PDA

Bekijk de volledige versie : een MIN terecht als ......



R. Schaap
23-12-2003, 16:47
......een dvd op 2 fora tegelijk wordt aangeboden en je mist net de slag?

Ik ben !persoonlijk! van mening dat een min dan niet terecht is als de verkoper op beide fora aangeeft dat het tegelijk aangeboden wordt. Anders wel, want je gaat er als koper toch van uit dat je als je de snelste bent ook de koper wordt.

Kevin Baeckelandt
23-12-2003, 17:00
....dat een min dan niet terecht is als de verkoper op beide fora aangeeft dat het tegelijk aangeboden wordt....
Kan je deze optie dan toevoegen aan de poll.

Mark de Jong
23-12-2003, 17:12
Niet terecht. Gebeurt bij mij ook zo nu en dan (als verkoper dan). Dit is gewoon te vergelijken met het e-mail/PM gebeuren. Je kan via PM de eerste zijn (mits dat zo lijkt in de thread), maar via e-mail kan iemand je allang voor zijn geweest.

John Sital
23-12-2003, 17:25
ik vind dat absoluut niet terecht, dan moet je maar sneller tot een besluit komen, ik bied tegelijkertijd op dvd.nl en marktplaats dvd's aan, degene die het snelst is krijgt hem en ik pas gelijk de lijst aan.

Dirk Visser
23-12-2003, 17:59
Het zou belachelijk zijn om al voor zoiets een min te geven. Daarbij is het nooit te controleren wie de eerste is. PM / Mail verkeer gaat buiten het topic om.

Laurens ten Voorde
23-12-2003, 18:32
Naar mijn mening is een min alleen terecht als de opgestelde regels niet na worden gekomen. Of nog erger als het om oplichting gaat. Tussen een min en een min zit veeeeeel verschil. Bijv. tussen het toch niet kopen van een dvd of nooit een dvd ontvangen en er toch voor hebben betaald.

Er wordt naar mijn mening niets, over het op meerdere plaatsen aanbieden van dvd's, in de regels gesproken.

Caledonians
23-12-2003, 20:53
Ik ben van mening als er duidelijk wordt aangegeven dat de dvd op meerdere fora wordt aangeboden de min onterecht is. Misschien iets om in het regelement op te nemen. Duidelijk aangeven als je een dvd op meerdere fora aanbiedt. Zal een hoop misverstanden besparen denk ik.

-=MV=-
23-12-2003, 22:15
Ik ga met de kudde mee...

Als het aangegeven staat dat iets op meerdere fora word aangeboden moet daar geen min tegen over komen te staan.

mokka
23-12-2003, 23:53
Ik ga met de kudde mee...

Als het aangegeven staat dat iets op meerdere fora word aangeboden moet daar geen min tegen over komen te staan.

en ook al is dat NIET aangegeven dan is een min nog niet terecht, de koper kan nooit controleren of ie echt wel de snelste was.

Harry B.
24-12-2003, 16:04
Hoe kun je nou hardmaken dat je de snelste was? Onnmogelijk, en dus kun je daarvoor naar mijn mening ook nooit een MIN geven. Minnen moet je geven als:

- een deal rond is en de ander ineens weer afhaakt,
- de dvd('s) slecht verpakt worden opgestuurd,
- er niet betaald wordt.

Alexander V
26-12-2003, 12:41
Nee, vind ik onzin, tenslotte is er nog helemaal geen verkoop gesloten op het moment dat jij zegt 'ja, deze wil ik', ik ben van mening dat een min pas gegeven mag worden wanneer er daadwerkelijk sprake is van een deal tussen beide partijen, dat is in dit geval nog niet zo. Als de verkoper jou terugmailt met 'dat is ok' en daarna komt met 'oww, sorry, maar op het andere forum blah blah' dan is een min terrecht, anders niet. Ik vind ook niet dat iemand hoeft te vermelden dat een artikel op meedere sites aangeboden wordt, dat mag iedereen toch zelf weten?

Coen Vermeer
26-12-2003, 13:21
Nee vindt dit complete onzin. Als het een veiling was ja dan wel maar gewone verkoop nee.

Tom van den Hout
26-12-2003, 15:04
Nee vindt dit complete onzin. Als het een veiling was ja dan wel maar gewone verkoop nee.

Mee eens, een veiling op 2 fora tegelijk lijkt me wel heel apart ;P

Maar vind het ook gewoon onzin, je kan als 1e een post geven in de thread dat je hem wilt, terwijl iemand misschien al eerder een pm heeft gestuurd naar de verkoper. In mijn ogen hetzelfde probleem wat ik geen probleem vind.
Het wordt anders als de verkoper de hoogste prijs gaat kiezen (boven de vraagprijs dan)

Harry B.
26-12-2003, 15:40
Is er trouwens een bepaalde aanleiding dat deze poll gehouden wordt?

R. Schaap
26-12-2003, 15:50
Ja ik zal de thread nog even opzoeken....

R. Schaap
26-12-2003, 15:51
deze: http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=36747

Werner
26-12-2003, 19:23
Daarom vraag ik nu altijd bij een verkoop om mij OOK even een mail te sturen. Dan geldt voor de mails die aankomen de regel eerst is eerst. Heb laatst nog van iemand naar mijn voeten gekregen omdat ik een zelfde DVD op de beide fora tegelijk verkocht, maar omdat op het andere forum er iemand net iets sneller was.

Henk Kruse
27-12-2003, 12:01
Daarom vraag ik nu altijd bij een verkoop om mij OOK even een mail te sturen. Dan geldt voor de mails die aankomen de regel eerst is eerst. Heb laatst nog van iemand naar mijn voeten gekregen omdat ik een zelfde DVD op de beide fora tegelijk verkocht, maar omdat op het andere forum er iemand net iets sneller was.

:oops: :oops: Ehm,... ehm,.. da was ikke... Enne ja op het moment had ik inderdaad iets van :evil: :x :cry: , en was in de veronderstelling dat ik ergens gelezen had dat het niet mocht, maar dat is alleen voor een veiling van toepassing. Dus, van mijn zijde: no hard feelings :wink:

Ik ben er niet op tegen (een lekkere Kopspijkers - Rosemuller-uitspraak) dat er in de aanbieding van de DVD komt te staan dat 'ie op meerdere plaatsen staat, het kan discussie voorkomen. Maar een min, nee absoluut niet.

Henk K.

Kasper P.
27-12-2003, 16:16
Totale onzin, als iemand iets wil verkopen wil hij het zo snel mogelijk verkocht hebben dan is het toch logisch dat iemand het op verschillende plaatsen aan de man wi brengen.

marsie030
27-12-2003, 16:55
Echt totale onzin, het valt nl nooit te bewijzen.

Rob Smit
27-12-2003, 16:56
Pure onzin, maar ik denk dat de mensen die kwaad reageren als een dvd aan hun neus voorbij gaat gewoon tot tien moeten tellen en even rustig na moeten denken over hun reactie voor zij reageren (he Henk :wink: ).

Henk Kruse
27-12-2003, 18:07
Pure onzin, maar ik denk dat de mensen die kwaad reageren als een dvd aan hun neus voorbij gaat gewoon tot tien moeten tellen en even rustig na moeten denken over hun reactie voor zij reageren (he Henk :wink: ). :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: , nu maar...

:bier: :bier: :bier: :bier:

(Grootste misverstand was het lezen van de diverse regels op het forum; had ergens de klok horen vallen, maar heb de scherven niet goed teruggevonden (oud-Drents spreekwoord..))

Henk K.

Dirk Visser
29-12-2003, 19:30
Is een MIN geven terecht als een dvd op 2 fora wordt aangeboden waardoor jij de dvd niet krijgt ondanks dat je de snelste was?

Mijn standpunt was keihard nee, maar in dit geval zou er een uitzondering moeten zijn op de regel. (vind ik)

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=37165

Harry B.
29-12-2003, 20:08
Is een MIN geven terecht als een dvd op 2 fora wordt aangeboden waardoor jij de dvd niet krijgt ondanks dat je de snelste was?

Mijn standpunt was keihard nee, maar in dit geval zou er een uitzondering moeten zijn op de regel. (vind ik)

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=37165
Er zijn wel meer mensen die zich aan dat figuur irriteren. Maar normaal communiceren is er niet bij, aangezien hij kennelijk nog nooit van interpunctie heeft gehoord. Mooiste is nog dat hij de dvd's in het bewuste topic op het andere forum in de veiling heeft staan :?

toine_schoots
29-12-2003, 21:39
Nee geen min.....Tja...lijkt me gewoon logisch..soms heb je geluk en soms is iemand anders gelukkig....Nee een min daar moet je echt meer voor doen...(of juist nix...)
Greetz,
Toine

Werner
31-12-2003, 15:13
:oops: :oops: Ehm,... ehm,.. da was ikke... Enne ja op het moment had ik inderdaad iets van :evil: :x :cry: , en was in de veronderstelling dat ik ergens gelezen had dat het niet mocht, maar dat is alleen voor een veiling van toepassing. Dus, van mijn zijde: no hard feelings :wink:

'Tuurlijk niet. :) Ik kon alleen niet sneller antwoorden omdat ik net uit vakantie ben...

X
10-01-2004, 14:53
Ik vind het niks met de min te maken hebben hoor. Ik bied mijn DVD´s ook op twee fora aan en daarbij ook nog eens op bv marktplaats. Wie
het eerste is heeft de DVD en verkocht is verkocht.

Het is iets anders als het gaat om veiling!!!

skank
10-01-2004, 15:55
niet terecht. punt.

JFC_
15-01-2004, 16:59
Ook ik vind het niet terecht.
Maar ik denk dat het ook iets met benadering te maken heeft.
Als ik hier een DVD kan kopen, is in 99% van de gevallen altijd goedkoper dan in de winkel.
Ik beschouw het dus als een buitenkansje als ik hier iets kan kopen voor een leuk prijsje, NIET ALS EEN RECHT!
Maw, ben ik de eerste die reageert heb ik een buitenkansje, ben ik niet de eerste dan heb ik pech, simple is that!

Maar even een andere vraag voor Rein, stel je nou voor dat iemand een min uitdeelt aan iemand voor iets waar jij/de crew het in principe niet mee eens is/zijn, wat gebeurt er dan met dat minnetje eigenlijk?
Begrijp me goed, dat is niet van toepassing voor me ofzo maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Wie bepaalt er nu eigenlijk wat een min is en wat niet?

R. Schaap
15-01-2004, 22:53
Ook ik vind het niet terecht.
knip

Maar even een andere vraag voor Rein, stel je nou voor dat iemand een min uitdeelt aan iemand voor iets waar jij/de crew het in principe niet mee eens is/zijn, wat gebeurt er dan met dat minnetje eigenlijk?
Begrijp me goed, dat is niet van toepassing voor me ofzo maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Wie bepaalt er nu eigenlijk wat een min is en wat niet?

Als ik een min gegeven zie staan waarmee ik het niet mee eens ben, omdat hij bijvoorbeeld veels te zwaar reageert. Dan ken ik de min niet toe. Ik stuur dan even wat pms, 1 naar de gever en 1 naar het slachtoffer. Hun antwoorden zijn dan uiteraard doorslaggevend of ik de min alsnog toeken.

Bijvoorbeeld:
Meneer A geeft een min aan Meneer B omdat meneer B de dvd niet met een wc papiertje erin had verstuurd. Hierdoor was de dvd losgeraakt, maar niet beschadigd.

Persoonlijk vind ik dat je hiervoor echt geen min hoeft te geven, dat is veel te zwaar. Meneer B vind het blijkbaar niet nodig om er een wc papiertje bij te doen, dat is zijn goed recht lijkt mij.
Meneer A moet dan naar mijn mening geen min geven.

Als ik dit beide heren pm dan is het tot nu toe altijd zo geweest dat Meneer A inzag dat hij wat overdreven reageerde. En als dan Meneer A het ermee eens is dat de min overdreven is, dan ken ik hem niet toe.
Eveneens is het een voordeel dat Meneer B inziet dat het toch wel gewenst is om dvd's te versturen inclusief wcpapiertje.

Twee vliegen in 1 klap!!

Aldus mijn methode.....

JFC_
16-01-2004, 07:10
OK Rein, dankjewel voor dit heldere antwoord.
Goede en nette werkwijze, mijn complimenten! (y)

R. Schaap
17-01-2004, 20:59
He, beetje laat maar bedankt!!

rkrijger
23-02-2004, 18:55
Bijvoorbeeld:
Meneer A geeft een min aan Meneer B omdat meneer B de dvd niet met een wc papiertje erin had verstuurd. Hierdoor was de dvd losgeraakt, maar niet beschadigd.

Is een MIN terecht als het een *gebruikt* WC-papiertje betreft?!?

:)

Sorry, is een open deur. Rein, ik vind dat je heel erg goed werk verricht. Waar haal je de tijd vandaan?!? Ik heb al een paar keer met je te maken gehad als handelaar en als bemiddelaar bij een handelconflict. Ik heb alleen maar goede ervaringen met je. Ook al gooi je wel eens een slotje op een thread van me! :)

R. Schaap
24-02-2004, 12:03
graag gedaan! Ik doe het voor iedereen hoor.

rkrijger
24-02-2004, 12:37
graag gedaan! Ik doe het voor iedereen hoor.

Zit dat nou lekker?!? Al die veren in je kont... :)

R. Schaap
24-02-2004, 12:54
ja op het moment wel, maar soms is het een hele harde schop hoor!

rkrijger
24-02-2004, 14:32
ja op het moment wel, maar soms is het een hele harde schop hoor!

Ach ja, ik kreeg vanmorgen ook even een tikje in een andere thread. Naar mijn idee ook niet helemaal terecht. Het schijnt erbij te horen...

Jean de le Bon
24-02-2004, 17:38
Ik ben er ook niet voor een min te geven in dit soort situaties.
Een min geef je als je je benadeeld voelt of onheus behandeld.
Ik voel me niet onheus behandeld als ik ja zeg tegen een verkoper en de film blijkt al weg te zijn. Pech, volgende keer beter.
Maar dan geen min voor die verkoper!!

Christiaan Sauer
29-02-2004, 02:32
Ook ik vind het niet terecht.
knip

Maar even een andere vraag voor Rein, stel je nou voor dat iemand een min uitdeelt aan iemand voor iets waar jij/de crew het in principe niet mee eens is/zijn, wat gebeurt er dan met dat minnetje eigenlijk?
Begrijp me goed, dat is niet van toepassing voor me ofzo maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Wie bepaalt er nu eigenlijk wat een min is en wat niet?

Als ik een min gegeven zie staan waarmee ik het niet mee eens ben, omdat hij bijvoorbeeld veels te zwaar reageert. Dan ken ik de min niet toe. Ik stuur dan even wat pms, 1 naar de gever en 1 naar het slachtoffer. Hun antwoorden zijn dan uiteraard doorslaggevend of ik de min alsnog toeken.


Daar heb ik even een vraagje over :)

Een tijdje geleden hadden mrwhite87 en ik een deal gesloten over de verkoop van een dvd. De deal was al volledig rond, en ik had mijn gegevens al doorgeven. Het enige dat er nog moest gebeuren was het geld ontvangen, en de dvd op de bus doen zogauw ik zijn gegevens ontvangen had. Daarintegen ontving ik een pm van hem waarin hij na het sluiten van de deal met de mededeling kwam dat de deal niet meer doorging. Dat is in mijn ogen geen stijl. Kun je een dvd ergens anders goedkoper krijgen had je beter moeten zoeken van te voren, en niet na het sluiten van een deal. Dat is in mijn ogen geen stijl. Hiervoor heeft hij dus een min gekregen. Echter, in de tussentijd is de grote lijst bijgwerkt, maar de min is nergens terug te vinden?
Alvast bedankt (y) (als je wilt heb ik er nog pm's van)

Harry B.
29-02-2004, 17:20
Ook ik vind het niet terecht.
knip

Maar even een andere vraag voor Rein, stel je nou voor dat iemand een min uitdeelt aan iemand voor iets waar jij/de crew het in principe niet mee eens is/zijn, wat gebeurt er dan met dat minnetje eigenlijk?
Begrijp me goed, dat is niet van toepassing voor me ofzo maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Wie bepaalt er nu eigenlijk wat een min is en wat niet?

Als ik een min gegeven zie staan waarmee ik het niet mee eens ben, omdat hij bijvoorbeeld veels te zwaar reageert. Dan ken ik de min niet toe. Ik stuur dan even wat pms, 1 naar de gever en 1 naar het slachtoffer. Hun antwoorden zijn dan uiteraard doorslaggevend of ik de min alsnog toeken.


Daar heb ik even een vraagje over :)

Een tijdje geleden hadden mrwhite87 en ik een deal gesloten over de verkoop van een dvd. De deal was al volledig rond, en ik had mijn gegevens al doorgeven. Het enige dat er nog moest gebeuren was het geld ontvangen, en de dvd op de bus doen zogauw ik zijn gegevens ontvangen had. Daarintegen ontving ik een pm van hem waarin hij na het sluiten van de deal met de mededeling kwam dat de deal niet meer doorging. Dat is in mijn ogen geen stijl. Kun je een dvd ergens anders goedkoper krijgen had je beter moeten zoeken van te voren, en niet na het sluiten van een deal. Dat is in mijn ogen geen stijl. Hiervoor heeft hij dus een min gekregen. Echter, in de tussentijd is de grote lijst bijgwerkt, maar de min is nergens terug te vinden?
Alvast bedankt (y) (als je wilt heb ik er nog pm's van)
Een schoolvoorbeeld voor een min Christiaan :o

Christiaan Sauer
07-03-2004, 16:12
Rein?

R. Schaap
07-03-2004, 19:16
Hier was toendertijd wel iets mee waardoor ik de min niet gaf kan ik me herinneren, ik moet dit even terugzoeken en dat zal ik zeker deze week doen. Ik kom net terug uit de sneeuw, dus geef me aub die tijd.

'Echte' reactie houd je dus nog tegoed van me.

Christiaan Sauer
07-03-2004, 21:11
Leuke vakantie gehad? Zal haast wel ;) Reactie zie ik wel verschijnen :) Wist niet dat je net terug was :)