PDA

Bekijk de volledige versie : battlestar galactica, new series?



elo2003
08-12-2003, 09:35
Heeft er iemand weet of kan er iemand iets meer vertellen over battlestar galactica new series?
Er was een verwijzing naar op de site van yahoo. Iemand die er al iets over gezien heeft?

Greetz

chimera01
08-12-2003, 10:36
Kijk op IMDB, veel reclame met trailer

Graven
08-12-2003, 10:53
www.scifi.com

theThinWhiteDuke
08-12-2003, 15:35
Op de Battlestar Galactica box (regio 1) staat een preview....
ziet er niet uit!
De oude serie was visueel tig keer mooier
Starbuck en Boomer zijn VROUWEN in de nieuwe serie!! :shock:
tja....dat soort fratsen stel ik niet op prijs....

Rob Technoid
08-12-2003, 16:49
De nieuwe serie is een "re-imagination". Ze hebben dus de naam en het concept genomen en er iets compleets "nieuws" van gemaakt.

Ben benieuwd welke NL zender zich eraan gaat wagen...

elo2003
08-12-2003, 22:31
Bedankt voor jullie commentaar. Ik ben er toch iets wijzer van geworden.
Zo te zien is het niet direct een reeks om in mijn kast te zetten. Ben ook niet voor verminking van de originele reeks.
En nu eerst nog de battlestar galactica box aan mijn verzamelingkje toevoegen...

greetz

baltar
09-12-2003, 09:20
Zie hier een link voor een eerste review, die gematigd positief is.

http://www.genreonline.net/Battlestar_Galactica_SciFi_Miniseries_Review.html

Het 2e deel wordt overigens vanavond uitgezonden in de VS.

basset
09-12-2003, 09:43
Vanaf het begin leek me dit een leuke serie :)

Ach de veranderingen zijn wel raar, maar zoals ze in de review al zeggen: "keep an open mind"

Ik denk als deze op DVD komt dat ik hem wel ga halen. Hopelijk wordt het een serie. Ik heb me eindeloos vermaakt met de originele serie. Moet hem maar weer eens gaan kijken, ik ben alleen bang dat ie nu tegen zou vallen. (had ik ook met Neverending story) Misschien geen vergelijk, maar je beleefd het nu gewoon heel anders. Star Wars bijv. heeft nog niks van zijn kracht verloren, BG moeten we maar eens kijken of die de "tand des tijds" heeft doorstaan.

flitsflits
09-12-2003, 11:34
'k Heb de 6-dvd-box in de pre-order staan, dus wel een fan.
Maar deze serie?! De Cylons zijn als ik de trailer van SciFi moet geloven zo geavanceerd dat ze eruit kunnen zien als mensen. WIL IK NIET. Ik wil die glanzende robots met dat rooie oog. :roll:

Effecten zullen ongetwijfeld beter zijn (zonder de 'touwtjes' en bouwpakketscheepjes) maar dat staat niet garant voor een betere serie. Ik wacht 't wel af tot het hier (of op BBC?) te zien is, maar heb zo m'n twijfels.

Jeroen vS
09-12-2003, 12:37
Ik heb me eindeloos vermaakt met de originele serie. Moet hem maar weer eens gaan kijken, ik ben alleen bang dat ie nu tegen zou vallen. (had ik ook met Neverending story) Misschien geen vergelijk, maar je beleefd het nu gewoon heel anders. Star Wars bijv. heeft nog niks van zijn kracht verloren, BG moeten we maar eens kijken of die de "tand des tijds" heeft doorstaan.

Ik had het er net met een collega over. Ik heb gisteravond wat van de afleveringen van de DVD box zitten kijken en het 'gedateerde' is niet echt aanwezig. Ja, wel, als je naar de computers kijkt. Maar verder valt het allemaal best wel mee. Dat komt ook wel een beetje door de setting. Het speelt zich af in de ruimte en niet op de aarde. Dus je krijgt niets mee van de mode, de auto's, interieuren, etc. van toen.

Dynamike
09-12-2003, 18:52
De eerste aflevering is reeds geweest, en ik ga hem straks of morgen kijken, ik laat wel weten of het tof is :)

elo2003
09-12-2003, 19:26
Toch maar eens luisteren wat je erover te zeggen hebt dan he.
Ga id proberen wat open-minded te zijn alhoewel ik sceptisch blijf 8)

greetz

foley
11-12-2003, 12:13
jeugdsentiment :-)

http://home.planet.nl/~i4ict

Jerry van Rijsbergen
29-12-2003, 10:01
heb gisteren de hele miniserie zitten kijken die laatst uitgezonden was op sci fi channel.(3uur, en errug handig hoor internet;-)) inderdaad is starbuck een vrouw en boomer ook..cylon's zijn ook niet echt meer van blik , maar ook vrouwelijk(en ziet er wel ok uit)
de serie op zich heeft veel herkenbare namen en visual effects uit de oude serie, en de verhaal lijn is ongeveer hetzelfde..maar daar houden de overeenkomsten wel een beetje mee op...
maar ik moet zeggen dat het vanuit jeugdsentiment toch wel leuk was om naar te kijken, maar natuurlijk mis je de originele cast...

FrankGuthrie
15-12-2004, 19:17
De serie is inmddels gestart, en ik moet je zeggen dat de oude serie hierbij verbleekt :shock:. De nieuwe series is een en al drama. Het verhaal is een samenhangend iets waar iedere aflvering wat van wordt ontrafelt. Kwalitatief veel beter dan de oude BSG.

SFX zijn super, cast wordt steeds beter. Ik had in het begin mijn twijfels over die vrouwelijke boomer, die ik overigens af en toe nog steeds een beetje lesbisch vind overkomen. Maar goed, in de series gat het ze nu beter af. Edwars James Olmos is een erg goede Adama, goed gecast.

Zet je vooroordelen even opzij en check de afleveringen en je zult snel vallen voor het nieuwe concept.