PDA

Bekijk de volledige versie : Tv Geluidsinstellingen...HELP!



brucebikkel
18-12-2003, 21:21
Ik heb een vraagje, ik krijg het geluid van mijn deawoo tv maar niet goed ingesteld. Misschien hebben jullie nog tips hier over?

ik heb de volgende instellingen er in staan, maar weet niet goed hoe ik ze moet stellen? welke ik voluit moet zetten, en welke juist lager?

120 Hz
500 Hz
1500 Hz
5000 Hz
10 KHz

en welke vorm van geluid kan ik het best in schakelen op mijn dvd speler?
PCM?
Bitstream?

alvast bedankt!!

pavko
18-12-2003, 23:41
Het geluid is niet goed. Kun je dat iets beter omschrijven? Zit er te veel Laag in (diepe bonkende mannenstemmen) of juist veel te weinig? Dan moet he de 120 en de 500 verlagen resp. verhogen.... Last van een schel geluid? dan de 10khz omlaag...

je kunt die 5 instelmogelijkheden een beetje zien als een Equaliser, waarmee je de bassen, de middentonen en de hoge tonen op elkaar kunt afstemmen. (by the way: voluit zetten is vaak niet zo'n hele goede optie, probeer rond het midden te blijven).

Als na lang proberen het niet lukt om het geluid goed te krijgen zul je serieus rekening moeten houden met de kans dat deze tv blijkbaar niet beschikt over behoorlijke luidsprekers :(

Een oplossing kan dan zijn om het geluid van je tv/dvd-speler via een versterker/reciever te laten afspelen.... (mits je tv dit mogelijk maakt en je over een versterker+boxen beschikt)