PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 3801 of 3802



StevenTD
26-11-2001, 16:07
Als ik voor een prikje de 3801 kan kopen, deze dan nemen? of voor iets meer de 3802 oppikken?

Cheers,
STD

forzavado
26-11-2001, 16:15
Je bent wel lekker aan het posten:D :D Eén keer vragen is genoeg!
Qua geluidskwaliteit heeft de 3801 (hoop ik) niets te vrezen van de 3802. Ze zijn identiek wat dat betreft. Enige nieuwe is volgens mij de dplII op 3802. Misschien (hopelijk, want dit vind ik echt irritant aan de 01) is er een extra coax ingang aanwezig of een andere terminal is anders. Is het prijsverschil groot dan zou ik voor de 01 gaan. Scheelt je een bom duiten terwijl je hetzelfde hebt. De echt ht-er heeft geen dplII nodig:D

bmateijsen
26-11-2001, 16:16
Als je hem zwaar voor een prikkie kan meenemen... tja waarom niet... gewoon de 3801 kopen

de 3802 heeft wel nieuwere circuits + pro-logic II... maar als je daar grof meer voor betaalt.... de 3801 is ook al een pracht machine.,.... (maar is ie ook 7 kanaals?? weet ik even niet meer...)

Groet Bjorn

forzavado
26-11-2001, 16:34
Bedoel je de 3801? Die is volledig 7.1 kanaals. (7 eindversterkers plus 7.1 kanaals voorversterker in en uitgangen)
7.1 ipv 6.1 om je sussoud back kanaal (mono) op te splitsen om een betere geluidsverdeling in je kamer te krijgen. Hoef je niet precies voor het sb te zitten (tenzij je dipoles hebt natuurlijk)

technocat
27-11-2001, 15:09
steven, dat hangt ervan af hoeveel dat prikkie is natuurlijk he..
ik heb de 3802 net nieuw gekocht voor 2100 fl,-

een extra coax ingang zit er bij mijn weten niet bij, maar ik heb em nog maar net, dus kan verkeerd gekeken hebben.

een paar andere kleine minpuntjes aan het toestel:
- hij heeft geen scart uitgang, enkel zon tulpje voor OSD, dus ik kan ofwel OSD gebruiken via dat tulpje ofwel naar een dvd kijken via de scart kabel tussen mijn tv en dvd-speler.. is me nog niet gelukt om dat door te lussen

- je bent een avond kwijt alleen om de afstandbediening te begrijpen

PM
27-11-2001, 15:17
heeft hij geen s-video en component-video uitgangen??

Sambo
27-11-2001, 15:22
Technocat

Jij hebt de 3802 voor fl 2100,- gekocht. Nieuw? Mag ik weten waar jij dat ding dan vandaan hebt voor die prijs? Dat is toch inderdaad wel een prikkie of niet?

Groeten

StevenTD
27-11-2001, 15:43
damn, dat wil ik ook wel weten. is dat niet heel weinig???

PM
27-11-2001, 15:50
dat is zeker niet veel!!

technocat
27-11-2001, 16:25
hij is gloednieuw, in verpakking, met 3 jaar garantie..

laat ons het erop houden dat je een beetje buiten de landsgrenzen moet kijken..;)

de 3802 heeft s-video (8 stuks nog wel) en component video (3 keer) maar hoe ik een en ander dan moet aansluiten snap ik nog niet helemaal.
kan mijn tv vb component video aan? Ik zie enkel een scart plug (dus RGB)???

bmateijsen
27-11-2001, 16:35
Technocat...

In principe kan je je dvd-speler lussen naar je receiver, via s-video en van receiver naar tv, met aansluiting s-video naar scart, scart in TV.

Handig voor je on-screen menu's ik raad je echter aan om indien mogelijk... Scart (RGB) dvd naar TV te doen.. en apart S-video van reciever naar TV (scart) te lussen voor de on-screen menu's.

dit kan natuurlijk alleen als je 2 of meerdere scart-aansluitingen hebt.

Ik heb dit zelf ook zo gedaan.. want een extra component tussen het signaal bouwen, geeft alleen meer ruis op de kabel.,.

Groet Bjorn

technocat
27-11-2001, 16:47
bjorn,

dat is juist het probleem, mijn tv heeft maar 1 scart ingang. het is dus of/of. Bovendien wil ik eigenlijk geen s-video naar de tv. De beeldkwaliteit gaat dan echt dramatisch omlaag.. en dan kan ik net zo goed weer vhs gaan kijken.

StevenTD
27-11-2001, 17:01
in mijn land (belgie?) of ergens anders? :)

bmateijsen
27-11-2001, 17:15
nou met s-video gaat de kwaliteit niet echt dramatisch omlaag.. gewoon zorgen dat je een zeer goede kabel hebt.. dan is het verschil (tenminste wat ik heb gemerkt) nauwelijks te zien...

Ik heb zelf op mijn loewe Ergo ook s-video vanuit dvd-speler, heb tevens RGB scart kunnen testen... maar zoals Alex al in een andere thread aangaf... dat geeft soms hele verdachte beelden...
(zwart naar grijs veranderingen enzo...)

Dus vandaar...

Groet Bjorn

technocat
27-11-2001, 18:34
u heeft gelijk, de kwaliteit van de betreffende s-video kabel was ronduit slecht.. het ding zat ooit ergens bij een videokaart geleverd of zo.. Ik heb em nu vervangen door een goede kabel en is inderdaad nauwelijks te onderscheiden van rgb.. (met mijn lekenogen dan) nooit geweten dat een goede kabel ZO veel kon uitmaken


steventd: ik doel op duitsland, maar ik heb een week of 3 geleden ook eens een aanbieding gezien van een zaak in mechelen. was +/- 45.000

forzavado
28-11-2001, 13:35
- je bent een avond kwijt alleen om de afstandbediening te begrijpen
Wat loopt iedereen toch altijd te mauwen over die ab. Ik kan er gewoon alles mee wat ik wil. En het programeren staat naar mijn mening duidelijk uitgelegd in de handleiding. Was er zo mee klaar. No problem.