PDA

Bekijk de volledige versie : set gevonden vraag



Tom van Abeelen
27-12-2003, 11:47
Mijn ouder willen graag een home cinema set voor in de huiskamer.
Nou zat ik te twijfelen tussen de Sony HTP 3500
bestaande uit een losse versterker
dvd speler en boxen.
Deze is nou bij de makro in de aanbieding voor E641.41
of een set van Denon bestaande uit de
AVR-1404 receiver
DVD 700 en een luidspreker set model stond er niet bij.
Voor de prijs van E999,-
Wat zouden jullie mij of teminste me ouders aanraden
alvast bedankt
Tom

Rob Eric Blank
27-12-2003, 11:50
Ik zou voor de Denon gaan. Persoonlijk vind ik het vele malen beter klinken dan Sony. Vooral op audio gebied is Denon een stuk beter.

R. Schaap
27-12-2003, 11:51
Tsja, dat hangt dus allereerst sterk van hun budget af. Het Denon spul is denk ik beter kwa kwaliteit. Maar Sony is vele malen goedkoper aangezien je daar ook boxen bij krijgt.

Als je kiest voor die Denon set komen er nog boxen bij (lees: paar honderd euro extra).

Voor huistuinenkeuken set is de Sony zeer geschikt natuurlijk.

Tom van Abeelen
27-12-2003, 11:56
Bij de Denon zitten ook boxen alleen het type nummer stond er niet bij dus eigenlijk weet je niet wat je krijgt

R. Schaap
27-12-2003, 20:42
Eerst gaan luisteren vooral dus!

Joost v.d. Ham
27-12-2003, 20:59
Veel luisteren en let op dat het verschil van geluidskwaliteit verschilt bij afspelen muziek/films.

scorpion69
28-12-2003, 11:49
Ik vind Sony echt verschrikkelijk met muziek normaal gesproken. Alleen de duurdere sets klinken best redelijk wat dat betreft. Het klinkt echt zo agressief in mijn ogen dat alle plezier je ermee vergaat. Met homecinema zal dat wel van pas komen maar voor muziek zou ik nooit voor Sony gaan.

Albert Kostwinder
29-12-2003, 21:55
Tegenwoordig zijn er versterkers uit het verre oosten die echt wel muzikaal zijn mits goed toegepast.....
Rotel, Nad, Marantz e.d maken lang niet altijd muziekale toppertjes meer...... de hegomonie van vooral de engelse versterkers is helaas voorbij :wink:

Tom van Abeelen
30-12-2003, 20:58
We hebben nou de sony gekocht omdat die toch wel iets goedkoper was.
De set bestaat uit een STR-DE595 receiver en een DVP-NS330 dvd speler.
Nou heb ik de dvd speler via de tulip aangesloten. Nou krijg ik geen dolby digital maar alleen dolby prologic 2. Komt dit omdat ik hem analoog heb aangesloten of moet ik gewoon een knopje induwen. De dvd-speler zo die wel Dolby digital uitgeven als ik hem aansluit via een coaxiale kabel. De dvd speler heeft geen optische uitgang. Alvast bedankt voor de hulp

basset
30-12-2003, 21:01
We hebben nou de sony gekocht omdat die toch wel iets goedkoper was.
De set bestaat uit een STR-DE595 receiver en een DVP-NS330 dvd speler.
Nou heb ik de dvd speler via de tulip aangesloten. Nou krijg ik geen dolby digital maar alleen dolby prologic 2. Komt dit omdat ik hem analoog heb aangesloten of moet ik gewoon een knopje induwen. De dvd-speler zo die wel Dolby digital uitgeven als ik hem aansluit via een coaxiale kabel. De dvd speler heeft geen optische uitgang. Alvast bedankt voor de hulp

Je geeft zelf het antwoord al. Coaxiaal aansluiten op je receiver. Anders heb je idd geen DTS en DD.

Anne Bijlsma
30-12-2003, 21:02
inderdaad, je zegt het al: de dvd speler via een coaxiale kabel met de versterker aansluiten en dan kun je wel dolby digital en dts krijgen!

nb: antwoord stond er ondertussen al zie ik...

Tom van Abeelen
30-12-2003, 21:29
Okee bedankt dacht dit eigelijk zelf al maar wist het niet zeker

Tom van Abeelen
31-12-2003, 14:48
nou heb ik hem vandaag via de coax aangesloten. maar nou deed ik er die anther day in. En hij gaf nog steeds aan dat hij geluid uitgaf via dolby prologic 2 terwijl deze dvd toch wel echt dts heeft. Hetzelfde gebeurd als ik er een dvd met dolby digital in stop . Weet er iemand wat er aan de hand is :?: :?: :?:

basset
31-12-2003, 14:57
nou heb ik hem vandaag via de coax aangesloten. maar nou deed ik er die anther day in. En hij gaf nog steeds aan dat hij geluid uitgaf via dolby prologic 2 terwijl deze dvd toch wel echt dts heeft. Hetzelfde gebeurd als ik er een dvd met dolby digital in stop . Weet er iemand wat er aan de hand is :?: :?: :?:

Je moet in de receiver en/of DVDspeler instellen dat je de digitale uitgang gebruikt.

Tom van Abeelen
31-12-2003, 15:09
bedankt het werk