PDA

Bekijk de volledige versie : Trainspotting (DE) [DVD]



Alexander de Mol
15-12-2003, 13:42
Trainspotting (DE) [DVD]

Choose life, choose a job, choose a career, choose a family, choose this DVD?

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1353)

Boullie
15-12-2003, 13:54
De vroegere release van Trainspotting was de eerste dvd die ik ooit kocht: voor een slordige 30 euro :? ... Ach ja, denk niet dat ik nu de nieuwe dvd ga aanschaffen, vond beeld- en geluidskwaliteit van de eerst editie al heel goede en extra features interesseren mij niet zo.

Neemt niet weg dat dit een schitterende film is met een onwaarschijnlijk rock'n'roll gehalte. Is dus zeker de aanschaf waard. Wie hem net als ik al 10000 keer gezien heeft kan ik met plezier "24 Hour Party People" aanraden, een ander onderwerp, maar een vergelijkbare flitsende stijl.

Flea
15-12-2003, 14:03
Ik heb de film al een paar keer eerder gezien, en afgelopen weekend gekocht voor iets van 23 euro ofzo...een goede film, veel dingen kloppen gewoon, goed acteerwerk en veel "leuke" extra's....

Lex v/d Moolen
15-12-2003, 17:51
Briljante film die heen en weer springt tussen walgelijke, hilarische, en emotionele scènes. Stuk voor stuk voor deze film perfecte acteurs.
En een film die mij een mate van geruststelling geeft dat ik nooit met hard-drugs in aanraking ben gekomen.
Eindelijk in een prachtige uitgave. (y)

Niels Simons
15-12-2003, 19:34
idd,als je deze film ziet laat je t wel uit je hoofd om ooit aan drugs te beginnen!

mazzel,niels

Flea
15-12-2003, 19:42
Heeft ook een goed stuk van die gast die altijd helemaal clean en gezond was enzo en door zn zogenaamde "vrienden" toch in aanraking komt met heroine....vind de film stuk beter dan Basketball Diaries (hoewel die ook erg goed is)

Batig0l
15-12-2003, 21:35
Heb deze film ook aangeschaft....topfilm met bizarre scenes!

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het ook mogelijk was om de film + de 'deleted scenes' als een geheel te kijken??

Klopt dit?

Surya
15-12-2003, 21:36
Sublieme film, die ik zeker eens zal kopen als ik hem aan schappelijke prijs vind

basset
16-12-2003, 10:36
Brrrrrr die baby.

Hele goede film. Deze laat ik naast Requim for a Dream aan mn dochter zien zodra ze de pubertijd ingaat.

Boullie
16-12-2003, 10:44
Doe er dan maar Christiane F ook bij, kreeg ik van mijn ouders te zien toen ik 14 was.

Sam Van Ghelder
16-12-2003, 12:34
Een rauwe film die de harde gevolgen van drugsgebruik aangeeft. Ewan McGregor en Robert Carlyle zijn schitterende acteurs! Zodra ik weer wat geld heb, komt deze in m'n collectie. Ook een zeer goede DVD-release.

Cheek
07-04-2004, 16:34
Als jullie de UK versie en de NL versie hadden, welke zouden jullie houden? :roll:

Ze hebben trouwens voor de NL release ook het kleurenschema van de cover aardig aangepast. =|

Richard B.
07-04-2004, 21:09
Ik vind de film zeker wel goed maar ik kan het maar niet voor mezelf verantwoorden om de dvd aan te schaffen. Op de een of andere manier klikt het niet tussen deze film en mij. Ik denk dat het aan mij ligt. :roll:

Cheek
07-04-2004, 21:19
Haha, maar stel dat je em wel zou kopen, zou je dan liever de Engelse hebben met een zeer velle cover, geen nl subs, maar een full bitrate DTS track. Of een Nederlandse met half bitrate DTS track en wel subs, maar een doffe cover (en een paar easter eggs niet). Nou? ;)

Caledonians
07-04-2004, 21:41
Haha, maar stel dat je em wel zou kopen, zou je dan liever de Engelse hebben met een zeer velle cover, geen nl subs, maar een full bitrate DTS track. Of een Nederlandse met half bitrate DTS track en wel subs, maar een doffe cover (en een paar easter eggs niet). Nou? ;)

Of je doet de NL dvd's gewoon in de Engelse hoes probleem opgelost hehe... :wink:

Cheek
07-04-2004, 21:51
:P Nee hoor, want er zit dus ook verschil in de DVD's. :)

Pascal Heister
21-05-2004, 17:06
tijdje terug aangeschaft, vandaag gekeken

dit is voor mij echt een DVD topper

film met prachtig geluid en bomvol extra`s

Wizz-Art
02-02-2005, 20:24
Idd. dikke vette topper.. De vhs grijsgedraaid en de jewelcase versie doet het bij mij niet eens meer.
Deze mooie uitgave ook alweer menigmaal bekeken, blijft de film die ik het meest heb gezien.

MGdutch
03-02-2005, 18:17
Geweldige film die ook elke keer dat je 'em ziet even goed, zo niet beter wordt 8).

Oakey
10-03-2005, 09:10
Volgens IMDB.com is het originele aspect ratio 1.66:1. De in 1998 door Polygram op DVD uitgegeven versie werd gepresenteerd in een 1.78:1 verhouding

Ik heb de DE ook, maar mij viel op dat tijdens de aftiteling het beeldformaat verandert naar 1.66:1.... Bij de film zelf mis je dus wel degelijk een stukje beeld. Toch een reden voor wat extra puntenaftrek bij "beeld" lijkt me...

Diddledidoo
20-03-2005, 23:56
Hmmm, 'definitive', houdt dit automatisch in dat ik iemand kan aanklagen wanneer er toch een nieuwe versie op de markt komt, of dat ik die nieuwe versie dan gratis en voor nop kan opeisen? :lol: :P

Hankster
09-06-2005, 20:48
vandaag gekocht voor 12 euro (vergelijk eens met het eerste bericht :P)
3x gezien en het blijft een fantastische film. Van het weekend maar allebei de schijfjes inwijden in mn dvd-speler :)

Richard B.
09-06-2005, 22:19
Ik wil niet WEER over cijfers beginnen maar is 2,69 niet een beetje laag voor deze release? :roll:

Alexander de Mol
10-06-2005, 10:31
Ik wil niet WEER over de kwalificatie belachelijk beginnen, maar ik ben het helemaal met je eens. De motivatie van sommigen (hoewel dit er wel meer dan sommigen zijn) om deze release een zo laag cijfer te geven kan ik niet rijmen. Maar ach, het is maar een cijfer en gelukkig weten jij en ik beter. ;)

Marc1978
11-08-2005, 15:22
Wat een waanzinnig goede film ! (die ik gisteren voor het eerst op deze dvd heb bekeken)

Erg indrukwekkend en zo zie je maar om nooit aan dat spul te beginnen !

Trouwens, ik heb zelden zo'n smerige scene gezien als bij het meest smerige toilet in Schotland haha :oops:

Gatver en dat is ook bij dat babylijkje :cry:

En ik vond Robert Carlyle heel wat vriendelijker in "The full Monty" :wink:

Topfilm met topacteurs ! Een dikke 9 krijgt deze film !

rkrijger
21-09-2005, 20:43
Goeie film, maar zal niet iedereen aanspreken. Mij wel.

Gi1337
21-09-2005, 21:16
Dit is inderdaad een film (net als Requim for a Dream) die elk weekend aan je kinderen moet laten zien. Dan halen ze het wel hun hoofd :lol:

Marco Dubbeldam
21-09-2005, 22:38
Dit vind ik echt een superfilm. Na deze film gezien te hebben haal je het inderdaad wel uit je hoofd ooit met drugs te beginnen!

rkrijger
22-09-2005, 07:39
Dit vind ik echt een superfilm. Na deze film gezien te hebben haal je het inderdaad wel uit je hoofd ooit met drugs te beginnen!

Overigens hadden de acteurs er best wel wat "afgeleefder" uit kunnen zien. Dat kan best. Zie Charlize Theron in Monster...

Sander V.
30-01-2006, 15:44
Zit de Nederlandse ondertiteling constant over de Engelse heen of is dit maar even?

rkrijger
30-01-2006, 15:47
Het zou nu inmiddels afgelopen moeten zijn...

Sander V.
30-01-2006, 16:00
Het zou nu inmiddels afgelopen moeten zijn...Dan is het goed :wink: Thnx.

Caledonians
20-02-2006, 19:24
Coole film! Afgelopen weekend weer eens sinds lange tijd gezien. Goede muziek ook in de film.

Dennis Kuijper
20-04-2006, 10:45
Heerlijke ''rauwe'' en een van de beste Engelse cultfilms uit de jaren 90.
Het oogt allemaal realistisch en word ondersteund door de nodige humor.
De muziek is mooi gekozen vooraal het nummer van Underworld bij de afkickscene.Acteerwerk is erg sterk met name van McGregor en Carlyle
die helemaal lijken op te gaan in hun rol.Niet iedereens ''cup of thea'' kwa film,but give it a try.8,5.10

Yannick M.J.
12-09-2006, 20:10
Ik vind dit een beetje het Britse antwoord op Goodfellas, maar dan wel eentje waarvoor het onderste uit de kan is gehaald. Het camerawerk, het gebruik van popmuziek, de voice-over en het extreem agressieve personage deden me allemaal aan het meesterwerk van Scorsese denken.
Een meesterwerk is Trainspotting niet geworden, maar Danny Boyle is er wel in geslaagd om eindelijk nog eens een echte cultfilm van Britse bodem af te leveren.

Trainspotting: * * * * op 5