PDA

Bekijk de volledige versie : DVD recensies



BigC
14-12-2003, 13:38
Wie heeft er voor mij goede links van sites waar goede dvd recensies op staan. Er zijn er natuurlijk duizenden, maar het gaat mij om de beoordeling van de beeld- en geluidskwaliteit. Daarnaast zou het ook fijn zijn als verschillende uitgaves van een dvd apart besproken zouden worden. Ik kan hier namelijk altijd veel films vinden, maar niet alles.

Pat
14-12-2003, 13:46
Probeer http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3 eens. Klik op de gewenste regio en zoek op een titel. Vrijwel alle films die ergens besproken worden, kan je zo vinden. En je zal automatisch op reviewsites komen die je aanstaan. Vlagjes maken duidelijk in welke taal de review is.

ronald marcelis
14-12-2003, 13:47
Een uitstekende site is het deense " DVD-Basen.
Het is een zeer actuele verzameling van wereldwijde recensies, met een goede zoekfunktie. Ik vind hier over het algemeen bijna alles wat ik zoek.
Je kunt zoeken op regio, maar handiger is de optie " all ".
http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3?mvis=ok&toplinks=DVDBeaver

succes met het rondstruinen.

ronald marcelis

Pat
14-12-2003, 13:48
Een uitstekende site is het deense " DVD-Basen.
Hey... Gelijktijdig hetzelfde advies gegeven... Neemt gelijk alle twijfel weg waar je naartoe moet surfen, BigC. :)

BigC
14-12-2003, 14:24
Nou duidelijk, bedankt :)

Ik sta ook nog open voor andere, misschien wat minder democratische antwoorden 8)

BigC
14-12-2003, 15:02
Ik heb even gekeken. Prima site inderdaad. Duidelijk alle verschillende regio versies op een rijtje.

Is het overigens zo dat de regio 2 die je daar vind altijd degene is die hier in NL verkocht wordt?

Daar vanuit gaande, zijn er tussen de verschillende landen die binnen één regio vallen verschillen tussen dvd uitgaves op het gebied van beeld en geluidskwaliteit, of is het alleen wat andere subs en andere geluidssporen?

Frank
14-12-2003, 15:08
Is het overigens zo dat de regio 2 die je daar vind altijd degene is die hier in NL verkocht wordt?

Daar vanuit gaande, zijn er tussen de verschillende landen die binnen één regio vallen verschillen tussen dvd uitgaves op het gebied van beeld en geluidskwaliteit, of is het alleen wat andere subs en andere geluidssporen?

Eerste vraag: Nee! Regio 2 is een groot gebied. Landen als Duitsland, Spanje, Italie, Engeland en Frankrijk horen bij regio 2 en die landen releasen vaak DVD's speciaal voor hun eigen land, waar je als Nederlander helemaal niets aan hebt.

Tweede vraag: Er zijn ontzettend veel verschillen tussen DVD-releases uit Nederland en andere landen. Zo veel dat je er helemaal gestoord van kunt worden. Er zijn dan verschillen in extra's, geluidsporen, ondertitels, menu's en zelfs lengtes van films. Ik raad je dan ook aan om geen vergelijkingen te gaan maken tussen de releases in de verschillende landen, hoewel dat niet altijd even makkelijk zal zijn (want in een ander land gebeurd het met grote regelmaat dat er een veel mooiere release wordt uitgebracht dan hier in Nederland).

BigC
14-12-2003, 15:13
Ja dat is inderdaad om gek van te worden.

Vaak ook machteloos dat je alleen van die klote releases hier kan kopen. Ik kan wel versies zonder NL ondertitels kopen, echter ik kijk het liefste filmns met mijn vrienden en die zijn niet allemaal goed in engels.
Als extreem voorbeeld een van mijn favoriete films:

American History X: 4:3 beeld en 2.0 Geluid!