PDA

Bekijk de volledige versie : Shawshank Redemption SE begin 2004



R. Schaap
23-12-2003, 22:38
Volgens www.dvdcompare.org.uk komt er begin 2004 eindelijk een schitterende versie van deze film. Ik kijk er echt naar uit!!!! Het audiocommentaar moet om te smullen zijn natuurlijk.
happy happy joy joy :D

pavko
23-12-2003, 22:58
Zomaar? Als donderslag bij heldere hemel?

Ik dacht dat we daar nog tot 2005 op moesten wachten...

Als het waar is, is dat mooi nieuws.

Steve Muller
23-12-2003, 23:04
Ik krijg de link niet geopend :cry:

R. Schaap
23-12-2003, 23:06
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=216

en dan onderaan bij IMPORTANT NOTE:....

Kars
23-12-2003, 23:43
Dat zou wel bijzonder mooi zijn, nog wat meer bevestigingen hiervan?

Lex v/d Moolen
24-12-2003, 00:09
Was dacht ik al een draadje van en ja hoor :
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12186

Mr_Orange
24-12-2003, 00:10
Wel goed lezen:



There's a remastered 10th anniversary US cinema re-release scheduled for Jan/Feb 2004, and a 10th anniversary Special Edition DVD scheduled for late 2004 (before christmas).


Dus begin 2004 als re-release in de bioscoop in de VS, en pas eind 2004 op DVD... Nog even wachten dus, ben ik bang.

FrankGuthrie
15-01-2004, 22:19
Effe deze omhoog getrapt, maareeh ik zag vandaag bij de Mediamarkt dat deze film te koop is voor 9 euri, ikke natuurlijk :shock:

Maar laaste tijd ben ik krititsch geworden over geluid en beeld. Geen 4:3 meer, gelukkig is deze filmversie (geen SE) 1.85:1, alleen bij geluid stond Dobly Prologic 4.1 :?: => gewoon stereo 2.0/2.1 dus. Nou heb ik deze film al 2x gezien, en is 5.1 niet echt nodig, maar het heeft toch meerwaarde, zei toch al dat ik kritisch ben geworden.

Ben ik nou te kritisch en gewoon kopen die hap of wachten op SE(gaat nu even niet om verhaal, maar om beeld en audio)?

R. Schaap
15-01-2004, 22:24
wachten!!

FrankGuthrie
15-01-2004, 23:11
wachten!!

:P Kort maar krachtig

Joost v.d. Ham
16-01-2004, 21:45
kopen! (als je hem nog nooit gezien hebt)
;)

wushu-4-ever
16-01-2004, 21:59
Als je hem dan toch nog niet gezien heb, kun je hem beter huren en w8en op een SE!

Wanneer die komt is helaas een GROOT raadsel. :?

Dennis Kuijper
16-01-2004, 22:14
Gewoon kopen voor 10 euro,kan wel weer uitgesteld worden.

FrankGuthrie
17-01-2004, 18:34
Gewoon kopen voor 10 euro,kan wel weer uitgesteld worden.

Nee ik heb de fim al gezien, maar als de DVD zo slecht is behandeld, met 2.0 geluid dan wacht ik wel op de SE

Martijn Beunk
01-02-2004, 09:24
Ondanks dat de kwaliteit niet zo fantastisch is, blijft deze film een verademing. Als zou ik een oude video hebben en deze film alleen op een versleten videoband hebben, zou ik er nog niet aan denken deze weg te doen. Deze film behoort zeker, naar mijn mening dan, tot de beste 25 film aller tijden!!!

Cloud
01-02-2004, 13:31
Gelezen op comingsoon.net (en zij hebben het van variety.com):

Darabont says he is working on the 10th-anniversary DVD of The Shawshank Redemption, which will include 90 minutes of extras such as his commentary, documentaries and a parody of the film. A theatrical re-release is planned for September, adds the trade.

Dus de SE zal na september pas komen? :cry:
Ik wacht hier al zolang op. Verschillende keren bijna de oude versie meegenomen, maar uiteindelijk toch gewacht.

Paul H.
24-10-2004, 12:24
Ik heb momenteel die Three-disc special edition in bezit van de UK. Nette uitgave met behoorlijk aantal extra's. Maar wat ik me nu afvraag is... Komt deze dvd ook nog in Nederland uit? En belangrijker zo ja wanneer want ik heb toch liever dvd's met NL subs. Deze gaat dan ook weer in de uitverkoop.

Wizz-Art
24-10-2004, 13:11
Ik heb momenteel die Three-disc special edition in bezit van de UK. Nette uitgave met behoorlijk aantal extra's. Maar wat ik me nu afvraag is... Komt deze dvd ook nog in Nederland uit? En belangrijker zo ja wanneer want ik heb toch liever dvd's met NL subs. Deze gaat dan ook weer in de uitverkoop.

Ondanks dat mn engels uitstekend is heb ik ook graag dat deze gewoon in NLO komt, ik heb wel de kale versie maar deze film verdiend gewoon beter..

Paul H.
24-10-2004, 15:23
Ik heb de film al wel gezien, maar om een film nu alleen te kijken? Toch leuk als er mensen meekijken, maar die willen alleen kijken als er NL subs bijzitten. Maar ik geloof nooit dat in Nederland zo'n nette editie uitkomt als in UK en de regio 1 versie.

Paul H.
26-10-2004, 09:17
Er komen 2 edities uit in Nederland een 2-disc versie en een 2-disc limited edition met cd en boekje. Ga denk ik voor de limited edition omdat als ik het zo zie op de plaatjes die ik gezien heb lijkt of deze met digipack is.

Steve Muller
26-10-2004, 09:24
Er komen 2 edities uit in Nederland een 2-disc versie en een 2-disc limited edition met cd en boekje. Ga denk ik voor de limited edition omdat als ik het zo zie op de plaatjes die geplaatst zijn bij filmtotaal deze met digipack is.

Heb je hier ook plaatjes van en weet je ook wanneer deze uitkomen :?:

Paul H.
26-10-2004, 09:31
Ik zag net dat iemand bij algemeen een keer een website heeft doorgegeven.

www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=3468

Steve Muller
26-10-2004, 10:00
Ik zag net dat iemand bij algemeen een keer een website heeft doorgegeven.

www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=3468

Deze link gaat over de Regio 1 versie :!:

rkrijger
26-10-2004, 13:47
Ik heb niet heel deze thread doorgeworsteld, dus misschien is het al vermeld, maar op play.com staat dat, ten opzichte van de orginele release, alleen de extra's anders zijn. Dus GEEN opgepoetst beeld en/of geluid...

Paul H.
27-10-2004, 10:47
Dan heb ik een fout gemaakt sorry.

wheeler
28-10-2004, 17:16
Is er al bekend wanneer de nederlandse release gepland is?

FrankGuthrie
09-03-2005, 00:30
Is er al bekend wanneer de nederlandse release gepland is?

ik zit er nog steeds op te wachten :evil: :? :x :cry: :(

DMaarten
23-03-2005, 11:25
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

FrankGuthrie
23-03-2005, 12:44
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

hare
24-03-2005, 20:00
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

Of je kunt natuurlijk gewoon beslissen in het buitenland te gaan bestellen. Heb je de zaken niet alleen eerder, maar ook goedkoper 8)

Cor van S.
24-03-2005, 20:06
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

Of je kunt natuurlijk gewoon beslissen in het buitenland te gaan bestellen. Heb je de zaken niet alleen eerder, maar ook goedkoper 8)

En welke versie is dan de mooiste kwa verpakking en extra's ?

Ik mis dit meesterwerk namelijk nog in mijn collectie

hare
24-03-2005, 20:21
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

Of je kunt natuurlijk gewoon beslissen in het buitenland te gaan bestellen. Heb je de zaken niet alleen eerder, maar ook goedkoper 8)

En welke versie is dan de mooiste kwa verpakking en extra's ?

Ik mis dit meesterwerk namelijk nog in mijn collectie

De R1 really limited edition natuurlijk. Deze dvd is bijna nog op de release datum uit de schappen gehaald door verkeerde licentierechten voor het bijbehorende boekje.

En anders gewoon voor de normale R1 SE gaan, heeft de beste beeldkwaliteit.

Godbluff
24-03-2005, 20:21
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

Of je kunt natuurlijk gewoon beslissen in het buitenland te gaan bestellen. Heb je de zaken niet alleen eerder, maar ook goedkoper 8)

En welke versie is dan de mooiste kwa verpakking en extra's ?

Ik mis dit meesterwerk namelijk nog in mijn collectie

Lastige vraag. Als geheel vind ik de US versie mooier: 2 disc editie van de film plus een boekje (80 pagina's), plus een soundtrack cd. Het geheel zit in een zilverkleurige relatief dunne verpakking. De engelse versie mist het boekje en de sountrack maar bevat een 3e dvd met interviews/docu's. Het geheel zit verpakt in een driedubbele gatefold.

Tim k
24-03-2005, 20:23
ik een paar jaar geleden de laatste 15-20 minuten gezien en dat was genoeg om te weten dat ik deze aan moet schaffen. Heb lang gewacht op de S.E., maar ik denk dat ik toch toe ga geven aan de huidige ( goekope ) versie.

FrankGuthrie
26-03-2005, 01:21
is er al nieuws over de NL release van deze meestelijke film? We worden wel flink genaaid hier
:(

Inderdaad, en maar zeiken over kopieren! Als deze niet te vekrijgen is, dan wordt ie lekker gedownd en gebrand. Maatschappijen hebben het nog steeds niet door.

Of je kunt natuurlijk gewoon beslissen in het buitenland te gaan bestellen. Heb je de zaken niet alleen eerder, maar ook goedkoper 8)

Ja, twijfel, maar wil gewoon Ned ondertitels. Mijn Engels is gewoon goed, maar toch. Waarom kan deze release niet uitgebracht worden in Nederland? In de UK kan het wel!

DMaarten
07-04-2005, 12:02
Iemand al meer info wanneer deze eindelijk hier komt?

Filmgek
10-04-2005, 17:58
Guys, het heeft allemaal te maken met rechten, en dus ook geld.
In Amerika en Engeland zijn de rechten onder verschillende maatschappijen, in NL is t wéér n ander.
Mocht men een SE uit willen brengen, zal men de rechten van de special features moeten kopen. Dit kost n hoop geld. Meestal zijn de distributeurs daar te zuinig voor, omdat ze (toch vaak terecht) denken, dat men niet massaal die SE gaat kopen. Kan je wel roepen.....Hallo, iedereen hier wil m hebben..... Maar wij, film- en dvd-liefhebbers 8) , zijn slechts een kleine groep van het dvd kopende publiek. T zal Jan met de Korte Achternaam in Lutjebroek :bier: worst wezen of er n SE komt van deze film. Snappie?
Troep wint t altijd van kwaliteit. Gewoonweg, omdat men troep wil, want dat is de smaak van heel veel mensen. T is helaas niet anders.
1 oplossing. Leer jezelf zo goed mogelijk engels (pak ook n woordenboek erbij, als je t niet weet), en geniet van films met bv. engelse ondertitels, die er heel vaak bij zitten bij de discs uit de UK en USA. Dan hoef je nooit meer te wachten op n NL release die toch niet komt. T is maar n kleine tip.

hare
10-04-2005, 18:01
1 oplossing. Leer jezelf zo goed mogelijk engels (pak ook n woordenboek erbij, als je t niet weet), en geniet van films met bv. engelse ondertitels, die er heel vaak bij zitten bij de discs uit de UK en USA. Dan hoef je nooit meer te wachten op n NL release die toch niet komt. T is maar n kleine tip.

En het kan echt wel zonder woordenboek hoor. We leren hier allemaal netjes Engels op school en dan kijken we ook nog eens allemaal films en tv programma's in het Engels. Daar moet toch wel iets van zijn blijven hangen he? ;)

Mathieu Ghekiere
10-04-2005, 18:06
Mijn engels is ook in orde, maar toch heb ik graag films met nederlandse ondertitels, ook voor als mensen komen kijken naar een film is het gemakkelijker, dacht ik, om hen de film aan te bieden met nederlandse ondertitels.
Ik vind dat wij ook mooie releases verdienen hoor, kijk naar Eternal Shine of the Spotless Mind: wij zijn een van de meest bevoorrechte landen. Sommige dvd maatschappijen weten tenminste hoe ze het moeten aanpakken, met respect voor hun klanten...

Filmgek
10-04-2005, 18:34
uiteindelijk draait t om de centen in onze maatschappij. t heeft niet zoveel met respect te maken, of dat wij het "verdienen". dat weet iedereen nu onderhand toch wel?

hare
10-04-2005, 20:38
Mijn engels is ook in orde, maar toch heb ik graag films met nederlandse ondertitels, ook voor als mensen komen kijken naar een film is het gemakkelijker, dacht ik, om hen de film aan te bieden met nederlandse ondertitels.
Ik vind dat wij ook mooie releases verdienen hoor, kijk naar Eternal Shine of the Spotless Mind: wij zijn een van de meest bevoorrechte landen. Sommige dvd maatschappijen weten tenminste hoe ze het moeten aanpakken, met respect voor hun klanten...

Ahum....sorry...., wat zei je?!?

Wij zijn een van de meest bevoorrechte landen?

Haha, dat kan je toch niet menen? Noem eens wat geweldige uitgaves die we hier in ons landje hebben gehad dan?

En wat je zegt betreffende dat mensen langs kunnen komen die nl subs willen hebben...sinds wanneer koop je dvds voor anderen?

Filmgek
10-04-2005, 22:21
Ik snap wat je zegt. Ik snap ook wel dat je je plezier wilt delen met anderen, heb ik ook. Maar ik laat mn keuzes inderdaad niet leiden door wel of geen NL subs. Wat dat betreft ben ik t eens met Hare. En bevoorrecht vind ik ons land zeker niet op dvd-gebied. Kan ook niet. Ik bedoel, t is en blijft een klein landje.

Joris van Laarhoven
11-04-2005, 17:31
Als het een film als La règle du jeu of Tokyo story is kijk ik hem toch wel alleen of soms met mijn vader, maar juist bij The Shawshank Redemption, die mijn zusjes en broertjes en moeder ook geweldig vinden naar ik aanneem zou ik graag een fatsoenlijke NLO versie hebben.

Maar niemand weet dus wanneer 'ie hier uitkomt?

Filmgek
11-04-2005, 22:38
t is niet een kwestie van wanneer. dat zou impliceren dat het wel gepland staat. en dat is niet zo.
het is dus een kwestie van óf ie wel uitkomt.......
sorry dude. :(

Mathieu Ghekiere
29-07-2005, 12:26
Mijn engels is ook in orde, maar toch heb ik graag films met nederlandse ondertitels, ook voor als mensen komen kijken naar een film is het gemakkelijker, dacht ik, om hen de film aan te bieden met nederlandse ondertitels.
Ik vind dat wij ook mooie releases verdienen hoor, kijk naar Eternal Shine of the Spotless Mind: wij zijn een van de meest bevoorrechte landen. Sommige dvd maatschappijen weten tenminste hoe ze het moeten aanpakken, met respect voor hun klanten...

Ahum....sorry...., wat zei je?!?

Wij zijn een van de meest bevoorrechte landen?

Haha, dat kan je toch niet menen? Noem eens wat geweldige uitgaves die we hier in ons landje hebben gehad dan?

En wat je zegt betreffende dat mensen langs kunnen komen die nl subs willen hebben...sinds wanneer koop je dvds voor anderen?

Ik had het bij die bevoorrechte landen specifiek over het voorbeeld van Eternal Sunshine of the Spotless Mind, als voorbeeld om te tonen dat het wél mogelijk is om ons klein landje toch een van de mooiste releases te geven :wink: Sorry voor het misverstand.

En ik koop dvd's natuurlijk voor mezelf, maar is het dan zo vreemd dat ik graag eens mensen uitnodig om films te komen zien en hen dat dan ook liefst kan aanbieden met nederlandse ondertitels?
(btw: sorry voor het late antwoord)

hare
29-07-2005, 17:02
Mijn engels is ook in orde, maar toch heb ik graag films met nederlandse ondertitels, ook voor als mensen komen kijken naar een film is het gemakkelijker, dacht ik, om hen de film aan te bieden met nederlandse ondertitels.
Ik vind dat wij ook mooie releases verdienen hoor, kijk naar Eternal Shine of the Spotless Mind: wij zijn een van de meest bevoorrechte landen. Sommige dvd maatschappijen weten tenminste hoe ze het moeten aanpakken, met respect voor hun klanten...

Ahum....sorry...., wat zei je?!?

Wij zijn een van de meest bevoorrechte landen?

Haha, dat kan je toch niet menen? Noem eens wat geweldige uitgaves die we hier in ons landje hebben gehad dan?

En wat je zegt betreffende dat mensen langs kunnen komen die nl subs willen hebben...sinds wanneer koop je dvds voor anderen?

Ik had het bij die bevoorrechte landen specifiek over het voorbeeld van Eternal Sunshine of the Spotless Mind, als voorbeeld om te tonen dat het wél mogelijk is om ons klein landje toch een van de mooiste releases te geven :wink: Sorry voor het misverstand.

En ik koop dvd's natuurlijk voor mezelf, maar is het dan zo vreemd dat ik graag eens mensen uitnodig om films te komen zien en hen dat dan ook liefst kan aanbieden met nederlandse ondertitels?
(btw: sorry voor het late antwoord)

Haha, je dacht er ineens aan dat je hier nog eens moest antwoorden ;)

Nouja, als er mensen bij me langskomen die film willen zien of lenen moeten ze het maar doen met Engelse subs. Vinden ze dat niks hebben ze pech gehad. Ik ga me toch niet rekening zitten houden met anderen bij het aanleggen van m'n collectie :roll:

Maar goed, das mijn mening. Als jij wel graag rekening houdt met anderen: Go for it!

Filmgek
29-07-2005, 18:25
voor beide partijen is er wat te zeggen.
ik vind t erg leuk om een film te "delen" met iemand, om t maar even zo te noemen. iemand ook die ervaring laten hebben van dat mooie verhaal en die emoties. omdat anderen in tegenstelling tot mezelf engelse subs niet gewend zijn, zal ik een NL editie kopen, mits het dezelfde leuke extra's heeft als een andere editie.
maar mocht er bv. op R1 n veel mooiere versie verkrijgbaar zijn, kies ik toch voor die, omdat dan mijn eigen verzamel-prioriteiten die overhand nemen. en gelukkig zijn er wat sites die de edities uit de verschillende regio's vergelijken, zoals Rewind.

hare
29-07-2005, 18:35
voor beide partijen is er wat te zeggen.
ik vind t erg leuk om een film te "delen" met iemand, om t maar even zo te noemen. iemand ook die ervaring laten hebben van dat mooie verhaal en die emoties.

Begrijp me niet verkeerd. Dat vind ik zelf ook erg leuk.

Maar zij moeten zich maar willen aanpassen niet ik.

Filmgek
29-07-2005, 18:41
ja pcies. dat bedoel. gewoon wara mogelijk en anders vette pech. kiezen we wel n andere film uit. ik gooi zelf altijd 3, 4, 5 titels in de aanbieding. kan men kiezen. heel democratisch. zijn natuurlijk wel allemaal keuzes die ik wel wil kijken.... :wink:

hare
29-07-2005, 18:44
ja pcies. dat bedoel. gewoon wara mogelijk en anders vette pech. kiezen we wel n andere film uit. ik gooi zelf altijd 3, 4, 5 titels in de aanbieding. kan men kiezen. heel democratisch. zijn natuurlijk wel allemaal keuzes die ik wel wil kijken.... :wink:

Hoe bedoel je ja precies? Je zegt net dat je als het even kan de film met Nl subs koopt.

Ik koop pertinent geen Nl subs, als bezoek dan de film maar niet wil zien hebben ze pech gehad.

Ik denk dat nog 5 a 10% van mijn collectie Nl subs heeft en ik ben nog steeds aan het verminderen ;)

hare
29-07-2005, 18:50
Net even nagekeken met profiler.

Van de 283 films die ik heb zijn er nog maar 8 met Nl subs, en dan heb ik de Chaplin Collectie als 1 gerekend.

Das 2,8%

Nu dat laatste kleine beetje ook maar snel verkopen ;)

Filmgek
29-07-2005, 23:21
ja als ze erop staan........
ik bedoel, ikzelf zal ze nooit aanzetten voor mezelf. ik zet indien aanwezig engelse subs aan. maar als er bezoek is, én toevallig heeft de dvd dan NL subs, zet ik t aan voor t bezoek. ik lees t toch niet.
pertinent niet....zou ik niet zeggen dus. ik kan me wel voorstellen dat je je eraan stoort. mij boeit t niet zo heel erg dan. vind t bij n serie zoals ER, met veel technisch en snel gebabbel toch fijn, die NL subs. maar da's dan ook ff t enige dat ik nu kan bedenken. voor de rest inderdaad niet. maar tis nooit n reden om n dvd niet te kopen, die subs.
dwalen we al af van t onderwerp? :lol:

hare
29-07-2005, 23:26
ja als ze erop staan........
ik bedoel, ikzelf zal ze nooit aanzetten voor mezelf. ik zet indien aanwezig engelse subs aan. maar als er bezoek is, én toevallig heeft de dvd dan NL subs, zet ik t aan voor t bezoek. ik lees t toch niet.
pertinent niet....zou ik niet zeggen dus. ik kan me wel voorstellen dat je je eraan stoort. mij boeit t niet zo heel erg dan. vind t bij n serie zoals ER, met veel technisch en snel gebabbel toch fijn, die NL subs. maar da's dan ook ff t enige dat ik nu kan bedenken. voor de rest inderdaad niet. maar tis nooit n reden om n dvd niet te kopen, die subs.
dwalen we al af van t onderwerp? :lol:

Nee toch? ;)

Er is niks meer te zeggen over deze release, is toch al uit toch? :lol:

Filmgek
30-07-2005, 00:02
ja als ze erop staan........
ik bedoel, ikzelf zal ze nooit aanzetten voor mezelf. ik zet indien aanwezig engelse subs aan. maar als er bezoek is, én toevallig heeft de dvd dan NL subs, zet ik t aan voor t bezoek. ik lees t toch niet.
pertinent niet....zou ik niet zeggen dus. ik kan me wel voorstellen dat je je eraan stoort. mij boeit t niet zo heel erg dan. vind t bij n serie zoals ER, met veel technisch en snel gebabbel toch fijn, die NL subs. maar da's dan ook ff t enige dat ik nu kan bedenken. voor de rest inderdaad niet. maar tis nooit n reden om n dvd niet te kopen, die subs.
dwalen we al af van t onderwerp? :lol:

Nee toch? ;)

Er is niks meer te zeggen over deze release, is toch al uit toch? :lol:

wel een SE in engeland.

Mathieu Ghekiere
30-07-2005, 04:05
Hare,

de reden van mijn late antwoord was omdat ik plots nog eens nieuwsgierig was naar of die SE hier nu al uit was of niet, want het viel me op dat ik hem NOG ALTIJD niet had zien staan hier.
En ik wist dat er een thread over bestond die ik es had gelezen, dus zocht ik die op, en tot mijn eigen verbazing zag ik dat ik er al zelfs een bericht had in gepost :)

yohan
30-07-2005, 18:20
Universal Benelux is bezig de extra's te clearen voor een Nederlandse release. Datum is nog niet bekend.

Mathieu Ghekiere
30-07-2005, 20:43
Dat klinkt goed :)

Anonymous
08-08-2005, 23:36
Krijgen wij ook zon mooi blik erbij met een groot schip die op de Titanic lijkt en niets met de film te maken heeft zoals de Japanse uitgave???

yohan
09-08-2005, 07:39
Krijgen wij ook zon mooi blik erbij met een groot schip die op de Titanic lijkt en niets met de film te maken heeft zoals de Japanse uitgave???

Ga maar uit van de Britse versie (amazon.co.uk)

hare
09-08-2005, 10:13
Krijgen wij ook zon mooi blik erbij met een groot schip die op de Titanic lijkt en niets met de film te maken heeft zoals de Japanse uitgave???

WTF!?!?!

Niks met de film te maken heeft. Ga toch lekker een eindje fietsen :roll:

Of de film kijken natuurlijk :lol:

Anonymous
09-08-2005, 10:33
Ik zou zeggen screenshot?

hare
09-08-2005, 10:48
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

wushu-4-ever
09-08-2005, 10:49
Ik zou zeggen screenshot?
No offense, maar dit is wel een beetje een blunder! :lol:

Waarom denk je anders dat dat ding er bij zit? Voor de lol? :wink:

*TIMMIE*
09-08-2005, 11:05
Whahahaha... Je zou toch eens beter moeten opletten. Dat blik zit op een cruciaal punt in de film!

TheGodfather
09-08-2005, 12:43
Ik zou zeggen screenshot?
No offense, maar dit is wel een beetje een blunder! :lol:

Waarom denk je anders dat dat ding er bij zit? Voor de lol? :wink:
nee man, als promotie voor de SE van Titanic die in oktober uit komt. Wat denk jij dan?? :twisted: :twisted:

:lol: ;)

Anonymous
11-08-2005, 16:37
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

hare
11-08-2005, 17:02
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.

Pindarots
11-08-2005, 17:03
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

Ga de film nog eens kijken. En kijk deze keer eens wat verder dan het eerste half uur :?

Steve Muller
11-08-2005, 17:11
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

Gewoon kijken Marc. Dit is echt een superfilm 8) Dan weet je tenminste ook waarom deze giftset er zo uitziet :wink:

Lex v/d Moolen
11-08-2005, 17:27
Het schip is overigens de "Queen Mary" en niet de "Titanic" :wink:


Dit las ik onlangs op een fansite:


Another symbol that could go by easily unnoticed is the picture of
the R.M.S. Queen Mary on the lid of the tin box. The RMS Queen Mary was launched on September 26, 1934 to symbolize the end of the worldwide depression. The ship has lasted through a world war and set the standard for liners (Guinn 1). This ship in many ways is like Andy. His escape from Shawshank symbolizes the end to the long and unjust battle that he was forced to fight. He is also the beacon that Red looks to for an example of how to truly live.

Anonymous
11-08-2005, 18:07
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.


Dat ding komt 2 tellen voor in de film. Trek jij je er maar lekker op af:)
Ik ga met mn touw van LOTR giftset spelen. :P

hare
11-08-2005, 18:20
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.


Dat ding komt 2 tellen voor in de film. Trek jij je er maar lekker op af:)
Ik ga met mn touw van LOTR giftset spelen. :P

Sorry hoor, maar wat ben jij een zielige loser. Eerst een of andere domme opmerking maken en dan alles zo draaien alsof ik, of ieder ander die de giftset iig wel begrijpt, dom is.

Ga lekker je eigen afrukken op je onwijs grote ego. Loser.

Anonymous
11-08-2005, 18:31
Whahahahahahahahah

wushu-4-ever
11-08-2005, 18:50
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.


Dat ding komt 2 tellen voor in de film. Trek jij je er maar lekker op af:)
Ik ga met mn touw van LOTR giftset spelen. :P

Sorry hoor, maar wat ben jij een zielige loser. Eerst een of andere domme opmerking maken en dan alles zo draaien alsof ik, of ieder ander die de giftset iig wel begrijpt, dom is.

Ga lekker je eigen afrukken op je onwijs grote ego. Loser.
Laat Marc maar lekker Maarten. Hij kwam hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=14542&postdays=0&postorder=asc&start=59) ook al met niet te snuggere opmerkingen! :lol:

Let's get back on topic! :wink:

Anonymous
11-08-2005, 19:18
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.


Dat ding komt 2 tellen voor in de film. Trek jij je er maar lekker op af:)
Ik ga met mn touw van LOTR giftset spelen. :P

Sorry hoor, maar wat ben jij een zielige loser. Eerst een of andere domme opmerking maken en dan alles zo draaien alsof ik, of ieder ander die de giftset iig wel begrijpt, dom is.

Ga lekker je eigen afrukken op je onwijs grote ego. Loser.
Laat Marc maar lekker Maarten. Hij kwam hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=14542&postdays=0&postorder=asc&start=59) ook al met niet te snuggere opmerkingen! :lol:

Let's get back on topic! :wink:

Sttt!!! mensen met een grote bek zoals hij willen liever anoniem op een forum :wink:

En als je goed leest en nadenkt, zul je zien dat er hele redelijke en normale vragen gesteld zijn hoor. Niets bijzonders.

hare
11-08-2005, 19:22
Ik zou zeggen screenshot?

Ik zou zeggen doe zelf eens even wat moeite! Je doet net alsof je de film kent terwijl je dat dus duidelijk helemaal niet doet.

Ik heb ook een touw in de schuur liggen. Zat bij de LOTR Giftsets.

WTF loop jij nou helemaal dom te lullen zeg. Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.


Dat ding komt 2 tellen voor in de film. Trek jij je er maar lekker op af:)
Ik ga met mn touw van LOTR giftset spelen. :P

Sorry hoor, maar wat ben jij een zielige loser. Eerst een of andere domme opmerking maken en dan alles zo draaien alsof ik, of ieder ander die de giftset iig wel begrijpt, dom is.

Ga lekker je eigen afrukken op je onwijs grote ego. Loser.
Laat Marc maar lekker Maarten. Hij kwam hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=14542&postdays=0&postorder=asc&start=59) ook al met niet te snuggere opmerkingen! :lol:

Let's get back on topic! :wink:

Sttt!!! mensen met een grote bek zoals hij willen liever anoniem op een forum :wink:

En als je goed leest en nadenkt, zul je zien dat er hele redelijke en normale vragen gesteld zijn hoor. Niets bijzonders.

Er worden helemaal geen redelijke of normale vragen gesteld en ik wordt een beetje ziek van het feit dat je gewoon je fout niet kunt toegeven ipv van alles op ons/mij te zitten afgeven.

Maar goed, ik kan beter naar Peter ;) luisteren, want met jou is volgens mij toch niks te beginnen.

Anonymous
11-08-2005, 19:58
Nee indd:) ik reageer alles op jou af :) whaha ga buiten spelen kind:P

Homer72
11-08-2005, 20:23
dames dames!

R.
11-08-2005, 23:03
Ghehe en ik maar iedere keer in dit topic blijven kijken hopend op meer info over de shawshank redemption se :D ;)

DMaarten
28-10-2005, 01:15
*Schop* al iets bekend over een release hier van deze fantastische film?

Dennis Kuijper
28-10-2005, 01:39
*Schop* al iets bekend over een release hier van deze fantastische film?
Nee,anders hadden we het hier wel vermeld :wink:

Sander V.
28-10-2005, 09:56
Ik heb de film nog niet (gezien). Is het slim om dan gewoon de goedkope R2NL te kopen? Ik heb nl. liever R2NL dan R2UK...

Filmgek
28-10-2005, 11:14
hangt ervan af waar je waarde aan hecht. de R2 SE heeft erg goed beeld en geluid en veel extra's.
als je gewoon de film n keer wil zien eerst, kan je inderdaad n goedkope NL kopen of huren en dan alsnog voor een SE gaan. ik ken de NL versie niet, maar ik weet wel dat ie al vrij oud is, dus beeldkwaliteit zal waarschijnlijk minder zijn.

Sander V.
28-10-2005, 11:54
Die R2UK 3-disc lijkt me wel mooi maar daar zitten alleen UK HoH subs op. Ik wil iig normale UK subs. Liefst NL. Bij axelmusic.com staat wel een R1 10th anniversary met Engelse subs maar ik heb geen creditcard. Maar ik denk dat ik 'm eerst maar eens huur. Kan niet slecht zijn maar toch :wink:

Filmgek
28-10-2005, 12:52
ik heb voor een tientje de Australische SE besteld bij Devoted. die komt volgende week binnen. Ik zal eens kijken of die ook R2 is gecodeerd en of die normale engelse subs heeft. de kans is groot, aangezien deze SE precies dezelfde is als de R1 versie van Warner. stuur me anders volgende week nog ff een berichtje, dan laat ik het je weten.
de film is t wel waard, het is universeel gezien 1 van de topfilms aller tijden.

Frank
28-10-2005, 12:55
ik heb voor een tientje de Australische SE besteld bij Devoted. die komt volgende week binnen. Ik zal eens kijken of die ook R2 is gecodeerd en of die normale engelse subs heeft. de kans is groot, aangezien deze SE precies dezelfde is als de R1 versie van Warner. stuur me anders volgende week nog ff een berichtje, dan laat ik het je weten.
de film is t wel waard, het is universeel gezien 1 van de topfilms aller tijden.
De Australische versie is alleen gecodeerd voor regio 4 en heeft Engelse ondertitels. Zie: http://www.michaeldvd.com.au/Discs/Disc.asp?ID=16259.

Filmgek
28-10-2005, 13:05
in dat geval........ zou ik de dvd speler regio vrij laten maken. sowieso altijd goed om te doen. :wink:

Sander V.
28-10-2005, 13:10
Ik heb 'm al regiovrij (als het goed is) :wink: Ik kan regio kiezen met m'n afstandbediening dus dat mag geen probleem zijn. Alleen er is wel een probleem, ik heb geen CC. Hoe kom je dan aan €10? Omgerekend is $19,95 ongeveer 12 euro...

Filmgek
28-10-2005, 13:58
bij Devoted in australie is ie afgeprijsd naar 14,50 aus $, dat is E 9,05. dus..........
maar CC heb je niet nodig. waarom?

Steve Muller
28-10-2005, 14:17
Maar ik denk dat ik 'm eerst maar eens huur. Kan niet slecht zijn maar toch :wink:

Bespaar gewoon dat geld en koop hem gewoon. Is een van de beste films ooit :wink:

Sander V.
28-10-2005, 15:04
bij Devoted in australie is ie afgeprijsd naar 14,50 aus $, dat is E 9,05. dus..........
maar CC heb je niet nodig. waarom?Hoe moet je daar dan betalen?

Master S
28-10-2005, 20:20
Ik heb de gewone R2-versie al in men bezit, maar sinds vandeweek bij PLAY maar effe de 3 disc edition besteld, ik moet gewoon die extras hebben, die subs interesseren me geen reet, dit heb ik over voor één van de beste films ooit :!:

kazlatan
28-10-2005, 22:08
bij Devoted in australie is ie afgeprijsd naar 14,50 aus $, dat is E 9,05. dus..........
maar CC heb je niet nodig. waarom?Hoe moet je daar dan betalen?

Je kan met Paypal betalen.

Sander V.
29-10-2005, 09:08
bij Devoted in australie is ie afgeprijsd naar 14,50 aus $, dat is E 9,05. dus..........
maar CC heb je niet nodig. waarom?Hoe moet je daar dan betalen?

Je kan met Paypal betalen.Ohja is waar ook :wink:

DMaarten
21-06-2007, 14:26
bijna 2 jaar verder.. geen enkele kans dat deze ooit een keer te bestellen komt met NL ondertiteling? Al dan niet uit Australie?

waarom zouden ze ook.. is alleen maar een van de beste films OOIT :x :x

Paul H.
22-06-2007, 09:54
Het is een rechtenkwestie maar hoe en wat weet ik ook niet meer precies, misschien dadelijk een release op HD-DVD of Blue-ray?

Werner
22-06-2007, 21:29
Zag ik nu niet op de lijst van DVD-Home dat The Shawshank Redemption plots aangekondigd staat in de Essential Cinema-collection van Dutch Filmworks?

Hoe kan Universal eigenlijk een titel van dat kaliber in godsnaam laten schieten??? :shock:

Frank
22-06-2007, 21:33
De rechten zullen wel vrijgekomen zijn en toen heeft Universal of niet opnieuw geboden of ze zijn niet tot overeenstemming gekomen met de rechthebbenden. Een SE kunnen we nu wel vergeten, denk ik.

Werner
22-06-2007, 21:38
De rechten zullen wel vrijgekomen zijn en toen heeft Universal of niet opnieuw geboden of ze zijn niet tot overeenstemming gekomen met de rechthebbenden. Een SE kunnen we nu wel vergeten, denk ik.

Jawel hoor! Een SE van DFW! Filmclips!!! Trailers!!!!! Elektronische press kit!!! LINER NOTES!!!! Je zou van puur geluk een rondedansje moeten maken! (6) (6) (6) (6) (6)

Frank
22-06-2007, 21:43
Vergeet de fotogalerij niet met screenshots uit de film en een audiocommentaar op disc 2.

Daniël V.
22-06-2007, 22:16
Vergeet de fotogalerij niet met screenshots uit de film en een audiocommentaar op disc 2.
:lol:

Doffe ellende inderdaad. Ik mag graag de UK 3-disc aanbevelen. Top uitvoering. Wie heeft tegenwoordig nog NL-subs nodig?

Dennis Oosterhuis
22-06-2007, 22:47
:lol:

Doffe ellende inderdaad. Ik mag graag de UK 3-disc aanbevelen. Top uitvoering. Wie heeft tegenwoordig nog NL-subs nodig?
Ja, hele mooie editie! Ik heb hem ook. Er zit een shitload aan extra's op en de film is prima te volgen zonder NL subs.

Hugo R
23-06-2007, 10:12
:lol:

Doffe ellende inderdaad. Ik mag graag de UK 3-disc aanbevelen. Top uitvoering. Wie heeft tegenwoordig nog NL-subs nodig?
Dat is inderdaad een super uitvoering en voor de subs hoef je het ook niet te laten bij deze film.