PDA

Bekijk de volledige versie : Standalone DVD Recorders



Mirx
27-11-2001, 09:03
Heeft iemand ervaringen of goede weblinks met info over de nieuwe dvd recorders die op de markt komen. Ik bedoel hiermee de video-recorder variant, en niet een PC drive. Volgens mij is philips niet meer de enigste die dit op dit moment verkoopt.

Ik zoek vooral info betreffende de volgende dingen:

- Zijn de recordable schijven terug te spelen in elke normale DVD-speler of moet dit weer afgespeelt worden in de recorder zelf.

- Zijn de schijven gevoelig voor beschadiging, zodat wanneer de DVD licht beschadigd is je er niet meer mee kan opnemen.

- In welke geluidsformaten kun je allemaal opnemen. M.a.w. zit er ook bijvoorbeeld een digitale ingang in, zodat je Dolby Digital 5.1 kan opnemen

- Is van dit type recorders de standaard al wel vastgelegd, of is dit net zo hopeloos als bij de PC versies.

- Is dit dus een optie om kopieen te maken van DVD-films (eventueel wel met mindere kwaliteit i.v.m. de beschikbare 4,7 GB)

Alvast bedankt voor alle info.

arno
27-11-2001, 10:45
Wat ik nu weet van die recorders is dat de min-of-meer standaard nu DVD+RW, waarbij geld dat je niet zomaar een bestaande DVD kan overkopieren (ivm copiebeveiliging) dus als
je dvd's zou willen backuppen moet je dat via een pc dvd+rw brander doen (en met behulp van decss enzo)

Wel kun je die standalone DVD recorders gebruiken om tv op nemen (tot 4 uur) of bv je digitale camera beeld op dvd te schrijven.

Geluid: voorlopig enkel stereo

DVD+RW is bij bijna alle nu in de handel zijnde DVD-spelers af te spelen
DVD-RW is bij veel spelers aftespelen (echter lang niet alle)

Oftewel - vervanging van je videorecorder, maar nog niet echt als
dvd-copie box -> daar kun je beter je PC voor gebruiken.