PDA

Bekijk de volledige versie : jvc goed of niet



sharky
13-12-2003, 22:56
ik kan via mijn werk met flinke korting jvc spullen kopen

nu heb ik dit op het oog

breedbeeld tv
http://www.jvc.nl/product.php?id=HV-28P37SUE&catid=41
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-28X37SUE&catid=41

reciever
http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-5032V&catid=66
http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-7032V&catid=66

speakers
http://www.jvc.nl/product.php?id=SP-X103&catid=64

subwoofer
http://www.jvc.nl/product.php?id=SP-DW103&catid=64

nou vroeg ik of dit een goede keus is of moet ik wat anders kopen

mijn budget is tot de 1500 euro
maar zag dat de eerste tv al 1200 bij correct was
dus wordt misschien de tweede keus

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Johan van den D.
14-12-2003, 12:57
Persoonlijk heb ik niks met het merk JVC en zal het dus ook nooit kopen.
Maar dit is meer een persoonlijk voorkeur en heeft niks met de kwaliteit te maken.

Raskel
14-12-2003, 22:05
Die woofer heeft maar een 16cm driver, dat is een maat die ze in een standaard speaker gebruiken.. :? Ik wil niet te ver in gaan op de gekozen spullen maar kun je niet van het totale jvc plaatje afstappen en overgaan op losse componenten van andere merken? Het geluid zal er veel baat bij hebben!

Raskel

sharky
14-12-2003, 22:09
daarom vroeg ik ook

maar wat zal ik dan moeten nemen

sony,pioneer??

denon of yamaha is te duur dus dat wordt het niet

ik wil voor 1500 klaar zijn liever minder natuurlijk

Raskel
14-12-2003, 22:18
Met Pioneer zit je goed met recievers. Ik zou niet gaan voor een budget 100hz tv, kijk eerder voor een goede 50hz van Philips of JVC. Wat betreft speakers zou ik eens rondkijken op het forum, er worden veel budget speaker setjes genoemd die voor het geld goed presteren. Ik ben niet echt op de hoogte van de huidige setjes, maar er zijn zeker mensen die je verder kunnen helpen.

Succes

J-man
15-12-2003, 01:25
pioneer is geen garantie voor goede receivers. Ik heb de 908 en deze is voor films wel aardig, maar voor muziek kan ik hem niet aanraden. Verder is deze 908 al twee keer na een jaar stuk gegaan dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Als ik de keuze opnieuw zou maken dan zou het zeker geen pioneer weer worden.

Als ik een niet al te groot budget had zou ik kiezen om goed op aanbiedingen te letten. Dan is het mogelijk om best een goed systeem samen te stellen. Nadeel is dat je niet alles in 1 keer kunt kopen.

de breedbeeld die aldi een tijdje geleden had was 100 hz 82 cm en had leuke extra features. Maar het allerbelangrijkste, namelijk de beeldkwaliteit, zou voor veel mensen (misschien niet voor de gemiddelde loewe eigenaar) meer dan goed genoeg zijn. Ik denk dat je met een beperkt budget op deze manier het maximale uit elke euro perst. Maar dit vergt wel enig geduld.

basset
15-12-2003, 08:51
pioneer is geen garantie voor goede receivers. Ik heb de 908 en deze is voor films wel aardig, maar voor muziek kan ik hem niet aanraden. Verder is deze 908 al twee keer na een jaar stuk gegaan dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Als ik de keuze opnieuw zou maken dan zou het zeker geen pioneer weer worden.

Als ik een niet al te groot budget had zou ik kiezen om goed op aanbiedingen te letten. Dan is het mogelijk om best een goed systeem samen te stellen. Nadeel is dat je niet alles in 1 keer kunt kopen.

de breedbeeld die aldi een tijdje geleden had was 100 hz 82 cm en had leuke extra features. Maar het allerbelangrijkste, namelijk de beeldkwaliteit, zou voor veel mensen (misschien niet voor de gemiddelde loewe eigenaar) meer dan goed genoeg zijn. Ik denk dat je met een beperkt budget op deze manier het maximale uit elke euro perst. Maar dit vergt wel enig geduld.

Je hebt denk ik gewoon pech. Ik heb ook een Pioneer en die doet het na 3 jaar nog steeds goed. Pioneer maakt mooie receivers voor niet al te veel geld. Ik zou persoonlijk voor een Pioneer versterker gaan als het niet te duur mag worden. Een Canton of Mordaunt-Short speakersetje. Dan kun je er ook een Pioneer DVD speler bijnemen voor het oog.


JVC maakt gewoon goede spullen. Afgezien van de speakers en Sub kun je ook alles van JVC nemen hoor. Als het voornamelijk voor films is, kun je ook zo'n alles in 1 set van JVC nemen. Het is echt waar je tevreden mee bent. Zelf die speakertjes die bij zo'n set zitten klinken echt niet als puin. (Maar tov goede boekenplanken of zuilen blijft het met muziek vaak wel wat achter)

Uiteindelijk zou ik zeggen: Waar ga je het voornamelijk voor gebruiken? Je kunt van Pioneer rond de 500 euro een leuk home cinemasetje inclusief boxen kopen. Hou je 1000 euro over voor een TV en daar heb je echt wel een goede en grote 32 inch TV voor!

Raskel
15-12-2003, 09:33
pioneer is geen garantie voor goede receivers. Ik heb de 908 en deze is voor films wel aardig, maar voor muziek kan ik hem niet aanraden. Verder is deze 908 al twee keer na een jaar stuk gegaan dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Als ik de keuze opnieuw zou maken dan zou het zeker geen pioneer weer worden.

De tijd staat niet stil, Pioneer is momenteel 1 van de grote spelers. Zelf in het budget gebeuren. Wat muziek weergave betreft ben ik het met je eens, alleen moet je niet vergeten welk soort speakers uiteindelijk het geluid gaan weergeven.

Wat speakers betreft zou ik eerder gaan voor een setje Canton Movie 10-MX-II of Canton Movie 5 (ik heb maar even voor je gezocht). Deze zullen beter presteren dan de JVC en zijn niet eens zo duur!

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Canton%20Movie%2010%20MX%20II.htm

Raskel

patrix
15-12-2003, 10:03
Zelf ben ik zeker tevreden over JVC. Van dit merk heb ik zowel mijn breedbeeld tv als mijn videorecorder. Het zal geen topmerk zijn, maar je betaald er ook geen top prijzen voor.

Wat Pioneer betreft, kan ik de bovenstaande discussie bevestigen. Het is erg mooi spul wat zeker voor films goed klinkt. Zelf ben ik ook minder tevreden over de CD/radio kwaliteit. Daarentegen gebruik ik 'm daar zelden voor dus... Belangrijk is dat je weet wat je met de set gaat doen.

Raskel
15-12-2003, 10:15
JVC is zeker geen slecht merk, alleen wat betreft speakers en recievers is er gewoon beter te krijgen voor hetzelfde geld.

Raskel

sharky
15-12-2003, 11:49
ik wil het namelijk vooral gebruiken voor films want muziek draai ik bijna niet thuis

dus voor film gebruik is het welgoed maar dan met een andere speaker set?

lijkt mij ook niet dat jvc slechte spullen maakt dus het zal niet slecht klinken lijkt mij

maar bedankt voor de info alvast
ga van de week wel ff nog een paar winkels af

p.s ik wil het liefst geen alles in 1 set

Johan van den D.
15-12-2003, 15:41
denon of yamaha is te duur dus dat wordt het niet
Waarom niet......Denon en Yamaha zitten in dezelfde prijsklasse als de genoemde Sony en Pioneer.
Wellicht kun je kwa receiver en dvd speler ook nog Harman/Kardon bekijken.

sharky
15-12-2003, 20:51
denon of yamaha is te duur dus dat wordt het niet
Waarom niet......Denon en Yamaha zitten in dezelfde prijsklasse als de genoemde Sony en Pioneer.
Wellicht kun je kwa receiver en dvd speler ook nog Harman/Kardon bekijken.

denk toch dat sony wel goedkoper is maar komt ook nog een bb tv bij en dat valt dan denk niet echt in het budget

maar ik eerlijk gezegd niet echt op de hoogte van de prijzen bij denon vondt het over het algemeen een duur merk

maar ik zal wel ff kijken mischien kan het idd wel :wink:
zou wel leuk zijn

Johan van den D.
15-12-2003, 20:59
Ik meen dat zowel Sony als Yamaha al leuke receivers heeft vanaf zo,n €350
Preceis zal ik de prijzen ook niet weten maar de mogelijkheden zijn er wel
Alleen door jouw genoemde merken vallen namelijk in dezelfde klasse.
Wellicht kan je ook eens naar Marantz kijken.
Persoonlijk zal ik als je vooral films kijk voor een Yamaha gaan of eventueel een Pioneer.

basset
16-12-2003, 09:33
ik wil het namelijk vooral gebruiken voor films want muziek draai ik bijna niet thuis

dus voor film gebruik is het welgoed maar dan met een andere speaker set?

lijkt mij ook niet dat jvc slechte spullen maakt dus het zal niet slecht klinken lijkt mij

maar bedankt voor de info alvast
ga van de week wel ff nog een paar winkels af

p.s ik wil het liefst geen alles in 1 set

Voor films en een alles in 1 set heb je met JVC geen slecht spul hoor. Kun je gewoon doen. De meesten hier geven veel meer uit, maar geef liever wat meer uit aan een goede TV dan. Dat geluid zit met films wel snor. Zeker als je ook nog eens een gewone huiskamer hebt die niet 10 bij 10 is.

Maar koop een 32 TV niet een 28. Ik heb daar nu nog spijt van. (En controleer meteen of je RGB scart aansluiting een mooi steeploos beeld geeft. (Ik heb vertikale strepen :cry: met RGB)

Albert Kostwinder
16-12-2003, 10:22
pioneer is geen garantie voor goede receivers. Ik heb de 908 en deze is voor films wel aardig, maar voor muziek kan ik hem niet aanraden. Verder is deze 908 al twee keer na een jaar stuk gegaan dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Als ik de keuze opnieuw zou maken dan zou het zeker geen pioneer weer worden.

Mijn 908 idem dito...het was inderdaad niet zo'n succes deze...Bij mij is de dsp vervangen. Maar helaas, elk topmerk heeft uitvallers hoor!!!. kan je legio opnoemen van andere topmerken uit eigen ervaring. Om nu gelijk de 908 af te kraken vind ik wat goedkoop en doet de 908 geen recht. Maar kan je best begrijpen als je na de zoveelste reparatie gefrustreerd bent geworden.
De 908 is afgezet tegen de nieuwe generatie met dezelfde prijs niet meer de topper die hij was maar nog steeds beter dan veel nieuwe producten die ik gehoord en gezien heb. En met goede luidsprekers, kabels en sub een audiofiel bommetje!. Hij wordt straks gewoon het hart van mijn tweede ht set op zolder want weg doen vind ik doodzonde. Tot die tijd geniet ik nog steeds met volle teugen!! en mijn volgende ht versterker/receiver wordt gewoon weer een Pioneer, al zou mijn 908 nu weer kapot gaan!! In dat geval maak ik er gewoon een aquarium van...haha :)

Pioneer heeft momenteel een van de beste budgets (812S - € 461.--) en absolute top (VSA-AX10 € 4000.--, wordt door What hifi heel bescheiden de beste surround sound versterker van onze planeet genoemt) in het programma. Maar ook Sony, Denon en noem ze maar op hebben producten die in dit rijtje van budget en top thuis horen. Keus genoeg gelukkig! (wordt nogal saai als we allemaal hetzelfde hebben toch)

Johan van den D.
16-12-2003, 16:16
Voor films en een alles in 1 set heb je met JVC geen slecht spul hoor. Kun je gewoon doen. Dit zou ik zeker niet adviseren.
Zo,n all-in-one heeft welliswaar een leuk 5.1 effect maar meer dan dat is het ook niet.
Althans, ik heb er nog geen ééntje gehoord die over enige serieuze kwaliteit beschikt.
En dan heb ik het over een prijsklasse tot zo,n €1600 a €1800,- wat toch ook zeker niet misselijk is en zeker een hoop geld is.
Als je al ergens spijt van gaat krijgen is het waarschijnlijk zo,n all-in-one set.
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat de eisen zijn die je aan een set stel.
Bezin dus goed eer je aan zo,n setje begint.
Voor deze bedragen kun je zeker veel leukers/beter koper.

basset
17-12-2003, 08:25
Voor films en een alles in 1 set heb je met JVC geen slecht spul hoor. Kun je gewoon doen. Dit zou ik zeker niet adviseren.
Zo,n all-in-one heeft welliswaar een leuk 5.1 effect maar meer dan dat is het ook niet.
Althans, ik heb er nog geen ééntje gehoord die over enige serieuze kwaliteit beschikt.
En dan heb ik het over een prijsklasse tot zo,n €1600 a €1800,- wat toch ook zeker niet misselijk is en zeker een hoop geld is.
Als je al ergens spijt van gaat krijgen is het waarschijnlijk zo,n all-in-one set.
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat de eisen zijn die je aan een set stel.
Bezin dus goed eer je aan zo,n setje begint.
Voor deze bedragen kun je zeker veel leukers/beter koper.

Dat is absoluut waar, maar hij wil een alles in een set. Wat hij natuurlijk ook zou kunnen doen is wat al eerder gezegt is. Gewoon een kleine set en er een losse speakerset bijkopen. De Mordaunt-SHort Premiere is gewoon een hele goede satteliet set en ook over Canton heb ik veel goede dingen gehoord.

Zoals hij het voornamelijk voor films wilt gebruiken vind ik zo'n all-in-one setje van JVC best goed klinken hoor. Ik heb ooit dat rechtopstaande designsetje van JVC gehoord en vond het in 5.1 gewoon goed klinken.

Met dat soort setjes ben ik van mening dat voornamelijk de speakers het probleem zijn, niet zozeer het setje zelf. Mits je er geen boxen op aansluit die een hoop van de versterker vragen. (dus geen 150W boxen op zo'n 20 Watt versterkertje) :) De versterker zelf kan goed klinken ook al is het vermogen niet zo hoog.

Johan van den D.
17-12-2003, 11:14
Gewoon een kleine set en er een losse speakerset bijkopen. De Mordaunt-SHort Premiere is gewoon een hele goede satteliet set en ook over Canton heb ik veel goede dingen gehoord.Dat lijkt me inderdaad de beste optie in dit geval dan.


Zoals hij het voornamelijk voor films wilt gebruiken vind ik zo'n all-in-one setje van JVC best goed klinken hoor. Ik heb ooit dat rechtopstaande designsetje van JVC gehoord en vond het in 5.1 gewoon goed klinken.Waar vergelijk je deze sets mee dan omdat je zeg dat je dit ook goed vind klinken.
Dus wat is je vergelijking materiaal of heb je alleen dit soort sets gehoord ?
Begrijp me niet verkeerd hoor maar dit is niet om je aan te vallen. :wink:


Met dat soort setjes ben ik van mening dat voornamelijk de speakers het probleem zijn, niet zozeer het setje zelf.Dit ben ik zeker met je eens.
De speakers zijn vaak de zwakste schakel in dit geheel maar ook de versterker en voeding en dat soort dingen zijn niet uitmuntend.
Bij een setje van €400 of zelfs nog minder kan je zoiets ook niet verwachten dat het goed is maar bij de setjes van €1000 en meer mag je toch wel iets beters verwachten.

sharky
17-12-2003, 11:41
ff voor de duidelijkheid

ik wil het liefst geen alles in 1 set

ikwil gewoon een losse reciever met speakers want ik heb al 2 dvdspelers

een alles in 1 set klinkt wel leuk maar ik vindt het toch niet goed genoeg

het liefst wil ik 6.1 of 7.1 maar dan wordt het denk te duur vooral voor de 7.1

kan natuurlijk wel een setje kopen met losse delen maar daar heb je niet veel keus in geloof ik

Albert Kostwinder
17-12-2003, 12:41
ff voor de duidelijkheid

ik wil het liefst geen alles in 1 set

ikwil gewoon een losse reciever met speakers want ik heb al 2 dvdspelers

een alles in 1 set klinkt wel leuk maar ik vindt het toch niet goed genoeg

het liefst wil ik 6.1 of 7.1 maar dan wordt het denk te duur vooral voor de 7.1

kan natuurlijk wel een setje kopen met losse delen maar daar heb je niet veel keus in geloof ik

Pioneer 812s (vijf sterren what hifi) + Kef 2005.2 + 2 losse eitjes van 2005 serie..
Als je goed on ze net kijkt ben je voor deze 7.1 set circa 1600 euro kwijt.... :wink:

basset
17-12-2003, 14:41
Gewoon een kleine set en er een losse speakerset bijkopen. De Mordaunt-SHort Premiere is gewoon een hele goede satteliet set en ook over Canton heb ik veel goede dingen gehoord.Dat lijkt me inderdaad de beste optie in dit geval dan.


Zoals hij het voornamelijk voor films wilt gebruiken vind ik zo'n all-in-one setje van JVC best goed klinken hoor. Ik heb ooit dat rechtopstaande designsetje van JVC gehoord en vond het in 5.1 gewoon goed klinken.Waar vergelijk je deze sets mee dan omdat je zeg dat je dit ook goed vind klinken.
Dus wat is je vergelijking materiaal of heb je alleen dit soort sets gehoord ?
Begrijp me niet verkeerd hoor maar dit is niet om je aan te vallen. :wink:


Met dat soort setjes ben ik van mening dat voornamelijk de speakers het probleem zijn, niet zozeer het setje zelf.Dit ben ik zeker met je eens.
De speakers zijn vaak de zwakste schakel in dit geheel maar ook de versterker en voeding en dat soort dingen zijn niet uitmuntend.
Bij een setje van €400 of zelfs nog minder kan je zoiets ook niet verwachten dat het goed is maar bij de setjes van €1000 en meer mag je toch wel iets beters verwachten.


Hahaha nee hoor ik voel me niet aangevallen hoor! Ik heb dat setje bij Pielanen en van Unen gehoord in Gouda. Film klonk gewoon goed. (MuziekCD was niks)

Ik heb zelf Elipson zuilen en Mordaunt-Short Surrounds (902) +308 sub en 905 center) En de Elipsons ga ik (stom ik weet het, maar de ruimte he) vervangen voor nog 2 902's (staan in de kelder) Dus ik denk dat ik wel een aardig verglijkingsmateriaal heb :)

En Sharky, sorry, ik heb gelezen "een" ipv "Geen" Mijn fout!

Kwa receivers zijn er best veel te vinden. Die 812 van Pioneer die genoemd is is heel goed heb ik gehoord, maar je kan denk ik ook wel de 712 nemen. Persoonlijk vind ik die kef eitjes er wel mooi uitzien, maar de klank vond ik niet zo, hoewel dat voor jouw heel anders kan zijn.

Marantz, Pioneer en Yamaha hebben ook hele mooie receivers voor onder de 400 euro en die zijn ook 6.1.

Hoe groot is jouw kamer dat je het liefst een 7.1 opstelling wil? Houd er dan wel rekening mee dat je ook wat ruimte achter je nodig hebt, anders is het zonde van je geld.

sharky
18-12-2003, 21:19
geeft niet ben niet boos :wink:

maar ik ben er al uit want ik heb alles al gekocht :D

dit is wat ik heb aangeschaft
http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=16,30,movie10mxii,1,de

http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=2&SOORT=9519&ARTNR=251467&PHPSESSID=f86a8339a96aaf51aea68210b28e3a97

http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9605&ARTNR=263422&PHPSESSID=f86a8339a96aaf51aea68210b28e3a97

nu moet ik alleen nog speakerkabels kopen
welke is het meest geschikt? of wat voor moet ik hebben?
het moeten natuurlijk geen kabels van 300 euro worden maar voor een redelijke prijs?

basset
18-12-2003, 21:25
geeft niet ben niet boos :wink:

maar ik ben er al uit want ik heb alles al gekocht :D

dit is wat ik heb aangeschaft
http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=16,30,movie10mxii,1,de

http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=2&SOORT=9519&ARTNR=251467&PHPSESSID=f86a8339a96aaf51aea68210b28e3a97

http://www2.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=A&KLASSE=1&SOORT=9605&ARTNR=263422&PHPSESSID=f86a8339a96aaf51aea68210b28e3a97

nu moet ik alleen nog speakerkabels kopen
welke is het meest geschikt? of wat voor moet ik hebben?
het moeten natuurlijk geen kabels van 300 euro worden maar voor een redelijke prijs?

Kijk TV van het juiste formaat :)

Persoonlijk had ik een andere receiver gekozen, maar hij schijnt wel goed te zijn.

Gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop!

|{estenz
22-12-2003, 09:04
Die TV nooit nemen. Daar krijg je echt spijt van. Een vriend van mij heeft de breedbeeld die je noemt en als je naar zijn beeld kijkt ziet alles er errug nep uit. Alle randen van wat je ziet wordt heel hard/scherp gemaakt waardoor alles plat lijkt. Echt superzonde. Ga voor TV van Sony. Heb zelf een Sony 100 HZ (kv-28ls60) en JVC TH-A9R. Bevalt me perfect, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Heb Satelliet dus dan is het sowieso mooi!

basset
22-12-2003, 09:16
Die TV nooit nemen. Daar krijg je echt spijt van. Een vriend van mij heeft de breedbeeld die je noemt en als je naar zijn beeld kijkt ziet alles er errug nep uit. Alle randen van wat je ziet wordt heel hard/scherp gemaakt waardoor alles plat lijkt. Echt superzonde. Ga voor TV van Sony. Heb zelf een Sony 100 HZ (kv-28ls60) en JVC TH-A9R. Bevalt me perfect, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Heb Satelliet dus dan is het sowieso mooi!

Misschien laten calibreren? Verkeerde instellingen

Ik kan me niet voorstellen dat die TV zo slecht is.

Zo vind ik bijv Sony weer niet mooi in de winkel. Veel te hard beeld. Kan ook instellingen zijn

|{estenz
22-12-2003, 10:25
Misschien laten calibreren? Verkeerde instellingen

Ik kan me niet voorstellen dat die TV zo slecht is.

Zo vind ik bijv Sony weer niet mooi in de winkel. Veel te hard beeld. Kan ook instellingen zijn

Geen idee, vond het ook heel raar. Ik heb Sony met satelliet dus dat scheelt weer tegenover de kabel. Maar is toch beetje persoonlijke smaak.
Hoe ik de JVC heb gezien was echt flut, maar dat kan ook net de pech zijn die hij heeft als het aan het calibreren kan liggen.

basset
22-12-2003, 10:38
Misschien laten calibreren? Verkeerde instellingen

Ik kan me niet voorstellen dat die TV zo slecht is.

Zo vind ik bijv Sony weer niet mooi in de winkel. Veel te hard beeld. Kan ook instellingen zijn

Geen idee, vond het ook heel raar. Ik heb Sony met satelliet dus dat scheelt weer tegenover de kabel. Maar is toch beetje persoonlijke smaak.
Hoe ik de JVC heb gezien was echt flut, maar dat kan ook net de pech zijn die hij heeft als het aan het calibreren kan liggen.

Ik heb een JVC en die vond ik toen het moiste (alleen mn RGB is prut :( )

Maar hij heeft voor een Thomson TV gekozen hoor.

sharky
22-12-2003, 11:56
ik heb hem in de winkel bekeken maar ik vondt het beeld wel mooi
vergeleken met een sony of jvc qua kleur en scherpte

maar ik krijg hem morgen dus zullen zien

lijkt mij ook idd geen slechte tv want hij was ook beste koop 05-2003 maar dat zegt natuurlijk ook nooit wat :)

PhaZe
04-02-2004, 21:51
Ik heb dus integendeel tot andere mensen op dit forum wel iets met JVC, heb al meerdere malen stereo's van hun gekocht en het heeft het altijd perfect gedaan...

Ik heb nu sinds kort die XR 5032 receiver en de N33 dvd speler, het werkt echt geweldig vind ik, alleen zou ik niet voor jvc boxen kiezen, niet omdat ze niet goed zijn want dat weet ik niet maar puur om het feit dat wat mooie zuilen als front speakers van een beter merk denk ik veel beter geluid geven...