PDA

Bekijk de volledige versie : Wat maakt je een echte filmkenner? Bestaat dat wel?



Dan
19-12-2003, 20:35
Okey ik geef toe, ik ben nieuw hier. Ik heb ondertussen al minstens 8 berichten getikt, en helemaal verwijderd. Nieuw op deze forum dus, niet nieuw qua films kijken.

Ik vraag me dus meteen af. Wat maakt iemand een echte film-kenner?

Bestaat een echte film wijsheer wel?

Is het niet zo, dat ieder mens, bepaalde voorkeuren heeft?

Ik kan nu wel een verhaal gaan tikken van 3 pagina's, hoeveel ik From Dusk Till Dawn wel kan waarderen? Ik kan het mooi brengen, op een bepaalde manier.

Maar is het niet, dat ieder mens, een film op zijn eigen manier beleefd?

Waarom tik ik dit? Ik zat pas geleden op de moviedatabase daar, op het discussie-forum. En het viel me op, hoe men elkaar aanviel op persoonlijke voorkeuren.

Niet dat ik meteen zeg, dat het hier ook gebeurt.

Maar ik vind wel, dat recensies vaak overbodig zijn. Ik heb recensies gelezen over Dreamcatcher, waar ik toevallig het boek van gelezen heb, moet ik al die verhalen geloven dan kan ik beter die film niet huren.

Toch kom ik tussen al die drama verhalen, af en toe mensen tegen die de film te gek vinden.

Dus wat moet je doen dan???? De massa geloven, en ook gaan denken dat het een klote film is.

Of moet je dan die 5 van de 100, nagaan, en een andere weg uitgaan.

En dan erachter komen dat die film goed is.

Lang verhaal dus.

En dat betekent meteen niet dat ik een film niet ga huren als 1000 van de 1001 verteld dat de film stinkt.

Alleen de waarde van een recensie vind ik twijfelachtig.

En zelfs van de professionele mensen die een mening hebben dus.