PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd's copieren?!



Isis
26-11-2001, 20:00
Net m'n mailtjes gelezen en daar zat opeens zo'n reclamemailtje bij: voor $69.95 kun je 'n soort dvdrewriter kopen!!
Niet dat ik 't overweeg maar weet iemand hoe zo iets werkt en of de kwaliteit achteruit gaat?
Of...is er misschien iemand die zoiets thuis heeft en 't aan- of afraadt?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.....:)

Remco de Swart
26-11-2001, 20:29
Ook ik heb diverse mailtjes over dit onderwerp ontvangen. Ik gooi ze meestal ongelezen weg aangezien het Spam is en ik er dus niet om gevraagd heb. Afmelden helpt meestal niet. Deze mailtjes zou ik zoveel mogelijk negeren aangezien het een naar mijn mening ongeoorloofde manier van reclame maken is. Regelmatig ontvang ik ook spam met daarbij ook nog eens een virus. Zoals je kunt lezen ben ik sterk tegen spam dit komt mede doordat ik ongeveer vijf van die ongevraagde mailtjes per dag ontvang. Gelukkig heb ik adsl dus kost het me geen telefoontikken maar toch.

Het aanbod van een DVD-rewriter klinkt onwaarschijnlijk aangezien deze normaal gesproken rond de ƒ2000,- kosten. Bonafide bedrijven zullen ook niet gauw naar dit reclamemiddel grijpen aangezien dat de reputatie van hun bedrijf schaadt.

In principe kun je met een dvd-rewriter een perfecte kopie maken van het origineel. Uiteraard moet het origineel niet beveliligd zijn tegen kopieren maar ook daar zal wel wat op gevonden worden. Ook zijn de lege DVD schijfjes zijn nu nog behoorlijk aan de prijs.

Koen Crijns
26-11-2001, 20:40
Isis -> Deze mailtjes heb ik ook gehad. Het gaat hier echter om software, waarmee je DVD's door middel van DiVX of VCD codec's op CD-Roms kunt kopieeren. Let wel: met aanzienlijk slechtere beeld- en geluidskwaliteit. Deze software is echter ook allemaal gratis op 't net te vinden, dus deze mailtjes zijn puur SPAM.

Isis
26-11-2001, 21:01
Dank je Koen, volgens mij was 't idd software; had 't verkeerd opgeschreven, sorry!
Stelletje boeven zijn 't!
Nou, wel opgelucht..."moet" ik gewoon maar dvdtjes blijven kopen!:D :D

Isis
26-11-2001, 21:02
En natuurlijk ook bedankt Remco en Paulri voor jullie reacties!!!:)

gerard64
26-11-2001, 21:24
De Toshiba DVD writer is een DVD-Ram recorder. Is eigenlijk alleen bedoeld voor de computer. Niet voor video en zo.

Gerard.

Edwin V
27-11-2001, 07:55
Zolang er niet een 1 op 1 kopie gemaakt kan worden (dus inclusief menu's/extra's e.d.) en de writeable DVD's nog meer dan 10 euro kosten begin ik er niet aan.

gerard64
27-11-2001, 08:24
Het kopieren van een DVD is niet zo eenvoudig als een CD. Afgezien van de CSS beveiliging, is er vaak nog een simpel truukje uitgehaald door de fabrikanten. In de MPEG datastroom zijn namelijk meerdere 'kanalen' opgenomen. Normaliter heb je natuurlijk beeld en diverse audiosporen. Maar op een groot aantal DVD zijn er extra informatiestromen in de MPEG files opgenomen, alleen maar om ze groter te maken.
Hierdoor wordt de totale inhoud van de DVD groter als 4.7Gb en moet je dus nogal wat uithalen om het op een DVD-R(W) te proppen. Er zijn wel allerlei software utilities die daar wat aan kunnen doen.

Maar een simpele 1 op 1 kopie is niet zo eenvoudig dus.

Heeft iemand andere ervaringen, dan hoor ik het graag!

Gerard

Robrecht
27-11-2001, 10:17
Over welke software gaat het hier dan ?

gerard64
27-11-2001, 10:58
Een enorme hoeveelheid verschillende programma's. Kijk bijvoorbeeld op *link censuur* of *link censuur*. Daar barst het van de programma's en links naar programma's.
Een hele goede site, die mij ook heel erg heeft geholpen.

Groeten,
Gerard.

Censuur is op DVD.nl niet gebruikelijk, maar... De weblinks in dit bericht zijn verwijderd wegens een mogelijke aanzet tot illegale praktijken. Excuses voor eventuele ongemakken.
Alex - Moderator DVD.nl

Nathan Strik
27-11-2001, 11:23
Dit begint langzamerhand een beetje een illegaal karakter te krijgen. Moderator?

M.G
27-11-2001, 11:25
Dit begint langzamerhand een beetje een illegaal karakter te krijgen. Moderator?

heel goed van jou :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Sander van Breukelen
27-11-2001, 11:41
Dat truukje hebben ze met cds ook geprobeerd. Met CloneCd is het wel mogelijk om zo'n cd te backuppen. Wachten op CloneDvd dus.

Jeroen Klaassen
27-11-2001, 11:42
sorry jongens. ff off-topic.
het valt me gewoon op dat als ik een thread bekijk ik altijd wel iets zie staan wat me opvalt. Als ik dan vervolgens kijk wie dat had geschreven was het bijna in ieder geval Nathan -ZeroDown- Strik. Heb je wel iets normaals te vertellen of loop je andere mensen altijd af te zeiken? maarja, dat ben ik en sorry als ik je gevoelens kwets, maar ik word gek van die onzin replies. (ok, deze is ook onzin, maar dat terzijde.. ;) )

Jeroen

starbuck
27-11-2001, 11:50
sorry jongens. ff off-topic.
het valt me gewoon op dat als ik een thread bekijk ik altijd wel iets zie staan wat me opvalt. Als ik dan vervolgens kijk wie dat had geschreven was het bijna in ieder geval Nathan -ZeroDown- Strik. Heb je wel iets normaals te vertellen of loop je andere mensen altijd af te zeiken? maarja, dat ben ik en sorry als ik je gevoelens kwets, maar ik word gek van die onzin replies. (ok, deze is ook onzin, maar dat terzijde.. ;) )

Jeroen

Infamous Met zulke reacties doe je je naam eer aan:mad:

lees de emotiethread eens zou ik zeggen.

by the way, Nathan heeft gewoon gelijk met zijn opmerking.

*verder niet meer reagerend in deze thread*

gerard64
27-11-2001, 13:30
Even over het illegale karakter van een DVD kopieren:

Juridisch gezien mag je een kopie maken van een CD of een DVD, zolang het maar voor eigen gebruik is. Het betreft hier ook 1 kopie. Aan de andere kant mag een uitgever, zijn product ook beschermen tegen het kopieren. Het kopieren is dus geen recht.

Ik weet niet of het kopieren van een product waarop een beveiliging zit, in deze context strafbaar is.

Alex van den Berg
27-11-2001, 17:12
...Nathan -ZeroDown- Strik. Heb je wel iets normaals te vertellen of loop je andere mensen altijd af te zeiken?Naar mijn mening is Nathan 1 van de meest serieuze en kritische leden van dit forum en zeker niet gericht op het bewateren van mensen! :D

En Nathan... Bedankt voor je oplettendheid! :)

Tom van den Hout
27-11-2001, 17:51
Alex heeft geproken :D

arno
27-11-2001, 18:15
Even over het illegale karakter van een DVD kopieren:

Juridisch gezien mag je een kopie maken van een CD of een DVD, zolang het maar voor eigen gebruik is. Het betreft hier ook 1 kopie. Aan de andere kant mag een uitgever, zijn product ook beschermen tegen het kopieren. Het kopieren is dus geen recht.

Ik weet niet of het kopieren van een product waarop een beveiliging zit, in deze context strafbaar is.

Ik zou wel eens willen weten of dit al door een nederlandse rechter is bevestigd. Gevoelsmatig geef ik je gelijk!
(in bv. Amerika met die DCMA wet mag het dus duidelijk NIET)

gerard64
28-11-2001, 00:00
Wat in Amerika geldt, geldt niet in Europa/Nederland.

BMG geeft op zijn site duidelijke uitleg over hun policy t.a.v. kopieren van cd's. Hierbij maken zij ook duidelijk dat het kopieren geen recht is maar een mogelijkheid. De producent blijft de mogelijkheid houden om het te beveiligen.
Dit alles geldt ook in Nederland. Kijk maar eens op de site van Stichting Thuiskopie. www.thuiskopie.nl

De moeilijkheid blijft dus dat er geen wereldwijde regelgeving is.

In Denemarken is een wet in de maak die het legaal maakt om muziek voor prive gebruik te kopieren.
Al met al een spannende ontwikkeling.

gerard64
28-11-2001, 00:09
Nog even over het illegale karakter van de door mij opgevoerde links in deze discussie:

Dit zijn beide internationaal gezien gerenommeerde sites. Wellicht staan hierop programma's die een illegaal karakter lijken te hebben, maar vooralsnog heeft de rechter in Amerika besloten dat deze programma's geen illegale zaken uitvoeren en dus gewoon over internet verspreid mogen worden.
Zelfs bladen als de PCM en Computer Totaal publiceren deze links.

Erg voorbarig om deze censuur hier uit te voeren. Jammer voor dit forum en voor de vrije uitwisseling van meningen en ideen.

Nathan Strik
28-11-2001, 00:28
Erg voorbarig om deze censuur hier uit te voeren. Jammer voor dit forum en voor de vrije uitwisseling van meningen en ideen.
Ja, zit wel iets in, maar helaas heeft de ervaring op dit forum geleerd dat dit soort discussies vrij snel uitlopen op gedetaileerde handleidingen voor illegaal kopieren enzo...

Mike Philippens
28-11-2001, 00:43
Ja, zit wel iets in, maar helaas heeft de ervaring op dit forum geleerd dat dit soort discussies vrij snel uitlopen op gedetaileerde handleidingen voor illegaal kopieren enzo...
Hmmm....censuur op Internet heeft iets doms (sorry Alex). Je hoeft alleen maar te kunnen tiepen om uit Goegel een stuk of 10 how-to-copy-a-dvd manuals te vinden.
Wat ik wel begrijp is dat DVD.nl geen site wil zijn die daar gelegenheid/aanleiding toe geeft. Dan zie ik het niet als censuur maar meer als een terechtwijzing vwb de inhoud van een posting.
Censuur helpt niet, vooral niet op Internet.
ok...genoeg off-topic...on with the program!

Mike Philippens
28-11-2001, 00:53
Ongewenste mail kun je op www.spamcop.net "aangeven".
ok...de laatste off-topic posting dan:
Spam aangeven heeft niet altijd zin. Slimme spammers gebruiken/misbruiken hele andere mailservers en je kunt niet zonder meer aan de mailheaders zien waar de mail vandaan komt.
Reageren op spam-mails waar een zogenaamde 'afmeld-link' of reply adres in vermeld is, is zo'n beetje het stomste wat je kunt doen. Wat is namelijk het geval: men koopt cd's met 10 miljoen email adressen, waarvan men al weet dat 60% niet meer geldig is of nooit gelezen wordt. Dan sturen ze gewoon een of andere bogus mail vaak nog met de tekst dat je je zelf opgegeven hebt. Ga je hierop reageren is het enige wat je bereikt dat ze weten dat het nog een actief adres is. Niet doen dus. De beste methode om spam te ontduiken is je prive mailbox echt prive en schoon houden. Neem dus een hotmail account dat je gebruikt als je ergens je email adres moet opgeven. Komt er teveel rotzooi daarop binnen, neem je weer een andere. Zo blijft je privé busje lekker schoon.
btw: de leukste spam is nog altijd van die lui die $25 miljoen op je rekening willen storten om door te sluizen. En jij krijgt 10 of 20%...Yeah right!

Alex van den Berg
28-11-2001, 01:16
censuur op Internet heeft iets doms (sorry Alex).Censuur op het internet IS dom... :D
Ik denk dat mijn woordkeuze in dit verband wat verkeerd was.

Waar het om gaat is dat DVD.nl op geen enkele wijze mag meewerken aan het stimuleren van kopieeren. Van mij mag je elke link noemen, maar het ligt aan de manier waarop en in welk verband je het brengt...

Trouwens... voor mensen die bezig zijn om hun videohobby te digitaliseren... Er is over dit onderwerp vanalles te vinden op www.vcdhelp.com :D

Mike Philippens
28-11-2001, 01:30
Waar het om gaat is dat DVD.nl op geen enkele wijze mag meewerken aan het stimuleren van kopieeren. Van mij mag je elke link noemen, maar het ligt aan de manier waarop en in welk verband je het brengt...
Precies! Nu ben ik niet vies van 'backups', alleen doe ik niets met divx omdat ik gewoon lekker wil genieten van de volle kwalitee van DVD. In een grijs verleden heb ik ooit een computer clubje gehad en op bijeenkomsten verbood ik het kopieëren van software om precies dezelfde redenen. Daarbuiten kopieërde ik alles wat los en vast zat, maar in clubverband niet.

arno
28-11-2001, 09:53
Okee, dus je moet eigenlijk de vraag formuleren als:

Ik heb een MPEG2 bestand van mijn videocamera, hoe brand ik die naar miniDVD(cdr) of dvd+rw weg + menu's e.d. :D

gerard64
28-11-2001, 12:56
Vreemd dat de link naar www.vcdhelp.com eerst door de moderator wordt verwijderd en dan door hemzelf er weer op wordt geplaatst. Maakt niet uit, maar het blijft vreemd.

Overigens bieden beide door mij vermelde sites talloze tools om je 'eigen' MPEG2 files geschikt te maken voor DVD of SVCD.

En voor wat betreft de eigen files: behalve van een videocamera kun je natuurlijk ook rechtstreeks van een digitale satellietontvanger opnemen en deze MPEG2 files op een SVCD of DVD branden. Voor dit soort trajecten bieden beide sites heel veel informatie en links.

Daar is nog steeds niets illegaals aan lijkt mij.

Alex van den Berg
28-11-2001, 14:12
Vreemd dat de link naar www.vcdhelp.com eerst door de moderator wordt verwijderd en dan door hemzelf er weer op wordt geplaatst. Maakt niet uit, maar het blijft vreemd.Dit is alleen maar bedoeld als kleine hint. VCDhelp is een heel erg interessante site voor mensen die zich voor hun hobby met video bezig houden, maar net als bij veel andere software is het natuurlijk altijd mogelijk om er 'verkeerde' dingen mee te doen.