PDA

Bekijk de volledige versie : Winnaar Final electrostaten speakers is bekend!



Eric van Ballegoie
27-11-2001, 14:00
Winnaar Final electrostaten speakers is bekend!



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=182)

PM
27-11-2001, 14:22
mmm... hij is niet lid van t forum... dan kunnen we geen luister avondje organiseren... :(

Alexander de Mol
27-11-2001, 14:22
Ook namens ondergetekende gefeliciteerd met de Final speakers!!

Alexander

PM
27-11-2001, 14:26
da's leuk alexander... maar dat leest hij toch niet...

Alexander de Mol
27-11-2001, 14:40
mmm... hij is niet lid van t forum... Da's niet gezegd!
Er zijn immers genoeg forummers die met nicks, afkortingen, standaard usernames o.i.d. geregistreerd staan.
Nietwaar PM?

bmateijsen
27-11-2001, 14:40
Spiering... dat zegt me inderdaad niets...
Heb hem nog nooit gezien op het forum.. maar dat kan aan mij liggen natuurlijk..

in ieder geval S. Spiering veel plezier met die Elektrostaten..van Final.

Groet bjorn

PM
27-11-2001, 14:47
klopt alexander... exqueeze me

Eric van Ballegoie
27-11-2001, 14:54
Dat de naam Spierings niet bekend voorkomt kan kloppen, het is namelijk (geheel toevallig) iemand die zich tijdens de HCC dagen heeft ingeschreven, een nieuwe gebruiker dus. Maar ik hoop (en denk) dat hij wel van zich zal laten horen!

Alex van den Berg
27-11-2001, 16:31
het is namelijk (geheel toevallig) iemand die zich tijdens de HCC dagen heeft ingeschrevenDa's nog eens je entreegeld terugverdienen! :D

S. Spiering... Gefeliciteerd!!

Luther Hartog
29-11-2001, 15:05
Nou ik zal je ook maar ff feliciteren: "Gefeliciteerd"

s.spierings
04-12-2001, 19:28
Beste Eric,
Ik ben kei blij dat ik gewonnen heb.
Ik probeer telkens te mailen via mijn hcc-account maar het wil maar niet lukken, daarom geef ik hier mijn adres maar op.


edit door admin: adres en tel-nummer weggehaald

Sven Spierings
s.spierings@hccnet.nl

Isis
04-12-2001, 19:45
Beste Sven!!
Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!!!:)

System 3rror
04-12-2001, 19:49
Ok mensen... vanaf volgende maand met zn allen bij Sven kijken? :D

Gefeliciteerd jongen!

Alex van den Berg
04-12-2001, 22:53
Soms krijg ik erg gemene ideetjes... Het is namelijk als moderator vrij eenvoudig om het adres en telefoonnummer te 'corrigeren'... :D

Maar goed... Sven... van harte en veel plezier ermee!!

System 3rror
04-12-2001, 22:54
Soms krijg ik erg gemene ideetjes... Het is namelijk als moderator vrij eenvoudig om het adres en telefoonnummer te corrigeren... :Dhahaha... L:DL

Luther Hartog
04-12-2001, 23:22
Soms krijg ik erg gemene ideetjes...


Ik wist wel dat je mannen met zonnebrillen niet kunt vertrouwen

PM
05-12-2001, 09:09
ik zou zoiezo niet zo snel mijn adres posten.... beetje risico... er kunnen mensen zijn die de speakers wel een keer op willen komen halen als je niet thuis bent... Ik doel hierbij dus niet op mezelf.. maar wilde gewoon ff zeggen dat t niet zo slim is..

s.spierings
05-12-2001, 15:24
Jullie hebben gelijk, het was zeker niet zo slim maar het gebeurde in een opwelling, Ik ben echt hartstikke blij. (daarom):cool: :cool:

bmateijsen
05-12-2001, 15:28
Zijn 2de post... :D

Maar Spiering heb je die finals nu al ontvangen??
Heb je bovendien een redelijke versterker om die speakers aan te sturen? Anders wordt je nog direct op kosten gejaagd ook!

PM
05-12-2001, 15:59
ik heb begrepen dat je voor electrostaten toch een best goede versterker nodig hebt niet...?

Alex van den Berg
05-12-2001, 16:01
Sven... Ik heb hoofdredakteur Eric al ingelicht over het feit dat je je hier hebt gemeldt...
Wanneer ik een bericht krijg dat alles is verwerkt, zal ik je persoonlijke info zo snel mogelijk van dit forum verwijderen.
Mocht er toch een laaghartig iemand zijn die probeert om zich de speakers wederrechtelijk to te eigenen (wat ik niet hoop of verwacht...), dan lijkt het me vrij aannemelijk dat de dader het eerst wordt gezocht onder de bezoekers van dit forum...

Als je het op prijs stelt, dan kan ik de gegevens ook NU al van het forum verwijderen (nadat ik ze aan de redaktie heb gemailed natuurlijk). Laat me maar even weten wat je ervan denkt...

PM
05-12-2001, 16:05
ehh... Alex... weet jij wie de bezoekers van dit forum zijn?
Er zijn ook nog wel eens wat gasten of niet...?:p

System 3rror
05-12-2001, 16:05
.. dan lijkt het me vrij aannemelijk dat de dader het eerst wordt gezocht onder de bezoekers van dit forum... Dus mochten ze gestolen worden... komt Alex bij iedereen kijken of we toevallig zo'n steje speakers hebben staan! :)

bmateijsen
05-12-2001, 16:08
Alex... dat je dat in het forum zet...... vertrouw je ons niet?? :confused:

En doe Sven een lol en haal die info gelijk weg..... daar heeft hij gewoon niets aan, en eigenlijk de rest van het forum ook niet...

Dan is iedereen ook weer blij....

Maar het feit dat je in iedere forum bezoeker een mogelijke dief ziet, dat vind ik wel iets te....

Groet Bjorn

Alex van den Berg
05-12-2001, 16:10
weet jij wie de bezoekers van dit forum zijn?Nee, ik heb geen toegang tot de persoonlijke gegevens van gasten... Maar het is niet zo moeilijk om, indien nodig, een lijst met IP adressen aan justitie te overhandigen, waarmee een eventuele dader te achterhalen is... :)
Van ieder bezoek (ook van niet-forumleden) aan een website worden namelijk de nodige gegevens en tijdstippen van het bezoek opgeslagen in z.g. log-bestanden.

Maar nogmaals... Ik ga ervan uit dat iedereen hier het Sven van harte gunt... :)

Alex van den Berg
05-12-2001, 16:11
Alex... dat je dat in het forum zet...... vertrouw je ons niet?? :confused:Juist wel!! Ik schreef toch; "wat ik niet hoop of verwacht"... :)

Eric van Ballegoie
05-12-2001, 16:28
Ik heb Sven net gebeld en zijn adres weggehaald. Sven heeft de speakers nu nog niet, maar komt ze aanstaande zaterdag bij mij ophalen!

Eric

bmateijsen
05-12-2001, 16:28
hoop doet geloven...
of geloof doet hopen...

hoop doet leven..

ach weet ik het.... ik denk niet dat er mensen zo maar gebruik van zullen maken... bovendien kent de gemiddelde bezoeker waarschijnlijk deze electrostaten niet eens...

Groet Bjorn

bmateijsen
05-12-2001, 16:35
Oh ja....

Electrostaten zijn wat moeilijker aan te drijven dan andere speakers... ze hebben over het algemeen toch wat meer power nodig om volledig tot hun recht te komen... Dit met name dan in het laag segment... want hoog en midden tonen is niet zo'n probleem..

Final heeft daar wel een goede oplossing voor gevonden mag ik aannemen, in dit geval voor home-cinema....

Groet Bjorn

s.spierings
05-12-2001, 16:41
Ik moet nog een goede versterker hebben, heeft er nog iemand suggesties, ???:confused:

bmateijsen
05-12-2001, 19:10
Tja Sven,

Zo werkt het helaas niet.... ga eerst maar eens kijken of je werkelijk het geluid van electrostaten mooi vind. Daarna kan je het beste kijken welke hi-fi zaken ook final in het assortiment hebben en dan de perfect match zoeken.

1 ding is zeker..... je hebt een redelijk zware versterker nodig..... daarnaast moet je beslissen of je alleen hifi stereo wil of ook home-cinema...

Kies je voor de laatste variant, dan zal je de totale reeks van final moeten nemen..... aangezien er weinig andere speakers zullen zijn die klankmatig overeenkomen met de finals. Timbermatching is dus verschrikkelijk belangrijk...

Je zal een versterker nodig hebben die crispy is in hoge en middentonen en strak in het laag is.... je moet echt een muzikale versterker hebben... dus NAD of Rotel.... Maar met electrostaten wordt het echt nauwkeurig matchen van componenten....

Veel plezier!

Groet Bjorn

O ja, ook de bekabeling luistert zeer nauw...... besteed minimaal 10% van de totale waarde van je evt. toekomstige set aan bekabeling.

calex
05-12-2001, 19:50
Sven ook namens mij nog van harte hoor

Grtz.Henny ;) ;) ;)

PM
06-12-2001, 08:19
eigenlijk wel geinig... win je een setje speakers... moet je nog 8000,- uitgeven aan 3 andere speakers van final, een versterker en een dvd speler... :D

Denken jullie dat 8000 een verkeerde gok is? Ik denk zelf dat t nog wat laag ligt...

rsm
06-12-2001, 15:54
Ik ken die sven wel.
hij zit bij mij in de klas.
maar als ik hem was zou ik ze verkopen en voor dat geld een leuk home theatre setje kopen.
ik kan trouwens wel bij hem luisteren naar het geluid want hij woont drie straten verder.

mazzel
rs:)

s.spierings
06-12-2001, 18:51
Ja rick, kom maar een keer luisteren, Dan moet je wel entree betalen want ik moet nog een goede versterker hebben.:D

s.spierings
06-12-2001, 18:58
Je hebt wel gelijk, ik denk dat ik daar dan wel een mooi setje van kan kopen;) zeker wel

Luther Hartog
06-12-2001, 19:21
Okeej, de veiling is nu dus geopend?

bmateijsen
06-12-2001, 19:27
nou ik denk niet dat die finals 8000 piek kosten... ze wegen in ieder geval 12 kilo.... hebben minimaal 50 watt nodig... maar eigenlijk zouden ze toch een beetje minimaal 100 watt nodig moeten hebben... impedantie 4 ohm....

oh ja ze kosten 2499 euro.... das toch zo'n 5600 piek... Leuk kadootje van www.dvd.nl!!

Ik denk dat Sven het maar een beetje moet zoeken in een mooie NAD versterker... en dan een nad cd-speler erbij... evt. dvd-speler... maar ja dan is ie zo weer 5000 piek kwijt....

Groet Bjorn

rsm
06-12-2001, 20:07
hey sven,

ik heb vette systeempjes gezien bij megapool en zeker niet duur
voor 4000,- heb je alles met 5.1 boxen en breedbeeld en zo.

mazzel.

PM
07-12-2001, 07:49
nou ik denk niet dat die finals 8000 piek kosten... oh ja ze kosten 2499 euro.... das toch zo'n 5600 piek... Leuk kadootje van www.dvd.nl!!

precies... het zijn alleen fronts.. voor een leuke 5.1 setup moet je ook nog rears, een center en een sub hebben.. dan nog een heftige versterker en dvd-speler... mmm... misschien is 8000,- een beetje laag ingeschat...

bmateijsen
07-12-2001, 10:39
4000 piek inclusief breedbeeld??
Dat zal dan wel een Yoko Koko zijn!!!

Een gemiddelde goede breedbeeld TV begint op 2000 piek... en gaat snel naar de 2800, nou dan heb je nog 1200 piek over voor je versterker, dvd-speler, en 5 speakers + subwoofer.....

Dan ga ik toch wel twijfelen of dit zo'n VET systeem is...... een dvd-speler begint bij 700 piek ongeveer.... een versterker bij 1400 piek... en tja wil je een beetje goed pakket speakers hebben... (zelfs zo'n satelietset...) dan ben ja al gauw 2400 piek kwijt.... (en dat is nog maar een basis-systeem)

Even de optelsom...

tv 2800
dvd 700
versterker 1400
speakers 2400

totaal.....7300 piek... en dan doe je geen rare dingen... en is dit dus absoluut een basic, basic home-theater setje...

Groet Bjorn

PM
07-12-2001, 12:09
Okeej, de veiling is nu dus geopend?

Hmmm... we wachten op een reactie van Dhr. S. Spierings...

rsm
07-12-2001, 20:58
TV excluding.

mazzel

s.spierings
08-12-2001, 16:13
Ben al naar een winkel geweest.
Ze willen de boxen misschien wel ruilen tegen een Marantz versterker en een dvd-speler en 5.1 boxenset.;)

rsm
08-12-2001, 17:05
Hey cool man,

maar dan hebbie geen tv
dat wordt nog ff sparen jonge.
mazzel.

s.spierings
08-12-2001, 17:34
Tis nog nie zeker.
Hij zou ff kijken hoe duur de inkoopprijzen waren. etc. etc.
Anders hou ik ze mooi zelf en spaar ik wel voor een tv.
Versterker heb ik toch al.
In de winkel zeiden ze dat die jvc setjes en zo niks waren.

mzzl

Luther Hartog
08-12-2001, 18:18
Dat maakt toch niet uit, een tv is maar 3000 guldens

s.spierings
09-12-2001, 16:39
Ja, maar ik ben nog maar 15!
(en ik ben werkeloos):(

bmateijsen
09-12-2001, 16:41
Sven,

Ik wil niet lullig doen... maar ik zou het wel jammer vinden als je die mooie electrostaten verkoopt... bovendien denk ik niet dat het de intentie is geweest van www.dvd.nl om deze speakers te schenken aan iemand die ze direct weer doorverkoopt.

Misschien moet je eens gewoon kijken voor een mooie 2dehands versterker... en dan bedoel ik een stereo versterker...(NAD, ROTEL, etc) je zal merken dat als je dvd ook wil dit met een paar mooie speakers in eerste instantie ook prima uit de verf komt.... Later kan je dan een decoder kopen van bijv yamaha met de versterking voor de laatste 3 kanalen + evt subwoofer... zo bouw je langzaam een mooie set op...

Ik denk dat je spijt krijgt als je ze nu gaat verkopen voor een setje... en aangezien die finals toch zo'n 5500 piek zijn, wat een winkel nooit gaat geven... zal je niet zo'n mooie set terugkrijgen en misschien krijg je dan later wel weer spijt dat je die mooie finals hebt verkocht..

Enfin... je moet het natuurlijk zelf weten....

Groet Bjorn

s.spierings
10-12-2001, 16:27
Het is ook niet zeker. Als iemand een mooi versterkertje heeft staan zou ik ze misschien wel houden. Het wordt voor mij namelijk best duur om ook een versterker en dvd-speler te kopen.

Luther Hartog
10-12-2001, 16:33
Ja, maar ik ben nog maar 15!
(en ik ben werkeloos):(

Zit je niet op school dan?

s.spierings
04-01-2002, 15:23
De speakers doen het!!!!!:) Iki heb toch maar besloten ze te houden want ze zijn gewoon supergaaf! Maar........
Mijn versterker stopte een paar keer toen ik een lekker muziekje aan het spelen was.:confused: Hoe kan dit, weet iemand dit? Het is een sansui AU-G33x. (bijna antiek) Moet ik misschien een zwaardere versterker aanschaffen?

Alex van den Berg
04-01-2002, 16:03
De speakers doen het!!!!!:) Iki heb toch maar besloten ze te houden want ze zijn gewoon supergaaf! Maar........
Mijn versterker stopte een paar keer toen ik een lekker muziekje aan het spelen was.:confused: Hoe kan dit, weet iemand dit? Het is een sansui AU-G33x. (bijna antiek) Moet ik misschien een zwaardere versterker aanschaffen? Fijn dat je er zo blij mee bent! :)
Ik vermoed inderdaad dat je huidige versterker moeite heeft om de benodigde energie voor de electrostaatjes te leveren en zodoende een beetje "dichtklapt"...
Misschien kun je eens wat experimenten met een zwaardere versterker van vrienden of kennissen?

bmateijsen
04-01-2002, 16:12
Eigenlijk heeft alles te maken met impedantie. Daar heeft jeroen (smartsys) laatst al een mooi stukje over geschreven.

Any way..... de electrostaten vragen veel energie van je versterker. Dus als je volume heel laag staat zal je gewoon muziek horen, maar bij een klein beetje meer bass (laag) wordt gewoon teveel gevraagd. Dit is 1 van de redenen waarom het hebben van electrostaten met buizenversterkers zo goed werken, aangezien een buizenversterker vaak tot 0.5 ohm kan gaan.

Even om niet de verwarring te veroorzaken, uiteindelijk moet je dus niet veel watt's hebben, maar een mogelijkheid dat je versterker tot een lage impedantie (ohm's) kan gaan.

Groet bjorn