PDA

Bekijk de volledige versie : STAR WARS 4/5/6 alleen op DVD-HD !!??



jh jansen
27-11-2001, 08:39
Volgens "Marks Pages" http://www.marks.cistron.nl/ zullen de eerste Star Wars films niet op "gewoon" DVD worden gereleased, maar pas worden uitgebracht tijdens de komst van DVD-HD !!

citaat uit de site:
"...Nog spannender is het vooruitzicht op DVD/HD (DVD-Video voor HDTV). DVD-HD (HD-DVD) zal downwards compatibel zijn 'gewoon' DVD. Laserdisc heeft altijd de rol vervuld als de keuze voor high-end beeld- en geluid voor videofielen. DVD-Video heeft inmiddels (met goede persingen) dezelfde kwaliteit als Laserdisc's. Uiteindelijk zal DVD/HD de high-end rol die LaserDisc had/nog heeft vervangen. Met de komst van DVD-HD zullen de kwaliteitseisen voor beeld en geluid ook dermate goed zijn, dat de oprichter van THX (George Lucas) en maker van de Star Wars films deze reeks op DVD-HD zal uitbrengen. Een tussenversie op 'gewoon' DVD ziet hij vooralsnog niet zitten."


Wie weet hier meer van?
Jan.

jh jansen
27-11-2001, 08:40
Sorry, moet natuurlijk zijn Star Wars 4/5/6 !!!!!

Martin van Tuijl
27-11-2001, 09:59
Ik weet er niet meer van, maar het lijkt me een onzin verhaal. Als Lucash de huidige techniek niet goed genoeg zou vinden, dan had ik nu geen Episode 1 in de kast staan...

marcel
27-11-2001, 10:06
eh Episode 2??
Je bedoelt episode 1 denk?

Martin van Tuijl
27-11-2001, 10:08
eh Episode 2??
Je bedoelt episode 1 denk?
Hoe bedoel je? :D

marcel
27-11-2001, 10:39
episode 2 komt pas volgend jaar mei uit.
Dus als jij hem al hebt dan ga ik even een bezoekje bij je brengen om hem op te halen.

Martin van Tuijl
27-11-2001, 10:44
episode 2 komt pas volgend jaar mei uit.

Episode 2? Wie heeft over Episode 2? :D

marcel
27-11-2001, 10:52
lolbroek :D

Richard Hogaarts
28-11-2001, 10:07
Of het nu gaat over 1 of 2. Iedergeval ben ik erg benieuwd naar EP2. :)

Heb de laatste 2 trailers gezien en ben er enthousiast over. Ik ga deze zeker zien en denkt dat ie beter dan EP1 wordt.

Mark S
28-11-2001, 10:36
Ik twijfel toch ook sterk aan dat verhaal.
Lijkt mij dat meneer Lucas toch heel erg graag veel centjes wilt verdienen, en dat gaat iets makkelijker met geaccepteerde standaard als DVD, dan met een niche-product.
Maar ja , anderszijds weten we helaas maar al te goed dat meneer Lucas niet bepaald erg veel haast heeft met het uitbrengen van zijn films.
Dus met een beetje pech pas als DVD/HD een standaard is.
Zaltochniewaarweze?

Martin van Tuijl
28-11-2001, 11:43
Het laaste gerucht is dat nummertje 2 wellicht in November volgend jaar op de markt komt. Niet lang na de bioscoop release dus.
Episode II DVD Next November? (http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=13264)

Richard Hogaarts
28-11-2001, 12:53
Hij ruikt het geld inderdaad om Episode 2 meteen op DVD uit te brengen, hij ziet het succes van EP 1 op DVD nu.

Straks krijg je na de bioscoopfilm van EP3 de DVD, niet lang daarna komt de 1ste trilogie uit op DVD verzamelbox en het zal met niet verbazen dat de 2de trilogie ook meteen daarna komt en dat je ze ook alle 6 tegelijk in 1 box kan kopen.

Hoezo geld klopperij. :mad:

Edwin V
29-11-2001, 07:37
Last edited by Martin van Tuijl on 27-11-2001 at 11:07
Betrapt!:D :D :D

Martin van Tuijl
29-11-2001, 12:26
Betrapt!:D :D :D
:D

Wurzel
30-11-2001, 21:51
Wat is dan dvd-hd?
En moet ik dan een andere DVD-speler halen??

Michael Law
30-11-2001, 23:41
Ga er maar vanuit van ja.

Martin van Tuijl
30-11-2001, 23:53
Wat is dan dvd-hd?
En moet ik dan een andere DVD-speler halen?? Yep! :)

Vincent
04-12-2001, 16:24
Waar heeftnou iemand al 4,5,6 in de winkel zien liggen want deze wil ik zeker ook op DVD hebben,
En wat betreft over Episode I,II ik hoop dat ze snel uit komen.



:p See-Ya
Vincent

Dadaveke
04-12-2001, 20:11
Episode 2 waar woon je we komen bij je op bezoek ontruim de kamer maar.:D

Ja leg uit wat is dvd Hd

Oakey
02-01-2002, 02:13
Yep! :)

En niet te vergeten een andere tv :mad:

Johan Berkhout
02-01-2002, 10:20
Jongens ep 4/5/6 zijn voor de duidelijkheid nog niet uit !!!

er zou in het begin der tijden zelfs sprake van geweest zijn dat EP1 zelfs niet uit zou komen... alleen op LaserDisc in Japanse regio, Ro-Disc :mad: heeft toen zelfs een aantal exemplaren laten importeren, speciaal voor de die hard Fans...

nu hij toch uit is )ben erg blij( zou ep 2 ook opzeker uit komen op DVD en zoals eerder gezegd ziet lucas centen en brengt hij op een hele slinkse manier delen en boxen in onlogische volgorde op de markt
________________
dvd hd, is mij nog onbekend ik hoor het voor het eerst....

Menno
02-01-2002, 10:33
Op video was het al feest met de heer Lucas. Digitally remastered en restored, daarna weer een box met een paar extra flutscenes... De heer Lucas zijn commerciele fratsen beginnen mij toch wel een beetje te irriteren...

SuperDre
10-02-2002, 16:20
Ach lucas weet al lang niet meer hoe je films moet maken, kijk maar naar episode I een grote teleurstelling ten opzichte van de orginele trilogy.. Ik las trouwens dat hij de dvd release van 4/5/6 had uitgesteld omdat er niet genoeg extraatjes waren (Wat nou geen extraatjes, ik heb verdomme hier nog een orginele video liggen 'The making of Star Wars' van fox gepresenteerd door r2-d2 en c-3po.. die duurt een half uur (of een uur, weet het niet meer), das toch meer dan extraatjes genoeg, en die extra deleted scenes die op de starwars behind the magic staan, das toch meer dan genoeg...

Enric Batista
10-02-2002, 20:22
Check this out mensen:

Lucas heeft reeds in een interview verklaard dat de opnames voor episode 2 klaar waren en "The additional shots for the first trilogy" ....met andere woorden, er is nieuw materiaal geschoten om A New Hope, Empire strikes back en Return of the Jedi te vervolmaken.

Wanneer Episode 3 klaar is, zal Lucas de eerste drie films van nieuwe scenes en verbeterde scenes voorzien en uitbrengen op de manier die hij voor ogen had.

Volgens mij staan ze gepland om gewoon op DVD uitgebracht te worden. Ongeveer een jaar na episode 3. Echter, ik kan me voorstellen dat wanneer tegen die tijd, nieuwe ontwikkelingen zorgen voor een betere drager als dvd, dat Lucas daar ook zich tegoed aan zal doen!

Ach, op z'n gunstigst komen ze op beide formaten uit.

May the force be with us...(& the bucks with George):p

SuperDre
11-02-2002, 15:12
Ach, ik heb de normale (Orginele), opgeschoonde (Digitally remasterd), EN de special editions op video, en ik moet zeggen dat hij beter maar de films moet laten voor wat ze werkelijk waren, want de special editions maakte in mijn ogen de films niet beter (Dan heb ik het over de extra scenes, en mos eisley), ik heb me zelfs hier en daar geergerd aan die special editions....

Maar hopelijk verschijnt de orginele trilogy snel... En ik hoop niet dat er weer een nieuwe versie van Episode I verschijnt, want ik denk dat ik em maar binnenkort een keertje ga aanschaffen, ook al vind ik 61 gulden VEEEEEEEEEL te duur....

Jaded
11-02-2002, 15:24
Ik vind ook dat hij van het origineel (4, 5 en 6) maar moet afblijven. Het een beetje opknappen mag wel, maar geen al teveel extra scenes toevoegen. Aan een historisch monument als een gebouw mag ook niet geprutst worden, alleen gerestaureerd.
Een vergelijking als een ander. :)

Peter
11-02-2002, 16:17
HAHAHA Ik heb ze al heb ik al keer gezegt maar goed maak niet uit heb ze uit een vaag land ze staan op dvd kwalieteit is best en geluid ook 5.1 en dts.:D :D :D

Enric Batista
11-02-2002, 19:52
Beste Peter...

Geloof maar niet dat het hier om een LEGALE versie gaat van de star wars 4,5 en 6.

Kijk, dat je dat in je bezit hebt...COOL:cool: , maar het had dan ook alleen uit één of ander vaag land kunnen komen:rolleyes: