PDA

Bekijk de volledige versie : Killing Fields S.E.



Ro1671
07-12-2003, 21:10
http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=400757

iemand meer weetjes/ínfo :)
lijkt me erg vetjes

Richard B.
07-12-2003, 21:24
Zie http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1060

Misschien dat deze ook nog wel op m'n eigen lijstje beland.

Hrodbern
16-06-2004, 19:47
Tot op heden dus nog niet verschenen.
Bij Bol (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=2SkBWoyjwnsBWcxzSp0_bWx7NS6x6S4ldE4=?BOL _OWNER_ID=1002004000090333&Section=VIDEO&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1) is hij al wel vooruit te bestellen met een release datum van 31-12-2004.
Beetje vreemde datum, zal wel een placeholder zijn.
Op DVDZone 2 (http://www.dvdzone2.com/dvd/detail.asp?id=120219)is de franse versie te krijgen, maar wel met Engels DTS. Alleen de ondertitels zijn dan weer frans.
Alle verdere R2 releases zijn naar mijn weten niet widescreen. En ook al is die versie voor zeer weinig te koop, ik wil gewoon de widescreen versie :x

Frank
16-06-2004, 20:55
iemand meer weetjes/ínfo :)
lijkt me erg vetjes

Deze titel was eerst aangekondigd voor een release door Bridge, maar deze is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Ik verwacht niet dat deze op korte termijn zal worden uitgebracht.

Markys
16-06-2004, 21:43
Was idd eind vorig aangekondigd door Indies (niet Bridge;-), maar ze hadden hem niet tijdig klaar. Ik heb hem voor dit jaar ook niet meer op de planning zien staan. Misschien dat de licentie afliep of duurder is geworden.....

Frank
17-06-2004, 09:23
Was idd eind vorig aangekondigd door Indies (niet Bridge;-)

Natuurlijk, Indies, niet Bridge.

robvanknegsel
17-06-2004, 14:10
Omdat ik ook al lang op deze schitterende film zit te wachten heb al een paar keer naar Indies gemaild.

Op 17 december 2003 schreef Indies in een mail aan mij:

"De re-release van The Killing Fields op DVD hebben wij helaas moeten uitstellen; het geluid voor deze release bleek niet compleet aangeleverd te zijn. Dit bleek bij het maken van de DVD en dus hebben wij de release (tot een nog nader te bepalen datum) uit moeten stellen."

Toen ik opnieuw naar informatie vroeg schreven ze op 17 mei 2004 in een mail aan mij:

"Ik weet dat mijn collega van de afdeling traffic het project weer opgepakt heeft, maar kan helaas nog steeds geen concrete releasedatum opgeven.
Dus, helaas: er is niet meer nieuws, behalve dat eraan gewerkt wordt.
Ik vermoed wel dat we nu snel voortgang kunnen boeken; u zou af en toe www.indies.nl kunnen checken om te kijken, of de film al op de releaselijst staat."

Kortom, het is nog steeds afwachten wanneer die uitkomt.
Ik houdt het in iedere geval ook nauwlettend in de gaten.

Frank
01-08-2004, 00:33
Indies heeft wederom een SE aangekondigd van The Killing Fields. Deze zou oorspronkelijk vorig jaar al verschenen zijn, maar is toen uitgesteld. De nieuwe releasedatum is nu 1 december a.s. (onder voorbehoud). Specificaties zijn vooralsnog onbekend. Er is alleen bekend dat het een dubbel-DVD wordt (Bron: persbericht van Indies op www.dvdinfo.be).

Olivier vd D.
01-08-2004, 08:44
Ik heb nu de 4:3-DVD van deze film en zou graag de SE hebben. Mooie prijs trouwens!

Dennis Kuijper
28-09-2004, 23:34
01-12-2004 Killing Fields (2 disc versie, 16x9, geremasterd) DTS :shock:
Bron:Dvd-home

Traveller
29-09-2004, 06:27
Weet iemand ook wat er special zal zijn aan deze editie (nieuwe scenes, deleted scenes, audiocommentaar of zo).

Helaas komt deze SE iets te laat uit, ik vertrek binnenkort voor een lange vakantie naar Cambodja en heb dus de 4:3 uitvoering gescoord deze week.

Dennis Kuijper
08-10-2004, 01:48
Denk dat het er zo uit gaat zien op de release van 01-12-2004 Killing Fields 2disc:

Commentaries:
Disc 1:
Commentary by director Roland Joffé
The Film
Theatrical Trailer

Extras:Disc 2: Testemonies and Information about the Genocide in Cambodia
Testimony: "From Sihanouk to Khmer Rouge" by Bernard Hamel
Testemonies from the refugees
Interview with the president of the "victims of Khmer Rouge" committee
Notes: "People and organization"
Documents: Maps etc

Subtitles:Dutch
Picture format:1.85:1 Anamorphic PAL
Soundtrack(s):Dolby Digital 5.1 English format
DTS English format

CaseNotes:2 Disc set in digipack packaging

Hrodbern
02-12-2004, 19:10
Op FRS (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=680965#) kun je hem inmiddels pre-orderen, maar heeft iemand hem al in de winkel zien liggen ergens?

robvanknegsel
04-12-2004, 11:20
Op FRS (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=680965#) kun je hem inmiddels pre-orderen, maar heeft iemand hem al in de winkel zien liggen ergens?

Ik heb hem afgelopen week besteld bij dvdoutlet.nl maar hij blijft inderdaad maar in de 'pre-order fase' staan terwijl 1 december al lang verstreken is.
Zeker nog niet vrijgegeven door de leverancier.
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/680900_680999/000000p680965_front.jpg

Olivier vd D.
07-12-2004, 19:13
Op FRS (http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=680965#) kun je hem inmiddels pre-orderen, maar heeft iemand hem al in de winkel zien liggen ergens?
Hij is nu gewoon te bestellen bij de FRS, dus geen pre-order meer.

Richard B.
07-12-2004, 19:49
Ik zag hem vanavond in de schappen liggen bij MM Zwolle. Hij is er dus! :)

De nieuwe SE van The Mission lag er trouwens naast.

Filmgek
09-12-2004, 00:48
geen commentaar track jongens.
toch die regio 1 versie erbij kopen. kost ook niks in canada.
wel een documentaire van een uur, en dat heeft de R1 weer niet.

Akira
10-12-2004, 12:15
Heeft iemand deze inmiddels gezien? Ik ben benieuwd naar de beeld- en geluidskwaliteit.

Olivier vd D.
10-12-2004, 14:40
Heeft iemand deze inmiddels gezien? Ik ben benieuwd naar de beeld- en geluidskwaliteit.
Slechter dan de oude uitgave kan het qua beeld en geluid toch niet zou je denken.

Akira
10-12-2004, 15:01
Slechter dan de oude uitgave kan het qua beeld en geluid toch niet zou je denken.
Daar heb je gelijk in :!:
Ben zelf erg benieuwd naar de DTS track...

Olivier vd D.
10-12-2004, 16:35
Ben zelf erg benieuwd naar de DTS track...
Bestaan er ook slechte DTS tracks dan? Het zal wel, maar ik heb zelf nog nooit een slechte gehoord.

Filmgek
13-12-2004, 01:21
Tuurlijk bestaan er wel slechte DTS geluidstracks.
Hoe komt dat?
DTS is net als Dolby Digital een format om geluid weer te geven vanaf dvd met een bepaalde bitrate. Ik neem aan dat je weet dat Dolby Digital meestal 192 kb/sec tot 448 kb/sec als bitrate heeft en meer gecomprimeerd is dan DTS, met een bitrate van 754 tot 1509 kb/sec.

Maar........ er zijn zoveel stappen tussen de originele soundtrack en het geluidspoor dat uiteindelijk op een dvd terecht komt, dat er van alles mis kan gaan.
Er spelen verschillende factoren. Onder andere:

A. Wanneer is de film gemaakt, en dus de soundtrack?
B. Bestaat er een goeie master van het geluid, en heeft de studio die wel?
C. Bestaat de oorspronkelijke soundtrack uit meerdere geluidsporen?
D. Beschikt de maatschappij die de dvd op de markt brengt wel over het beste geluidsmateriaal, dat te vinden is?
E. Wordt het goed gemixed/ge-remixed en gemastered voor de dvd, én wordt het goed gecomprimeerd naar een DD of DTS track?

Kortom, als je b.v. geen goede multi-channel master van de soundtrack tot je beschikking hebt, dan blijft een dof klinkende soundtrack met een hoog mono-gehalte altijd matig klinken, hoe hoog je de bitrate ook maakt, ook in DTS. Shit blijft shit.

Verder bestaan er ook allerlei computer-programma's, die van een mono-geluidsmix, een semi-multichannel mix maken. Hier kan je dan wat dan ook voor bitrate aan geven. Dit is echter geen discreet gemixte surround-mix, maar een zogeheten up-mix. Veel maatschappijen doen dit wel helaas, en plakken het DTS of het DD 5.1 logo op het hoesje, waardoor een onwetende klant denkt dat er goed geluid op de dvd staat en het dan koopt. Vooral de kleinere en meer onbekende maatschappijtjes maken zich hier schuldig aan. Een voorbeeld dat me te binnen schiet is b.v. de release van de concert-film van Prince - Sign Of The Times. Het uitbrengen van dit soort titels, met zogenaamd een 5.1 mix, is een schande. Men zou een wet moeten opstellen, dat distributeurs verplicht op het hoesje te vermelden, dat het niet om een discrete 5.1 mix gaat, die speciaal is ge-remixed van de mastertapes, voor de dvd. (het beeld van deze dvd is overigens ook om te huilen). Ik weet uit betrouwbare bronnen, dat de heren van deze maatschappij niet beschikten over het oorspronkelijke moeder-materiaal, en als beeldmaster de oude PAL-laserdisc hebben gebruikt. Het geluid zal ook hetzelfde lot geleden hebben, dat is duidelijk. Ik bedoel, dit is een release uit 2004, en dit soort praktijken zorgt voor troep op de markt. Boeven!!!
Om niet te spreken van een hoogwaardige release zoals The Lord Of The Rings. Zie mijn verhaal van vorige week bij de recensie van de extended editie van deel 1: Fellowship. Men heeft dus een programma op de soundtrack losgelaten, waardoor...........pffff, lees t zelf maar, ik ga t niet wéér herhalen, ik heb er ff geen zin in. het staat bij de recensie van die titel, ergens bij de laatste pagina's, kijk bij mijn naam.
Tot zover mijn pleidooi..... we dwalen een beetje af.

Kortom, DTS is alleen een format, géén garantie voor geluidskwaliteit, vooral niet bij de kleinere, onbekende maatschappijtjes. Wat betreft de grote studio's: Fox, Warner, Sony/Columbia, Universal, MGM, Buena Vista, Paramount en dergelijke, bij deze maatschappijen kan je er bijna wel altijd van uit gaan dat een DD of een DTS gecodeerde soundtrack gewoon goed zal zijn, sowieso met nieuwere films.

O ja, en wat betreft The Killing Fields?
De soundtrack wint vrij weinig van de hogere DTS-bitrate. Het is een film uit 1984, dus uit de tijd, dat Dolby Stereo de norm was. Je kan er niet meer van maken, maar het geluid doet goed z'n werk. Deze film is zo sterk, dat je wel heel erg je best moet doen om je in de film-beleving te laten afleiden door het geluid. Het is een bijzonder sterk drama, waargebeurd, en heeft een hoog documentair gehalte. Het acteerwerk is uitstekend en de film heeft terecht een paar Oscars gewonnen in dat jaar. ik kan mij goed herinneren dat dit de eerste film was, die ik op video zag in de jaren 80 (those were the days....), die mij als beginnend filmliefhebber diep ontroerd heeft. Nu al overal goedkoop te krijgen, b.v. Free record heeft m al in de 3 voor 33 bak liggen. Kortom, kopen die dvd!

Evil Hobbit
13-12-2004, 14:23
voor wie interesse heeft in de oude... pm me maar :wink:

Akira
13-12-2004, 18:00
Thanks for the info Filmgek (y)

Caledonians
13-12-2004, 20:59
Heeft The Killing Fields ook een kartonnen hoes? Zag namelijk The Mission wel met kartonnen hoes liggen maar kon Killing Fields helaas niet vinden...

Roberto van Rooijen
13-12-2004, 21:13
De soundtrack wint vrij weinig van de hogere DTS-bitrate. Het is een film uit 1984, dus uit de tijd, dat Dolby Stereo de norm was. Je kan er niet meer van maken, maar het geluid doet goed z'n werk. Deze film is zo sterk, dat je wel heel erg je best moet doen om je in de film-beleving te laten afleiden door het geluid. Het is een bijzonder sterk drama, waargebeurd, en heeft een hoog documentair gehalte. Het acteerwerk is uitstekend en de film heeft terecht een paar Oscars gewonnen in dat jaar. ik kan mij goed herinneren dat dit de eerste film was, die ik op video zag in de jaren 80 (those were the days....), die mij als beginnend filmliefhebber diep ontroerd heeft. Nu al overal goedkoop te krijgen, b.v. Free record heeft m al in de 3 voor 33 bak liggen. Kortom, kopen die dvd!

Ik heb je recensie iets ingekort als quote :wink: maar ik moet toegeven dat ik zeer onder de indruk ben van jou verhaal, KLASSE.
Ik ga de film zeker opnieuw aanschaffen, ik had hem al op DVD maar het geluid op de eerste versie was werkelijk bagger.

Fafa
13-12-2004, 22:17
Heeft The Killing Fields ook een kartonnen hoes?

De hoes van deze nieuwe versie is inderdaad van karton. Heb hem vandaag gekocht en ziet er netjes uit! Alleen jammer van het Indies logo op de achterkant :roll:

Arnold van Oostrum
13-12-2004, 22:51
Alleen jammer van het Indies logo op de achterkant :roll:Waar slaat dat nou weer op???

Killing Fields (evenals The Mission) heeft Indies in een mooie 2-dvd digipack uitgebracht. Een zeer nette set met op de eerste DVD de film en op de tweede DVD een prima achtergronddocumentaire.

Grote winstpunt van deze nieuwe uitgave is het 1.85:1 anamorf beeld. Eerste paar minuten is de kwaliteit iets minder (grain en paar spetters), maar na een paar minuten ziet het beeld er een stuk strakker uit. Scherpte en detaillering zijn redelijk goed.

Tussen de DD en DTS track zit geen hoorbaar kwaliteitsverschil. Beide tracks klinken redelijk goed, waarbij af en toe (bij explosies) ook het LFE kanaal wordt aangesproken.

Alles bij elkaar een hele verbetering tov de eerdere release. Een uitgebreide recensie is in de maak.

robvanknegsel
14-12-2004, 09:32
Ik ga er binnenkort van genieten, als ik er voor in de stemming ben, want het is geen film die je even met een chips en cola gaat zitten kijken. het beste gevoelseffect krijg je als je er mentaal een beetje klaar voor zit.
Het is een ontroerend drama met veel realistische oorlogstaferelen.

De verpakking vind ik er bijzonder netjes uitzien, heel professioneel en de film waardig.

Hopelijk klinkt de schitterende muziek van Mike Oldfield (want daar ben ik fan van) nu nog beter.

Caledonians
14-12-2004, 12:26
Heeft The Killing Fields ook een kartonnen hoes?

De hoes van deze nieuwe versie is inderdaad van karton. Heb hem vandaag gekocht en ziet er netjes uit!

Oké thx voor de info! Hopelijk krijg ik deze dvd onder de kerstboom!

Fafa
14-12-2004, 12:52
Fafa schreef:
Alleen jammer van het Indies logo op de achterkant

Arnold schreef:
Waar slaat dat nou weer op???

Ik heb altijd mindere ervaringen gehad met Indies DVD's, vandaar deze sarcastische opmerking. Verder niks dan goeds over dit mooie digipack.