PDA

Bekijk de volledige versie : Rotel RDV-1060



Remo van Vuuren
22-12-2003, 13:01
Heeft iemand ervaring met de Rotel RDV-1060 dvd-speler? Graag positieve als negatieve reacties. Ik heb in de winkel gezien wat het apparaat weergeeft (LOTR-TTT stond op) en was toch wel onder de indruk, een heel gedetailleerd en scherp beeld. Ik heb hem uiteraard laten aansluiten op een TV die redelijk op de mijne leek. Op het gebied van geluid heb ik echter niet echt een vergelijk kunnen maken met mijn HT-installatie. Hij klonk wel heel goed (vooral ook CD!) op een HT-installatie die ze daar hadden staan. De luidsprekers waren hetzelfde, alleen de versterker (Denon AVR3802) was beter dan de mijne (Denon AVR1801) en ik weet dat dat met mijn luidsprekers veel uitmaakt (CDM-NT serie). Ik wil in de toekomst echter de Rotel RSX-1065 of RSX-1065 receiver aanschaffen dus dat komt wel goed.
Een volgende vraag is: hoe speelt de dvd-speler gebrande DVD's af? Begin nou niet gelijk te zeuren over slechtere kwaliteit van die dingen want dat weet ik ook wel :wink: . Er gaat alleen af en toe wel eens een gebrande dvd (van een videocamera bv.) in mijn speler en ik wil graag weten of deze speler die dingen ook slikt of het enkel houdt bij originele dvd's. De mensen in de winkel wisten mij hier geen bevredigend antwoord op te geven en ze hadden uiteraard ook geen gebrande dvd in de winkel liggen, duhhh. Ik ga er nog wel eens heen met een aantal verschillende dvd's maar toch wil ik weten of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

mradem
23-12-2003, 12:33
Ik heb hem niet zien draaien maar Rotel is top kwaliteit vind ik. Helemaal icm rotel spullen is het een mooi setje. Het staat schitterend en het geluid zal zeker niet minder zijn dan het uiterlijk.

foley
23-12-2003, 13:44
Geen ervaring mee. Maar Rotel is een topmerk!

Remo van Vuuren
24-12-2003, 07:53
Bedankt voor de reacties. Jammer dat er hier niemand is die zo'n ding thuis heeft staan en mij er meer over zou kunnen vertellen.... :(

martin
05-01-2004, 19:33
Belangrijk is toch dat de speler gewoon de orginele DVD's goed afspeel qua beeld en geluid. De opnames die je zelf maakt met een camera is het geluid toch stereo en het beeld is zo goed als jou camera opneemt.

als ik naar deze specs kijkt

Allgemeines
Lesbare Discformate DVD-Audio, DVD-Video, Audio-CD (CD-R, CD-RW), Video-CD, SVCD
DVD-R, DVD+R
MP3, JPEG-Dateien von CD-R/RW, DVD-R und DVD+R
Videoformate Für PAL- und NTSC-Discs stehen als Scan-Modi Halbbildaustastung (Interlaced Scan) und Vollbildaustastung (Progressive Scan) zur Auswahl

Kan hij gewoon de DVD-R en DVD+R aan (Ik zie geen RW staan?)

Misschien is de Denon 2900 ook een optie ??