PDA

Bekijk de volledige versie : dvd aansluiten op oude tv?



edvanhouten
12-12-2003, 11:22
Ik wil een dvd speler aansluiten op een oude tv waar alleen een coax aansluiting op zit, dus geen scart of iets dergelijks weet iemand hoe dit moet?
Alvast bedankt,
Ed :?:

Herjan
12-12-2003, 11:30
Tja, je DVD kan vast en zeker geen coax/composiet-kabel doorlussen, dus je zult je TV kabel moeten omwisselen met een coaxkabel vanuit de DVD-speler als je een film wilt kijken (dus TV-kabel uit je TV trekken, kabel vanuit DVD in je TV als je film wilt kijken en andersom als je Get The Picture wilt zien). Je zit dus vast aan composiet. Wel raad ik je aan om dan een goede coax tussen DVD en TV te leggen. De QED Qunex TTV won dit jaar een "Product of the Year" award bij het Engelse tijdschrift What HiFi.

Mocht je een videorecorder (VCR) hebben, dan zou je de kabel uit de muur kunnen aansluiten op de VCR, de VCR met scart aansluiten op de DVD en deze met een coax (bijv. dus de eerder genoemde QED) op je TV.

Succes! ;)

Boullie
12-12-2003, 13:42
Een dvd-speler heeft toch geen coax-uitgang? Je zou er moeten een RF-modulator tussensteken. In een videorecorder zit ook een RF-modulator maar daar heb je niets aan want als je je videorecorder tussen je dvd-speler en je tv scakelt word je geconfronteerd met de Macrovision-protection.

Herjan
12-12-2003, 14:08
Excuus. Je hebt gelijk. Ik ging er even vanuit dat een composietsignaal gelijk stond aan een normale TV-kabel...

En DVD via VCR (scart-scart) naar TV (coax)? Is dat een idee?

Boullie
12-12-2003, 14:11
Driewerf helaas: Macrovision ...

jongenenwetenschap
12-12-2003, 15:52
't is maar dat je het weet , maar van tegenwoordig verkoopt men aparte antennemodulatoren: video in +audio in, Antenne uit voor oudere toestellen. je bent dus niet de enige :) prijs , ongeveer €50...

edvanhouten
13-12-2003, 10:23
bedankt allemaal,
Ik denk dat ik het met deze info wel moet redden,

thanx Ed