PDA

Bekijk de volledige versie : Metallica DVD-Audio Black Album



Mike Philippens
28-11-2001, 19:43
Net binnen en nu al de buren op de kast en de kalk van de muren!
De Metallicats hebben hun best verkochte 'Black' album op DVD-Audio uitgebracht. Gelukkig (voor mij) is deze NIET REGIO-GECODEERD en ook op een DVD-Video speler af te spelen. Je hebt dan een DD5.1 mix en die KLINKT.... Vergeet U571 als subwoofer killer...dit is een subwoofer shredder!
Heel erg leuk om dit album surround te horen. Het geluid komt voornamelijk uit de front/center speakers en zo af en toe klinkt er een solootje uit de rear speakers. Verder worden de rear speakers voor het ruimtelijke effect gebruikt. De subwoofer wordt zoals verwacht behoorlijk aan het werk gezet, want Mr.Ulrich rost er lustig op los en Jason trekt lekker hard aan de snaren van de bas.
Dus liefhebbers van een lekker romantisch metal deuntje :D : bestellen dat ding! Ik heb 'm via de DVDboxoffice laten komen voor een tientje of 5. Oh ja...er staat ook nog een preview op van de docudrama DVD over het Black album. Ook een aanrader trouwens. Deze is al een tijdje te koop in Nederland.

jh jansen
28-11-2001, 19:53
Gelukkig (voor mij) is deze NIET REGIO-GECODEERD en ook op een DVD-Video speler af te spelen.

Heeft de regio-code te maken met het wel of niet kunnen afspelen van een DVD-A(udio) in een DVD-V(ideo) speler ???

Ik dacht nl. dat je voor DVD-A een speciale DVD-A/V speler nodig had. Op ezydvd staat een hele lijst DVD-A, maar ik heb deze nooit durven kopen omdat ik een gewone DVD-V speler heb.

Jan.

Jeroen Driessen
28-11-2001, 19:56
Ik heb deze DVD ook, maar er staat alleen de documentaire op. Ik was namelijk ook van mening dat er "the black album" opstond......of doe ik iets verkeerd? Moet je soms een speler hebben voor super audio ofzo?

Ronald Ridderhof
28-11-2001, 20:05
Heeft de regio-code te maken met het wel of niet kunnen afspelen van een DVD-A(udio) in een DVD-V(ideo) speler ???

Ik dacht nl. dat je voor DVD-A een speciale DVD-A/V speler nodig had. Op ezydvd staat een hele lijst DVD-A, maar ik heb deze nooit durven kopen omdat ik een gewone DVD-V speler heb.

Jan.

Klopt, je krijgt een wat betere geluids kwaliteit als je een dvd-audio speler hebt, maar dd5.1 klinkt ook fantastisch. Inprincipe kan je iedere dvd-a afspelen maar dan in dd.

Mike Philippens
28-11-2001, 20:08
Om (de reeds ontstane) verwarring te voorkomen:
dit is NIET de docudrama DVD, maar een echte DVD-Audio. Deze specifieke DVD-Audio heeft men tevens voorzien van een DVD-Video track met bijbehorende DD5.1 soundtrack. Normaal gesproken moet je inderdaad voor een DVD-Audio een speciale speler hebben, maar deze is zeg maar hybride en kan derhalve op DVD-Audio en DVD-Video spelers afgespeeld worden.
Dat is niet regio gecodeerd is, is alleen handig voor lieden die geen R1 kunnen afspelen. Ik heb deze DVD namelijk nog niet in Nederland gezien.
Dus: het is de DVD-Audio release van The Black album met een DD5.1 soundtrack die je gewoon op je DVD-Video speler kan afdraaien. Ik heb een Sony DVP-536D en die kan het gewoon. Ook in mijn PC doet ie het als de spreekwoordelijke **** (wat denk je dat er nu op staat...soloooooooo).

Mike Philippens
28-11-2001, 23:10
Ik heb deze DVD ook, maar er staat alleen de documentaire op.
Dat is 'm dus niet... Mijn verhaaltje gaat over de DVD-Audio van Black album. Zie andere post hierboven.

Mike Philippens
28-11-2001, 23:15
Inprincipe kan je iedere dvd-a afspelen maar dan in dd.
Ik dacht het niet... Tenzij ze, net als bij deze, een hybride DVD hebben gebakken. DVD-Audio is iets anders als DVD-Video en je kunt in een reguliere DVD-Video speler GEEN DVD-Audio afspelen.
Er zijn spelers die beide kunnen, maar dat zijn (voorlopig) nog de dure top-end spelers.
Vergelijk het maar met de DVD van Kane (Marlboro flashbacks U2) wat een flipper is waarvan je de ene kant in je CD speler kunt afspelen en de andere kant DVD is.
Zie voor meer info dit (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=11) verhaal van Alexander de Mol.