PDA

Bekijk de volledige versie : Component video



PM
27-11-2001, 15:25
Kan iemand iets over Component-video (groen+blauw+rood cinch) vertellen??

Mijn DVD speler heeft een component video uitgang, mijn receiver een in- en uitgang...
Zijn er tv's waarop zo'n ingang zit of is dit alleen voor projectoren?

Is de kwaliteit beter / slechter dan rgb via scart?

Tell me all about it!!

bmateijsen
27-11-2001, 15:27
kijk even hier... dat beantwoord waarschijnlijk al je vragen....

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5

Groet Bjorn

PM
27-11-2001, 15:48
nee dit beantwoord mijn vraag niet...
ik bedoel de aansluiting die in deze PDF (http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/pdfs/moreinfo/rx_v800.pdf) ... volgens mij wordt die niet genoemd

bmateijsen
27-11-2001, 16:18
oke dat is RGB (Rood Groen Blauw) aansluiting..., maar dan gesplitst in de officiele kanalen...

Je hebt speciale scart-kabels die de werkelijk componten apart verbinden...

Je kan beter dan s-video nemen... minder storingsgevoelig... ik heb geen technische ervaring, wel praktische...
Volgens mij wil je je receiver aansluiten voor de on-screen menu's, klopt dit?? Als je je dvd-speler wil aansluiten via je receiver, moet ik je dit afraden, aangezien dit een extra aansluiting is en die zal het beeld iets doen verslechteren.

Groet Bjorn

PM
27-11-2001, 16:34
ik heb nu de dvd-speler via s-video aan de receiver hangen en die via s-video aan mijn tv (tv is een te verwaarlozen factor.. maar er komt een nieuwe)...

Tja... zal wel beter zijn om rechtstreeks dvd -> tv aan te sluiten, maar dan heb ik mijn OSD niet meer...
Mmm... maar ja... dat ga ik dan straks toch maar doen denk ik...

bmateijsen
27-11-2001, 16:53
Oh ja... OSD on screen display... kon net even niet op de afkorting komen.. maar uiteindelijk raadde ik het toch goed...

Groet Bjorn

PM
27-11-2001, 17:06
ik kan eigenlijk gewoon het beste mijn RGB scart uitgang van mijn dvd-speler aan mijn toekomstige rgb-scart ingang van mijn tv hangen denk ik...

Mmm... maar waarom nu geen component video...?
Zijn er alleen maar projectoren met zo'n ingang... tv's heb ik nog niet gezien...