PDA

Bekijk de volledige versie : Kapotte dvd's ook om te ruilen tegen betaling?!?!



Eric Post
20-12-2003, 00:11
mede dvd liefhebbers,

Ik heb een groot probleem, onlangs heb ik mijn zo gekoesterde versie van lord of the rings: the fellowship of the ring uitgeleend. Nu kom ik er echter achter dat er krassen op de dvd zitten waardoor deze niet goed meer afspeelt. Hij loopt dan als het ware vast. Het betreft hierbij de tweede disk van de vier in het totaal. Ik wil deze maar al te graag vervangen door een ander exemplaar maar om nou een hele box voor 40 euro te kopen gaat me toch iets te ver. Weet iemand of het ook mogelijk is om bij new line of bij a-film tegen betaling 1 losse dvd bij te bestellen? Zo me heel wat waard zijn als dat mogelijk zou zijn.

Groeten,

Eric

JFC_
20-12-2003, 02:26
Tja, vraag het ze zelf zou ik zeggen...

A-Film:
A-Film Distribution
Meeuwenlaan 98-100
1021 JL AMSTERDAM
tel: 020 3445144
fax: 020 3445145
voor video info: infovideo@a-film.nl
voor film-releases: publiciteit@a-film.nl

Succes, laat je nog even weten hoe het afloopt?

Mike Philippens
20-12-2003, 07:40
Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar is dit niet het probleem van degene die 'm heeft geleend? Als ik zie dat een uitgeleende DVD ineens bekrast is, mag de lener een nieuwe voor me kopen.

Jaap22
20-12-2003, 08:15
Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar is dit niet het probleem van degene die 'm heeft geleend? Als ik zie dat een uitgeleende DVD ineens bekrast is, mag de lener een nieuwe voor me kopen.
Dat vind ik wel zo netjes idd.

Johan van den D.
20-12-2003, 11:50
Dat is ook en reden waarom ik mijn dvd,s niet uitleen, aan niemand niet.
Als ze m zo graag willen zien dan komen ze m maar bij mij thuis bekijken.
Is nog gezellig ook dacht ik zo :wink:
In jouw geval zal ik dan ook diegene die m geleend heeft erop aanspreken.

Eric Post
20-12-2003, 12:25
ja ga ik zeker ook wel doen, maar diegene is nu op vakantie dus daar schiet ik nu niet zo gek veel mee op. Wilde namelijk even alle films achter elkaar zien voordat ik maandag bij deel drie zit.
Heb net trouwens een mailtje naar a-film gestuurd ben erg benieuwd naar hun reactie hierop. fingers crossed!!!!

HiddeV
20-12-2003, 12:30
hoop voor je dat het lukt, lukt het niet zal ik zeker diegene aan wie je m uitgeleend heb een nieuwe vragen.

Oudgebruiker3
20-12-2003, 17:02
Sterker nog, als je kunt bewijzen dat het zijn schuld is, kun je de schade op 'm verhalen.

Tom van Abeelen
20-12-2003, 17:21
Ik zo gewoon bij hem gaan klagen of in iedergeval de koste op hem behalen

Mike Philippens
20-12-2003, 21:29
Sterker nog, als je kunt bewijzen dat het zijn schuld is, kun je de schade op 'm verhalen.
Je bedoelt als in een rechtszaak of verzekering verhaal? Om deze bedragen? Lijkt me een waste of time...

Als je bedoelt dat ie gewoon die persoon er op moet aanspreken, heb je gelijk.

Oudgebruiker3
20-12-2003, 21:50
Mike, ik heb nooit gezegd dat het geen waste of time is. Waarschijnlijk kost het je zelf ook 'n paar centen ;)

...maar gefrustreerde mensen doen gekke dingen.

Mike Philippens
20-12-2003, 22:16
...maar gefrustreerde mensen doen gekke dingen.
Maar dan moet je wel errug gefrustreerd zijn voor €40... :wink:
But then again...stranger things have happened.

Eric Post
20-12-2003, 22:19
nou ja voordat ik m'n vrienden ga aanklagen moet er wel heel wat gebeuren. Dit lijkt me dan ook niet echt een logische stap. Ik ga eerst eens even kijken wat de mensen van A-film zeggen. En ik zal hem er ook wel op aanspreken als hij terug is van vakantie.
En zo gefrustreerd ben ik ook niet maar ik baal er gewoon wel van. Ben altijd vet zuinig op m'n dvd's.

Eric Post
22-12-2003, 12:44
nou losse dvd's nabestellen bij A-film wordt hem niet. Ze verkopen alleen de boxsets zoals deze ook in de winkels liggen. Aan nabestellingen van losse dvd's wordt niet gedaan.
Wel zei de vrouw die ik aan de lijn had nog iets over bepaalde schuurmiddelen die de krassen tot op zekere hoogte weg konden werken. Heeft iemand daar ervaring mee? Het klinkt mij in de oren als een soort veredelde Jif of Cif?!?!

Groeten,

Eric

rmelkert
22-12-2003, 16:58
Wel zei de vrouw die ik aan de lijn had nog iets over bepaalde schuurmiddelen die de krassen tot op zekere hoogte weg konden werken. Heeft iemand daar ervaring mee? Het klinkt mij in de oren als een soort veredelde Jif of Cif?!?!

Groeten,

Eric

Dan ga je dus de beschermlaag van de disc verdunnen? Ik dacht dat als je daarmee te ver gaat je kans krijgt dat de disc gaat oxideren, dus pas hier mee op.

theThinWhiteDuke
22-12-2003, 17:16
Geen antwoord, maar even een vraag:
Ik word regelmatig gevraagd of ik mijn DVDs uit wil lenen.
Wat zeggen jullie dan als je dat gevraagd wordt? (ik heb dus smoezen nodig)
Ik leen ze t liefst NIET uit, maar heb er toch moeite mee om ze af te wijzen....
(heb nog nooit een DVD uitgeleend, wel andere dingen en die totaal f*cked up teruggehad)

Lesley
22-12-2003, 18:00
wel andere dingen en die totaal f*cked up teruggehad
Dan heb je rare vrienden :D
Ik leen wel uit aan vrienden, en heb pas een keer een dvd terug gehad met een kras, en die heb ik ook nieuw gekregen van diegene... en dat is ook niet meer als normaal, want als ik een dvd van iemand beschadig, dan zou ik die ook voor hem/haar opnieuw kopen...

Whazzup
22-12-2003, 18:01
Geen antwoord, maar even een vraag:
Ik word regelmatig gevraagd of ik mijn DVDs uit wil lenen.
Wat zeggen jullie dan als je dat gevraagd wordt? (ik heb dus smoezen nodig)
Ik leen ze t liefst NIET uit, maar heb er toch moeite mee om ze af te wijzen....
(heb nog nooit een DVD uitgeleend, wel andere dingen en die totaal f*cked up teruggehad)

Ik zelf heb maar een zeer beperkt aantal mensen aan wie ik dvd's uitleen.
Tegen de rest zeg ik gewoon "nee", om de reden dat het anders voor mij onoverzichtelijk wordt aan wie ik wat heb uitgeleend of vanwege mogelijke beschadigingen (zijn geen eens smoezen).

stefan
22-12-2003, 18:06
Als mijn vrienden graag een film willen zien, dan komen ze hem maar bij mij kijken..dan mogen ze meteen een kratje bier meenemen voor de gezelligheid :lol: ..en ze doen het nog ook!!! Toppertje :D

Johan van den D.
23-12-2003, 09:01
Wat zeggen jullie dan als je dat gevraagd wordt? (ik heb dus smoezen nodig)Je heb geen smoezen nodig maar vertel gewoon de waarheid.
Zeg dat je dat gewoon niet doet.
Zelf doe ik dat ook zo, in het begin staan ze raar te kijken als je vertel dat je ze niet uitleen maar nu weten ze het gewoon en vragen ze er niet meer om.
En als ze de film toch willen zien kunnen ze m inderdaad ,zoals Stefan al zei, bij mij komen bekijken.
Is nog gezellig ook toch. :wink:
Kortom , geen smoezen maar de waarheid, anders maak je het alleen maar lastiger voor jezelf en voor je het weet loop je ze weer aan iedereen uit te lenen.

Acinony
23-12-2003, 09:15
nou losse dvd's nabestellen bij A-film wordt hem niet. Ze verkopen alleen de boxsets zoals deze ook in de winkels liggen. Aan nabestellingen van losse dvd's wordt niet gedaan.
Wel zei de vrouw die ik aan de lijn had nog iets over bepaalde schuurmiddelen die de krassen tot op zekere hoogte weg konden werken. Heeft iemand daar ervaring mee? Het klinkt mij in de oren als een soort veredelde Jif of Cif?!?!

Groeten,

Eric
Ik heb zelf ook een keer zo'n probleem gehad met een hele diepe pit in een dvd, dacht dat ik hem kon weggooien...
Maar ik kreeg een leuk idee:

Je hebt van die tubes voor je mobiele telefoon display weer gaaf te maken, dat werkt dus ook voor je cd/dvd's !!!!

Die pit en wat krassen zijn helemaal weg en hij speelt weer alsof nieuw.
( soms moet je wel een aantal lagen aanbrengen om het gewenste resultaat te behalen, maar heb geduld.)

Eric Post
24-12-2003, 10:05
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met zo'n dvd reparatie kit? Ik was vandaag bij de free record shop en die hadden er ook wel eens van gehoord, ze verkochten het echter niet zelf. Ze zeiden zelf wel dat het werkte trouwens.
Zijn er hier mensen die er verder nog ervaring mee hebben? Hoe duur is het eigenlijk? Het verhaal klonk mij in de oren net zoals dat verhaal van Acinony. Ze hadden het over twee tubes met spul erin eerst de ene opbrengen en vervolgens de andere. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten (en prettige kerstdagen gewenst),

Eric

Acinony
24-12-2003, 11:22
Hoe duur is het eigenlijk?
Zo'n tube voor je mobiele telefoon is ongeveer 3 - 5 euro, en is verkrijgbaar bij telefoonwinkels en ik heb ze ook gezien bij de handyman.

theThinWhiteDuke
26-12-2003, 15:28
wel andere dingen en die totaal f*cked up teruggehad
Dan heb je rare vrienden :D
Tja, t was bij 1 persoon en die is idd ook een beetje raar :wink:
Pleurde zn computeronderdelen op een gelimiteerde Boba Fett box! :evil:(geen DVD trouwens)
Schade is wel vergoed, maar don't ask how...

Bij een "el cheapo" DVD zou ik niet zo moeilijk doen, maar het gaat om mn StarWars Trilogy LaserDisc DVDs.....
"Holy Grails" in mn collectie.

Maar de oplossing is er al: als ze em kijken dan ben ik er bij.

Dr_evil
26-12-2003, 20:13
Mijn stage bedrijf van zo'n twee jaar geleden deed het 'maken' van DVD's, games etc voor videotheken er 'bij'....

Ze hadden daar een systeem voor (Fix-a-Disc oid) met 2 apparaten, een schuurmachine en een polijstmachine.. Met daarbij een speciaal goedje en speciale doekjes... Werd allemaal uit Amerika gehaald... Misschien dat je dat nog ergens kan vinden, 9 van de 10 keer hielp het namelijk... Voor zover ik weet hebben ze dat ding niet meer, maar hebben ze het doorverkocht aan de plaatselijke videoland... ;)

Na even googlen;

http://www.cdrepairman.com/images/FD500.jpg
http://www.cdrepairman.com/images/FD1500.jpg