PDA

Bekijk de volledige versie : Paarse Lijn



StevenTD
27-11-2001, 08:24
Ja ja,

heb dit probleem reeds aangekaart, maar krijgt nu toch een staartje! Ik heb dus alle luidsprekers uit de kamer gezeuld om alle magnetische storingen weg te halen, maar geen verandering.

Wat blijkt nu? Als ik het beeldsignaal van mijn dvd op 'video' zet ipv 'rgb' dan is die paarse streep weg!!! Ik word weer eens een beetje gek, want ik heb nu een goedkope, duurdere en qed kabel geprobeerd en daar ligt het niet aan.

Help,
StevenTD.

bmateijsen
27-11-2001, 09:56
Ah... wacht even...

Heb je dit bij anamorphische dvd's of heb je dit ook bij volledig 16:9 dvd's??

Want... heb dit ook weleens gehad bij full-screen 16:9.. maar dat lag aan het feit dat mijn beeld op dat moment niet volledig werd uitgevuld en dus bleef er linksboven in de hoek een klein streepje blauw over.... (mijn achtergrond kleur van dvd-scherm is blauw....)

Is het dan dit misschien?

Groet Bjorn

p.s. dus probeer eens via de menustructuren van 4:3 naar 16:9 te switchen...

StevenTD
27-11-2001, 10:05
volgens mij staat alles juist hoor:

beeld staat op 16:9

vreemde is dat 't alleen maar gebeurt als 't signaal op rgb staat

hellup,
std.

mischa
27-11-2001, 10:29
Ik heb ditzelfde probleem als er veel blauw in beeld is. Dan krijg ik een kleine dunne blauwe streep onder aan het beeld.

StevenTD
27-11-2001, 10:44
bij mij is die lijn er altijd als ik het op rgb instel

iemand ideƫen?

bmateijsen
27-11-2001, 10:46
als je geen detail mist en kleuren gelijk zijn.... dan zou ik zeer pragmatisch zijn.. en gewoon de instelling video nemen ipv RGB...

Groet Bjorn

StevenTD
27-11-2001, 10:49
wat is het verschil juist en is het echt zo belangrijk? (maakt de scart-kwaliteit dan nog iets uit?)

Tijntje
27-11-2001, 11:11
Hey Steven,

Heb je mijn post bij "dvd-spelers" gelezen? Mijn dvd speler geeft ook een lijn mee met 't signaal naar de tv. Alleen bij mij is de lijn niet paars maar blauw/groen (een verschil moet er zijn nietwaar? :p)

Ik heb ook alle instellingen op RGB staan want dat is gewoon veel en veel mooier dvd's kijken namelijk. Ik heb ook net als jij alles wat eventueel magnetische straling afgeeft de kamer uitgewerkt. Ook alle instelling 1000x veranderd, SCART's omgewisseld etc etc maar ik krijg die lijn gewoon niet weg. Ik ga van de week effe terug met die speler (Pioneer DV444). Ik weet niet wat er gaat gebeuren. Zit misschien ook al te denken om een andere te nemen. But then again..... wie zegt dat andere spelers dat niet hebben.

Erg vervelend allemaal weer.

Greetzz

StevenTD
27-11-2001, 14:06
net naar een hifi winkel geweest en daar wijten ze het aan mijn televisietoestel (philips 32pw6006). zou zogenaamd ondermaats zijn. wat moet ik nu?

StevenTD
28-11-2001, 13:51
Het probleem ligt dus wel degelijk bij de Samsung DVD 511. Gisteren leende ik een speler (Orion, supercheap) en bij deze had ik geen last van die paarse lijn. Vreemd, he!

PM
28-11-2001, 15:14
Heb je met jouw speler op een andere tv ook t zelfde probleem?
Misschien niet.... maar ja een dvd-speler is goedkoper te vervangen dan een tv... :)