PDA

Bekijk de volledige versie : Snelle regio-1 vraag... DVDsoon



Pagina's : [1] 2

Yi-Long
29-12-2003, 02:18
...normaal gesproken bestelde ik vroeger altijd bij dvdboxoffice, maar ik ehb ff naar de prijzen van dvdsoon gekeken, en dat ziet er toch een heel stuk beter uit.
Is DVDsoon een beetje een goede site om te bestellen?

pavko
29-12-2003, 08:33
Prima site, mooie prijzen en snelle levering.

En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)

Mike Philippens
29-12-2003, 09:08
En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)
Ja, dat zag ik ook ineens... Ze zijn van hun geloof afgestapt. Het was toch eerst altijd gratis verzending? En nu is het dan ineens een actie geworden. Ben benieuwd. Als er verzendkosten bijkomen is ie niet meer zo goedkoop. De verzendkosten zaten namelijk verrekend in de prijzen. Dat kon je zien in het vergelijk met andere shops die nèt iets goedkoper waren maar waar er nog verzendkosten bijkwamen. Soms is DVDPacific (http://www.dvdpacific.com) ook erg goedkoop.

Charley Baak
29-12-2003, 09:33
En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)
Ja, dat zag ik ook ineens... Ze zijn van hun geloof afgestapt. Het was toch eerst altijd gratis verzending? En nu is het dan ineens een actie geworden. Ben benieuwd. Als er verzendkosten bijkomen is ie niet meer zo goedkoop. De verzendkosten zaten namelijk verrekend in de prijzen. Dat kon je zien in het vergelijk met andere shops die nèt iets goedkoper waren maar waar er nog verzendkosten bijkwamen. Soms is DVDPacific (http://www.dvdpacific.com) ook erg goedkoop.Volgens mij hadden ze eerst wel gewoon verzendkosten, en hebben ze dit voor het laatste halfjaar dit als actie gratis gedaan. Hopelijk zien ze per 1-1-04 in dat ze op deze weg door moeten gaan om hun klanten te behouden.

Niels Simons
29-12-2003, 09:40
:evil: let er wel op,dvd pacific levert wel pas wanneer hun t uitkomt.

ik wacht nu al 3 weken op arnie hollywood hero!! stelletje ........

mazzel,niels

Mike Philippens
29-12-2003, 11:10
:evil: let er wel op,dvd pacific levert wel pas wanneer hun t uitkomt. ik wacht nu al 3 weken op arnie hollywood hero!!
Zijn ze altijd zo laat? Op zich kun je het na één keer ook niet beoordelen, maar als ze stelselmatig lang op zich laten wachten is het idd minder. Maar ja...we willen zélf goedkope DVD's...het moet natuurlijk uit de lengte of uit de breedte komen.

pavko
29-12-2003, 11:33
heb ook wel eens wat bij pacific besteld en het is nogal afhankelijk van de verzendmethode...

een losse dvd via goedkoopste methode deed er bijna 4 weken over...

Een Criterionbox met 5 films erin via airmail was er in 3 (DRIE!) dagen.

Lex v/d Moolen
29-12-2003, 11:34
heb ook wel eens wat bij pacific besteld en het is nogal afhankelijk van de verzendmethode...
een losse dvd via goedkoopste methode deed er bijna 4 weken over...
Ja, de Atlantische Oceaan is vrij breed :wink:

Mike Philippens
29-12-2003, 11:40
heb ook wel eens wat bij pacific besteld en het is nogal afhankelijk van de verzendmethode...
Dan zijn het de Amerikaanse Posterijen die traag zijn. Ik heb ook bij DVDSoon wisselende resultaten. Ooit een keer een pakje in drie (!) dagen thuis gehad. Op zaterdag een mailtje dat de boel verzonden was en maandag in de bus. Doorgaans duurt het een week of 2. En dat is relatief snel, want de Royal Mail doet er ook 1,5 week over om een DVDtje van Jersey naar Gorinchem te dragen...

Harry B.
29-12-2003, 12:32
DVDsoon levert inderdaad erg snel, mits op voorraad. Voor mainstream titels is dit meestal wel het geval, bij de minder bekende films niet. Maar bovenal is DVDsoon GOEDKOOP! Echter, als er straks weer verzendkosten bijkomen zou het best eens kunnen dat ik mijn schijfjes weer bij dvdboxoffice en cdwow bestel.

Yi-Long
29-12-2003, 12:56
Allemaal bedankt voor de snelle response. ik denk dat ik dan vanmiddag maar ens ff een dvd-tje daar ga bestellen... :)

Er was toch NOG een site zonder bestelkosten, dvdimport.com ofzo!?
Is die verdwenen, of heb ik de naam verkeerd?

Anne-Marie van Vliet
29-12-2003, 21:53
Prima site, mooie prijzen en snelle levering.

En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)

Ze lijken volgend jaar weer iets te willen doen met verzendkosten, dit vond ik op een forumpagina die over dvdsoon zaken gaat:

Hi,

All orders placed before December 31st will get the Free Shipping even if you have preorder for 2004.

I also want to inform you that we will have new promotions coming soon for the shipping. We will announce them shortly on our site.

Harry B.
29-12-2003, 22:30
Prima site, mooie prijzen en snelle levering.

En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)

Ze lijken volgend jaar weer iets te willen doen met verzendkosten, dit vond ik op een forumpagina die over dvdsoon zaken gaat:

Hi,

All orders placed before December 31st will get the Free Shipping even if you have preorder for 2004.

I also want to inform you that we will have new promotions coming soon for the shipping. We will announce them shortly on our site.
Ik hoop het voor ze, anders hebben ze in ieder geval een klant minder :twisted:

jokey
30-12-2003, 17:23
off-topic>even iets over Pacific:

Als je pakketje kwijtraakt heb je dus mooi pech! Dat staat bij hun voorwaarden.
En zoiets verhalen bij je creditcard-maatschappij zal denk ik niet gaan.
Vind ik dus erg risky; wilde er nl. de Scarface giftset bestellen, maar dat kan ik misschien dan toch beter bij Soon doen, ook al is ie daar 5 euro duurder.

Kan iemand dit bevestigen?

Harry B.
30-12-2003, 17:27
En zoiets verhalen bij je creditcard-maatschappij zal denk ik niet gaan.
Heb je je pakketje niet ontvangen? Even bellen met VISA om je geld terug te laten boeken. Als je niks hebt ontvangen, hoef je uiteraard ook niks te betalen.

jokey
30-12-2003, 17:31
Serieus?
Overigens heb ik Mastercard, maar daar gelden natuurlijk dezelfde voorwaarden.

Op zich lijkt het me logisch, aan de andere kant zou daar natuurlijk wel veel misbruik van gemaakt kunnen worden. Dus ik kan me voorstellen dat ze het bij verloren zendingen niet doen.

Niels Simons
30-12-2003, 17:32
eindelijk pacific dvd binnen vandaag...
na 3 weken of zo!miss wel te veel verwend door dvdsoon.

mazzel,niels

Mike Philippens
30-12-2003, 17:49
off-topic>even iets over Pacific:
Als je pakketje kwijtraakt heb je dus mooi pech! Dat staat bij hun voorwaarden. En zoiets verhalen bij je creditcard-maatschappij zal denk ik niet gaan.
Ik verbaas me altijd weer over de conclusies die sommige mensen trekken... De CC maatschappij haalt gewoon het geld terug. Je kunt tot 6 maanden ná aankoop zonder meer het bedrag terug laten storten. Geen enkel probleem. Zo'n winkel kan wel van alles in zijn voorwaarden zetten, maar dat maakt geen bal uit.

Harry B.
30-12-2003, 18:34
Serieus?
Overigens heb ik Mastercard, maar daar gelden natuurlijk dezelfde voorwaarden.

Op zich lijkt het me logisch, aan de andere kant zou daar natuurlijk wel veel misbruik van gemaakt kunnen worden. Dus ik kan me voorstellen dat ze het bij verloren zendingen niet doen.
Ik denk als je er misbruik van maakt dat het dan vanzelf wel begint op te vallen. Maar als winkels zulke onzin in hun voorwaarden hebben staan zou ik ze bij voorbaat links laten liggen. De klant is toch koning? Bij de cc-maatschappijen in ieder geval wel ;)

jokey
30-12-2003, 19:11
Hmmm, slaap ik er nog een nachtje over... morgen beslissen. ;)

Mike Philippens
30-12-2003, 20:55
Ik denk als je er misbruik van maakt dat het dan vanzelf wel begint op te vallen. Maar als winkels zulke onzin in hun voorwaarden hebben staan zou ik ze bij voorbaat links laten liggen.
Ik denk dat je het misbruik probleem onderschat. Van een ander forumlid begreep ik dat het echt een groot probleem is. Vooral als de fraudeur in een ander land zit, kun je onmogelijk achter 'm aan gaan. Het gaat overigens niet eens altijd om verloren zendingen. Play verstuurt bijvoorbeeld niet meer naar België omdat er veel zendingen geweigerd worden. Dat komt door een of andere idiote extra heffing die de Belgische overheid heeft bedacht tegen Internet import. Erg effectief, zo blijkt...

Voordat je roept dat een winkel slecht is, moet je je heel even proberen voor te stellen hoe het is als ondernemer. Dit kost gewoon keihard geld. By the way zijn de cc organisaties niet klantvriendelijk maar gewoon commercieel. Voor hén is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen de kaart gebruiken. De acceptatie wordt op die manier afgedwongen. Vandaar dat ze zo makkelijk een transactie terugdraaien. Vergeet overigens niet dat een winkelier ook een klant is.

Er zitten 2 kanten aan wat ik voor het gemak maar 'internet fraude' noem. Twee partijen worden benadeeld door een (lachende) derde. Het is niet fair om slechts één kant de pijn te laten voelen, ook al komt dat erg goed voor je uit.

raymonddeniet
31-12-2003, 12:44
Prima site, mooie prijzen en snelle levering.

En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)

dat eerste klopt helemaal. sluit ook ik mij bij aan.
maar over de verzendkosten niet helemaal eens. zoals ik het las, had het te maken met verzenden bij 6 dvd's of meer, dan gebruiken ze dhl ofzoiets en is het tot 31-12-03 gratis. Er wordt volgens mij niets genoemd (tenzij je mij het laat zien) over verzending van enkele dvd's. Nu net nl SE Prince of Thieves besteld en kreeg nergens een melding met inhoud zoals: Vanaf 1-1-04 verzendkosten.

maar ook ik ben een mens, dus kan er overheengelezen hebben. Dus als het wel zo is, laat het ook mij dan aub weten...

jokey
31-12-2003, 16:59
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.

Harry B.
31-12-2003, 17:01
Ik denk als je er misbruik van maakt dat het dan vanzelf wel begint op te vallen. Maar als winkels zulke onzin in hun voorwaarden hebben staan zou ik ze bij voorbaat links laten liggen.
Ik denk dat je het misbruik probleem onderschat. Van een ander forumlid begreep ik dat het echt een groot probleem is. Vooral als de fraudeur in een ander land zit, kun je onmogelijk achter 'm aan gaan. Het gaat overigens niet eens altijd om verloren zendingen. Play verstuurt bijvoorbeeld niet meer naar België omdat er veel zendingen geweigerd worden. Dat komt door een of andere idiote extra heffing die de Belgische overheid heeft bedacht tegen Internet import. Erg effectief, zo blijkt...

Voordat je roept dat een winkel slecht is, moet je je heel even proberen voor te stellen hoe het is als ondernemer. Dit kost gewoon keihard geld. By the way zijn de cc organisaties niet klantvriendelijk maar gewoon commercieel. Voor hén is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen de kaart gebruiken. De acceptatie wordt op die manier afgedwongen. Vandaar dat ze zo makkelijk een transactie terugdraaien. Vergeet overigens niet dat een winkelier ook een klant is.

Er zitten 2 kanten aan wat ik voor het gemak maar 'internet fraude' noem. Twee partijen worden benadeeld door een (lachende) derde. Het is niet fair om slechts één kant de pijn te laten voelen, ook al komt dat erg goed voor je uit.
Ik ben het opzich wel met je eens, maar het is van een shop net zo onredelijk om te roepen dat het kwijtraken van zendingen voor rekening van de klant komt. Verder heb ik niet gezegd dat die winkel slecht is, maar zulke voorwaarden schrikken potentiele klanten toch wel af lijkt me. Daarbij heb ik de gerenommeerde webshops nog nooit op een dergelijke voorwaarde kunnen betrappen. Sterker, als daar een zending kwijtraakt sturen de meeste een nieuw exemplaar op (Play, CDwow).

Harry B.
31-12-2003, 17:02
Prima site, mooie prijzen en snelle levering.

En in ieder geval t/m 31 december geen verzendkosten 8)

dat eerste klopt helemaal. sluit ook ik mij bij aan.
maar over de verzendkosten niet helemaal eens. zoals ik het las, had het te maken met verzenden bij 6 dvd's of meer, dan gebruiken ze dhl ofzoiets en is het tot 31-12-03 gratis. Er wordt volgens mij niets genoemd (tenzij je mij het laat zien) over verzending van enkele dvd's. Nu net nl SE Prince of Thieves besteld en kreeg nergens een melding met inhoud zoals: Vanaf 1-1-04 verzendkosten.

maar ook ik ben een mens, dus kan er overheengelezen hebben. Dus als het wel zo is, laat het ook mij dan aub weten...
Als je voor 31 December besteld: Geen verzendkosten, ook al is het een pre-order.

Niels Simons
31-12-2003, 17:15
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.

en dat kan dus wel een lekker probleem worden...

mazzel,niels

Harry B.
31-12-2003, 17:21
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.

en dat kan dus wel een lekker probleem worden...

mazzel,niels
Hmmm, ik heb gister en eergisteren een dvd van DVDsoon ontvangen, zonder problemen en net zo snel als normaal. Ik denk dat het hooguit problemen op gaat leveren bij boxsets (en voor onze belgische vrienden natuurlijk).

Mike Philippens
31-12-2003, 19:26
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.
Is geen probleem zolang je onder de €25 blijft. Dan ben je namelijk vrijgesteld van BTW indien de zending geen handelsoogmerk heeft (=import tbv een winkel bv). Dus voor de meeste DVD's zal het geen worst uitmaken. Voor een aantal heb je een hogere kans.

jokey
31-12-2003, 19:29
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.
Is geen probleem zolang je onder de €25 blijft. Dan ben je namelijk vrijgesteld van BTW indien de zending geen handelsoogmerk heeft (=import tbv een winkel bv). Dus voor de meeste DVD's zal het geen worst uitmaken. Voor een aantal heb je een hogere kans.
Daar heb je (weer) gelijk in! ;)

< alhoewel...dat bedrag lag dacht ik op €22,- >

Mike Philippens
31-12-2003, 19:33
Let wel op dat Soon voortaan de werkelijke waarde op de verpakking zet! (en dus niet meer altijd $12)
Dat wordt dus meer douane-pakkans.
Is geen probleem zolang je onder de €25 blijft. Dan ben je namelijk vrijgesteld van BTW indien de zending geen handelsoogmerk heeft (=import tbv een winkel bv). Dus voor de meeste DVD's zal het geen worst uitmaken. Voor een aantal heb je een hogere kans.
Daar heb je (weer) gelijk in! ;)

< alhoewel...dat bedrag lag dacht ik op €22,- >
Zou kunnen...ik houd altijd €25 aan. Hangt ook een beetje van de bui van Ome Douane af...hoop ik... :roll:

Edwin V
31-12-2003, 19:38
Ik zit nu al wat langer dan normaal te wachten op een paar boxsets (shipped 15/12, 22/12 en 24/12). Hopelijk staat er op die nog steeds $12.

Lex v/d Moolen
31-12-2003, 19:46
Ik zit nu al wat langer dan normaal te wachten op een paar boxsets (shipped 15/12, 22/12 en 24/12). Hopelijk staat er op die nog steeds $12.Inderdaad, ik heb ook nog een aantal boxsets in de pijplijn, waaronder de Schindlers's List boxset. Maar die wordt dus pas over twee maanden verzonden. :?

Harry B.
31-12-2003, 19:46
Ik zit nu al wat langer dan normaal te wachten op een paar boxsets (shipped 15/12, 22/12 en 24/12). Hopelijk staat er op die nog steeds $12.
Als ze na de 21e zijn geshipped staat er sowieso de daadwerkelijke waarde op :x

Lex v/d Moolen
31-12-2003, 19:51
Ik zit nu al wat langer dan normaal te wachten op een paar boxsets (shipped 15/12, 22/12 en 24/12). Hopelijk staat er op die nog steeds $12.
Als ze na de 21e zijn geshipped staat er sowieso de daadwerkelijke waarde op :xDan wordt het duimenhttp://www.smiliez.de/smilies/smiliez.de_2422.gif

raymonddeniet
02-01-2004, 11:57
nu net, 2-1-04, dvd besteld bij dvdsoon. er worden nog steeds geen verzendkosten gerekend. gewoon de prijs die er staat. Underworld voor 15 eurootjes. bij een box was het precies zo. de prijs op de verzendlijst is nu alleen nog het afwachten. ik denk nl niet dat ze verzendkosten zullen gaan rekenen, daar ze heel veel buitenlandse klanten dan kwijtraken.

Harry B.
02-01-2004, 13:34
nu net, 2-1-04, dvd besteld bij dvdsoon. er worden nog steeds geen verzendkosten gerekend. gewoon de prijs die er staat. Underworld voor 15 eurootjes. bij een box was het precies zo. de prijs op de verzendlijst is nu alleen nog het afwachten. ik denk nl niet dat ze verzendkosten zullen gaan rekenen, daar ze heel veel buitenlandse klanten dan kwijtraken.Nee, ze hebben van een aantal titels stiekem de prijzen verhoogd :roll:

pavko
02-01-2004, 14:41
Nee, ze hebben van een aantal titels stiekem de prijzen verhoogd :roll:

Ja, dat was mij ook al opgevallen :roll:

2 titels die ik eergisteren heb gekocht voor 20,98 kosten nu gewoon 24,98....

raymonddeniet
02-01-2004, 16:44
dat is mij idd niet opgevallen. dat is dan klote.
dan is het goed om iig even bij te houden wat de prijzen elders zijn.

die valutacalculator klopt wel altijd van dvdsoon toch?

Mike Philippens
02-01-2004, 17:24
Als iedereen nou gewoon de Multiregion Pricecheck (http://www.dvdpricecheck.co.uk/) raadpleegt is er niets aan de hand. Zie je in één oogopslag wie het goedkoopst is.

En voor valutaconversie: Universel Currency Converter (http://www.xe.com/ucc) voor (near)real-time conversie.

Edwin V
03-01-2004, 10:51
M'n eerste boxset van CAD 116,98 is zonder invoerkosten aangekomen. En maar goed ook, want hij moet terug! Er zitten twee dezelfde dozen in de box :( . Hoe zit dat nu als ik wel BTW had moeten betalen???

Niels Simons
03-01-2004, 10:54
ernstig veel titels zijn zelfs in prijs verhoogd!

echt nie leuk meer...(gelukkig heb ik alles wat ik wilde voor 31/12 besteld :twisted: )

mazzel,niels

Mike Philippens
03-01-2004, 11:02
M'n eerste boxset van CAD 116,98 is zonder invoerkosten aangekomen. En maar goed ook, want hij moet terug! Er zitten twee dezelfde dozen in de box :( . Hoe zit dat nu als ik wel BTW had moeten betalen???
Dan had je gewoon pech gehad. Hoewel...je zou kunnen proberen om het weer terug te krijgen. Immers, als je (als bedrijf) spullen importeert en ze later weer exporteert (bv voor veredeling zoals dat heet) kun je vrijstelling van BTW/invoerrechten krijgen. Je moet dan wel kunnen aantonen dat je het geïmporteerde weer exporteert. Een telefoontje doet wondereren denk ik.

Edwin V
03-01-2004, 11:46
M'n eerste boxset van CAD 116,98 is zonder invoerkosten aangekomen. En maar goed ook, want hij moet terug! Er zitten twee dezelfde dozen in de box :( . Hoe zit dat nu als ik wel BTW had moeten betalen???
Dan had je gewoon pech gehad. Hoewel...je zou kunnen proberen om het weer terug te krijgen. Immers, als je (als bedrijf) spullen importeert en ze later weer exporteert (bv voor veredeling zoals dat heet) kun je vrijstelling van BTW/invoerrechten krijgen. Je moet dan wel kunnen aantonen dat je het geïmporteerde weer exporteert. Een telefoontje doet wondereren denk ik.
Dan is 't maar goed dat ik nu niks heb betaald. Het is al gedoe genoeg om 't terug te sturen. :? Bestellen is een stuk makkelijker. :wink:

Mike Philippens
03-01-2004, 12:00
Dan is 't maar goed dat ik nu niks heb betaald. Het is al gedoe genoeg om 't terug te sturen. :? Bestellen is een stuk makkelijker. :wink:
Klopt. Dat is één van de nadelen van bestelling in het buitenland of eigenlijk van postorder in het algemeen. Gelukkig is het tot nu toe bij mij maar drie keer voorgekomen. De eerste twee keer bij Ezy waarbij een echt heel bizar was: ik kreeg een DVD met een foute opdruk. Eerst dacht ik dat het een verkeerde was, maar de inhoud is goed. Het grappigste is dat de opdruk van de DVD echt helemaal fout is. Die titel bestaat helemaal niet... Het is een televisieserie (soort 2 meter sessies uit de US) en ik heb deel 1 & 2 en op deze DVD staan optredens die op beide voorkomen. Er is ook helemaal geen derde deel. Een unieke DVD dus. Zal wel geen geld waard worden... :(

Yi-Long
04-01-2004, 01:14
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?

Verder heb ik dus de 30ste en de 31ste 2 dvd's besteld bij dvdsoon, warvan er eentje al een paar dagen op 'packing' staat, en degene die ik op de 31ste heb besteld, op 'pending'....
Duurt het wel vaker zolang voordat ze iets versturen, want ik geloof dat ze beide, toen ik ze ebstelde, als 'in stock' vermeld stonden...!?

Mike Philippens
04-01-2004, 02:00
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
Nieuwe regelgeving? Wake up! Het is vanaf moment 1 al verplicht om de juiste waarde op een pakje te zetten. Dat sommige online winkels dit niet altijd braaf doen is een soort 'dienstverlening' aan hun klanten. Ik denk dat ze trammelant met de douane hebben gehad. Zo af en toe zal er een steekproef worden gedaan en men is ook niet helemaal achterlijk bij de douane. Wellicht hebben ze een reprimande gekregen.

Yi-Long
04-01-2004, 02:19
Ja dat snap ik ook wel dat het al langer verplicht was :)
Was gewoon benieuwd waarom ze het nu ook echt gaan toepassen, en of er misschien strenger toezicht en zwaardere straffen op misbruik staan enzo :)

Ach, bij free-shipping orders bestel ik meestal toch maar 1 disc per keer, dus dan zal het niet snel boven de 22 euro komen :)

Harry B.
04-01-2004, 17:40
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
Omdat de engelse douane heeft geklaagd :x

Mike Philippens
04-01-2004, 18:21
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
Omdat de engelse douane heeft geklaagd :x
De Nederlandse eerder. Die moeten de BTW innen. De Engelse douane zal het een worst wezen. Ik denk dat men hier bij de douane het spelletje doorheeft en men zal die lui best kunnen dreigen met weet ik wat. Misschien gewoon lekker terugsturen of extra lang vasthouden, elk pakje openen. Reken dan maar op een extra 3 weken...

Lex v/d Moolen
04-01-2004, 18:32
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
Omdat de engelse douane heeft geklaagd :x
De Nederlandse eerder. Die moeten de BTW innen. De Engelse douane zal het een worst wezen.Misschien heeft Amazon of Play wel geklikt bij de Nederlandse douane. :twisted:

Yi-Long
04-01-2004, 18:34
Das niet zo mooi, dat die lui door mijn spullen gaan en ik daardoor extra moet wachten...helemaal aangezien ik nog egwoon onder het limiet zit :(

Ik heb ook net 3 dvds uit HK besteld (In totaal voor maar 110 Hk dollar ofzo, dus zo'n 12 euro ofzo?) Maar dan zullen ze die ook wel gaan checken aangezien het een pakje is... :roll:

Harry B.
04-01-2004, 18:42
Misschien is dit al in een andere thread behandelt hoor, maar weet iemand WAAROM er vanaf 21 december de werkelijke waarde op de pakketjes wordt vermeld!? nieuwe regelgeving ofzo?
Omdat de engelse douane heeft geklaagd :x
De Nederlandse eerder. Die moeten de BTW innen. De Engelse douane zal het een worst wezen. Ik denk dat men hier bij de douane het spelletje doorheeft en men zal die lui best kunnen dreigen met weet ik wat. Misschien gewoon lekker terugsturen of extra lang vasthouden, elk pakje openen. Reken dan maar op een extra 3 weken...
Nee het komt echt van de engelse douana af, stond op een ander forum. DVDSoon heeft namelijk ook klanten in Engeland ;)

Mike Philippens
04-01-2004, 22:20
Das niet zo mooi, dat die lui door mijn spullen gaan en ik daardoor extra moet wachten...helemaal aangezien ik nog egwoon onder het limiet zit :(
Pffff....sorry hoor...maar leer eens lezen... :roll:
Ik zei niet dát dat gebeurt, maar dat ze daar wellicht mee hebben gedreigd. Ik was dus hardop aan het denken zogezegd. Dus relax :wink:

Mike Philippens
04-01-2004, 22:23
Nee het komt echt van de engelse douana af, stond op een ander forum. DVDSoon heeft namelijk ook klanten in Engeland ;)
Ok, op die manier. Trap ik er zelf in...Jersey is geen Engeland...Zal best zo kunnen zijn. Hoe betrouwbaar die info is weet natuurlijk niemand. Wat dat betreft wordt er genoeg geroepen. Feit blijft dat men iets scherper is geworden. Lijkt me ook wel logisch. Het zal een combinatie zijn van factoren, want ik denk dat retailers in Nederland via via ook wel druk uitoefenen op de overheid iets aan die internet winkels te doen. In België is ze dat nog gelukt ook.

raymonddeniet
05-01-2004, 15:55
oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he

Edwin V
05-01-2004, 16:18
Ik importeer voornamelijk anime-titels bij DVDSoon. Die titels zijn niet (en worden waarschijnlijk ook nooit) in Nederland te krijgen.
Voor de Engelsen is DVDsoon natuurlijk helemaal aantrekkelijk, dus die zullen wel veel daar bestellen als 't goedkoper is. Vooral nu de dollar zo laag staat.

Mike Philippens
05-01-2004, 17:31
oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he
Onzin. Er is al een vrijstelling van BTW voor goederen tot €22, wat al erg relaxed is. Iedereen in Nederland moet BTW betalen, en als je bij Play goed kijkt naar de prijzen is dat de grootste factor. Ik vind het ook jammer als ik een keer 'gesnaaid' word, maar dat is dan gewoon een typisch geval van jammer. Maar om het nu een inbreuk op je vrijheid te noemen gaat wel een beetje ver. Het is gewoon BTW, geen boete...

Niels Simons
05-01-2004, 17:38
toch ben ik hier niet blij mee...

mijn alien quadrilogy,als die komt,dies 89 dollar=55 euro.hoeveel denk je dat daar aan boete bij kan komen?

mazzel,niels

Mike Philippens
05-01-2004, 17:47
toch ben ik hier niet blij mee...
mijn alien quadrilogy,als die komt,dies 89 dollar=55 euro.hoeveel denk je dat daar aan boete bij kan komen?
Als je mijn post hierboven leest, kun je het zelf uitknobelen. En nogmaals: het is geen boete!

Niels Simons
05-01-2004, 17:51
dus er komt bijna 11 euro bij.das nog altijd goedkoper als MM.
maar toch,t zou niet leuk zijn.

ik dacht altijd dat invoerrechten veel hoger waren.

mazzel,niels

Edwin V
05-01-2004, 20:48
dus er komt bijna 11 euro bij.das nog altijd goedkoper als MM.
maar toch,t zou niet leuk zijn.

ik dacht altijd dat invoerrechten veel hoger waren.

mazzel,niels
Vaak hoef je alleen de BTW te betalen. Dat echter niet over het daadwerkelijke bedrag wordt berekend maar over de waarde die de douane het vindt hebben. En als het boven een bepaald bedrag uit komt moet je ook nog inklaringskosten betalen. Dit heb ik tenminste gehad bij een zending uit Japan. Douane waarde €273 (op m'n CC afschrift €253) dus ongeveer €52 aan BTW, geen invoerrechten maar wel inklaringskosten van €14,75. Die heb ik met een aparte acceptgiro gekregen. Binnen 14 dagen betalen! (Ik deed het na 11 en kreeg dan ook een zeer onvriendelijke dreigbrief van de TPG met koeienletters 'HERINNERING', niets met zoiets van 'als u reeds heeft betaald kunt u deze brief als onverzonden beschouwen', nee niets daarvan. Dus ik had ook niet de behoefte om daarop te reageren. :roll:

Een ander pakketje had waarde $40 (ergens in de 30 euro dus), dat voor de douane echter een waarde had van €45 waarover ik dus 19% BTW moest betalen. Dit was bij het postkantoor waar de beambte zei dat ik in het vervolg aan de afzender moest vragen een lager bedrag op 't pakketje te zetten, want 't is toch zonde van 't geld. Met daarbij nog de opmerking van 'ik mag 't eigenlijk niet zeggen'. Dat laatste is een heel wat vriendelijker behandeling dan de eerste.

Harry B.
05-01-2004, 21:15
oh, dus we zijn onze vrijheid een beetje aan het kwijtraken. omdat de nederlandse dvdmarkt door de meestal veel te hoge prijzen omzet mist, gaan ze ons beperken. is geen democratie meer he
Formeel kan de douane bij iedere zending boven de €22,- BTW heffen, als ik zie hoe vaak ze dat bij mij niet gedaan hebben zou ik eerder blij zijn met het feit dat ik zo vaak ben `gematst`dan die enkele keer dat ik ben `beboet` 8)

Mike Philippens
05-01-2004, 22:31
Vaak hoef je alleen de BTW te betalen. Dat echter niet over het daadwerkelijke bedrag wordt berekend maar over de waarde die de douane het vindt hebben.
Ik geloof dat ze kijken wat de waarde van het ding hier in Nederland is. Dus al je een spijkerbroek uit Thailand haalt die daar 2 kwartjes kost en hier €50, dan ben je voor 19% van €50 het bokje...
Het douanevraagstuk is al meerdere malen ter sprake gekomen. Boven een bepaald bedrag (erg hoog, echt enkele honderden €'s) moet je ook nog douanerecht oid betalen. Dat is dan echt een extra heffen bovenop de BTW. Ik heb eigenlijk geen zin om te zoeken. Is ook niet echt van toepassing voor import van DVD's.
Volgens mij komen de inklaringskosten van de TPG die de inklaring moet doen. De douane hoef je niet apart te betalen. Net zoals je de belastingdienst niet voor een aanslag hoeft te betalen. Die wordt met de aanslag betaald...

armanio
05-01-2004, 23:49
In elk geval, na het lezen van deze topic een hele week liggen vloeken (ik had net voor de eerste maal bij dvdsoon besteld, en dan lees je plots dat ze het werkelijke bedrag op het pakketje zetten)
...en als gedupeerde Belg zit je dan op een nota van het postkantoor te wachten om je geldbeugel nog wat dunner te maken... tot je plots aan de voordeur twee grote dozen ziet staan...yippie! Zou dat nu door de drukte van de feestdagen komen of door mijn gevloek ?
Bij deze nog even mijn beste wensen aan alle gebruikers van dvd.nl en voor 2004 weinig kosten en veel goedkope dvd's toegewenst... :wink:

Edwin V
06-01-2004, 06:51
Volgens mij komen de inklaringskosten van de TPG die de inklaring moet doen. De douane hoef je niet apart te betalen. Net zoals je de belastingdienst niet voor een aanslag hoeft te betalen. Die wordt met de aanslag betaald...
Ja, dat is zo. Het gehele bedrag moest ik ook op een rekening van de TPG storten. Zijn een soort administratiekosten. Wel hoog... 14,75 :? . En die Japanse DVD's waren al duur. Maar het is 't me allemaal wel waard geweest. :)

Niels Simons
06-01-2004, 20:00
ik heb zojuist voor 200 dollar aan orders geannuleerd bij dvdsoon.en credit refund aangevraagd.

want wat flikken ze nu?gratis verzending vanaf 5 dvd,maar ze hebben alle prijzen weer naar beneden gehaald!!!

zo ver naar beneden dat alle dvds die ik vorige week besteld heb,op 3 na,allemaal ineens 5 dollar per stuk duurder waren als de huidige prijs!en dat pil ik dus niet he...3 orders waren al packaging en 3 waren maar 1 dollar in prijs gezakt,maar heb 10 orders geannuleerd!wat een schoften daaro...

nu wordt dus alsnog alles afgeschreven en krijg ik over dikke 3 weken mijn 200dollar refund terug...

klote allemaal dat gedoe daar!

mazzel,niels

Lex v/d Moolen
06-01-2004, 21:33
ik heb zojuist voor 200 dollar aan orders geannuleerd bij dvdsoon.en credit refund aangevraagd.

want wat flikken ze nu?gratis verzending vanaf 5 dvd,maar ze hebben alle prijzen weer naar beneden gehaald!!!

zo ver naar beneden dat alle dvds die ik vorige week besteld heb,op 3 na,allemaal ineens 5 dollar per stuk duurder waren als de huidige prijs!en dat pil ik dus niet he...3 orders waren al packaging en 3 waren maar 1 dollar in prijs gezakt,maar heb 10 orders geannuleerd!wat een schoften daaro...

nu wordt dus alsnog alles afgeschreven en krijg ik over dikke 3 weken mijn 200dollar refund terug...

klote allemaal dat gedoe daar!

mazzel,nielsHet is verdomd verleidelijk om nu 5 items te gaan bestellen met deze prijzen, met 6 items zelfs gratis first class shipping!
En dan is er ook nog een mooie actie: http://www.dvdsoon.com/promotions/boxing-month-2004.xml
Zijn toch mooie prijzen. Alleen wordt dat weer enigzins minder als zal blijken dat er BTW moet worden bijbetaald. :?

Bob Hiemstra
06-01-2004, 21:42
Ik denk dat het met die BTW wel mee zal vallen.
Heb vandaag Shogun box binnen gekregen en die is er gewoon door gekomen.

Lex v/d Moolen
06-01-2004, 22:01
Ik denk dat het met die BTW wel mee zal vallen.
Heb vandaag Shogun box binnen gekregen en die is er gewoon door gekomen.Ik kan morgen mijn Battlestar Galactica box bij het postkantoor ophalen. *duim* *duim*

Niels Simons
06-01-2004, 22:03
maar lex,daar dacht ik dus ook nog ff aan he.

maar als ik die 5 items bestel,zit ik op een dergelijk bedrag dat ze me altijd die boete gaan geven bij de douane,daarom heb ik maar refund gedaan...

lijkt t jou nie link?

mazzel,niels

pavko
06-01-2004, 22:06
Gewoon zorgen dat er een aantal pre-orders bij zitten zodat ze niet alles in één keer kunnen verzenden en het dus apart versturen....

8)

Lex v/d Moolen
06-01-2004, 22:08
maar lex,daar dacht ik dus ook nog ff aan he.

maar als ik die 5 items bestel,zit ik op een dergelijk bedrag dat ze me altijd die boete gaan geven bij de douane,daarom heb ik maar refund gedaan...

lijkt t jou nie link?
Dat hangt er vanaf, de items worden toch apart van elkaar verzonden? Heb eigenlijk nog nooit twee of meer items tegelijkertijd verzonden gekregen.

kruspe
07-01-2004, 00:03
ik heb al veel bij dvd soon besteld en ook voor grote besragen,maar heb gelukkig nog nooit invoerrechten moeten betalen!

Verder ben ik zeer tevreden over dvd soon.Nog nooit langer dan een week hoeven te wachten voordat een dvd binnen is!

Edwin V
07-01-2004, 07:17
Bestelling van 23 december afgelopen zaterdag binnen, maar twee van 22 december tot op heden nog niet.
Als je 5 of meer besteld, gratis shipping, maar shippen ze dan wel apart?

Niels Simons
07-01-2004, 10:10
Bestelling van 23 december afgelopen zaterdag binnen, maar twee van 22 december tot op heden nog niet.
Als je 5 of meer besteld, gratis shipping, maar shippen ze dan wel apart?

daarom heb ik dus refund gevraagd,want ze pakken wel degelijk alles bij elkaar!!

ik heb wel es 3 titels van ze in een envelop gekregen,met de juiste prijzen op de envelop vind ik dat t risico niet waard...

mazzel,niels

kruspe
07-01-2004, 11:51
Ik zit nu al wat langer dan normaal te wachten op een paar boxsets (shipped 15/12, 22/12 en 24/12). Hopelijk staat er op die nog steeds $12.
Als ze na de 21e zijn geshipped staat er sowieso de daadwerkelijke waarde op :x

bij mij niet!

ik heb er 3 binnen gekregen die na de 21ste verstuurd waren,en daar stond nog steeds gewoon 12 CAD op!!

Mark de Jong
07-01-2004, 12:02
Ook al wat aardig bestellingen gedaan bij DVD Soon en ik moet zeggen: prima service. Levertijd is lekker snel (y)

Bob Hiemstra
07-01-2004, 13:51
Volgens mij sturen ze de dvds ook apart op, ik heb nog nooit een pakketje gehad met meerdere dvds erin.

Michelle
07-01-2004, 14:15
Volgens mij sturen ze de dvds ook apart op, ik heb nog nooit een pakketje gehad met meerdere dvds erin.
Ik heb de discussie niet gevolgd, maar hierbij mijn ervaringen:

In december deed ik een grote bestelling en daar zaten twee titels tussen die 'on order' stonden en waar de levertijd tegen 2 weken aanzat. Ook zaten er 2 titels tussen waarvan de levertijd 2 tot 5 dagen was.

Uiteindelijk kreeg ik 2 zendingen: De eerste met o.a. de dvd's waarvan de levertijd een week was en de tweede was de nazending van de overige 2 titels.

Moraal: Men probeert dus alles in zo weinig mogelijk zendingen toe te sturen.

Lex v/d Moolen
07-01-2004, 17:14
Volgens mij sturen ze de dvds ook apart op, ik heb nog nooit een pakketje gehad met meerdere dvds erin.Ik dus ook niet, maar bij Play kreeg ik eens 3 aparte enveloppen op één dag. Ik denk/hoop dat ze het bij DVDSoon ook zo doen.
Battlestar Galactica helaas niet kunnen ophalen, maar volgens mij hoef ik niets aan BTW bij te betalen anders staat dat toch op het afhaalberichtje ?

raymonddeniet
07-01-2004, 18:07
Volgens mij sturen ze de dvds ook apart op, ik heb nog nooit een pakketje gehad met meerdere dvds erin.Ik dus ook niet, maar bij Play kreeg ik eens 3 aparte enveloppen op één dag. Ik denk/hoop dat ze het bij DVDSoon ook zo doen.
Battlestar Galactica helaas niet kunnen ophalen, maar volgens mij hoef ik niets aan BTW bij te betalen anders staat dat toch op het afhaalberichtje ?

zou wel zo netjes zijn, gebeurt wel, maar niet altijd. ik heb het 2x meegemaakt dat ik "verrast" werd om de BTW ter plekke op postkantoor te betalen. Erg omslachtig daar want je kunt niet met een bankpas betalen. Dus moet je weer naar buiten om te pinnen etc. maarja, daarna ben je alles weer vergeten omdat je lekker je nieuwe film zit te kijken.

jokey
07-01-2004, 18:52
Ik heb maandagavond om 20.30 nog 1 dvd besteld bij Soon: met free shipping!
En nu ineens hebben ze de actie met die free shipping>5 titels.
Die aanbieding van 6 titels of meer = gratis first class verzenden is toch op zich wel leuk! Tsja, alleen die douane.....

jokey
07-01-2004, 20:19
Op het andere forum hebben ze het hier over:

Partial shipping is currently offered to DVDSoon.com clients free of charge and will be automatically applied when you place your order. Ergo, the items in your order will be shipped to you as we receive stocks.

Edwin V
08-01-2004, 16:33
De Pre-Order Disney Treasures zijn nu ineens 23,98. Dus snel m'n pre-order gecancelled en opnieuw besteld. Samen met de boxset van Ranma en Rurouni Kenshin die ik had voorbesteld en die ook goedkoper waren geworden ben ik nu $47 CAD goedkoper uit. 8)

Rare jongens die DVDsooners. Je moet ze in de gaten houden.

Steve Muller
08-01-2004, 16:36
Ik wacht nu al langer dan 2 maanden op deluxe versie van Wizard of Oz en het bedrag is al 2 maanden geleden afgeschreven :cry:
Heb dvdsoon nu aangesproken om bij elke dvd erbij te zetten of deze wel in stock is??? Na 3 dgn nog geen antwoord gekregen.

Edwin V
08-01-2004, 16:42
Ik wacht nu al langer dan 2 maanden op deluxe versie van Wizard of Oz en het bedrag is al 2 maanden geleden afgeschreven :cry:
Heb dvdsoon nu aangesproken om bij elke dvd erbij te zetten of deze wel in stock is??? Na 3 dgn nog geen antwoord gekregen.
Ik heb ze zaterdag gemaild i.v.m. vragen over een retourzending. Gisterenavond kreeg ik antwoord. Ik heb ook een paar pre-orders van meer dan 1 maand uit staan (terwijl er bij eentje nu on-order 3-5 dagen staat) die ik nog steeds moet krijgen. Van een paar andere duurde het ook een maand voordat ze ze hadden en verstuurden.
Enkele pre-orders heb ik zelfs gecancelled en opnieuw besteld omdat de prijs ineens lager was. En het is wel wennen dat het meteen van je rekening gaat ondanks dat je nog niks hebt gekregen. Nu de Dollar steeds maar daalt is dat wel een beetje een nadeel, maar het kan ook voordelig uitpakken.

Lex v/d Moolen
08-01-2004, 16:48
De Pre-Order Disney Treasures zijn nu ineens 23,98. Dus snel m'n pre-order gecancelled en opnieuw besteld. Samen met de boxset van Ranma en Rurouni Kenshin die ik had voorbesteld en die ook goedkoper waren geworden ben ik nu $47 CAD goedkoper uit. 8)

Rare jongens die DVDsooners. Je moet ze in de gaten houden.Dat heb ik dus ook maar gedaan. Had nog 3 orders pending staan, heb ze gecancelled, opnieuw besteld en drie andere erbij besteld. Couponkorting van Januari er nog af en ik hoefde maar 18 CAD$ bij te betalen voor de drie extra titels :D

El-Jorge
08-01-2004, 17:21
Hoe zit dat met die coupon korting, moet je dat verdienen, of kan iedereen daar gebruik van maken??

Edwin V
08-01-2004, 17:23
Hoe zit dat met die coupon korting, moet je dat verdienen, of kan iedereen daar gebruik van maken??
Die maandkorting die mag iedereen 1x die maand gebruiken.

Lex v/d Moolen
08-01-2004, 17:23
Hoe zit dat met die coupon korting, moet je dat verdienen, of kan iedereen daar gebruik van maken??Iedereen kan daar één keer per maand gebruik van maken ;)

http://www.dvdsoon.com/coupons.xml

Edwin V
08-01-2004, 19:28
De Pre-Order Disney Treasures zijn nu ineens 23,98. Dus snel m'n pre-order gecancelled en opnieuw besteld. Samen met de boxset van Ranma en Rurouni Kenshin die ik had voorbesteld en die ook goedkoper waren geworden ben ik nu $47 CAD goedkoper uit. 8)

Rare jongens die DVDsooners. Je moet ze in de gaten houden.Dat heb ik dus ook maar gedaan. Had nog 3 orders pending staan, heb ze gecancelled, opnieuw besteld en drie andere erbij besteld. Couponkorting van Januari er nog af en ik hoefde maar 18 CAD$ bij te betalen voor de drie extra titels :D
Shippen is niet meer gratis dus proberen orders te verzamelen. nadeel daarvan is wel dat als 1 onderdeel van de order goedkoper wordt, je alleen kunt cancellen als andere onderdelen niet duurder zijn geworden.

DVDSoon doet partially shipping als een deel al binnen is en een ander nog niet, staat op de site. Kun je een deels nog openstaande order nog cancellen? En zo ja, hoe zit dat dan met de verzendkosten? Misschien trekken ze die van je tegoed af want anders zou je immers 1 DVD die on hand is kunnen bestellen samen met 4 pre-orders. Da's dan geen verzendkosten. Als die ene DVD dan is verstuurd dan de andere 4 cancellen en je tegoed terug laten storten op je rekening (of bewaren voor volgende truukjes). Ik denk niet dat dit kan (of ze trekken de verzendkosten van je tegoed af, of je kunt een deels geshipte order niet cancelen). Maar wie weet...

Lex v/d Moolen
08-01-2004, 20:18
Als die ene DVD dan is verstuurd dan de andere 4 cancellen en je tegoed terug laten storten op je rekening (of bewaren voor volgende truukjes). Ik denk niet dat dit kan (of ze trekken de verzendkosten van je tegoed af, of je kunt een deels geshipte order niet cancelen). Maar wie weet...Als jij dat nou eens voor ons gaat uitproberen ? :mrgreen:

Edwin V
09-01-2004, 06:57
Als die ene DVD dan is verstuurd dan de andere 4 cancellen en je tegoed terug laten storten op je rekening (of bewaren voor volgende truukjes). Ik denk niet dat dit kan (of ze trekken de verzendkosten van je tegoed af, of je kunt een deels geshipte order niet cancelen). Maar wie weet...Als jij dat nou eens voor ons gaat uitproberen ? :mrgreen:
Ik heb al eens een fout gemaakt door een order te cancelen met $3 maandkorting omdat ik meer wilde bestellen en wel tot $10 kon komen. Kon ik die voucher niet meer invoeren. :(

SLAB
09-01-2004, 09:24
Heb voor de kerst mijn eerste order geplaatst bij DVDSoon en ik moet zeggen dat ik tot hiertoe al ferm teleurgesteld ben.
De dvd was in stock en besteld op 23 december maar nog niet hier dat betekent dat er kans is dat het tegengehouden is door de douane...
Toen ik de bestelling plaatste en op de knop 'order' drukte' kreeg ik plots een blanco webpagina. Ik doe dus 'back' maar besluit te wachten op een confirmation mail, die dus niet komt. Ik druk 'order' opnieuw en na een minuut of twee verschijnt de confirmatiepagina en even later de bevestiging via mail. Krijg ik enkele dagen geleden mijn Visa afrekening en nu blijkt dat die pummels wel tweemaal dezelfde dvd hebben aangerekend!!! Ik heb ze drie dagen geleden gemaild en gevraagd om een refund maar tot zover geen antwoord. Ik denk dat ik ze vanavond maar eens ga bellen :x

Edwin V
09-01-2004, 10:05
Heb voor de kerst mijn eerste order geplaatst bij DVDSoon en ik moet zeggen dat ik tot hiertoe al ferm teleurgesteld ben.
De dvd was in stock en besteld op 23 december maar nog niet hier dat betekent dat er kans is dat het tegengehouden is door de douane...
Toen ik de bestelling plaatste en op de knop 'order' drukte' kreeg ik plots een blanco webpagina. Ik doe dus 'back' maar besluit te wachten op een confirmation mail, die dus niet komt. Ik druk 'order' opnieuw en na een minuut of twee verschijnt de confirmatiepagina en even later de bevestiging via mail. Krijg ik enkele dagen geleden mijn Visa afrekening en nu blijkt dat die pummels wel tweemaal dezelfde dvd hebben aangerekend!!! Ik heb ze drie dagen geleden gemaild en gevraagd om een refund maar tot zover geen antwoord. Ik denk dat ik ze vanavond maar eens ga bellen :x
Ik vind dat ook altijd maar eng. Er staat dat je helemaal niks moet doen nadat je op "order" hebt gedrukt. Ik zou in zo'n geval ook heel lang wachten alvorens opnieuw te bestellen, want de bevestigingsmail komt ook niet altijd snel.
Heb je wel twee mails gekregen?

kruspe
09-01-2004, 10:08
Heb voor de kerst mijn eerste order geplaatst bij DVDSoon en ik moet zeggen dat ik tot hiertoe al ferm teleurgesteld ben.
De dvd was in stock en besteld op 23 december maar nog niet hier dat betekent dat er kans is dat het tegengehouden is door de douane...
Toen ik de bestelling plaatste en op de knop 'order' drukte' kreeg ik plots een blanco webpagina. Ik doe dus 'back' maar besluit te wachten op een confirmation mail, die dus niet komt. Ik druk 'order' opnieuw en na een minuut of twee verschijnt de confirmatiepagina en even later de bevestiging via mail. Krijg ik enkele dagen geleden mijn Visa afrekening en nu blijkt dat die pummels wel tweemaal dezelfde dvd hebben aangerekend!!! Ik heb ze drie dagen geleden gemaild en gevraagd om een refund maar tot zover geen antwoord. Ik denk dat ik ze vanavond maar eens ga bellen :x

een refund moet je online aanvragen,is heel makkelijk en snel!
Kun je ook nog kiezen voor een tegoed bij hun of geld terug!
Dat ie nu wat later is heeft niks met hun te maken maar misschien nog met de feestdagen,ik kreeg mijn dvd van insomnia ook pas 3 dagen geleden en die was de 21 verstuurd.
envelop was niet open gemaakt,dus ga er ook vanuit dat ie niet bij de douane is geweest.
Volgende keer als je een bestelling plaatst en een blanco pagina krijgt,op de "vernieuwen"button klikken en niet op de "back "button!!!!!

Edwin V
09-01-2004, 15:35
Moet 25 euro BTW betalen voor twee pakketjes van DVDsoon :cry:

b4rth3zz
09-01-2004, 16:07
Wordt zaterdag ook als een business day beschouwd?
Ik ben hier aan't wachten op de Lion King gift set, die op 02/12/03 verstuurd is, maar nog steeds niet aangekomen.

pavko
09-01-2004, 16:31
Wordt zaterdag ook als een business day beschouwd?
Ik ben hier aan't wachten op de Lion King gift set, die op 02/12/03 verstuurd is, maar nog steeds niet aangekomen.

Nope....

Net zoals in Nederland gelden er voor "werkdagen" alleen Maandag t/m vrijdag.

En dan is 45 dagen erg lang.....(meer dan 2 maanden ja)

b4rth3zz
09-01-2004, 16:40
En dan is 45 dagen erg lang.....(meer dan 2 maanden ja)
Inderdaad, en er komen dan nog wat feestdagen bij ook... :(

Edwin V
09-01-2004, 16:50
En dan is 45 dagen erg lang.....(meer dan 2 maanden ja)
Inderdaad, en er komen dan nog wat feestdagen bij ook... :(
Maar hopen dat ie alsnog komt.
Finding Nemo was bij mij ook pas na een maand binnen.

Lex v/d Moolen
09-01-2004, 17:06
Moet 25 euro BTW betalen voor twee pakketjes van DVDsoon :cry:Bummer :(
Ik heb mazzel gehad met Battlestar Galactica, maar vrees nu ook de volgende zending :?

Harry B.
09-01-2004, 23:19
Heb voor de kerst mijn eerste order geplaatst bij DVDSoon en ik moet zeggen dat ik tot hiertoe al ferm teleurgesteld ben.
De dvd was in stock en besteld op 23 december maar nog niet hier dat betekent dat er kans is dat het tegengehouden is door de douane...
Toen ik de bestelling plaatste en op de knop 'order' drukte' kreeg ik plots een blanco webpagina. Ik doe dus 'back' maar besluit te wachten op een confirmation mail, die dus niet komt. Ik druk 'order' opnieuw en na een minuut of twee verschijnt de confirmatiepagina en even later de bevestiging via mail. Krijg ik enkele dagen geleden mijn Visa afrekening en nu blijkt dat die pummels wel tweemaal dezelfde dvd hebben aangerekend!!! Ik heb ze drie dagen geleden gemaild en gevraagd om een refund maar tot zover geen antwoord. Ik denk dat ik ze vanavond maar eens ga bellen :x
Had ik dus ook bij mijn bestelling van de Alien Quadrilogy. en inderdaad, ook bij mij was m'n cc twee keer gecharged. Ook een mail gestuurd, waar na twee weken eindelijk op werd gereageerd. Uiteindelijk hebben ze het wel terug gestort.

Eddy
12-01-2004, 17:14
Ik kreeg vandaag, 11 januari, een dvd binnen die ik op 5 januari had besteld, op 6 januari werd hij verstuurd. Er waren geen invoerrechten, maar de waarde van het pakje was dan ook ver beneden de 22 euro die ingevoerd mag worden. Kortom, ik ben tevreden over DVD Soon.

jokey
12-01-2004, 17:51
Ook ik kreeg vandaag een dvd binnen van Soon. Verstuurd op 7 januari. Douaneheffing nvt. want <22 euro.
Was mijn eerste bestelling daar en nog met de free shipping actie.

tan1415
13-01-2004, 21:28
wat zijn de vervoerkosten? Ik heb begrepen per dvd een kleine 5cad? een paar euros maar?

Leon van Stijn
13-01-2004, 22:26
Hmmm, ben benieuwd, voor mij is op 8 januari een pakje verzonden met een waarde hoger dan 22 Euro.

Edwin V
14-01-2004, 07:13
Ik moets voor een pakket van $131 CAD €15,39 BTW betalen.
Ik dacht eerst 25,39 (de postbodes die schrijven nooit echt leesbaar), dus dat valt dan nog wel mee. Zonde is 't wel altijd natuurlijk.

Daniel1974
14-01-2004, 17:46
Ik heb gisteren eindelijk de Alien Quadrilogie box besteld bij DVD soon. En vond het ook al zo raar dat ik ineens weer verzendkosten moest betalen, maar nu lees ik dat dit een actie was.

Nou ja ik heb ook erg goede ervaringen met DVD soon. Ik heb er tot op heden 2 pakketjes van gehad. De Collecters Edition van Dinosaur en Finding Nemo en gisteren de 4-disc editie van 2 Towers, beide waren binnen een week bij mij thuis, dus ik heb niets te klagen over de levering. Ik deed eerste de meeste dingen via Amazon, maar dat duurt soms toch wel erg lang. En daarnaast moest ik via Amazon een keer klink wat invoerrechten betalen, dat heb ik met DVD soon nog niet gehad. Nou ja en ook al gebeurt dat een keer, op al die keren dat je zendingen er wel doorkomen, ben je nog stukken goedkoper uit.

Jason Bourne
16-01-2004, 16:22
hallo,

Ik heb zondag twee dvd-tjes besteld bij dvd soon. (Breakfast Club en Reservoir Dogs). Vandaag is deze order van 'pending' naar 'packaging' verplaatst. Nu staat er bij the Breakfast Club idd packaging maar bij Reservoir Dogs staat 'discontinued title.' Omdat achter Reservoir Dogs nog gewoon de prijs staat weet ik niet wat dit betekent. Weet iemand dit toevallig? M.a.w. krijg ik de dvd nu toch nog of krijg ik store credit?

Groetjes, Jason

ericelza
16-01-2004, 20:10
Dat wordt een gevalletje store credit ben ik bang. Discontinued wil zeggen niet meer leverbaar. Overigens wel raar dat je 'm dan toch kunt bestellen.

Jason Bourne
16-01-2004, 20:43
Dat wordt een gevalletje store credit ben ik bang. Discontinued wil zeggen niet meer leverbaar. Overigens wel raar dat je 'm dan toch kunt bestellen.

Ja, daar was ik ook al bang voor :( , bedankt voor de snelle reactie in elk geval :)

Tom P
17-01-2004, 13:10
Ik heb dinsdagnacht Reservoir Dogs (Mr. Brown) besteld van de discontinued lijst, er stond "limited qty." bij. Overdag had ik al bevestiging dat hij verstuurd is.
Dus misschien heb jij ook nog wel geluk.

Tom

Jason Bourne
17-01-2004, 16:58
Ik heb dinsdagnacht Reservoir Dogs (Mr. Brown) besteld van de discontinued lijst, er stond "limited qty." bij. Overdag had ik al bevestiging dat hij verstuurd is.
Dus misschien heb jij ook nog wel geluk.

Tom

Helaas, ik had geen geluk :( , hij is niet geshipped dus heb ik maar gecancelled. het bedrag (+shipping costs) staat nu bij mijn store credit. Ik heb Reservoir Dogs SE nu maar bij playusa besteld.

El-Jorge
20-01-2004, 15:35
Welke manier van shipping gebruiken jullie??
Standard, first class of DHL???
En wat is het verschil tussen die eerste 2??
Ik heb een keer besteld bij dvdsoon en toen heb ik first class gekozen en dat ging prima.

Edwin V
20-01-2004, 16:27
Heb zo'n 10x besteld en gebruik altijd de standard shipping. In 1 geval duurde het erg lang (Finding Nemo 1 maand!) in een andere geval een beetje lang, maar dat kwam doordat het pakketje door de douane was uitgekozen om maar eens BTW over te betalen. In alle andere gevallen duurde het 4-7 dagen.

Prijzen zijn overigens weer ietsie (2 - 3 CAD) omhoog gegaan

El-Jorge
20-01-2004, 17:35
Ik heb gemerkt dat dvdsoon heel erg schomelt met zijn prijzen. Edwin zegt prijzen zijn weer omhoog gegaan terwijl het mij opviel dat er ook titels naar beneden zijn gegaan.

Edwin V
20-01-2004, 19:29
Ik heb gemerkt dat dvdsoon heel erg schomelt met zijn prijzen. Edwin zegt prijzen zijn weer omhoog gegaan terwijl het mij opviel dat er ook titels naar beneden zijn gegaan.
Ja, je moet 't goed in de gaten houden daar. Ik had begin januari wat in de preorder dat ineens goedkoper was geworden. Heeft me toch totaal 40 euro bespaard door te cancellen en opnieuw bestellen.

Daniel1974
20-01-2004, 19:40
Als ik nu wat in pre-order zet, wordt dat dan nu direct van mijn VISA afgeschreven ? Of pas op het moment dat het wordt verscheept ?

Edwin V
21-01-2004, 07:30
Als ik nu wat in pre-order zet, wordt dat dan nu direct van mijn VISA afgeschreven ? Of pas op het moment dat het wordt verscheept ?
Direct. Maakt niet uit wanneer het wordt verstuurd.

tan1415
24-01-2004, 19:56
Ik had wel begrepen dat je via CC alles direct kan annuleren.

Dus als je de aankoop annuleer, kan je de betaling apart via de CCC annuleren.

Akira
25-01-2004, 12:16
Ik heb dinsdagnacht Reservoir Dogs (Mr. Brown) besteld van de discontinued lijst, er stond "limited qty." bij. Overdag had ik al bevestiging dat hij verstuurd is.
Dus misschien heb jij ook nog wel geluk.

Tom

Helaas, ik had geen geluk :( , hij is niet geshipped dus heb ik maar gecancelled. het bedrag (+shipping costs) staat nu bij mijn store credit. Ik heb Reservoir Dogs SE nu maar bij playusa besteld.

Ik zag van de week dat deze editie nog steeds beschikbaar was (limited quantity). Ik stuurde een mail om te vragen of hij nog op voorraad was en kreeg deze reaktie:

Dear Sir;

We have recently located 10 copies of this product. As long as our site
indicates the limited quantities it should be available. As we do deal
with a live inventory I cannot accurate information however if you act
fast you can secure a copy. Thank you!

------------------------------
Natasha Bonfield
Customer Service Center
Centre De Service à la Clientèle
DVDSoon.com

Meteen besteld toen (woensdag), drie dagen stond ie bij "Packaging" (duimen, duimen) en eergisteren is ie naar "Shipped" gegaan!

Edwin V
27-01-2004, 06:57
M'n retourzending is aangekomen bij DVDSoon. Ze zenden alleen geen goede box maar hebben me twee vouchers gegeven. Eentje voor de verzendkosten (28,48 CAD, terwijl ik 20 euro heb betaald) en eentje voor de box 116,98 CAD.
Als ik de box opnieuw bestel is ie 1 CAD goedkoper, maar de vorige keer dat ik 'm bestelde had ik gratis verzendkosten en nu niet meer. :(
Bovendien loop ik opnieuw douanerisico.
Het scheelt allemaal wel niet veel, maar voor hetzelfde geld was die box flink duurder geworden. Aan de andere kant had ie nu ook flink goedkoper kunnen zijn.
En de voucher moet helemaal op. Eerst maar eens wachten of ander boxsets die onderweg zijn wel goed zijn. :?

Mike Philippens
27-01-2004, 07:59
Het scheelt allemaal wel niet veel, maar voor hetzelfde geld was die box flink duurder geworden. Aan de andere kant had ie nu ook flink goedkoper kunnen zijn.
Dat heb ik ook gehad met mijn LOTR:TTT box. Ik had als een van de eersten gepregeordered en later is ie duurder geworden. Gewoon een mailtje sturen dat je denkt dat ze dat over het hoofd gezien hebben. Ze corrigeren dat dan gewoon heel netjes. In eerste instantie was ik boos, maar ik had toch een heel beschaafd mailtje gestuurd en dat hielp dus.

Edwin V
27-01-2004, 08:10
Het scheelt allemaal wel niet veel, maar voor hetzelfde geld was die box flink duurder geworden. Aan de andere kant had ie nu ook flink goedkoper kunnen zijn.
Dat heb ik ook gehad met mijn LOTR:TTT box. Ik had als een van de eersten gepregeordered en later is ie duurder geworden. Gewoon een mailtje sturen dat je denkt dat ze dat over het hoofd gezien hebben. Ze corrigeren dat dan gewoon heel netjes. In eerste instantie was ik boos, maar ik had toch een heel beschaafd mailtje gestuurd en dat hielp dus.
Dat is dan wel weer netjes van ze. Waarschijnlijk hebben ze niet de mankracht om alles goed en snel uit te zoeken en kunnen ze daarom goedkoper aanbieden. In mijn geval scheelt 't niet zoveel.

Lex v/d Moolen
27-01-2004, 17:47
Ik kreeg nu al weer een order status, terwijl er niets veranderd is. Vreemd :)

Bob Hiemstra
27-01-2004, 17:52
Hehe same here!:)
Zal wel een nieuwe policy zijn ofzo, elke week een order status?

Lex v/d Moolen
27-01-2004, 18:00
Hehe same here!:)
Zal wel een nieuwe policy zijn ofzo, elke week een order status?Zou kunnen. Dan kan ik me verheugen op nog een aantal, want Schindlers List komt pas in maart vrij. :)

Bob Hiemstra
27-01-2004, 18:07
Haha ja, ik heb er ook nog een paar in de preorder staan.

Eddy
27-01-2004, 22:17
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.

Bob Hiemstra
27-01-2004, 23:02
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.
Sterker nog, bij mij vrijdag verstuurd vandaag op de mat.
Ze zijn erg snel die Canadezen :)

kruspe
28-01-2004, 12:41
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.
Sterker nog, bij mij vrijdag verstuurd vandaag op de mat.
Ze zijn erg snel die Canadezen :)

Donderdag is er ook eentje naar mij verstuurt,maar nog niet binnen....en ik had nog wel first class mail gekozen!! :wink:

Kevin Baeckelandt
28-01-2004, 12:48
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.
Sterker nog, bij mij vrijdag verstuurd vandaag op de mat.
Ze zijn erg snel die Canadezen :)

Donderdag is er ook eentje naar mij verstuurt,maar nog niet binnen....en ik had nog wel first class mail gekozen!! :wink:
Vrijdag is de fantasia box shipped en vandaag ontvangen met first class mail (DHL) :wink: , hopelijk is jou pakketje niet bij de douane blijven hangen.

kruspe
28-01-2004, 12:55
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.
Sterker nog, bij mij vrijdag verstuurd vandaag op de mat.
Ze zijn erg snel die Canadezen :)

Donderdag is er ook eentje naar mij verstuurt,maar nog niet binnen....en ik had nog wel first class mail gekozen!! :wink:
Vrijdag is de fantasia box shipped en vandaag ontvangen met first class mail (DHL) :wink: , hopelijk is jou pakketje niet bij de douane blijven hangen.

heb jij die met first class of via dhl express (26 dollar) laten komen?

Kevin Baeckelandt
28-01-2004, 12:57
Die Canadezen leveren toch wel snel hoor. Afgelopen donderdag werd mijn bestelling verstuurd en vandaag kwam ie al op mijn deurmat vallen. Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn boodschappenwagentje bij hun langs, de (meeste) prijzen zijn ook prima.
Sterker nog, bij mij vrijdag verstuurd vandaag op de mat.
Ze zijn erg snel die Canadezen :)

Donderdag is er ook eentje naar mij verstuurt,maar nog niet binnen....en ik had nog wel first class mail gekozen!! :wink:
Vrijdag is de fantasia box shipped en vandaag ontvangen met first class mail (DHL) :wink: , hopelijk is jou pakketje niet bij de douane blijven hangen.

heb jij die met first class of via dhl express (26 dollar) laten komen?
First Class Mail en de box werd vanmorgen door DHL afgeleverd :wink:

kruspe
28-01-2004, 13:03
dus voor 6 dollar via dhl!!!
Das erg netjes!!

kruspe
28-01-2004, 13:04
kreeg je er ook een trackingnummer bij?
ik niet namelijk....

Eddy
28-01-2004, 13:34
heb jij die met first class of via dhl express (26 dollar) laten komen?
Via first class, maar bij mij werd het pakje gewoon door de postbode afgeleverd. Ik merk trouwens weinig verschil met de first class en de standard shipping, hooguit één of twee dagen.

Leon van Stijn
28-01-2004, 17:08
Mijn laatste bestelling is nu al drie weken onderweg :(

Ik vrees dat de douane 'm onderschept heeft, waarde is iets van 37 Euro.

Daniel1974
31-01-2004, 10:14
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de Alien Quadrilogie box besteld, en tot op heden nog steeds niet ontvangen. En ze hebben deze box al op 13-1 verzonden en is dus iets meer dan 2 weken onderweg nu. Dat is voor hun begrippen erg lang. Inmiddels heb ik Bad Boys II en U2- Live At Slane Castle, die ik een week geleden had besteld al binnen gekregen. Zou het pakketje dan echt verloren zijn ? Iemand dit eerder gehad, en komt ie dan uiteindelijk nog wel binnen ? Zoals te begrijpen kijk ik erg uit naar deze box. Maar ja moet ie wel eerst aankomen niet ?

Ik heb em first class laten verzenden, en dus moet ik de 30 dagen uitzitten, voordat zij wat gaan ondernemen. Iemand enig idee wat zij gaan ondernemen ? Sturen ze dan een NW box naar mij op ?

Verder ben ik erg tevreden met DVDSoon, zowel met de levering als met de prijzen. Fact is, ik koop steeds minder in Nederlands (alleen als ik weet dat de uitvoering beter is, zoals bij LXG (wij wel DTS) maar anders haal ik em gewoon uit Canada. 9 Euro voor U2 - Live At Slane Castle, waar praten we dan nog over, niet ? 14 Euro voor Bad Boys II, 29 Euro voor TTT EE. Mijn God het lijkt wel een Walhalla in Canada !!

Leon van Stijn
31-01-2004, 13:49
Nou, mijn zending is binnen. Maar wel onderschept door de douane! :(

Ik moest 9,12 Euro betalen, maar daar ga ik bezwaar tegen maken, want ze hebben vrolijk ruim 13 Canadese Dollar transportkosten bij de prijs opgeteld en daarover de heffing berekend!

Iemand ervaring met het indienen van bezwaren, heeft het uberhaupt zin om tegen die transportkosten bezwaar te maken? Ik kan natuurlijk aantonen met de faktuur dat die transportkosten niet zo hoog waren.

kruspe
31-01-2004, 14:32
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de Alien Quadrilogie box besteld, en tot op heden nog steeds niet ontvangen. En ze hebben deze box al op 13-1 verzonden en is dus iets meer dan 2 weken onderweg nu. Dat is voor hun begrippen erg lang. Inmiddels heb ik Bad Boys II en U2- Live At Slane Castle, die ik een week geleden had besteld al binnen gekregen. Zou het pakketje dan echt verloren zijn ? Iemand dit eerder gehad, en komt ie dan uiteindelijk nog wel binnen ? Zoals te begrijpen kijk ik erg uit naar deze box. Maar ja moet ie wel eerst aankomen niet ?

Ik heb em first class laten verzenden, en dus moet ik de 30 dagen uitzitten, voordat zij wat gaan ondernemen. Iemand enig idee wat zij gaan ondernemen ? Sturen ze dan een NW box naar mij op ?

Verder ben ik erg tevreden met DVDSoon, zowel met de levering als met de prijzen. Fact is, ik koop steeds minder in Nederlands (alleen als ik weet dat de uitvoering beter is, zoals bij LXG (wij wel DTS) maar anders haal ik em gewoon uit Canada. 9 Euro voor U2 - Live At Slane Castle, waar praten we dan nog over, niet ? 14 Euro voor Bad Boys II, 29 Euro voor TTT EE. Mijn God het lijkt wel een Walhalla in Canada !!


ik heb dit ook ooit gehad bij hun(toevallig ook met de alien box).
Een dvd die later was verstuurd ook eerder binnen gekregen,en in totaal bijna 15 dagen op de alien box moeten wachten,maar wel aangekomen dus!!
Dus maak je niet al te druk,hij zal heus wel binnen komen.

ik heb laatst ook iets bij hun via first class mail laten versturen,maar die kwam zelfs later aan dan de dvd's die ik met de standaard optie heb laten verzenden...

kruspe
31-01-2004, 14:48
Goed nieuws!!!!

Ik lees net op de site DVDSoon dat de verzending weer gratis is!!!!!!!!!!!!

Tom P
31-01-2004, 14:54
Maar de prijzen zijn wel naar omhoog gegaan :(

Lex v/d Moolen
31-01-2004, 14:55
Goed nieuws!!!!

Ik lees net op de site DVDSoon dat de verzending weer gratis is!!!!!!!!!!!!Ze hebben dan de DVD-prijzen ook weer omhoog geschroefd. ;)
Maar voor enkele bestellingen is dit wel beter.

kruspe
31-01-2004, 15:03
gelijk maar weer 3 dvd's besteld!!

-The Young Ones complete series
-Jeepers Creepers 2
-Rain Man S.E.

Haay1971
02-02-2004, 22:11
Cool! Ik zie net op DVDSoon dat Rain Man Special Edition die morgen (3 februari) uitkomt voor CAN$ 15,98 te koop is. Dat is zonder verzendkosten minder dan €10 ! Hop, meteen bestelluh!!!

Jeronimo
07-02-2004, 12:24
Help!
Ik kan mijn bestelling op dvdsoon niet voltooien!
Heb me geregistreerd, maar als ik op de pagina waar ik mijn cc gegevens moet invoeren op submit druk kom ik weer terug op het scherm waar mijn te bestellen dvd's staan!?
Iemand een oplossing?

Jeronimo
10-02-2004, 20:56
laat maar, mijn firewall lag dwars...

Jaap22
10-02-2004, 21:00
Worden dvd's apart verstuurd bij dvdsoon?

jokey
10-02-2004, 22:16
Worden dvd's apart verstuurd bij dvdsoon?
Volgens mij niet.
Als er meerdere dvd's op voorraad zijn worden ze als 1 pakket verzonden.

Jason Bourne
13-02-2004, 18:43
Worden dvd's apart verstuurd bij dvdsoon?
Volgens mij niet.
Als er meerdere dvd's op voorraad zijn worden ze als 1 pakket verzonden.

Nu er geen verzendkosten meer in rekening worden gebracht lijkt mij dit echter geen probleem. Gewoon één voor één bestellen :) (wel even wachten tot de vorige verzonden is natuurlijk ;))

kruspe
13-02-2004, 23:34
Gewoon één voor één bestellen :) (wel even wachten tot de vorige verzonden is natuurlijk ;))

Elke verschillende order wordt apart verstuurd, ookal bestel je ze achter elkaar. Maar inderdaad niet tegelijk bestellen.

Daniel1974
14-02-2004, 10:31
Waarom niet direct bestellen ? Dat heb ik nu een aantal keren gedaan. En kreeg ze ook nu al drie keer apart binnen. Wanneer je veel besteld in een keer gaat het in een doosje, reden dat het opvalt, maar heb tot nu toe nog maar een keer (met mijn Alien Quadrilogie box, net vandaag afgehaald) gehad dat de Grenscontrole het ertussen uit pikte. En dan nog 9,50 op al die keren dat het er wel doorkomt.

Edwin V
14-02-2004, 19:04
Drie 'goedkopere' (tot 50 CAD) doosjes zijn erdoor gelomen dit jaar.
Drie 'duurdere' die ook al zijn verzonden heb ik nog niet. Twee daarvan zitten in precies hetzelfde doosje (zijn 5 DVD boxsets) en eentje in een wat grotere doos. Omdat dit nu veel langer duurt dan m'n andere bestellingen, denk ik dat die er allemaal uit zijn gepikt door de douane. :(

maximus
14-02-2004, 19:13
hoera! me alien box is precies vandaag een MAAND al onderweg!!! en nog 2 bestellingen ook bijna een maand al. :evil: :!:

en de lionking gift set die ik besteld had was er in 3 dagen?! :evil:

ik word hier een beetje moe van :cry: :cry:

Daniel1974
15-02-2004, 09:37
Ik denk altijd maar zo. Het is al zo goedkoop en voor de exorbitant lage prijzen die zij soms vragen ben ik best wel bereid om een paar dagen extra te wachten. Daarnaast kunnen hun er ook niet altijd wat aan doen. Ik had een Solaris : Criterion Editie besteld, duurde iets van 4 dagen voordat ie werd verzonden en deze was er ook 3 dagen later (en daat zat nog een weekend tussen ook). Het lijkt erop dat paketjes er toch langer overdoen dan gewoon de DVD, wat mede komt denk ik door het feit dat deze een verhoogd risico meedragen gepakt te worden.

Ik heb overigens met Amazon meer problemen gehad, dus vind de levering van DVDSoon zeker niet slecht. Heb nu twee Aziatische titels besteld via DVD Asia en dat duurt me toch lang. Dus het kan altijd erger.

Harry B.
15-02-2004, 13:22
Ik denk altijd maar zo. Het is al zo goedkoop en voor de exorbitant lage prijzen die zij soms vragen ben ik best wel bereid om een paar dagen extra te wachten. Daarnaast kunnen hun er ook niet altijd wat aan doen. Ik had een Solaris : Criterion Editie besteld, duurde iets van 4 dagen voordat ie werd verzonden en deze was er ook 3 dagen later (en daat zat nog een weekend tussen ook). Het lijkt erop dat paketjes er toch langer overdoen dan gewoon de DVD, wat mede komt denk ik door het feit dat deze een verhoogd risico meedragen gepakt te worden.

Ik heb overigens met Amazon meer problemen gehad, dus vind de levering van DVDSoon zeker niet slecht. Heb nu twee Aziatische titels besteld via DVD Asia en dat duurt me toch lang. Dus het kan altijd erger.
Ja omdat Amazon zelfs normale dvd's in belachelijk grote dozen doet :evil:

Christiaan Sauer
16-02-2004, 17:12
ik zit onderhand al weer bijna 2 weken op The Soprano's te wachten. Ik heb momenteel dan wel geen receiver maar de afleveringen beginnen op mijn tv zou ook geen ramp zijn. Jammer dat ze nog niet verzonden zijn.
Staan in backorder, en zou 2 weken max duren. Maar ik heb wel eens begrepen dat dvdsoon soms wat positief is met die aanduidingen :)

Coen P.
16-02-2004, 17:31
kan iemand mij uitleggen waarom een bestelde dvd die gewoon on order is al vanaf 4/2/2004 op pending staat? Het gaat om de dvd memento L.E.

ik hoop dat iemand me kan helpen!

gr. Coen

Leon van Stijn
16-02-2004, 17:38
On order is dus in bestelling bij de leverancier van DVD Soon. Dit kan even duren, ik heb ook een DVD besteld op 2 februari, die is vandaag naar packaging gegaan.

Coen P.
16-02-2004, 17:54
mijn dank is groot!

ik dacht dat on order het zelfde was als in stock...

thx voor het antwoord!

gr. Coen

Jeronimo
16-02-2004, 18:40
ik heb ook memento le besteld, maar ook nog steeds on order....even geduld opbrengen dus!

kruspe
16-02-2004, 18:53
mijn laatste 7 bestellingen bij DVDSoon komen altijd op maandag binnen,of ik ze nu op dinsdag of op de vrijdag ervoor bestel....lekker snel dus,binnen 3 dagen!!!

Christiaan Sauer
16-02-2004, 18:58
On order is dus in bestelling bij de leverancier van DVD Soon. Dit kan even duren, ik heb ook een DVD besteld op 2 februari, die is vandaag naar packaging gegaan.

Hier exact hetzelfde verhaal. Gelukkig komt The Soprano's er dan eindelijk aan (y). Zat een beete te balen, want bij een toch niet al te goedkope dvd begin ik altijd wat te twijfelen of ik het wel of niet moet doen. Hoe langer die pending is, hoe meer ik begin te twijfelen. Maar hij wordt zeer spoedig verzonden. Hij wordt momenteel ingepakt(y)

Daniel1974
16-02-2004, 20:47
Het kan zijn dat Memento niet meer levernaar is. Deze versie is immers al een jaar of anderhalf oud en zal niet altijd leverbaar blijven. Maar ik hoop het wel voor jullie, ik heb em zelf ook en het gewoon een fantastische DVD. En regelrecht meesterwerk, maar ook een erg mooie DVD.

Edwin V
16-02-2004, 21:10
Rurouni Kenshin Box 1 is na meer dan twee maanden eindelijk packaging.
Ben nu wel gewend dat ik moet wachten op producten die niet on hand zijn...
En zolang ze uiteindelijk maar komen.

BASIL
16-02-2004, 22:02
Ik heb al meerdere keren bij DVDSoon besteld en altijd zeer snel ontvangen maar nu heb ik op 03/02/04 2 verschillende bestellingen gedaan van 15 euro's per bestelling. Dezelfde dag zijn ze verstuurd geweest maar ben nog altijd aan het wachten.
Zijn er mensen uit België die dit jaar ook lang op hun bestellingen hebben moeten wachten of die hun pakje nog niet ontvangen hebben?

Cloud
16-02-2004, 22:43
Zijn er mensen uit België die dit jaar ook lang op hun bestellingen hebben moeten wachten of die hun pakje nog niet ontvangen hebben?

Ik wacht al paar weken op mijn 3 bestellingen (op verschillende dagen verzonden) van Yesasia.
Normaal heb ik ze na 7 dagen. Het zal dus wel onderschept zijn door de douane. Ik wacht nu gewoon op de brief.
Vorig jaar heb ik een 10tal keer bij Yesasia besteld en ik had nooit taxen en moest nooit langer dan 8 dagen wachten.
Ik heb precies de indruk dat er nu véél strenger wordt gecontroleerd door de douane, want er zijn ook anderen die ik ken die aan het wachten zijn op hun pakket.

BASIL
16-02-2004, 22:47
Zijn er mensen uit België die dit jaar ook lang op hun bestellingen hebben moeten wachten of die hun pakje nog niet ontvangen hebben?

Ik wacht al paar weken op mijn 3 bestellingen (op verschillende dagen verzonden) van Yesasia.
Normaal heb ik ze na 7 dagen. Het zal dus wel onderschept zijn door de douane. Ik wacht nu gewoon op de brief.
Vorig jaar heb ik een 10tal keer bij Yesasia besteld en ik had nooit taxen en moest nooit langer dan 8 dagen wachten.
Ik heb precies de indruk dat er nu véél strenger wordt gecontroleerd door de douane, want er zijn ook anderen die ik ken die aan het wachten zijn op hun pakket.

Waarom wordt mijn pakje gecontroleerd door de douane? Ik dacht als de waarde van wat er in dat pakketje minder dan 22€ was dat er bij de douane geen problemen waren? Er is toch een vrijstelling als de waarde minder dan 22€? of niet?

Daniel1974
17-02-2004, 07:00
In Belgie wordt toch al veel langer een veel strenger beleid gevoerd dan in Nederland ? Om zo de import tegen te gaan ?

Hier in Nederland komt het meeste er wel gewoon in een keer door, ik heb eigenlijk zoals boven vermeld alleen nog maar problemen gehad met het invoeren van mijn Alien Box (die overigens wel heel erg vet is) en verder alleen met Amazon, maar dan ook alleen met CD's, nog nooit met DVD's of boeken.

Internetwinkels zouden er weer eens toe over moeten gaan om 'Present', 'sampler' of 'Gift' op de verpakking te zetten, dan komt het er wel door. Dat hebben ze nu ook gedaan van een site, weet niet meer welke, waar ik Hero heb besteld, deze moet uit Hong Kong komen, en ze hebben de verpakking aangeduid als gift. Ben benieuwd of het er inderdaad doorkomt.

En als je het uit Canada haalt loop je het risico dat een of andere typgeit niet goed kijkt en denk dat de waarde die erop staat in Amerikaanse Dollars is, dan tikt het wel lekker aan ja.

Cloud
17-02-2004, 23:31
Waarom wordt mijn pakje gecontroleerd door de douane? Ik dacht als de waarde van wat er in dat pakketje minder dan 22€ was dat er bij de douane geen problemen waren? Er is toch een vrijstelling als de waarde minder dan 22€? of niet?


Het is al sinds een tijdje veranderd. Die 22eur geld niet meer.
De Belgische douane mag nu in principe ALLE pakjes tegenhouden die via het internet worden besteld ongeacht de prijs.

Bij CD-WOW versturen ze alle pakjes (bij mij toch) via Zweden zodat je geen taxen moet betalen. Misschien moet je daar eerst zoeken naar dvds.

BASIL
18-02-2004, 00:08
Waarom wordt mijn pakje gecontroleerd door de douane? Ik dacht als de waarde van wat er in dat pakketje minder dan 22€ was dat er bij de douane geen problemen waren? Er is toch een vrijstelling als de waarde minder dan 22€? of niet?


Het is al sinds een tijdje veranderd. Die 22eur geld niet meer.
De Belgische douane mag nu in principe ALLE pakjes tegenhouden die via het internet worden besteld ongeacht de prijs.

Bij CD-WOW versturen ze alle pakjes (bij mij toch) via Zweden zodat je geen taxen moet betalen. Misschien moet je daar eerst zoeken naar dvds.

Wat wil je zeggen met tegenhouden? in beslag nemen of dat ik binnenkort een brief ga ontvangen om BTW te betalen? Hoeveel tijd hebben ze nodig, na ontvangs van mijn pakketje, om die brief te schrijven en die naar mij op te sturen?
Ik ken iemand vanuit Brussel die gisteren 4 bestellingen, die verzonden werden op 11 en 13 februari, ontvangen heeft. Hij heeft wel vier anderen bestellingen die in januari vertuurd werden en die hij nog niet ontvangen heeft. Dus het is alleen een kwestie van geluk te hebben.

Edwin V
18-02-2004, 15:39
23,56 euro BTW betalen morgen bij het postkantoor. :(

Cloud
18-02-2004, 20:32
Wat wil je zeggen met tegenhouden? in beslag nemen of dat ik binnenkort een brief ga ontvangen om BTW te betalen? Hoeveel tijd hebben ze nodig, na ontvangs van mijn pakketje, om die brief te schrijven en die naar mij op te sturen?


Met tegenhouden bedoel ik dat ze taxen zullen heffen op je pakketje.
Ik wacht al bijna een maand op mijn pakketten.
Ik veronderstel dat ze dus bij de douane zitten en dat zij dus extreem traag werken.
1e maal dat ik taxen moest betalen stuurden ze een brief een week nadat ze mijn pakket hebben ontvangen, en het duurde weer een week voordat ze die stuurden naar mij.
Je moet ook veel geluk hebben, soms worden ze tegengehouden, soms weer niet.

Edwin V
19-02-2004, 08:53
Ik moet hier in Nederland vrijwel altijd betalen bij het postkantoor. De pakketjes van DVDSoon doen er dan 2 a 3 weken langer over.

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 08:56
Ik moet hier in Nederland vrijwel altijd betalen bij het postkantoor. De pakketjes van DVDSoon doen er dan 2 a 3 weken langer over.
Ik heb de laatste erg nare ervaringen met DVDSoon, bijna alle DVD's blijven bij de douane hangen :( . De DVD's die ik bestel bij Amazon en EzyDVD worden nooit door de douane onderschept ook al gaat het om boxen :?

BASIL
19-02-2004, 09:04
Wat wil je zeggen met tegenhouden? in beslag nemen of dat ik binnenkort een brief ga ontvangen om BTW te betalen? Hoeveel tijd hebben ze nodig, na ontvangs van mijn pakketje, om die brief te schrijven en die naar mij op te sturen?


Met tegenhouden bedoel ik dat ze taxen zullen heffen op je pakketje.
Ik wacht al bijna een maand op mijn pakketten.
Ik veronderstel dat ze dus bij de douane zitten en dat zij dus extreem traag werken.
1e maal dat ik taxen moest betalen stuurden ze een brief een week nadat ze mijn pakket hebben ontvangen, en het duurde weer een week voordat ze die stuurden naar mij.
Je moet ook veel geluk hebben, soms worden ze tegengehouden, soms weer niet.

Pakketjes tegenhouden die maar een waarde van 15€ hebben. Dat is echt een schande. Hebben ze niets beter te doen? Voorbeeld drugs, wapens, gevaarlijke produkten,.... .

Eddy
19-02-2004, 09:32
Ik heb tot nu nooit problemen gehad met DVD Soon. Ik geef toe, de waarde zit altijd onder de 22 euro, maar binnen drie à vier dagen heb ik mijn bestelling altijd in huis.

Mike Philippens
19-02-2004, 09:50
Ik moet hier in Nederland vrijwel altijd betalen bij het postkantoor. De pakketjes van DVDSoon doen er dan 2 a 3 weken langer over.
Ik heb de laatste erg nare ervaringen met DVDSoon, bijna alle DVD's blijven bij de douane hangen :( . De DVD's die ik bestel bij Amazon en EzyDVD worden nooit door de douane onderschept ook al gaat het om boxen :?
Jullie hebben in België een bijzonder ijverig douane apparaat... Hopelijk slaat die gekte niet over naar Nederland. Op zich is het trouwens wel erg vaag dat de een vrijwel altijd 'last' heeft van de douane en de ander niet. Ik heb echt heel sporadisch een onderschept pakketje. Meestal zit ik ook onder de €22, maar ook grotere pakjes met een hogere waarde gaan er met gemak doorheen. Het blijkt wel dat ze het erg druk hebben en echt steeksproefsgewijs pakketten eruit pikken.

Cloud
19-02-2004, 10:53
Pakketjes tegenhouden die maar een waarde van 15€ hebben. Dat is echt een schande. Hebben ze niets beter te doen? Voorbeeld drugs, wapens, gevaarlijke produkten,.... .

Tja iemand moet mee de miljardenschuld afbetalen. :evil:
Ook al is het maar die paar euros taxen van 1 dvd.

Hier is de site van de Belgische douane over postorderverkoop:
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm


Wanneer het daarentegen gaat om een postorderverkoop moet u wel altijd de BTW betalen. Onder postorderverkoop verstaan we de goederen die zijn besteld per fax, per telefoon of via het internet en die aan huis worden geleverd.


De site is niet zo lang geleden aangepast, want een paar maanden geleden stond er dat je vrijstelling krijgt als de waarde onder 22eur ligt.
Nu is er geen vrijstelling meer. Dwz dat sinds kort ze meer werk hebben omdat ze alles kunnen tegenhouden. Er is dus meer administratiewerk en wij kunnen langer wachten op onze bestellingen.

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 13:13
Hier is de site van de Belgische douane over postorderverkoop:
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm



Dus zendingen onder de 22€ worden vrijgesteld, dat is handig om te weten.

Edwin V
19-02-2004, 13:38
Meestal zit ik ook onder de €22, maar ook grotere pakjes met een hogere waarde gaan er met gemak doorheen. Het blijkt wel dat ze het erg druk hebben en echt steeksproefsgewijs pakketten eruit pikken.
De single DVD's komen bij mij altijd wel erdoor en dan binnen 4 dagen.
Af en toe een doos van 40 of 50 CAD ook nog, maar dit jaar maar 1 keer een box van boven de 50 CAD. 3 andere zijn tot nu toe allemaal onderschept. (en 2 nog onderweg zijnd ook waarschijnlijk).
Misschien scheelt 't ook dat er nu heel groot op de zijkant van de dozen DVDSoon staat. :?
Ben benieuwd wat m'n zendingen van DVDPacific gaan doen...

Eddy
19-02-2004, 13:50
Ben benieuwd wat m'n zendingen van DVDPacific gaan doen...

Ik heb een paar keer besteld bij DVD Pacific en ze kwamen steeds zonder problemen aan. Zelfs met een Criterionbox van 5 dvd's (Adventures Of Atoine Doinel) waren er geen problemen. Er stond met een stempel op de zijkant gedrukt dat het ging om software met een totale waarde van 20 dollar. Diezelfde stempel staat trouwens ook op de anonieme bubbeltjes-enveloppen die ze gebruiken voor enkele (of dubbele) dvd's.
De douane is wel bevoegd om pakjes open te pakken als ze de zaak niet vertrouwen, maar van de kant van DVD Pacific doen ze het in ieder geval erg klantvriendelijk.

Mike Philippens
19-02-2004, 15:22
Hier is de site van de Belgische douane over postorderverkoop:
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm



Dus zendingen onder de 22€ worden vrijgesteld, dat is handig om te weten.
Volgens mij heb je het regeltje eronder niet goed gelezen... :roll:

Wanneer het daarentegen gaat om een postorderverkoop moet u wel altijd de BTW betalen. Onder postorderverkoop verstaan we de goederen die zijn besteld per fax, per telefoon of via het internet en die aan huis worden geleverd.
In België ben je dus altijd de löl...

Edwin V
19-02-2004, 16:19
Ik heb overigens bijna altijd alleen 19% BTW betaald en geen invoerrechten of andere kosten. Alleen bij een zending uit Japan van €273 heb ik ook inklaringskosten moeten betalen a €14,75.

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 16:34
Ik heb overigens bijna altijd alleen 19% BTW betaald en geen invoerrechten of andere kosten. Alleen bij een zending uit Japan van €273 heb ik ook inklaringskosten moeten betalen a €14,75.
:shock: Voor de Scarface Giftset van DVDSoon heb ik al 18,29€ douanekosten moeten betalen, ik weet wel niet meer hoeveel de set toen kostte

Edwin V
19-02-2004, 17:46
Ik heb overigens bijna altijd alleen 19% BTW betaald en geen invoerrechten of andere kosten. Alleen bij een zending uit Japan van €273 heb ik ook inklaringskosten moeten betalen a €14,75.
:shock: Voor de Scarface Giftset van DVDSoon heb ik al 18,29€ douanekosten moeten betalen, ik weet wel niet meer hoeveel de set toen kostte
Samen met de BTW was ik dus ook €67 kwijt voor die zending.

-Phoenix-
19-02-2004, 19:02
:shock: Voor de Scarface Giftset van DVDSoon heb ik al 18,29€ douanekosten moeten betalen, ik weet wel niet meer hoeveel de set toen kostte

:shock: das een hoop. Ik heb de Scarface giftset zelf bij amazon.ca voor iets van € 31 incl verzenden besteld, hij is drie weken geleden verstuurd, maar ik heb 'm nog niet binnen. Nou kan dat wel kloppen aangezien ik voor de goedkoopste verzendmethode :) heb gekozen, volgens hun site is de levertijd zes tot acht weken. Ik ben alleen bang dat ie ook wel door de douane eruit wordt gehaald.

Kevin Baeckelandt
19-02-2004, 19:05
:shock: Voor de Scarface Giftset van DVDSoon heb ik al 18,29€ douanekosten moeten betalen, ik weet wel niet meer hoeveel de set toen kostte

:shock: das een hoop. Ik heb de Scarface giftset zelf bij amazon.ca voor iets van € 31 incl verzenden besteld, hij is drie weken geleden verstuurd, maar ik heb 'm nog niet binnen. Nou kan dat wel kloppen aangezien ik voor de goedkoopste verzendmethode :) heb gekozen, volgens hun site is de levertijd zes tot acht weken. Ik ben alleen bang dat ie ook wel door de douane eruit wordt gehaald.
Normaal krijg ik alle zendingen van DVDSoon binnen de week met gratis verzendmethode. Als het zo lang duurt vrees ik ervoor

Christiaan Sauer
21-02-2004, 12:09
Ik heb nu zelfs extra betaald om een pakketje lekker snel hier op de mat te hebben, en het zaakje is al meer dan een week onderweg. Ik vrees met grote vrezen. Dan ben ik niet blij dat ik voor 6 CAD extra snelle levering heb gekozen. Straks maar eens een emailtje naar dvdsoon sturen (6).

Mike Philippens
21-02-2004, 12:19
Ik heb nu zelfs extra betaald om een pakketje lekker snel hier op de mat te hebben, en het zaakje is al meer dan een week onderweg. Ik vrees met grote vrezen. Dan ben ik niet blij dat ik voor 6 CAD extra snelle levering heb gekozen. Straks maar eens een emailtje naar dvdsoon sturen (6).
Zo'n snelle levering kan je inderdaad opbreken. Het pakje is misschien wel opvallender of wordt via een pakketdienst verstuurd. Die doen vaak braaf aangifte. DVDSoon kan daar natuurlijk niets aan doen. Die kiepen het gewoon op de post/geven het af. Ze kunnen je niets meer vertellen dan dat je moet afwachten.

Christiaan Sauer
21-02-2004, 12:24
ik keek trouwens net even op de site wanneer die nu precies verzonden is. Dat was de 16e :oops:. Minder lang dan ik dus dacht.
En ik denk dat ik voortaan gewoon lekker braaf net als iedereen via de gratis manier mijn pakketje laat opsturen :)
Scheelt me veel geld en veel tijd denk ik :)
BTW: ik heb bij dvdsoon ook al een paar keer meegemaakt dat ze rustig de echte waarde op het pakketje schreven. Vond ik niet al te geweldig... Zeker niet als het om giftsets gaat ;)

Edwin V
26-02-2004, 16:11
Ik heb bu 8 boxen dit jaar gehad en daarvan moest ik over 5 BTW betalen.

Overigens zijn de doosjes ook steeds vaker kapot (het midden waaraan de DVD vast zit) met als gevolg dat de DVD los in het doosje rammelt met als gevolg weer lichte krasjes. :( :mad: :evil:

Yi-Long
01-03-2004, 00:29
Nou.... van deze verhalen wordt ik niet echt vrolijk.
Bijna al mijn aankopen doe ik via internet (boeken en dvd's dan...) maar de douane is wel érg ijverig geworden laatste tijd...
Zonde.

En als het dan alleen BTW zou zijn, ók... maar als je ook administratieve kosten etc erbij moet gaan rekenen, dat gaat echt te ver.

edit; Hoe komt het trouwens dat voor Belgié die grens van 22€ niet meer geldt!? Is daar geen europeze wetgeving voor ofzo!?

kruspe
01-03-2004, 00:32
als het goed is krijg ik vandaag of morgen een hele berg dvd's uit Canada binnen...ben benieuwd of ik ook eens een keer invoerrechten moet gaan betalen

Edwin V
01-03-2004, 06:54
als het goed is krijg ik vandaag of morgen een hele berg dvd's uit Canada binnen...ben benieuwd of ik ook eens een keer invoerrechten moet gaan betalenVanaf half januari heb ik voor bijna alle boxen boven de 60 CAD moeten betalen (4, en nog 2 onderweg die waarschijnlijk ook door de douane zijn gepakt). Slechts eentje in een grote doos (zonder DVDSoon opdruk op de zijkant) met een waarde van 201 CAD is wel doorgekomen. Vreemd genoeg zijn 3 boxen onder de 60 CAD maar wel boven 22 euro gewoon doorgekomen. Vonden ze zeker de moeite niet bij de douane.

En in plaats van 4 a 5 dagen duurde het dan ongeveer 2 a 3 weken voordat ik ze kreeg.

BASIL
10-03-2004, 16:26
Ik heb goed nieuws voor de Belgen maar ook voor iedereen. Na een lange onderhandeling met DVDSOON (3 weken) heb ik deze morgen een positieve antwoord gekregen op al mijn e-mailtjes. Ik heb hen duidelijk geinformeerd dat sinds dit jaar veel bestellingen in België verdwijnen. Tot nu toe van de 5 pakketjes die ze naar mij gestuurd hebben heb ik er maar ééntje ontvangen. De rest is verdwenen. Na een telefoongesprekje met de douane van de Post in Brussel X, hebben ze mij verteld dat er geen reden is dat ik mijn dvd niet zou mogen ontvangen. Volgens hen, mogen we dvd bestellen vanuit America of Canada maar dan moeten we wel invoerkosten en taksen betalen. Als ik die bestellingen niet ontvang is dat hun schuld niet maar wel van de Canadese of Belgische post die mijn pakketjes kwijt zijn of dat er iemand mijn pakketje gestolen heeft.

DVDSOON heeft mij beloofd dat vanaf begin april, geen titels meer zullen worden vermeld op de stickers

Dat is fantastisch nieuws voor ons en slecht nieuws voor de dieven.

Edwin V
10-03-2004, 16:39
DVDSOON heeft mij beloofd dat vanaf begin april, geen titels meer zullen worden vermeld op de stickers

Dat is fantastisch nieuws voor ons en slecht nieuws voor de dieven.
Als ze nu ook eens de DVDSoon logo's van de zijkanten van de dozen laten dan komen er misschien weer wat meer zendingen langs de douane.
Van 8 van de 11 moest ik BTW bijbetalen.

Kevin Baeckelandt
10-03-2004, 16:41
DVDSOON heeft mij beloofd dat vanaf begin april, geen titels meer zullen worden vermeld op de stickers

Dat is fantastisch nieuws voor ons en slecht nieuws voor de dieven.
Als ze nu ook eens de DVDSoon logo's van de zijkanten van de dozen laten dan komen er misschien weer wat meer zendingen langs de douane.
Van 8 van de 11 moest ik BTW bijbetalen.
AMAZON is hier wel echt koploper in, je ziet het logo al staan van een kilometer ver :evil:

BASIL
10-03-2004, 16:44
Als ze nu ook eens de DVDSoon logo's van de zijkanten van de dozen laten dan komen er misschien weer wat meer zendingen langs de douane.
Van 8 van de 11 moest ik BTW bijbetalen.

Je heb nog veel geluk dat je alles ontvang. Dus klaag niet te veel. Ik ben al meer dan 150€ kwijt omdat mijn bestellingen verdwijnen. De douane heeft recht om invoerrechten en taksen te vragen. Ik vind het belangrijker dat mijn pakketjes niet gestolen worden. Wat betreft de douane, die mensen doen maar hun werk.

Cloud
10-03-2004, 17:21
. Als ik die bestellingen niet ontvang is dat hun schuld niet maar wel van de Canadese of Belgische post die mijn pakketjes kwijt zijn of dat er iemand mijn pakketje gestolen heeft.


Zo zeiden ze dat ook tegen mij.
Ik had ook naar de Belgische douane gebeld om voor mijn 3 "verloren" pakjes (van Yesasia) te gaan horen.
Die schoven direct de schuld door naar de Belgische Post.
Ik heb dan De Post gecontacteerd en nu gaan ze proberen mijn pakketjes terug te vinden.
Ik heb ze alle info moeten geven over die pakjes.
De prijzen van de dvds hadden ze niet gevraagd dus ook niet gegeven. Ik hoop dus dat ze aankomen zonder taxen.

kruspe
10-03-2004, 18:16
Volgens mij ben ik echt de enigste die nooit problemen heeft met de douane!!!
Alleen in het begin dat ik dvd's ging bestellen (zo'n 4 jaar geleden) heb ik een keer invoerrechten moeten betalen,daarna nooit meer!

Mike Philippens
10-03-2004, 20:18
Als ze nu ook eens de DVDSoon logo's van de zijkanten van de dozen laten dan komen er misschien weer wat meer zendingen langs de douane.
Van 8 van de 11 moest ik BTW bijbetalen.

Je heb nog veel geluk dat je alles ontvang. Dus klaag niet te veel. Ik ben al meer dan 150€ kwijt omdat mijn bestellingen verdwijnen.
Stuurt de winkel waar je iets bestelt dan geen nieuwe op bij diefstal? Ik heb het een aantal keren gehad (4 dvd's in 2 bestellingen), allemaal van Play. Als je ze na 2 weken nog niet hebt gehad stuurt Play zonder morren een nieuwe.

BASIL
11-03-2004, 08:31
Je heb nog veel geluk dat je alles ontvang. Dus klaag niet te veel. Ik ben al meer dan 150€ kwijt omdat mijn bestellingen verdwijnen.
Stuurt de winkel waar je iets bestelt dan geen nieuwe op bij diefstal? Ik heb het een aantal keren gehad (4 dvd's in 2 bestellingen), allemaal van Play. Als je ze na 2 weken nog niet hebt gehad stuurt Play zonder morren een nieuwe.

Jawel, niet na 2 weken maar wel na 45 werkdagen (dvdsoon). Maar aangezien dat 4 op 5 pakketjes verdwenen zijn, kan het zijn dat als ze die bestellingen voor de tweede keer naar mij gaan verzenden dat die pakketjes weer gaan verdwijnen en dan ben ik mijn geld voor goed kwijt.

rlia
11-03-2004, 09:09
BTW: ik heb bij dvdsoon ook al een paar keer meegemaakt dat ze rustig de echte waarde op het pakketje schreven. Vond ik niet al te geweldig... Zeker niet als het om giftsets gaat ;)

Als het goed is, is dat tegenwoordig altijd zo (ik denk vanaf december/januari).
DVDSoon heeft wat problemen gehad met het opgeven van een lagere waarde met de UK douane. Zij kwamen erachter dat de opgegeven waarde niet klopte. Die dreigden op een gegeven moment om alle pakketten van DVDSoon te onderscheppen. Dus sindsdien de werkelijke waarde op alle enveloppen/paketten. Dus je zult veelal problemen hebben met de dvd-boxen.

Ettepet
11-03-2004, 10:29
Dit is echt depressing, wat ik hier allemaal lees. Het flitspalenbeleid slaat ook toe op internet. :(

Ik vermoed dat dvdsoon is aangesproken op zijn verzendgedrag, en dus verplicht is om eerlijk zijn bedragen erop te zetten. Mogelijk moeten ze zelfs duidelijk herkenbaar hun logo op de verpakking zetten.

Ik ben iig bij voorbaat al super pissig, dat mijn beschadigde Alienbox, waarover ik al $$$ belasting heb betaald blijkbaar zeer waarschijnlijk weer wordt onderschept. En dat na al die briefwisselingen met het lakse dvdsoon, waar ik alleen maar een tegoedbon kreeg en er nu dus geen "herzending" op staat.... :evil: :evil: :evil:

11 weken wacht ik al op dat ding!

Edwin V
11-03-2004, 11:58
Ik had een box gekregen die niet goed was. Gelukkig geen BTW over hoeven te betalen. Wel moest de box terug en moest ik 'm opnieuw bestellen.
Ik moest voor de terugzending erop vermelden dat de waarde 0 was i.v.m. de douane.
maar op m'n nieuwe bestelling stond natuurlijk het gewone bedrag en daarover moest ik wel BTW betalen. :mad:
Was die box nu maar meteen goed.

Gisteren van DVDPacific twee boxen binnengekregen die niet ddoor de TPG werden bezorgd en waarover ik ook geen BTW hoefde te betalen. :)

M'n grotere bestellingen doe ik dan wel daar, hoewel het verzenden bij hen ook wel lang duurt als je standard shipping neemt.

Maar goed, nog altijd korter dan een verzending van DVDSoon die 3 weken bij de douane blijft liggen. :mad:

BTW bijbetalen is al niet leuk, maar je pakketje 3 weken of langer nog later pas krijgen is gewoon traag werken van de douanecontrole.

En ze pikken de doosjes met op de zijkant heel groot DVDSoon en natuurlijk meteen tussenuit.

Ettepet
11-03-2004, 14:57
Bij de vraag "Hoe is het mogelijk dat spullen veel goedkoper (en beter) in het buitenland kunnen worden besteld, zelfs al komen daar de verzendkosten bovenop?" hebben ze bij de belastingdienst/overheid een heel andere oplossing gevonden dan monopolieposities en prijzenkartels bestrijden. :shock: :? :roll:

Kevin Baeckelandt
11-03-2004, 15:08
Bij de vraag "Hoe is het mogelijk dat spullen veel goedkoper (en beter) in het buitenland kunnen worden besteld, zelfs al komen daar de verzendkosten bovenop?" hebben ze bij de belastingdienst/overheid een heel andere oplossing gevonden dan monopolieposities en prijzenkartels bestrijden. :shock: :? :roll:
Tja, dat is natuurlijk de oorzaak waarom ik Regio 1 koop. Deze releases zijn veel mooier/beter en nog eend goedkoper ook en zijn bovenop nog eens een aantal maanden vroeger ook. Waarom kan dit niet met Regio 2 releases :evil: :evil: :evil: :? :? :shock: :cry:

Edwin V
11-03-2004, 16:01
Bij de vraag "Hoe is het mogelijk dat spullen veel goedkoper (en beter) in het buitenland kunnen worden besteld, zelfs al komen daar de verzendkosten bovenop?" hebben ze bij de belastingdienst/overheid een heel andere oplossing gevonden dan monopolieposities en prijzenkartels bestrijden. :shock: :? :roll:
De makkelijkste oplossing, dat gaat zo bij belasting innen. Wordt het te moeilijk, dan doen ze het niet meer.
Overigens gaat het ook zo bij de politie.

Mike Philippens
11-03-2004, 18:21
Dit is echt depressing, wat ik hier allemaal lees. Het flitspalenbeleid slaat ook toe op internet. :(
Die vergelijking slaat nergens op. Wederom wordt BTW verward met een boete. Ik snap wel dat je het vervelend vindt dat je BTW moet betalen, maar dat is normaal. Iedereen betaald BTW op de spullen die hij/zij koopt. Dat wordt niet ineens anders omdat je het in het buitenland koopt. En zonder dat je het weet wil je niet eens dat er geen BTW wordt geheven op buitenlandse aankopen. Stel dat dat niet meer het geval zou zijn, zou iedereen spullen in het buitenland kopen. Dan kunnen we Nederland te koop zetten want dan is het gauw afgelopen.

De situatie in België is anders. Daar word echt een extra heffing op internet bestellingen gezet. Dát kun je als boete zien. BTW niet. Bovendien zijn de meeste DVD's zelfs mét BTW nog steeds goedkoper dan hier in Nederland. Ik zou alleen willen dat men er iets genuanceerder over nadenkt. Niet alleen maar naar je eigen portemonnee toe redeneren, maar ook proberen het grote geheel te zien.

Edwin V
11-03-2004, 18:39
Ik vind 't niet eens zo erg om BTW te betalen als het allemaal maar zo was. Maar dan weer soms niet of als je toevallig ergens anders woont niet. Dat is te veel willekeur en gezwalk. Als je het doet doe het dan goed en niet half. Bovendien vind ik het belachelijk dat een zending van over de hele wereld binnen 4 dagen bezorgd kan worden maar als de douane ermee te maken heeft duurt het ineens 3-4 weken. Hebben ze 't te druk, dan zetten ze er maar meer mensen op, werklozen genoeg.

Ettepet
11-03-2004, 22:20
Dit is echt depressing, wat ik hier allemaal lees. Het flitspalenbeleid slaat ook toe op internet. :(
Die vergelijking slaat nergens op. Wederom wordt BTW verward met een boete. Ik snap wel dat je het vervelend vindt dat je BTW moet betalen, maar dat is normaal. Iedereen betaald BTW op de spullen die hij/zij koopt.
Die vergelijking klopt precies, want je mag officieel ook niet te hard rijden, en dat is nou juist de (officiële) reden dat ze flitsen. De echte reden van (verkapte) belastingheffing door grotendeels incompetente politie is een publiek geheim.

Ik wil best belasting betalen, maar dan moet de overheid daar ook wat tegenover stellen voor ons als consument. Ik betaal liefst geen enkele cent aan een overheid die zichzelf (en vriendjes) lopen te verrijken over de ruggen van ons allen.

Het is een schande dat de consumenten hier zo in de kou worden gelaten, en dat niet alleen de prijs maar ook de kwaliteit van het aangebodene aan alle kanten rammelt. En waren dit maar lege woorden. De overheid doet al jaren en jaren helemaal niets, terwijl hier wel hun taak ligt.

1. Waarom liggen er geen importtitels in onze schappen? De meeste grote ondernemers (Free Record Shop, Media Markt e.d.) hebben contracten met hun leveranciers die hun verbieden om importtitels te verkopen.

2. Waarom zijn de prijzen van nieuwe en oude titels zoveel duurder dan elders, in goedkopere verpakkingen, vaak zonder veel extra's?

3. Waarom worden er geen voorwaarden gesteld aan producten die voor de Nederlandse markt worden gemaakt? Franse DTS, en geen DTS in de oorspronkelijke taal, dit kun je heel makkelijk wettelijk aanpakken, doet de Franse overheid ook.

4. Waarom zitten we nog steeds opgedrongen met regio-beveiligingen, uitgifte-vensters, en krijgen we nu zelfs beveiligingen door onze strot gedrukt, waardoor een CD of DVD het op een deel van je apparatuur helemaal niet meer doet? Houdt het illegaal kopiëren tegen? Ik dacht het niet.

Een consumentenorganisatie kan zoiets constateren, maar het is de overheid die paal en perk moet stellen, en het ten ene male af laat weten. Van mij kan het hele zootje in Den Haag op staande voet weg. Ik zou alleen zo gauw niet weten wie nog integer genoeg is om het adequaat over te nemen. :wink:

Mike Philippens
11-03-2004, 22:43
Dit is echt depressing, wat ik hier allemaal lees. Het flitspalenbeleid slaat ook toe op internet. :(
Die vergelijking slaat nergens op. Wederom wordt BTW verward met een boete. Ik snap wel dat je het vervelend vindt dat je BTW moet betalen, maar dat is normaal. Iedereen betaald BTW op de spullen die hij/zij koopt.
Die vergelijking klopt precies, want je mag officieel ook niet te hard rijden, en dat is nou juist de (officiële) reden dat ze flitsen.
Hmmm....kun je proberen uit te leggen wat al die argumenten met BTW te maken hebben? Ik snap je punt wel, maar het heeft gewoon geen bal met BTW te maken. Als ik een paar schoenen uit Jamaica importeer, moet ik ook BTW betalen. Dat geldt dus ook voor DVD's. Dat jij (en wij allen) niet tevreden zijn met de kwaliteit van de in Nederland aangeboden DVD's heeft daar ook niets mee te maken. Dat zijn hele andere zaken. Of in alle gevallen daar een overheid iets mee moet is nog maar de vraag. Ik denk niet dat Balkenbreijer zich bezig wil houden met het verplicht stellen van een DTS track op DVD's om maar iets te noemen. Zo kun je ook over boeken, TV's en weet ik wat voor consumentenartikelen beginnen die in het buitenland verkrijgbaar zijn en hier niet of in andere vorm.
En importtitels liggen gewoon bij RoDisc in de schappen.

Nogmaals, je hebt op zich wel een punt, alleen het compleet andere discussies die geen bal met BTW te maken hebben. En flitsen is wéér een andere discussie waar ik me als notoir hardrijder niet in wil mengen. Mij flitsen ze overigens praktisch nooit. Een kwestie van je ogen open houden.

Tom P
12-03-2004, 01:24
Ik ben het er deels mee eens, BTW moet betaald worden. Maar waar ik het niet mee eens ben is dat op een dvd die je via internet besteld al btw betaald is in het land van herkomst en je dan hier ook nog eens btw moet betalen. Ik zit er niets mee in om op al m'n geimporteerde dvd's btw te betalen (ook onder de €22) als ik in het buitenland aan de netto prijs kan kopen.

Ik ben een tijdje geleden in Nederland komen wonen en ik moet zeggen dat we het hier inderdaad al heel wat beter hebben ten opzichte van België waar de kosten echt wel veel te hoog zijn. Ik kan begrijpen waarom sites als play.com niet meer naar België verzenden. Ik koop nu soms zelf in het buitenland voor m'n Belgische vrienden. En m'n vader in België heeft zo mijn adres in z'n account van play.com gezet.

Tom

Mike Philippens
12-03-2004, 06:16
Ik ben het er deels mee eens, BTW moet betaald worden. Maar waar ik het niet mee eens ben is dat op een dvd die je via internet besteld al btw betaald is in het land van herkomst en je dan hier ook nog eens btw moet betalen.
Dat doe je volgens mij ook helemaal niet. Bij export hoeft de verkoper geen BTW te rekenen. Bij EazyDVD in Australie maken ze dat echt duidelijk. Bij Amerikaanse shops in feite ook, omdat daar BTW altijd achteraf wordt berekend. Dat is in het land zelf ook (heel irritant). Je pakt iets in een winkel en bij de kassa komt daar dan ineens Sales Tax bij. Is ook weer voor elke staat anders.
Kortom: je betaalt maar 1x BTW, en als je boft met importeren helemaal niet.

En wat Edwin V zegt over dat ze dan consequent moeten zijn: ja dat klopt in principe. Maar...als ze elke pakje moeten checken, zijn ze veel te lang bezig. Werkelozen zijn geen optie omdat er a)niet genoeg geld is(moet je nóg meer belasting betalen) en b)een douane-ambtenaar niet zomaar een baantje is. Ik zou niet graag zien dat ze zomaar mensen van straat plukken om bij de douane te komen werken.
En hoeveel mensen ze er ook tegenaan gooien, het blijft een gok. Ze kunnen ook niet alle smokkelaars pakken.

Edwin V
12-03-2004, 11:43
b)een douane-ambtenaar niet zomaar een baantje is.
Moeilijk is het niet. Je pakt een pakketje, kijkt op de douaneverklaring naar de waarde en maakt een factuur.
En zo slim zijn ze ook niet want sommigen presteren het zelfs om CAD voor USD aan te zien en met die valuta de BTW berekenen.

En als het meer geld kost dan oplevert dan is men sowieso dom bezig.


De prijzen zijn weer iets gestegen bij Soon. :(

BASIL
12-03-2004, 12:00
b)een douane-ambtenaar niet zomaar een baantje is.
Moeilijk is het niet. Je pakt een pakketje, kijkt op de douaneverklaring naar de waarde en maakt een factuur.
En zo slim zijn ze ook niet want sommigen presteren het zelfs om CAD voor USD aan te zien en met die valuta de BTW berekenen.

En als het meer geld kost dan oplevert dan is men sowieso dom bezig.

(y)

Denkt Mike Philippens misschien dat er universiteiten en/of hogerscholen bestaan om douane-ambtenaar te worden? Ze zijn niet slimmer dan al die ambtenaren die op al de Ministeries werken. Om daar te werken moet je absoluut niet slim zijn. DE kenmerk van al die ambtenaren is dat het allemaal luiarden zijn. Krantjes lezen, koffiepausjes en als ze niet gestoord willen worden dan haken ze de hoorn van de telefoon af. Ik weet het beter dan jou want ik heb op het Consulaat gewerkt en Ministerie van binnenlandse- en buitenlandse- zaken zijn goed gekend om luiarden te zijn. Dus stop met dat onzin met het feit dat werklozen dommer zijn dan douane-ambtenaars. Van al die werklozen zijn er veel die hoge diploma's hebben en die geen werk vinden.

Tom P
12-03-2004, 12:24
Ik ben het er deels mee eens, BTW moet betaald worden. Maar waar ik het niet mee eens ben is dat op een dvd die je via internet besteld al btw betaald is in het land van herkomst en je dan hier ook nog eens btw moet betalen.

Dat doe je volgens mij ook helemaal niet. Bij export hoeft de verkoper geen BTW te rekenen. Bij EazyDVD in Australie maken ze dat echt duidelijk. Bij Amerikaanse shops in feite ook, omdat daar BTW altijd achteraf wordt berekend. Dat is in het land zelf ook (heel irritant). Je pakt iets in een winkel en bij de kassa komt daar dan ineens Sales Tax bij. Is ook weer voor elke staat anders.
Kortom: je betaalt maar 1x BTW, en als je boft met importeren helemaal niet.

Daar ben ik niet zo zeker van, waarom staat er bij veel shops dan vermeld dat inwoners van Florida 7.5% moeten toevoegen en wordt er over de andere staten niet gesproken? Als die ook zouden moeten bijbetalen zou dat toch wel vermeld worden denk ik.

Tom

JaapM
12-03-2004, 12:27
M'n grotere bestellingen doe ik dan wel daar, hoewel het verzenden bij hen ook wel lang duurt als je standard shipping neemt.

Priority duurt ook lang, ik wacht nu al 2 weken op een paar boxen.

Mike Philippens
12-03-2004, 17:40
Ik ben het er deels mee eens, BTW moet betaald worden. Maar waar ik het niet mee eens ben is dat op een dvd die je via internet besteld al btw betaald is in het land van herkomst en je dan hier ook nog eens btw moet betalen.
Bij Amerikaanse shops in feite ook, omdat daar BTW altijd achteraf wordt berekend. Dat is in het land zelf ook (heel irritant). Je pakt iets in een winkel en bij de kassa komt daar dan ineens Sales Tax bij. Is ook weer voor elke staat anders.
Daar ben ik niet zo zeker van, waarom staat er bij veel shops dan vermeld dat inwoners van Florida 7.5% moeten toevoegen en wordt er over de andere staten niet gesproken?
Sorry hoor...je bent er niet zeker van, dus trek je het maar in twijfel? Goed bezig... :roll:
Misschien gaat het wel om een winkel in Florida. Als ik iets uit een EU land bestel, betaal ik BTW in dat land. Bestel ik iets buiten de EU, betaal ik het hier. Daarom is Play goedkoper dan een UK shop. Engeland is namelijk EU, dus betaal ik BTW ginds. Play is gevestigd op Jersey en dat is geen EU land, dus betaal ik (als ik pech heb) BTW hier.
Ben ik inwoner van Florida, betaal ik BTW daar. Woon ik in Winsconsin, zal ik het wel in mijn eigen staat moeten betalen. Misschien is het dan wel vrijgesteld, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Mensen zouden dan alles in een andere staat bestellen en door laten sturen.
Als je het BTW systeem niet snapt moet je je er maar eens in verdiepen. Het is best logisch opgezet.

Mike Philippens
12-03-2004, 17:49
b)een douane-ambtenaar niet zomaar een baantje is.
Moeilijk is het niet. Je pakt een pakketje, kijkt op de douaneverklaring naar de waarde en maakt een factuur.
En zo slim zijn ze ook niet want sommigen presteren het zelfs om CAD voor USD aan te zien en met die valuta de BTW berekenen.

En als het meer geld kost dan oplevert dan is men sowieso dom bezig.
Denkt Mike Philippens misschien dat er universiteiten en/of hogerscholen bestaan om douane-ambtenaar te worden?
Oh my goooood....Heeft iedereen ineens bijdehandjes gegeten ofzo? Dat het mode is om heel snel een oordeel over iets klaar te hebben ontslaat je nog niet van de plicht om over iets na te denken. Ik verwachtte min of meer dat men er zo op zou reageren. Ik negeer voor het gemak de minder vriendelijke opmerking over ambtenaren maar even. Ik kan niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar het is geen onderwerp van de discussie.
Hoe zou je het vinden als er figuren tussen zitten die je DVDtjes eruit pikken en lekker zelf meenemen? Dat er bij de diverse pakketdiensten en postsorteercentrales een stel dieven zitten vind ik al erg genoeg. En dat zijn baantjes waar inderdaad 'zomaar' iedereen binnen kan komen. Ik snap ook wel dat een douaneambtenaar geen Einstein is, maar je mag toch hopen dat ze een beetje betrouwbare types aannemen. Bovendien is DVD's belasten niet het enige dat een douaneambtenaar doet.

BASIL
12-03-2004, 18:05
Oh my goooood....Heeft iedereen ineens bijdehandjes gegeten ofzo? Dat het mode is om heel snel een oordeel over iets klaar te hebben ontslaat je nog niet van de plicht om over iets na te denken. Ik verwachtte min of meer dat men er zo op zou reageren. Ik negeer voor het gemak de minder vriendelijke opmerking over ambtenaren maar even. Ik kan niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar het is geen onderwerp van de discussie.
Hoe zou je het vinden als er figuren tussen zitten die je DVDtjes eruit pikken en lekker zelf meenemen? Dat er bij de diverse pakketdiensten en postsorteercentrales een stel dieven zitten vind ik al erg genoeg. En dat zijn baantjes waar inderdaad 'zomaar' iedereen binnen kan komen. Ik snap ook wel dat een douaneambtenaar geen Einstein is, maar je mag toch hopen dat ze een beetje betrouwbare types aannemen. Bovendien is DVD's belasten niet het enige dat een douaneambtenaar doet.

wil je misschien zeggen dat al de werklozen dieven zijn? Daar zijn er veel die even en zelfs soms meer betrouwbaar zijn dan de meeste ambtenaars. Nu ga ik dit hoofdstuk afsluiten want ik heb de indruk dat er tussen ons echte ambtenaars aanwezig zijn. En daarom wil absoluut niet verder discusseren want met zo'n onderwerp zal er nooit geen einde komen. Hasta la vista!

Mike Philippens
12-03-2004, 18:39
Oh my goooood....Heeft iedereen ineens bijdehandjes gegeten ofzo? Dat het mode is om heel snel een oordeel over iets klaar te hebben ontslaat je nog niet van de plicht om over iets na te denken. Ik verwachtte min of meer dat men er zo op zou reageren. Ik negeer voor het gemak de minder vriendelijke opmerking over ambtenaren maar even. Ik kan niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar het is geen onderwerp van de discussie.
Hoe zou je het vinden als er figuren tussen zitten die je DVDtjes eruit pikken en lekker zelf meenemen? Dat er bij de diverse pakketdiensten en postsorteercentrales een stel dieven zitten vind ik al erg genoeg. En dat zijn baantjes waar inderdaad 'zomaar' iedereen binnen kan komen. Ik snap ook wel dat een douaneambtenaar geen Einstein is, maar je mag toch hopen dat ze een beetje betrouwbare types aannemen. Bovendien is DVD's belasten niet het enige dat een douaneambtenaar doet.

wil je misschien zeggen dat al de werklozen dieven zijn?
Ja...Als jij dat wilt, vind ik dat. Daaag.... :roll:

BASIL
12-03-2004, 18:42
wil je misschien zeggen dat al de werklozen dieven zijn?
Ja...Als jij dat wilt, vind ik dat. Daaag.... :roll:

Ik ga een :bier: op jou gezondheid drinken.

Edwin V
12-03-2004, 19:03
Oh my goooood....Heeft iedereen ineens bijdehandjes gegeten ofzo? Dat het mode is om heel snel een oordeel over iets klaar te hebben ontslaat je nog niet van de plicht om over iets na te denken. Ik verwachtte min of meer dat men er zo op zou reageren. Ik negeer voor het gemak de minder vriendelijke opmerking over ambtenaren maar even. Ik kan niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar het is geen onderwerp van de discussie.
Hoe zou je het vinden als er figuren tussen zitten die je DVDtjes eruit pikken en lekker zelf meenemen? Dat er bij de diverse pakketdiensten en postsorteercentrales een stel dieven zitten vind ik al erg genoeg. En dat zijn baantjes waar inderdaad 'zomaar' iedereen binnen kan komen. Ik snap ook wel dat een douaneambtenaar geen Einstein is, maar je mag toch hopen dat ze een beetje betrouwbare types aannemen. Bovendien is DVD's belasten niet het enige dat een douaneambtenaar doet.

Ik vind de opmerkingen over de ambtenaren ook niet passen, maar jij hebt ook niet bepaald een hoge dunk van de werklozen in Nederland. Ook dat is generaliserend. Er zijn zat werklozen in Nederland die dit werk prima kunnen doen.

Dr_evil
12-03-2004, 22:54
Dit soort discussies zijn leuk om te lezen http://cmforumonline.zenidhost.net/images/smiles/thumbsup.gif

Maar even tussendoor ik heb iets twv 29 euro besteld bij DVDSoon (SP seizoen 2), betaal ik nou belasting of niet?

Mike Philippens
12-03-2004, 23:44
Ik vind de opmerkingen over de ambtenaren ook niet passen, maar jij hebt ook niet bepaald een hoge dunk van de werklozen in Nederland. Ook dat is generaliserend. Er zijn zat werklozen in Nederland die dit werk prima kunnen doen.
Ik geef het op... :roll:

Tom P
13-03-2004, 00:36
Sorry hoor...je bent er niet zeker van, dus trek je het maar in twijfel? Goed bezig... :roll:
Misschien gaat het wel om een winkel in Florida. Als ik iets uit een EU land bestel, betaal ik BTW in dat land. Bestel ik iets buiten de EU, betaal ik het hier. Daarom is Play goedkoper dan een UK shop. Engeland is namelijk EU, dus betaal ik BTW ginds. Play is gevestigd op Jersey en dat is geen EU land, dus betaal ik (als ik pech heb) BTW hier.
Ben ik inwoner van Florida, betaal ik BTW daar. Woon ik in Winsconsin, zal ik het wel in mijn eigen staat moeten betalen. Misschien is het dan wel vrijgesteld, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Mensen zouden dan alles in een andere staat bestellen en door laten sturen.
Als je het BTW systeem niet snapt moet je je er maar eens in verdiepen. Het is best logisch opgezet.

:oops: Ik heb eens wat opgezocht en ik moet je gelijk geven :)
http://www.entrepreneur.com/article/0,4621,307444,00.html
Volgens wat daar staat hebben ze daar nog geen sluitend systeem om belasting te heffen op online aankopen in een andere staat. Dan lopen ze daar echt wel veel inkomsten mis.

Harry B.
13-03-2004, 13:30
Dit soort discussies zijn leuk om te lezen http://cmforumonline.zenidhost.net/images/smiles/thumbsup.gif

Maar even tussendoor ik heb iets twv 29 euro besteld bij DVDSoon (SP seizoen 2), betaal ik nou belasting of niet?
Als de douane je snaait wel :x

kruspe
13-03-2004, 17:50
Kan degene die deze topic heeft geopend misschien even de naam veranderen???
Zo snel is deze vraag nu ook weer niet blijkbaar....:wink:

Frenkel
14-03-2004, 07:56
Leuke discussie is dit aan het worden.
Ik vind het aleen zo jammer dat veel mensen zichzelf als slachtoffer zien .. niet alleen in dit forum maar in de hele "Nederlandse" samenleving.
Mensen die beweren dat ze zo hard moeten werken voor hun geld.
intussen consumeren we onzelf suf (ja Ik ook) en als er maar iets voorvalt schreeuwen we het van de daken alsof ons groot onrecht is aangedaan.
Maar wat is het recht dat we hier in deze "westerse rijkdom"zijn geboren !.

We moeten niet het slachtoffer worden van onze eigen kapitalisme...
Dit lijd aleen maar tot nog meer koopziekte en egoisme.

Matt D
14-03-2004, 10:58
b)een douane-ambtenaar niet zomaar een baantje is.
Moeilijk is het niet. Je pakt een pakketje, kijkt op de douaneverklaring naar de waarde en maakt een factuur.
En zo slim zijn ze ook niet want sommigen presteren het zelfs om CAD voor USD aan te zien en met die valuta de BTW berekenen.

En als het meer geld kost dan oplevert dan is men sowieso dom bezig.

(y)

Denkt Mike Philippens misschien dat er universiteiten en/of hogerscholen bestaan om douane-ambtenaar te worden? Ze zijn niet slimmer dan al die ambtenaren die op al de Ministeries werken. Om daar te werken moet je absoluut niet slim zijn. DE kenmerk van al die ambtenaren is dat het allemaal luiarden zijn. Krantjes lezen, koffiepausjes en als ze niet gestoord willen worden dan haken ze de hoorn van de telefoon af. Ik weet het beter dan jou want ik heb op het Consulaat gewerkt en Ministerie van binnenlandse- en buitenlandse- zaken zijn goed gekend om luiarden te zijn. Dus stop met dat onzin met het feit dat werklozen dommer zijn dan douane-ambtenaars. Van al die werklozen zijn er veel die hoge diploma's hebben en die geen werk vinden.

proficiat, je krijgt van mij de prijs voor meest debiele opmerking van de week, echt zielig.

Matt D
14-03-2004, 11:09
mijn ervaringen met dvdsoon zijn nt positief jammer genoeg.

tot nu twee bestellingen gedaan :

pakje verzonden op 8 januari : criterion 4 samurai classics : nooit aangekomen, deze week na 2 maanden aanvragen mogen indienen om opnieuw op te sturen.

pakje verzonden rond 20 januari, gekregen rond 20 februari, waarde pakje ongeveer 86 euro, bijkomende kost , iets meer dan 30 euro

voor diegene die het nu nog steeds niet weten, manier van berekenen in België :

2 % invoerrechten (op 86 euro)
+ 8,68 inklaringsrechten te betalen aan de post (je kan zelf ook in Brussel x gaan inklaren)

op dit totaal bedrag komt ook nog eens 21 % btw. test aankoop onderzoekt momenteel blijkbaar of het wettelijk is dat btw wordt berekend op die inklaringskosten en invoerrechten.

Matt D
14-03-2004, 11:16
Hier is de site van de Belgische douane over postorderverkoop:
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm



Dus zendingen onder de 22€ worden vrijgesteld, dat is handig om te weten.

niet dus, vroeger was er vrijstelling, nu niet meer, stel nu dat je een dvd bestelt van 7 euro dan betaal je 2 % invoerrechten + 8,68 inklaringsrechten (forfaitair, hang met andere woorden niet af van waarde pakje) en daarop nog eens 21 BTW

strategie voor België : best zoveel mogelijk in 1 keer bestellen, hangen doen je toch bijna altijd (zowel kleine als grote pakjes worden er uitgepikt) en je betaalt maar 1 keer de 8,68 euro als je zelf nt kan inklaren

Mike Philippens
14-03-2004, 11:32
Hier is de site van de Belgische douane over postorderverkoop:
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/faq/vraag06.htm

Dus zendingen onder de 22€ worden vrijgesteld, dat is handig om te weten.
niet dus, vroeger was er vrijstelling, nu niet meer, stel nu dat je een dvd bestelt van 7 euro dan betaal je 2 % invoerrechten + 8,68 inklaringsrechten (forfaitair, hang met andere woorden niet af van waarde pakje) en daarop nog eens 21 BTW
Kan Bush België niet komen 'bevrijden' ? Zo te zien zitten een hoop Belgen daarop te wachten... :wink:

BASIL
14-03-2004, 11:41
Stel nu dat je een dvd bestelt van 7 euro dan betaal je 2 % invoerrechten + 8,68 inklaringsrechten (forfaitair, hang met andere woorden niet af van waarde pakje) en daarop nog eens 21 BTW

strategie voor België : best zoveel mogelijk in 1 keer bestellen, hangen doen je toch bijna altijd (zowel kleine als grote pakjes worden er uitgepikt) en je betaalt maar 1 keer de 8,68 euro als je zelf nt kan inklaren

Als je niet tevreden bent, ga dan maar naar Mélopée (Plattesteen 12, 1000 Brussel / Niet ver van de Beurs) want daar zal je maar pas echt bedrogen worden. Ik vind het absoluut normaal dat we taksen en invoerrechten moeten betaald.

Vb.

invoer van "TAKEN" van Spielberg

DVDSOON: 68,68€ + 1,37€ (2%invoerrechten) + 8,68€ (inklaringsrechten) + 14,42€ (21% BTW op die 68,68€ volgens een vriend van mij)

Bij dvdsoon zou uw dvd 93,15€ kosten (alles inbegrepen)
Bij Mélopée (de enige winkel in Brussel voor import) zou uw dvd 160€ kosten.

Nieuwe releases kosten 47€ :?

Als je niet tevreden ben met wat je bij de douane moet betalen, ga dan naar Mélopée. De enige die hier mogen klagen zijn de mensen die hun bestellingen kwijt zijn en niet die die voor een paar € klagen.

Matt D
14-03-2004, 15:18
Stel nu dat je een dvd bestelt van 7 euro dan betaal je 2 % invoerrechten + 8,68 inklaringsrechten (forfaitair, hang met andere woorden niet af van waarde pakje) en daarop nog eens 21 BTW

strategie voor België : best zoveel mogelijk in 1 keer bestellen, hangen doen je toch bijna altijd (zowel kleine als grote pakjes worden er uitgepikt) en je betaalt maar 1 keer de 8,68 euro als je zelf nt kan inklaren

Als je niet tevreden bent, ga dan maar naar Mélopée (Plattesteen 12, 1000 Brussel / Niet ver van de Beurs) want daar zal je maar pas echt bedrogen worden. Ik vind het absoluut normaal dat we taksen en invoerrechten moeten betaald.

Vb.

invoer van "TAKEN" van Spielberg

DVDSOON: 68,68€ + 1,37€ (2%invoerrechten) + 8,68€ (inklaringsrechten) + 14,42€ (21% BTW op die 68,68€ volgens een vriend van mij)

Bij dvdsoon zou uw dvd 93,15€ kosten (alles inbegrepen)
Bij Mélopée (de enige winkel in Brussel voor import) zou uw dvd 160€ kosten.

Nieuwe releases kosten 47€ :?

Als je niet tevreden ben met wat je bij de douane moet betalen, ga dan naar Mélopée. De enige die hier mogen klagen zijn de mensen die hun bestellingen kwijt zijn en niet die die voor een paar € klagen.

heb je al leren lezen? ik ben mijn bestelling kwijt.
jij bent nu plots de verdediger van de douane, belgische staat en ambtenaren? mooi

vind je het normaal dat je nog eens btw betaalt op je invoerrechten? je mag uw vriend vertellen dat hij het bij het verkeerde eind heeft

Edwin V
14-03-2004, 16:40
Ik heb geen idee wanneer je in Nederland nu inklaringskosten en invoerrechten moet betalen. Ik heb nu zo'n 10x alleen BTW moeten betalen en alleen 1x ook inklaringskosten (€14,75), nog geen enkele keer invoerrechten.

Vooralsnog gaan de pakketjes van DVDPacific beter. Duurt wel lang, maar dat doet het bij DVDSoon ook als de douane het pakketje pakt.
Is wel jammer want zonder tussenkomst van de douane zijn de pakketjes van DVDSoon er binnen 1 week.

Ze zullen bij DVDSoon ook wel balen dat ze de waarde op hun pakketjes moeten zetten, als er daardoor minder besteld gaat worden.

Mike Philippens
14-03-2004, 16:55
Ik heb geen idee wanneer je in Nederland nu inklaringskosten en invoerrechten moet betalen. Ik heb nu zo'n 10x alleen BTW moeten betalen en alleen 1x ook inklaringskosten (€14,75), nog geen enkele keer invoerrechten.
Pas als je een heleboel invoert. Dus echt enkele honderden euro's. Niet iets om je zorgen over te maken als je een paar DVD'tje invoert. Tenzij je in België woont natuurlijk...

BASIL
14-03-2004, 17:00
heb je al leren lezen? ik ben mijn bestelling kwijt.
jij bent nu plots de verdediger van de douane, belgische staat en ambtenaren? mooi

vind je het normaal dat je nog eens btw betaalt op je invoerrechten? je mag uw vriend vertellen dat hij het bij het verkeerde eind heeft

Ik kan zelfs vijf talen lezen en spreken. Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans. :wink:

2 lijntjes over je verloren pakketje en 7 lijnen over invoerrechten en taksen. Ik was zo onder de indruk over je verhaal van invoerrechten, inklaringsrechten en taksen dat ik de inhoud van je twee eerste lijntjes vergeten had. :mrgreen:

Je vergeet nog het belangrijkste. Buiten die 21% BTW op je inklaringsrechten en invoerrechten moet je ook 21% BTW op de waarde van je bestelling betalen. :wink:


2 % invoerrechten (op 86 euro) + 8,68 inklaringsrechten te betalen aan de post

op dit totaal bedrag komt ook nog eens 21 % btw.

BASIL
14-03-2004, 17:05
Ik heb geen idee wanneer je in Nederland nu inklaringskosten en invoerrechten moet betalen. Ik heb nu zo'n 10x alleen BTW moeten betalen en alleen 1x ook inklaringskosten (€14,75), nog geen enkele keer invoerrechten.

De invoerrechten (2% op de waarde van het pakketje) zijn niets vergeleken met de BTW (21%) op de waarde van het pakketje en de inklaringskosten (8,68€).

Op een pakketje met een waarde van 30€ betaalt je maar 0,6€ invoerrechten.

Eddy
14-03-2004, 17:07
Zelf bestel ik duurdere dvd's (criterion en boxsets) meestal bij DVD Pacific en dan via priority mail, dan krijg je het meestal ook binnen een week thuis. Het kost wel een paar dollar meer, maar zelfs dan is de prijs meestal zeer aanvaardbaar. De goedkoopste vorm van verzenden werkt ook wel, maar dan kan de bezorging soms wel drie tot vijf week duren. Ik las ergens dat er iemand wel eens 33 werkdagen heeft moeten wachten op zijn pakje. In dat geval zijn die extra dollars het mij wel waard om te kiezen voor een snellere bezorging via priority mail.

Yi-Long
14-03-2004, 23:19
Is de BTW tegenwoordig 21%!?
Geez....afzetters.

Wat ik nu de laatste tijd doe is telkens gewoon 1 DVD per stuk te bestellen, ipv 3 tegelijkertijd. Dan natuurlijk wel bij sites met free-shipping.

Dr_evil
15-03-2004, 12:16
Is de BTW tegenwoordig 21%!?

In Nederland hebben we nogaltijd 0%, 6% en 19%...

Waarschijnlijk is die 21% het tarief in België..?

Kevin Baeckelandt
15-03-2004, 12:22
Is de BTW tegenwoordig 21%!?

In Nederland hebben we nogaltijd 0%, 6% en 19%...

Waarschijnlijk is die 21% het tarief in België..?
Yep, wij gelukkige Belgen hebben 21% BTW :(
En spijtig genoeg een goed werkende douane.

Matt D
15-03-2004, 12:55
Is de BTW tegenwoordig 21%!?
Geez....afzetters.

Wat ik nu de laatste tijd doe is telkens gewoon 1 DVD per stuk te bestellen, ipv 3 tegelijkertijd. Dan natuurlijk wel bij sites met free-shipping.

in België is dit geen goed idee, een vb:

site als cd-wow verstuurt alles appart, als je pecht hebt betaal je dus vb (bij een bestelling van drie dvds) drie keer 8,86 inklaringskosten; best in België is nu verschillende items in eens bestellen

Dr_evil
15-03-2004, 13:14
Hoelang staat een DVD normaal in 'Pending' bij DVDSoon?

M'n South Park Box staat nu al 3 dagen in pending :?

BASIL
15-03-2004, 13:16
in België is dit geen goed idee, een vb:

site als cd-wow verstuurt alles appart, als je pecht hebt betaal je dus vb (bij een bestelling van drie dvds) drie keer 8,86 inklaringskosten; best in België is nu verschillende items in eens bestellen

Dit gebeurt ook vaak bij dvdsoon