PDA

Bekijk de volledige versie : het effect...



garrincha
27-11-2001, 11:23
ik heb sinds 22 dec. 1998 een DVD-speler type philips 730 (1e R1-dvd's: zorro en negotiater).
nu is mijn vraag: is die dvd-speler nog wel modern genoeg en heeft eventuele ouderdom wel of geen effect op de geluidsweergave ?

bmateijsen
27-11-2001, 12:22
Ok... in principe als deze dvd-speler nog alle dvd's afspeelt naar tevredenheid is er niks aan de hand. Ik lees tussen de regels door dat je nog geen versterker/ receiver hebt voor 6 kanaals geluid.. (maw Dolby digital & DTS 5.1)

Indien dit het geval is, moet je even kijken of je een optische of coaxiale (ouput) aansluiting hebt op je dvd-speler zodat je deze kan verbinden met je receiver/ versterker.

Alles hierboven gecheckt, is er dus niets aan de hand... en werkt ie naar volle tevredenheid

Wil je evt. naar een beamer of projectie-tv overstappen dan kan het beeld natuurlijk altijd beter... dit heeft te maken met bijv. progressive scan technieken/ line-doublers etc.

Misschien kan je je vraag nog iets specificeren.. dan kan er beter door verschillende mensen op het forum antwoord worden gegeven.

Groet Bjorn