PDA

Bekijk de volledige versie : Battlestar Galactica ondertitelprobleem



promat
13-12-2003, 13:22
Ik heb net de 2e disc van de eerste dvd bekeken en
op de 3e aflevering (The long patrol) staan geen Nederlandse
ondertitels maar Deense.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om alle andere afleveringen te checken, maar dit was de enige van de 1e dvd waar het voorkomt.

Mijn broer had hetzelfde probleem.

Heeft iedereen dit ?

Edwin V
13-12-2003, 16:32
Net even gekeken en inderdaad. Weer een fout in een Nederlandse uitgave. :roll:
Wat een sukkels. Kan dit soort fouten nu niet voorkomen worden? :x
Ben blij dat ze geen vliegtuigen maken. :roll: :roll:

M'n speler zegt dat het Dutch is, maar dergelijk Dutch heb ik niet geleerd op school.

yuri
14-12-2003, 11:31
Ik heb net de 2e disc van de eerste dvd bekeken en
op de 3e aflevering (The long patrol) staan geen Nederlandse
ondertitels maar Deense.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om alle andere afleveringen te checken, maar dit was de enige van de 1e dvd waar het voorkomt.

Mijn broer had hetzelfde probleem.

Heeft iedereen dit ?

Ik heb hem nog niet bekeken, maar is het maar tijdens één aflevering?
Of zijn het er meer die er last van hebben. Het blijft een vreemd probleem :?

Sebas78
15-12-2003, 19:02
Ja hoor, ook ik heb dat probleem!! :evil:

Ik dacht ik stuur ff een mailtje, maar nergens op www.universalpictures.nl een mailadres te vinden..

Weet iemand of ze hiervan bij Universal al op de hoogte zijn? En wat ze hieraan denken te gaan doen?

promat
16-12-2003, 21:39
Ik las op het andere forum dat je hem mag terugbrengen
naar de winkel omdat er waarschijnlijk in januari al een nieuwe
persing komt.

Helaas heb ik de bon niet meer. :(

clank
17-12-2003, 09:12
Ik las op het andere forum dat je hem mag terugbrengen
naar de winkel omdat er waarschijnlijk in januari al een nieuwe
persing komt.op welk forum had je dat gelezen?

tolpol
17-12-2003, 09:30
Ik las op het andere forum dat je hem mag terugbrengen
naar de winkel omdat er waarschijnlijk in januari al een nieuwe
persing komt.op welk forum had je dat gelezen?

In het Alien-ondertitelingstopic, blijkbaar.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=18613

mrjohn
17-12-2003, 09:37
Dat was waarschijnlijk ik.

Ik heb afgelopen maandag met Universal pictures gebeld en de set moet gewoon terug naar de winkel. Het is aan de winkel wat ze regelen. In principe moeten er snel goede sets in de winkel leggen.

Ik heb alleen geen idee hoe we dat kunnen weten. Ik heb het idee dat meeste winkeliers niet op de hoogte zijn van de problemen met Battlestar en Alien. Het zal nog een hele discussie zijn.

Een tip voor de volgende keer. Zoek het telefoonnummer op op internet en bel gewoon. Zeg dat je een particulier ben en dat je de persoon wil spreken die over de koopdvd's gaat. Het werkt bij mij laltijd, want de persoon is meestal al op de hoogte van de problemen

S_C_S_I
17-12-2003, 11:11
Universal is inderdaad op de hoogte van de problemen en haalt alle boxsets uit de winkels:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=356545#356545

Een pluim voor het quality assurance department van Universal. :roll:

promat
17-12-2003, 22:06
zou de makro hem nog terugnemen zonder bon??

S_C_S_I
08-01-2004, 14:58
Dit valt te lezen op dvdsales.be (www.dvdsales.be):


UPDATE: Volgend bericht kreeg ik net binnen van de leverancier:
Heb gisteren van de vertegenwoordiger van Universal vernomen dat de 'nieuwe' Battlestar Gal Boxen, nog zeker enkele weken op zich gaan laten wachten ! Universal operations, is zelfs nog niet begonnen aan dit probleem !!
Voorlopig ga ik beide artikels op TBA zetten tot de Leverancier een nieuwe releasedatum ontvangt van de leverancier!

Ik had de Ltd. Edition reeds besteld bij dvdzone2.com (www.dvdzone2.com). Daar bleek men helemaal niet op de hoogte te zijn van de problemen rond deze release. Na melding hiervan aan dvdzone2.com (www.dvdzone2.com), kreeg ik alsnog de 'slechte' Ltd. Edition box in de bus. Eerst maar eens Universal contacteren om te zien wat er aan de hand is... :roll:

baltar
08-01-2004, 18:35
Ik denk dat ze veel beter je de keuze kunnen geven tussen bv 5 euro korting of teruggeven.

Ik denk dat er dan veel zullen zijn die voor die 5 euro gaan aangezien je voor die ene aflevering voor Engelse ondertiteling kan gaan.

Ik moet wel zeggen dat Universal echt een slechte beurt heeft gemaakt met deze toch potentiele dvd-topper.

1. Onduidelijkheid ontrent de verschillen tussen de gewonen en speciale editie
2. Onduidelijkheid omtrent de verschillen tussen de regio versies.
3. Uberhaupt verschillen tussen regio versies!!!
4. Release data die niet gehaald worden zonder mededeling.
5. Email wordt niet beantwoord (Universal VS, 3 keer gemaild)
6. Op de site van Universal Nld is geen mail adres te ontdekken

Gevolg: nu zitten heel veel mensen met een box die niet aan de verwachtingen voldoet

Rudy Mas
23-01-2004, 16:02
Ik denk dat ze veel beter je de keuze kunnen geven tussen bv 5 euro korting of teruggeven.

Ik denk dat er dan veel zullen zijn die voor die 5 euro gaan aangezien je voor die ene aflevering voor Engelse ondertiteling kan gaan.

Ik moet wel zeggen dat Universal echt een slechte beurt heeft gemaakt met deze toch potentiele dvd-topper.

1. Onduidelijkheid ontrent de verschillen tussen de gewonen en speciale editie
2. Onduidelijkheid omtrent de verschillen tussen de regio versies.
3. Uberhaupt verschillen tussen regio versies!!!
4. Release data die niet gehaald worden zonder mededeling.
5. Email wordt niet beantwoord (Universal VS, 3 keer gemaild)
6. Op de site van Universal Nld is geen mail adres te ontdekken

Gevolg: nu zitten heel veel mensen met een box die niet aan de verwachtingen voldoet

Dat er een fout op disc 2 zit is inderdaad een blaam voor Universal, voor je een product verdeeld zou je toch even de moeite moeten doen om het artikel te laten testen op fouten! Maar ik denk dat ze alles op alles wouden zetten om het toch nog voor kerstmis in de winkels te hebben. Niet echt slim van hun!

Maar er zijn ook veel winkels die de klanten hebben bedrogen. Hoewel ze van het probleem wisten, deden ze net of ze van niets wisten om toch maar de omzet te draaien van de verkoop van deze box. Een zware fout in mijn ogen.

Persoonlijk heb ik, toen ik de fout ontdekte dadelijk met Universal gebeld en dezelfde dag hebben ze mij de fout bevestigd en is er een fax gegaan naar al kun klanten om niets meer te verkopen en alles terug te zenden! Ik heb dit ook gedaan en zodra er nieuwe exemplaren zijn krijg ik die geleverd.

Ik ben altijd van het standpunt uitgegaan dat een klant liever heeft dat je het eerlijk speelt dan ze in de waan te laten en ze te bedotten. Tot op heden heb ik mij nog nooit beklaagd dat ik mij aan deze regel hou. Het is natuurlijk vervelend dat de klant nu moet wachten, maar beter even wachten en een correct product ontvangen dan nadien de problemen moeten op te lossen en extra onkosten moeten te maken!

Edwin V
23-01-2004, 16:43
Ik ben altijd van het standpunt uitgegaan dat een klant liever heeft dat je het eerlijk speelt dan ze in de waan te laten en ze te bedotten. Tot op heden heb ik mij nog nooit beklaagd dat ik mij aan deze regel hou. Het is natuurlijk vervelend dat de klant nu moet wachten, maar beter even wachten en een correct product ontvangen dan nadien de problemen moeten op te lossen en extra onkosten moeten te maken!
Vanzelfsprekend ben ik het hier helemaal mee eens (y)

matthe
23-01-2004, 21:50
Ik had ook al een onderwerp met Battlestar geopend, maar was er per ongeluk 3 keer opgekomen. FOUTJUHH!! Volgens mij zijn er 2 verwijderd, maar helaas is de derde gesloten. Ik had dus gevraagd over de verschilende versies. Gaat het bij deze fout de gewone doos of de SE? Volgens de winkel hier in het dorp heeft niemand ooit (bij groothandel) van die SE gehoord. Is dat wel een Nederlandse uitgave?? Of misschien issie bij hen wel niet te krijgen omdat hij door die fout uit de handel is genomen???

FrankGuthrie had mij geantwoord op de gesloten onderwerp en zei dat er geen verschil tussen die twee is. In de winkel heb ik de gewone doos bekeken, maar niets over extra's vinden. Iemand anders die me antwoordde op een van de verwijderde (??) onderwerpen zei dat er bij de SE wel een DVD met extra's zat, maar hij/zij vond het er wel erg sober uitzien. Gewone DVD-doosje (sorry, weet niet hoe al die verschillende uitvoeringen heten) en die DVD met extra's alleen maar in een papieren hoesje!

matthe
23-01-2004, 21:56
Wel vervelend dat die andere drie gesloten zijn trouwens.

matthe
23-01-2004, 22:06
Sufkop (uhhh ik dus) Heb weer es niet opgelet! :oops: :oops: :oops:

Pieter Kleine
23-01-2004, 22:47
Mathe, die Guthrie had het fout. De SE editie heeft een extra dvd met extra's. En die zit dus inderdaad in een papieren hoesje. Maar ik zou nog even geduld hebben, de nieuwe versie moet binnenkort komen.

matthe
01-02-2004, 18:40
Maarruh.... zit die fout nou in beide versies??

reusla
03-02-2004, 22:05
Maar heeft er iemand nou een definitieve oplossing voor dit probleem.
Ik lees dat er wordt gezegd terug te gaan naar de winkel waar je de box hebt gekocht, maar die zien me aankomen zonder een bon.

Van Universal zelf hoef je ook weinig te verwachten, telefonisch zijn ze niet thuis en op een brief reageren ze al helemaal niet.
Wellicht een consumentenprogramma eens inlichten?
Blijft een zwendel om klanten met een waardeloos product opgescheept te laten zitten.....

Frank
06-02-2004, 19:17
Te lezen op DVD-Home:

Eerder meldde wij dat er op de 2e discs van Battlestar Galactica en Magnum P.I. geen Nederlandse ondertitels aanwezig waren. Ook zijn er problemen geconstateerd met disc 1 van Youp Van 't Hek en de al bekende problemen met disc 2 & 3 van Back To The Future.
Nu heeft Universal een omruilactie opgezet met betrekking tot bovenstaande titels.

Wij hebben nu een emailadres gekregen waar alleen klachten omtrent de vier bovenstaande titels naar toe gestuurd kunnen worden.
Klachten over andere disc's zullen NIET in behandeling worden genomen.

Geef dus via onderstaand email adres aan om welke disc's van welke serie het gaat. Geef duidelijk je naam en adres gegevens door. Waarschijnlijk sturen ze dan de juiste disc naar je toe (hierover is aan ons geen duidelijkheid gegeven!).

customer.service.benelux@unistudios.com

reusla
13-02-2004, 21:51
Te lezen op DVD-Home:

Eerder meldde wij dat er op de 2e discs van Battlestar Galactica en Magnum P.I. geen Nederlandse ondertitels aanwezig waren. Ook zijn er problemen geconstateerd met disc 1 van Youp Van 't Hek en de al bekende problemen met disc 2 & 3 van Back To The Future.
Nu heeft Universal een omruilactie opgezet met betrekking tot bovenstaande titels.

Wij hebben nu een emailadres gekregen waar alleen klachten omtrent de vier bovenstaande titels naar toe gestuurd kunnen worden.
Klachten over andere disc's zullen NIET in behandeling worden genomen.

Geef dus via onderstaand email adres aan om welke disc's van welke serie het gaat. Geef duidelijk je naam en adres gegevens door. Waarschijnlijk sturen ze dan de juiste disc naar je toe (hierover is aan ons geen duidelijkheid gegeven!).

customer.service.benelux@unistudios.com

Gouden tip dus....een week na een mailtje gestuurd te hebben zojuist een mailtje terug gekregen dat de discs zo snel mogelijk per post worden verstuurd.
Het wachten op de goede versies is dus begonnen..... 8)

Ohjajoh!?
16-02-2004, 08:28
Heb ook een mailtje gestuurd afgelopen donderdag en kreeg zaterdag al de disc binnen :!:

Edwin V
16-02-2004, 09:02
Ik vorige week dinsdag.
Nog niks gehoord of gekregen. :(

yuri
16-02-2004, 11:04
Eerst een bevestigingsmail ontvangen en ook ik kreeg de disc al zaterdag binnen.
Toch heel netjes opgelost.

reusla
16-02-2004, 12:32
Eerst een bevestigingsmail ontvangen en ook ik kreeg de disc al zaterdag binnen.
Toch heel netjes opgelost.
Je had alleen voor Battlestar Galactica geschreven neem ik aan??
Heb zelf naast deze ook om de 2e en 3e disc van de Back To The Future trilogie gevraagd, wellicht dat ik daarom nog geen disc binnen heb gekregen.....postzegel kosten besparing waarschijnlijk....

yuri
16-02-2004, 15:45
Eerst een bevestigingsmail ontvangen en ook ik kreeg de disc al zaterdag binnen.
Toch heel netjes opgelost.
Je had alleen voor Battlestar Galactica geschreven neem ik aan??
Heb zelf naast deze ook om de 2e en 3e disc van de Back To The Future trilogie gevraagd, wellicht dat ik daarom nog geen disc binnen heb gekregen.....postzegel kosten besparing waarschijnlijk....


Inderdaad alleen de galacticabox. Hoop dat het bij jou ook binnenkort geregeld is.

Edwin V
16-02-2004, 16:29
Eerst een bevestigingsmail ontvangen en ook ik kreeg de disc al zaterdag binnen.
Toch heel netjes opgelost.
Je had alleen voor Battlestar Galactica geschreven neem ik aan??
Heb zelf naast deze ook om de 2e en 3e disc van de Back To The Future trilogie gevraagd, wellicht dat ik daarom nog geen disc binnen heb gekregen.....postzegel kosten besparing waarschijnlijk....
Ik ook. Misschien zijn ze in de war geraakt als je om beide vraagt. :|
Ik heb ze nog maar eens gemaild.

reusla
17-02-2004, 20:38
Eerst een bevestigingsmail ontvangen en ook ik kreeg de disc al zaterdag binnen.
Toch heel netjes opgelost.
Je had alleen voor Battlestar Galactica geschreven neem ik aan??
Heb zelf naast deze ook om de 2e en 3e disc van de Back To The Future trilogie gevraagd, wellicht dat ik daarom nog geen disc binnen heb gekregen.....postzegel kosten besparing waarschijnlijk....
Ik ook. Misschien zijn ze in de war geraakt als je om beide vraagt. :|
Ik heb ze nog maar eens gemaild.
Vandaag alle 3 de gevraagde schijven netjes binnen.
Neem alles terug wat ik over Universal heb gezegd in deze topic :oops: , ze hebben dit toch wel netjes afgehandeld. :D
Men heeft niet eens gevraagd of ik de foute schijven wil retourneren.

Edwin V
18-02-2004, 07:02
Vandaag alle 3 de gevraagde schijven netjes binnen.
Neem alles terug wat ik over Universal heb gezegd in deze topic :oops: , ze hebben dit toch wel netjes afgehandeld. :D
Men heeft niet eens gevraagd of ik de foute schijven wil retourneren.Ik heb gisteren antwoord gekregen op m'n tweede email. :)

memphisflash
28-02-2004, 10:17
Zit er bij de Limited Edition [NL versie] nu wel of geen boekje ? Ik had er in ieder geval geen ... Deze zit wel bij de US uitgave

Peter

Edwin V
28-02-2004, 10:36
Zit er bij de Limited Edition [NL versie] nu wel of geen boekje ? Ik had er in ieder geval geen ... Deze zit wel bij de US uitgave

Peter
Ik heb ook geen boekje.

S_C_S_I
28-02-2004, 11:09
Bij mij ook geen boekje. De correcte DVD is hier inmiddels ook reeds toegekomen na een mailtje naar Universal. :)