PDA

Bekijk de volledige versie : Is het mogelijk dat ?



Daniel1974
03-01-2004, 08:07
Nadat ik mijn set heb opgewaardeerd en ik de volgende uitrusting heb :
DVD speler : Pioneer DV 757 AI
Versterker : Onkyo TX SR600E
Boxen : JBL SCS 188 (6.1)

Omdat mijn versterker de mogelijkheid heeft voor 6 surroundboxen heb ik bewust voor een 6.1 surroundststeem gekozen. Mijn versterker ondersteund het dus. Echter lijkt het alsof de achter center speaker niet wordt gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld een film als LOTR : Fellowship Of The Ring EE die DTS 6.1 ES leverd, en zelfs bij de meest hefttige stukken uit de film wordt de 6e box niet gebruikt.

Hoe kan dit vraag ik mij af ? Stuurt mijn DVD speler het dan niet goed uit ? Maar via de coaxiale uitgang mag dat volgens mij niet uitmaken, of moet deze ook dan 6.1 uitsturen ?

Iemand gelijksoortige ervaringen ?

bard
03-01-2004, 09:09
Misschien heb je niet op je receiver ingesteld dat je een 6.1 opstelling gebruikt.... :o
Ook kan het zijn dat je een verkeerde stand op je receiver aan hebt staan. Daar zal vast wel iets over staan in de handleiding. Meestal moet je bij DTS of DD bronnen gewoon de standaardstand aan laten staan.
Succes

Johan van den D.
03-01-2004, 10:07
Je moet inderdaad instellen dat de rear center ook mee moet doen. (voor het geval dit niet ingesteld staat)
En heeft de receiver ook daadwerkelijk voor alle 6 de kanalen een versterking aan boord??(heb het zelf niet nagekeken)

sioux
03-01-2004, 11:27
gebruik anders eens de testtoon om de boxen op geluiniveau af te stellen , dan hoor je gelijk of je de midden achter speaker goed hebt aangesloten ., of niet dus ;)

DAYWALKER
03-01-2004, 13:15
Het kan ook nog zo zijn dat de dvd niet als 6.1 geflagd is en moet je dit appart in je geluidsmenu van de dvd selecteren.
Zelf heb ik de 601 van onkyo en gebruik de midden achter speaker alleen als het werkelijk 6.1 is, en er zijn nog niet zo veel 6.1 dvd's.

En ik kan beamen dat je de bovenstaande tips van de andere forummers ook ns na moet checken (y)