PDA

Bekijk de volledige versie : Engste filmscène aller tijden



Pagina's : [1] 2

B.O.B.B.Y.
12-12-2003, 20:26
Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!". Nou ben ik benieuwd wat jullie engste filmscène aller tijden is; als hier al een topic over bestaat, sorry dan, plaats hier dan in elk geval die link.

chimera01
12-12-2003, 20:36
Ik weet niet hoe de film heet maar er gaat ene Katja Schuurman uit de kleren, nog nooit zoveel vlees op sterk water gezien. En als ze lacht, s**t zelfs die Clown uit IT van Stephen King bezorgt mij niet zoveel kippevel.

rveldhuizen
12-12-2003, 20:48
Wat is eng... De bedoelde scene is verre van eng, dwz noch qua suspense, noch qua schrikeffect. Volgens mij is een schokeffect in een film enger, zij het veel korter (bv. het korte shot ondersteund met muziek in The Ring (US versie) op het eerste dode meisje...)...

B.O.B.B.Y.
12-12-2003, 21:03
Ben ik mee eens, een enge scène moet mij in ieder geval kippevel kunnen bezorgen en dat heb ik idd niet met die scène uit The Shining. Persoonlijk vond ik dat The Others wel een paar van die scènes bevat.

Ludo Keeris
12-12-2003, 21:12
De scene met de badkuip in What Lies Beneath is voor mij wel een scene waar ik water van in m'n handen krijg...

Lex v/d Moolen
12-12-2003, 22:35
Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!"Ik moet altijd lachen als ik Jack die befaamde woorden hoor uitspreken, kan er ook niets aan doen :D Maar verder heeft die film tot de uitbarsting van Jack een onaangename dreigende sfeer die zich niet beperkt tot één scène.

Maar de definitie "eng" is inderdaad nogal breed. Schrikeffecten, spanningsmomenten of goor uitziende scène's. Zeg het maar.

Psycho; de douchegordijnscène
Predator; de scène waar de Predator zoekt naar Dutch (Schwarzenegger).
Jaws; als ze in het pikdonker opeens aangevallen worden in hun te kleine houten bootje.
Alien; waar Kane (John Hurt) voor het eerst de eieren nadert.

Coen Vermeer
12-12-2003, 22:43
Uit the shining vind ik het ritje op de driewieler persoonlijk enger. Verder zijn er nog wel wat scenes in die film die me een een angstig gevoel geven. De bijl scene hoort daar niet bij. Heel vreemd dat deze wordt gekozen. Net als bij psycho (psycho 2 vind ik trouwens ook top) vind ik de douche scene, de grote schrikscene, niet zo bijzonder het zijn meer de scenes in het huis die ik eng vind (zo'n haloween gevoel krijg je dan, Ga dat huis nou niet in stom mens! :wink: ).

Ondanks dat ik IT voor de zoveelste keer kijken absoluut niet meer kon waarderen was de eerste scene toch prachtig. De scene waar het kleine meisje de kop van it (geweldig gespeelt door tim curry) voor het eerst door het draaiende wasrek ziet is echt angstaanjagend.

JFC_
12-12-2003, 22:58
Ikzelf vond The Blair Witch Project qua sfeer heel erg eng.
Met name die scene waarin ze die kinderstemmetjes 's nachts om hun tent horen lachen enzo.
Door het camerawerk en de algehele beknellende sfeer vind ik dit wel zo'n beetje de engste scene, zeker van de laatste pakweg 10/15 jaar.

Jurgen V
12-12-2003, 23:37
In Dawn of the Dead de scene waarbij de lijn "When there is no more room in hell, the dead will walk the earth" wordt uitgesproken, in de verte hoor je de zombies kreunen en slaan tegen de deuren. Kippenvel... :D

Dr_evil
13-12-2003, 00:05
De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept :|

Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor :D

Elessar
13-12-2003, 00:16
Toen ik klein was vond ik Raptor scene in de keuken, uit Jurassic Park 1, altijd doodeng :)

Splatterhead
13-12-2003, 02:38
De volgende scene uit The Exorcist. er gebeurt niks, geen geluid nog enige aktie.
Gewoon Linda Blair (als Regan, possessed/bezeten door Pazuzu, 'Lord Of The Flies') die naar jouw kijkt als kijker van de film.

Moet ik er bij zeggen, dat wanneer je 100 horror liefhebbers bij elkaar zet je er 100 verschillende antwoorden krijgt.
Het blijft allemaal subjectief.

Dit is overigens de lijst: http://retrocrush.com/scary/ Waar ik het dus niet mee eens ben :wink:


http://www.doom-metal.com/iB_html/uploads/post-3-72724-Exor.jpg

Splatterhead
13-12-2003, 02:45
Een tijdje terug heeft de Britse tv-zender Channel 4 een peiling gehouden onder haar kijkers over wat nu de engste filmscène aller tijden is. Daaruit is als engste uit de bus gekomen de befaamde bijlscène uit The Shining met de daarbij beroemde filmquote "Here's Johhny!". Nou ben ik benieuwd wat jullie engste filmscène aller tijden is; als hier al een topic over bestaat, sorry dan, plaats hier dan in elk geval die link.

Hmm, blijkbaar ben ik weer even te snel en de verkeerde lijst te pakken.
Zie de nummer 1.
Dat heb je wanneeer je uit de kroeg waggelt om +/- 03:15 :mrgreen:

B.O.B.B.Y.
14-12-2003, 13:00
Dit is dus de desbetreffende lijst:

http://www.channel4.com/film/newsfeatures/microsites/S/scary/results_100-91_1.html

BrianB
14-12-2003, 14:16
Van mij had IT er wel ingemogen, op de plaats van Sneeuwwitje ofzo, die er wonderbaarlijk genoeg WEL in staat.

Rickje
14-12-2003, 21:49
Eerste meisje die dood gaat in The Ring.
en een paar stukjes uit de film The Shining o.a. het stukje met die jongen op zijn 3-wieler.
Freaky!!

Star_Fresh
14-12-2003, 22:00
Ik vind de scene in The Shining ijzersterk maar niet eng. Spannend wel maar ook weer niet heel erg. Van alle films die ik heb gezien vind ik dit toch wel het ......

http://www.thehoya.com/images/092900/exorcist.jpg

Nog steeds krijg ik hier rillingen van.

Cloud
15-12-2003, 00:12
Ik vond einde van Audition (van Takashi Miike) best wel eng.
Durfde toen niet te kijken. Het was geen schrikmoment, maar wel shockerend.

Wat de Exorcist betreft, het was nogal lachen vond ik.
Had paar jaar geleden de re-release van die film gezien in de cinema.
Zaten met 20 man in de zaal, begon opeens iemand te lachen bij bepaalde "enge" scenes. Het creepy sfeertje was toen al verpest bij de eerste lach.
Na een tijdje lag hele zaal plat bij elke horrorscene. Dat bleef doorgaan tot einde van de film. Tja, als ene lacht dan heb je de neiging om mee te lachen. Nog nooit meegemaakt!
Best wel een leuke/speciale avond gehad. Was bijna stem kwijt van te luid te lachen.

Cinemaniac
15-12-2003, 01:30
M'n favoriete scene is 't zelfde als die van Phil van Tongeren, filmcriticus van o.a. Schokkend Nieuws magazine:


Hèt schrikmoment uit THE EXORCIST III (William Peter Blatty, VS 1990). Een lang, statisch shot van een ziekenhuisgang bij avond. Een bewaker verdwijnt en een verpleegster blijft alleen achter. Nadat ze eerst opgelucht heeft vastgesteld dat een verdacht geluid uit een kamer niets te betekenen heeft, keert ze terug naar haar plaats achter de balie. Dan komt ze er weer achter vandaan en loopt een gang in. Achter haar duikt een gesluierde figuur op, met een buitenmodel bottenschaar in de aanslag. Een snelle zoom, een snerpend geluid en Blatty heeft ons waar hij ons hebben wil: tegen het plafond.

Verder is die suïcidale sprong uit de Japanse horrorfilm Kairo (Pulse) voor eeuwig in m'n netvlies gebrand (zit me nog steeds af te vragen hoe ze dat in godsnaam hebben gedaan...)

Edwin V
15-12-2003, 07:04
Ik vind de scene in The Shining ijzersterk maar niet eng. Spannend wel maar ook weer niet heel erg. Van alle films die ik heb gezien vind ik dit toch wel het ......

http://www.thehoya.com/images/092900/exorcist.jpg

Nog steeds krijg ik hier rillingen van.
Ik ook. Voornamelijk door het trap-loop-geluid dat over de surroundspeakers klinkt. :)

tolpol
15-12-2003, 13:31
WHY ARE YOU SITTING IN MY CHAIR ??

The Eye van de Pang broertjes. Als film maar zo-zo, maar er zit een scene in die zowat de akeligste is die 'k ooit heb gezien. Kippevel. Keigoed geluid ook.

Boullie
15-12-2003, 13:59
De scene in Psycho waarin dat meisje de moeder van Norman Bates ontmoet in de kelder :-S Als kind heb ik er weken nachtmerries van gehad.

Nu is die film trouwens voor eeuwig verknald doordat op de achterkant van de hoes eigenlijk al de clue verteld wordt.

The Others vond ik ook ongelooflijk creepy. Echt een knappe prestatie als je bekijkt dat alles puur suggestie is.

Marcel Rinia
15-12-2003, 16:22
Ik zal me beperken tot redelijk recente films... de braakscene in the sixth sense, die ik de eerste keer doodeng vond (en daarna nooit meer), de paardscene op de veerboot in the ring, die niet zozeer eng was, maar wel "doel trof" 8) en daarnaast een stuk of zes momenten waarbij ik me helemaal te pletter schrok in what lies beneath.

dat beroemde here's johnny moment in the shining kon mij ook zelfs op jonge leeftijd niet echt doen wegkijken, dan was de badkamerscene in die film stukken enger...

Kaplan
15-12-2003, 18:27
Uit the shining vind ik het ritje op de driewieler persoonlijk enger. Verder zijn er nog wel wat scenes in die film die me een een angstig gevoel geven. De bijl scene hoort daar niet bij. Heel vreemd dat deze wordt gekozen.
helemaal mee eens. De driewielerrit met de tweeling aan het einde van de gang is veel enger.

Nicole
15-12-2003, 18:58
Ik vond veel uit "The Blair Witch Project" erg eng. Maar ik had ook de optimale randvoorwaarden getroffen: film om 0:00u aangezet, alleen thuis... Je kent dat wel. Ik durfde op sommige momenten zelfs niet te kijken.

Later zag ik de film nog eens, niet alleen en 's middags om 3 uur, en toen vond ik er geen klap aan... :)

rkrijger
15-12-2003, 19:02
Ik heb zelden zo geschrokken als bij "De Lift", toen er een vent uit een luikje in de lift kwam... Ik was toen een jaar of zestien schat ik en kende de film niet...

The Gr8oNe
15-12-2003, 19:24
Een paar scenes uit Stephen King's Salem's lot, ik had hem laatst weer gezien voor de zoveelste keer :lol: en krijg er nog steeds kippenvel van.


http://www.moviefreakz.nl/dvdtracker/index2.php?user=FreaKZiLLa

Albert Kostwinder
17-12-2003, 12:15
Als het hoofd uit de boot rolt tijdens de onderwaterscene van Jaws......ik herinner mij nog dat de hele bioscoopzaal als een man omhoog schoot...geweldig!!

RaymondA
17-12-2003, 19:27
Het stuk in the Others, waarin je plots dat gestommel boven in de kamers hoort...is wel schrikken als je je geluid goed hard hebt staan.

En natuurlijk die jongen van idols die Wes na deed, was ook behoorlijk eng :wink:

Oudgebruiker3
17-12-2003, 20:31
De scene waarin Kidman in The Others het boek krijgt te zien waarmee ze ontdekt dat haar werknemers al een aantal jaar dood zijn. De rest van de film was ook behoorlijk griezelig, overigens.

B.O.B.B.Y.
17-12-2003, 20:45
De scene waarin Kidman in The Others het boek krijgt te zien waarmee ze ontdekt dat haar werknemers al een aantal jaar dood zijn. De rest van de film was ook behoorlijk griezelig, overigens.

Ja, die foto's vond ik idd ook zeer creepy, daar kreeg ik echt rillingen van. Wat ook voor kippevel zorgde was de scène uit The Sixth Sense waarin Bruce Willis naar een tape luistert en als ie hem op z'n hardst zet stemmen hoort, brrrr.

patrick_h
17-12-2003, 22:47
De scene in Audition met de telefoon die overgaat en overgaat en overgaat en dan ineens....

Zit ook in de trailer, heb die trailer eens drie maal achter elkaar gezien en drie keer schrok ik me het leplazerus (mmm, da's eigenlijk niet echt een woord om op te schrijven).

patrick_h
17-12-2003, 22:48
De scene in Audition met de telefoon die overgaat en overgaat en overgaat en dan ineens....

Zit ook in de trailer, heb die trailer eens drie maal achter elkaar gezien en drie keer schrok ik me het leplazerus (mmm, da's eigenlijk niet echt een woord om op te schrijven).

Grant
18-12-2003, 19:36
TOP 3

3. 'Spider Walk' - 'The Exorcist'
http://members.eisa.net.au/~johben57/spider.jpg

2. Rachel voelt haren in het water - 'The Ring'
http://www.visimag.com/exclusive/images/fb057_ring.jpg
(dus eigenlijk vóór bovenstaand schrikmoment)

1. 'Een bepaalde scène' (!) uit 'Twin Peaks - Fire Walk With Me'
http://www.cenedra.com/twinpeaks/bob.jpg

Rob P.
19-12-2003, 00:17
xxx

Grant
19-12-2003, 00:32
TOP 3


1. .......- 'Twin Peaks - Fire Walk With Me'


ik kan heel moeilijk één moment uitkiezen als allerengst.

Maar ik zal minder moeite hebben om MEEST SCHANDALIG GROTE SPOILER IN DE GESCHIEDENIS VAN HET DVD FORUM kan nomen!!!
De grootste fout is dat jij hier nu de nadruk op legt! Anders had dit niemand opgevallen! Je wordt dus bedankt. Deze hele thread bestaat trouwens uit zogenaamde spoilers. En mijn nummer 1 kan ik moeilijk ongenoemd laten... Even goede vrienden.

Daan de G.
19-12-2003, 09:40
shelob
;)

Jaap22
19-12-2003, 09:43
shelob
;)

Dat meen je toch niet echt he? Die vond ik dus echt niet eng.

Daan de G.
19-12-2003, 09:44
shelob
;)

Dat meen je toch niet echt he? Die vond ik dus echt niet eng.

Het zag er levensecht uit, en ik vond het toch ook wel een beetje eng/spannend [spoiler:1f7f74693f]toen ie zo geniepig achter frodo kwam[/spoiler:1f7f74693f]

Jaap22
19-12-2003, 09:51
Het zag er levensecht uit, en ik vond het toch ook wel een beetje eng/spannend [spoiler:9107352f02]knip[/spoiler:9107352f02]

Vond het meer spannend dan eng om eerlijk te zijn, maar dan nog... engste filmscene allertijden? Nah ja, iedereen zijn mening natuurlijk ;)

Daan de G.
19-12-2003, 09:53
Het zag er levensecht uit, en ik vond het toch ook wel een beetje eng/spannend [spoiler:5fdf2d4b71]knip[/spoiler:5fdf2d4b71]

Vond het meer spannend dan eng om eerlijk te zijn, maar dan nog... engste filmscene allertijden? Nah ja, iedereen zijn mening natuurlijk ;)

een knipoog begrijpen blijft moeilijk :roll:

Jaap22
19-12-2003, 09:58
een knipoog begrijpen blijft moeilijk :roll:

Nee, ik begrijp jouw knipoog wel ;) Alleen vond ik in de LOTR film zelf de [spoiler:79be348776]Ballrog[/spoiler:79be348776] toch wel wat indrukwekkender en enger er uit zien. Ik bedoel dus speciaal in de LOTR. Misschien eens een poll starten welke enger was in LOTR ;).

Rob P.
19-12-2003, 10:28
XXXXX

tolpol
19-12-2003, 10:36
ik edit er op los

b00gie
19-12-2003, 10:48
Ik heb geen filmmomenten waar ik de emotie "angst" aan zou kunnen koppelen. Spanning, dat wel, maar geen angst.

Grant
19-12-2003, 10:50
TOP 3

1. .......- 'Twin Peaks - Fire Walk With Me'

ik kan heel moeilijk één moment uitkiezen als allerengst.

Maar ik zal minder moeite hebben om MEEST SCHANDALIG GROTE SPOILER IN DE GESCHIEDENIS VAN HET DVD FORUM kan nomen!!!
De grootste fout is dat jij hier nu de nadruk op legt! Anders had dit niemand opgevallen! Je wordt dus bedankt. Deze hele thread bestaat trouwens uit zogenaamde spoilers. En mijn nummer 1 kan ik moeilijk ongenoemd laten... Even goede vrienden.
Viel me anders toch wel meteen op. Edit die post ALSJEBLIEFT, Grant - is toch een kleine moeite.
Omdat ik niemands kijkplezier wil bederven (en zeker in dit geval niet), geef ik jullie gelijk. Ik blijf er echter bij dat deze 'spoiler' alleen opvalt als je de film kent...

Rob P.
19-12-2003, 12:59
TOP 3

1. .......- 'Twin Peaks - Fire Walk With Me'

ik kan heel moeilijk één moment uitkiezen als allerengst.

Maar ik zal minder moeite hebben om MEEST SCHANDALIG GROTE SPOILER IN DE GESCHIEDENIS VAN HET DVD FORUM kan nomen!!!
De grootste fout is dat jij hier nu de nadruk op legt! Anders had dit niemand opgevallen! Je wordt dus bedankt. Deze hele thread bestaat trouwens uit zogenaamde spoilers. En mijn nummer 1 kan ik moeilijk ongenoemd laten... Even goede vrienden.
Viel me anders toch wel meteen op. Edit die post ALSJEBLIEFT, Grant - is toch een kleine moeite.
Omdat ik niemands kijkplezier wil bederven (en zeker in dit geval niet), geef ik jullie gelijk. Ik blijf er echter bij dat deze 'spoiler' alleen opvalt als je de film kent...

namens alle fans..hartelijk bedankt :wink:

heb ook mijn posts gewijzigd..ze zullen als het goed is snel verwijderd worden.. :wink:

Maarten van Krimpen
24-12-2003, 11:38
In "De Lift" [spoiler:8ffc2d37c4] wanneer de schoonmaker uit de liftschacht valt. Damn, die scene durf ik echt nooit meer te kijken. :oops: [/spoiler:8ffc2d37c4]

Rob Smit
24-12-2003, 13:26
De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept :|

Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor :D

Ik heb niets met horrorfilms maar ik vergeet nooit dat ik na het zien van deze film voor de spiegel heb staan twijfelen.
Verder een aantal scenes in IT en in Carrie.

stefan
24-12-2003, 16:53
The sixth Sense bevat toch wel aardig wat kippevel momenten..

Ik kan me nog wel herinneren dat ik voor het eerst Freddy's nightmare deel 1 aan het kijken was..Deze film was echt TE erg...ik was toen weliswaar nog wel jong..maar ik heb er echt zo ontzettend slecht van geslapen..

chiwaicheung
27-12-2003, 01:49
De engste scene kan ik niet noemen: behalve dat het moeilijk is voor mij om er een te kiezen, is het lastig de scene te verklappen zonder teveel te verklappen (spoiler).

Wel kan ik effe de engste films noemen met het sleutelwoord (hoop dat dit geen spoiler wordt, anders wordt ik graag hierop gecorrigeerd):
- The ring (Amerikaanse versie): Meisje op tv
- The eye : Lift
- The others : Foto's

En vroeger toen ik klein was (ca. 10 jaar oud, was vroegrijp voor horrorfilms), vond ik ook scenes van "Nosferatu" heel eng en dat kwam voornamelijk door de schokkerige bewegingen van de nosferatu. Tegenwoordig doet mij dat niks meer .

chiwaicheung
27-12-2003, 01:52
De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept :|

Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor :D

Ik heb niets met horrorfilms maar ik vergeet nooit dat ik na het zien van deze film voor de spiegel heb staan twijfelen.
Verder een aantal scenes in IT en in Carrie.

Ik heb candyman 1 destijds op de "All night horror show" in Utrecht bekeken en ik durfde die ochtend niet in de spiegel te kijken. Ging linea recta naar bed.

Albert Kostwinder
27-12-2003, 10:21
De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept :|

Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor :D

Ik heb niets met horrorfilms maar ik vergeet nooit dat ik na het zien van deze film voor de spiegel heb staan twijfelen.
Verder een aantal scenes in IT en in Carrie.

Ik heb candyman 1 destijds op de "All night horror show" in Utrecht bekeken en ik durfde die ochtend niet in de spiegel te kijken. Ging linea recta naar bed.

Daar heb ik de candyman niet voor nodig...is zo al erg genoeg.... :)

Daan de G.
27-12-2003, 10:45
Gisteravond laat Aliens in de DVD speler gestopt, en ik ben me toch 2 keer rotgeschrokken als ripley met dat kind in slaap gevallen is... die facehuggers! EEK!!

(terwijl ik de film helemaal uit mijn hoofd kende, schrok ik me dood!)

chiwaicheung
29-12-2003, 02:12
De enige scene waar ik destijds echt enorm van ben geschrokken, en dus ook eng was, was een scene uit Candyman 1, waar de Candyman erg onverwacht met z'n haak door een spiegel heen komt, terwijl iemand voor de spiegel 3x Candyman roept :|

Was destijds ook nog maar 11 ofzo hoor :D

Ik heb niets met horrorfilms maar ik vergeet nooit dat ik na het zien van deze film voor de spiegel heb staan twijfelen.
Verder een aantal scenes in IT en in Carrie.

Ik heb candyman 1 destijds op de "All night horror show" in Utrecht bekeken en ik durfde die ochtend niet in de spiegel te kijken. Ging linea recta naar bed.

Daar heb ik de candyman niet voor nodig...is zo al erg genoeg.... :)

:lol: Ik kijk s'ochtends liever niet in de spiegel. Geloof het bij mezelf wel.
Naarmate de jaren tellen....

Marty vanluit
29-12-2003, 07:39
Afgelopen weekend voor het eerst The Ring gekeken (ik ben er nog steeds niet achter waarom die titel aan de film gegeven is).
Ik kan nu al wel zeggen dat die scene als dat meisje de put uit komt lopen , DOOR DE TV heen komt kruipen en die kerel vermoord.... :shock: man, mijn vriendin durfde niet te kijken, maar ik ook bijna niet! Een van de engste scenes die ik ooit gezien heb!
Damn!!

Maar de engste is toch wel in "Wrong turn", Als de drie jongeren in het huisje van die inteeltbeesten zitten, als die thuiskomen. Zo zijn er nog wel meer scenes in die film, echt meesterlijk gedaan!

Maarten van Krimpen
29-12-2003, 07:51
Afgelopen weekend voor het eerst The Ring gekeken (ik ben er nog steeds niet achter waarom die titel aan de film gegeven is).

[spoiler:7cc9d2290e] In de scene waar het meisje in de put valt[/spoiler:7cc9d2290e] en de steen wordt door [spoiler:7cc9d2290e] de moeder van het meisje[/spoiler:7cc9d2290e] over de put geschoven. Als het goed is kun je zien dat niet de hele put bedekt wordt, maar dat er ook nog wat zonlicht doorheen komt. In de vorm van een cirkel, oftewel een soort ring. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar dat men de film alleen om dit gegeven de film "The Ring" hebben genoemd. Ik weet niet wat "Ringu" (de titel van de originele Japanse film) betekent, maar misschien hebben de makers het daarvan afgeleid? (Of gewoon verkeerd geinterpeteerd en er in de film een betekenis aan gegeven, dat kan natuurlijk ook)

Eric van Schaik
29-12-2003, 09:08
Het einde van Carrie. Daarna nooit meer zo van een scene geschrokken.

chiwaicheung
29-12-2003, 09:24
Laten we maar zeggen dat Ring in de Amerikaanse versie begrijpelijker is dan in de Japanse versie (de Japanse versie vind ik wat meer kort door de bocht wat verhaal betreft).

Meer over de uitleg van de titel "Ring" , zie http://ringworld.somrux.com/faq.htm
LET OP DAT DEZE SITE SPOILERS BEVAT !
Zoek op de vraag " What's the significance of the title Ring?".

In andere landen is de titel van de film trouwens totaal anders. Ook te vinden op deze site

johanluijkman
29-12-2003, 09:29
The ring, the Others en Aliens bevatten in mijn optiek een aantal leuke "schrikmomenten". :shock:

Menno
31-12-2003, 17:37
Niet echt eng, maar ik zat de eerste keer wel in een keer rechtop in mijn stoel:

Het einde van Friday The 13th Part 1

Berry vd Pluijm
13-03-2004, 17:54
Even over The Ring:

[spoiler:adf9338d07]De ondertitel was toch: The last thing you'll see.. is The Ring (in mijn ogen is dat de ring die je ziet voordat de put sluit)[/spoiler:adf9338d07]

Mijn engste filmfragment is ook uit The Ring.. Eerste vermoorde meisje..[spoiler:adf9338d07]verkrampt gezicht.. DEMN![/spoiler:adf9338d07]

The_Cure
13-03-2004, 18:22
The Ring is zeker goed! Damn had hem toen gehuurd (moet hem eens gaan kopen) en alleen gekeken vanaf een uur of 23:00... damn na die film in een stil (leeg) huis naar bed gaan, lol :D



Even over een schrikmoment, wrong turn was niet echt heel eng wel spannend maar op 1 punt schrok ik me toch echt wel verrot en dat was toen die griet bij die jongen op zn nek sprong, damn reactie: ik lag op de bank, scene, schrik, ik zit, ik lig weer :)

P@rick
13-03-2004, 18:42
De scene met de badkuip in What Lies Beneath is voor mij wel een scene waar ik water van in m'n handen krijg...

Voor mij was dit een moment van rilling en kippevel. Ik moet wel zeggen dat ik films als The Ring, It, the Thing e.d. nooit kijk.

TK 1405
13-03-2004, 19:31
bij irriversible


De brandblus apparaat vind ik wel om te schrikken
en ook na de verkrachting dat hij even subtiel het gezichtje verminkt was voor mij ook wel schrikken

Martijn Beunk
13-03-2004, 19:53
Voor mij is nog altijd de engste scene, de scene uit Stephen King's Salem's Lot, waarbij een overleden broertje bij zijn levende broer voor de ramen zweefde. Toen die film voor het eerst op tv kwam was ik acht en scary................brrrrrrr :oops:

lupin77
13-03-2004, 23:22
voor mij..rosemaries baby

Mac Hammer Fan
14-03-2004, 00:09
1 Het einde van Michael Armstrong's MARK OF THE DEVIL, het orgelpunt achter een hele reeks geëtaleerde folteringen uit "Bloedige Heksenjacht".
ik verliet dertig jaar geleden misselijk de zaal.
2 Het laatste deel van ADDIO ZIO TOM (Vaarwel Oom Tom) van Gualtiero Jacopetti, de zogenaamde "Confessions of Nat Turner", wellicht het meest surreëel sadistische spektakel aller tijden.
Uitgebracht door Blue Underground als onderdeel van de Mondo Cane Collection...
Film en Televisie schreef in in 1972 "Een film van een geesteszieke, gemaakt voor geesteszieken." De bioscoopzaal waar de film werd vertoond in mijn stad zat zesentwintig weken vol!
Zelfs dertig jaar later ben ik ervan overtuigd dat die beelden iedereen zullen schokken... Vandaag de dag zie je zoiets niet (meer) in de cinema.
De film werd in meerdere landen verboden. Ondanks zijn ziekelijke sensatiezucht is hij knap gemaakt en heeft hij zelfs een prachtige (vaak romantische!) soundtrack, een tegenstrijdigheid die het schokeffect bij velen nog zal versterken....
:D

R. Schaap
14-03-2004, 00:12
Tot nu toe vond ik The Blair Witch Project toch wel enkele zeer enge scenes bevatten. Iedereen weet wel welke........echt creepy

Jeroen de Laat
14-03-2004, 09:21
Tot nu toe vond ik The Blair Witch Project toch wel enkele zeer enge scenes bevatten. Iedereen weet wel welke........echt creepy
Juist, ik ook. Vooral omdat ik alleen thuis was...

Mac Hammer Fan
14-03-2004, 09:52
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die BLAIR WITCH PROJECT helemaal niet eng vond. Ik was zelfs ronduit ontgoocheld. Hebben jullie THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (1972), NIGHT OF THE LIVING DEAD (1968) en THE HILLS HAVE EYES (1977) gezien? Zijn die niet heel wat griezeliger?
Als je BLAIR WITCH al eng vindt, dan krijg je van deze drie boven vermelde titels wellicht nachtmerries als je ze alleen zou bekijken.

Mike Philippens
14-03-2004, 09:57
De naakte Charlotte Rampling in Swimming Pool. Huuuuh....nog wekenlang nachtmerries van gehad.

Berry vd Pluijm
15-03-2004, 23:17
The Blair Witch Project

Die film werd zo gehyped dat ik "ook" maar naar de bios gegaan ben. En ik ben in slaap gevallen.. Vond er werkelijk niets aan...

Later heb ik hem eens gehuurd, om hem toch nog eens een kans te geven.. En de kleine kinderen gaven me toch wel goosebumbs.. maar om nou te zeggen dat ie echt eng is, nee.. dat vind ik zelf niet.

Maar gelukkig verschillen smaken :)

Ramonhal
16-03-2004, 00:12
Ik heb onlangs Gothika gezien... [spoiler:039c1a4956]Daarkomt een moment in voor waarbij Halle Berry bukt in haar cel omdat ze iets voorbij haar deur heeft zien lopen... een schaduw ofzo... en ineens -niet eens ondersteund door geluidseffecten ofzo- staat achter haar een verminkt meisje.... [/spoiler:039c1a4956]Dat was echt een angstig moment!!!

Zo'n moment waarbij je gewoon echt even bang bent... en als je je dan realiseert dat je in de bios zit (in dit geval) gaat het weer voorbij... bij mij althans... :wink:

Maarten van Krimpen
16-03-2004, 06:37
De naakte Charlotte Rampling in Swimming Pool. Huuuuh....nog wekenlang nachtmerries van gehad.

Ja, was me dat schrikken! Gatverrr! Zo'n beetje nog goorder dan de kotsscene in the Sixth Sense...

Menno Hagendoorn
16-03-2004, 08:37
Ik kom nergens de openingsscene van Scream tegen, met Drew Barrymore.
Vond ik de eerste keer behoorljk eng....

SPIELCOCK
16-03-2004, 09:21
Jaws; als ze in het pikdonker opeens aangevallen worden in hun te kleine houten bootje.????????????????

Heb ik een scene gemist, heb je het over de ORCA, de boot van Ben Gardner? wat welke scene, heb je een extended version?

Alien: here kitty,kitty (loved that one)


Farewell and adieu to you fair Spanish ladies / Farewell and adieu you ladies of Spain. / For we received orders for to sail back to Boston / And soon never more will we see you again.

Quinten Duyst
16-03-2004, 09:30
Ik heb laatst de trailer van Gothika gezien lijkt mij wel een film met een paar enge momenten ga volgende week maar eens even naar de bios toe.

Beschuitfluiter
16-03-2004, 10:03
Last Darkness gekeken... ook wel een misselijke film om alleen in het pikkedonker te kijken!

[spoiler:a2e52129fe]keek die avond toch maar even onder mijn bed :)[/spoiler:a2e52129fe]

Martin M.
16-03-2004, 14:17
Tja, ik ga ook the blair witch (wel in de bios gezien) met de scene als ze wakker worden en ze horen kinderstemmen rond hun tent....

JagoKI
16-03-2004, 14:41
Als ze die logboek van de Event Horizon beluisteren, nadat die 7 jaar later weer onbemand opduikt, en dat ze dan alleen maar creepy geschreeuw horen en tussendoor in het latijns: red jezelf...

kazlatan
16-03-2004, 14:48
Een scene uit The Eye. Er stond toen zomaar iemand in de hoek van de kamer en zei: Wat doe je op mijn plaats? Dat zag er best scary uit.

Beschuitfluiter
16-03-2004, 15:04
Als ze die logboek van de Event Horizon beluisteren, nadat die 7 jaar later weer onbemand opduikt, en dat ze dan alleen maar creepy geschreeuw horen en tussendoor in het latijns: red jezelf...
Vind ik soieso een best misselijke film :/

beetje underrated door velen, maar ik vond het dus best wel een goede film!

Jeroen de Laat
16-03-2004, 17:27
Dit is niet echt het engste dat ik ooit gezien heb in een film, maar zeker een van de meest gore dingen... Als Harry Goldfarb in Requiem for a Dream last krijgt van zijn arm door het vele spuiten ziet dat er niet echt fris uit.. Nog minder wordt het als hij voor de laatste keer in zijn arm spuit in zo'n groot, vies, goor, pusserig gat :cry:

Jan Maarten
17-03-2004, 21:35
Horror is niet echt mijn ding, er zijn dus een hoop films die ik niet gezien heb en engere momenten bevatten, maar Alien vind ik nog steeds de engste die ik ooit heb gezien. De film oogt hier en daar wat verouderd maar de suspence is zeker niet verouderd, ik heb met de DVD laatst nog een kennis van 20 (die heel wat films gezien heeft) de stuipen op het lijf gejaagd. De schrikeffecten zijn door enkele forummers hiervoor al genoemd.

Een film die redelijk tam voortkabbelt maar opeens een echt eng schrikeffect heeft is Misery. De schrijver die zijn manuscript naar zijn uitgever zou brengen heeft een ongeluk gekregen, en ligt gewond op bed in het huis van een verpleegster die een obsessieve fan van hem blijkt te zijn. Je ziet de man hoe langer hoe wanhopiger worden, het leed is van zijn gezicht af te lezen en dan...[spoiler:0920c22c47]pakt ze de voorhamer en breekt zijn bijna geheelde benen[/spoiler:0920c22c47] Ik heb geschreeuwd bij het zien van die scène, en dat gebeurt me toch niet vaak.

TotalReject
18-03-2004, 10:22
Wat is eng... De bedoelde scene is verre van eng, dwz noch qua suspense, noch qua schrikeffect. Volgens mij is een schokeffect in een film enger, zij het veel korter (bv. het korte shot ondersteund met muziek in The Ring (US versie) op het eerste dode meisje...)...

Die is inderdaad goed. Maar ook het moment dat dat meisje die TV weer ziet. Dan zie je haar gezicht veranderen. Dat was ook een effect die me toen wel even kippenvel bezorgde.

Verder vond ik Ringu (de Japanse versie dus) ook wel spannend. Ik zag die film een jaar voordat die hele rage om die film begon en toen was die film wel behoorlijk creepy.

Furanku
18-03-2004, 10:32
scene waarin beverly met de taxi derry binnenrijd en pennywise staat te zwaaien met balonnen in de hand.. verder zijn veel andere scenes uit stephen king's it ook erg spannend :)

Chrysalis
18-03-2004, 12:44
haha hey die mark of the devil is echt helemaaal te gek he:)

1e keer was ik ook kotsmisselijk daarna viel t wel mee
en sindsdien spaar ik die film

als je van dergelijke horror houd (alhoewel t historisch accuraat is)

- pit and the pendulum (1961 + 1991)
- Witchfinder general (minder shocking dan mark)

mark of the devil is gewoon te over-the-top voor woorden...

ik vond t engste zelda uit pet semetary maar toen was ik 7 ofzo :P nu lach ik om die scenes :)

Redondo
18-03-2004, 13:35
Ik vond een bepaalde scene uit American History X echt heel erg. Daar kreeg ik dus echt de rillingen van. Denk dat iedereen wel weet welk moment uit de film ik bedoel :(

Het gaat hier echter meer om het idee dan om de verfilming, want je krijgt het allemaal niet zo duidelijk in beeld als andere fragmenten die hier genoemd worden.

Furanku
18-03-2004, 14:16
Ik vond een bepaalde scene uit American History X echt heel erg. Daar kreeg ik dus echt de rillingen van. Denk dat iedereen wel weet welk moment uit de film ik bedoel :(

Het gaat hier echter meer om het idee dan om de verfilming, want je krijgt het allemaal niet zo duidelijk in beeld als andere fragmenten die hier genoemd worden.

Mja.. dan kun je de jan-in-de-rits scene van there's something about mary ook eng vinden. Nou ja, de mannen in ieder geval :wink:

Maar ergens heb je wel gelijk hoor, volgens mij hoorde je ook nog gekraak toch? Tis al een lange tijd geleden dat ik hem heb gezien.

Redondo
19-03-2004, 14:19
Begrijp serieus niet hoe je die scene van American History X kan vergelijken met dat 'rits'-moment uit There's something about Mary.... Vind ik ook een schandalige vergelijking.... :?

Wizz-Art
21-03-2004, 19:16
Vrij recent Darkness Falls en House of 1000 Corpses die laatste is echt zooow eng hahaha :P

Harry stadman
21-03-2004, 19:55
Ik heb nog niemand over se7en gehoort:

scene waarin een man op het bed ligt en aan het "rotten"is. plots blijkt de man nog te leven (erg lekker). niet dat ik het echt eng vind of bang van word.:wink: het is gewoon wat onsmakelijk. :wink:

Joost v.d. Ham
21-03-2004, 20:25
Toch duidelijk een bepaalde scene uit Mulholland Drive....schrok me helemaal kapot. Iedereen die de film kent weet wel welke scene ;)

John Sital
22-03-2004, 10:37
alle scenes uit titanic.

Harry stadman
22-03-2004, 11:25
alle scenes uit titanic.

hahaha, erg grapig. :wink: persoonlijk vind ik dit wel een erge bout film. :x

Guido van Thiel
24-03-2004, 16:19
Ik miste hem tot 3 posts hierboven:

Scene uit Mulholland Drive... de ''zwerver''...

Een van de zeer spaarzame momenten dat ik me echt helemaal rotschrok... Waarschijnlijk door een combinatie van allerlei factoren binnen die film...

Joost v.d. Ham
24-03-2004, 18:50
Ik miste hem tot 3 posts hierboven:

Scene uit Mulholland Drive... de ''zwerver''...

Een van de zeer spaarzame momenten dat ik me echt helemaal rotschrok... Waarschijnlijk door een combinatie van allerlei factoren binnen die film...

komt idd puur door de geweldige opbouw van de spanning....als je helemaal in de film zit dan schrik je, iedere keer weer..... :)

Edwin Smouter
24-03-2004, 20:58
JA de zwerver uit mulholland drive ik was hem even vergeten (misschien wel verdrongen) maar hij is weer helemaal terug

en blairwich project met die kinderen snachts rond de tent en de eindscene :shock:

Master Dennis
04-08-2004, 19:58
In Hannibal, de scene op het einde, in de eetkamer!!!
Pas gezien, had daarna geen eetlust meer.

Philippe
04-08-2004, 20:24
In Funny Games zitten ook enkele spannende momenten.

martini
04-08-2004, 21:07
Ik denk toch dat ik die scene uit alien met die 'chestburster' het engste vindt.

Mathieu Ghekiere
04-08-2004, 21:36
MOGELIJKE SPOILERS

Iedereen praat hier over The Ring, maar ik denk dat de meesten wel kunnen be-amen dat de Japanse versie veel creepyer is, OP VOORWAARDE dat je ze zag VOOR de amerikaanse.
Anders vind je hem maar saai.

In de amerikaanse versie schrik je enkele keren enorm, en dan is de film gedaan. punt.
Maar de Japanse heeft een soort sfeeropbouw van een uurenhalf en op het moment dat je denkt dat alles gedaan is, dan pas toont de film zijn karakter.
En trouwens, de befaamde eindscene is VEEEEEL beter in de japanse versie dan in de Amerikaanse.
De amerikaanse ziet er gewoon CGI uit, de japanse ziet er niet zo spectaculair uit misschien, maar ziet er wel veel échter uit.

Ik kijk al sinds kleinsaf naar horrorfilms, en ik kan me niet meer herinneren dat ik ooit écht bang was bij een film, behalve na Ringu.
Na die film durfde ik echt niet meer alleen door het donker, en geraakte ik niet in slaap.

Het is niet voor niks dat de film in veel polls werd uitgeroepen tot een van de meest angstaanjagende films. Hij werkt op een sfeer die onder je huid kruipt, en niet op visuele effecten met luide geluidseffecten erop, maar gewoon op de mood.
Trouwens, ik snap het wel dat sommige mensen hem saai vinden, dat is oké voor mij, maar ik kan het ietsje minder aanvaarden dat ze dat zeggen omdat ze eerste de amerikaanse zagen (wat vaak het geval is).
Ze kunnen het dan niet apprecieren dat er niet zo veel special effects en actie zit in de japanse, en dat die ook niet zo snel vooruit gaat als de amerikaanse.
En ondanks mijn grote bewondering voor Spielberg en Dreamworks.... het is en blijft een rotstreek om een film te remaken en alle kopieën van Ringu in Amerika te verbieden voor hun remake uitkomt.
Dat blijft smerig. Amerikanen konden de film niet zien voor dat de remake uit was.

Ik denk dat het altijd gezond is om eerst de originele film te zien.
The Ring: veel visuele effecten, snelle montage, donderende geluidseffecten, veel close-ups (op zich niks mis mee)
Ringu: trage sfeeropbouw met creepy muziek en donkere beelden, film die ook onder je huid blijft zitten, lang nadat de film gedaan is
(meer bewonderigenswaardig om te zien hoe een regisseur met praktisch geen middelen zijn publiek bang kan maken, dan als hij computer en grote geluidstudio heeft...)

Niet dat ik The Ring verafschuw, echt niet, maar ik vind het gewoon spijtig dat het meerendeel enkel The Ring heeft gezien, en zelfs niks af weet van het bestaan van het originele japanse meesterwerkje (hier zal dat nog goed meevallen, omdat er hier veel filmfreaks zitten, maar in de 'buitenwereld'...)

The Others vond ik voor de rest ook zeeeer geslaagd, en de braakscéne in the Sixth Sense is inderdaad (de eerste keer, en in de bioscoop :wink: ) erg angstaajagend, vond ik toch.

En Se7en werkt ook op suggestie, en laat ook een heel bittere nasmaak na... Prachtige donkere film.

Dark Water trouwens, van dezelfde regisseur als Ringu, vond ik veel minder dan Ringu... hoewel het ook relatief goed opgebouwd was had ik meer verwacht, en het had me niet zo te strikken als Ringu.

Ow, en als je klein bent: ET die in de struiken zit, en Elliot die er langzaam met zijn zaklamp naar toe gaat :wink: als kleine kon ik die scéne nooit bekijken

Kars
04-08-2004, 23:36
Ik vond Ringu ook beter dan The Ring, vooral door de sfeer die een meer beklemmende indruk op me maakte.

Engste filmscène voor mij... ik kan niet een specifieke scène noemen, maar ik weet wel zeker dat hij in The Exorcist zit. De enige film die ik nauwelijks in mijn eentje durf te kijken.

Ettepet
05-08-2004, 00:40
Ik herinner me een film van een jong meisje die iedereen die ze niet mocht dood achter liet, als eerste haar ouders (huis in brand). Is alweer 20 of 30 jaar oud die film. Misschien is het wel een bekende titel, maar heb 'em sindsdien niet meer gezien..

Verder vond ik die eindscene van Carrie waarschijnlijk wel de engste tot nog toe. Invasion Of The Body Snatchers (1956), The Thing From Another World (1951), The Andromeda Strain, Them!, een paar afleveringen van Doctor Who, en Pulp Fiction staan voor een deel ook in mijn geheugen gegrift. Bijna allemaal films uit mijn jeugd.

Milan
05-08-2004, 00:53
Vanavond Gothika gekeken en idd, het moment dat Halle Berry even bukt is érg spannend! Verder Blair Witch Project (de kinderstemmen...), House on Haunted Hill (oa. spastische Dr. Vannacut op de videoschermen...) en What Lies Beneath (vrouw spiekt bij buurman met verrekijker...erg eng!)

Dat waren de meest recente...er zullen er vast nog wel meer zijn maar die hebben dan niet zo'n indruk gemaakt als bovenstaande..

mark t
05-08-2004, 07:57
Iedereen praat hier over The Ring, maar ik denk dat de meesten wel kunnen be-amen dat de Japanse versie veel creepyer is, OP VOORWAARDE dat je ze zag VOOR de amerikaanse.Hm, ik denk dat dat nogal tegenvalt, getuige de levendige discussies in o.a. deze threads: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12113 en vooral http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12060

Ik heb zelf de originele versie het eerst gezien en vond die nogal overhyped en zeker niet de akeligste film sinds tijden (lees: eerder intrigerend dan zenuwslopend). De remake is er veel meer in geslaagd een akelige sfeer op te roepen. De SFX ondersteunen overigens in de Amerikaanse versie het verhaal. D.w.z. de remake leunt niet op deze SFX, ze maakt er handig gebruik van -in aanvulling op de sinistere sfeer (die ik in de remake echt niet vond onderdoen voor de Japanse versie).

Henk van der Weerdt
05-08-2004, 08:06
Ik weet niet hoe de film heet maar er gaat ene Katja Schuurman uit de kleren, nog nooit zoveel vlees op sterk water gezien. En als ze lacht, s**t zelfs die Clown uit IT van Stephen King bezorgt mij niet zoveel kippevel.

Waren dat niet de Oesters van Katja...

David L.
05-08-2004, 08:45
Voor mij was dat het moment waarop ik mij realiseerde dat Georgina Verbaan het beste was aan Adrenaline........daar schrok ik zo erg van dat ik spontaan onpasselijk werd. Een dag later was m'n speler kapot :evil:

Serieus echter denk ook die videoscene uit Event Horizon..yyyyuuuuuukkkk :shock: !!!

Philippe
05-08-2004, 10:10
Poltergeist blijft ook nog altijd overeind staan, spannend is vooral wanneer de Freelings tot het besef komen dat de geesten kwaadaardig zijn.

Erwin van de Beek
05-08-2004, 17:22
scene uit Salem's Lot, dat dat jochie achter het raam zweeft en krast over het raam! Superscene.
scene uit Phantasm, dat opeens the tall man achter die gozer staat.

Olivier vd D.
05-08-2004, 19:06
Ikzelf vond The Blair Witch Project qua sfeer heel erg eng.
Met name die scene waarin ze die kinderstemmetjes 's nachts om hun tent horen lachen enzo.
Door het camerawerk en de algehele beknellende sfeer vind ik dit wel zo'n beetje de engste scene, zeker van de laatste pakweg 10/15 jaar.
Volledig mee eens. Ik kon wat moelijk de slaap vatten die avond. Ik zat er echt heel erg mee. :(

HiddeH
05-08-2004, 22:45
Same here, ik vind ook die scene en eindscene uit Blair Witch het engst.
Waarschijnlijk vooral omdat ik me er zo goed ik kon verplaatsen en het dan zo dicht bij staat en haast realistisch word. Die sfeer werkte op mij in ieder geval erg goed.

Andere films hebben me nog niet echt kunnen overtuigen, ze zijn wel op sommige momenten beklemmend maar absoluut niet eng (Ringu, The Ring, Ju-on, enz.)

pfan
07-08-2004, 00:35
De scene uit TESIS als de twee studenten de eerste keer de snuff videoband afspelen. Je ziet bijna niks, maar het geschreeuw van het meisje dat gemarteld wordt gaat door merg en been.

Gr. John

Philippe
07-08-2004, 09:40
De scene uit TESIS als de twee studenten de eerste keer de snuff videoband afspelen. Je ziet bijna niks, maar het geschreeuw van het meisje dat gemarteld wordt gaat door merg en been.

Gr. John

Tesis is een fantastische film met heel wat spannende momenten. De scène wanneer de prof in de bibliotheek gaat snuffelen is ook bijzonder spannend.

phoenix4
07-08-2004, 21:04
Laatste moment wat me toch wel is bijgebleven is uit het begin van de nieuwe Dawn of the Dead.

[spoiler:2174b4f70b]Waar dat meisje in de slaapkamer staat[/spoiler:2174b4f70b]

Kweet niet waarom, maar daardoor komt die film een stuk realistischer over :? Die benauwde spanning van dat begin hadden ze de hele film vast moeten houden.

Mr_Parker
17-08-2004, 00:38
In "De Lift" [spoiler:b3bec9e6ed] wanneer de schoonmaker uit de liftschacht valt. D [/spoiler:b3bec9e6ed] Voor mij de zelfde film maar dan een andere scène [spoiler:b3bec9e6ed]De fameuze haal ff groene zeep ik, bewaker, zit met mijn hoofd klim tussen de deuren.[/spoiler:b3bec9e6ed] Dit vergt wel ff een verklaring. Je bent5 of zo en kijkt die film voor het eerst. En dan ook nog alleen met je oudere broers.

Dit heeft geen enkele film meer kunnen overtreffen, maar dat zal ook met de leeftijd ( toen vs. nu) te maken hebben.

Marty vanluit
17-08-2004, 07:38
Het valt me een beetje op dat 'Wrong turn" nog niet genoemd is. dit vond ik persoonlijk toch echt de engste en spannendste film van het afgelopen jaar!

En bij blair witch vond in de laatste scene, waarin die jongen schreeuwend en krijsend door het huis heen loopt, maar in de kelder ineens roerloos blijft staan, veruit de engste scene. Vooral omdat je niet weet waarom hij blijft staan. Maar je weet dat er wat is gebeurd, omdat dat het laatste is wat er gefilmd is!

Snaky
17-08-2004, 08:13
Mijn 1ste engste film was toch wel de 1ste “Evil Dead” film was toen een gaske van 12 a 13 jaar.
Ik weet nog da ik dien nacht geen oog dicht heb gedaan. :cry: :cry:

Symphony X
19-08-2004, 11:06
Ik vond IT aka pennywise als persoon verschrikkelijk eng...maar nu is nix meer eng..eerder spannend....zoals die badkuip scene in what lies beneath...of sommige schrikeffecten in sleepwalkers

RtS
19-08-2004, 11:28
Het subplot in Pet Sematary over [spoiler:e5362ab614]de misvormde zus[/spoiler:e5362ab614].

Z-Man
01-10-2004, 23:18
Die freaking 'zwerver' idd in Mulholland Dive damn daar schrok ik toch.
Verder voor veel schrikmomenten in een film moet je Ju-On: The Grudge kijken.......jezus je schrikt je te pletter haha.

Marc1978
02-10-2004, 07:53
Meer eng omdat het zo onverwacht komt ;

als Tommy deVito in de film "Goodfellas" zijn promotie tot gangsterbaas krijgt.

De deur gaat open, hij kijkt in een kamer en dan ineens..........

diegene die de film gezien hebben weten wat ik bedoel :shock:

Verder uit "It" als die clown ineens uit een doucheputje komt :shock:

Marc1978
02-10-2004, 07:57
ohhhhh bij de weg, bijna vergeten;

als Schimpie de teennagel omhoog doet en erin kruipt...... brrrrrrrrrrr dat bedenken ze in Hollywood nog niet eens :?
:wink:

Caledonians
02-10-2004, 10:56
ohhhhh bij de weg, bijna vergeten;

als Schimpie de teennagel omhoog doet en erin kruipt...... brrrrrrrrrrr dat bedenken ze in Hollywood nog niet eens :?
:wink:

LOL! :lol:

Symphony X
02-10-2004, 11:56
ik heb niemand Stir of Echoes horen noemen... die ik toch egt wel spannender en enger vindt dan the sixth sense(als je ze met elkaar wilt vergelijken)....de scene waarbij Kevin Bacon in de nacht T.V wil kijken en voorover zit te "zappen" en als die weer achterover wil gaan zitten........

en zo zitten er nog wel meer scenes in...badkamer-spiegel-gedeeltes...

kruspe
02-10-2004, 12:42
ik heb niemand Stir of Echoes horen noemen... die ik toch egt wel spannender en enger vindt dan the sixth sense(als je ze met elkaar wilt vergelijken)....de scene waarbij Kevin Bacon in de nacht T.V wil kijken en voorover zit te "zappen" en als die weer achterover wil gaan zitten........

en zo zitten er nog wel meer scenes in...badkamer-spiegel-gedeeltes...

Inderdaad!!
Heel veel spannende scenes in deze film.
Ook die scene waarin het meisje haar vingernagel afbreekt :shock: :shock:

Paul_Knoop
03-10-2004, 17:09
Aan het einde van the ring als die meid uit de tv komt en in 1 x naast hem staat en als in The Others de kinderen in de kast zitten en die oma in 1 x de kastdeur open trekt

super_judge23
04-10-2004, 13:43
Ikzelf vond The Blair Witch Project qua sfeer heel erg eng.
Met name die scene waarin ze die kinderstemmetjes 's nachts om hun tent horen lachen enzo.
Door het camerawerk en de algehele beknellende sfeer vind ik dit wel zo'n beetje de engste scene, zeker van de laatste pakweg 10/15 jaar.
Ook ik kan me hier volledig in vinden. Gezien het feit dat iedereen weleens gekampeerd heeft (toch?) en door het bos heeft gelopen, super realistisch!
Die kinderstemmetjes en het bewegen van de tent --> Freaky!
Wat ik ook een heel eng/spannend effect vond, is dat je als kijker weet dat je ('s nachts) pas iets te zien krijgt als ze wakker worden, en ze dus de camera aanzetten... Je wacht dan op hetgeen komen gaat, terwijl je weet dat er iets gaat komen dat niet goed is.

Traveller
04-10-2004, 14:07
Is al vaker genoemd: The Blair Witch Project. de hele film is wel creeepy, maar vooral dat laatste beeld is me nog een poosje bijgebleven als ultiem eng beeld.

Verder nog:
Het vergiftigde meisje in The Sixth Sense.
Een zwevende jongen voor een raam in een film van Stephen King (was toen 12, alleen thuis en heb de film maar afgezet, ik wist helaas niet dat mijn buurmeisje van 20 de film ook niet verder durfde te kijken anders was ik bij haar gaan zitten;)
De scene waarin je redrum in de spiegel kan zien in The Shining - TV serie(met Rebecce de Mornay).

Een klein beetje off topic - toen ik Carrie van Stephen King las, schrok ik zo van die hand dat mensen om me heen vroegen wat er aan de hand was.

Jordy van Buel
04-10-2004, 15:18
ik heb niemand Stir of Echoes horen noemen... die ik toch egt wel spannender en enger vindt dan the sixth sense(als je ze met elkaar wilt vergelijken)....de scene waarbij Kevin Bacon in de nacht T.V wil kijken en voorover zit te "zappen" en als die weer achterover wil gaan zitten........

en zo zitten er nog wel meer scenes in...badkamer-spiegel-gedeeltes...

Inderdaad!!
Heel veel spannende scenes in deze film.
Ook die scene waarin het meisje haar vingernagel afbreekt :shock: :shock:

Das meer een OUCH! moment..overigens wel een topfilm~!

Joost v.d. Ham
04-10-2004, 17:14
Het valt me een beetje op dat 'Wrong turn" nog niet genoemd is. dit vond ik persoonlijk toch echt de engste en spannendste film van het afgelopen jaar!



zeg aub dat dit een grap is....:shock:

kruspe
04-10-2004, 20:13
Een zwevende jongen voor een raam in een film van Stephen King (was toen 12, alleen thuis en heb de film maar afgezet, ik wist helaas niet dat mijn buurmeisje van 20 de film ook niet verder durfde te kijken anders was ik bij haar gaan zitten;)


Dat is Salem's Lot,wordt tijd dat die eens op regio 2 uitkomt...

theThinWhiteDuke
04-10-2004, 20:16
Japanse versie van "Ring"
teveel scenes om op te noemen.....

Mark de Jong
04-10-2004, 20:20
Japanse versie van "Ring"
teveel scenes om op te noemen.....

Ik vond 'em niet eng, maar de scene [spoiler:109596e212]waar dat meisje uit de TV komt lopen[/spoiler:109596e212] was wel freaky gedaan.

Roy K.
04-10-2004, 22:16
De film die mij voor altijd bij blijft is Ju-On: The Grudge (Japanse Versie)

Het is een film die je vooral niet overdag moet kijken maar eens na 12 uur in het donker en zeker helemaal alleen en geen lawaai om je heen die je af kunnen leiden. En helemaal in de film opgaan. Nou dan zul je het wel beleven wat zitten daar veel schrik momenten in + 1 erg angst aanjagend figuur met der gekke geluiden en rare manier van voortbewegen :? .

Het meeste schrok ik toen tijdens een eng moment in de film plots de dop van mijn frisdrankfles met een klap tegen het plafond aan vloog. Ik schrok mij de pleuris en moest echt effe bijkomen. 8) Was dus toch niet alleen aan het kijken, er vroeg iemand aandacht. :?

Verder is Ringu ook 1 van mijn favorieten.

Fox Mulder
05-10-2004, 11:22
Dit schiet me zo ff te binnen:
[spoiler:ad493698ac]De verminkte zus op het bed.[/spoiler:ad493698ac] Pet Sematary
[spoiler:ad493698ac]De verminkte vrouw in het bad.[/spoiler:ad493698ac] The Shining (Stanley Kubirck)
[spoiler:ad493698ac]De bodybag door de schoolgang.[/spoiler:ad493698ac] A Nightmare On Elmstreet

Roadster
05-10-2004, 11:39
schrok me vaak de P bij Alien

skin
05-10-2004, 17:15
Julian Beck als Kane in Poltergeist 2, verder een beetje een prutsfilm, maar de scene dat hij uitgenodigt wil worden (Let me in, Let me innnn), huiveringwekkend!

Marty vanluit
06-10-2004, 09:39
Het valt me een beetje op dat 'Wrong turn" nog niet genoemd is. dit vond ik persoonlijk toch echt de engste en spannendste film van het afgelopen jaar!



zeg aub dat dit een grap is....:shock:

Zeker geen grap...
Ik ben me in de bios zeker vijf keer wezenloos geschrokken, terwijl ik normaal gesproken gaap bij dit soort films. Het ging mij vooral om de onvoorspelbaarheid, dat was bij deze film zeer goed.
Maar daarom hoef je het er nog niet mee eens te zijn... Er zijn ook mensen die scream een enge film vinden, als iets voorspelbaar is?

Roadster
06-10-2004, 11:37
ja je hebt helemaal gelijk aardige lekkere schrikmomenten, en voor de rest ook een onderhoudende film.

Begotten
28-12-2004, 02:06
In de film DON"T LOOK NOW van Nicolas Roeg uit 1973.
[spoiler:56c0731116]
Als Donald Sutherland achter het meisje staat met de rode regenjas.
Zij staat met de rug naar hem toe. Hij zegt : It's alright...you don't have to be affraid. Dan draait zij zich om en......bloody hell, het is geen klein meisje !!!!
Toen de film af was, moest ik meteen zoveel mogelijk licht aandoen ![/spoiler:56c0731116]

The Pryde
28-12-2004, 08:22
Wat te denken van de bad-scene in "American wherewolf in London"?
:? :? :? allemachtig zeg :? :? :?

The Pryde
28-12-2004, 08:52
Wat te denken van de bad-scene in "American wherewolf in London"?
:? :? :? allemachtig zeg :? :? :?

:oops: Ik bedoel dus "American werewolf in London" :shock:

zetmoon
28-12-2004, 09:28
De douche-scene in Psycho van Hitchcock.

Dva
28-12-2004, 09:33
Ik vind nog steeds de eindscene in Carry van Brian De Palma de meest griezelige, want superverrassend.[spoiler:1e58549236] iemand legt bloemen neer op het "graf", er is rustige muziek en dan grijpt de hand van Carry (Sissy Spacek) vanonder de grond naar de arm die de bloemen neerlegt[/spoiler:1e58549236] erg creepy én schrikwekkend.

Ednolb
28-12-2004, 09:37
De liftscene in The Eye. In de bioscoop liep ik bijna buiten omdat ik het niet kon houden van de spanning...

Patrick van den Hul
28-12-2004, 09:41
Ik had dat bij The Sixth Sense, en dan op meer dan 1 moment. Vooral die ene keer dat het jongetje naar de wc gaat, dan ziet hij zijn moeder als geest, dan loopt hij naar zijn "veilige" tent en dan zit daarin ook een geest.

jorrito
21-01-2005, 13:36
De scene waarbij ik het echt bijna in mn broek deed was uit de film it, is de scene dat ze met zn allen bij elkaar zitten in een foto boek te kijken en dat ze in de verte op een foto it zien en die komt dan vanachter uit de foto naar hun toe gerend. dat vond ik echt eng mischien ook omdat ik toen 12 was ongeveer toen ik het zag, maar tot op heden heb ik nooit meer zoiets engs gezien in een film.

Olivier vd D.
21-01-2005, 14:27
Ik had dat bij The Sixth Sense, en dan op meer dan 1 moment. Vooral die ene keer dat het jongetje naar de wc gaat, dan ziet hij zijn moeder als geest...
Die geest is zijn moeder niet maar van achteren ziet Colt (?) de geest voor zijn moeder aan.

Paul H.
21-01-2005, 16:07
Een bepaalde scene in There's Something About Mary. De mannen op het forum weten waar ik over praat... 8)

Axel de Mol
21-01-2005, 16:08
Een bepaalde scene in There's Something About Mary. De mannen op het forum weten waar ik over praat... 8)

met het hondje toevallig ^^??

Pietse
21-01-2005, 16:14
nee de RITS scene !!!!!

Axel de Mol
21-01-2005, 16:38
beet het hondje op een gegeven moment ook niet in zijn noten.... (lang geleden dat ik hem gezien heb, hoe kan ik de ritsscene vergeten !!! :?)

nova6666
02-02-2005, 20:44
Een erg gave scene was die in de film Below. Bij het einde van de film kijkt iemand(weet ff niet meer wie) in de spiegel terwijl iedereen verkoold is, en ziet zijn spiegelbeeld in vertraging! Die scene daarna was echt super!

Maick Werner
02-02-2005, 21:16
De scene waarbij ik het echt bijna in mn broek deed was uit de film it, is de scene dat ze met zn allen bij elkaar zitten in een foto boek te kijken en dat ze in de verte op een foto it zien en die komt dan vanachter uit de foto naar hun toe gerend. dat vond ik echt eng mischien ook omdat ik toen 12 was ongeveer toen ik het zag, maar tot op heden heb ik nooit meer zoiets engs gezien in een film.

Je haalt me de woorden uit de mond. Ook de bekende douche-scene vind ik vrij beangstigend. Alleen snap ik niet [spoiler:de38a6b967]waarom 'het' dat keretje niet gewoon direct lekker opsmikkelt[/spoiler:de38a6b967]. Misschien omdat ie zelf niet zo van naakte kereltjes hield :roll:

Drost
02-02-2005, 22:12
De driewielerscene in the Shining, met de tweeling. Brrr rillingen over mn rug. Ik keek de film voor het eerst toen ik koorts had, dan ziet alles er al een "beetje anders" uit :)
Verder de scene in The Ring [spoiler:7408c0e064]waar het meiske de TV uit komt,[/spoiler:7408c0e064], en dan enkele eerder genoemde scenes uit IT, ook de scene waarbij [spoiler:7408c0e064]oude Mike terugkomt in Derry en zijn vader ziet met de clownsbollen op zijn pak.[/spoiler:7408c0e064]

Dan the Man
02-02-2005, 22:32
In de film DON"T LOOK NOW van Nicolas Roeg uit 1973.
[spoiler:7f83d2395f]
Als Donald Sutherland achter het meisje staat met de rode regenjas.
Zij staat met de rug naar hem toe. Hij zegt : It's alright...you don't have to be affraid. Dan draait zij zich om en......bloody hell, het is geen klein meisje !!!!
Toen de film af was, moest ik meteen zoveel mogelijk licht aandoen ![/spoiler:7f83d2395f]

Dit wilde ik net zeggen.. na de 25e keer nog steeds Kippenvel!!!

Cyrus the Virus
03-02-2005, 05:49
De scene uit Stephen King's IT. Als je op het begin dat meisje ziet staan, en dat IT tussen het wasgoed staat. Toen ik dat voor de eerste keer zag (was ik nog een stuk jonger) moet ik de video toch even uitzetten. En de bloed uit de wastafel scene. Schrok toen wel volgens mij.

Die andere eerder geposte scenes zijn inderdaad ook freaky.

Emporio
03-02-2005, 07:29
Ik vond in Ghost ship de moordscenes wel erg freaky vooral [spoiler:b60ccebf25]de dansende gasten die op het dek van het schip worden doorboord met een kabel[/spoiler:b60ccebf25] :?

GalO
13-02-2005, 14:58
De scene met de badkuip in What Lies Beneath is voor mij wel een scene waar ik water van in m'n handen krijg...
ja die voor mij ook en natuurlijk dat je voor het eerst die alien in signs ziet op dat feest van dat kleine jongetje die scene was gewoon masterlijk in mekaar gezet

Jordy van Buel
13-02-2005, 15:04
De scene met de badkuip in What Lies Beneath is voor mij wel een scene waar ik water van in m'n handen krijg...
ja die voor mij ook en natuurlijk dat je voor het eerst die alien in signs ziet op dat feest van dat kleine jongetje die scene was gewoon masterlijk in mekaar gezet

Je ziet toch voor het eerst een alien wanneer Mel Gibson met zaklamp het graanveld ingaat en je dan dat dunne beentje het gewas in zit verdwijnen? Overigens is dat wel een moment van :shock: :)

Albert
13-02-2005, 15:12
Die scene in The Shining met die die 2 meisjes, wat was dat eng... En het bloed uit de badkuip in It. En uit The Others, dat ze in dat fotoalbum ging kijken, en toen die 'bedienden' zag op een foto (dood dacht ik). En sowieso alles met kinderstemmetjes in het holst van de nacht, krijg ik echt kippevel van, brrr..

Zeeuws Meisje
13-02-2005, 15:37
Ik vond "The Omen" met Gregory Peck en Lee Remick een erg enge film.

De spanning werd zo mooi opgebouwd naar een schrikmoment toe, geweldige film.

De naam Damien is door deze film erg lang uit de gratie geweest. De manier waarop dat jongetje "lief" kon grijnzen. :shock:

Tukkerfilmfreak
18-02-2005, 09:10
Event horizon. kan zo niet precies meer uitleggen welke scene nu precies eng is, maar deze film staat me nog steeds bij als een van de engste die ik gezien heb.

TheGodfather
18-02-2005, 11:20
"Heeeeeeeeeeere`s Johnny" (6)
The Shining van Kubrick, voor mij nog steeds de engste film allertijden

Bruce Lee
18-02-2005, 11:40
Ik vond vroeger IT altijd heel eng en ik durf hem nu nog steeds niet in mijn eentje te gaan kijken, ook vond ik een scene uit ene film heel eng maa rik weet niet hoe die film heet het gaa tover een soort kasteel met een familie en dan is er een soort weerwolf in die familie. Dan op het laatst vertellen ze dat het allemaal acteurs zijn. en als de vertellelr zich dna omdraait is hij een weerwolf.

peter smits
18-02-2005, 11:49
of de scene in fright night,waar hij door zijn raam naar de buren kijkt en net op dat moment kijkt zijn buurman hem ook recht in de ogen....kippevelscene :shock:

avalanche
18-02-2005, 13:56
Event horizon. kan zo niet precies meer uitleggen welke scene nu precies eng is, maar deze film staat me nog steeds bij als een van de engste die ik gezien heb.

Deze film herinner ik me ook nog vooral als een enge film. Een eng vreemd sfeertje gewoon.

Verder zoals iemand al aangehaald heeft is het zien van de bum in mulholland drive, vooral de eerste keer in de film, dit komt ook wel grotendeels door de bijpassende muziek bij die scene.

Flabmaster2000
21-02-2005, 01:25
Ik vond persoonlijk,VROEGER, een scene uit Salem's Lot wel eng.Die scene waarin de broer dacht ik of een vriend van de hoofdrol (dacht ik) speler opeens voor het raam hangt en tegen het raam aan begint te tikken.En een andere scene,waarin een van die vampieren in een schommelstoel zat....Je zag namelijk zo een gloed in de ogen.
Maar goed,ik denk dat als ik er nu naar kijk,het gevoel er wel niet meer zal zijn.... :wink:
En recent toch wel een beetje The Ring.Tja verder niet echt veel...
Misschien toch oo wel als Bush weer eens op tv verschijnt,dan komen de rillingen ook wel weer opzetten.... :twisted: :?

Mark van L.
21-02-2005, 07:14
Toen ik hoorde dat Steve Martin Insecteur Clouseau gaat spelen in The Pink Panther. :wink:

Reinbo
21-02-2005, 07:30
Texas Chainsaw Massacre, het diner met de familie of de eerste keer dat letherface in beeld verschijnt bij de stalen deur.

TheGodfather
21-02-2005, 11:39
Toen ik hoorde dat Steve Martin Insecteur Clouseau gaat spelen in The Pink Panther. :wink:
die is inderdaad heel eng :twisted:

1101
21-02-2005, 20:34
Ik vond vroeger IT altijd heel eng en ik durf hem nu nog steeds niet in mijn eentje te gaan kijken

IT is geweldig, als ik dit allemaal lees ga ik m gauw de volgende keer kopen. Vooral scenes met foto's of videomateriaal dat gaat leven vind ik eng. Zoals inderdaad die foto in IT, of het begin van Child's Play 1, wanneer het nog niet zeker is wat en hoe met die pop, en die hele cultus om Chucky er nog niet is, of de pop in Poltergeist, ik heb een afkeer van poppen sindsdien.


ook vond ik een scene uit ene film heel eng maa rik weet niet hoe die film heet het gaa tover een soort kasteel met een familie en dan is er een soort weerwolf in die familie. Dan op het laatst vertellen ze dat het allemaal acteurs zijn. en als de vertellelr zich dna omdraait is hij een weerwolf.

Dat is die film met Gene Wilder en Gilda Radner, Haunted Honeymoon (http://www.imdb.com/title/tt0091178) ... Tja dat einde, het is niet echt eng, maar meer een schrikmoment, net als het einde van de intro op de Twilight Zone Movie.... van die serie krijg ik nog altijd kippevel....

The Gr8oNe
16-02-2006, 22:39
Even iets anders maar kwam net deze site tegen maar wat zitten er toffe maskers tussen.


Horror Maskers (http://www.ezprezzo.com/crazypics/horror_mask.html)


http://www.ezprezzo.com/crazypics/horror_mask10.jpg


http://www.ezprezzo.com/crazypics/horror_mask12.jpg

Esteban
16-02-2006, 23:06
De weinige momenten die ik als 'eng' beschouw werden hier zo op't eerste zicht wel al eens genoemd. Van de laatste -pakweg- drie jaar kan ik mij niets engs herinneren. Al moet ik zeggen dat Emily Rose freaked me out. Die actrice speelde dat verdomd goed en ik heb het blijkbaar niet voor bezeten mensen die ineens totaal onvoorspelbare, onmenselijke dingen staan te doen met de vreemdste geluiden. :?

Blackthorne
17-02-2006, 11:27
Drie momenten waarop ik de ellende niet meer aankon:

1. Hellraiser I: gezien toen ik een jaar of 15 was en totaal door gertraumatiseerd, heeft jaren geduurd voor ik nog es horror keek.
2. The Texas Chainsaw Massacre: meermaals een pauze moeten nemen om erdoor te raken
3. Event Horizon: al kan dit ook meer te maken hebben met de wat benevelde staat waarin ik me die avond bevond. Ik heb hem in elk geval niet uitgekeken, leek me niet gezond voor mijn hart.

Maarten van Krimpen
17-02-2006, 11:51
3. Event Horizon: al kan dit ook meer te maken hebben met de wat benevelde staat waarin ik me die avond bevond. Ik heb hem in elk geval niet uitgekeken, leek me niet gezond voor mijn hart.

Wat is er eng aan die film? :roll:

Blackthorne
17-02-2006, 12:07
Je moet de zin uitlezen. :D

Dennis Vansant
17-02-2006, 12:23
Ju-On: eender welke scène wanneer het luid gekraak begon en in het bijzonder [spoiler:6c73ef1974]de scène waar plots het dode meisje onder de lakens opduikt[/spoiler:6c73ef1974]. Ik zag echt groen en geel van het schrikken toen.

Verder: eerste scène in Dracula's kasteel in de 1932 versie, waar de camera door de grafkelder zweeft en je stilaan de kisten ziet opengaan.

Philippe
18-02-2006, 14:54
Maniac: verlaten toilet in de metro
Verschillende scènes uit The Exorcist.

superman
18-02-2006, 15:49
Waar m´n haren toch echt overeind gaan staan, zijn bij deze scenes !

De Nightmare scene van Sarah Connor in Terminator 2: Judgement Day

Als die hyena´s plotseling uit de put komen en dat jongetje opvreten in Excorcist: The Beginning

In Unbreakable Als Bruce Willis midden tussen de menigte staat in een hal en dat hij dan met schrikgeluiden ziet wat die mensen doen. En ook het einde als Samuel L Jackson Bruce Willis de hand geeft.

En die scene in The Village met Roodkapje in het bos (jullie weten wel wat ik bedoel). OW OW wat scheet ik in m´n broek zeg :twisted:

Die ´spin´ in Alien die in de kamer zoek is.

Dat moment als dat meisje in the Excorcist naar je kijkt, lijkt wel alsof de duivel bij je is :shock: :shock:

En idd die hand in Carrie op het einde. Ik had wel zo´n voorgevoel dat er iets zou gebeuren, maar ik werd toch bang hoor.



Niet eng, maar toch wel erg spannend:
In Predator waar die alien op zoek is naar Arnie
Het einde van The Terminator
Die alien op het einde van Signs en ook als ze zich verstoppen in de kamer.

Philippe
18-02-2006, 15:51
De Nightmare scene van Sarah Connor in Terminator 2: Judgement Day


Ook een moment waarbij je haren recht komen te staan: de scène waarin Sarah Connor de T-800 in slow-motion uit de lift ziet stappen.

superman
18-02-2006, 15:54
De Nightmare scene van Sarah Connor in Terminator 2: Judgement Day


Ook een moment waarbij je haren recht komen te staan: de scène waarin Sarah Connor de T-800 in slow-motion uit de lift ziet stappen.Die is ook wel een goeie ja !

abyssus
20-02-2006, 11:37
Persoonlijk heb ik nachtmerries gehad van de wijzende (en gillende) Donald Sutherland aan het einde van The Invasion of the Bodysnatchers ['78]. Ook de Night of the Living dead en Dawn of the Dead (van Romero) bezorgden me een meer dan onbehaaglijk gevoel. Ook The Exorcism of Emily Rose gaf me kippe(n?)-vel, niet op de laatste plaats omdat de film om precies 03.00am afgelopen was. Degene die hem gezien hebben begrijpen denk ik wel waarom dat freaky was. Dat zijn echt mijn engste momenten, die ik me momenteel kan herinneren.

Het heftigste schrikmoment van de laatste tijd had ik in the Descent. Hoewel ik de film spannend, maar gewoontjes vond, zat ik toch rechtop in mn bioscoopstoel na de eerste 5 minuten [spoiler:bcdc938087]bij het auto ongeluk[/spoiler:bcdc938087]

Cheiron
20-02-2006, 11:59
Leuk om van iedereen enge momenten eens te lezen!

Een paar van mij:

IT -> poeh, die scene in de douche, dat die stangen gaan bewegen, of dat IT die ballon heeft in de goot. Ik heb de hele vakantie lang niet gerust een douche kunnen nemen

Alien 4 -> als menneke in de bios gezien. Normale aliens vond ik al eng (tuurlijk), maar dat monster van een alien wat in deel 4 voor komt heeft mij echt nachtmerries bezorgd

Gothika -> In de bios gezien afgelopen jaar, en op een of andere manier hakte hij er in. Ik ben al niet zo van de geesten, en hij raakte de juiste snaar. Het stuk dat er op haar cel geschreven wordt, damn!
Leuk detail -> op de weg naar huis op de donkere ring van antwerpen tegen de bestuurder zeggen:" WAT!?! loopt daar een meisje op de weg?!". Ze zette de auto bijna aan de kant :P

Als laatste schrikmoment wat mij nog bijstaat: SAW, het moment met de flitser en de varkenskop uit de kast. Volgens mij skipte mn hard een paar slagen..

Edgar Smit
20-02-2006, 13:27
Er zijn maar weinig films waar ik echt bang van wordt.

- Freddy krueger, deel 1 en 3 hebben toch wel de beste en mooiste schrik effecten.
- The ring vond ik toch wel eng
- The grudge leuk maar veel minder eng
- Gothika wel een paar goede momenten
- The haunting vond ik wel leuk
- house on the haunted hill was ook leuk
- Rose Red vind ik overigens wel weer erg goed en beklemmend
- sixth sense paar goede scenes
- The others, dat raakte me echt wel vet.
- Als brugpieper evil dead gezien, dat was echt eng
- 13 ghosts was ook tof. Wat leuk is, is om het menu te laten draaien op vrij hard geluid als je alleen thuis bent...

wat overigens een lekker beklemmende scene is uit Kill Bill:
[spoiler:91365dc9e2] wanneer Uma in die kist gelegd wordt en je vanaf dat moment vanuit die kist haar volgt[/spoiler:91365dc9e2] dat vond ik zelf beklemmend.

Koploper
21-02-2006, 21:58
Kvond niks van bovenstaande titels eng :P

Kben ook nog gen film tegen gekomen die ik echt echt eng vond.....

misschien iemand goeie tips?
de wat minder bekende films misschien...

Jos A.
21-02-2006, 22:21
The Sixth Sense, de scène als da menneken naar boven loopt op dat kinderfeestje, en nog wat andere scenes die je toch even laten schrikken.
Ik heb normaal gesproken niet zo veel moeite met enge beelden, hou meer van de "is het er wel of is het er niet" films. Desondanks geeft de originele versie van Dawn of the Dead, hoe nep de zombies ook zijn, me iedere keer de kriebels.

Oh, en bij Mortal Kombat 2: Annihilation heb ik de hele film lang met mijn nekharen overeind gezeten. Die film was zo slecht, ik werd er bang van :o .

superman
21-02-2006, 22:24
Kvond niks van bovenstaande titels eng :P

Kben ook nog gen film tegen gekomen die ik echt echt eng vond.....

misschien iemand goeie tips?
de wat minder bekende films misschien...Ik weet niet of ie eerder hier werd genoemd ?? Maar The Thing zou ik je kunnen aanraden

Blackball
23-02-2006, 19:46
Mijn engste scene (een dr van die me wel bij blijft) klinkt gek maar komt van een nederlandse horror de johnsons...

Dat stukje in dat bos dat die 7ling ontsnapt en dat meisje ontdekt dat dat gebouw in dr dromen voor komt.
Dan hoor je dat tingel geluid van die gasten..
was toen nog vrij jong en keek m in t donker..zal daar wel aanliggen.
Ben trouwens nog steeds n horror fanaat.

Maarten van Krimpen
23-02-2006, 19:51
Mijn engste scene (een dr van die me wel bij blijft) klinkt gek maar komt van een nederlandse horror de johnsons...

Dat stukje in dat bos dat die 7ling ontsnapt en dat meisje ontdekt dat dat gebouw in dr dromen voor komt.
Dan hoor je dat tingel geluid van die gasten..
was toen nog vrij jong en keek m in t donker..zal daar wel aanliggen.

Ik wil die film echt nog steeds zien. Ik was een paar keer in de Biesbosch en toen dacht ik meteen aan de recensie en foto van de film in de Veronica. Dat gaf wel een extra dimensie :)

RobinB
23-02-2006, 22:14
Engste film momenten? Toen ik 7 was, vond ik het stukje van indiana jones en de temple of doom waar het hart eruit word gehaald eng. Ik was niet echt bang van horror films,alhoewel ik nog wel een film vaag kan herinnen die ik toen op HBO zag in amerika toen ik zeven was; er werden toen gaten in mensen hoofden geboren ofzo,en toen gekloont.. :roll:

Maarten van Krimpen
24-02-2006, 08:49
Engste film momenten? Toen ik 7 was, vond ik het stukje van indiana jones en de temple of doom waar het hart eruit word gehaald eng.

Nu je het zegt! Die scene met de slangensuprise mag voor mij gerust als een van de allersmerigste scenes aller tijden worden gerekend.

Frenk23
26-02-2006, 03:48
Engste film momenten? Toen ik 7 was, vond ik het stukje van indiana jones en de temple of doom waar het hart eruit word gehaald eng.

Zelfde hier rond ongeveer dezelfde leeftijd! Naast Temple of Doom vond ik The Shining ook altijd heel eng en als je iets als kleine kind heel eng hebt gevonden blijft zon film toch wel iets engs hebben.

carmi005
26-02-2006, 11:35
Als kind vind je bijna alles wat een beetje eng is al behoorlijk eng (It, Indiana Jones ,Ghostbusters, man ik was zelfs bang van mijn eigen zolder!!!), maar als "volwassene" moeten ze met hele enge dingen komen om je "bang" te maken.
Ik vond "Blair witch" (de eerste keer) een van de engste films die ik ooit had gezien. De subtiele spanning en dat beklemmende rot gevoel.
Een andere film die mij dat zelfde rot gevoel gaf was de wat minder bekende "Dead end", lekker vaag en voor de spanning zoeker wat mij betreft absoluut een aanrader.
Trouwens de begin scene van "Saw II" is ook best wel heftig, qua goorheid staat 'ie hoog in mijn top tien!

Chris Taylor
26-02-2006, 11:47
Als kind vind je bijna alles wat een beetje eng is al behoorlijk eng (It, Indiana Jones ,Ghostbusters, man ik was zelfs bang van mijn eigen zolder!!!), maar als "volwassene" moeten ze met hele enge dingen komen om je "bang" te maken.
Ik vond "Blair witch" (de eerste keer) een van de engste films die ik ooit had gezien. De subtiele spanning en dat beklemmende rot gevoel.
Een andere film die mij dat zelfde rot gevoel gaf was de wat minder bekende "Dead end", lekker vaag en voor de spanning zoeker wat mij betreft absoluut een aanrader.
Trouwens de begin scene van "Saw II" is ook best wel heftig, qua goorheid staat 'ie hoog in mijn top tien!

Ben het helemaal met je eens. Deze drie scenes zijn eng.
Er is nog iets waar ik ontzettend van ben geschrokken, maar dat was een game-ervaring:
Toen ik een jaar of 14 was, speelde ik Resident Evil 2 's avonds.
Op een gegeven moment was ik in het verlaten politiebureau, en ik was al aardig ver. Kom ik in een verhoorkamer ( zo een met spiegelend glas), loop i kvoorbij dat glas: niets aan de hand. loop door, pak de sleutel en loop weer langs dat glas. Op dat moment sprong er door dat glas een ''Licker'' (vet eng monster met hersens aan de buitenkant van zijn kop) bovenop mijn personage. Schrikken!! Heb de PS meteen uitgezet.

Mijn engste ervaring was dus niet qua film, maar een gameervaring.

carmi005
26-02-2006, 12:00
Als kind vind je bijna alles wat een beetje eng is al behoorlijk eng (It, Indiana Jones ,Ghostbusters, man ik was zelfs bang van mijn eigen zolder!!!), maar als "volwassene" moeten ze met hele enge dingen komen om je "bang" te maken.
Ik vond "Blair witch" (de eerste keer) een van de engste films die ik ooit had gezien. De subtiele spanning en dat beklemmende rot gevoel.
Een andere film die mij dat zelfde rot gevoel gaf was de wat minder bekende "Dead end", lekker vaag en voor de spanning zoeker wat mij betreft absoluut een aanrader.
Trouwens de begin scene van "Saw II" is ook best wel heftig, qua goorheid staat 'ie hoog in mijn top tien!

Ben het helemaal met je eens. Deze drie scenes zijn eng.
Er is nog iets waar ik ontzettend van ben geschrokken, maar dat was een game-ervaring:
Toen ik een jaar of 14 was, speelde ik Resident Evil 2 's avonds.
Op een gegeven moment was ik in het verlaten politiebureau, en ik was al aardig ver. Kom ik in een verhoorkamer ( zo een met spiegelend glas), loop i kvoorbij dat glas: niets aan de hand. loop door, pak de sleutel en loop weer langs dat glas. Op dat moment sprong er door dat glas een ''Licker'' (vet eng monster met hersens aan de buitenkant van zijn kop) bovenop mijn personage. Schrikken!! Heb de PS meteen uitgezet.

Mijn engste ervaring was dus niet qua film, maar een gameervaring.

Hier kunnen we waarschijnlijk een hele nieuwe thread mee beginnen.
Silent Hill 2, als je op een gegeven moment steeds dieper en dieper ("A ladder, do you want to go down?) naar beneden gaat en in een verlaten gevangenis komt. Je hoort dan overal geluiden alsof iemand met zo'n wapenstok langs de tralies loopt, maar je zag niemand......kippevel!!!
Resident Evil 3 Nemesis, zeker niet een van de beste, maar voor wie 'm kent........STARS.......STARS.......!!!!! Drie kogels en één groen plantje....rennen!!!

Reloaded
26-02-2006, 12:21
eng blijven nog altijd de scenes uit de exorcist: als ze omgedraaid de trap af komt vooral
soort gelijk ook in de japanse film yu-on: als dat meisje vanonder de lakens verschijnt, en ook als ze de trap af komt gekropen

Philippe
26-02-2006, 13:28
Misschien niet echt een 'enge' scène qua schrikeffecten, maar zeker bijzonder beklijvend en onheilspellend: de climax van Seven!

BreezeR
26-02-2006, 14:24
The eye bevat ook wel een aantal 'leuke' scenes;

[spoiler:47beb297e7]
-Dat de hoofdpersoon in het 'verlaten' ziekenhuis loopt en een vrouw hoort 'jammeren' en dan na een paar keer hoor je het geluid ineens een stuk harder en lijkt het alsof ze vlak achter je staat. Bij deze scene zat ik in 1 keer weer rechtop op de bank ;)

-Ook de scene met de calligrafie cursus waarin je een 'meisje' een aantal keer hoort vragen waarom de hoofdpersoon in haar stoel zit en dan ineens met vol volume op haar af komt schieten.
[/spoiler:47beb297e7]

MrEd
26-02-2006, 15:02
Ik moet dan toch denken aan The Sixth Sense die mij elke keer nog de stuipen op het lijf jaagt. En dan bedoel ik in het bijzonder op die scene [spoiler:5a46b0a646] die jongen naar de keuken gaat denkend dat het zijn moeder is en dan ziet dat het een geest is die haar polsen door heeft gesneden en dan uiteindelijk in zijn tent dat kotsende mens ineens in zijn tent is[/spoiler:5a46b0a646] Geweldig eng!

Jordy van Buel
27-02-2006, 10:58
Ik moet dan toch denken aan The Sixth Sense..

Het engste aan the Sixth Sense vind ik nog wel [spoiler:930676247a] het einde, als je er achter komt hoe ernstig je wel niet voor de gek bent gehouden gedurende 1,5 / 2 uur. Das gewoon om kippenvel van te krijgen wanneer een filmmaker er in slaagd om zoiets te bereiken bij zijn of haar publiek[/spoiler:930676247a]

MrEd
27-02-2006, 15:14
Ik moet dan toch denken aan The Sixth Sense..

Het engste aan the Sixth Sense vind ik nog wel [spoiler:cd22494177] het einde, als je er achter komt hoe ernstig je wel niet voor de gek bent gehouden gedurende 1,5 / 2 uur. Das gewoon om kippenvel van te krijgen wanneer een filmmaker er in slaagd om zoiets te bereiken bij zijn of haar publiek[/spoiler:cd22494177]

Ja idd, dat einde is natuurlijk gewoon briljant! Maar in de definitie van eng, dat je op de bank bijna bang wordt ga ik toch voor mijn gekozen fragment. Het blijft natuurlijk een topfilm!

baltar
27-02-2006, 16:20
De scene uit Halloween waarin[spoiler:fe2182c11c] Jamie Lee Curtus de kamer binnenkomt waar haar vriendin dood op bed ligt met het kruis van Judith Meyers erbij[/spoiler:fe2182c11c]

terryt
27-02-2006, 18:16
aller tijden is altijd moeilijk, maar wat denken jullie van de slotscene van don't look now? rillingen...

vleatles
27-02-2006, 19:50
Ik ben, zoals sommige anderen hier heb ik gelezen, heel erg geschrokken van de scène uit The Ring (USA) [spoiler:075d247070]waar ze een kort shot tonen van het gezicht van het eerste dode meisje! :shock: En ook waar later dat meisje uit de tv kruipt om die man te vermoorden :? [/spoiler:075d247070]

Moppersmurf
27-02-2006, 20:37
Een scene waarvan mijn nekharen rechtovereind gingen staan is uit de film Delores Claiborn, waarin op het laatst, Jennifer Leigh op dat veerpontje naar het toilet gaat en in die spiegel merkt dat haar spiegelbeeld van haar af gekeerd staat.

RobinB
28-02-2006, 20:35
Nog een toevoeging waarvan ik soms moeilijk nachten doorbracht als kleine tuddler...Aliens..en alien3. Deze films kwamen een aantal maal op de tv in Amerika en ik vond deze film zo gaaf,maar ook zo eng..Vooral de chestburst scens zijn me nog altijd bij gebleven.

Darko
28-02-2006, 22:40
Enge films/scenes en goeie schrik-effecten:

The Thing
De bloedtest... Mijn hart zat in m'n keel.

Carrie
Het einde waar Carrie's hand uit het graf komt en dat meisje pakt.

Pet Sematary
Ik zeg 1 naam: ZELDA. De rillingen lopen bijna over m'n lijf wanneer ik die naam intik... Je weet nog wel. De zuster van hoofdpersonages Rachel. Ze had een of andere rugmerg-ziekte, weet ik wat, ze was in elk geval verschrikkelijk mager en SUPER eng! Ik heb echt nachtmerries gehad van dat wijf (Nog gespeeld door een kerel ook!

Poltergeist 2
De scene waarin Kane voor de deur staat en meerdere malen zegt: "Let... me... in!" Wat is die kerel eng zeg, gatverdamme.

The Exorcist
Hier hebben we het al genoeg over gehad. In het kort: De Pazuzu-kop in Karras' droom en de trap-scene. Ben goed bang (en soms nog) geweest voor deze film.

The Grudge (Originele)
Paar goeie schrikeffecten in de hele film maar de scene die voor mij zo extreem was dat ik uit angst gewoon tranen in m'n ogen EN kippevel kreeg was aan het einde van de film waar het meisje op een zeer enge manier de trap afkomt... Ben zelden zo bang geweest. Was alleen thuis.

Arachnaphobia
Wat kan ik hier over zeggen? Voor iemand die als de dood is voor spinnen (zoals ik dus) heeft constant kippevel met deze film.

The Descent
Heeft ook een aantal fantastische schrikeffecten. Heb aardig wat meiden horen gillen in de bios, geweldig.

King King '33
Wanneer ze over een meer varen komt er op de achtergrond een gigantische lang nek uit het water waar geen einde aan blijkt te komen.
Ook bijzonder eng wat mij betreft.

frank_black
28-02-2006, 23:49
Enge films/scenes en goeie schrik-effecten:

The Exorcist
Hier hebben we het al genoeg over gehad. In het kort: De Pazuzu-kop in Karras' droom en de trap-scene. Ben goed bang (en soms nog) geweest voor deze film.
Same here.
Na 7 keer gekeken te hebben vind ik de trapscene nog eng! :shock:

Darko
01-03-2006, 09:20
Na 7 keer gekeken te hebben vind ik de trapscene nog eng! :shock:

Ik weet nog de allereerste keer dat ik dat stukje zag.
Was helaas niet in de film op tijdens "Shownieuws"...

Je hoort haar al aankomen en dan zie je Ellen Burstyn omkijken en je ziet gewoon de angst in haar gezicht.
Dan zie je haar naar beneden komen, stopt net voor de camera en spuugt bloed. Het ergste is nog het geluid dat ze maakt... OMG

Wist je trouwens dat die scene oorspronkelijk nog anders was?
Onderaan de trap flipt ze om en steekt ze haar tong uit haar mond.

Hier een kleine gif en daaronder een link met fotos:

http://img.photobucket.com/albums/v32/Hicks/Gifs/Exorcist1.gif

http://www.houseofhorrors.com/spiderwalk.htm

http://www.houseofhorrors.com/sw4a.jpg

Martin M.
01-03-2006, 09:55
Exorcism of Emily Rose: Als de jongen die haar naar huis heeft gebracht 's nachts wakker wordt maar ze niet meer naast hem ligt...wat toen volgde vond ik behoorlijk creepy ;)

frank_black
01-03-2006, 10:03
Na 7 keer gekeken te hebben vind ik de trapscene nog eng! :shock:

Ik weet nog de allereerste keer dat ik dat stukje zag.
Was helaas niet in de film op tijdens "Shownieuws"...

Je hoort haar al aankomen en dan zie je Ellen Burstyn omkijken en je ziet gewoon de angst in haar gezicht.
Dan zie je haar naar beneden komen, stopt net voor de camera en spuugt bloed. Het ergste is nog het geluid dat ze maakt... OMG

Wist je trouwens dat die scene oorspronkelijk nog anders was?
Onderaan de trap flipt ze om en steekt ze haar tong uit haar mond.

http://www.houseofhorrors.com/sw4a.jpg
Op Shownieuws voor het eerst gezien, Serieus? Ikke ook! :shock:
Toevallig. :shock: had dat stukje toen opgenomen en wel een paar keer gekeken.

Dennis Kuijper
01-03-2006, 11:18
Poltergeist II - De scenes met Cane.

Philippe
01-03-2006, 14:34
De pop/clown uit Poltergeist 1.

Cocheese
01-03-2006, 14:39
Voor mij ongetwijfeld The Thing

Man man man wat was ik bang toen ik die voor de eerste keer zag. Weet niet precies meer hoe oud ik was, maar in ieder geval nog vrij jong. Heb er echt goed wakker van gelegen.

http://www.scifilm.org/images2/thething3.jpghttp://www.film-o-holic.com/widerscreen/pictures/2001/1_2001_ihmisyydenaarirajoilla_thing_pic_3.jpg

macl
01-03-2006, 19:22
An american werewolf in london:

De (droom)scene in het bos met het bed. :shock: :shock:
diegene die de film heeft gezien weet wat ik bedoel.

Maarten van Krimpen
01-03-2006, 19:38
Enge films/scenes en goeie schrik-effecten:

The Exorcist
Hier hebben we het al genoeg over gehad. In het kort: De Pazuzu-kop in Karras' droom en de trap-scene. Ben goed bang (en soms nog) geweest voor deze film.
Same here.
Na 7 keer gekeken te hebben vind ik de trapscene nog eng! :shock:

Jaaaaa, dat gerommel van die traptreden, dat beeld van haar, en dan die muziek...rechtovereindstaande nekharen!, en dat gebeurt niet vaak.

Darko
01-03-2006, 20:58
Op Shownieuws voor het eerst gezien, Serieus? Ikke ook! :shock:
Toevallig. :shock: had dat stukje toen opgenomen en wel een paar keer gekeken.

Dat is inderdaad erg toevallig. Vond het wel jammer wat het is natuurlijk veel effectiever als je het in de film zelf voor het eerst ziet.


An american werewolf in london:

De (droom)scene in het bos met het bed. :shock: :shock:
diegene die de film heeft gezien weet wat ik bedoel.

Shiiiiit, die was ik helemaal vergeten. Dat is een hele goeie.
De eerste keer dat ik die keek was ik +- 10 of zo en keek 'em met m'n pa. Ik schrok me HELEMAAL de klere bij die scene, m'n vader moest nog lachen om mijn reactie ook. Hehe, mooie tijden :D

Pietse
01-03-2006, 21:49
Exorcism of Emily Rose: Als de jongen die haar naar huis heeft gebracht 's nachts wakker wordt maar ze niet meer naast hem ligt...wat toen volgde vond ik behoorlijk creepy

Ja dat was niet prettig, iemand hier een screenshot van ?

Cheiron
02-03-2006, 08:22
Voor mij ongetwijfeld The Thing

Man man man wat was ik bang toen ik die voor de eerste keer zag. Weet niet precies meer hoe oud ik was, maar in ieder geval nog vrij jong. Heb er echt goed wakker van gelegen.

http://www.scifilm.org/images2/thething3.jpghttp://www.film-o-holic.com/widerscreen/pictures/2001/1_2001_ihmisyydenaarirajoilla_thing_pic_3.jpg
Ik heb the Thing gezien toen ik in groep 8 zat van de basisschool. We mochten een film uitzoeken om vrijdagmiddag te kijken. Dat werd deze dus. Alles leuk en aardig, enge film natuurlijk, maar ik schrok pas echt toen ik naar huis liep: onderweg lag een duif met een opengereten borst waarbij zn hele binnenwerk naar buiten was gedrukt.

Ben toen heeeeeel snel doorgelopen ;)

Maarten van Krimpen
02-03-2006, 11:48
Tja, dat kan wel eens gebeuren he :wink: leuk toevalligheidje. Ben overigens echt verbaasd dat je deze film toen in de klas heb mogen zien...wij zouden dat nooit gemogen hebben. Misschien ook niet omdat iedereen er tegen had gekund (sukkels). Aardige film trouwens, maar ik vind John Carpenter leuker als ie wat suggestiever is.

Darko
02-03-2006, 18:28
Ik heb the Thing gezien toen ik in groep 8 zat van de basisschool. We mochten een film uitzoeken om vrijdagmiddag te kijken. Dat werd deze dus.

:shock: Groep 8? En dan ZO'N film?! Damn... had ik dat destijds maar :twisted:

Het ergst wat wij een keer gekeken hebben was op de middelbare school.
Ik had een film meegenomen en de leraar nam die dan mee naar huis om te kijken of het geschrikt was. De man was erg gecharmeerd van de film en die hebben we toen ook met de klas gekeken.

"BRAINSCAN" fantastische horror met Edward Furlong en Frank Langella.

macl
02-03-2006, 19:23
An american werewolf in london:

De (droom)scene in het bos met het bed. :shock: :shock:
diegene die de film heeft gezien weet wat ik bedoel.

Shiiiiit, die was ik helemaal vergeten. Dat is een hele goeie.
De eerste keer dat ik die keek was ik +- 10 of zo en keek 'em met m'n pa. Ik schrok me HELEMAAL de klere bij die scene, m'n vader moest nog lachen om mijn reactie ook. Hehe, mooie tijden :D

:D :wink:

macl
02-03-2006, 19:23
An american werewolf in london:

De (droom)scene in het bos met het bed. :shock: :shock:
diegene die de film heeft gezien weet wat ik bedoel.

Shiiiiit, die was ik helemaal vergeten. Dat is een hele goeie.
De eerste keer dat ik die keek was ik +- 10 of zo en keek 'em met m'n pa. Ik schrok me HELEMAAL de klere bij die scene, m'n vader moest nog lachen om mijn reactie ook. Hehe, mooie tijden :D

:D :wink:

Oudlid_X5
18-02-2008, 19:20
De complete film [REC] aan één stuk door!

Vele scenes maar vooral de laatste scene van The Nine Gate van Polanski als Depp je weet wel in loopt.

The Blair With Project niet echt eng maar vooral vaag en dan bedoel ik vooral op de laatste scene met dat huis in het bos waar ik nog steeds vraagtekens heb wat daar precies afspeelde?! Tientallen keren teruggespoelt maar helaas...

mercapto
18-02-2008, 19:50
De macht der suggestie werkt soms beter dan een houtsplinter in een oog :)

Patrick van den Hul
18-02-2008, 23:13
Zal toch The Sixth Sense zijn...

mercapto
18-02-2008, 23:24
Ik heb vroeger me rot gejankt bij het zien van De Smurfen op TV terwijl ik toen zonder moeite naar The Exorcist kon kijken (grote broer wou me dolgraag traumatiseren ;))
Het ontwikkelt zich nogal, natuurlijk zal onze basis inmiddels wel vastliggen.

Zelf kan ik nu bijvoorbeeld het niet aanzien hoe Kevin Bacon z'n vingernagels afbreken in Stir of Echoes, terwijl ik zonder problemen Stigmata kan zien. (niet dat die nou heel eng is, maar ik ontloop alle vormen van horror, zelf al gaat het maar om enkele scenes per film)

Melzz
18-02-2008, 23:56
In Audition zitten leuke scenes; meisje in kamer met een zak....je weet niet wat erin zit, meisje zit stil....telefoon gaat, ze kijkt een beetje op.....heel langzaam.....en dan ineens....BAFFFF....springt die dichtgeknoopte zak een end naar links....schrikken!!

En dan natuurlijk het einde.....kiri kiri kiri kiri kiri.....vooral dat lachje van haar erbij....geweldig!

Dennis Vansant
19-02-2008, 02:35
The Omen:
De zelfmoord van het kindermeisje (Mia Farrow): "It's all for you, Damien!"

The Wizard of Oz:
Het moment waarop de boze heks van het Westen in de kristallen bol in haar eigen paleis verschijnt en lacht op een legendarisch enge manier, waarop de camera op haar inzoomt. Men heeft overwogen die scène uit de film te knippen vanwege te eng, net zoals vele zinnen van de heks gesneuveld zijn in de montagekamer, omdat zelfs het volwassen testpubliek er nachtmerries van kreeg. Ik kan tegen veel dingen erg goed tegen (gore, zombies, laat maar komen, hoe meer hoe liever), maar van heksen krijg ik nog steeds koude rillingen, het is vreemd eigenlijk... in die context kan de transformatie van de boze stiefmoeder uit Sneeuwwitje in de oude heks ook wel tellen als erg eng. Die trapscène met de toekijkende ratten is trouwens later nog helemaal nagespeeld in live action in The Phantom of the Opera uit 1943.

Nosferatu (1922):
Graf Orlokk die verstard in de deur staat vlak voor hij Jonathan gaat aanvallen.

Nosferatu (1979):
Jonathan (Bruno Ganz) die belaagd wordt door Dracula (Kinski) wanneer hij zich heeft gesneden. Ook de scène waarin Jonathan onthult dat hij zelf een vampier is, is ook best eng.

Herman ter Lingen
19-02-2008, 05:33
the Deerhunter: scene met de 'Russische Roulette' komt voor mij in aanmerking voor de engste scene aller tijden.

patrick434
19-02-2008, 09:37
Toen ik hem voor het eerst zag, de scene waarin de hoofdheks haar masker afdoet in "the witches"

ik was toen een jaar of 6... dat wel.. ;-)

Paul_Knoop
19-02-2008, 10:08
The Others De scene waarin oma in 1 x de kastdeur opengooit waar de kinderen in schuilen, kwam letterlijk omhoog uit mijn bioscoopstoel

The Exorcist de eerste keer heel stoer met een maatje gekeken en grapjes gemaakt over danoontje maakt je licht ( ze ging zweven ) 2e x in mijn eentje thuis gekeken s'avonds laat en niet meer kunnen slapen haha

The Hills Have Eyes ( 2007 ) niet zozeer eng alswel smerig, dacht dat ik een standaard werkje ging zien maar bleek dus een gorefest te zijn

High Tension/Haute Tension/Switchblade Romance creepy film en de scene waarin de bad guy binnenvalt snachts is goed gedaan, wel jammer dat het einde van geen kanten klopt

Roadster
19-02-2008, 10:21
Het eerste deel van the descent; zou er spontaan claustrofobisch van worden.

Paul_Knoop
19-02-2008, 10:29
Inderdaad, maar er is toch helemaal geen deel 2??

die speer door die voorruit!

chimera01
19-02-2008, 10:41
Als Borat en zijn manager aan het worstelen zijn.(6)

Reiska
19-02-2008, 10:41
The Candyman

Dat Helen hem voor het eerst ontmoet in de garage. Die stem blijft zo freaky. En dat hij ineens met z'n arm door de spiegel komt haar in huis achtervolgt en dat Bernadette dan komt. Die blik van hem als zij binnen loopt en de deur dicht gaat.

Mr. Humphries
19-02-2008, 10:49
Prince of Darkness: Wanneer de duivel als een soort droom of waas wordt getoond, erg knap gedaan

Fright Night : Het moment wanneer Charley 's nachts vanuit zijn kamer naar het huis van de buren kijkt en ziet dat Jerry Dandrige z'n tandjes in vrouwelijk vlees wilt zettten en vervolgens laat weten dat hij Charley in de gaten heeft.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Monster house zich heeft laten inspireren door fright night :P

Roadster
19-02-2008, 11:05
Inderdaad, maar er is toch helemaal geen deel 2??

die speer door die voorruit!

Bedoelde het eerste gedeelte van de film :) De rest was btw ook gaaf hoor.

dracuhl
19-02-2008, 17:10
Vond Signs met Mel Gibson wel eng om de een of andere manier kwam de film realistisch over op mij. Vond vooral de scene dat ze binnendrongen in het huis wel eng en dat ze in het donker de deur dicht moesten houden en dat je dan geworstel hoord. Ook het moment dat hij het mes onder de deur houd was wel schrikken.

Wim S.
19-02-2008, 17:44
Bij A Tale of Two Sisters, je ziet iets naar het bed kruipen en de scene in de keuke waren ook leuke schrikmomenten.

Bruce Lee
19-02-2008, 17:47
Blair With Project vond ik vroeger echt eng en IT ook. Blair Witch Project vooral het einde.

stefan
19-02-2008, 19:48
Het moment in The Thing dat ze checken wie er een gekloonde Alien is...zeer spannend...of die scene met het reanimeren en dat ze door de borstkas heen knallen en er een hoofd uit komt zetten...

Symphony X
20-02-2008, 19:46
Hm, ik lees dat veel mensen Kane uit Poltergeist eng vinden, toch maar eens bekijken, die films.

abyssus
20-02-2008, 20:22
Hm, ik lees dat veel mensen Kane uit Poltergeist eng vinden, toch maar eens bekijken, die films.



En SNEL een beetje!! (6)


Kane komt overigens pas voor in deel 2.

Poltergeist heeft, zeker voor die tijd, zeker disturbing scene's. Vooral in dat zwembad, tegen het eind, OMG.

Daarnaast krijg ik het altijd weer benauwd bij Jaws, na de famous 'We Need A Bigger Boat'.

Redelijk zenuwslopend vond ik ook een scene uit Cube [1]. Dat ze er eenmaal achter zijn dat er een boobytrap in de volgende kamer zit die reageert op geluid en dat die autistische gast z'n sm... mond niet weet te houden!.

De eerste scene uit die film is btw niet eens doodeng, maar wel njammmiiiieeeeeeeeeeee-Meesterlijk.

En wat er nu nog boven komt drijven is de exorcism-scene uit The Exorcism of Emily Rose.

abyssus
20-02-2008, 20:46
Ja dat was niet prettig, iemand hier een screenshot van ?


Hier nog een aantal

http://www.moviescreenshots.blogspot.com/2007/11/exorcism-of-emily-rose-2005.html

patrick434
21-02-2008, 09:50
[quote=abyssus;1313093]
De eerste scene uit die film is btw niet eens doodeng, maar wel njammmiiiieeeeeeeeeeee-Meesterlijk.

quote]

:bier:
Blijft inderdaad mooi... maar dan kan je ook gewoon de Saw reeks melden (6)

Richard B.
27-08-2008, 22:25
Vaag dat ie nog niet genoemd is maar de ziekenhuisscene uit The Exorcist III is er eentje waarvan ik kippenvel krijg als ik er alleen al aan denk. Ik schrok me echt de tering toen ik die scene voor het eerst zag.

That reminds me: die film moet ik binnenkort maar weer eens bekijken. Dwz: als ik mezelf genoeg moed in kan praten om hem te zien. ;)