PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer VSX-C501/VSX-D512 of VSX-D712 receiver?



The Scratcher
07-12-2003, 20:10
Na een dik jaar hebben mogen genieten van het draadloze surroundset van m`n Philips 36PW9767 tv wordt het nu tijd om een receiver met surroundboxen te kopen. Omdat ik als totale leek op dit gebied al gauw ,vanwege de vele mogelijkheden, door de bomen het bos niet meer zie vraag ik maar de experts hier om raad. 8)

Omdat ik ook een Pioneer dvd speler heb (dv-444s) wil ik ook de receiver van bijhorend merk hebben. M`n keus is gevallen op 2 modellen nl de VSX-C501 of de VSX-D512. Ik weet alleen niet welke, ik kom er maar niet uit. Misschien dat jullie me een beetje een duwtje in de goede richting kunnen geven? A.U.B. geen ander merk receivers adviseren want ik blijf hoe dan ook bij Pioneer.

Waar ga ik hem voor gebruiken? Voornamelijk om dvd`s en tv te kijken, radio en cd`s luisteren ook maar in mindere mate.

Specs

Pioneer VSX-C501 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=5048&taxonomy_id=62-98)

http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1059635154787vsxc501s_detailpage.jpg



Pioneer VSX-D512 (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=3788&taxonomy_id=62-98)

http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1052401142729vsxd512s_detailpage.jpg



Ook de boxen ben ik nog niet uit. Ik heb wel een setje op het oog nl de Encore XP-2102 5.1 surround set. Ik weet echter niet of dit setje wel genoeg kwaliteit leverd voor één van bovengenoemde receivers, weet iemand dit misschien?

http://www.eynstein.nl/ai/42206.jpg

RMS: Woofer:100W, Satellite:25W*5
5.1 CH, AUX stereo input
Infrared remote control
Power output:100 Watts subwoofer + 5 * 25 Watts
S/N ratio: 80dB
Total harmonic distortion: 1%
Dimension:
Subwoofer: (W)250X(D)330X(H)560 mm Front/Surrond Speakers: (W)90X(D)110X(H)1020mm Center Speaker: (W)410 X (D)120 X (H)90mm
Driver size: Subwoofer:6.5", Front:3"x4, Rear:3"x2, Center:3"X2+1"
Selectable 2CH / 6CH / 5.1 CH effects


Ik kan voor de boxen maar max €250,- uitgeven vandaar. Als iemand voor dit geld een beter setje weet (het liefst ook van die zuilen) dan hoor ik dat graag. Ik verkeer op het moment helaas niet in de luxe om dit alles in de winkel te gaan proberen en te beluisteren dus ik verlaat me maar op jullie ervaringen, elke tip is welkom! 8) :)

DeeVeeDee
07-12-2003, 21:57
Zoals de eerste zin van het begeleidend schrijven bij de C501 al aangeeft: Laat je niet van de wijs brengen door de slanke vormgeving.

Als je slechts uit de door jou voorgestelde apparaten wilt kiezen dan is de C501 de betere keuze. Deze kan nl. alle gangbare formaten decoderen waaronder met name de verschillende DTS varianten.
Voor de rest zijn er, behalve het iets hogere vermogen van de C501, geen echte grote verschillen aanwezig.

DeeVeeDee
07-12-2003, 22:02
Zoals de eerste zin van het begeleidend schrijven bij de C501 al aangeeft: Laat je niet van de wijs brengen door de slanke vormgeving.

Als je slechts uit de door jou voorgestelde apparaten wilt kiezen dan is de C501 de betere keuze. Deze kan nl. alle gangbare formaten decoderen waaronder met name de verschillende DTS varianten.
Voor de rest zijn er, behalve het iets hogere vermogen van de C501, geen echte grote verschillen aanwezig.

Christiaan Sauer
07-12-2003, 22:16
Je leest veel goeds over de C501 maar persoonlijk zou ik toch voor de D512 gaan. Die zal net weer een stapje hoger op de ladder staan wat betreft performance en aansluitingen. Dat laatste zal wellicht niet belangrijk zijn op het moment, maar dat kan het later wel worden ;).
Verder zal die alles met wat meer gemak afhandelen dan de C501.
Persoonlijk heb ik de C300 en ik zal eerlijk gezegd blij zijn als die vervangen is door een zware receiver zoals de AX5

bard
09-12-2003, 19:27
Ik heb zelf de VSX-d511. Ben hier zeer tevreden over. Alleen jouw setje speakers zou ik er niet bij nemen. Heb die Encore gehoord (bij Goods4You in Tilburg) en het is niet om aan te horen. Leuk dat ze voor zo weinig geld zuiltjes leveren, maar dan kun je beter gewoon satellieten van een beter merk/kwaliteit nemen. Liever wat doorsparen, want je wilt ze waarschijnlijk binnen een maand al het raam uitgooien.
Voordeel van de 512 is dat hij groter is, hetgeen betekent dat hij beter koelt en waarschijnlijk dat er hoogwaardigere materialen gebruikt zijn. Ook heb je meer aansluitingen enzo.
Succes, laat maar weten.

The Scratcher
09-12-2003, 21:17
Bedankt voor je opmerking over het Encore setje Bard! Tenminste toch nog iets aan info, welliswaar negatieve (waar ik eigenlijk toch al bang voor was) maar dat dendert niet. 8)

Na nog flink wat research de afgelopen dagen gedaan te hebben ben ik toch tot een geheel andere keus gekomen. De receiver wordt een Pioneer VSX-D712 en de speakers het Canton 10-MX II setje, welke overal schitterende beoordelingen krijgt, zie ook de plaatjes. Ben alleen nog rond aan het kijken voor de goedkoopste prijs want je bent tenslotte toch Nederlander he? :wink:

http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1052401065702vsxd712s_detailpage.jpg

Specs Pioneer VSX-D712s (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=3771&taxonomy_id=62-98)



http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000027-01.jpg

Specs Canton 10-MX II (http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=27&page=2)

Christiaan Sauer
09-12-2003, 23:26
Dan heb je wel een hele mooie versterker in huis gehaald ;). Je kan bv Rein Schaap en Madelon vragen naar hun ervaring. Die werken ook met deze versterker ;).
Veel plezier met zoeken naar de laagste prijs, en daarna veel plezier met luisteren :)

The Scratcher
10-12-2003, 18:46
Dan heb je wel een hele mooie versterker in huis gehaald ;). Je kan bv Rein Schaap en Madelon vragen naar hun ervaring. Die werken ook met deze versterker ;).


Dank je voor de tip! (y) Ik zal ze eens een PM`metje sturen.

madelon
12-12-2003, 19:03
hoop dat je er wat aan hebt gehad..

The Scratcher
17-12-2003, 19:48
Na nog flink wat research de afgelopen dagen gedaan te hebben ben ik toch tot een geheel andere keus gekomen. De receiver wordt een Pioneer VSX-D712 en de speakers het Canton 10-MX II setje, welke overal schitterende beoordelingen krijgt. Ben alleen nog rond aan het kijken voor de goedkoopste prijs want je bent tenslotte toch Nederlander he? :wink:

Heb de hele handel (incl. 2 box standaards) afgelopen maandaag bij Pick2Pay besteld. Ik zou het deze week nog binnen krijgen als het goed is, ben eens reuze benieuwd. 8) Alleen jammer dat er geen kabels bij zitten dus moet ik me daar ook maar weer in gaan verdiepen. Ik zal m`n ervaringen/bevindingen na verloop van tijd wel eens posten.

The Scratcher
17-12-2003, 19:55
hoop dat je er wat aan hebt gehad..

Nee sorry niet echt. Komt meer omdat je andere aparatuur hebt dan waar ik voor gekozen heb. Neemt echter niet weg dat ik het waardeer dat je geantwoord hebt. :wink: :bier:

madelon
18-12-2003, 10:33
Ja dan heb je er niet veel aan he hihi! even over de kabels, zal je wel weten maar ik mij eerlijk gezegt rot geschrokken van de prijs (ruim 200 euro). Ben benieuwd te horen hoe je set je bevalt.
groetjes en veel plezier ermee Madelon

gampel
28-12-2003, 11:56
Hallo
ik zit zelf ook te denken aan deze reciever VSX-C501 want mijn vrouw wil het wat kleiner, ik kan in iedergeval mijn boxen behouden 2 jbl tlx 8 front center grote magnat 2 rock solid van b&w achter.

ik had gelezen dat deze reciever zich kon meten met de grote jongens want hij is volledig digitaal klopt dat.

ik wil zelf niet naar zo'n standaart set met die flut boxen aangezien ik graag naar muziek luister.

of weet iemand nog zo'n smalle reciever van een ander merk

tevens is het bedoeling om een tv aan nemen van panasonic 82cm de TX 32PH 40F + meubel heeft iemand daar nog wat over te zeggen kwa advies

ik weet niet of duidelijk is maar goed vraag het anders maar

alvast bedankt

Gampel

R. Schaap
28-12-2003, 11:59
Hoi,

Ik heb de Pioneer dv444 ook als speler en in combinatie met mijn Pioneer 711 receiver komt het geluid schitterend uit mijn jbl boxen. Volgens mij heb je dus de juiste gemaakt.

Veel plezier ermee!

R. Schaap
28-12-2003, 12:00
lol ik heb de receiver toendertijd ook bij pick2pay gekocht!

basset
29-12-2003, 08:19
Het enige nadeel van die 501 is de speakeraansluitingen: Spring terminals :roll:

Lastig aansluiten bij flinke kabels. Ik weet niet of het invloed heeft op de geluidskwaliteit, dat geloof ik niet.

Verder is ie wel mooi klein idd. (jammer dat ie niet in het zwart is edit:schijnt ie dus wel te zijn :) )

Ik denk toch dat ik ga voor een HK3550. Zou ze best eens naast elkaar willen horen of er zoveel verschil is. Ze zijn wel even duur :?

The Scratcher
29-12-2003, 11:05
Helaas heb ik het set nog niet kunnen uitproberen. Heb wel al alles ontvangen maar laat de SUFFERDS van pick2pay nou net de verkeerde kleur box standaards leveren! :( In mijn ogen ónbegrijpelijk zo`n fout, zeker na diverse malen nog contact te hebben gehad en ik ook nog eens met vette letters telkens zilver (kreeg dus zwart) aangaf. En op de bon was te zien dat ze het middels afvinken ook gecontroleerd hadden, niet dus!

Maar ja heb ze inmiddels maar weer terug gestuurd. Ben echter bang dat ik deze week niet meer de goede geleverd krijg want het zijn niet de snelsten daar geloof ik. Best wel balen dan, kan ik nog niet naar hartelust experimenteren in m`n vakantie. :evil:

The Scratcher
29-12-2003, 11:22
Hallo
ik zit zelf ook te denken aan deze reciever VSX-C501 want mijn vrouw wil het wat kleiner, ik kan in iedergeval mijn boxen behouden 2 jbl tlx 8 front center grote magnat 2 rock solid van b&w achter.


Haha, ik ken het "probleem" mijn vriendin wilde ook niet zo`n joekel. Heb toch veel gekeken naar meningen/ervaringen en reviews en ben toen gaan vergelijken. Ik wil niet zeggen dat die VSX-C501 slecht is naar wat ik zo gelezen heb maar in ben toch maar voor die VSX-D712 gegaan vanwege de uitgebreidere mogelijkheden. Kijk eens op pioneer.nl en zet eens verschillende modellen naast elkaar ter vergelijking. Ik weet ja ook niet wat zo jouw eisen en zo maar orienteer je eerst goed eer je een besluit neemt. En met internet, een onuitputtelijke bron aan info, bij de hand moet dat geen probleem zijn lijkt me. :wink:

En ach ja, mijn vriendin was zo om na wat voordelen genoemd te hebben hehe. :twisted:

gampel
07-01-2004, 18:07
wat een geluk heb jullie advies tot me genomen hem mijn voriuw onder mijn arm mee genomen.

om eerst maar een recievers te bekijken mmm ja kwa hoogte valt het wel mee zij ze als ze zilver zijn er stonden toe vallig 2 denon 1804 1 in het zwart en die man pakte later een zilvere er bij.

de opmerking die ik verwachte was ..................... go die zwarte is kwa zicht veel groter klaar dus ik mag op zoek naar een grotere reciever.

dus geef me een advies wie kan me helpen ik heb het liefst onscreen display die heb ik nu ook met mijn oude systeem

wie kan me helpen ik heb aan de front jbl tlx 8 achter dipool van mission

bedankt paul

Pietje
07-01-2004, 18:32
tevens is het bedoeling om een tv aan nemen van panasonic 82cm de TX 32PH 40F + meubel heeft iemand daar nog wat over te zeggen kwa advies

ik weet niet of duidelijk is maar goed vraag het anders maar

alvast bedankt

Gampel

Hier wat info over deze TV (beeldkwaliteit is niet al te best volgens hun):
http://www.homecinemachoice.com/testbench/Televisions/Panasonic/PanasonicTX-32PH40.php

The Scratcher
07-01-2004, 19:22
dus geef me een advies wie kan me helpen ik heb het liefst onscreen display die heb ik nu ook met mijn oude systeem

wie kan me helpen ik heb aan de front jbl tlx 8 achter dipool van mission

bedankt paul

Tja sorry maar met zo`n wazig en onsamenhangend verhaal kan ik dus niks. Kan je misschien eens duidelijk aangeven welk advies je wilt? Wil je advies over een Pioneer receiver zoals hier boven allemaal genoemd of een ander merk of weet ik wat? Op deze manier is het erg onduidelijk wat je nou precies wilt.

gampel
07-01-2004, 19:39
jij had tegen mij gezegd probeer je vrouw te overtuigen voor een groter model dat heb ik dus gedaan.

maar wat voor een reciever ik wil geen idee.
bij kieskeurig heb ik wel gekeken maar daar heb ik af en toe het idee dat er mensen werken bij de des betreffende bedrijven.

ik ben rond wezen zoeken voor die platte reciever van pioneer niet leveren ze hebben hem zelf niet op voorraad als ik bij een winkel kom zeggen ze zit niet in ons assortiment dus moet ik de helft vooruit betalen.

kort gezegt ik weet helemaal niet meer wat ik wil levertijden van iets dat je wil loopt op tot 2 maanden voor een reciever.

heb ik mijn oog laten vallen op de harman met dat zilver aan de onderkant niet eerder te leveren medio maart.

maar goed ik ben op zoek naar een reciever die goede kwaliteits prijs verhouding heeft tot laten we zeggen € 800,-

dus elk advies is mee genomen

bedankt alvast paul

basset
07-01-2004, 19:54
Een goede, van Harman kardon met dat zilver?

De 505 of de 507 1 van de 2 moet toch wel direct leverbaar zijn. De grote ketens hebben hem absoluut staan.

de 505 zal ongeveer 5 a 600 euro moeten kosten de 507 ongeveer 8 a 900. Ik zou gewoon de 505 kiezen tenzij je een hele grote woonkamer hebt waar je ook 1 speaker recht achter je wilt hebben.

Je kunt ook een ouder model kiezen (net zo goed kwa geluid)) die zijn al rond de 400 euro te vinden, maar zien er wellicht voor jouw minder mooi uit.

The Scratcher
07-01-2004, 20:18
jij had tegen mij gezegd probeer je vrouw te overtuigen voor een groter model dat heb ik dus gedaan.

Oh ok, da`s dan duidelijk nu. 8)


maar wat voor een reciever ik wil geen idee.
bij kieskeurig heb ik wel gekeken maar daar heb ik af en toe het idee dat er mensen werken bij de des betreffende bedrijven.

Hmm tja dan wordt het toch moeilijk om je een advies te geven. Ik zou me toch eens wat meer gaan verdiepen en dan op die manier uit een stuk of 3 - 4 modellen een keus proberen te maken. Lees bijv. eens wat tijdschriften waar wat testen in staan enzo en vraag dan nog eens om raad hierzo. Zo heb ik het ook gedaan. Ik had wel van begin af aan al de keus gemaakt dat ik bij Pioneer zou blijven alleen welk model wist ik nog niet.

Probleem is alleen dat ik nog steeds niet kan zeggen of m`n setje nu een goede keus is geweest of niet want ik heb de handel nog steeds niet aan kunnen sluiten vanwege het feit dat ik nog steeds niet de juiste box standaards heb! Ik word een beetje moedeloos van die Pick2Pay! :evil:



ik ben rond wezen zoeken voor die platte reciever van pioneer niet leveren ze hebben hem zelf niet op voorraad als ik bij een winkel kom zeggen ze zit niet in ons assortiment dus moet ik de helft vooruit betalen.

kort gezegt ik weet helemaal niet meer wat ik wil levertijden van iets dat je wil loopt op tot 2 maanden voor een reciever.

En als je dan online via een website besteld? Scheelt je ook nog eens handen vol geld.


Ik heb mijn oog laten vallen op de harman met dat zilver aan de onderkant niet eerder te leveren medio maart.

maar goed ik ben op zoek naar een reciever die goede kwaliteits prijs verhouding heeft tot laten we zeggen € 800,-

Ik denk dat je het beste dan een nieuwe thread kunt openen, krijg je ook sneller een antwoord. Deze gaat alleen over die Pioneer receivers.

Audiominded
13-01-2004, 14:37
Hey is Marantz SR5400ose niet iets voor je? Het is een upgrade versie van de normale 5400.Ze hebben vooral het audiogedeelte aangepakt om hem nog beter in de hogere frequentie te laten klinken,onder andere hebben ze de voeding aan gepakt.Ik zit er hard over na te denken om deze op mijn Sony dvd905vm te plaatsen.Optisch misschien wel niet gelijk maar het gaat me vooral om de muziekale eigenschappen van de Marantz en denk dat een Sony receiver het daar tegen moet afleggen,als is de prijs daar wel naar,nl 900 euro.Groetjes

The Scratcher
20-01-2004, 22:12
Ben de afgelopen dagen dan eens eindelijk begonnen met het zaakje op te stellen en aan te sluiten. Behoorlijk gecompliceerd voor een leek op dit gebied moet ik zeggen. Zeker als de handleiding van de receiver ook nog eens behoorlijk te wensen over laat en veel te beknopt en erg onduidelijk is. Maar goed het zij zo.

Ik heb het zaakje nu dus aangesloten maar wat ik niet snap is dat als ik een dvd`tje aanzet en het hele systeem aanzet ik geen geluid uit m`n tv krijg!? Alle geluid loopt alleen via de surround boxen. Hoe kan dat? Kijk ik gewoon tv en zet ik het surround system aan dan krijg ik wél geluid uit de tv, dus de aansluitingen zitten wel goed denk ik. En ik moet zeggen met het geluid van de tv erbij klinkt het toch een stuk beter. Is dit ergens een instelling op de receiver? Heb gezocht en gezocht maar kon het nergens vinden. Iemand?

Tevens zit ik ook nog behoorlijk te hannesen met het afstellen van de boxen, snap er de jota van. Bijv. dat vertragings gebeuren, waarvoor dient dat nu precies en waar moet je dan opletten met afstellen?

Boullie
21-01-2004, 09:02
Ik weet niet hoe het komt dat je de tv luidsprekers niet hoort, maar het is zeker geen goed idee om ze te gebruiken tijdens dvd-weergave. Je tv luidsprekers hebben sowieso een andere klankleur dan je surroundspeakers en ze zijn vrijwel zeker ook van minder goede kwaliteit. Hiermee verstoor je eigenlijk je geluidsbeeld.

The Scratcher
21-01-2004, 11:42
Ik weet niet hoe het komt dat je de tv luidsprekers niet hoort, maar het is zeker geen goed idee om ze te gebruiken tijdens dvd-weergave. Je tv luidsprekers hebben sowieso een andere klankleur dan je surroundspeakers en ze zijn vrijwel zeker ook van minder goede kwaliteit. Hiermee verstoor je eigenlijk je geluidsbeeld.

Omdat dit topic eigenlijk over iets anders gaat heb ik maar een nieuw topic geopend: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=375724#375724

The Scratcher
16-02-2004, 21:52
Ben benieuwd te horen hoe je set je bevalt.
groetjes en veel plezier ermee Madelon

Nou het heeft ff geduurd maar ik heb het setje nu helemaal afgesteld en gecalibreerd en al behoorlijk wat films gekeken en ik moet zeggen WAUW! (y) Wat een verschil met eerst, werkelijk top! Het calibreren met een dB meter en dvd maakt ook nog eens een wereld van verschil uit en kan ik dus zeker iedereen aanraden.

Ik heb zowat alle opties al eens uitgeprobeerd nu en ik vind de gewone standaard instellingen toch het beste klinken bij dvd kijken. Met tv kijken wil ik nog wel eens de verschillende surround modes gebruiken omdat dat toch meestal beter klinkt. Het Canton setje is wat mij betreft voor cd`s en radio goed genoeg maar ik kan me voorstellen dat dit voor de ware muziekliefhebber niet goed genoeg is. Ik ben echter eigenlijk niet iemand meer die nog veel naar cd`s luisterd (nauwelijks nog) maar toch kan het Canton setje nog aardig meekomen. Het geluid is iig erg helder.

Al met al ben je met dit setje in deze prijsklasse zeker niet slecht af en koop je zeer zeker geen kat in de zak! :bier: