PDA

Bekijk de volledige versie : Is er iemand die ff de tijd voor mij heeft i.v.m. advies ???



anton
19-12-2003, 11:32
Ik ben een trotse bezitter van:
1 sony 28 inch tv
1 pioneer DV 444 dv speler
1 extreme sateliet receiver
1 denon 2800 receiver
1 set kef 2005 boxen

Maar ik zou graag mijn tv vervangen voor een apparaat (beamer) waardoor ik een groter beeld heb om alles goed te bekijken. Ik kan er mee leven dat ik mijn tv moet behouden om tv te kijken maar het liefst zou ik graag alles in het groot bekijken.

Het is wel de bedoeling dat ik al mijn apparaten nog kan gebruiken. Dus geluid via mijn receiver en snel kunnen switchen tussen dvd en sateliet.

Ik zit ongeveer op een afstand van 3 meter van de tv. De beamer of iets anders kan op een meter of 5 van de muur af komen en op een kast staan of aan het plafond hangen.

Ik vroeg mij af of ik mijn appartuur moet verplaatsen, deze staan nu onder mijn tv. En de muur is gepoten de kleur is een beetje camel achtig.

Kan iemand mij advies geven over de aan te schaffen spullen incl bekabeling e.d.

Johan van den D.
19-12-2003, 12:07
Ik kan er mee leven dat ik mijn tv moet behouden om tv te kijkenDat zal ik inderdaad doen, je tv erbij houden.

maar het liefst zou ik graag alles in het groot bekijken.Dan moet ik eerste de vraag stellen wat jij groot vind.
Dus hoe groot wil je alles gaan bekijken.

Het is wel de bedoeling dat ik al mijn apparaten nog kan gebruiken. Dus geluid via mijn receiver en snel kunnen switchen tussen dvd en sateliet.Dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn als je inderdaad op een projector overgaat.

Ik zit ongeveer op een afstand van 3 meter van de tv.Dat is een mooie afstand, ook wanneer je groot gaat kijken.

De beamer of iets anders kan op een meter of 5 van de muur af komenWaarschijnlijk blijf je ruim binnen die 5 mtr afstand.
Wanneer het een projector wordt zal de afstand van het scherm tot de pj ongeveer ook 3 mtr worden.
Met die 5 mtr heb je dus ruim genoeg de ruimte en speling voor de plaatsing.

Ik vroeg mij af of ik mijn appartuur moet verplaatsen, deze staan nu onder mijn tv.
Dat zal niet noodzakelijk zijn maar je heb dan waarschijnlijk wel lange lengtes kabel nodig van je apparatuur naar de pj.

En de muur is gepoten de kleur is een beetje camel achtig.Voor projectie zal dit niet optimaal zijn.
Denk dus ook eventueel aan een scherm (rolscherm eventueel).
Hou hier dus gelijk ook rekening mee.

Kan iemand mij advies geven over de aan te schaffen spullen incl bekabeling e.d.
Dan zullen we eerst moeten weten wat o.a je budget is.
Ook wat je nu eigenlijk precies wilt en verwacht van je grotere beeld.
Wat heb je eventueel al gezien in de winkels of bij vrienden of weet ik waar.
Had jezelf al wat in gedachten hoe je alles in moet gaan vullen.
Kortom, er zijn nog genoeg andere vragen voordat we een redelijk advies kunnen geven.
http://www.gamers-forums.com/smilies/cwm/sfa3/mfight.gif

anton
19-12-2003, 14:33
Dan moet ik eerste de vraag stellen wat jij groot vind.
Dus hoe groot wil je alles gaan bekijken.

Zo groot als mogelijk, dat het gewoon nog een scherp beeld blijft. Ik weet niet hoe groot ik het kan maken. iets van 240 x 139 (B x H) in die richting.



Dan zullen we eerst moeten weten wat o.a je budget is.
Ook wat je nu eigenlijk precies wilt en verwacht van je grotere beeld.
Wat heb je eventueel al gezien in de winkels of bij vrienden of weet ik waar.
Had jezelf al wat in gedachten hoe je alles in moet gaan vullen.
Kortom, er zijn nog genoeg andere vragen voordat we een redelijk advies kunnen geven.


Ik hoop voor rond de 1500 a 2000 euro klaar te zijn. En ik verwacht er een hele hoop van. Ik kijk best vaak tv en veel films. Alleen mis ik nu nog dat ik echt in de film kom. Het geluid welke ik heb ben ik zeer tevreden over en zorgt al voor een groot gedeeldte dat ik in de film zit. Maar ik mis gewoon dat extra. Het gevoel van yesssssss dit is het helemaal.

Dat is het gevoel wat ik zoek. Maar ik snap ook wel dat het altijd beter kan. Ik wil gewoon beter dan normaal en minder dan het beste (kan ik financieel gewoon niet opbrengen).

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat ik een goed advies kan krijgen. Ik heb ook al even naar schermen gekeken maar daar zit ook zoveel verschil in. Je hebt schermen van 1:1 / 4:3 / 1:2.35

Ik wil gewoon graag mijn dvd films kunnen kijken op een scherm en ik heb nu een breedbeeld tv dus ik ga er vanuit dat ik een 16:9 scherm nodig heb. Ik heb er een gezien van pro cinema.

Ik hoop dat iemand mij weer verder kan helpen en alvast bedankt voor de eerste reactie

anton
19-12-2003, 14:48
Wat heb je eventueel al gezien in de winkels of bij vrienden of weet ik waar.

Ik heb nog niets gezien, helaas hebben mijn vrienden geen beamer en ook niet de intentie om dit aan te schaffen. En bij ons in Lelystad heb je volgens mij geen speciaalzaak in dit soort dingen.

Ik ben dus echt een leek, maar ik verwacht een soort bioscoop beeld.

Groeten Anton

PM
19-12-2003, 15:20
Dan moet ik eerste de vraag stellen wat jij groot vind.
Dus hoe groot wil je alles gaan bekijken.

Zo groot als mogelijk, dat het gewoon nog een scherp beeld blijft. Ik weet niet hoe groot ik het kan maken. iets van 240 x 139 (B x H) in die richting.


Ehmmm.. ik zou dat zeker eerst even proberen als je de projector hebt.. 240 is naar mijn mening te groot als je op 3 meter zit..
Ik draai op 2 meter met zitafstand 3,5 tot 4 meter. Als je groter gaat (heb ik ook geprobeerd) dan krijg je een stijve nek van het draaien...
En mocht je het interessant vinden.. nu zit ik precies volgens THX spec.. (dat boeit mij verder niet zo, is toeval)

anton
19-12-2003, 15:39
Ik dacht het zelf ook al dat 240 wel erugggg groot was maar het moeilijk om dat ik het nog nooit gezien heb. Ik ga dan ook meteen van jouw ervaring uit en breng mijn wens terug naar een meter of 2. Is 200 x 117 iets.

Ik moet natuurlijk geen stijve nek krijgen want je zit voor je plezier te kijken en niet om ergens last van te krijgen. .

Aan welk type projector moet ik eigenlijk gaan denken. Ik heb al wat gelezen over de infocus x1, de Epson TW10 en de Sanyo PLV-Z1

Infocus x1

Lichtopbrengst
1000 ansilumen

Resolutie
800 x 600 (S-VGA)

Epson TW 10

resolutie: 854 x 480 Pixel, WVGA, (4 : 3 schakelbaar)

Helderheid: 1000 ANSI Lumen

Sanyo plv-z1

Lichtopbrengst 700 Lumen


Resolutie XGA (1024 x 768)

Nou zeg het maar welke is beter ??????? :roll:

Is het hoe meer lichtopbrengst hoe minder je hoeft te verduisteren

En de resolutie wat zegt dat precies en heb je daar wat mee te maken als je hem niet aan de computer aansluit

Mijn coputerscherm staat op 1024 x 768 lager vind ik niet duidelijk en hoger vind ik te klein.

Groeten Anton

Johan van den D.
19-12-2003, 15:54
Zo groot als mogelijk, dat het gewoon nog een scherp beeld blijft. Ik weet niet hoe groot ik het kan maken. iets van 240 x 139 (B x H) in die richting.Dan wordt het inderdaad een projector ja :roll:

Ik hoop voor rond de 1500 a 2000 euro klaar te zijn. En ik verwacht er een hele hoop van.€2000,- is een hoop geld maar voor een projector niet.
Ze zijn er natuurlijk wel voor die prijs maar ik weet niet of die aan je verwachtingen zullen voldoen.
Het zijn namelijk de instap modellen voor die prijs.
Wellicht kun je ook een tweede hands overwegen zoals bijvoorbeeld een CRT projector.
Het zal er dus om gaan hangen hoe snel jezelf tevreden bent.

Het gevoel van yesssssss dit is het helemaal.Ik weet helemaal wat je bedoel maar ook dat grote beeld wend heel erg snel :?
Maar het grote projectie beeld is natuurlijk wel het mooiste wat je kunt hebben in een HT.

Ik heb ook al even naar schermen gekeken maar daar zit ook zoveel verschil in. Je hebt schermen van 1:1 / 4:3 / 1:2.35 Ik zal voor een scherm gaan met een verhouding van 16:9, zoals jezelf al in gedachten had.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22
Hier kun je een hoop info vinden over projectie. :wink:

Johan van den D.
19-12-2003, 16:00
Ehmmm.. ik zou dat zeker eerst even proberen als je de projector hebt.. 240 is naar mijn mening te groot als je op 3 meter zit..
Ik draai op 2 meter met zitafstand 3,5 tot 4 meter. Als je groter gaat (heb ik ook geprobeerd) dan krijg je een stijve nek van het draaien...
En mocht je het interessant vinden.. nu zit ik precies volgens THX spec.. (dat boeit mij verder niet zo, is toeval)Met een zit afstand van 3 mtr zal ik inderdaad niet verder gaan als zo,n 2 a 2.20mtr breed.
Anders krijg je inderdaad dat bioscoop gevoel maar dan dat van de eerste rij in de bios :roll:
Zelf zit ik 3½ mtr van het scherm af en dat heeft een beeldbreedte van 2.22 mtr.
Met 4 mtr afstand zal je eventueel een breedte van 2.40 kunnen overwegen.
Maar neem gerust aan dat 2.20 mtr breed ook heel leuk is. :wink:

Johan van den D.
19-12-2003, 16:07
Nou zeg het maar welke is beter ??????? :roll: Helaas kan je zo niet zeggen welke beter is.
Zal je echt het plaatje moeten zien welke het projecteerd.

Is het hoe meer lichtopbrengst hoe minder je hoeft te verduisterenTheoretisch wel maar verduisteren met je in principe altijd.
Hoef niet altijd pikke donker te zijn in de kamer maar enige verduistering moet je wel hebben.
Waar je zeker ook rekening mee moet houden is het ventilator lawaai van de koeling.
Met zo min mogelijk dB,s dus want dat zoemen en ruisen gaat anders echt irriteren.

En de resolutie heb je daar wat mee te maken als je hem niet aan de computer aansluitDe resolutie heb je ten alle tijden mee te maken en misschien is dat zelf wel een van de belangrijste dingen.

anton
20-12-2003, 09:03
Is het verstandig als je gaat kijken voor een projector dat je eigen dvd's meeneemt zodat je beter kan kijken hoe het er uit ziet. Je hebt dan wat meer ervaring met hoe het beeld er op een t.v eruit ziet en is de vergelijking wat makkelijker.

Of moet dat helemaal niets uitmaken.



En de resolutie heb je daar wat mee te maken als je hem niet aan de computer aansluit
De resolutie heb je ten alle tijden mee te maken en misschien is dat zelf wel een van de belangrijste dingen.

Welke resolutie zou jij adviseren. En als je kon kiezen uit de drie bovenstaande projectors (helaas mijn budget gaat echt niet verder) welke zou je dan kiezen en waarom ???

Johan van den D.
20-12-2003, 11:33
Is het verstandig als je gaat kijken voor een projector dat je eigen dvd's meeneemt zodat je beter kan kijken hoe het er uit ziet.
Of moet dat helemaal niets uitmaken.Ik zal inderdaad een eigen dvd meenemen en dan vooral altijd dezelfde dvd aanhouden als je iets gaat bekijken.
Er zit namelijk ook enorm veel kwaliteits verschil tussen de dvd`s zelf.
Altijd dezelfde dvd aanhouden is dus zeer verstandig.


Welke resolutie zou jij adviseren.
Zoals ik al zei kan nje dat niet bij voorbaat zeggen.
Soms levert een pj met een lagere resolutie een mooier beeld dan eentje met een hogere resolutie.
Het uiteindelijke beeld is afhankelijk van vele factoren en dus kun je niet bij voorbaat al zeggen dat een pj met hoge resolutie ook het mooiste zal zijn.

En als je kon kiezen uit de drie bovenstaande projectors welke zou je dan kiezen en waarom ???Ook hier kan ik je geen antwoord op geven omdat ik alleen de Sanyo in werking heb gezien van die drie opties.
Dat beeld viel me in ieder geval niet tegen voor deze klasse projector.
De overige twee heb ik zelf niet zien spelen en dus kan ik daar geen oordeel over geven.
Daarvan weet ik alleen wat ik van anderen hoort danwel leest.
Misschien dat iemand anders wel ervaring heeft met de overige projectoren.

Kijken is echt de enige optie om tot de juiste keuze te komen.
Je kan dan ook het beste een dag hiervoor uit trekken en naar een zaak gaan waar de pj`s spelend te zien zijn.

Donderdag heb ik een pj van 3M zien spelen en dat zag er werkelijk niet uit.
Zo,n projector zal ik niet willen hebben, dan maar geen pj.
Dit gewoon even ter informatie en dit wil ook niet zeggen dat alle 3m pj,s slecht zijn. :arrow:

Johan van den D.
20-12-2003, 16:50
Misschien kun je ook het volgende eens doorlezen om een beetje een idee te krijgen over de door jouw uitgekozen projectoren.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22;action=display;threadid=12397

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22;action=display;threadid=12406

anton
22-12-2003, 11:41
Harstikke badankt voor de link daar heb ik wat aan.

Ik had alleen een vraagje dit komt uit het forum van HT


De voordelen van de Sanyo zijn Hogere resolutie betere deinterlacer en na calibratie een vlakke Grayscale.
De deintelacer is niet belangrijk bij een Progressive scan dvd speler heb je dit niet of wil je er ook spelletjes op spelen is het zeer belangrijk

Wat wordt hier precies mee bedoeld.
Is mijn dvd speler geschikt voor een pj (pioneer 444)

En weet iemand een zaak waar ik ze alle 3 kan vergelijken. Ik ben van plan om in de kerst vakantie even te gaan kijken naar het verschil tussen deze 3.

Alvast bedankt

Groeten Anton

Johan van den D.
22-12-2003, 12:49
Harstikke badankt voor de link daar heb ik wat aan.

Ik had alleen een vraagje dit komt uit het forum van HT


De voordelen van de Sanyo zijn Hogere resolutie betere deinterlacer en na calibratie een vlakke Grayscale.
De deintelacer is niet belangrijk bij een Progressive scan dvd speler heb je dit niet of wil je er ook spelletjes op spelen is het zeer belangrijk

Wat wordt hier precies mee bedoeld.
Is mijn dvd speler geschikt voor een pj (pioneer 444)Ja, iedere speler kan op een projector worden aangesloten.

Met die quote wordt min of meer bedoeld dat de Sanyo wat betere componenten bezit en dat hij gunstig is te calibreren (niet kwa prijs gezien want dat blijft hetzelfde maar wel het resultaat van de calibratie)
Het feit dat ie een betere deintelacer heeft is niet van belang als je een progressief dvd speler gebruikt omdat er dan geen gebruik van wordt gemaakt.
Misschien dat je daarover wat meer info kunt vinden onder de termen interlaced en progressive.
Ik meen overigens dat jouw dvd speler geen progressive scan speler is en dus zal je in principe wel gebaad zijn dat de pj wel beschikt over een goede/betere deinterlacer.
Al is er voor de uiteindelijke kwaliteit van het beeld meer van belang dan alleen dit.