PDA

Bekijk de volledige versie : Beste Scene ooit uit een film



YamYamRKK
28-11-2001, 22:04
Welke beste scene uit een film zou jij een oscar willen geven.


De mijnes :

De schietscene uit THE MATRIX in de lobby waar ze Morpheus gevangen houden.

Schitterende slowmotion scene:) :) :)

System 3rror
28-11-2001, 22:07
Heeej.. deze thread ken ik ergens van :)

Kaaskop
30-11-2001, 22:38
de napalm aanval in apocalypse now.

i like the smell of napalm in the morning

Nathan Strik
30-11-2001, 23:41
Heeej.. deze thread ken ik ergens van :)
Aha, dan ligt het dus niet aan mij. Ik dacht al dat ik weer een Deja-Vu had. Sinds ik The Matrix heb gezien let ik hier wat meer op, gek hè? :D

Maxster4th
01-12-2001, 12:27
The matrix, waar neo samen met trinity opgewacht worden in het gebouw van die agents. Samen met de muziek, echt geweldig........

Gabriël de Rop
03-12-2001, 08:09
De chainsaw scene uit American Psycho, waar Cristian Bale met alleen sportschoenen aan en gewapend met een chainsaw het meisje door het flatgebouw achtervolgd en uiteindelijk vermoord...

Veel end-scenes zoals uit the Sixth Sense en the Usual Suspects (Keyser Sose !!)

Jeroen Klaassen
03-12-2001, 12:55
Ik vind die scène in The Matrix echt cool als Trinity en Neo het gebouw binnenkomen waar Morpheus wordt vastgehouden. Hoe ze tegen de muren oplopen, de shotgun's, automatic's, alles gewoon! :)

Jeroen

Wurzel
04-12-2001, 22:01
de pod race (Starwars Episode 1)

Lambèrt Guilonard
05-12-2001, 20:12
De landing op Omaha Beach in "Saving Private Ryan" blijft in mijn ogen toch het hoogtepunt van de filmgeschiedenis.

De realistische en gruwelijke wijze waarop deze scène is gefilmd, maakt het terecht dat deze film oscars heeft gekregen voor regie en camera-werk.

Je vraagt je telkens weer af hoe de camera-man dit geweld heeft overleefd :) :) :)

forzavado
06-12-2001, 10:00
Pulp Fiction:
Als Vincent (John Travolta) in de auto Marvin per ongeluk neerschiet ("you hit a bump or something") Geweldig! Sorry ik ben nu eenmaal Tarantino fan.
Ook de genoemde scene's uit de matrix en spr zijn top naar mijn mening

Jeroen Klaassen
06-12-2001, 14:27
Pulp Fiction:
Als Vincent (John Travolta) in de auto Marvin per ongeluk neerschiet ("you hit a bump or something")


Ik kan hier wel heel Pulp Fiction neerzetten zo VET is die film! :D

Jeroen

bobby d
06-12-2001, 22:46
Pod Race uit Phantom menace

eind schietscene uit Taxi driver

marnix
07-12-2001, 08:52
Ja in the matrix, deerhunter en saving private ryan zijn dat zeker geweldig mooie scenes...

alhoewel de film saving ryan private in zijn geheel gewoon geweldig is :D ... neem bijvoorbeeld dat stuk waar die amerikaanse jood met die duitser knokt. Die kolonel Upham zit daarbij op de trap die naar die bewuste kamer leidt, maar durft niet verder. Uiteindelijk drukt die duitser een mes heel langzaam in die amerikaanse soldaat.... echt een scene om nooit meer te vergeten.

Natuurlijk is de 'opera' scene uit The fith element ook geweldig...

Vincent
07-12-2001, 11:17
:p
De pod Race scene uit Star Wars Episode II
Light saber gevecht met Obi wan en Dart Maul
:p May the force be with you

Vincent

Tijntje
07-12-2001, 11:33
De pod Race scene uit Star Wars Episode II


Episode II? Bijzonder, dan heb jij volgens mij de wereldprimeur van de eerste mens die deze film heeft gezien :D :p

Remon Roubos
13-12-2001, 18:02
Wat dacht je van de schietpartij uit Heat na de bankoverval?:cool: Heerlijke scene

Wurzel
13-12-2001, 18:22
Ik vond die overval op de radiohut van dat cruise-schip uit "Die hard 4"
(met bruce welles) toch de meest spectaculaire scene.

:D :D

Glenn Smits
13-12-2001, 18:42
de beginscene van Gladiator is echt stoer. De eindscene van the patriot is ook een toppertje.

Hans Bergshoeff
13-12-2001, 21:02
De confrontatie tussen Charles Bronson en Henry Fonda
in Once upon a time in the west. (shoot out) De combinatie
van het camera werk (Sergio Leone) en de Muziek (Ennio
Morricone) geeft je kippevel. :D :D

Martin van Tuijl
14-12-2001, 00:38
Die scene uit 'In Tirol Hangen De Slipjes Aan De Bomen'.
Het moment dat het slipje uit de boom valt en precies op het hoofd van de pastoor valt! Onsterfelijk!

Nathan Strik
14-12-2001, 11:53
Wat ook een onsterfelijke scène is, dat is die in die kauwgomballenfabriek in die film van Louis de Funes (ben ff de naam kwijt.) KOSTELIJK!!!!

Wurzel
14-12-2001, 21:18
Dat kan je van Louis de Funes niet zeggen...."onsterfelijk". :D

Maar ik ben het er wel mee eens, schitterende films van dat drukke franse kereltje.

Nathan Strik
15-12-2001, 00:55
Dat kan je van Louis de Funes niet zeggen...."onsterfelijk". :D
Hèhè, en die non in die 2CV in die andere film... echt nattebroekenwerk, zo geinig...

Mike Philippens
15-12-2001, 01:19
Hèhè, en die non in die 2CV in die andere film... echt nattebroekenwerk, zo geinig...
Dat is volgens mij de moeder van Jean Alesi.... Ook bij de Eend en de Cadillac hou ik het niet droog. Heeft die man ooit een Oscar of de Nobelprijs voor de Humor gehad ?
De kaugumballenfabriek is Rabbi Jacob en ik geloof dat de non in de Saint Tropez reeks zit, maar ik kan me vergissen.
Ben by the way ooit een keer in Saint Trop wezen buurten en de Gendarmerie staat er nog echt ook... Moest er natuurlijk een foto van maken!

Remon Roubos
15-12-2001, 18:51
Hèhè, en die non in die 2CV in die andere film... echt nattebroekenwerk, zo geinig...

De laatste scene uit Life of Brian is ook hartstikke leuk. Een man of twintig aan kruizen die met zijn allen 'Always look at the bright side of life' zingen.
De scene waar de Romeinse keizer kwaad wordt omdat zijn soldaten lachen over de naam van zijn vriend (Biggus Dickus), is ook schitterend.

Cenobite
17-12-2001, 11:32
De begin scene van Reservoir Dogs , waarin de hoofrol spelers in die koffie tent zitten te lunchen en madonna songs bespreken is legendarisch .

De scene in Pulp Fiction waarin Samuel L Jackson de De Bijbel citeerd aan dat stelletje jonge drugsdealers , en ze dan allemaal wegblaasd . Ook de opmerkingen over "The Big Kahuna Burger" zijn legendarisch.

gewoon 2 briljante films..... :D :D

moes
18-12-2001, 19:34
Originally posted by Paulri
Op een solide tweede plaats staat de achtervolgings-scene uit 'Bullitt' (toevallig vorige week op DVD gekocht, kan ik die rotte video vanaf tv eindelijk wegflikkeren).


Sorry ff erg off topic maar een vraagje: Weet jij of de Regio 2 versie van Bullitt in anaphormic widescreen is uitgevoerd?

Sonny_C
14-03-2002, 13:05
De scene uit ''Opera'' (Dario Argento) waarbij een vrouw door een sleutelgat kijkt, en de killer (aan de andere kant) er een kogel doorheen jaagt -> kogel vliegt door het oog/hoofd van de vrouw en raakt verderop in de kamer een telefoon die uitelkaar spat!
Dit alles in slowmotion.

Super scene.

Jolie
14-03-2002, 13:26
uit "een recente" film, niet gelijk de beste film:

One Night at McCools
Wanneer Andrew Dice Clay de kamer binnenkomt met buks en vraagt: "Which one of you...homo's killed my brother Utah?"

uit een favoriete film:

Snatch
Wanneer Brad in de ring wordt neergeslagen, door de grond valt in water, prachtig

Frollo
14-03-2002, 14:16
Magnolia, wanneer alle hoofdfiguren zonder het van elkaar te weten hetzelfde liedje van Aimee Mann zingen.
Niet dat ik het liedje zelf zo mooi vond ofzo, maar de film gaat (onder andere) over eenzaamheid en de band tussen mensen, en in dat licht is die scene echt kippenvelverwekkend.

Sander Dubbeldam
14-03-2002, 17:40
ik vond de scene uit american hisory x mooi, waarbij op het laatst danny wordt neergeschoten en hoe Derek hem dan in zijn armen sluit. Goed geacteerd!

Kasper P.
14-03-2002, 20:38
De openings scene van Reservoir Dogs vind ik ook geweldig echt geniaal! En die van Swordfish ook wel!

Louis Bouduin
15-03-2002, 14:31
Zo maar een paar, voor de vuist weg

Ratzo Rizzo (Hofman) dood in de armen van Joe Buck (Voight) in Midnight Cowboy.

Versterker die tot 11 gaat in This is Spinal Tap

Manhunter. De serie-killer in de armen van het blinde meisje, met die schitterende muziek op de achtergrond

enz. enz.

bas1982
06-06-2002, 21:17
DE Feestscene uit lord of the rings: fellowship of the ring wel meesterlijk: Met het vuurwerk en al en op het laatst de verdwijning van Bilbo

Echt geweldig

Jeroen Klaassen
06-06-2002, 22:00
Zooo, ff in t verleden gegraven jongen?! :p

Lex v/d Moolen
06-06-2002, 22:17
Moest er net nog aan denken:

De I AM YOUR FATHER ! scene uit The Empire strikes back. Schitterend koude rillingen.

Frollo
07-06-2002, 11:17
Goed, nu dit topic dan toch weer opgediept is, heb ik ook nog wel een paar mooie, indrukwekkende, geestige en in elk geval onvergetelijke scenes:

"Smile, you're at Mr. Smiley's!", American Beauty
Het schoolfeest, The Virgin Suicides
De danscene in de hotelkamer, Baise Moi
De kruisiging, The Last Temptation of Christ

R. Schaap
07-06-2002, 11:24
The Green Mile scene bij het wonder met de vrouw, hele sterke sfeer.

American History X, de dood van Derek

Godfather, Tom Hagen moet vertellen aan marlon Brando dat Sonny dood is.

SPR vindt ik ook schitterende beach scene

Hannibal, de lugubere scene van de hersenvreterij

Matrix eindscene is geweldig door de muziek.

Apo Now Redux, de wagnermuziek scene

Danielle Gerards
28-06-2002, 04:56
De openingsscene van Blade Runner...iedereen kent het; maar het blijft zooo prachtig...het eindigt met een extreme close-up van Holden's iris.

Dave
28-06-2002, 07:19
Paar van mijn Favourites:

De begin scene van Reservoir Dogs
The Beach scene van Saving Private Ryan
De openings scene van Swordfish
Het einde van What Lies Beneath
De scene in The Patriot dat zijn zoontje sterft en hij vraak gaat nemen

Kaplan
28-06-2002, 09:30
De laatste scene van Citizen Kane
De dreamsequence van Salvador Dali in Spellbound
Het ijspaleis in Doctor Zhivago
Scene in restaurant in the Sixth sense
Omaha beach in SPR
Overgang in The Graduate van Hofman liggend in zwembad naar liggend in bed met mrs. Robinson

Philippe
28-06-2002, 09:51
De scène uit Heat wanneer De Niro en zijn maats na een bankoverval naar buiten gaan en de politie hen opwacht. Schitterend vuurgevecht met heerlijke geluid, zeker door het ontbreken van achtergrondmuziek.

De scène uit Pulp Fiction waarin Travolta en Jackson bij een kerel langsgaan. Jackson eet zijn hamburger op en drinkt zijn frisdrank leeg terwijl hij bijbelteksten citeert. Schitterende dialogen en heerlijk explosieve sfeer.

Steven Maas
28-06-2002, 10:19
American History X, de dood van Derek

Danny wordt toch doodgeschoten? Met Derek gebeurt volgens mij niks.