PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf nieuw HT systeem : active of passive subwoofer ??



MartinF
29-12-2003, 11:13
Hoi,

Ik wil graag een home theater systeem kopen. Dit ter vervanging van huidige HIFI set (kenwood). Ik zal deze dus zowel voor audio als ook cimena gebruiken.

Nu hoor ik diverse adviezen over wel of niet aanschaffen van een actieve of passieve subwoofer.
Wie kan mij advies geven waarop ik zoal moet letten bij een de aanschaf van een Home Cinema set ??

Mijn budget is beperkt to 1000 euro.

Pas heb ik een Philips 32PW8818 (3 x Scart + audio out) aangeschaft.

Ik wil het geluid van TV ook via het Surround systeem weergeven. Hetzelfde geldt voor mijn VHS Video (3 scart + audio out (cinch)).

Systemen waar ik naar gekeken heb, zijn :

Pioneer NS-DV99

Pioneer DV-565A (DVD) + VSX-C501 (amp) + S-V50B (Speakers)

Pioneer HC-52SK (combinatie van DV-464 + VSX-C301+ S-V50B)

Dit naar aanleiding van het engelse blad " What Hi-Fi sound and Vision"

Wie kan mij adviseren ?

Heeft iemand (goede) ervaring met Philips HT systemen ?

Ik ben nog een newbie in de DVD-wereld.

cheers,

Martin

Johan van den D.
29-12-2003, 13:37
waarop ik zoal moet letten bij een de aanschaf van een Home Cinema set ??Belangrijkste waar je op moet letten is of je het geluid nu wel echt zo mooi vind als dat je denk dat je het vind.

Mijn budget is beperkt to 1000 euro.€1000,- is zeker een hoop geld maar niet voor een HT. :(
Het zal er dus vanaf hangen hoe hoog je de lat gaat leggen, dus hoe hoog zullen je eisen zijn.

Wie kan mij adviseren ?Ik kan alleen maar zeggen dat in deze gevallen je speakers de beperkende factor zullen zijn.( gezien het beperkte budget)


Ik ben nog een newbie in de DVD-wereld.Lees in dat geval veel rond op de diverse fora,s.
Nieuw zijn is niet erg, zijn we allemaal ooit eens geweesd :wink:

Overigens is een actieve sub wel het makkelijkste.

Rob Eric Blank
29-12-2003, 13:51
Ik heb wel eens Philips HT systemen gehoord, alleen maar de alles in 1 setjes.
ALs je zo leest op de verschillende Forums dan zijn veel mensen hier toch niet zo heel gelukkig mee en ook die Philips set klonk niet TOP. Vooral op muziek technisch klonkt het niet naar mijn smaak.
Misschien hebben ze wel goede componenten, oja en de tv's zijn ook erg goed.
Maar je zal veel moeten gaan luisteren in verschillende zaken (dus niet Megapool, De Block etc.)