventjes, meestal moet 'ie nog erin worden gezet en dat gaat niet altijd even snel heb ik het idee.

-Phoenix-
07-12-2003, 13:30
Het lijkt wel of alle nieuwe titels problemen hebben. Mijn LOTR is ook niet toe te voegen en de alien quadrilogy box ook nog niet.

martini
07-12-2003, 13:51
Maar kun je hem er zelf niet inzetten dan.
Ik kan dat namelijk wel (en ik zit bij dvd tracker van moviefreakz) :o

Edwin V
08-12-2003, 07:01
Maar kun je hem er zelf niet inzetten dan.
Ik kan dat namelijk wel (en ik zit bij dvd tracker van moviefreakz) :o
Als je het een en ander aan gegevens invoert kun je 'contribute' doen. Dan worden die gegevens naar DVDProfiler gestuurd die ze zal bekijken en na een week of twee kan 't worden gedownload.
Je kunt ook gewoon wachten want die DVD's zijn ongetwijfeld als toegevoegd. Komt vanzelf goed. :)

Mike Philippens
08-12-2003, 07:29
Wat is nou het grote probleem? Ik hoor altijd hetzelfde gezeur: hij kent 'Een of andere film' niet... Je zegt zelf al dat ie op titel wél kan. Nou, dan heeft een of andere figuur de verkeerde EAN code ingevoerd of de Nederlandse versie zit er gewoon nog niet in.
En wat is het probleem om 'm op titel toe te voegen?

Kijk, DVDProfiler werkt met een systeem van bijdragen. Dat betekent dat iemand de eerste moet zijn om een titel op te voeren. En het duurt soms even voordat ie verwerkt is. Maar je kunt ook zélf een titel die er nog niet in staat toevoegen. Het valt me op dat velen die klagen, zelf niet op het idee komen om een titel toe te voegen. Lekker makkelijk: een gratis programma gebruiken en dan nog klagen ook, maar bijdragen (en het daarmee in stand houden) ho maar. Klagen is blijkbaar makkelijker.

Wat je overigens ook altijd nog kan doen, als de NL release er nog niet in staat (als je op titel kijkt zitten er 10-tallen LOTR's in namelijk) is de US release toevoegen en later vervangen door de NL.

MarcCastermans
08-12-2003, 09:08
Right on Mike, ik heb trouwens LOTR Extended (4discs) al toegevoegd op de eerste dag dat ie uitkwam en hij is nog niet beschikbaar.
Even geduld dus...

Pleun
08-12-2003, 09:59
Het is mij opgevallen dat DVD Profiler de laatste tijd nieuwe Nederlandse DVD's pas na een week of 2 herkent. Dat probleem had ik onderandere met LotR TTT, Queen Greatest Video Hits 2 en Monty Python's The Meaning of Life.

Apocalypse
08-12-2003, 10:15
Het is mij opgevallen dat DVD Profiler de laatste tijd nieuwe Nederlandse DVD's pas na een week of 2 herkent. Dat probleem had ik onderandere met LotR TTT, Queen Greatest Video Hits 2 en Monty Python's The Meaning of Life.

Dit was mij ook al opgevallen, we zullen dus gewoon ff gedult moeten hebben met nieuwe titels.

Guido van Thiel
08-12-2003, 10:53
Het heeft niets met zeuren of gemakzucht te maken, want natuurlijk heb ik hem zelf al op een andere manier toegevoegd, ben niet dom!!! :x

Het was is alleen voor het eerst dat dit nu een keer niet goed werkt. Bij mijn eerdere 194 dvd's werkte het namelijk altijd vlekkeloos!!! Daarom vond ik het vreemd en vroeg ik me af of meer mensen er last van hadden of dat ik de enige ben met misschien andere codes...

Er stonden voor de Nederlandse versies namelijk al andere codes en dat vond ik dus vreemd, dan zouden er landelijk dus meerdere verschillende codes in omloop zijn voor precies hetzelfde product!

Of is dat ook gewoon normaal?

Edwin V
08-12-2003, 12:15
Er stonden voor de Nederlandse versies namelijk al andere codes en dat vond ik dus vreemd, dan zouden er landelijk dus meerdere verschillende codes in omloop zijn voor precies hetzelfde product!

Of is dat ook gewoon normaal?
Misschien verkeerd ingevoerd. Kan te maken hebben met dat de streepjescode in eerste instantie niet op de doosjes stond en men toen de Engelse code o.i.d. heeft genomen.

UltraSub
08-12-2003, 12:50
Ik heb er de laatste tijd ook steeds meer last van. Lijkt wel of het steeds langer duurt voordat nieuwe dvd's worden toegevoegd.
Behoorlijk irritant, en was vroeger niet zo. Vraag me echt af waar het aan ligt. X-Men 2 (wat in de double box zit) staat er een maand na ontvangst nog steeds niet in.

Collega van me krijgt zo goed als geen een dvd meer ingevoerd via UPC. Wel allemaal via title.
Volgens mij hebben ze andere problemen.....

Edwin V
08-12-2003, 13:04
Misschien zijn er teveel bijdragen en kunnen ze 't niet meer bijbenen.
Eens per week krijg ik toch zo'n 30 veranderde profiles/covers.

En misschien gaan ze de bijdragen meer controleren hetgeen meer werk is en langer duurt.