PDA

Bekijk de volledige versie : Welke volgorde upgraden?



bard
15-12-2003, 17:34
Daag waarde mensen.
Ik wil mijn HT upgraden. Ik heb nu een pioneer d512 receiver en een setje eltax stargate x2 speakers. Ik wil de Eltax eruit gooien, want die zijn echt bagger. Was toen even een tijdelijke (financiele) oplossing. Waar kan ik het beste beginnen? Ik kan per maand 200 euro hier aan uit geven. Zo kan ik langzaam alles vervangen. Ik heb bijvoorbeeld de mission alpha 30 serie gehoord als fronts (200 euro p.s.) en vond deze goed klinken. Heb verder weinig vergeleken. Kunnen jullie mij iets aanbevelen? Ik heb weinig tijd om zelf overal te gaan luisteren, dus maak ik eerst hier een selectie.
Ik dank u voor uw reactie.
M.v.g.
Bard

mradem
15-12-2003, 17:40
Ik zou beginnen met front speakers. Paar goede front speakers kun je wel even mee vooruit en geeft meer verschil dan een nieuwe receiver bijv. Ik zou gewoon even wat maanden sparen voor je front speakers dan.

bard
15-12-2003, 17:47
Ja, die receiver ben ik tevreden over. Maar wat voor soort speakers heb ik dan nodig om hier mooi geluid uit te halen. Volstaat de Infinity alpha 30 serie of heb ik meer nodig. of kan ik voor de prijs van de alpha iets kwalitatiefs beters kopen?
groet

mradem
15-12-2003, 18:58
Ben je een muziek en film fan? of enkelt film. of omgekeerd. dat is een beetje de vraag. Als muziek een must is dan zijn vloerstaanders al snel de beste optie. Als je zeg ik vind HT genoeg dan heb je bijv zoiets als Kef KHT2005.2 set. of de B&W V1. Dit zijn denk de beste sataliet setjes die er zijn (in de betaalbare klasse dan).

Ik hou erg van muziek dus heb 2 vloerstaanders. Maar dan gaat de prijs ook omhoog.

Johan van den D.
15-12-2003, 21:31
Ik zal inderdaad met de speakers beginnen.

Je geeft zelf al te kennen dat je de Alpha,s wel lekker vond klinken en dus zou je ook die keuze kunnen houden.
Persoonlijk zal ik dan wel voor de Alpha 40 gaan maar dan gaan de kosten ook weer iets omhoog.
De prijs van die Alpha 30 is zeker ook leuk te noemen.
Wel zal ik voor zowel de fronts als de rears dezelfde speakers nemen en ook zeker een goede center.
Ook moet je op een gegeven momend aan een subwoofer gaan denken en dat zal ook best een flinke kosten post worden.
Wanneer je dan bijvoorbeeld nu de Alpha 40 neemt dan is een sub niet direct op korte termijn een noodzaak daar die 40 ers ook lekker wat laag produceren als je ze dan op "large" aanstuurd.
Neem niet weg dat je wel het nodige mist zonder sub maargoed..........je moet ergens beginnen en je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk.

Andere leuke speaker merken zijn bijvoorbeeld Mission, Tannoy, en B&W al wordt dat al wat duurder.
Maar ook met die Infinity,s kun je zeker een hele leuke HT opbouwen, zeker niks mis mee.
http://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/446.gif

http://www.infinitysystems.com/homeaudio/images/series_pic_ALP.jpg

Christiaan Sauer
15-12-2003, 22:08
Ook ik zou beginnen met de fronts. Die heb ik zelf dan ook als eerste vervangen (duuh ;)). Pas daarna is mijn center vervangen, en ik ga pas komende week mijn surrounds upgraden (staan al een week apart bij de dealer :shock:)
Het is een beetje persoonlijk, maar om nou te beginnen met je surrounds? (om maar een voorbeeld te geven ;)) Niet mijn volgorde van upgraden ;)

bard
16-12-2003, 06:56
Ik denk dat het zijn 50-50 is. De helft van de tijd muziek, de helft film. Die alpha 40 is inderdaad erg mooi. Maar ik heb van veel mensen gehoord dat in deze prijsklasse 2-weg beter klinkt dat 3-weg.
Als ik ga voor de set die je noemt, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn voor de 5.1 opstelling met vloerstaanders?

Johan van den D.
16-12-2003, 15:52
Maar ik heb van veel mensen gehoord dat in deze prijsklasse 2-weg beter klinkt dat 3-wegDat kan inderdaad zo zijn maar dat is zeker niet altijd zo.


wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn voor de 5.1 opstelling met vloerstaanders?De prijzen weet ik zo niet dus hier kan ik geen antwoord op geven. :wink:
Ik zou eerst voor een leuke 5.0 opstelling gaan en dan even goed doorsparen voor de sub.

Boullie
17-12-2003, 12:05
ik zou ook voor vloerstaanders gaan

PM
17-12-2003, 12:39
Waarom vloerstaanders?
Mijn voorkeur ligt ook bij muziek, maar ik ga van vloerstaanders/zuilen of hoe je het wil noemen upgrade naar 'boekenplank' speakers..
(dali 505 -> B&W 805) en dit is geen stap terug (ook niet qua laag).
Het ligt natuurlijk ook aan je budget, maar er zijn misschien ook wel betaalbare speakers (niet vloerstaanders) binnen jouw budget..

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat vloerstaanders niet altijd een garantie zijn voor goed laag... er kan een hoop herrie uit komen, maar of het ook nog strak is.. Het KAN zijn dat een oplossing met NIET vloerstaanders en een sub veel beter klinkt...
Maar ja.. gewoon luisteren.. dat is het belangrijkste..


Maar ook nog even antwoord op je vraag..
Inderdaad ik zou ook met luidsprekers beginnen. Ik heb dit zelf niet gedaan, maar dat kwam door een mooie aanbieding op dat moment.. (eerst eind versterker en cd-speler gekocht ter vervanging van in receiver gebouwde versterker en dvd-speler gebruik om cd's af te spelen). Daarna heb ik mijn center vervangen.. de prestaties daarvan vond ik het meest hinderen... (het leek uit een schoenendoos te komen...). Mijn volgende stap zal waarschijnlijk wel mijn l+r speakers worden... (waar ik dus eigenlijk eerst wilde beginnen...)

Albert Kostwinder
17-12-2003, 12:58
Als je een jaartje kunt wachten heb je zo'n € 2500 om aan luidsprekers uit te geven. Als je dus een jaartje geduld hebt kun je te kust en te keur.....
Bv. KEF Q7AV of Rel sub met ? enz....

Maar geduld hebben is ook een kunst....zucht (geef eerlijk toe dat het niet mijn sterkste kant is.....!) :)

bard
17-12-2003, 16:59
Waarom vloerstaanders?
Mijn voorkeur ligt ook bij muziek, maar ik ga van vloerstaanders/zuilen of hoe je het wil noemen upgrade naar 'boekenplank' speakers..
(dali 505 -> B&W 805) en dit is geen stap terug (ook niet qua laag).
Het ligt natuurlijk ook aan je budget, maar er zijn misschien ook wel betaalbare speakers (niet vloerstaanders) binnen jouw budget..

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat vloerstaanders niet altijd een garantie zijn voor goed laag... er kan een hoop herrie uit komen, maar of het ook nog strak is.. Het KAN zijn dat een oplossing met NIET vloerstaanders en een sub veel beter klinkt...
Maar ja.. gewoon luisteren.. dat is het belangrijkste..


.. (waar ik dus eigenlijk eerst wilde beginnen...)

Wat zou je me aanbevelen dan? De receiver is een Pioneer VSX-D512 (5x80W). Mijn budget is ong. 700 euri voor de 5.1 opstelling.
Groet

bard
17-12-2003, 17:02
Was ik er vergeten bij te zetten. Hoog volume is voor mij niet belangrijk. Ik woon in een flat (buren). Maar wil wel strak geluid bij film en muziek. (Buren laten best veel toe...)

Johan van den D.
17-12-2003, 17:06
Waarom vloerstaanders?
Mijn voorkeur ligt ook bij muziek, maar ik ga van vloerstaanders/zuilen of hoe je het wil noemen upgrade naar 'boekenplank' speakers..
(dali 505 -> B&W 805) en dit is geen stap terug (ook niet qua laag).
Het ligt natuurlijk ook aan je budget, maar er zijn misschien ook wel betaalbare speakers (niet vloerstaanders) binnen jouw budget..

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat vloerstaanders niet altijd een garantie zijn voor goed laag... er kan een hoop herrie uit komen, maar of het ook nog strak is.. Het KAN zijn dat een oplossing met NIET vloerstaanders en een sub veel beter klinkt...
Maar ja.. gewoon luisteren.. dat is het belangrijkste..


.. (waar ik dus eigenlijk eerst wilde beginnen...)

Wat zou je me aanbevelen dan? De receiver is een Pioneer VSX-D512 (5x80W). Mijn budget is ong. 700 euri voor de 5.1 opstelling.
GroetIn ieder geval niet naar een Nautilus (B&W) 805 kijken :wink:
Die kosten immers al €1000 per stuk :?
Maar mooi zijn ze zeker :idea:

@PM
Die N805 lust graag wel wat vermogen evenals de gehele Natilus serie dus is mijn vraag, wat is/wordt de versterking voor die speakers. (gewoon uit nieuwsgierigheid)

mradem
17-12-2003, 17:55
voor €700 is het niet mogelijk een 5.1 opstelling te kopen met vloerstaanders denk ik.

PM
18-12-2003, 11:08
@jvandendool:
Ik heb nu een parasound 1205, moet best goed voldoen denk ik.

@bart:
Misschien kan je eerst 2 fronts kopen.. en later uitbreiden?

bard
18-12-2003, 11:16
Dat ben ik nu ook van plan. Denk dat ik rond de 400 euro wil besteden voor fronts. Kun je me misschien wat tips geven. Ik houd van een volle warme klank waarbij de lage tonen goed tot hun recht komen. De Pioneer versterker is 5 x 80 W (VSX-D512).
U zijt gegroet

Johan van den D.
18-12-2003, 11:36
@jvandendool:
Ik heb nu een parasound 1205, moet best goed voldoen denk ik.Mooi, heel mooi de Parasound :wink:
http://www.parasound.com/products/amplifiers/images/hca1205asm.jpg

Johan van den D.
18-12-2003, 11:47
Kun je me misschien wat tips geven. Ik houd van een volle warme klank waarbij de lage tonen goed tot hun recht komen.
Voor €400,- heb je bijvoorbeeld deze speakers.
http://www.tesnl.nl/media/producten/missionm3/m33.jpg
De Mission M33 met een prijs van €199,- p.st.
Maar wellicht levert deze niet het laag wat jij verwacht maar je weet het nooit.

Frank J.
18-12-2003, 15:28
Als ik mijn set heb gekocht (zie HIER (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=18798)) dan zal ik gaan sparen en upgraden eerder toevoegen van de center speaker en de 2 surrounds. Daarna een subwoofer etc maar dat zal nog wel ff duren :)

GrTZ

Albert Kostwinder
18-12-2003, 17:25
Als ik mijn set heb gekocht (zie HIER (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=18798)) dan zal ik gaan sparen en upgraden eerder toevoegen van de center speaker en de 2 surrounds. Daarna een subwoofer etc maar dat zal nog wel ff duren :)

GrTZ

Ik zou in jou geval eerst een sub en 2 surrounds kopen omdat je dan gelijk van het surround kunt genieten. Als laatste een leuke center om de puntjes op de i te zetten....Anders duurt het zo lang voordat je echt los kunt :)

Frank J.
19-12-2003, 05:59
Ik zou in jou geval eerst een sub en 2 surrounds kopen omdat je dan gelijk van het surround kunt genieten. Als laatste een leuke center om de puntjes op de i te zetten....Anders duurt het zo lang voordat je echt los kunt :) die sub koop ik pas aan het eind (als ie er al komt) aangezien m'n ouders een subwoofer niet echt fijn vinden op zolder. maar we zullen zien eerst center speaker en de 2 surrounds en dan over een sub nadenken

GrtZ

Raskel
19-12-2003, 07:12
Ik zou in jou geval eerst een sub en 2 surrounds kopen omdat je dan gelijk van het surround kunt genieten. Als laatste een leuke center om de puntjes op de i te zetten....Anders duurt het zo lang voordat je echt los kunt :)

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt beter langzaam upgraden en degelijke speakers kopen dan snel wat speakertjes erbij zetten terwijl je uiteindelijk toch beter wil. Zonde van het geld.

Albert Kostwinder
19-12-2003, 08:57
Ik zou in jou geval eerst een sub en 2 surrounds kopen omdat je dan gelijk van het surround kunt genieten. Als laatste een leuke center om de puntjes op de i te zetten....Anders duurt het zo lang voordat je echt los kunt :)

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt beter langzaam upgraden en degelijke speakers kopen dan snel wat speakertjes erbij zetten terwijl je uiteindelijk toch beter wil. Zonde van het geld.

Ik heb het toch helemaal niet over snel ff een subje en surrounds kopen voor weinig? Geef alleen aan dat als hij eerst een sub en surrounds koopt hij sneller van goed surround kan genieten omdat hij nogal lang moet sparen. Dat je altijd voor het beste voor je geld moet gaan is nogal logisch, zijn we nu Nederlander of niet :) :?:

Raskel
19-12-2003, 10:01
Ik zou in jou geval eerst een sub en 2 surrounds kopen omdat je dan gelijk van het surround kunt genieten. Als laatste een leuke center om de puntjes op de i te zetten....Anders duurt het zo lang voordat je echt los kunt :)

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt beter langzaam upgraden en degelijke speakers kopen dan snel wat speakertjes erbij zetten terwijl je uiteindelijk toch beter wil. Zonde van het geld.

Ik heb het toch helemaal niet over snel ff een subje en surrounds kopen voor weinig? Geef alleen aan dat als hij eerst een sub en surrounds koopt hij sneller van goed surround kan genieten omdat hij nogal lang moet sparen. Dat je altijd voor het beste voor je geld moet gaan is nogal logisch, zijn we nu Nederlander of niet :) :?:

Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben :) De best manier van upgraden is geld steken in je speakers. Deze bepalen voor het grote deel het geluid. Eerst de fronts, dan de center en uiteindelijk de rears uit dezelfde serie. Een sub kun je het beste kopen op het einde, dan kun je gaan zoeken naar een sub die goed integreerd in het totale geluidsbeeld.

Opties zijn er genoeg voor front speakers:
- Mordaunt Short
- B&W
- Dali
- Kef
- Mission
- JBL
- Etc ect

Nu alleen kijken welke serie precies in het budget past.

Rob Eric Blank
19-12-2003, 10:35
Misschien kijken voor series die uit productie gaan. Kan echt aan zienlijk schelen. Zelf ben ik wel voor vloerstaanders, vooral met muziek.

foley
21-12-2003, 11:34
Synthese maakt erg mooie speakers voor home cinema. Vooral de center speaker en front speakers zijn erg goed.
http://www.floating.nl