PDA

Bekijk de volledige versie : TPG onvoorzichtig?



Marlon
15-12-2003, 16:25
Had zaterdag een tweetal dvd's op de post gedaan en vandaag kreeg ik ze terug. Waarvan de envelloppe helemaal gescheurd was. Éen dvd was de hoes van ingescheurd en de cd was zo goed als overgebroken. Wat zou ik hieraan kunnen doen mijn ouders zeggen dat het op eigen risico is. Maar vind dat dit toch wel absurt was het leek net of iemand hem gewoon had open gereten. Graag reacties wat ik hiermee kan doen. :evil:

DaTaBaSe
15-12-2003, 16:51
Of verzekerd versturen of niet meer versturen... tis op eigen risico.

Jeroen de Laat
15-12-2003, 16:56
Je kunt sowieso even naar het postkantoor gaan en laten zien wat er met je post is aangericht. Waarschijnlijk kan ze dit niks schelen en haalt het niks uit, maar je weet natuurlijk nooit?! Dan moet je hem wel zo laten zitten zoals hij in de bus is gedeponeerd, maar dat zal wel te laat zijn..?

Mark de Jong
15-12-2003, 17:13
Kan je vrijwel niets aan doen. Ik kan je bijna garanderen dat als je langsgaat en er iets van zegt er niets aan zal worden gedaan. Heb ik ook gedaan toen ze 4x een pakket van mij waren kwijtgeraakt. Ze registreren de melding (alhoewel ik niet zeker weet of zoiets ook bij beschadigingen gebeurt) en that's it. Dan voor de rest hoor of zie je er niets meer over. Maar goed, je kan het altijd proberen... ;)

Marlon
15-12-2003, 17:51
O ja nu nog een leuke de rede dat ze hem terug brachten:

- 39 cent te weinig aan postzegels

:evil:

Jeroen de Laat
15-12-2003, 18:02
Maar dat is je eigen schuld...

Peter -1984-
15-12-2003, 18:04
O ja nu nog een leuke de rede dat ze hem terug brachten:

- 39 cent te weinig aan postzegels

:evil:

Tja als we allemaal 39 cent teweinig zouden erop plakken :roll: :wink:
Nee is *** voor je !. kheb zelf ook welles zoiets gehad ze doen er niks aan. via andere forum heb ik ook nu ook pas een dvd niet gekregen (weet 100% zeker dat ie hem wel opgestuurt heeft)

daar kan ik dus ook mooi naar fluiten. :x

Maar ach zonder de ptt waren we nergens :lol:

Marlon
15-12-2003, 20:21
Ja het is misschien wel dom van me van die 39 cent maar normaal letten ze er niet zo erg op. Maar om nu eerst met het slechte nieuws te komen dat ik te weinig heb betaald en me dan een kapotte hoes laat zien en daarna nog eens een kapotte cd dat vind ik wel erg. Maar ja zoals Peter al zei zonder PTT waren we nergens.

mokka
16-12-2003, 02:08
Ja het is misschien wel dom van me van die 39 cent maar normaal letten ze er niet zo erg op. Maar om nu eerst met het slechte nieuws te komen dat ik te weinig heb betaald en me dan een kapotte hoes laat zien en daarna nog eens een kapotte cd dat vind ik wel erg. Maar ja zoals Peter al zei zonder PTT waren we nergens.

dus jij plakt er altijd te weinig op??? dan kan ik maar 1 ding zeggen: eigen schuld!!!

John Sital
16-12-2003, 10:39
ik ken een persoon in budel die zijn pakjes altijd dik inpakt zodat je standaard 30 minuten verder bent voor dat eindelijk open is... :wink: :twisted: maar idd, ik breng ze altijd naar het postkantoor, dat mens weegt ze en de zegel wordt keurig uitgeprint, kan bijna nooit misgaan.

mokka
16-12-2003, 11:35
ik ken een persoon in budel die zijn pakjes altijd dik inpakt zodat je standaard 30 minuten verder bent voor dat eindelijk open is... :wink: :twisted: maar idd, ik breng ze altijd naar het postkantoor, dat mens weegt ze en de zegel wordt keurig uitgeprint, kan bijna nooit misgaan.

volgende keer pak ik ze niet meer in en plak ik de postzegels gewoon op het hoesje :lol: :lol: :wink:

madelon
16-12-2003, 12:49
De kerel hier in het postkantoor komt altijd met een kartonnetje en wil me 5,50 laten betalen voor een videoband, past niet door de brievenbus mevrouw. Nou zeg ik dan, dan bellen ze wel aan, nee mevrouw dat doen ze niet... maar hij snapt niet dat ik geen 5,50 wil betalen voor een videoband en vind me een lastig wijf.. (waar hij wel gelijk in heeft hoor, maar niet met dit hihi)

pavko
16-12-2003, 13:56
een standaard videoaband in een standaard hoes in een normale bubbeltjesenvelop past wel degelijk door een brievenbus....Het ziet er naar uit dat ie je probeert te flessen

Mark de Jong
16-12-2003, 14:00
een standaard videoaband in een standaard hoes in een normale bubbeltjesenvelop past wel degelijk door een brievenbus....Het ziet er naar uit dat ie je probeert te flessen

Inderdaad, heb ik een paar maanden geleden ook gedaan en ging allemaal prima.

madelon
16-12-2003, 15:42
Ja zoiets roep ik ook steeds, maar nee hoor, een kartonnen brievenbusje je erbij en maar mekkeren ik ga met tegenzin mijn poststukken wegbrengen want hij blijft aan de gang.

pavko
16-12-2003, 16:17
haal dan gewoon een stapeltje postzegels in huis en gooi die video's gewoon op de bus...Er is geen enkele reden om daarvoor op het postkantoor in de rij te gaan staan.

madelon
16-12-2003, 17:32
das een goeie ;-). Laten ze ze hier nou weggehaald hebben ivm vuurwerkgevaar. Anders ging ik toch echt niet bij die vent naar binnen hihi

Headhunter
16-12-2003, 19:41
das een goeie . Laten ze ze hier nou weggehaald hebben ivm vuurwerkgevaar. Anders ging ik toch echt niet bij die vent naar binnen hihi

In een TPG brievenbus past ook geen videoband, lijkt mij. Gewoon in de postzak in het postkantoor gooien en dan is het denk ik geen probleem. ;)

utmachine
24-12-2003, 09:48
Ook ik heb zéér slechte ervaringen met TPG, de laatste keer haalde ik een pakketje op, en ik vond het al zo raar dat ze de doos op zijn kop aangeven ... Ik verder geen aandacht aanschenken en tekenen, ik loop naar buiten ...
Ja hoor, zit er een flink gat in de onderkant ... Dus weer terug gelopen naar de persoon die me hulp (die liep gelijk rood aan). Zoals verwacht als antwoord "Sorry kunnen we niets aan doen" en zoiets als "wie zegt dat WIJ het hebben gedaan, misschien U in die enkele minuut?".
:evil: :evil: :evil: Wilde eigenlijk die ene medewerker over de balie heen trekken :twisted:

Dickwad
24-12-2003, 17:17
Ik heb de afgelopen dagen iets van 40 dvd's weggestuurd. Ik hoor van diverse mensen dat ze bijvoorbeeld van de 4 maar 3 titels of van de 2, 1 titel hebben gehad. Ook was er 1 hoes beschadigd. Ik heb alles beplakt met 4 x 39ct zegels en zo goed mogelijk verpakt als ik kon, maar ik vind het zo vreemd dat er titels weg zijn Moet ik me zorgen gaan maken ?

K*t tpg :evil: :evil:

Harry B.
24-12-2003, 17:59
Ik heb nog nooit problemen gehad met TPG. Kwestie van goed verpakken en dichtmaken.

Ludo Keeris
26-12-2003, 22:10
Het gebeurt wel eens een keer dat DVD's kwijtraken. Gewone post gek genoeg niet (ik heb nog nooit een blauwe belastingbrief niet gehad...) :wink:
Maar ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe je het inpakt, ofwel, kun je aan de envelop zien wat er in zit. Als je duidelijk kunt zien (horen?) dat er een DVD/CD in zit denk ik dat je een grotere kans loopt dat je een keer een DVD kwijt raakt.

Rob Smit
27-12-2003, 17:10
Persoonlijk heb ik nooit problemen met TPG (en ik heb al heel wat pakketjes verzonden/binnen gekregen), maar ik denk wel dat je tijdens de feestdagen meer kans op verlies of kwijtraken hebt dan anders.

Dickwad
28-12-2003, 01:15
Feest er zijn nog steeds een stuk of 8 titels spoorloos. Ik hoop toch echt dat ze volgende week gaan aankomen. Veel mensen hebben wel enkele titels binnen gehad maar niet alle. Moet ik me nu echt zorgen gaan maken ?.

madelon
28-12-2003, 10:43
Hi,
Ik heb inmiddels hier 105 dvd's geruild maar er is er geen kwijtgeraakt. Dus denk dat het wel goedkomt.

Rogier Bruggeman
29-12-2003, 14:46
Bij mij is ook al een pakje een aantal weken onderweg naar me, maar pakketnummer is niet te traceren via tracktrace.

Update: pakketje na ruim 3 weken toch nog boven water gekomen.....

Groeten Rogier

Dickwad
31-12-2003, 18:38
Ik moet toch even terugkomen op mijn eerdere uitspraken. Alle verloren gewaande dvd's zijn toch aangekomen. Alleen ik ga nooit maar dan ook nooit meer rond de feestdagen iets opsturen met de tpg. :lol:

Dergert
01-01-2004, 09:52
Rogier, heb het zelf ook eens gehad dat de pakketcode niet herkend werd van een pakje wat ik verstuurd had. Het kwam na 2 weken ALSNOG aan bij de ontvanger ...!!! Dus het kan wel...

Mrmilksop
08-04-2004, 22:43
Ik wil hier graag even op reageren op alle reactie
Ik werk zelf bij Tpg Post Pakketservice
En jah ik geef toe dat het er erg hardhandig aan toe gaat met de meeste pakjes
Als een pakje er langer over doen op op zijn bestemming te komen kan het zo zijn dat tijdens het vervoer of daarvoor al bijv de barcode is beschadigt en in de barcode staan de gegevens in welke goot de pakjes van de band af moeten komen!
Het proces gaat als volgt de pakjes komen aan die worden op een band gegooid (letterlijk) die band brengt het pakje tot boven in het gebouw al waar de barcode gescant word als de barcode gescant is kom het pakje op een plank terecht en dat plankje is weer verbonden met de vele computers als dus het pakje naar bijv. postcode 1000 moet dan word het pakje dus weer van het plankje afgegooid op de goot waar de container staat met postcode 1000 daar word die dus weer met de hand gesorteerd maar het kan dus voorkomen dat het verkeerd gaat in dat geval word het pakketje apart gehouden en word het de volgende dag weer opnieuw op de band gegooid
Ook kan het zijn dat een pakketje van een plankje afvalt zonder dat dat de bedoeling is dus dan kom die in 1 van de vangnetten terecht die boven de werkvloer hangen en dan kan het wel eens zijn (heb er zelf opgelet) dat een pakketje daar zo 2/3 weken blijft liggen
Het kan dus gewoon zo zijn dat een pakket veel later aankomt dat is 1 ding wat zeker is :)

SiNcErE
09-04-2004, 16:03
Ik heb woensdag een dvd-box op de post gedaan, alles keurig netjes ingepakt en zelfs bij het postkantoor op de bus gedaan, want ik had geen postzegels meer .... nu mailt degene naar wie ik het pakketje op de bus heb gedaan, dat het er nog steeds niet is ... kijk dat het er donderdag niet was, vond ik niet zo vreemd, maar dat het er vandaag nog niet is vind ik wel vervelend :roll:

Kees Hoekerd
29-04-2004, 10:02
Via www.tpgpost.nl kun je ook naar een tracktrace site ofzo en dan kun je zien waar je pakketje is,maar dan moet je de barcode ofzo invoeren,maar dan moet je die code ook wel weten...

chimera01
29-04-2004, 13:13
TPG is niet voorzichtig, ik kreeg laatst een pakje uit de VS met voetstappen erop en dat was gelijk het einde van een boek uit 1880 The Pathfinder van Fenimoore. Ik had er niet veel voor betaald maar al met al toch 20 euro naar de klote.

SKMbeat
14-06-2004, 17:28
Mijn ervaring met TPG (+ Nationale Boekenclub)

2 x meegemaakt dat ik iets besteld had(TVshop en online) en dat de artikelen voor mijn deur stonden toen ik thuis kwam.
Geen berichtje in mijn brievenbus,niet afgeleverd bij mijn buren,nee,gewoon gedropt voor mijn deur en ik woon in een appartementenflat en mijn deur grenst aan een trappenhal.

Aangezien ik rond de 18.00 thuis kwam en de post bij mij tussen 15.00 en 16.00 wordt geleverd hebben mijn bestellingen te lang open en bloot gestaan voor potentiële grijpgrage gasten.
Wat was ik kwaad! heb de eerste keer TPG opgebeld en mijn woede geuit,de tweede keer niks gedaan,was daar nog kwader over,werd er murw van.

Ik heb nu 5 artikelen (+waardebon) besteld voor 6 euro (Finding Nemo was 2 euro) bij de Nationale Boekenclub als welkomstactie.
2 weken na aanmelding Kill Bill en Alicia Keys (cd) ontvangen,maar op de bon stond dat the Hobbit nog nageleverd moest worden.
Maar Love Actuallyen Finding Nemo dan? Op de bon stond wel prijzen achter de ontbrekende DVD's,maar niet dat het nog nageleverd moest worden.

Een weekje wachten maar...

The Hobbit is de week daarna binnengekomen,maar nog steeds niet de 2 DVD's.
Het zou toch niet dat TPG ze voor mijn deur gedropt heeft en ze meegenomen zijn?
Na NBC eindelijk(!!!) aan de lijn te hebben gekregen, hebben ze beloofd dat de 2 artikelen alsnog nageleverd worden en de waardebon wordt ook nog gestuurd(na ruim een maand!). Afwachten maar....

Tom Vlietman
14-06-2004, 20:14
Geachte mede lezers,

Ik werk dagelijks met TPG Business Post en het is mij ook een paar keer voorgekomen dat dvd's niet op tijd aankwamen of dat ze retour kwamen vanwege dat de TPG medewerker de postzegel aan de afzender kant had geplakt.
Het kan gebeuren want we zijn allemaal mensen maar het is niet leuk.
tevens had een klant een dvd besteld en een week lang hoorde ik niets van hem.
Ik vraag altijd klanten mij een E-mail ter bevestiging te sturen van goede ontvangst.
Wat blijkt, Bleek de bestelling een week op het postkantoor te liggen vanwege weer de postzegel aan de andere kant niet van de ontvanger maar van de afzenders kant.
Ik geef toe ik heb ook een blunder gemaakt dat ik een verkeerde huisnummer had getypt en ik heftig in discussie met de klant van ik heb het wel verstuurd en hij van ik heb het niet ontvangen.
Wat blijft TPG bezorgde de bestelling terug en toen zag ik dat het huisnummer niet klopte.
Het is knap lastig vooral al je voor de eerste keer zaken doet met elkaar.
Opgelost met TPG Business pakket post en het tracking nummer gegeven welke hij na 24 uur kon volgen via de ww.tracktrace.nl site.
TPg Post en TPG Business post wekren allebei anders en het beste is met TPG Business post te werken.
Het word geweegd, juiste frankering en hupsakee naar de ontvanger.
Een Tip!! Nooit voor de feestdagen wat sturen want dat duurt altijd langer en vervoerders en bezorgdiensten kunnen het niet aan.
Mijn beste ervaring is met TPG business post en het werkt perfect.
Je kunt een klacht indienen elke keer maar of eraan gewerkt word is een tweede.
Je moet zelf ook behoedzaam zijn met versturen en checken of de TPG medewerker wel goed op let.
Met die lage tarieven is het op eigen risico versturen en je krijgt niets terug.
Ik maak altijd een verzendlijst naar wie ik stuur en de TPG Business medewerker tekend voor inzage en stempeld het af.
Het komt altijd voor in grote bedrijven zoals postvervoerders en vracht Vervoerders dat bezorgingen kwijtraken.
Nobody is perfect maar let it be a lesson.
Wees altijd alert en maak foto's voor eventuele claims.
De TPG medewerker die mij steeds afhandels let er ook goed op.
Die andere medewerker blunderd nog steeds maar ik wijs hem erop dat hij wel aan de goede kant moet plakken.
Nou, dat was het weer voor vandaag.

Gewoon met TPG Business post en goed opletten.
Werkt echt prettiger en sneller.


groet,

Tom

Wizzykit
14-06-2004, 22:58
Misschien tijd voor wat positief nieuws, want op de pakketjes die ik binnekrijg zit er heel wat herbruikbare zegels.

Ongeveer 10% van de pakketjes wordt niet afgestempeld... Soms doet de postbode er een kras doorheen, maar meestal zijn ze gewoon te herbruiken.

Let dus even op de zegels als je pakketjes krijgt... Dit is misschien de manier om deze lange wachttijden te compeseren :D

Haay1971
15-06-2004, 11:17
Ik heb recentelijk de volgende ervaringen gehad met de bezorging door TPG Post:

November vorig jaar: 2 DVDs door Play.com tegelijk (maar individueel) verstuurd. Beiden nooit aangekomen.

April dit jaar: bestelling bij Play.com na 2 weken nog niet aangekomen. Play verzond een vervangingsexemplaar. Uiteindelijk kwam de eerste zending toch aan, vlak daarop gevolgd door de vervangingszending. Die 2e maar weer retour naar Play gedaan.

Mei dit jaar: bestelling bij Play.com na 3 weken nog niet aangekomen. Play verzond een vervangingsexemplaar. Die 2e zending kwam binnen een week aan. Oorspronkelijke zending nooit aangekomen.

Begin deze maand: bestelling bij Play.com kwam wel binnen redelijke termijn aan, maar bubbelenvelop was duidelijk onderweg geopend! Werd geopend en al door de brievenbus geschoven.

SKMbeat
15-06-2004, 14:32
Begin deze maand: bestelling bij Play.com kwam wel binnen redelijke termijn aan, maar bubbelenvelop was duidelijk onderweg geopend! Werd geopend en al door de brievenbus geschoven.

Mischien was de postbode niet tevreden met de inhoud en besloot het toch maar door de brievenbus te doen... :?

Het is toch te gek voor woorden dat dit soort dingen gebeuren.

Ik ben pas sinds een paar maanden echt begonnen met onlinebestellingen en vaak lees ik bij de spelregels/algemene voorwaarden dat de winkel niet verantwoordelijk is voor diefstal of verdwijning van artikelen per post.

En de consument dus maar bewijzen dat ze daadwerkelijk niks ontvangen hebben,aangetekende brieven sturen,waardoor je weer wat wat geld verliest en een hoop frustraties rijker bent.

Ik vind het nog netjes dat ze vervangingsexemplaren sturen bij Play.

theThinWhiteDuke
07-10-2004, 15:35
Wat vinden jullie hiervan?

Ik kom net thuis: ligt er een pakket van DVDsoon (Aladdin Giftset) VOOR DE DEUR!!!!!!! :evil: :evil:

Omdat t niet door de bus past en ze te lam zijn een briefje te schrijven dumpen ze t er maar neer!

Gelukkig is t een lange oprit en staat er een bloemenbak (dus is t lastig te zien vanaf de straatkant), maar wat een k&^%$&* mongolen daaro! :evil:

Gelijk gebeld en een klacht ingediend.
Dit is nu al de 2e keer dat ze dit flikken......

Joost v.d. Ham
07-10-2004, 16:08
Wat vinden jullie hiervan?

Ik kom net thuis: ligt er een pakket van DVDsoon (Aladdin Giftset) VOOR DE DEUR!!!!!!! :evil: :evil:

Omdat t niet door de bus past en ze te lam zijn een briefje te schrijven dumpen ze t er maar neer!

Gelukkig is t een lange oprit en staat er een bloemenbak (dus is t lastig te zien vanaf de straatkant), maar wat een k&^%$&* mongolen daaro! :evil:

Gelijk gebeld en een klacht ingediend.
Dit is nu al de 2e keer dat ze dit flikken......

Dat flikte selektvracht (denk ik) door mijn Classics Box van Casablanca voor de deur te zetten...:evil:

theThinWhiteDuke
07-10-2004, 16:26
Wat vinden jullie hiervan?

Ik kom net thuis: ligt er een pakket van DVDsoon (Aladdin Giftset) VOOR DE DEUR!!!!!!! :evil: :evil:

Omdat t niet door de bus past en ze te lam zijn een briefje te schrijven dumpen ze t er maar neer!

Gelukkig is t een lange oprit en staat er een bloemenbak (dus is t lastig te zien vanaf de straatkant), maar wat een k&^%$&* mongolen daaro! :evil:

Gelijk gebeld en een klacht ingediend.
Dit is nu al de 2e keer dat ze dit flikken......

Dat flikte selektvracht (denk ik) door mijn Classics Box van Casablanca voor de deur te zetten...:evil:
Maar hopelijk niet gejat?

theThinWhiteDuke
07-10-2004, 19:19
Niet alle schuld in de schoenen van TPG schuiven.
Tegenwoordig kan de concurrentie er ook wel wat van.
En TPG Post bezorgt steeds minder zelf pakketten, wordt overgeheveld naar TNT en Pakketservice.
ok, maar mijn pakket was dus wél van de TPG Post.....de barcode bevestigde dat

Henk van der Weerdt
07-10-2004, 20:11
Wat vinden jullie hiervan?

Ik kom net thuis: ligt er een pakket van DVDsoon (Aladdin Giftset) VOOR DE DEUR!!!!!!! :evil: :evil:

Omdat t niet door de bus past en ze te lam zijn een briefje te schrijven dumpen ze t er maar neer!

Gelukkig is t een lange oprit en staat er een bloemenbak (dus is t lastig te zien vanaf de straatkant), maar wat een k&^%$&* mongolen daaro! :evil:

Gelijk gebeld en een klacht ingediend.
Dit is nu al de 2e keer dat ze dit flikken......

Bij mij alles bij elkaar 6 keer in de maanden augustus en september.

denk dat alles bij elkaar zo'n waarde had van 400 euro... waaronder 2 pakketjes van John.. (bij elkaar al goed voor 300 euro)

de laatste kaar hebben ze het maar op het werk afgegeven.. :?

het gaat goed, maarja voor hoelang??

theThinWhiteDuke
07-10-2004, 20:18
Niet alle schuld in de schoenen van TPG schuiven.
Tegenwoordig kan de concurrentie er ook wel wat van.
En TPG Post bezorgt steeds minder zelf pakketten, wordt overgeheveld naar TNT en Pakketservice.
ok, maar mijn pakket was dus wél van de TPG Post.....de barcode bevestigde dat

Hoeft niet per definitie. Deutsche Post kan ook TPG Post pakketten bezorgen, en vica versa.
Hoop wel dat je de klacht bij de meest regionale vestiging/bestelkantoor hebt gedaan. De algemene klantenservice is hiervoor niet de beste optie.
Toch was t TPG: toen ik belde vroegen ze de barcode....en die lui daar gaven t toe: zij waren het geweest.

Had eerst mn "eigen" postkantoor gebeld: die zeiden dat ik de algemene service moest hebben.....

HiddeV
09-10-2004, 16:07
:evil: vandaag heb ik friends box 10 binnen gekregen via TPG pakket post, maar de bezorger was te lui om naar de deur te lopen en aanbellen, dus propt ie het maar in de brievenbus aan de straat. het zat misschien 2 cm in de brievenbus en stak er dus behoorlijk uit. gelukkig heb ik vrij snel de post eruit gehaald anders was ie misschien weg. :evil:

mukewl
14-10-2004, 18:07
Het gebeurt wel eens een keer dat DVD's kwijtraken. Gewone post gek genoeg niet (ik heb nog nooit een blauwe belastingbrief niet gehad...) :wink:

het is dat je erover begint.. een dvdtje kwijt in de post is nog tot daar aan toe.. maar ik kreeg dus een blauwe belastingbrief niet! (en das nog ff buiten het feit dat ie sowieso snel in een hoek zou verdwijnen). Dan heb je pas de poppen aan het dansen.. dan ben je echt (geloof me!) veeeeel liever een dvdtje kwijt, want de belastingdienst wijsmaken dat een brief niet is aangekomen.. vergeet het maar!!!
maar ontopic: in een bubble envelop is het nog steeds zo onwijs herkenbaar als dvd (schud maar eens, je hoort het zelfs!) dat de postbodes die de verleiding niet kunnen weerstaan (en dat zijn er niet veel, gelukkig) ze gewoon in hun tasje kunnen stoppen, en geen haan die er naar kraait.