PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe set



Frank J.
17-12-2003, 18:52
Omdat ik rond januari/februari mijn kamer op zolder krijg ben ik van plan om deze set te kopen:

Denon DVD-700 black (http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=65)
Denon AVR-1604 black (http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=89)

Nu zocht ik alleen nog 2 goede front speakers (floorstanders) ik zat te denken aan zo een 400 tot 450 euro totaal voor de speakers.
Ook wil ik nog een tv kopen die ik uiteindelijk ISF laat calibreren mijn oog ging uit naar de philips 24PW6006 (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%2024PW6006.htm)
De tv en speakers wil ik via megapool kopen en misschien dat ik rond januari/februari er nog een mooie deal van kan maken :)

maar hebben jullie nog ideeen in mn prijs categorie vooral de speakers ik zat aan de JBL 60 BE te denken? Ik weet dat luisteren het beste is.
Eltax viel voor mij al af, Jamo klonk goed maar JBL vond ik ook mooi klinken (waren alleen niet deze die ik hierboven vernoem)

basset
17-12-2003, 19:08
Omdat ik rond januari/februari mijn kamer op zolder krijg ben ik van plan om deze set te kopen:

Denon DVD-700 black (http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=65)
Denon AVR-1604 black (http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=89)

Nu zocht ik alleen nog 2 goede front speakers (floorstanders) ik zat te denken aan zo een 400 tot 450 euro totaal voor de speakers.
Ook wil ik nog een tv kopen die ik uiteindelijk ISF laat calibreren mijn oog ging uit naar de philips 24PW6006 (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%2024PW6006.htm)
De tv en speakers wil ik via megapool kopen en misschien dat ik rond januari/februari er nog een mooie deal van kan maken :)

maar hebben jullie nog ideeen in mn prijs categorie vooral de speakers ik zat aan de JBL 60 BE te denken? Ik weet dat luisteren het beste is.
Eltax viel voor mij al af, Jamo klonk goed maar JBL vond ik ook mooi klinken (waren alleen niet deze die ik hierboven vernoem)

Grotere TV kopen en (dan denken een aantal daar komt ie weer) ook eens naar Mordaunt-Short speakers luisteren

Frank J.
17-12-2003, 19:11
mmm groter is duurder en 61 cm hebben we ook beneden staan en voor mn kamer 3x5 is het echt niet nodig om groter te gaan.
Mordaunt-Short zijn die ergens te koop waar ik ze kan beluisteren? omg amsterdam dat je weet?

Grtz

Johan van den D.
17-12-2003, 20:57
Toch zal ook ik een groter beeld als die 61 cm adviseren.
Denk daarbij aan bijvoorbeeld een 72cm breedbeeld.
Als je een Philips wilt kopen en later wilt laten calibreren dan zou het mooi zij als het een pixel plus is.
Krijg je momenteel zo,n beetje het beste/mooiste beeld mee.

Frank J.
17-12-2003, 21:15
goed prijzen pixel plus liggen ver VER VER boven mijn budget. budget tv en 2 frontspeakers is 1000 MAX
een grotere tv ach ik zal wat rondneuzen wat ze me kunnen aanbieden voor tv en speakers tegelijk afnemen bij hen. ipv. de 24PW6006 maybe de 28PW6006.

Grtz

Raskel
18-12-2003, 05:18
Ik zou zeker gaan voor de 6006, heb ik zelf ook ;) Een mooie tv voor erg weinig geld. Ik zou zeker gaan voor die extra centimeters, later zul je 72cm zelfs weinig vinden.

Wat betreft speakers zou ik verder kijken dan de Megapool, deze hebben alleen huis-tuin-en keuken speakers. Aangezien je toch een leuk budget hebt voor 2 fronts zou ik zeker eens gaan luisteren in een "echte" hifi zaak.

Opties genoeg!

Succes!

Rob Smit
18-12-2003, 06:20
Ik heb de 6006 en ik ben zeer tevreden, ik zit zo'n (hoogstens) 2,5 meter van mijn tv vandaan en dit is voor mij echt groot zat, volgend jaar laat ik de tv ook ISF kalibreren..
Ik ben ook wel eens bij mensen die zitten bijna met hun neus in een 80 cm beeldscherm en eerlijk gezegd vind ik dit niet mooi, maarja dat is persoonlijk.
Voor speakers heb ik de Canton cd serie movie 2.22 (http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=14,30,moviecd222,2,nl) via het internet scheelde 500 euro met de plaatselijke dealer.

Johan van den D.
18-12-2003, 11:29
goed prijzen pixel plus liggen ver VER VER boven mijn budget.Ik heb eerlijk gezeg geen idee wat de pixel plus toestellen kosten :?

Frank J.
18-12-2003, 11:50
Ik heb eerlijk gezeg geen idee wat de pixel plus toestellen kosten :? nou ga maar vanaf de 1000 aan pixel plus denken ;)


Wat betreft speakers zou ik verder kijken dan de Megapool, deze hebben alleen huis-tuin-en keuken speakers. Aangezien je toch een leuk budget hebt voor 2 fronts zou ik zeker eens gaan luisteren in een "echte" hifi zaak.
ik zat te denken om tv en speakers tegelijk te kopen, beetje wat eurotjes eraf lullen, megapool kan een behoorlijke reeks aan speakers leveren. Niet alles staat in de winkel maar hij liet me een tijd geleden een lijst zien met speakers van 100 tot 1500 euro die ze konden bestellen. vandaar dat ik aan megapool zat te denken :D
Maar het ligt er een beetje aan wat voor een voorstel ze doen en dan beslis ik of het 60 of 70 cm wordt. Het maakt mij iig niks uit behalve de €€€€€€

basset
18-12-2003, 13:31
goed prijzen pixel plus liggen ver VER VER boven mijn budget. budget tv en 2 frontspeakers is 1000 MAX
een grotere tv ach ik zal wat rondneuzen wat ze me kunnen aanbieden voor tv en speakers tegelijk afnemen bij hen. ipv. de 24PW6006 maybe de 28PW6006.

Grtz

Kijk even bij Correct (Rotterdam) of Polectro (Amsterdam). Grote ketens met vaak leuke aanbiedingen. Voor 1000 euro heb je zeker een grote TV (min. 70cm) en dan hou je zelfs nog als je je best doet 3 a 400 euro over voor mooie speakers.
Mordaunt-short worden ook door deze firmas geleverd (de 902 boekenploank is bijv 79 euro) Maar andere merken zouden voor jou misschien beter klinken, dat kan ik niet beoordelen. Ik heb zelf de 902's en die klinken fantastich goed voor het geringe geld.

suc6 ieder geval

Frank J.
18-12-2003, 15:18
Ik zag op mediacheckpoint dat de JBL e60 en e80 zeer goedkoper waren dan dat je ze in NL zou kopen.
misschien dat ik de speakers en tv wel tegelijk in NL koop heb ik ook meer kans op wat korting denk ik.

Verder zoek ik nog een winkel waar ik de JBL's Maurdant's kan beluisteren, het liefst op de Denon 1604. Ik zoek me een ongeluk op google maar kan niet veel vinden. :x

GrtZ

p.s. de JBL's e80 (http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=E80BE&SerId=NRE&sCatId=)
http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/E80BE.jpg

en de e60 (http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=E60BE&SerId=NRE&sCatId=)
http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/E60BE.jpg

Rob Eric Blank
18-12-2003, 15:46
Voor de JBL e80's gaan.
Misschien wel wat overpowered op een zolderkamer, maar ook voor de toekomst heb je dan een hele goede aankoop.
Kunt ook Infinity's zoeken, maar die zijn toch wel weer wat prijziger.
72 cm beeld is toch ook wel veel mooier......maarja budget. Ik heb een al war oudere Philips 72 cm 100Hrz, prima ding mooi beeld. Maar de interne compu is wel een keer naar de kloten gegaan. Waardoor al mn beeld gecomprimeerd weergegeven werd in de bovenste helf van het scherm. Oja en het is geen goedkope reparatie.

Raskel
18-12-2003, 15:47
Wat is een varieerend aanbod aan speakers? Van Jamo tot Onkybonky? Sorry, maar als je dan toch wat serieuzere apparatuur wil hebben dan zou ik toch wat verder kijken dan de lokale hifi-boer. Die korting kun je ook krijgen als je goed rondkijkt op het net en belt naar verschillende winkels.

Groeten,
Raskel

Frank J.
18-12-2003, 15:52
Wat is een varieerend aanbod aan speakers? Van Jamo tot Onkybonky? Sorry, maar als je dan toch wat serieuzere apparatuur wil hebben dan zou ik toch wat verder kijken dan de lokale hifi-boer. Die korting kun je ook krijgen als je goed rondkijkt op het net en belt naar verschillende winkels.

Groeten,
RaskelDenk ook maar aan JBL B&W :wink: ik bedoel alleen dat ik het niet kan kopen bij een hifi winkel want die prijzen liggen soms met 50 tot 80 % hoger en die korting krijg je gewoon ECHT niet ;)
ik weet het VEEL voor WEINIG geld, echt een zuinige Nederlander ;)
Oja en Raskel vergeet je je ;) en :) niet anders klinkt het zo aanvallend (of was het zo bedoeld? :D)

GrTZ

Raskel
18-12-2003, 17:15
Wat is een varieerend aanbod aan speakers? Van Jamo tot Onkybonky? Sorry, maar als je dan toch wat serieuzere apparatuur wil hebben dan zou ik toch wat verder kijken dan de lokale hifi-boer. Die korting kun je ook krijgen als je goed rondkijkt op het net en belt naar verschillende winkels.

Groeten,
RaskelDenk ook maar aan JBL B&W :wink: ik bedoel alleen dat ik het niet kan kopen bij een hifi winkel want die prijzen liggen soms met 50 tot 80 % hoger en die korting krijg je gewoon ECHT niet ;)
ik weet het VEEL voor WEINIG geld, echt een zuinige Nederlander ;)
Oja en Raskel vergeet je je ;) en :) niet anders klinkt het zo aanvallend (of was het zo bedoeld? :D)

GrTZ

Volgens mij bijna een record aan smiley's ;) Het was niet aanvallend bedoeld alleen heb ik nu eenmaal iets tegen Megapool, slechte ervaringen! Ik zou zeker eens online zoeken, prijzen kunnen gigantisch verschillen!

Succes in ieder geval, en laat weten wat het geworden is :)

Frank J.
19-12-2003, 05:56
Gisteren avond even naar de RAF in amsterdam geweest.
Heb toch nog even geluisterd naar wat andere speakers. hier vielen mij 2 speakers echt op, B&W (ik dacht de 602 5 S3 (http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.ranges/label/Range%20600%20Series%203) kan ook de 603 s3 geweest zijn) en een (..... audio??) naam even kwijt. Maar mijn voorkeur ging meer uit naar die b&w's (waren toevallig ook stukken goedkoper.
Had niet de kans om de JBL e80's te beluisteren, ze stonden er wel maar niet aangesloten. Nu dus even een afspraak maken en dan met mn receiver en dvd-speler beluisteren en nog een aantal speakers die er stonden maar niet aangesloten waren.

Wat me vooral opviel was dat de duurdere speakers (350 tot 500 euro welke er maar 2 van stonden trouwens in die kamer) minder presteerden dan de B&W's, deze kosten 280 bij de RAF.

Als jullie denken wat is die gozer vroeg uit zijn nest? ik zit al op mn werk op schiphol oost :D haha maarja wel lekker vroeg klaar. :!:

Grtz

Johan van den D.
19-12-2003, 06:21
Die B&W,s ijn inderdaad mooie speakers en in mijn ogen (oren) beter dan die JBL,s

Frank J.
20-12-2003, 11:58
Goed om 2 uur met de auto weernaar de raf in amsterdam.
even met de denon receiver, speakers (jbl's en b&w's) wat eigen muziek verder gaan met luisteren.
Wat mij opviel was dat je bij de RAF voor 400 euro per SPEAKER (b.v. Jbl e80's) en b.v bij www.pick2pay.nl deze speakers voor 450 per PAAR !
niet dat ik het erg vind maar waar zal dat verschil in zitten? echt in het hebben van een winkel/personeel/expertise? vind het nogal wat geld namelijk :shock:

maar goed, 2-b-continued

Johan van den D.
20-12-2003, 15:06
maar waar zal dat verschil in zitten? echt in het hebben van een winkel/personeel/expertise? vind het nogal wat geld namelijk :shock:
Niet alleen in het personeel en dergelijke maar ook een groot gedeelte pure winst. :roll:

Frank J.
20-12-2003, 16:56
Goed net terug uit amsterdam.
Nu de JB'L 80's en de Denon receiver samen kunnen horen, de b&w's die ik eerder had gelusiterd (de 309 stond er trouwens op :oops: ) ook even erbij belusiterd, met nog een stuk of 6 andere speakers, audio sound, Kef etc. Maar vond de jbl's toch qua prijs kwaliteit verhouding veel mooier in het laag en scherper in het hoog. The Prodigy was echt super om erop teluisteren terwijl deze op de KEF's (van €500) echt ontwijs schel en hol klonk.
Dus het worden de JBL's 80's of 90's. 80 is al aardig powerd maar de 90's beetje overpowerd denk ik. maar als je in de toekomst kijkt zijn de 90's dan goed om aan te schaffen? qua prijs scheelt het maar 40 euro.

Nu even nieuwe jaar afwachten en dan via (eurohopper of pick2pay) deze bestellen.

Ok that was the easy part, nu in januari de uitverkoop goed in de gaten houden voor een mooie betaalbare tv :!: :D

GrtZ

Raskel
21-12-2003, 14:17
The Prodigy was echt super om erop teluisteren terwijl deze op de KEF's (van €500) echt ontwijs schel en hol klonk.


De cd van the Prodigy is ook niet echt een kwaliteits cd. Ik heb zelf ook de cd's en deze klinken dus echt niet top. Het gaat natuurlijk om smaak, maar je moet niet vergeten dat een goede speaker doorgeeft wat op een cd staat. Als deze van mindere kwaliteit is dan hoor je dat meteen.

PS Ik ben ook een fan van the prodigy ;)

Groeten,
Raskel

Frank J.
21-12-2003, 15:59
The Prodigy was echt super om erop teluisteren terwijl deze op de KEF's (van €500) echt ontwijs schel en hol klonk.


De cd van the Prodigy is ook niet echt een kwaliteits cd. Ik heb zelf ook de cd's en deze klinken dus echt niet top. Het gaat natuurlijk om smaak, maar je moet niet vergeten dat een goede speaker doorgeeft wat op een cd staat. Als deze van mindere kwaliteit is dan hoor je dat meteen.

PS Ik ben ook een fan van the prodigy ;)

Groeten,
RaskelIk had wat verschillende cd's mee MUSE voor gitaar. piano en zang van hoog naar laag (snelle toon afwisselingen)PRODIGY (bass vooral) SKUNK ANANSIE voor de sublieme zang (kwijl ! ) wat Red Snapper voor elektrische contrabas e.d. verder wat Incubus mee en Marco Borsato en Blof :D haha ja je moet toch vanalles proberen :)


HOE KAN IK HET VERGETEN!!?!?!? :oops: :oops: TOOL uiteraard ook meegenomen!!!

Frank J.
22-12-2003, 11:57
Wow ok, heb even gezocht en in de koopjeskelder van Correct is de Philips 32PW6006 (http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=1&SOORT=9605&ARTNR=195164B&PHPSESSID=ff2c2c5da161b4d97c684f5f1fd1ded0) voor maar € 549 ! uhm :D of zou k voor de Philips 28PW8206 (http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=1&SOORT=9604&ARTNR=189535B&PHPSESSID=ff2c2c5da161b4d97c684f5f1fd1ded0) moeten gaan??
ik ga ook even verder searchen voor wat reviews over deze 2 tv's maar advies altijd welkom !

Het enige nadeel is dat je ze zelf moet ophalen en reserveren is niet mogelijk ook zijn het denk ik showmodellen.

GrtZ

Frank J.
24-12-2003, 06:15
Mensen mijn nieuwe tv : Philips 28PW6006 (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml;jsessionid=NIWCQ0DMAADCXJ0RMRERX2NHK FSEKHAW?divId=0&groupId=TV_GR&catId=WIDESCREEN_TV_CA&subCatId=25_28_WIDESCREEN_TV_SU&productId=28PW6006_01) 399 euro en heb er nog 2 jaar garantie bijgekocht.
Was een showmodel maar er waren geen visuele gebreken behalve een zeer klein krasje van 0,5 cm bij de rechter kant net aan de zijkant van de speaker (behuizing) welke ik met een microscoop heb gevonden :wink:

Grtz

Peter Porrio
24-12-2003, 07:12
Gefeliciteerd met de aanschaf van de TV. Wat de speakers betreft zou ik bekijken wat de meerwaarde is van de e90. Groter klinkt niet altijd beter, zelfs niet in dezelfde serie.

Je moet er rekening mee houden wanneer je van plan bent om je zolderkamer te verlaten. En wat voor een woonkamer je dan krijgt. In een woonkamer is de akoestiek heel anders dan op een zolderkamer. Ik had JBL boekenplankmodellen toen ik nog bij m'n ouders woonde. In mijn nieuwe huis klonken ze niet meer zo lekker in de grote woonkamer, dus heb ik alsnog andere speakers gekocht.

Dus als het kan zou ik de speakers nog een keer gaan beluisteren in een grotere luisterruimte om te horen hoe de speakers zich dan gedragen. Ik vond mijn JBL's te donker klinken in een grotere ruimte waardoor ik speakers met een wat meer helder geluid wilde hebben. Het is een tip.

Frank J.
26-12-2003, 22:39
Ik vroeg me af of jullie weten waar je glazen platen kunt kopen om deze aan de muur te bevestigen zodat daar m'n receiver/dvd-speler e.d. op komen te staan? Ik ken ze wel zoals in TV meubels maar ik wil ze los hebben voor aan de muur.


Help please? :)

R. Schaap
26-12-2003, 22:43
Bij een plusklus of landbouwbedrijf of iets dergelijks misschien.

Johan van den D.
27-12-2003, 09:05
Ik vroeg me af of jullie weten waar je glazen platen kunt kopen om deze aan de muur te bevestigenBij een doe het zelf zaak of een glashandel.
Bij de glashandel kun je wellicht wat dikker glas uitzoeken. :o

Mandragore
29-12-2003, 11:13
HOE KAN IK HET VERGETEN!!?!?!? :oops: :oops: TOOL uiteraard ook meegenomen!!!
Kijk, die gaan bij mij ook altijd mee als ik ergens ga luisteren :wink:

Vooral Aenema en Lateralus. Lekker complex (detail) en veel afwisselingen in tempo, volume etc. om de set op z'n waarde te beoordelen :!:

Excuses voor de off-topic :oops: