PDA

Bekijk de volledige versie : Verschil Lenco 201/2 en dvd-02 ??



richie
29-11-2001, 04:02
Ik was aan het neuzen bij de kijkshop toen de lenco 201/2 er voor 399 piek in de aanbieding stond.
Vandaag, 2 dagen na die aankoop, zie ik dat de prijs van de -02 omlaag is gebracht naar 429,- .
Aangezien ik 16 dagen kan ruilen vroeg ik me af of het verstandig is om die dvd-02 te pakken.
Hij heeft een ingebouwde decoder, deze niet.
Al maakt dat volgens mij niets uit met een prologic-versterker.
Maar aangezien ik eigenlijk geen verstand van dvd-spelers heb weet ik dat niet zeker.
Weet iemand of er meer verschil is tussen die 2 ?
Wat mij opviel bij deze 201/2 is dat ik slechts bij 1 dvd vol beeld had, en bij 3 andere meer balk dan beeld (oa Blade en 2010), ongeacht welk formaat ik instelde. Is dat normaal op een 4:3 tv?
Nou, ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken, want ik zit hier nogal in dubio.
Alvast bedankt!

PM
29-11-2001, 08:14
het is normaal dat je op een 4:3 tv grote zwarte balken hebt!

De ingebouwde decoder is wel makkelijk... en de 3-tientjes wel waard denk ik..

T ligt er een beetje aan wat je met je pro-logic receiver wilt...
Als je een extra versterker voor de achter kanalen wilt gebruiken is dit een optie en heb je de decoder uitgangen wel nodig...
Maar de mooiste oplossing is natuurlijk een receiver met ingebouwde decoders (is vrij standaard) en dan heb je ze op je dvd speler niet nodig... misschien kun je die 3-tientjes dan beter (EXTRA) aan een goede kabel uitgeven ofzo..

richie
29-11-2001, 12:45
Bedankt voor de reactie.
Vreemde dingen, die dvd-spelers.
Denk je dat je een leuk stukje techniek in huis haalt, met beter
beeld dan de stereo-video. Is ook wel zo,
maar mijn video geeft me ALTIJD vol beeld, zonder balken.
Ik had gelezen dat films soms op 2.35:1 op de dvd's staan, waardoor zelfs breedbeeld-tv's balken hebben. Waarom zetten ze het dan zo op dvd??
Oja, deze dvd-speler kun je alleen aan/uit zetten op de speler zelf, niet op standbye via de afstandbediening. Dat is toch niet bij iedere speler he?
Grtz Richie.

Remco de Swart
29-11-2001, 21:22
1: Ik had gelezen dat films soms op 2.35:1 op de dvd's staan, waardoor zelfs breedbeeld-tv's balken hebben. Waarom zetten ze het dan zo op dvd??

2: Oja, deze dvd-speler kun je alleen aan/uit zetten op de speler zelf, niet op standbye via de afstandbediening. Dat is toch niet bij iedere speler he?
Grtz Richie.

1: Films zijn vaak in de verhouding 2.35:1 opgenomen en vertoond in de bios. Het bioscoopscherm is dus nog breder als een breedbeeld televisies. Op de DVD staat dan wel de versie zoals dat door regisseur bedoeld is. Als men de DVD beeldvullend wil maken moet men dus aan de zijkanten stukken wegknippen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Zie voor meer info over beeldformaten: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6

2: De meeste DVD-spelers die ik ken kun je met de afstandbediening op standbye zetten en hebben meestal niet eens een aan/uit knop.

richie
01-12-2001, 18:24
dank je! Weer wat geleerd. Goed uitgelegd.
Nu heb ik nog een vraagje:
Die Pan&scan functie zie ik ook in het menu van mijn speler.
Nu wou ik het dus ook eens in levende lijve zien.
Maar als ik p&s selecteer, verandert mijn beeld niet.
Moet dit worden ondersteund door de dvd, of ligt dat aan de speler?
Of ik het zou gebruiken is een tweede, maar dan weet ik dat er misschien iets niet klopt aan de speler.
Grtz.

Remco de Swart
01-12-2001, 18:48
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, al zie ik het nut van deze functie niet in.