PDA

Bekijk de volledige versie : Robocop 1



Jeroen D
19-12-2003, 20:15
Yes ! Eindelijk een goede release in Nederland.
7 januari komt ie uit hier.....en ook nog voor een goede prijs !

Spidey
19-12-2003, 20:19
wat is er zo bijzonder aan deze versie dan?

B.O.B.B.Y.
19-12-2003, 20:26
Wat is uw bron?

Frank
19-12-2003, 20:29
wat is er zo bijzonder aan deze versie dan?

De film komt los beschikbaar. Deze is nu alleen nog als onderdeel van een boxset met alle drie de delen beschikbaar.


Wat is uw bron?

Een persbericht van 20th Century Fox.

Coen Vermeer
19-12-2003, 21:01
volgens mij kan je beter de engelse r2 se kopen. Maar we zullen zien hoe deze release word. Het is geloof ik een big deal release.

Harry B.
19-12-2003, 21:21
volgens mij kan je beter de engelse r2 se kopen. Maar we zullen zien hoe deze release word. Het is geloof ik een big deal release.Dan zal het wel weer een barebone worden :roll:

FrankGuthrie
19-12-2003, 21:44
De boxset is niet duur bij de mediamarkt.

In Almere 35 euro, dacht in Amsterdam zelfs 30 euro.

Maar helaas zit deel 3 erbij, dat is nou net een film teveel :(

Deel 3 was te nep.

Frank
19-12-2003, 21:59
Ik ben alleen geinteresseerd in deel 1, dus ik ben blij dat ie los uit komt.

Elessar
19-12-2003, 22:04
Nog nooit gezien om eerlijk te zijn :oops:
Ik wil m best kijken als t verhaal me leuk lijkt. Wat is het plot van de film? *Zonder spoilers*

Micoom
19-12-2003, 22:16
Ik ben alleen geinteresseerd in deel 1, dus ik ben blij dat ie los uit komt.

Ik was ook enkel geinteresseerd in deel 1, maar een maand of 8 geleden was de box nog maar €9.99 bij de MM Amsterdam, daar kon ik hem natuurlijk niet voor laten liggen. Trouwens de UK SE is precies de zelfde versie als die in de boxset zit.

Frank
05-01-2004, 22:51
Dan zal het wel weer een barebone worden :roll:

Klopt helemaal, alleen de bioscooptrailer als extra.

jokey
06-01-2004, 17:57
Dan zal het wel weer een barebone worden :roll:

Klopt helemaal, alleen de bioscooptrailer als extra.
En volgens een post in de pricewatch betreft het niet de DC maar de theatrical versie. :x

Kars
06-01-2004, 18:15
Ik koop nog wel eens de Britse 2-disc. Deze is wat mij betreft niet de moeite waard.

Frank
06-01-2004, 18:17
En volgens een post in de pricewatch betreft het niet de DC maar de theatrical versie. :x

En dat klopt! Mijn vorige reactie was fout, want op het andere forum postte iemand het volgende:

"Ik heb die 3 dvd box hier liggen, de DC duurt hier 98.57min en de Original Cut duurt 98.31min er is eigenlijks maar 1 scene erin gezet en dat is waar onze agent aan flarden wordt geschoten."

En als ik de single-disc afspeel geeft hij een totale speelduur aan van 98:31 minuten. Het is dus de bioscoopversie.

Dennis Kuijper
06-01-2004, 18:24
En volgens een post in de pricewatch betreft het niet de DC maar de theatrical versie. :x

En dat klopt! Mijn vorige reactie was fout, want op het andere forum postte iemand het volgende:

"Ik heb die 3 dvd box hier liggen, de DC duurt hier 98.57min en de Original Cut duurt 98.31min er is eigenlijks maar 1 scene erin gezet en dat is waar onze agent aan flarden wordt geschoten."

En als ik de single-disc afspeel geeft hij een totale speelduur aan van 98:31 minuten. Het is dus de bioscoopversie.

deze hadden ze uit moeten brengen,die komt daar binnenkort,daar zitten wel extra,s op,en de DC versie,hoop dat hij ergens in een winkel komt.
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B000091R3R/402-9977572-0748941

Dennis Kuijper
09-01-2004, 14:59
En volgens een post in de pricewatch betreft het niet de DC maar de theatrical versie. :x

En dat klopt! Mijn vorige reactie was fout, want op het andere forum postte iemand het volgende:

"Ik heb die 3 dvd box hier liggen, de DC duurt hier 98.57min en de Original Cut duurt 98.31min er is eigenlijks maar 1 scene erin gezet en dat is waar onze agent aan flarden wordt geschoten."

En als ik de single-disc afspeel geeft hij een totale speelduur aan van 98:31 minuten. Het is dus de bioscoopversie.

Heb hem toch maar gekocht.(schandalig dat deze film notabene door een nederlander gemaakt,z,on magere release hier krijgt,maar ja een fatsoenlijke versie van Soldaat van oranje en turks fruit regio 2 met ned-subs is er ook niet volgens mij?)

De versie die in de box zit is volgens mij ook niet de echte DC want die duurt 103 minuten.

The first cuts appear in the scene where ED-209 goes beserk during the business meeting and shoots one of the young executives. The director's cut last several seconds longer and lingers over the dead body being riddled with bullets on top of the model of Detroit. The scene played out in this manner achieves almost ludicrous comic effect.


Another difference between the R-rated and unrated versions occurs when Lewis and Murphy chase Clarence's gang in the van. In the R-rated version, when Murphy shoots Bobby in the leg, you witness it as though you were looking through Murphy's eyes. However, in the unrated version, the camera zooms in on the area of of Bobby's leg being shot and graphically details the impact of each bullet.


The most extensively cut sequences involves the murder of Peter Weller's character, Murphy. The director's cut is almost a full minute longer. It shows Murphy's arm being shot off (cut completely from the R-rated version) and also includes an elaborate tracking shot that shows the back of his head exploding into the camera when he is finally shot by Clarence Boddicker. This shot is especially missed because it made use of a fully-mechanical prosthetic Murphy built by make-up special effect artist Rob Bottin. The unrated director's cut also includes a longer shot of Murphy's hand being shot off and the camera lingering on his reaction and his stump.


Several seconds were also added to the scene where RoboCop finally kills Clarence by stabbing him in the neck.

Deze scenes zitten alleen op de Critirion versie toch?

Frank
09-01-2004, 17:20
De versie die in de box zit is volgens mij ook niet de echte DC want die duurt 103 minuten.

PAL of NTSC?

mjlfadriaans
10-01-2004, 11:38
Ik had RC 1,2,3 voor 14.99 Euro dacht ik .... of was het nog gulden toen? Ik weet in ieder geval dat er 14.99 op het prijskaartje stond, bij MM destijds. Ik wilde ook alleen deel 1, maar ach, voor dat geld kon ik ze alle drie wel meenemen ;).

Dennis Kuijper
12-01-2004, 21:27
De versie die in de box zit is volgens mij ook niet de echte DC want die duurt 103 minuten.

PAL of NTSC?

weet niet,maar 103 minuten stond vermeld op http://www.imdb.com/title/tt0093870/

Frank
12-01-2004, 22:27
[quote=Frank]weet niet,maar 103 minuten stond vermeld op http://www.imdb.com/title/tt0093870/

Volgens mij wordt op de IMDB de NTSC-speelduur weergegeven.

Dennis Kuijper
13-01-2004, 15:43
[quote=Frank]weet niet,maar 103 minuten stond vermeld op http://www.imdb.com/title/tt0093870/

Volgens mij wordt op de IMDB de NTSC-speelduur weergegeven.

Zou kunnen bij usa staat 103 minuten,maar aan het begin staat 102 minuten.In iedergeval staan de uitgebreide scenes die ik eerder noemde niet op de dvd die ik nu gekocht heb. :(

Frank
30-06-2004, 10:58
Onderstaand plaatje vond ik op CeeDeeVeeDee.com. MGM heeft nu blijkbaar wel de SE los uitgebracht.

http://www.ceedeeveedee.com/DVDplaatjes/1301548.jpg

Frank
02-07-2004, 19:18
Ik heb vandaag aangeschaft (bij Music Store in Eindhoven) de SE van RoboCop met Nederlandse ondertiteling. MGM heeft de SE (disc 1 van de boxset) dus nu eindelijk wel los uitgebracht.

Mikeymo
07-07-2004, 10:21
ach ik had de boxset al, destijds nog voor 51 euro gekocht ofzo.. Nah ja, dat was om de aanschaf van m'n dvd speler te vieren :)