PDA

Bekijk de volledige versie : goedkoopstedvd.nl en play.com



master-mc
13-12-2003, 17:16
Hallo,

Ik was op internet aan het rondkijken voor dvd's en toen kwam ik op deze 2 sites terecht. Heeft iemand ooit van jullie op 1 van deze sites iets besteld. En zijn ze te vertrouwen.
graag antwoord. :D

Jaap22
13-12-2003, 17:20
Play.com heb ik bijna de helft van mijn collectie vandaan volgens mij en die zijn zeer zeker te vertrouwen, sterker nog ik vind play.com de beste online-winkel die er is.

mradem
13-12-2003, 17:20
Als je de search had gedaan had je gezien dat denk 80% van dit forum bij play.com besteld.

Gr.

master-mc
13-12-2003, 17:22
Zijn de films ok nl ondertiteld. of kan je dat doorgeven

Addie
13-12-2003, 17:25
Play is erg goed. Meestel staat het er bij als een dvd Ned. ondertiteling heeft.

master-mc
13-12-2003, 17:26
En hoe zit het met de verzendkosten enz.
En hoe lang duurt het voordat ie aan komt

Addie
13-12-2003, 17:31
Geen verzendkosten! :D

Levertijd varieert een beetje, gemiddeld een week. Ze zijn ook stukken goerdkoper in cd's en games op de consoles. Laat je niet van de wijs brengen door 'for uk ps2/xbox...only' Ze werken hier ook!

chimera01
13-12-2003, 17:33
Uh tussen de 5 tot 10 werkdagen, CD-wow is minstens zo prettig ook geen verzendkosten zelfde leveringstijd als Play.

master-mc
13-12-2003, 17:40
Maar de prijzen van play.com scheelt niet echt zoveel als in de winkel.

Addie
13-12-2003, 17:42
Niet altijd maar vaak wel. Let vooral op speciale aanbiedingen. Kijk ook mar eens bij de pricewatch op deze site. je zult zien dat Play toch zeer regelmatig bij de goedkoopste leveranciers wordt genoemd.

master-mc
13-12-2003, 17:46
ok dat misschien wel. Het is wel een goeie site. Misschien dat ik er eens iets ga kopen.

Mark de Jong
13-12-2003, 17:48
Play.com is inderdaad wel goed. Nadeel is dat ze alles in enveloppen versturen en DVD's vaak beschadigd aankomen (dat is bij mij in ieder geval wel zo).

master-mc
13-12-2003, 17:50
oo dat is wel minder.
Dat is bij goedkoopstedvd.nl volgensmij niet. Maar daar heb ik nog niemand over horen hebben in deze topic.

Lex v/d Moolen
13-12-2003, 17:52
Play.com is inderdaad wel goed. Nadeel is dat ze alles in enveloppen versturen en DVD's vaak beschadigd aankomen (dat is bij mij in ieder geval wel zo).Dan heb jij vast een lompe postbode. :|
Ik heb nog nooit een beschadigde DVD ontvangen van Play.

jokey
13-12-2003, 17:56
Play.com is inderdaad wel goed. Nadeel is dat ze alles in enveloppen versturen en DVD's vaak beschadigd aankomen (dat is bij mij in ieder geval wel zo).Dan heb jij vast een lompe postbode. :|
Ik heb nog nooit een beschadigde DVD ontvangen van Play.
Nee, ik gelukkig ook niet.
Overigens worden de Play enveloppen hier altijd bezorgd door Selektvracht.

master-mc
13-12-2003, 17:59
Zit er bij cd-wow wel of geen verzendkosten bij?

Mark de Jong
13-12-2003, 18:05
Play.com is inderdaad wel goed. Nadeel is dat ze alles in enveloppen versturen en DVD's vaak beschadigd aankomen (dat is bij mij in ieder geval wel zo).Dan heb jij vast een lompe postbode. :|
Ik heb nog nooit een beschadigde DVD ontvangen van Play.

Misschien... Zie om de zoveel weken altijd een nieuwe postbode verschijnen... maar goed, ik heb al zoveel DVD's van Play beschadigd binnen gekregen. Ook boxsets proppen ze gewoon in een envelop: en dat is goed klote want die beschadigen altijd het snelste.

mradem
13-12-2003, 18:11
Dvd's van play komen bij mij in hard karton. Voorheen in bubbel envelope. Nog nooit een beschadiging gehad.

Lex v/d Moolen
13-12-2003, 18:17
ik heb al zoveel DVD's van Play beschadigd binnen gekregen. Ook boxsets proppen ze gewoon in een envelop: en dat is goed klote want die beschadigen altijd het snelste.Welke soort enveloppen krijg je meestal? Ik krijg meestal gewoon die bubbeltjesenveloppen, maar heel af en toe hele simpele van karton.
En wat is er meestal beschadigd ? Het schijfje zelf of het doosje ?


Voor het schijfje zelf scheelt het denk ik ook hoe hoog je eigen brievenbus is. Ik woon in een flat, waardoor ze ook daadwerkelijk in een bus verdwijnen en niet ver naar beneden vallen. Maar een voordeur met een eigen brievengleuf is misschien een ander verhaal. Ik heb ook jaren kranten bezorgd en heb brievengleuven gezien die een meter tot een anderhalve meter boven de vloer zitten. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor het schijfje wat er in zit.
:shock:

Mark de Jong
13-12-2003, 18:26
Ik krijg ze altijd in een bubbeltjesenvelop. En daar zitten dan die boxsets ingepropt dus daar gaan ze al redelijk snel door kapot. Het gaat ook meestal om de verpakkingen, niet om de schijfjes. De meeste postbodes bellen hier trouwens ook netjes aan als ze een 'groot' pakketje hebben hoor, dus daar ligt het meestal niet aan (alhoewel het wel voorkomt).

Eddy
13-12-2003, 18:31
Ik heb zelf ook nog nooit een beschadigde dvd via Play gekregen. Hoezen en schijfjes zijn altijd in prima staat. Ze worden tegenwoordig echter niet meer bezorgd door Selectvracht, maar door de KPN. Verder alleen maar goede ervaringen met Play.

R. Schaap
13-12-2003, 19:19
Ik heb nog nooit een beschadigde dvd van play gehad, soms enkel een klein gedeukt hoekje van een kartonnen boxset. Verder niets.

En alle play.com dvd's die ik naar je doorstuur, Mark, die zijn bij mij nooit beschadigd weggegaan.

Ik vrees dus dat het aan je eigen postbode/postkantoor ligt. Ze gaan duidelijk ruw met de post om daar in Eindhoven.

Reinbo
13-12-2003, 19:19
Play Rulez! op R2
Op R1 ga ik voor dvdboxoffice.com en dvdsoon.com.

master-mc
13-12-2003, 20:21
Maar ik had een vraag over de kosten van
cd-wow.com

Reinbo
13-12-2003, 20:23
Maar ik had een vraag over de kosten van
cd-wow.com

ik zou zeggen: Kijk even op hun site :shock:

master-mc
13-12-2003, 20:26
Daar kan ik niet echt uit komen of er wel of geen verzendkosten bij zit.

Reinbo
13-12-2003, 20:49
Daar kan ik niet echt uit komen of er wel of geen verzendkosten bij zit.

Dan wens ik je veel sterkte met bestellen, want er staat duidelijk free delivery on all orders op de homepage :wink:

Lesley
13-12-2003, 21:11
Dan wens ik je veel sterkte met bestellen, want er staat duidelijk free delivery on all orders op de homepage :wink:
Precies, en dat staat bij play.com ook duidelijk met grote letters aangegeven :?

Mark de Jong
13-12-2003, 21:23
En alle play.com dvd's die ik naar je doorstuur, Mark, die zijn bij mij nooit beschadigd weggegaan.

Ik vrees dus dat het aan je eigen postbode/postkantoor ligt. Ze gaan duidelijk ruw met de post om daar in Eindhoven.

Nee, dat klopt. Maar dat zie je niet omdat ze gesealed zijn. Als de seal er eenmaal af is, zie je de beschadigingen erg goed.

Andries Kooijman
14-12-2003, 00:36
Daar kan ik niet echt uit komen of er wel of geen verzendkosten bij zit.

Ik denk dat je dan even beter je best moet doen. Probeer eerst zelf eens goed te lezen, voordat je allemaal vragen stelt waar je zelf het antwoord op kan vinden.

senna
14-12-2003, 01:18
Play is een goede online shop. De levertijd is tussen de 5 en 14 dagen, althans dat is mijn ervaring. De DVD's komen meestal onbeschadigd aan, alleen met boxsets heb ik mindere ervaring. Ik had 24 limited collectors edition besteld en die was gewoon in een kartonnen doos verpakt. Die is aardig beschadigd :evil: aangekomen. Voor de rest is Play.com erg goed.

Coen Vermeer
14-12-2003, 01:30
laaste boxset (sopranos) kwam in perfecte staat aan. Zoals al me dvds die ik bij play koop. Ik irriteer me alleen altijd aan die irritante sticker op de bovenkant van r1 dvds bij play usa.

Johan van den D.
14-12-2003, 08:56
Ook hier nog nooit een beschadigde dvd ontvangen van Play.com :wink:
Zelf denk ik dat Play één van de meest betrouwbaarste online shop is ,ook als het op service aankomt.
Nu zullen er naast Play natuurlijk nog vele andere zijn die minstens dezelfde betrouwbaarheid hebben.
Het prijsverschil kan soms toch behoorlijk oplopen maar ze zijn vrijwel altijd wel goedkoper dan een winkel hier in NL ook al zijn de verschillen dan soms niet zo groot.
Ander voordeel is dat je vaak wel een betere uitgave van een dvd kan hebben ,bijvoorbeeld met een DTS track erbij die je hier dan alleen met DD track kun kopen.
Kortom, je kunt er met een gerust hart bestellen.
Maar als het goed is is hier ook ergens ene thread over dit onderwerp "betrouwbare online shops"
.

master-mc
14-12-2003, 10:44
Bedankt voor de reacties van jullie. Nu weet ik meer over play en cd-wow. Maar blijf door gaan met reacties geven.

chimera01
14-12-2003, 12:07
Beide shops CD-wow & Play hebben overigens ook een goed retourbeleid, produkt niet goed terugsturen en de kosten daarvan worden vergoed (= defect of verkeerde produkt). En bij Play heb ik 1x een produkt niet mogen ontvangen na 4 weken gemeld en ik kreeg een vervangend produkt opgestuurd zonder extra kosten.
Minpunt aan CD-wow is dat ze gelijk de kosten op CC verrekenen ook al heb je een produkt op pre-order. Bij Play is het boter bij de vis.

master-mc
15-12-2003, 19:13
Zijn er trouwens ook andere goedkopen en vertrouwbare online winkels.
vooral met nl ondertiteling.

mradem
15-12-2003, 19:20
Service is idd erg goed van play. Dvd na 14 dagen niet ontvangen? krijg je gewoon nog 1. Maak er uiteraard geen misbruik van want dan naai je alleen jezelf en andere uit je land.

Niels Simons
15-12-2003, 19:29
dvdsoon is vaak sneller en nog goedkoper ook! wel alleen regio1 dvds.

mazzel,niels

Ludo Keeris
15-12-2003, 19:46
Hallo,

Ik was op internet aan het rondkijken voor dvd's en toen kwam ik op deze 2 sites terecht. Heeft iemand ooit van jullie op 1 van deze sites iets besteld. En zijn ze te vertrouwen.
graag antwoord. :D

Ik weet niet of je er rekening mee houdt, maar bij Play kun je alleen maar met een creditcard bestellen!

FrankGuthrie
16-12-2003, 12:21
Zelf bij play.com 2 keer besteld. Zeer goed en betrouwbaar, en niet te vergeten GOEDKOOP!!!!!

Star_Fresh
16-12-2003, 12:42
ZOEKFUNCTIE

Als je Play invult en Zoek alleen in de titel aanklikt zijn er HEEL VEEL onderwerpen te vinden die jouw vragen over play.com beantwoorden.

Probeer maar eens.

Star_Fresh
16-12-2003, 12:51
Maar de prijzen van play.com scheelt niet echt zoveel als in de winkel.

Bij DVD boxen zit vaak veel verschil. De Pink Panther box is bij play.com 45 pond en hier in Nederland 100 euro. Ik haal al mijn spellen voor de ps2 bij play.com. Je betaalt daar maximaal 30 pond voor de spellen en ze hebben vaak HELE goede aanbiedingen voor ps2 spellen. In Nederland betaal je 60 euro of nog meer voor ps2 spellen.

Ik heb nog nooit beschadigingen gehad aan de geleverden producten van play.com. Het enige nadeel voor velen is dat je met een credicard moet betalen, voor de rest:

(y) (y) (y)
[/url]

master-mc
16-12-2003, 14:18
Weet iemand een goeie dvd met nl ondertiteling.
En een mooie prijs. die bij play.com te koop is.

Marcel A. de Vrije
16-12-2003, 14:20
Handig om bij de zoekfunctie van Play subtitles Dutch aan te geven. Je krijgt een lijst van honderden DVD's met NL sub!! Bij Ezydvd.com werkt dat ook!

patrix
16-12-2003, 14:35
Hoi,

Zelf heb ik hele goede ervaringen met CD-wow, ze zijn goedkoop en leveren snel. Alle dvd's, cd's en playstationspellen werden geleverd in kartonnen doosjes met "bubbeltjesplastic" aan de binnenkant.

Het is wel raadzaam om even een aantal verschillende cd-wow sites te bezoeken ivm valuta voordeel:
- www.cd-wow.net (voor dollars)
- www.cd-wow.com (voor ponden)
- www.cd-wow.com.hk (voor hong kong dollars).
Even omrekenen op www.gwk.nl en je hebt een richtprijs. Mij is opgevallen dat in werkelijkheid de prijzen nog iets lager uitkomen omdat de guntigere wisselkoersen worden gehanteerd.

Groeten,

Patrix

Frank79
16-12-2003, 15:01
Hoi,

Zelf heb ik hele goede ervaringen met CD-wow, ze zijn goedkoop en leveren snel. Alle dvd's, cd's en playstationspellen werden geleverd in kartonnen doosjes met "bubbeltjesplastic" aan de binnenkant.

Het is wel raadzaam om even een aantal verschillende cd-wow sites te bezoeken ivm valuta voordeel:
- www.cd-wow.net (voor dollars)
- www.cd-wow.com (voor ponden)
- www.cd-wow.com.hk (voor hong kong dollars).
Even omrekenen op www.gwk.nl en je hebt een richtprijs. Mij is opgevallen dat in werkelijkheid de prijzen nog iets lager uitkomen omdat de guntigere wisselkoersen worden gehanteerd.

Groeten,

Patrix

Wat alleen jammer is, dat volgens mij dan althans, de kortingslinken en vouchers niet werken buiten cd-wow.com. Of heeft iemand anders hier andere ervaringen mee?

clank
17-12-2003, 09:19
Play is zeer klantvriendelijk, wanneer een dvd beschadigd is sturen ze direkt een nieuwe, ze versturen redelijk snel en ook de aanbiedingen zijn vaak erg goed, ik heb nog nooit een probleem met ze gehad (y)

kazlatan
27-12-2003, 00:33
Goedkoopstedvd.nl is goed met de levertijd! Ik heb daar nooit iets te klagen. Niet supergoedkoop en info, mag ook wel wat beter.

kazlatan
27-12-2003, 00:37
Ik bestel trouwens nu meer bij NLStore. Ze hebben daar een spaaractie, das al aardig wat voordeel (als je natuurlijk vaak wat koopt). Prijzen vallen daar opzcih wel mee. Ik zie nergens Independence Day goedkoper dan 17.61.
Ze hebben geen verzendkosten, maar wat wel minder is, is dat de levertijd wel lang is. En 1 keer was er iets beschadigd.
Ze reageren daar ook wel snel met emails en zijn opzich wel klantvriendelijk.

Filmgids
27-12-2003, 21:39
Ik bestel meestal op http://www.mediabazaar.nl is lekker goedkoop en deze gasten zijn supersnel.
Je kan bij hun ook hele speciale titels aanvragen. :D

R. Schaap
27-12-2003, 21:47
Ik bestel meestal op http://www.mediabazaar.nl is lekker goedkoop en deze gasten zijn supersnel.
Je kan bij hun ook hele speciale titels aanvragen. :D

Goedkoop! Onzin en dat weet jij ook. dvdsoon is goedkoop.

Je typt dat zeker enkel omdat ze prominent aanwezig zijn op je website?

Filmgids
27-12-2003, 23:29
The Green Mile is bij dvdsoon $ 19,-
Bij Mediabazaar is hij € 10,99

Ja dvdsoon is inderdaad goedkoper!!!

Lex v/d Moolen
27-12-2003, 23:32
The Green Mile is bij dvdsoon $ 19,-
Canadese dollars wel te verstaan = € 11.93 zonder verzendkosten

Jeronimo
27-12-2003, 23:35
:lol:

Frank79
28-12-2003, 12:15
The Green Mile is bij dvdsoon $ 19,-
Bij Mediabazaar is hij € 10,99

Ja dvdsoon is inderdaad goedkoper!!!

Je ziet dat Green Mile een aanbieding is. Als je kijkt naar nieuwe films, zijn ze euro's duurder. Nee, echt een koopjeswinkel...

Charley Baak
28-12-2003, 13:59
The Green Mile is bij dvdsoon $ 19,-
Bij Mediabazaar is hij € 10,99

Ja dvdsoon is inderdaad goedkoper!!!idd, mediabazaar rekent €3 verzendkosten, dus dan kom je uit op € 13,99, terwijl je bij dvdsoon dus uitkomt onder de €12 (zoals lex al zegt). Lekker goedkoop dus, die mediabazaar. NOT! :lol:

Lex v/d Moolen
28-12-2003, 14:20
The Green Mile is bij dvdsoon $ 19,-
Bij Mediabazaar is hij € 10,99

Ja dvdsoon is inderdaad goedkoper!!!idd, mediabazaar rekent €3 verzendkostenBelachelijk hoog eigenlijk, ik betaal €1,56 aan verzendkosten (bedrijven volgens mij zelfs minder) en €0,40 aan een bubbeltjesenvelop (die nog goedkoper zijn denk ik als je ze in grote partijen koopt)

Frank79
28-12-2003, 14:25
Ja maar Lex, nou doe je alsof zij op de verzendkosten geen winst mogen maken...

Lex v/d Moolen
28-12-2003, 14:29
Ja maar Lex, nou doe je alsof zij op de verzendkosten geen winst mogen maken...Inderdaad, dat mogen ze niet. Niet over mijn rug iig :twisted:

En waarom rekent een bedrijf die helemaal uit Canada naar Nederland stuurt dan géén verzendkosten ?

Frank79
28-12-2003, 14:31
Omdat die snappen hoe het werkt! Net zoals cdwow die vanuit Azië verstuurt!

Drie euro is gewoonweg belachelijk! Bij Ebay heb je ook al van die grappenmakers, tot zelfs 5 euro aan toe om een dvd op te sturen! Stakkers...

Lex v/d Moolen
28-12-2003, 14:42
Omdat die snappen hoe het werkt! Net zoals cdwow die vanuit Azië verstuurt!

Drie euro is gewoonweg belachelijk! Bij Ebay heb je ook al van die grappenmakers, tot zelfs 5 euro aan toe om een dvd op te sturen! Stakkers...Oké, dan zitten we toch op één lijn :wink:

En Play verstuurt natuurlijk ook gratis :)

Frank79
28-12-2003, 15:04
Precies! Het was meer sarcastisch bedoeld!

Stifler
28-12-2003, 18:32
Even iets heel anders. Heeft iemand van jullie goede ervaringen met dvdoutlet.nl?
Wil namelijk toch graag in Ned. iets online kopen.

kazlatan
29-12-2003, 02:14
Even iets heel anders. Heeft iemand van jullie goede ervaringen met dvdoutlet.nl?
Wil namelijk toch graag in Ned. iets online kopen.

Ik heb een paar dingen daar besteld. Niet super goedkoop , maar nooit problemen gehad.

johanluijkman
29-12-2003, 08:55
Even iets heel anders. Heeft iemand van jullie goede ervaringen met dvdoutlet.nl?
Wil namelijk toch graag in Ned. iets online kopen.

Zijn niet cde goedkoopste, maar leveren lekker vlot en met accepgiro. Handig als je geen CC hebt, maar voor de koopjes moet je daar niet wezen.

Kijk ook eens bij www.bseendvd.nl Ook een NLsite waar ik regelmatig iets bestel. Oha wat goedkoper als dvdoutlet.

Mike Philippens
29-12-2003, 09:16
Daar kan ik niet echt uit komen of er wel of geen verzendkosten bij zit.

Ik denk dat je dan even beter je best moet doen. Probeer eerst zelf eens goed te lezen, voordat je allemaal vragen stelt waar je zelf het antwoord op kan vinden.
Met het risico belerend over te komen: dat vindt ik ook. Ik heb tot nu toe alleen maar postings van meneer gezien die je met een klein beetje moeite ook zelf kunt uitvogelen. Effe een search op dit forum, de site van zo'n dvd-boer doorbladeren en er is ook nog zoiets als Google. Zo heeft niemand straks meer zin om een keer te helpen als het echt nodig is.

rocketjohnnie
30-12-2003, 01:01
:?: ehm...vraagje: is het niet een beetje duur bij die onlineshops? Ik weet niet hoeveel een pond precies is, maar het lijkt me best duur. En maak je ook nog wisselkoersverlies? Hoe zit dat nou :?: ?

johanluijkman
30-12-2003, 07:02
wisselkoersen kun je heel eenvoudig opzoeken via www.gwk.nl

johanluijkman
30-12-2003, 07:04
oh ja, www.dvdzone2.com is ook wel oke

Johan van den D.
30-12-2003, 07:43
Hoe zit dat nou :?: ?Het zit zo, 95% van dit forum bestel bij "buitenlandse" online shops dus dan kun je er gerust vanuit gaan dat het goedkoper is. :wink: http://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/1279.gif

Ludo Keeris
30-12-2003, 08:27
Hoe zit dat nou :?: ?Het zit zo, 95% van dit forum bestel bij "buitenlandse" online shops dus dan kun je er gerust vanuit gaan dat het goedkoper is. :wink: http://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/1279.gif

Nou, als je de huidige Poll op de hoofdpagina bekijkt valt die 95% nogal mee! Het grootst aantal forummers koopt z'n DVD"s nog 'gewoon' in Nederland (33%), terwijl 'maar' 23% z'n DVD's in de UK haalt.
Kun je nagaan als de NL-shops dezelfde prijzen zouden (kunnen?) hanteren als bv. Play en DVDSoon!

Johan van den D.
30-12-2003, 08:40
Persoonlijk haal ik er net zoveel uit het buitenland als in nederland zelf.
Maar waar het om ging is dat via buitenlandse online shops het vaak wel goedkoperis.

Mike Philippens
30-12-2003, 10:17
wisselkoersen kun je heel eenvoudig opzoeken via www.gwk.nl
Zou ik niet doen. Buiten dat ik 'm (persoonlijk) onhandig vindt, is het niet de juiste koers. Wat GWK namelijk laat zien is de 'toeristenkoers' die je betaald als je geld bij zo'n kantoor wisselt. Als je met de credit card betaald, wordt er gebruik gemaakt van de officiële wisselkoers. Dit staat overigens ook ergens op de GWK site te lezen.

Ik gebruik sinds jaar en dag de Universal Currency Converter (www.xe.com/ucc) en die geeft 't goed aan. Denk wel aan de decimale PUNT ipv de KOMMA....

pavko
30-12-2003, 10:29
Voor actuele wisselkoersen kan ik jullie allemaal

de financiele telegraaf aanbevelen
http://www.dft.nl/categorylist/CURRENT_CURRENCY_CUR.html

Als je een munteenheid aanklikt toont deze site je ook een grafiek met het koersverloop van deze valuta.

(spectaculair: de US$, de CAD$, de HK$ :) )

Mike Philippens
30-12-2003, 10:30
By the way: als je snel wilt weten waar je een bepaalde DVD het goedkoopst kunt kopen, kijk dan even op de Multiregion DVD Pricechecker (http://www.dvdpricecheck.co.uk/). Heel erg makkelijk. Je kunt 'm helemaal instellen met de regio's die voor jou belangrijk zijn. Het zijn echter wél allemaal buitenlandse winkels. De FRS enzo staan er niet bij. Als je NLO wilt hebben, blijft het lastig dus. Of je moet geluk hebben met UK of AUS releases.

Het geinige van het lijstje van MDPC is dat er onderaan altijd een Belgische winkel staat: de Total Solution Company...Altijd een prijs die zo'n beetje 2x zo hoog is als de bovenste!

foley
30-12-2003, 10:50
ook hier alleen maar goeie ervaringen met Play.com!

rocketjohnnie
10-06-2004, 14:20
By the way: als je snel wilt weten waar je een bepaalde DVD het goedkoopst kunt kopen, kijk dan even op de Multiregion DVD Pricechecker (http://www.dvdpricecheck.co.uk/). Heel erg makkelijk. Je kunt 'm helemaal instellen met de regio's die voor jou belangrijk zijn. Het zijn echter wél allemaal buitenlandse winkels. De FRS enzo staan er niet bij. Als je NLO wilt hebben, blijft het lastig dus. Of je moet geluk hebben met UK of AUS releases.

Het geinige van het lijstje van MDPC is dat er onderaan altijd een Belgische winkel staat: de Total Solution Company...Altijd een prijs die zo'n beetje 2x zo hoog is als de bovenste!

Zeer gunstig zo'n prijsvergelijkingssite! Jammer idd dat er geen nederlandse prijzen bij staan. Als ik een dvd wil kopen vergelijk ik meestal prijzen tussen FRS, Fame, MediaMarkt en Makro...

Het bestellen uit buitenland vind ik toch beetje te veel gedoe met prijs uitrekenen, regioverschil enz.. bestellen doe ik zowiezo praktisch niet. Is er wat dat betreft een Nederlandse online-dvd die er echt uit springt qua prijzen? Want in dat geval moet ik toch maar ook eens online dvd's kopen....

rocketjohnnie
10-06-2004, 14:21
"online-dvd winkel" bedoelde ik.... :?

Caledonians
10-06-2004, 14:24
Is er wat dat betreft een Nederlandse online-dvd die er echt uit springt qua prijzen? Want in dat geval moet ik toch maar ook eens online dvd's kopen....

Er zijn altijd wel koopjes te vinden bij de online shops. Hou de Pricewatch hier op het forum in de gaten en als je een specifieke titel zoekt kan je altijd nog http://www.vergelijk.nl gebruiken om snel te zien waar de laagste prijzen zijn.

Mike Philippens
10-06-2004, 18:12
[knip]Als ik een dvd wil kopen vergelijk ik meestal prijzen tussen FRS, Fame, MediaMarkt en Makro...
[knip]
Het bestellen uit buitenland vind ik toch beetje te veel gedoe met prijs uitrekenen, regioverschil enz.. bestellen doe ik zowiezo praktisch niet.
Hmmm...als je niet al teveel aan NL ondertitel hangt is het best de moeite waard. Als het maar 1 of 2 € zou schelen zou ik niet de moeite doen. Maar voor bv muziek is het zeer zeker de moeite waard. We worden hier nog steeds een vreselijke poot uitgedraaid. Buiten dat niet alles te koop is bij de reguliere handel, zijn de prijzen onverklaarbaar hoog. Bijvoorbeeld de DVD van U2 (Slane Castle) kost bij DVDSoon slechts €10, de helft van de prijs hier in Nederland. En zo gaat het vaak. Niet altijd natuurlijk, maar wel veel. En muziekdvd's worden niet vertaald en heel vaak niet ondertiteld. Er is dus geen extra werk aan de NL release. En distribute kan nooit €10 per DVD kosten behalve als je ze per stuk per taxi vervoert.

Een ander voorbeeld is de WO2 serie World at War, die ik uit Canada voor +/- €50 gehaald hebt. Toch weer €20 verdiend...

Maar als je echt NL ondertitels wil of echte NL titels moet je wel.

EricO
11-06-2004, 11:15
Zeer gunstig zo'n prijsvergelijkingssite! Jammer idd dat er geen nederlandse prijzen bij staan. Als ik een dvd wil kopen vergelijk ik meestal prijzen tussen FRS, Fame, MediaMarkt en Makro...

Het bestellen uit buitenland vind ik toch beetje te veel gedoe met prijs uitrekenen, regioverschil enz.. bestellen doe ik zowiezo praktisch niet. Is er wat dat betreft een Nederlandse online-dvd die er echt uit springt qua prijzen? Want in dat geval moet ik toch maar ook eens online dvd's kopen....

Prijsvergelijking in Nederland is lastig door de gefragmenteerde markt: MediaMarkt-prijzen variëren van vestiging tot vestiging. De Makro adverteert ex BTW, maar is incl BTW niet altijd goedkoop. FRS en van Leest lijken uniforme prijzen te hanteren, maar zodra de concurrentie toeslaat (lees: zoals wanneer ze tegenover de MM in Heerlen zitten) blijkt er makkelijk 5 € o.i.d. van de prijs af te kunnen.

Nederlandse online shops willen blijkbaar niet te hard onder de kleiduiven van hun winkelapparaat schieten. (Belgische trouwens ook).

De realiteit is, lijkt mij, dat de engelstalige online shops de markt aardig verzadigd hebben. De NL online shops zitten met de kruimels van de onwetenden of van hen die NL subs ècht willen. Typerend: vele NL-sites benadrukken een engels interface niet eens, waarmee ze de internationele markt kunnen pakken. En dat zouden ze kunnen, want een behoorlijk aantal titels verschijnt systematisch eerder in NL dan in bijv. UK.

De 'echte' winkels pakken de kruimels van de internet-onwetenden. De meerwaarde daarvan, zeker bij FRS, ligt in de vette vingers op de schijfjes :evil: :evil: :evil:

hklink
11-06-2004, 15:16
Een ander voorbeeld is de WO2 serie World at War, die ik uit Canada voor +/- €50 gehaald hebt. Toch weer €20 verdiend...Maar als je echt NL ondertitels wil of echte NL titels moet je wel.
The Pink Panther Box is ook een prachtig voorbeeld. Gekocht bij DVD Soon (Canada, Regio 1) voor €37, terwijl die in de meeste Nederlandse winkels rond de €90 kost. Bij Van Leest zelfs €110! :evil:

Qua films en extra's zijn beide versies hetzelfde (behalve de ondertitels natuurlijk), maar de R1-box is nog mooier en stukken degelijker ook! Jammer alleen dat de douane deze keer nog een paar eurootjes wilde hebben i.v.m. btw/invoerrechten. Echter, alles bij elkaar ben ik slechts €45 kwijt. Een koopje dus!

Johan van den D.
11-06-2004, 17:50
zeker bij FRS, ligt in de vette vingers op de schijfjes :evil: :evil: :evil:Hier is mijn mening geheel anders over maar dat verschil waarschijnlijk per filliaal.
Niets dan alleen maar goede ervaring bij de FRS. :wink:

EricO
11-06-2004, 20:58
zeker bij FRS, ligt in de vette vingers op de schijfjes :evil: :evil: :evil:Hier is mijn mening geheel anders over maar dat verschil waarschijnlijk per filliaal.
Niets dan alleen maar goede ervaring bij de FRS. :wink:

Het verschilt per filiaal :roll:

Hier in het centrum van Maastricht hebben we er 2: 1 in de Wolfstraat, 1 in de Muntstraat. Bij de laatste is het personeel redelijk netjes, maar die in de Wolfstraat hebben (qua vingerafdrukken) geen enkel respect voor de klant. Men zij gewaarschuwd.

Ik ga niet voor niets eigenlijk liever naar de MM in Heerlen of Herzogenrath. FRS alleen als ik te lui ben... :oops: of als ik wil neuzen in de aanbiedingen (3 voor 33 en prijzen < 10€).

Maar terug naar het thema van de thread: de FRS in Heerlen verlaagt, gedwongen door de MM op minder dan 100m, geregeld de prijzen. Bijv. van 24,99 tot 19,99 of zo. MM zit dan tussen de 15 en 20€. (Voorbeelden: zie de diverse price watch threads). In Maastricht wordt aan de onwetenden gewoon voor 24,99 verkocht. Bij 2 zulke DVD's heb je het treinkaartje naar MM Heerlen er zelfs uit... 8)

Dva
31-10-2010, 09:48
iemand recent ervaring met play.com bij het leveren van een "tin" boxset? Ik denk er aan om The Pacific te bestellen, nu er een exclusief boek bij zit. Ik ben bang dat de box met blutsen zal toekomen.