PDA

Bekijk de volledige versie : Naam van regisseur gevraagd



JFC_
29-12-2003, 00:36
Ik loop nu al dagen te prakkiseren hoe de regiseur heet die heel veel met een actrice werkte met iets van Adrianne oid in haar voor of achternaam.
Ik meende dat hij iets van Hall of Hailey ofzo in zijn naam had staan.

Een van zijn films, die ik graag nog eens zou zien, gaat over een tienermeisje ( idd, die bewuste "Adrianne" ) die zwanger is geraakt van haar vriendje, die haar vervolgens dumpt.
Dan komt ze een jongen tegen die altijd met een handgranaat op zak loopt omdat ie denkt dat ie hem ooit zal gebruiken om zijn leven te beƫindigen.
Ik meende dat hij mishandeld werd door zijn vader.
Tussen die twee ontstaat een relatie die zich verder ontwikkelt als die jongen bij haar en en haar alcoholistische moeder over de vloer komt.

Dit was 1 van zijn films, maar meer weet ik helaas niet meer.
Ik weet nog wel dat het typische VPRO films waren/zijn, dat is de enige omroep die dergelijke films durft uit te zenden.
Weet iemand toevallig hoe deze man en/of film heet?
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik meerdere films van hem heb gezien en dat ik ze bijna allemaal goed/mooi vond.

Ik weet, ik maak het niet gemakkelijk...

Reinbo
29-12-2003, 01:06
Hal Hartley

chiwaicheung
29-12-2003, 01:22
Ik ga voor de koelkast en koop voor de filmtitel een letter T:
T...t
voor de regisseur koop ik een letter H:
H.. H......
voor de actrice koop ik een letter L:
........ ...ll.









Trust
Hal Hartley
Adrienne Shelley

Als je trouwens weet waar ik films van Hal Hartley kan kopen op DVD, dan hoor ik dat graag.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar "The book of life", maar ik ben vooral geinteresseerd in zijn eerdere werken (o.a. Trust dus).
Op www.play.com vind ik slechts 1 film van hem.

chiwaicheung
29-12-2003, 01:24
Shit, Reinbo is me voor. Daar gaat mijn koelkast. Nou ja, had ik maar niet zolang over moeten doen met schrijven (wie schrijft er nou nog midden in de nacht :D ).

JFC_
29-12-2003, 11:21
Yes!
Hal Hartley!
Dank dank dank!
En idd die film heet Trust!

Waanzinnige film!
Net als die andere die ik van hem gezien heb.
Ik ga toch eens kijken of ze op DVD uitgebracht zijn alhoewel ik vrees vanniet omdat het zeker geen groot publiek zal trekken.

Hehe, eindelijk heb ik het weer.
Daar loop je dan al dagen over te peinzen!
Nogmaals dank jongens!

EDIT:
Ik ben blijkbaar niet de enige:
http://www.filethirteen.com/reviews/unbelievabletruth/unbelievabletruth.htm

chiwaicheung
29-12-2003, 14:58
Op
www.amazon.com
hebben ze aardig wat DVDs van Hal Hartley, maar uitgerekend niet Trust .

JFC_
29-12-2003, 21:26
Nee, laat staan in regio 2...

Zijn films worden een beetje onderschat naar mijn mening, maar aan de andere kant, zoals ik al eerder aangaf, echt toegankelijk zijn ze nou ook weer niet.