PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer HTD-50, is het wat of niet (overgestapt op los)



Roberto G
30-12-2003, 20:16
Vandaag liep ik een beetje door de MM, en zag de volgende HT staan, de Pioneer HTD-50 voor 299 euro, niet echt duur volgens mij ??
Omdat ik totaal geen verstand heb van HT setjes, wil ik jullie vragen wat jullie van deze set vinden:

-Heeft ie genoeg vermogen voor een best wel grote kamer ?
-Heb je misschien ervaring met deze speler ?
-Hoeveel WATT zijn de boxen nou precies? (En Wat is het verschil tussen DIN en RMS?)

http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1033127514111htd_50_detailpage.jpg

op deze site zijn alle speceficaties te vinden over de speler , en uhm ik snap er echt niks van :?

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=2067&taxonomy_id=62-100

please help me :lol:

basset
30-12-2003, 20:35
Tja,

De specs zijn niet echt high-end.

Maar ik weet niet hoe het met dit soort setjes zit. Ik ben zelf meer van de losse componenten.

Maar als je toch een setje wil dan denk ik dat deze http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=2447&taxonomy_id=62-100
beter is. Maar voor dat geld zou ik toch ook weer voor losse componenten kiezen. (Of een extra muziekopstelling ernaast ;) )

Johan van den D.
30-12-2003, 20:45
Het beste is om eerst eens naar een winkel te stappen en naar zo,n setje te luisteren.
Kijk dan wat je van het geluid vind.
Wij kunnen wel zeggen van dit of dat maar dan weet je toch niet waar wij het over hebben omdat jezelf de luister ervaring mist.
Duur is het zeker niet maar....................

Roberto G
30-12-2003, 20:47
Het beste is om eerst eens naar een winkel te stappen en naar zo,n setje te luisteren.
Kijk dan wat je van het geluid vind.
Wij kunnen wel zeggen van dit of dat maar dan weet je toch niet waar wij het over hebben omdat jezelf de luister ervaring mist.
Duur is het zeker niet maar....................

Heb hem ook ff beluisterd , klonk allemaal wel ok , maar weet niet hoe het thuis gaat klinken , ik wil lekker vol geluid, dat echt op je af komt , maar of deze set dat ook kan waar maken ???
ook staat op iedere site weer een ander WATT percentage voor de boxen , hoeveel wat zijn de boxen nou echt ????????

Roberto G
30-12-2003, 20:52
Tja,

De specs zijn niet echt high-end.

Maar ik weet niet hoe het met dit soort setjes zit. Ik ben zelf meer van de losse componenten.

Maar als je toch een setje wil dan denk ik dat deze http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=2447&taxonomy_id=62-100
beter is. Maar voor dat geld zou ik toch ook weer voor losse componenten kiezen. (Of een extra muziekopstelling ernaast ;) )

is idd ook erg mooi , maar heb op dit moment helaas niet zoveel geldd :lol: , zou graag willen weten of de dpeceficaties op de site een beetje overeenkomen met een goede speler, ben namelijk weer eens heel erg aan het twijfelen :wink:

Johan van den D.
30-12-2003, 20:53
ik wil lekker vol geluid, dat echt op je af komt , maar of deze set dat ook kan waar maken ???Hier zal inderdaad het grote probleem gaan komen vrees ik.
Ik denk niet dat dit setje kan waarmaken wat je hier omschrijft. :(
Het geluid van dit soort setjes is vaak kil, vlak en zonder emotie.
Daar tegenover is het design van de setje vaak zeer mooi te noemen maar ja........daar kopen we ze niet voor.


hoeveel wat zijn de boxen nou echt ????????Is niet van belang en is ook niet nodig om te weten.

basset
30-12-2003, 20:58
hoeveel wat zijn de boxen nou echt ????????Is niet van belang en is ook niet nodig om te weten.[/quote]

Dat is helemaal waar! Al is het 5 X 7 Watt, dat zegt helemaal niks.
Nooit afgaan van Wattages in je beslissing voor audioapparatuur.
Altijd afgaan op je oren. Ben jij tevreden is het goed voor jou.

Als je momenteel geen geld hebt voor "beter" en jij vind dit OK dan moet je het doen. Zeker als je wel van surround wilt genieten. Ik heb overigens ook gehoord dat Philips best goede goedkope all-in-one setjes maakt.

Charley Baak
30-12-2003, 20:59
ik wil lekker vol geluid, dat echt op je af komt , maar of deze set dat ook kan waar maken ???Hier zal inderdaad het grote probleem gaan komen vrees ik.
Ik denk niet dat dit setje kan waarmaken wat je hier omschrijft. :(
Het geluid van dit soort setjes is vaak kil, vlak en zonder emotie.
Daar tegenover is het design van de setje vaak zeer mooi te noemen maar ja........daar kopen we ze niet voor.


hoeveel wat zijn de boxen nou echt ????????Is niet van belang en is ook niet nodig om te weten.conclusie: hij moet gewoon lekker klinken! Toch? :wink:

Roberto G
30-12-2003, 23:15
ik wil lekker vol geluid, dat echt op je af komt , maar of deze set dat ook kan waar maken ???Hier zal inderdaad het grote probleem gaan komen vrees ik.
Ik denk niet dat dit setje kan waarmaken wat je hier omschrijft. :(
Het geluid van dit soort setjes is vaak kil, vlak en zonder emotie.
Daar tegenover is het design van de setje vaak zeer mooi te noemen maar ja........daar kopen we ze niet voor.


hoeveel wat zijn de boxen nou echt ????????Is niet van belang en is ook niet nodig om te weten.conclusie: hij moet gewoon lekker klinken! Toch? :wink:

jeps ik wil lekker vol geluid, dat goed uithaalt :wink:
Ben nu met me ma aan het onderhandelen, misschien gaan we 50/50 losse componenten kopen :lol:

Frank J.
31-12-2003, 07:27
Overhaast je iig niet met de aankoop van een complete set, ga je het voor Film of Muziek gebruiken? Film zou het goed kunnen klinken maar stereo muziek???

Een set met losse componenten kun je later altijd je speakers door betere vervangen. Je zult alleen niet voor die prijs klaar zijn.
Maar als het voor jouw/jullie naar voldoening klinkt (ga niet naar losse componenten luisteren ! ;) ) dan zou ik m aanschaffen !

Luister vooral ook bij een wat hoger volume en harde scenes of het geluid niet vervormd of te schel gaat klinken.

Suc 7 iig !

GrtZ

Roberto G
31-12-2003, 18:18
Overhaast je iig niet met de aankoop van een complete set, ga je het voor Film of Muziek gebruiken? Film zou het goed kunnen klinken maar stereo muziek???

Een set met losse componenten kun je later altijd je speakers door betere vervangen. Je zult alleen niet voor die prijs klaar zijn.
Maar als het voor jouw/jullie naar voldoening klinkt (ga niet naar losse componenten luisteren ! ;) ) dan zou ik m aanschaffen !

Luister vooral ook bij een wat hoger volume en harde scenes of het geluid niet vervormd of te schel gaat klinken.

Suc 7 iig !

GrtZ

thanks voor je bericht , ik ga denk ff naar de MM deze week en neem een dvd mee met veel extreme geluiden, dan vraag ik of ik hem helemaal uit mag testen, ik koop de set vooral voor dvd's muziekk draai ik gewoon nog op mijn stereo .
:wink:

Christiaan Sauer
01-01-2004, 12:53
Even inhaken op het vermogensverhaal: er zijn zat versterkers met maar 20 watt vermogen die zeer veel beter klinken dan versterkers met 200 watt vermogen ;).
Vermogen zegt helemaal niets :)

Raskel
01-01-2004, 13:34
Wat zijn de afmetingen van de kamer en in welke richting ga je de set zetten? Lengte/Breedte?

Groeten,
Raskel

Frank J.
01-01-2004, 13:51
Even inhaken op het vermogensverhaal: er zijn zat versterkers met maar 20 watt vermogen die zeer veel beter klinken dan versterkers met 200 watt vermogen ;).
Vermogen zegt helemaal niets :)
Harman Kadon b.v. ;) geeft een wat realistischer beeld van vermogen

GrTZ

Rob Eric Blank
01-01-2004, 13:51
Waarschijnlijk gaat zo'n set vervormen als je die vol aanzet. Dat heb je snel met sateliet speakers.
Vermogen is vaak het probleem niet, maar als je het vermogen aan gaat spreken dan krijg je snel vervorming.
Als je de boxen juist plaatst kan het wel goed zijn voor films, alleen kamer vullende muziek kun je HIER niet van verwachten.

Roberto G
01-01-2004, 21:01
Wat zijn de afmetingen van de kamer en in welke richting ga je de set zetten? Lengte/Breedte?

Groeten,
Raskel

lengte 7.5 M
breedte 5.5 M

en als ik hem in me slaapkamer zet

lengte 4.5 M
breedte 3.0 M

Roberto G
01-01-2004, 21:03
Waarschijnlijk gaat zo'n set vervormen als je die vol aanzet. Dat heb je snel met sateliet speakers.
Vermogen is vaak het probleem niet, maar als je het vermogen aan gaat spreken dan krijg je snel vervorming.
Als je de boxen juist plaatst kan het wel goed zijn voor films, alleen kamer vullende muziek kun je HIER niet van verwachten.

daar ben ik ook wel bang voor ja(vervorming) ik ben op zoek naar een krachtige set, maar ja die is in deze prijs klasse en vorme niet echt te vinden volgens jullie .

Roberto G
01-01-2004, 21:05
Even inhaken op het vermogensverhaal: er zijn zat versterkers met maar 20 watt vermogen die zeer veel beter klinken dan versterkers met 200 watt vermogen ;).
Vermogen zegt helemaal niets :)

maar je merkt wel verschil in power toch bij zo,n groot verschil ???

Raskel
01-01-2004, 21:05
Dan zou ik het zeker niet doen. Zo'n setje heeft veel te weinig body om in zo'n ruimte op stellen. Veel geluid zal verloren gaan of je de set nu in de lengte of in de breedte zet.

Roberto G
01-01-2004, 21:08
Dan zou ik het zeker niet doen. Zo'n setje heeft veel te weinig body om in zo'n ruimte op stellen. Veel geluid zal verloren gaan of je de set nu in de lengte of in de breedte zet.

wat zal een niet al te dure boxen set kosten, die wel goed is voor deze ruimte ?
en wat een beetje gangbare receiver????
IK hoef niet het beste van het beste , ik wil gewoon goed geluid :wink:

Raskel
01-01-2004, 21:40
Dan zou ik het zeker niet doen. Zo'n setje heeft veel te weinig body om in zo'n ruimte op stellen. Veel geluid zal verloren gaan of je de set nu in de lengte of in de breedte zet.

wat zal een niet al te dure boxen set kosten, die wel goed is voor deze ruimte ?
en wat een beetje gangbare receiver????
IK hoef niet het beste van het beste , ik wil gewoon goed geluid :wink:

Wat is je budget en wat vind je goed..?

Roberto G
01-01-2004, 21:57
Dan zou ik het zeker niet doen. Zo'n setje heeft veel te weinig body om in zo'n ruimte op stellen. Veel geluid zal verloren gaan of je de set nu in de lengte of in de breedte zet.

wat zal een niet al te dure boxen set kosten, die wel goed is voor deze ruimte ?
en wat een beetje gangbare receiver????
IK hoef niet het beste van het beste , ik wil gewoon goed geluid :wink:

Wat is je budget en wat vind je goed..?

goed vol helder geluid , dat op je af komt , ik heb nu eigenlijk alleen genoeg voor een complete HT, stel dat ik een :

JBL SCS 138 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JBL%20SCS%20138.htm koop

of een

Canton Movie 10-MX II http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Canton%20Movie%2010%20MX%20II.htm

met bijvoorbeeld deze receiver

JVC RX-5032 http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JVC%20RX%205032.htm

ik koop het liefst een JVC receiver omdat ik ook een JVC dvd speler heb , maar zal dit een beetje goed zijn ????????

Johan van den D.
02-01-2004, 09:37
Met dat soort speakersets is het geluid allemaal erg minimaal en zal vrijwel zeker niet aan je wensen voldoen.
Ik vrees dat je of met minder genoegen moet nemen of lang door sparen. :(

Ben bang dat het niet anders is.

Frank J.
02-01-2004, 09:47
Je kunt ook langzaam aan gaan upgraden. zorg voor 2 goede fronts die jij in je prijsklasse mooi vindt en dan spaar je verder voor je rears center en eventueel een subwoofer? dit kan wel lang gaan duren omdat je uiteraard voor de rest moet doorsparen.
maar als je dan toch moet kiezen zou ik voor het gene gaan wat JIJ goed vol helder geluid vindt en dat op je af komt toch?

Zoals J.vandendool al zei verwacht niet dat deze speakers aan je wensen zullen voldoen.

Groetjes!

Rob Eric Blank
02-01-2004, 10:20
2 Fronts een een mooie receiver kom je al een eind mee. Dan gaan upgraden voor rears, center en subwoofer.

Maar ga je er ook muziek mee luisteren???
Dit soort setjes zijn leuk voor op de slaapkamer of kleine ruimtes. Wordt er meer vermogen gevraagd dan gaan deze kleine boxjes vervormen!!

Johan van den D.
02-01-2004, 11:45
Wordt er meer vermogen gevraagd dan gaan deze kleine boxjes vervormen!!Ook bij weinig vermogen zal het geluid niet bevredigend klinken zoals in dit geval gewenst is.

Rob Eric Blank
02-01-2004, 12:30
Wordt er meer vermogen gevraagd dan gaan deze kleine boxjes vervormen!!Ook bij weinig vermogen zal het geluid niet bevredigend klinken zoals in dit geval gewenst is.

Ja dat is waar, maar sommige mensen hechten hier niet zo heel veel waarde aan. Sommige mensen op dit Forum zijn natuurlijk behoorlijk Home Cinema Freak en willen het beste van het beste.

Raskel
02-01-2004, 13:31
Wordt er meer vermogen gevraagd dan gaan deze kleine boxjes vervormen!!Ook bij weinig vermogen zal het geluid niet bevredigend klinken zoals in dit geval gewenst is.

Ja dat is waar, maar sommige mensen hechten hier niet zo heel veel waarde aan. Sommige mensen op dit Forum zijn natuurlijk behoorlijk Home Cinema Freak en willen het beste van het beste.

Kom op, wat verwacht je van 300 euro :roll:

Roberto G
02-01-2004, 23:29
ok , dus dat was ook niet echt een goede keuze , maar die receiver is die wel ok???
kun je op de JVC die ik had geselecteerd bijvoorbeeld een krachtigere boxen set aaansluiten??

Frank J.
03-01-2004, 08:55
ik neem aan dat je dus voor zo een 600 euro klaar wilt zijn? receiver en speakers? of wil je een receiver en 2 fronts voor dat geld?
receiver kun je vanalles aangooien dus dat is geen probleem, nu je speakers: €400,- is niks voor een totale set (aangezien je goed vol helder geluid , dat op je af komt wilt) dus upgraden?
ga luisteren voor dat geld bij een audio speciaal zaak. zoek 2 fronts uit welke je wilt hebben en ga surfen op internet naar de laagste prijzen ! duitsland is vaak errug goedkoop, zeker aan te raden als je een beperkt budget hebt!
als je niet meer dan € 600 erin wilt steken ga luisteren naar totale speakersetjes van € 400 en ja dan het "best" klinkende. :roll:

suc7 :D

p.s. KIJK UIT ALS JE VOOR UPGRADEN GAAT, EENMAAL BESMET MET HT KOM JE ER NIET MEER VANAF :wink:

Roberto G
05-01-2004, 00:23
ik neem aan dat je dus voor zo een 600 euro klaar wilt zijn? receiver en speakers? of wil je een receiver en 2 fronts voor dat geld?
receiver kun je vanalles aangooien dus dat is geen probleem, nu je speakers: €400,- is niks voor een totale set (aangezien je goed vol helder geluid , dat op je af komt wilt) dus upgraden?
ga luisteren voor dat geld bij een audio speciaal zaak. zoek 2 fronts uit welke je wilt hebben en ga surfen op internet naar de laagste prijzen ! duitsland is vaak errug goedkoop, zeker aan te raden als je een beperkt budget hebt!
als je niet meer dan € 600 erin wilt steken ga luisteren naar totale speakersetjes van € 400 en ja dan het "best" klinkende. :roll:

suc7 :D

p.s. KIJK UIT ALS JE VOOR UPGRADEN GAAT, EENMAAL BESMET MET HT KOM JE ER NIET MEER VANAF :wink:

Roberto G
05-01-2004, 00:25
ik neem aan dat je dus voor zo een 600 euro klaar wilt zijn? receiver en speakers? of wil je een receiver en 2 fronts voor dat geld?
receiver kun je vanalles aangooien dus dat is geen probleem, nu je speakers: €400,- is niks voor een totale set (aangezien je goed vol helder geluid , dat op je af komt wilt) dus upgraden?
ga luisteren voor dat geld bij een audio speciaal zaak. zoek 2 fronts uit welke je wilt hebben en ga surfen op internet naar de laagste prijzen ! duitsland is vaak errug goedkoop, zeker aan te raden als je een beperkt budget hebt!
als je niet meer dan € 600 erin wilt steken ga luisteren naar totale speakersetjes van € 400 en ja dan het "best" klinkende. :roll:

suc7 :D

p.s. KIJK UIT ALS JE VOOR UPGRADEN GAAT, EENMAAL BESMET MET HT KOM JE ER NIET MEER VANAF :wink:

:D ik denk dat ik op jullie advies toch maar voor wat betere spullen ga sparen , ben idd bang dat ik spijt krijg .
ik zag deze front speakers staan :

2 jamo studio 180 front zuilen.
100watt continue | 170 watt top
50-20000hz bereik
4-8 ohm indempendanti

http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/58086.jpg

of deze :

Jamo E350 luidsprekerset

2 weg bassreflex (2x 165 mm woofer, 25 mm tweeter)
140 Watt maximaal
92 dB gevoeligheid
842 x 224 x 250 mm

http://www.consumax.nl/catalog/images/e350.jpg

is dit dan beter dan een sateliet systeem????

Frank J.
05-01-2004, 09:08
jep is altijd beter ;) maarrrrrr ga luisteren! neem je eigen cd's mee en neem er de tijd voor
ik vond jamo wel redelijk klinken (beter dan eltax) bepaal je budget en ga luisteren!!! bij speciaal zaken etc etc ;)

TIP: Megapool heeft weleens een 2 voor de prijs van 1 aktie ;) (GEEN SPECIAAL ZAAK :D)

uiteraard zijn er mensen die jamo weer bagger vinden en zweren naar betere speakers maar je moet toch kiezen naar je budget.

misschien dat nog anderen budget speakers kennen?

Johan van den D.
05-01-2004, 16:00
misschien dat nog anderen budget speakers kennen?Eltax heeft zeker hele aardige speakers erbij als je prijs/kwaliteit verhouden bekijkt.
Je moet dan wel de betere serie,s van Eltax hebben.
Tuurlijk zijn het geen top speakers maar het zijn dan ook geen top prijzen die je ervoor betaald.

Roberto G
06-01-2004, 02:25
jep is altijd beter ;) maarrrrrr ga luisteren! neem je eigen cd's mee en neem er de tijd voor
ik vond jamo wel redelijk klinken (beter dan eltax) bepaal je budget en ga luisteren!!! bij speciaal zaken etc etc ;)

TIP: Megapool heeft weleens een 2 voor de prijs van 1 aktie ;) (GEEN SPECIAAL ZAAK :D)

uiteraard zijn er mensen die jamo weer bagger vinden en zweren naar betere speakers maar je moet toch kiezen naar je budget.

misschien dat nog anderen budget speakers kennen?

Ok dan , ga ik doen , maar deze lijken me wel wat (eerst natuurlijk ff luisteren:P:P)
Maar als ik nu een beetje plan, zal het deze combinatie worden.

JVC XV-S302 dvd speler
JVC RX-5032 Receiver
2x Jamo E 350 Front speakers

en dan bouw ik het gewoon rustig aan op :D
Maar ik ga in ieder geval ff testen in diverse winkels enzo :D

(is het beter om speakers van 1 merk te nemen, of kun je ook gewoon van alles door elkaar nemen bijvoorbeeld: Jamo front speakers en een een JBL center speaker ??)

Frank J.
06-01-2004, 08:17
het liefts allemaal van hetzelfde merk of reeks, dit i.v.m. de klankkleur en karakteristiek :roll: (ofzo ;)) maar ook je center en surrounds center en sub moet je gaan luisteren :)

grtz

basset
06-01-2004, 08:57
De Mordaunt shorts blazen nagenoeg elk sattelietsetje uit het water. En de 902's kosten maar iets van 80 euro en de 905 center heb ik gezien voor 100. Subje erbij en je hebt een leuke set met redelijk kleine boxen (boekenplanken)

http://mordauntshort.com/pix/902.jpg

En als je toch kleine speakers wilt voor een klein bedrag.
De premiere komt ook heel goed uit diverse luistertesten
Dit setje vind je geloof ik ook al rond de 500 euro inclusief de sub (welke best goed is voor het geld!)
http://mordauntshort.com/pix/prem_all.jpg

Soms wou ik dat ik deze kleintjes had

Johan van den D.
06-01-2004, 15:57
http://mordauntshort.com/pix/prem_all.jpg
Dat is inderdaad een leuk setje voor een mooi prijsje.
Overigens moet je wel alle speakers van hetzelfde merk houden Roberto.
En dan het liefste ook nog van dezelfde type.