PDA

Bekijk de volledige versie : Battlestar Galactica 2003



Pagina's : 1 2 [3]

Mathieu Ghekiere
10-08-2008, 13:29
Contact opgenomen met Universal Benelux. Of ik mn schijfje op de post wou doen (antwoordnummer) dan zouden ze mij direct een nieuwe sturen. Gelijk maar op de post gedaan. Hopelijk voor de 14de een nieuwe binnen :razz:

Kan je even de contactgegevens doorgeven?
Of is het gemakkelijker om ze in de winkel te gaan ruilen, denk je?

Ik heb de mijne op de dag van de release aangekocht in de Fnac Gent (België), maar er lag maar 1 exemplaar meer (in een grote lege rij). Ofwel waren ze dus erg populair, ofwel hadden ze ze al weggenomen en eentje vergeten.
(ik heb de fout nog niet gemerkt, heb net gedaan met disc 1 te bekijken... wat een prachtige serie is dit toch, grijpt echt naar de keel)

Chris W
11-08-2008, 09:05
http://www.universalpictures-dvd.nl/contacts.php?act=1

Geen idee wat beter is. Ik heb de volgende dag netjes een email gehad met 2 postadressen. 1 voor NL, 1 voor B. Ik zou als ik jou was gewoon dat formulier invullen en dan even wachten. Ik heb t op een donderdag ingevuld, vrijdag reactie terug en diezelfde dag nog op de post. Wel na 5-en dus hij zal nu nog wel onderweg zijn.

Jeroen D
14-08-2008, 10:09
Weet iemand of de nieuwe versie al uit is ? Net met de Free Record Shop gebeld en die hadden nog niets.

Mark Sleper
14-08-2008, 10:55
Weet iemand of de nieuwe versie al uit is ? Net met de Free Record Shop gebeld en die hadden nog niets.

Ik sprak net iemand van de 'vrije platen handel' en die had het erover dat de nieuwe levering pas volgende week zou komen. Maar zeker was hij er niet van.

Op de site van universal (http://www.universalpictures-dvd.nl/battlestargalactica2004series3set.html) staat trouwens een releasedatum van 14-08-2008. Dat is vandaag!

Chris W
14-08-2008, 16:27
Contact opgenomen met Universal Benelux. Of ik mn schijfje op de post wou doen (antwoordnummer) dan zouden ze mij direct een nieuwe sturen. Gelijk maar op de post gedaan. Hopelijk voor de 14de een nieuwe binnen :razz:

En vandaag dan de nieuwe disc binnen via de post. 5.1 probleem op Unfinished Business is opgelost 8) Netjes geregeld van Universal

freaky
14-08-2008, 16:46
Gisteren ook gehaald en echt een prachtige editie

Gaberiel-2
15-08-2008, 07:36
Bol.com heeft de mijne vandaag verstuurd... en de kosten...?? € 21,94 :mrgreen:

Gaberiel-2
15-08-2008, 16:00
En binnen gekomen...

Corneelh
25-09-2008, 15:27
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de aflevering / film Razor...

Is dit nu een aparte tv-film, een samenvatting van de eerste twee seizoenen of de eerste 2 afleveringen van seizoen 3, maar dan los uitgebracht?

Ik heb op Play.com de UK versie van seizoen 3 besteld, maar ik vraag me af of ik ook nog die Razor moet bestellen, zodat ik geen aflevering mis.

Pieter R.
25-09-2008, 16:04
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de aflevering / film Razor...

Is dit nu een aparte tv-film, een samenvatting van de eerste twee seizoenen of de eerste 2 afleveringen van seizoen 3, maar dan los uitgebracht?

Ik heb op Play.com de UK versie van seizoen 3 besteld, maar ik vraag me af of ik ook nog die Razor moet bestellen, zodat ik geen aflevering mis.
Razor speelt zich af tijdens Commander Lee Adama (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lee_Adama)'s eerste dagen als officier van de Battlestar Pegasus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Pegasus) (gedurende de periode die al eerder werd vertoond in de tweede helft van seizoen 2), en gebruikt flashbacks om Admiral Cain (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Admiral_Helena_Cain&action=edit&redlink=1)'s orders te tonen van kort na de cylonaanval (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cylons), evenals gebeurtenissen uit de laatste dagen van de Cylonoorlog.

Lees verder op wikipedia.
Je hebt Razor niet nodig om de serie te kunnen volgen, maar het diept wel een paar karakters uit.

rogue
25-09-2008, 17:55
Nou ja, het einde van Razor gooide wel wat op zijn kop ;).

Dead Like Me
25-09-2008, 18:03
Nou ja, het einde van Razor gooide wel wat op zijn kop ;).

Volgens Free recordshop komt Razor begin oktober uit in NL..
Er staan verder geen specificaties bij..

Erg mooi ja razor echt mooi..

BTW is er iemand die seizoen 2 te koop heeft in origineel eerste NL editie niet die lelijke 2de verdie die heel anders is dan s1 s3 thanks

Jeroen D
06-10-2008, 06:57
Razor is uitgesteld naar 13 november volgens bol.com. Je kunt ook de engelse versie kopen bij play.com (€ 6,99). Heeft alleen engelse ondertiteling.

Gisteren seizoen 3 afgekeken. Fantastisch weer, vooral de laatste afleveringen.

El-Jorge
23-10-2008, 22:05
Wanneer komt S4 uit?

rogue
23-10-2008, 22:36
Wanneer komt S4 uit?
In Engeland is hij al uit, geen Ned subs geloof ik, wel Razor erbij.

aemir
24-10-2008, 02:02
Jep is al uit, had em eergister binnen en heb em binnen 2 dagen uit, super-serie.
In Engeland is hij al uit, geen Ned subs geloof ik, wel Razor erbij.

MiguelTegen
24-10-2008, 13:17
Universal Studios Home Video have announced the Region 1 DVD release of Battlestar Galactica Season 4.0 on 6th January 2009 priced at $49.98 SRP. The first 10 episodes of Season 4 are joined by the feature length Razor for this Season 4.0 release. Spread across four-discs, episodes are presented in 1.78:1 anamorphic widescreen with English DD5.1 Surround audio and English SDH and Spanish subtitles. Extras are broken down below…

Disc 1: Battlestar Galactica Razor (Unrated & Broadcast Versions)

Deleted Scenes
The Look of Battlestar Galactica
My Favourite Episode So Far
Season 4 Sneak Peek
Season 4 Trailer
Minisodes (x7)
Commentary to the Unrated Extended Edition with Executive Producer Ronald D. Moore and Writer Michael Taylor
Disc 2: Season 4 Episodes

Deleted Scenes
Ronald Moore's Podcast Commentaries
Disc 3: Season 4 Episodes

Deleted Scenes
David Eick's Video Blogs
Faith Commentary with Executive Producer Ronald. D. Moore and Supervising Producers Bradley Thompson and David Weddle
Guess What's Coming to Dinner Commentary with Executive Producer Ronald D. Moore and Writer Michael Angeli
Ronald Moore's Podcast Commentaries
Disc 4: Season 4 Episodes

Deleted Scenes
The Journey
Cylons: The Twelve
Season 4.5: The Untold Story – Untold
The Music of Battlestar Galactica
Sine Qua Non Commentary with Executive Producer Ronald D. Moore and Writer Michael Taylor
Ronald Moore's Podcast Commentaries

bron: dvdtimes.co.uk

El-Jorge
27-10-2008, 20:29
In Engeland is hij al uit, geen Ned subs geloof ik, wel Razor erbij.

Jammer dat Razor erbij zit, die heb ik al los.

Chris W
27-10-2008, 21:21
K wacht wel op een nederlandse release met Razor erbij. De film heeft niet heel erg veel toegevoegde waarde dus los kopen zal ik niet doen.

Ben opnieuw seizoen 1 t/m 4.0 aan het bekijken. Mijn theorie over de final cylon: de zwangere Caprica-Six in de bak op de Galactica (zelfde gevangenis als Athena). Het zal het eerst geboren VOLLEDIGE cylon zijn (als Tigh werkelijk de donor is). Vandaar het missende "heilige" nummer 7

Mijn idee erachter ;)

MiguelTegen
29-10-2008, 20:09
Ha, das een goeie theorie... either that, of ze halen Dr. Zee uit Galactica 1980 van stal... ;)

Jeroen D
24-11-2008, 14:53
http://www.imdb.com/title/tt1286130/

Komt weer een nieuwe film aan. Zoiets als Razor denk ik.
Goed nieuws :-D

{I}{K}{E}
29-11-2008, 14:00
http://www.imdb.com/title/tt1286130/

Komt weer een nieuwe film aan. Zoiets als Razor denk ik.
Goed nieuws :-D

info:

Set just after the Cylons destroyed the human home planets, the story revolves around two Cylon agents as they struggle with the remaining human survivors, both on the escaped ships and those still on the planets.

Nickr18
28-12-2008, 13:54
bron: dvdtimes.co.uk

Klopt het dat seioen 4 in 2 delen wordt uitgebracht in nederland? zou het wel apart vinden aangezien seizoen 1, 2 en 3 als hele seizoenen te koop zijn in de winkels.

promat
28-12-2008, 16:55
Dat is niet helemaal waar.
De enige aflevering die ontbreekt op seizoen 4 is de slotaflevering welke nog moet worden uitgezonden. Zal me niets verbazen als ze die op een aparte dvd uitbrengen a la Razor

Lorre
28-12-2008, 17:07
De enige aflevering? Ze moeten er nog 10 uitzenden...
Het lijkt me sterk dat Universal deze hier in 2 delen gaat uitbrengen.

freaky
29-12-2008, 12:21
Dat is niet helemaal waar.
De enige aflevering die ontbreekt op seizoen 4 is de slotaflevering welke nog moet worden uitgezonden. Zal me niets verbazen als ze die op een aparte dvd uitbrengen a la Razor

Waar haal jij je informatie? Vanaf januari zenden ze nog 10 nieuwe afleveringen uit.
Er zouden ook nog tv films achteraf verschijnen.

Nickr18
29-12-2008, 22:38
Dan wacht ik gewoon totdat seizoen 4 volledig verkrijgbaar is hier in nederland. Heb laatst eindelijk seizoen 1 t/m 3 aangeschaft en 4 mag uiteindelijk niet ontbreken:P

Chris W
17-01-2009, 00:40
Damn, iemand enig idee wanneer de nieuwe aflevering ongeveer gedumpt zal zijn? K ben echt zo benieuwd!

R3puls3
17-01-2009, 00:47
Wss rond 4 uur ergens, nog ff geduld dus.....

Chris W
17-01-2009, 01:00
Crap, in dat geval maar wat vroeger opstaan dan om m aan te zetten :p

Edit: Het is daar nu zo'n 17:00 in de States. dus rond een uur of 7-8 wordt t dan pas.... Ik gaat me nest wel in :p

Lorre
17-01-2009, 11:53
Eindelijk is het zover! Het heeft lang genoeg geduurd :D

promat
17-01-2009, 14:22
zojuist zitten kijken. Roept wel weer wat vragen op maar ...

BSG is BACK !!

MiguelTegen
17-01-2009, 14:32
Beetje saaie aflevering, maar toch een prima opener van 't laatste deel van dit seizoen. De kracht zat 'm naar mijn idee meer in de kleine dingen, aangezien de grote dingen of eigenlijk hét grote ding (de onthulling dat Ellen Tigh de 12e Cylon is) een behoorlijke anti-climax was.

Wel jammer van Dee trouwens... Another one bites the dust... :(

Chris W
17-01-2009, 21:21
K ben nog niet helemaal door de aflevering heen.

All I have to say so far: WHAT THE FRACK!!!!

Lorre
18-01-2009, 13:35
Een trage episode die de toon goed zet voor de tweede helft van het seizoen. Een paar enorm goeie onthullingen en de acteerprestaties vond ik terug top. Ook de muziek was weer hemels. BSG is terug en het begint beter dan ooit!

Nickr18
18-01-2009, 18:05
Beetje saaie aflevering, maar toch een prima opener van 't laatste deel van dit seizoen. De kracht zat 'm naar mijn idee meer in de kleine dingen, aangezien de grote dingen of eigenlijk hét grote ding (de onthulling dat Ellen Tigh de 12e Cylon is) een behoorlijke anti-climax was.

Wel jammer van Dee trouwens... Another one bites the dust... :(

Ik snap niet dat je deze aflevering saai kan noemen. oke, er zaten geen noemenswaardige actiescenes in, maar het verhaal is toch ongelovelijk sterk. Naar mijn mening is dit een van de beste afleveringen ooit. Ik kijk erg uit naar de rest van de laatste afleveringen.

MiguelTegen
19-01-2009, 16:24
Saai in de zin van actie, bedoel ik in dit geval. Voor de rest was 't een prima aflevering hoor. Behoorlijk donker, wat traag, maar wat betreft verhaal prima te doen, al vond ik de 'onthullingen' niet verrassend wat betreft Kara (aangezien ik dat als spoiler vorig jaar al had gelezen), de aarde (hing toch een beetje in de lucht). De laatste Cylon zoals gezegd een aardige entauschung (had ik niet verwacht en na alle speculatie toch een beetje een anti-climax. Wellicht dat het de volgende afleveringen een meesterlijke zet blijkt, maar ik was nog niet onder de indruk).

Anyway, 't was met gemak een van de betere van 't tot nu toe uiterst zwakke seizoen 4 en ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen de komende tijd.

Chris W
26-01-2009, 21:22
Niemand iets over de laatste BSG??? :p

Laatste scène was echt van: HÈHÈ!!! EINDELIJK!!

Voor de rest erger ik me aan het karakter van Gaeta op t moment...

MiguelTegen
26-01-2009, 21:55
Weinig bijzondere aflevering; je voelt de onderlinge strijd tussen mankind al aankomen...

Chris W
26-01-2009, 22:00
Weinig bijzondere aflevering; je voelt al aankomen...

Yup. Jammer dat Baltar ook weer in zn oude rol is terug gevallen na aflevering 4.11

El-Jorge
28-01-2009, 17:10
Ik snap het niet helemaal. Ik heb net S4 binnen uit de UK. Klopt het dat S4 maar 10 afleveringen heeft?? Dat doet de box vermoeden in ieder geval, maar als ik op IMDB kijk zijn er 20 afleveringen?

R3puls3
28-01-2009, 17:15
Je hebt seizoen 4.1 als ik het goed heb. De resterende afleveringen komen uit in box 4.2.
Uiteindelijk zal er ook gewoon een box komen met het complete seizoen 4.

Lorre
28-01-2009, 21:22
Idd, de resterende eps worden op dit moment uitgezonden in Amerika. Later komt er dan natuurlijk een 4.2 box, dan een poosje later een complete Fourth Season box en vervolgens een Complete Series box.

MiguelTegen
31-01-2009, 15:32
Holy frak! Wat mij betreft de beste aflevering van heel seizoen 4 en het tweede deel van seizoen 3. De spanning is volledig terug. Vanaf het moment waaropStarbuck laat weten dat het menens is en er BAM! twee neerschiet om zo Apollo te redden... keerde dat oude Galactica-gevoel weer terug. Op het scherpst van de snede en voor het eerst tijdens seizoen vier dat ik uberpsyched ben voor de volgende aflevering!!!

Nickr18
31-01-2009, 18:42
''The Oath'' was inderdaad een onwijs vette aflevering(y) . Toen ik 'to be continued' zag staan had ik echt zoiets van: DIT MEEN JE NIET. Seizoen 4.5 overtreft tot nu toe mijn verwachtingen en ik kan niet wachten op de volgende aflevering.
(ik zou zo veel willen lullen over wat er is gebeurd, maar aangezien ik niet weet hoe de spoiler tag werkt, en uit respect voor degenen die de aflevering nog moeten zien, houdt ik me in:D )

Chris W
31-01-2009, 22:48
Hij is aan t downloaje. Ik ben iig erg benieuwd!! Bedankt Nick voor het niet plaatsen van spoilers zonder tags! en dat werkt vrij simpel:

[ spoiler] blablabla [ /spoiler]

zonder de spaties tussen de [ ]

promat
03-02-2009, 10:57
Onwijs gave aflevering !!

Lorre
03-02-2009, 21:50
Idd een geweldige aflevering. Het voelde zeer zeker als de oude BSG episodes aan. Wat balen toen de TO BE CONTINUED op het scherm verscheen. Terug een weekje wachten :p

MiguelTegen
07-02-2009, 13:44
Damn zeg, seizoen 4 lijkt wel één grote schoonmaak...

Gezien de scheuren in de romp moeten we nog maar afwachten of adama blij kan zijn dat die 't schip terugheeft.

Verder was 't lot van Zarek en Gaeta natuurlijk te verwachten, maar de executie van the quorum aan t begin? Damn!

Ook cool om Lampkin weer terug te zien; the pen is mightier than the sword indeed... :)

Nyarlathotep
07-02-2009, 17:45
Wederom een zeer geslaagde episode!

Lorre
08-02-2009, 21:57
Verder was 't lot van Zarek en Gaeta natuurlijk te verwachten, maar de executie van the quorum aan t begin? Damn!

Had ik idd ook nooit verwacht. Kreeg een echt WTF gevoel. Zalig!

Chris W
09-02-2009, 21:35
WHAT THE FRACK!!!!!

GIMME MORE!!!

Damn, ik werd helemaal gek toen ik de laatste aflevering zag! Wat een trip was dit zeg! En dan komen er nog 6 afleveringen!

Toch, komen die andere cylons nog of wat?

RobW
09-02-2009, 22:44
Twee maanden geleden begonnen met de rewatch, in de verwachting dat ik pas bij zou zijn bij de laatste aflevering.

Seizoen 4 was echter zo goed(ik was afgehaakt bij begin seizoen 4) dat ik te snel heb gekeken, en nu dus al bij ben.

De laatste 2 waren fantastisch! Nu 6 weken lang steeds een week wachten, damn!

R3puls3
09-02-2009, 23:45
Die andere Cylon's zullen zeker nog komen! Ik verwacht nog een Battlestar waardige battle....

Toch wel een beetje jammer van Zarek, omdat hij de enigste was van de originele BSG.

Chris W
10-02-2009, 09:19
Die andere Cylon's zullen zeker nog komen! Ik verwacht nog een Battlestar waardige battle....

Toch wel een beetje jammer van Zarek, omdat hij de enigste was van de originele BSG.

Vind dat zn karakter wel een sprongetje heeft gemaakt trouwens. Dit was t eerst dat hij bloed liet vloeien. Normaal speelde hij het anders uit.

Patrick van den Hul
10-02-2009, 10:25
Is het nu opeens weer goed? Ik ben afgehaakt omdat het begin van het seizoen zo slecht was en ze het steeds nodig vonden om de kijkers meerdere weken/maanden te laten wachten tussen afleveringen...

Carlos Santuna
10-02-2009, 10:28
Toch wel een beetje jammer van Zarek, omdat hij de enigste was van de originele BSG.
Jemig, het is dat je het zegt, maar ik kijk dus al vier jaar naar BSG en ik heb Zarek nooit herkend als zijnde Apollo uit de originele serie :oops: . Ik was ook nog wel erg klein toen de originele serie op TV was, maar toch, dat had ik niet mogen missen.

Lorre
10-02-2009, 10:56
Is het nu opeens weer goed? Ik ben afgehaakt omdat het begin van het seizoen zo slecht was en ze het steeds nodig vonden om de kijkers meerdere weken/maanden te laten wachten tussen afleveringen...

Zo slecht vond ik het begin niet. Het probleem lag hem erbij dat ze heel wat onnodige dingen erin stopten. En dit had ik vooral bij Baltar. Ep 10 tot Ep 14 vind ik zeker een aanrader voor de fans van de eerdere seizoenen. Goeie dialogen en in de laatste 2 eps leuke aktie. Zoals het hoort bij BSG! Ben benieuwd of ze dit nog voor de resterende eps kunnen volhouden.

Patrick van den Hul
10-02-2009, 11:35
Ok, dit is toch ook sowieso het laatste seizoen? Misschien dat ik afloop heel seizoen 4 toch nog maar een kans geef, ik kan 'm dan ook achtereen kijken.

Lorre
10-02-2009, 15:54
Ja, dit is zowiezo het laatste seizoen en er komt nog een film na de serie. Die zou dan wel voor de serie plaatsvinden, maar dat is nog niet volledig zeker.

MiguelTegen
10-02-2009, 21:28
Ben het met Patrick eens dat het begin van seizoen 4 bizar slecht was (veel te veel gedoe en gezaag omtrent de final five, baltar, etc.), maar dit tweede deel van seizoen vier (en dan met name de afgelopen 2 afleveringen) zijn echt ouderwets goed.

MiguelTegen
14-02-2009, 17:48
Toch weer een erg goede aflevering. Deze was wat low on action, maar high on answers... Wat dat betreft merk je wel dat de serie aan het afronden is...

Ik heb het idee dat de zogenaamde 'dying leader' uit die scriptures best eens een metafoor zou kunnen zijn voor de Battlestar zelf... Met al die scheuren in de romp lijkt me het slagschip duidelijk op zijn laatste benen te lopen...

Overigens, de melding van - eventueel - nóg een Cylon (Daniel?) vond ik wel een beetje cheesy. Heb je dat geemmer net achter de rug (wie wel/wie niet) en dan krijg je dat weer...

R3puls3
16-02-2009, 19:02
Ik krijg toch altijd weer de kiebels als ik die originele centurions zie, zoals in de intro van deze aflevering! Overigens een sterke aflevering... (y)

R3puls3
28-02-2009, 23:52
Alweer genoten van de aflevering. Dan "Cylon" deuntje gespeeld door Starbuck is erg catchy! Des te vaker ik het hoor, des te meer Cylon ik me voel... :-)

Wel weer een sterk eind moet ik zeggen.

MiguelTegen
01-03-2009, 11:23
Er valt in die drie laatste afleveringen nog wel een hoop op te lossen... Roslin lijkt dan eindelijk de pijp uit nu...

Nyarlathotep
07-03-2009, 18:56
Van www.battlestargalactica.com:



It was recently announced that sci-fi remake series Battlestar Galactica is getting a whole new spinoff prequel series called "Caprica." Signed on for twenty hours worth of finished product, including a two-hour pilot, the new series is to be set 50 years prior to Battlestar Galactica, and will focus on two rival families, the Graystones and the Adamas.



"Enmeshed in the burgeoning technology of artificial intelligence and robotics that will eventually lead to the creation of the Cylons, the two houses go toe-to-toe blending action with corporate conspiracy and sexual politics. 'Caprica' will deliver all of the passion, intrigue, political backbiting and family conflict in television's first science fiction family saga."

rrrick
09-03-2009, 20:46
Zonet aflevering 18 gezien 'Islanded in a Stream of Stars'.

Heel lang heb ik mezelf voorgehouden dat het ondanks de forse missers uit de afgelopen seizoenen wel weer goed zou komen, maar dit was, alweer, een hele matige aflevering.

De serie lijkt creatief muurvast te zitten. Losse eindjes worden afgeraffeld, onthullingen op zo'n onhandige manier gepresenteerd dat ze geen impact hebben, en karakters verdwijnen gewoon waar is Leoben? we zien eigenlijk alleen nog maar 'sixes' en 'eights'. Waar was Chief Tyrol deze aflevering?.
Ook begint Adama knap vervelend te worden, die deze aflevering weer alleen maar loopt te mekkeren en te bleren over zijn schip. Er zat altijd al een gevaarlijk melodramatisch soapy element in Galactica, maar het lijkt alsof er nu helemaal geen houden meer aan is. Werkelijk iedereen loopt te bleren .

Ik ben nu zover gekomen dat ik de finale zeker nog ga zien, en ik hoop nog steeds dat het een prachtige finale wordt, maar de nare smaak van de laatste afleveringen wordt daar waarschijnlijk niet mee weg gespoeld.

MiguelTegen
10-03-2009, 11:40
Ik moet rrrick toch wel een beetje gelijk geven... Het tweede deel van seizoen 4 was in ieder geval beter dan het eerste deel (vanwege de opstand van Gaeta), maar ondertussen is de vaart er wel weer uit... Met nog 2 afleveringen te gaan, heb ik het idee dat de ontknoping en antwoorden wat tegen gaan vallen... Personages die opeens ontbreken of wiens rol uitgespeeld lijkt (met name aan de kant van de Cylons)... De hele affaire rond Starbuck die maar verder en verder opgerekt wordt zonder ook maar één bevrdigend antwoord...
Alsof de schrijvers zelf niet meer zo goed weten hoe er een bevredigend einde aan te breien... In ieder geval zijn ze de draad kwa opbouw en delivery aardig kwijt...

Een beetje het Heroes-effect (al is die serie natuurlijk al 1.5 seizoen de moeite van het kijken niet meer waard)...

Chris W
15-03-2009, 16:58
Niemand iets over de een na laatste aflevering? :o Ik vond m van goed niveau. Verhaal technisch niet veel wijzer geworden. Hera is de sleutel maar dat wisten we natuurlijk al geruime tijd. Volgende aflevering laatste galactica :sad:

Nyarlathotep
15-03-2009, 18:57
Ik kan me niet voorstellen dat de volgende de laatste is? Gaan ze niet door tot 24?

freaky
15-03-2009, 19:03
Ik kan me niet voorstellen dat de volgende de laatste is? Gaan ze niet door tot 24?

Er zijn er altijd 20, waarom zouden ze dan nu tot 24 moeten gaan ?

MiguelTegen
15-03-2009, 21:07
Ik vond Daybreak part 1 behoorlijk teleurstellend, eerlijk gezegd... Er gebeurde eigenlijk niet veel bijzonders. Teveel flashbacks en ik vraag me af wat die toe moeten voegen. Wellicht dat 't volgende week duidelijk wordt... 't enige coole moment van de aflevering was het punt waarop iedereen gevraagd werd een keuze te maken....

rrrick
15-03-2009, 21:18
Er zijn er altijd 20, waarom zouden ze dan nu tot 24 moeten gaan ?
Volgende week is inderdaad de laatste aflevering, deel 20, Daybreak 2. Dat is in de vorm van een dubbele aflevering. Daarmee komt de serie 'officieel' ten einde.

Maar er wordt ook nog gewerkt aan iets dat Battlestar Galactica; The Plan heet, een special in de vorm van Razor. Als ik het goed heb begrepen is The Plan een herhaling van de allereerste aflevering, maar dan vanuit het standpunt van de Cylons. Moet ergens in juni in Amerika worden uitgezonden.
The Plan (http://www.imdb.com/title/tt1286130/)

En daarna komt de nieuwe serie Caprica, staat gepland voor eind 2009...
Caprica (http://www.imdb.com/title/tt0799862/)

Chris W
16-03-2009, 08:55
De laatste aflevering is inderdaad een dubbel zo lange. Die tijd zullen ze hard nodig hebben willen ze een bevredigend einde maken aan deze serie. We weten wie de sleutel is, maar hoe het precies in elkaar steekt is nog niet duidelijk. Het liedje heeft er vast ook veel mee te maken. Coordinaten in morse? K wou dat t al zaterdag ochtend was!

R3puls3
18-03-2009, 23:06
Ik heb me net prima vermaakt met "The Last Fracking Special"! Toch wel een beetje moeilijk dat er na 5 jaar een einde aan de beste sci-fi serie ooit moet komen. Niet alleen voor ons kijkers, maar ook voor de cast en crew.... jeetje... Maar ja, laat maar komen die laatste aflevering, ik heb echt geen idee hoe dit gaat eindigen!

Dai
21-03-2009, 12:32
Einde serie. Het einde was mooi hoewel ik wel een "positieve" matrix gevoel kreeg.

promat
21-03-2009, 19:13
Ik moet wel zeggen dat ik het een prachtig slot vond. Vooral de muziek kon me erg bekoren en het verhaal, tsja afgezien van een paar "verrassingen" had ik dit enigszins wel verwacht.
Wat mij betreft een waardig afscheid.

(y)

MiguelTegen
21-03-2009, 20:46
Flawed, but good...

Soms zelfs heel erg goed... mooi ook dat de originele Galactica-tune van stal was gehaald op het moment dat de Battlestar en vloot richting zon koersten

En inderdaad, waardig afscheid van een van de beste shows van de laatste jaren (ondanks 't matige laatste seizoen)...

R3puls3
21-03-2009, 22:55
Het was de beste serie ooit in mijn ogen. Dit einde was gewoon geweldig, de muziek, de actie, drama..... De originele '78 centurions, de originele Galactica theme song. Veel sentiment, wat goed uitpakte. En toen Roslin stierf hield ik het niet droog, net zoals Adama. Damn, wat ga ik deze serie missen....
Gelukkig zijn er de 4 seizoenen op DVD.

To Galactica, the best there ever was! :bier: So say we All!

Patrick van den Hul
22-03-2009, 10:21
Ik ben afgehaakt aan het begin van dit laatste seizoen.
Nu het afgelopen is, is het de moeite om even door te bijten en weer te beginnen bij aflevering 1 van dit seizoen en het alsnog uit te kijken?
Ik vond het begin van dit seizoen namelijk echt abominabel slechts, terwijl seizoen 2 en 3 juist zo geweldig waren.

Daan de G.
22-03-2009, 10:49
Eindelijk is de serie afgelopen, terwijl de eerste 2 seizoenen bijzonder goed waren vond ik het daarna maar dramatisch worden en heeft Baltar de hele serie kapot gemaakt.

Dead Like Me
22-03-2009, 12:05
Het was echt een geweldige serie jammer dat het is afgelopen. Maar te lang doorgaan is ook niet goed he.

Mooi einde alles klopte wel, Jammer dat seizoen 4 zo slecht opgang kwam daar had ik met alle andere seizoenen geen moeite mee.
Seizoen 4 ging namelijk niet echt nergens over en op het einde moest snel alles worden beantwoord in 2 afleveringen had die battles iets eerder gedaan.

Ps. er komt nog een movie aan he, die zal in juni uit komen.. de film speeld zich 15 dagen voor de cylon attack af . :D



Weet iemand iets over de NL release van seizoen 4. Kan namelijk niet wachten om de colectie compleet te hebben.. :grin:

Dai
22-03-2009, 12:17
Enige wat ik vind tegenvallen is het element van God/opperwezen/hogere macht. Zodra het religieus wordt is er geen touw aan vast te knopen.Religie laat zich niet verklaren, hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat de karakters dood leuk zeggen "omdat God het zo heeft gewild" of woorden van die strekking.

Dead Like Me
22-03-2009, 12:26
Enige wat ik vind tegenvallen is het element van God/opperwezen/hogere macht. Zodra het religieus wordt is er geen touw aan vast te knopen.Religie laat zich niet verklaren, hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat de karakters dood leuk zeggen "omdat God het zo heeft gewild" of woorden van die strekking.

Klopt maar is dat ook niet een beetje de kracht van het einde met baltar en de six. de oppermacht bepaald of het zich herhaald. Bij de cylon earth was dit dus het geval.. mischien in deze leap of faith niet .

Persoonlijk vont ik het hele kara trace verhaal nog al vaag.
Had ik persoonlijk liever anders gezien ook emdat het niet verklaart is..

promat
22-03-2009, 12:38
Hoezo niet verklaard?

Ik ga ervan uit dat ze net als de nr. six en balthar aan het einde een engel is.
Heb ik het dan verkeerd begrepen?

RobW
22-03-2009, 13:17
Ik ben afgehaakt aan het begin van dit laatste seizoen.
Nu het afgelopen is, is het de moeite om even door te bijten en weer te beginnen bij aflevering 1 van dit seizoen en het alsnog uit te kijken?
Ik vond het begin van dit seizoen namelijk echt abominabel slechts, terwijl seizoen 2 en 3 juist zo geweldig waren.


Als je al zover bent gekomen, is het een kleine moeite die laatste 20 afleveringen uit te kijken. In het midden van seizoen 4 zitten een aantal briljante afleveringen!

Het einde was mooi! Heb ervan genoten, en met kippenvel zitten kijken. Prachtig!

Dead Like Me
22-03-2009, 15:27
Hoezo niet verklaard?

Ik ga ervan uit dat ze net als de nr. six en balthar aan het einde een engel is.
Heb ik het dan verkeerd begrepen?



Mischien heb je gelijk in die verklaring.

Who cares het is briljant en dat telt mooie serie fantastische muziek.
Vooral all along the watch tower.. :-D

MiguelTegen
22-03-2009, 15:34
Ik ben er nog niet helemaal uit over dat einde van Starbuck... Ergens vond ik 't wel toepasselijk, aan de andere kant had ik een iets concretere verklaring verwacht... Zeker na de manier waarop haar verhaal zo'n prominente rol had en er voor 't gevoel ergens naartoe werd gebouwd... Dat hele engel-idee is nu de meest plausibele verklaring, maar ergens is 't een beetje cheesy...

Ik vond Baltar's lot eigenlijk ook wel ok...

promat
22-03-2009, 16:26
Met Baltar's lot , bedoel je het feit dat hij gewoon blijft leven?


:-|

MiguelTegen
22-03-2009, 17:31
Yup... The guy pretty much redeemed himself...

Chris W
22-03-2009, 17:41
Mooi einde. Alles kwam goed samen, behalve heel kwestie Kara. Werd een beetje te makkelijk afgerond naar mijn idee. Voor de rest was het einde top met een vette laatste actie van de Galactica :)

Mijn Kara theorie op IMDB board:

by IndyMan88 (http://www.imdb.com/user/ur17165407/boards/profile/) 1 hour ago (Sun Mar 22 2009 10:02:03)

Starbuck said she had been to Earth, she made that claim in "Six of One". But she found her body on Cylon Earth. What does that tell you? That "High Power" made her discover her own body on Cylon Earth and not New Earth?

by chim-nino (http://www.imdb.com/user/ur7916232/boards/profile/) 11 seconds ago (Sun Mar 22 2009 11:07:19)

Yes, I think that's the case. That high power made her discover her own body just to let her think about her past. To make her connect to the song and make her see a patern. She always liked paterns (super nova thing)

The feeling she had (closer or further from "earth") in the beginning of season 4, was only her mind's connection to her body.

Kara was also called the harbringer of death. A harbinger is a sign of things to come. Things that COULD happen again. Earth-1 (the destroyed 1) is just a sign, a warning of things that could be.

All these roles Kara had, are done. She was a higher being, an instrument of "god". Not just a frack-up ;)

Dead Like Me
22-03-2009, 18:42
Kijk de cylon orakel vertelde ook [in de razor film] dat kara de vloot zou leiden naar het einde van de mensheid dat deed ze in principe ook toen ze de vloot naar de eerste aarde lijde. die was vernietigd door de cylons.

Ik vind het echt een geweldig verhaal. vooral hoe ze veel dingen echt goed hebben door dacht.

Alleen even een vraagje beteknd dit dat er meerdere van de zelfde aarden zijn.
Einde seizoen 3 laat kara de weg naar aarde zien aan de kijker. Je ziet dan Noord amerika heel duidelijk. later in seizoen 4 komen ze aan bij wat wordt gezegd aarde..
alleen is deze totaal vernietigd.

Of is de aarde van einde seizoen 3 wel degelijk de echte aarde van einde seizoen 4. ?

rrrick
22-03-2009, 22:26
Helaas een mager einde voor een aanvankelijk fascinerende serie. Seizoen twee is een van de beste 'series' die ik ooit heb gezien, maar daarna ging het langzaam maar zeker bergafwaarts. De identiteit van de final five was voor mij eigenlijk al het breekpunt; geforceerd en onlogisch. Dat was het moment dat de serie draaide van intelligente SF naar een soort magisch realisme. De schrijvers leken zichzelf hiermee een excuus te hebben gegeven om allerlei onmogelijke ontwikkelingen uiteindelijk als een soort goochelact aan elkaar te breien, met als dieptepunt de gecodeerde tekening van Hera die als een soort nodeloos gecompliceerd cijferslot via Kara 'Harbinger of Death (really?)' Thrace het konijn (Earth II) uit de hoge hoed toverde .
Naja, over een jaartje seizoen 2 nog maar eens uit de kast trekken om het goede Galactica gevoel weer eens terug te halen. Voorlopig ben ik er wel even klaar mee.

MiguelTegen
23-03-2009, 12:04
Een sterke analyse van de laatste aflevering... Legt sowieso wel de vinger op de zere plekken van BSG seizoen 4...


Jeff Says:
March 21st, 2009 at 3:27 am (http://blogs.discovermagazine.com/sciencenotfiction/2009/03/20/battlestar-galactica-watched-the-finale-still-got-questions-weve-got-answers/#comment-5479)
I could not have been more disappointed with the cowardly ambiguity of this finale. You built Kara up to be something, but without even your own idea as to what. That’s not writing. That’s daydreaming. You built Hera up to be something, but she turned out to be nothing more than a little girl. She affected nothing. You turned Adama into a simpering goat, who dealt with death on a daily basis but abandoned his son and everyone else because Rosslyn was dying. Apollo had lost a wife. Kara had lost a husband. Adama can’t suck it up and accept death? Hard to take.
The head six and head Baltar were “angels” all along. No scientific explanation even attempted. Not for them. Not for Kara. Not for everyone’s various visions. All the work of some higher power. All along, we’re watching a show about a chaotic God who sometimes wants to do good, sometimes wants to do evil, and only plays with a few selected characters. No further explanation given. There’s a fine line between clever and stupid, but this is just disrespectful to your fans.
You abandoned your prophecies - the dying leader DID live to see the new world. Kara Thrace was NOT the harbinger of anyone’s death.
And her body was found on the old dead Earth. Yet the song led her to the new Earth. Yet the Viper was built to go to the old Earth. Yet the planet you showed when she returned was the new Earth. All it means is that you didn’t know what the heck you were doing. It meant nothing.
The song woke up the cylons, but she heard it too. Her father taught it to her. And you can say it was a “music is universal” meme, but that’s garbage. THAT song was the coordinates to Earth. Hera drew it. Kara typed it. But if it was God, why did it wake up the Cylons? Did God do that? If it was a cylon trigger, why did Kara know it in her youth? She wasn’t any part Cylon, according to you.
That’s writing of convenience. It’s lazy, undeserving of the build up you gave it, of the accolades you once received, and of your viewer’s intelligence. Deus Ex Machina is the simplest, tackiest “get out of jail free” card in writing, and you used it like carnival tickets, basically saying “God did it” for every one of your plot holes. Angels. Demons. Toy Robot montages. Hackery.
It’s like saying, “Well, we wanted to leave it up to the viewer’s imagination weather or not Frodo made it to Mordor. Or weather Gollum was a hero or a villain.” Garbage. A writer makes decisions and tells a tale. If you intend on being ambiguous to encourage thought or posit the unknowable, then you do it with strong writing, and you tell your viewer that’s what it’s going to be. We didn’t need to see what Roy’s life was going to be like at the end of Close Encounters, we were artfully delivered to a place where our imagination could take over, and every promise made leading up to that point had been fulfilled. We know we’re not meant to understand the end of 2001. We were clearly told that whatever was happening was beyond understanding, but, like David Bowman, we had to know anyway.
You made promise after promise, blatantly advertising, “They have a plan” and “You will know the truth”. But you did either. There was NO plan revealed, and not one single truth resolved in the finale. If you need ANOTHER two hours to wrap things up, unable to fit the narrative into a season of virtually hollow episodes, then all you’re doing is explaining yourself after the reading of the tale is complete. That means the tale itself was incomplete.
There are spans of Galactica that are brilliant. But you brought it home in a mess that left no threads tied, no questions answered (apparently even in your own mind), and little satisfaction. What’s worse, is that in failing to resolve these threads, you’ve damaged the watchability of some previous great hours of television. Going back, I’ll know the prophesies meant NOTHING. The Opera House was no more than Baltar and Six taking a scared child to safety - the same exact place that Athena or Rosslyn themselves would have taken her. And that there was no outcome she affected, other than as a hostage that both sides cared for. It could have been Kara or Apollo or anyone that had been taken, rescued, and then held at gunpoint. Anyone. I’ll know that when Kara returns, there is no payoff. Just a wandering random two-planet confusion. Hours of foreshadowing and build up and prophecy that you DID NOT EVEN ATTEMPT to resolve. Just end.
An ending is not a resolution. Galactica may have ended tonight, but you robbed your fans of a resolution.



Reactie komt hier vandaan:

http://blogs.discovermagazine.com/sciencenotfiction/2009/03/20/battlestar-galactica-watched-the-finale-still-got-questions-weve-got-answers/

Chris W
23-03-2009, 14:27
Hmmm, heb er weinig mee Miguel...

Het einde was voor mij in de lijn der verwachting. En ik denk dat we van geluk mogen spreken dat de serie het einde heeft gekregen dat hij nu heeft. Ik weet dat ik van HEEL veel series kan zeggen dat die niet zo een goed afgerond verhaal hebben.

Ik gaat er niet verder op in verhaals wijs. Het voor ieder zn eigen interpretatie. Ik vind het fijn als een serie niet alles voorkauwt. Bekijk de serie opnieuw, zie wie welke rol kreeg aangewezen, en kijk vooral naar de conclusies die de mensen in de serie trekken aan de hand van informatie die ze krijgen. Misschien wordt er wel ergens een verkeerde conclusie getrokken waarvan je dacht dat dat goed was, terwijl dat niet zo was. Vooral wat de hybride zei over de final five, kara en hera komt dan als eerste bij mij naar boven. Daar werd meteen een heel verkeerde conclusie getrokken over de final five, wat ik TOEN AL niet vond kloppen. Bekijk het als 1 geheel en niet als ineens iets zo en zo afgerond omdat dat makkelijk zou zijn. De schrijvers zijn heel bewust na het einde van seizoen 3 gaan werken aan een EINDE. Ze wisten al voordat er ook maar een letter op papier stond, dat seizoen 4 het laatste zou zijn. Dus ik denk dat wat we hebben gezien, dat dat is wat ze WILLEN dat we zien. Voor de rest zullen we er zelf een draai aan moeten geven over hoe het in elkaar steekt.

R3puls3
23-03-2009, 17:35
Ik ben het volledig met je eens Chris. Voor mij was dit de perfecte afsluiter van de beste Sci-Fi ooit. Er zijn genoeg punten voor discussie, en dat gebeurt ook al genoeg. Maar dat verhaal hierboven... als je het goed leest, zie je dat de schrijver zichzelf tegenspreekt, en dat meerdere malen. Ik denk dat hij de serie nog eens goed moet gaan bekijken vanaf Episode 1, en dan zijn "review" nog eens moet herzien.....

MiguelTegen
23-03-2009, 19:59
De meningen zijn in ieder geval heel erg verdeeld... Vergis je niet, ik heb er ook best van genoten, maar ik kan me voor een deel goed vinden in de punten van die post die ik quote... zelfde - of nog meer - in het verhaal van rrick en dan met name zijn punt over dat magisch realisme, zoals hij het zo mooi noemt.

Ik kon er de vinger niet helemaal opleggen wat er nu precies gaandeweg van seizoen 3 ingeslopen was, wat de serie voor mijn gevoel aan kwaliteit deed afnemen, maar ik denk dat rrick de spijker op de kop slaat...

Lorre
23-03-2009, 20:19
Geweldige finale! De vette aktie, de super CGI, de acteerprestaties, het verhaal, de Galactica-sfeer (die hier eindelijk nog eens terug op en top was) en vooral (voor mij toch) de muziek! Bear McCreary heeft zichzelf werkelijk overtroffen. Van begin tot eind genoten van de ondersteunende soundtrack. Zoals eerder gezegd een vette eindreis voor de Galactica. Het enige waar ik me idd ook druk in maak is het vlug afrakelen van Kara. Ook de aanstelling van Romo Lampkin als de president vond ik toch wel erg vreemd uit de hoek komen. Vond ik maar niets, maar dat mocht de pret niet onderdrukken.
Nu vraag ik me enkel af waarom ze heel S4 niet zo top konden maken...

Nog één vraag die me wel parten blijft spelen en hoop dat we op deze een antwoord krijgen in BSG: The Plan: Wie was Daniel nu echt?

MiguelTegen
23-03-2009, 21:52
Nog één vraag die me wel parten blijft spelen en hoop dat we op deze een antwoord krijgen in BSG: The Plan: Wie was Daniel nu echt?

http://blogs.discovermagazine.com/sciencenotfiction/2009/03/20/battlestar-galactica-watched-the-finale-still-got-questions-weve-got-answers/

check deze site... blijkbaar is er door de kijker teveel gewicht aan gehangen, aldus de schrijvers...

Lorre
24-03-2009, 06:01
Kortom: We weten zelf niet echt een uitleg...
Erg zwak vind ik. Vond het net interessant en om dan maar te zeggen dat het een achtergrond verhaaltje was. :roll:

Dead Like Me
24-03-2009, 15:14
Ik heb zojuist de gehele podcast gehoord van de directer Ronald D Moore.
De podcast was de laatste in de rij van Battlestar galactica Daybreak

Je hoort meerde male dat ze eigenlijk niet echt een vast plan hadden voor de finale.
Wel hadden ze een soort idee maar daar wijkte ze vaak vanaf.

Ook vertelde hij dat hij bewust koos het verhaal van Kara trace mysterieus te houden en het niet te veel uit te leggen.

Nou ja luister zelf maar eens zeer interessant.

http://www.scifi.com/battlestar/downloads/podcast.php

rrrick
24-03-2009, 15:40
De dvd-box met daarin seizoen 1 t/m 4 (althans 4.1) is nu voor wel een hele redelijke prijs te koop bij Play. (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5446707/Battlestar-Galactica-Seasons-1-4-Boxset/Product.html) 20 discs voor 43 euro...

Dead Like Me
24-03-2009, 18:48
Ik heb trouwens ook nog wat inside information van Universal nederland..
op 27-08-09 zal seizoen 4 uitkomen in Nederland. :mrgreen:

Lorre
24-03-2009, 19:13
Ik vertrouw de datum maar als ik de box wel degelijk in de winkel zie liggen. Met S3 is er ook enorm gerotzooid. Werd telkens uitgesteld.

Dead Like Me
24-03-2009, 20:34
Ik vertrouw de datum maar als ik de box wel degelijk in de winkel zie liggen. Met S3 is er ook enorm gerotzooid. Werd telkens uitgesteld.

Klopt maar deze datum komt rechtstreeks van Universal NL ik heb ze vandaag gemaild.
Dus ik neem aan dat dit betrouwbaar is. Ook gezien de datum seizoen 3 kwam ook rond die tijd uit. 8)

Lorre
24-03-2009, 21:14
Universal heeft wel vaker releasedates aangegeven om ze dan net voor de release te verplaatsen. The Office S3 heeft ook een paar keer geswitched en BSG S3 was een ramp. BSG S3 is volgens mij 3-5 keer verplaatst geweest, dus ik vertrouw de mails en aankondigingen van Universal al niet te veel meer. Ik wacht tot ik het zie in een persbericht of tot ik hem in de winkel zie liggen! :mrgreen:

promat
24-03-2009, 21:22
De dvd-box met daarin seizoen 1 t/m 4 (althans 4.1) is nu voor wel een hele redelijke prijs te koop bij Play. (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/5446707/Battlestar-Galactica-Seasons-1-4-Boxset/Product.html) 20 discs voor 43 euro...

Deze box bevat niet het complete 4e seizoen. Dus ik zou even wachten,
Zie ook reviews bij play

Dead Like Me
25-03-2009, 07:47
Zoals ik eerder vertelde zal volgens Universal Nederland seizoen 4 uitkomen op 27-08-09.

Seizoen 4 zal alle 22 afleveringen bevatten. dus het nederlandse 4e seizoen zal uit een box bestaan. :-D

Gelukkig ik had geen zin om nog eens een jaar te wachten op de laatste afleveringen.
:mrgreen:

Bedankt Unversal Nederland :roll:

Jeroen D
25-03-2009, 08:02
Ik vertrouw de datum maar als ik de box wel degelijk in de winkel zie liggen. Met S3 is er ook enorm gerotzooid. Werd telkens uitgesteld.

Seizoen 3 is 3x uitgesteld door Universal. Ik hoop dat de datum van 27-08-09 klopt.

Lorre
25-03-2009, 18:51
Seizoen 4 zal alle 22 afleveringen bevatten. dus het nederlandse 4e seizoen zal uit een box bestaan. :-D

Bedankt Unversal Nederland :roll:

Er zijn maar 20 eps...

MiguelTegen
25-03-2009, 19:42
Als ik alle seizoenen tot en met 4.0 nog niet had op dvd, dan was ik toch voor die box bij play gegaan... das echt 'n koopje zeg...

RobW
25-03-2009, 22:16
Er zijn maar 20 eps...

Die 2 eps extra vormen samen de film Razor.

Dead Like Me
25-03-2009, 22:36
Die 2 eps extra vormen samen de film Razor.

dat zou wel mooi zijn. aangezien je dan vier mooie boxen hebt en geen losse dvd hoesjes. :mrgreen: Wel K*T dat ik razor al heb gekocht.. :evil:

Maarja wat vinden jullie eigenlijk van de NL release.

Zappaaddict
25-03-2009, 22:58
Als ik alle seizoenen tot en met 4.0 nog niet had op dvd, dan was ik toch voor die box bij play gegaan... das echt 'n koopje zeg...

Inderdaad geen geld, en bij Amazon UK is 'ie nu dezelfde prijs in pond (en, door de belachelijke omrekenkoers bij Play, zelfs incl. verzendkosten nog goedkoper)..

Maar weet iemand hoe deze box in elkaar steekt? Zijn het de aparte seizoenen met een kartonnetje er omheen? Of is het echt een box? In dat laatste geval zou het wel erg lelijk gaan staan met het laatste seizoen (4.5 of 'The Final Season', noem het hoe je wilt) ernaast..

promat
26-03-2009, 11:29
heeft deze NL of UK subs of beide?

Chris W
26-03-2009, 13:09
Ik snap t even niet meer. Wie loopt er nu met 22 episodes te gooien? DeadLikeMe toch? Waar komt die info vandaan dat er 22 episodes zouden zijn? Razor bij seizoen 4 erbij, zou erg lekker zijn maar voor mij niet noodzakelijk. Vond er weinig aan eerlijk gezegd en weinig/geen toegevoegde waarde voor de serie.

Dead Like Me
26-03-2009, 14:22
Beste Cris W,
De informatie van die 22 Episodes komt rechtstreeks van Universal Nederland die mij deze informatie gaven via Email. Net als de release datum van 27-08-08.

Vervolgens werd er hier gespeculeerd dat het om Razor ging die samen tot 22 episodes kwamen. Omdat het vierde seizoen oorspronkelijk 20 episodes bevat.
Maar daar deed universal geen mededeling over. Dus wat die 22 episodes maakt weet ik ook niet. :bier:


P.s Ik zie niet in wat er mis is met de film Razor die geeft gewoon perfect weer. wat de pegasus heeft doorgemaakt naar de attack op de twaalf kolonien.
Ik vindt het ook slim om dit middels een film te doen omdat de pegasus idd niets met BSG te maken heeft in die zin dat het komt en gaat. Maar wel hints worden gegeven naar de gebeurtenissen op de pegasus.

Zo ook de nieuwe film die er aan zit te komen {The Plan}
Die dus weer perfect weer zal geven wat nu eigenlijk het plan van de cylons was met de aanval op de twaalf kolonien. " Mischien is dit idd mosterd na de maaltijd, maar dat kunnnen we pas zeggen als we m gezien hebben. "

So say we all :bier:

MiguelTegen
26-03-2009, 16:02
Hmmm, ik vond Razor toch echt ijzersterk...

Ondanks dat de zogenaamde revelation betreffende Starbuck geen ene klap waard bleek te zijn...

Dead Like Me
26-03-2009, 18:52
OOO ze hebben vandaag de site geupdate.. nu staat het ook op de website.. :wink:

http://www.universalpictures-dvd.nl/battlestargalactica2004series4set22episodes.html?b ack=/rubrique.php?adodb_next_page=4

R3puls3
26-03-2009, 18:56
Maar dan nog, 22 episodes? Razor is toch niet te zien als 2 episodes?

Razor was trouwens echt wel sterk!

Dead Like Me
26-03-2009, 19:13
Volgens mij is razor in Amerika uitgezonden in 2 epsiodes.. aan het begin van Seizoen 4

Kijk hier maar http://www.scifi.com/battlestar/episodes/episodes.php

Pieter R.
26-03-2009, 19:35
Ik denk dat het 'em ergens anders in zit. Je hebt de 20 normale episodes van S04. Daarbij heb je Razor, die de opmaat is voor S04. Dat zou dus geteld kunnen worden als de 1e episode.
Daarnaast (en daar heeft men hier geen erg in) is op de maandagavond voor de laatste aflevering een special uitgezonden: Battlestar Galactica: the last frakkin' special. Ik denk dat dat episode nr. 21 is dan. En de laatste natuurlijk dan nr. 22.

Dead Like Me
26-03-2009, 21:04
Ik denk niet dat een special als episode wordt gerekend dat zou pas onzin zijn.

Maar ik weet het al..
Met Razor mee gerekend kom ik op 21 episodes uit de lijst van bovenstaande Sci-fi site. Alleen staat daar daybreak part 2 als de laatste aflevering. Wat natuurlijk ook zo was in het uitzend shema. Maar er was wel degelijk een daybreak 3. alleen is die door sci-fi aan elkaar geplakt tot een 2 uur duurende finale.

Dit verteld Ronald D Moore ook in zijn podcast. en ook staat er op tv.com gewoon daybreak part 3. en dan kom ik toch echt op 22. :bier:

Jerry2
26-03-2009, 23:22
Het zit zo: Razor werd besteld als onderdeel van Seizoen 4. Officieel maakt Razor de eerste 2 afleveringen van Seizoen 4 uit. Dat is ook de reden waarom Ronald D. Moore op de podcasts een andere nummering gebruikt (wat voor ons de eerste aflevering is van Seizon 4 noemt hij aflevering 3.) Als je de podcast van de afleveringen download, zie je dat ook aan de namen van de bestanden. Zo heeft de podcast van "He that Believeth in Me" (eerste aflevering na Razor) als naam : bsg_ep403_FULL.mp3

RDM zegt dit trouwens zelf ook in een van de eerste podcasts van seizoen 4.

Daybreak part 2 wordt echter wel degelijk maar als 1 aflevering aanschouwd (sterker nog, ze zouden deel 1 en deel 2 moeten samenvoegen voor de dvd vind ik. Deel 1 was immers duidelijk geen op zichzelf staande aflevering). Het feit dat deze uiteindelijk een driedubbele aflevering geworden is is pas veel later besloten. En heeft niets te maken met de het op 22 afleveringen komen van het vierde seizoen (die al van in 2007 waren aangekondigd, met Razor inbegrepen).

RobW
27-03-2009, 10:11
Daybreak komt ook als 1 aflevering op de DVD te staan.
Maar bovenstaand verhaal is waar. Razor staat in productieboeken bekend als 4X01 en 4X02.

Pieter R.
27-03-2009, 10:16
Yes! met vereende krachten komen we eruit! De kracht van forums in een notedop!

Jeroen D
27-03-2009, 10:20
Hmmm, ik vond Razor toch echt ijzersterk...

Ondanks dat de zogenaamde revelation betreffende Starbuck geen ene klap waard bleek te zijn...

Razor vond ik ook echt geweldig !!!
Ben blij dat seizoen 4 eraan komt. Hoewel seizoen 3 iets minder was blijft het toch nog steeds een geweldige serie :-D

promat
27-03-2009, 13:25
En hetmoet gezegd worden .
een van de mooiste Series Finales die ik de laatste jaren heb gezien.
Die beelden , die muziek ,:-|

Dead Like Me
29-03-2009, 13:11
Hier nog even voor iedereen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ka_sHy9cVH0

Ook wil ik nog vragen wat jullie nu het mooise seizoens einde vinden van de gehele serie. (y)

van mijn is het einde seizoen 3 :)

MiguelTegen
29-03-2009, 21:05
Einde seizoen 1...

Lorre
29-03-2009, 21:22
Einde S2. Het New Caprica verhaal bevatte veel van de beste scénes uit de serie, waaronder diegene met de Adama manoeuvre. (y)

MiguelTegen
30-03-2009, 10:05
Das toch 't begin van seizoen 3?

Vind de eerste afleveringen van seizoen 3 't beste dat de serie te bieden heeft...

Lorre
30-03-2009, 20:10
Dat is idd het begin van S3, maar ik doel enkel op het feit dat de New Caprica verhaallijn een paar van de beste momenten bevatte van de serie. Het einde van S2 kwam dan voor mij enorm onverwacht en gewoon het cool-gehalte was enorm hoog voor mij.

Chris W
31-03-2009, 10:48
Ik vond het einde van seizoen 3 een erg hoog WHAT THE FRACK gehalte hebben. All Along The Watchtower, Kara, complete cylon vloot voor je, zoom-out naar aarde, Final 4 die ondanks hun eigen ontdekking er voor kiezen te doen wat ze altijd doen. Dat was voor mij de beste seizoens afsluiter. Je had het gevoel dat de vloot bijna bij zijn bestemming kwam en dat de laatste loodjes eraan zaten te komen.Eerste dat uit mijn mond vloog toen was: JE HAD DE PEGASUS MOETEN SPAREN! IDIOTS!

R3puls3
31-03-2009, 11:23
Final 4, de beste voor mij, daar zat werkelijk alles in. En wat betreft de Pegasus sparen.... dat was een modernere Battlestar, maar het draait om de Galactica. En de Galactica is in mijn ogen superieur aan de Pegasus, gezien aan wat die allemaal heeft meegemaakt en doorstaan.

Daarnaast, Pegasus sparen en die episode was meteen een stuk minder! Ik vond het juist een goede beslissing van Apollo om dat te doen...

Chris W
22-04-2009, 08:55
Nog geen uitstel bekend? :lol: (6)

Chris W
22-04-2009, 15:34
Ander nieuws:




Battlestar Galactica: The Complete Series (Blu-ray)

Universal Studios / 2009 / Unrated
Street Date: July 28, 2009
List Price: $349.98 (Buy it at Amazon and save (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B001993Y2C/panandscathed-20))

This disc has not yet been reviewed. The following information has been provided by the distributor.

Genres: Action, Drama, Science Fiction

Starring: Edward James Olmos, Jamie Bamber, Katee Sackoff, Mary McDonnell, Tricia Helfer, James Callis, Grace Park, Michael Hogan
Plot Synopsis: Battlestar Galactica</I> has riveted audiences for four seasons with its gripping tale of the last remnants of humankind's struggle to find safe haven. An inspired, visually stunning reimagining of the 1978 series of the same name, Battlestar Galactica captured the imaginations of a new generation of fans with its gritty realism, compelling storylines and commanding performances. The show garnered numerous awards, including two Emmys(R) and the prestigious George Foster Peabody Award and was recognized by the American Film Institute (AFI) as one of the most outstanding television programs of the year for two years running. In March 2009, Battlestar Galactica's impassioned explorations of today's hot-button issues, including politics, terrorism, treatment of prisoners and religion, even inspired the United Nations to host a special panel to discuss the questions it has raised.

Disc Features:
• Audio commentaries by Ronald D. Moore, David Eick and Edward James Olmos
• Five-Part Documentary: "A Look Back"
• Featurettes: "Evolution of a Cue," "...And They Have a Plan," "The Journey Ends: The Arrival"
• Deleted scenes
• David Eick's Video Blogs

HD Exclusive Content:
• The Oracle (U-Control): An interactive guide including ships and characters.
• Battlestar Actual (U-Control): A glossary of all the unique Battlestar Galactica terms
• What the Freak Happened to You? (U-Control): Explore the history and connections of your favorite characters through video clips and relevant facts.
• Interactive Game: "Battlestar Galactica Ultimate Battle" (BD-Live): Players can battle their friends as Colonials or Cylons using strategy and luck to achieve victory
• My Scenes (BD-Live)
• Featurette: "The Musicians Behind Daybreak"

Lorre
22-04-2009, 16:51
Hoop op een release hier of op subtitles in de UK. Als ze hier uitkomen tenminste.
Een verplichte aanschaf voor mij!

Chris W
23-04-2009, 12:59
Update:

http://www.dvdtimes.co.uk/content/id/70550/battlestar-galactica-season-45-and-complete-series-r1us-bd-in-july.html#thumb

Universal Studios Home Entertainment have announced the US DVD and Blu-ray Disc release of Battlestar Galactica: Season 4.5 and Battlestar Galactica: The Complete Series on 28th July 2009. The Sci-Fi Channel’s modern reimagining of Battlestar Galactica completes its journey with Season 4.5 bringing the series to a close on DVD ($49.98 SRP) and Blu-ray Disc ($69.98 SRP.). Also available is a Complete Series collection on 25-Disc DVD ($279.98 SRP) and 20-Disc Blu-ray ($349.98 SRP).

Battlestar Galactica: Season 4.5

Blu-ray Tech Specs - 1080P Widescreen, English 5.1 DTS-HD Master Audio, English SDH and Spanish subtitles.

DVD Tech Specs - Anamorphic Widescreen, English DD5.1 Surround, English SDH and Spanish subtitles.

Blu-ray Exclusive Extras

U-Control:
The Oracle: An interactive guide including ships and characters.
Battlestar Actual: A glossary of all the unique Battlestar Galactica terms.
What the Frak Happened to You? Explore the history and connections of your favorite characters through video clips and relevant facts.
BD-Live:
Battlestar Galactica Ultimate Battle: Players can battle their friends as Colonials or Cylons using strategy and luck to achieve victory.
My Scenes: Pick your favorite scenes from the film to create your own video montage.
The Musicians Behind Daybreak: Composer Bear McCreary interviews and explains how many unique musicians have contributed the show and specifically the series finale, Daybreak.
Bonus Features (Blu-ray and DVD)

Evolution of a Cue: Composer, Bear McCreary takes us step by step through his process of creating the music of Battlestar Galactica.
What the Frak is Going on with Battlestar Galactica? A recap of Battlestar Galactica’s first three thrilling seasons – in only eight minutes!
…And They Have a Plan: What do they mean every episode when the opening sequence on the Cylons states “And They Have A Plan?” All will be revealed in the upcoming movie The Plan.
The Journey Ends: The Arrival: Battlestar Galactica has traveled full circle. The journey has concluded never to be revisited. But how did we arrive at the end?
A Look Back
So Say We All: Executive Producer Ron Moore and the cast and crew reveal their personal insights on Battlestar Galactica.
Manifesto Destiny: It all began with this manifesto. Why was it written and what was the response?
Battle-Style Galactica: Those behind the camera delve into their approach to visual style of Battlestar Galactica.
Martyr to a Cause: As the only actor to appear in both the original and reimagined series, Richard Hatch offers his unique perspective on Battlestar Galactica.
The Sins of the Forgiven: Insights on the curious religious aspects of Battlestar Galactica.
Battlestar Revelations: Firsthand accounts from those on the Battlestar for the past five years.
Audio Commentaries by Ronald D. Moore, David Eick, and Edward James Olmos
Ronald D. Moore’s Podcast Commentaries
David Eick’s Video Blogs
Deleted Scenes
3 Extended Episodes
Battlestar Galactica: The Complete Series

Content is currently TBC though the DVD set is likely to be a collection of all the previous releases while the Blu-ray set is likely to offer all of the DVD extras, the HD DVD extras found on Season 1 and will most probably have additional interactive content on Seasons 2, 3 and 4. Expect an update with full details soon.


Voor foto's van de boxset, volg de link bovenaan. Hij ziet er mooi uit!

John Sital
06-05-2009, 19:10
ben gisteren verder gegaan vanaf aflevering 10 van seizoen 4, de laatste die ik vandaag keek was hoe het afliep met de muiterij op galactica(y)

Dali
09-05-2009, 15:47
Iemand enig idee of de Amazon versie (DVD) ook NL subs heeft?
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001CD9K9Q/ref=s9_simx_gw_s1_p74_t1?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=1G0D1G72E8C5ZS6JZF7N&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467198433&pf_rd_i=468294

Patrick van den Hul
09-05-2009, 15:50
Ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. Heb seizoen 1 en 2 los op DVD gehad en die hadden alleen UK subs.

Dali
09-05-2009, 15:57
Ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. Heb seizoen 1 en 2 los op DVD gehad en die hadden alleen UK subs.

Spijtig, dan toch maar de losse edities hier ergens halen, tot de volledige collectie in Blu-Ray betaalbaar is :-)

Jeroen D
02-07-2009, 12:14
BATTLESTAR GALACTICA Seizoen 4

Na de spannende finale in seizoen 3, ontdekt de Galacticabemanning eindelijk een bewoonbare planeet. De situatie wordt echter nog ingewikkelder wanneer de Cylons, geleid door Caprica Six (Tricia Helfer) en Sharon (Grace Park), de aarde vinden en de mensheid een opzienbarend voorstel voor vrede doen. Wees getuige van de vrijheidsstrijd van de mensheid en haar laatste overlevenden, want het
einde van de zoektocht naar de Aarde komt steeds dichterbij.

Deze achtdelige dvd-box van Battlestar Galactica Seizoen 4 is voorzien van een spetterende soundtrack in 5.1 Surround Sound en bundelt niet alleen de 23 afleveringen, maar ook tal van extra's waaronder: Deleted Scenes, Podcast Commentaries, The Making Of, The Untold Story: Untold, een Caprica Sneak Peek en nog veel meer!

Genre: Sciencefiction
Cast: Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Tricia Helfer, Grace Park, Michael Hogan, Aaron Douglas, Tahmoh Penikett
Regie: Michael Rymer, Anthony Hemingway, Michael Nankin, Edward James Olmos, Wayne Rose, Rod Hardy, Paul A. Edwards
Speelduur: 1194 minuten
8 discs
20 afleveringen
Beeld: 16:9 (4:3 voor bepaalde extra's)
Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 (2.0 voor bepaalde extra's)
Releasedatum: 27 augustus 2009

Extra's:
• Deleted Scenes
• Audiocommentaren
• Minisodes
• Podcastcommentaren van producent Ronald Moore
• Videoblogs van producent David Eick
• Diverse featurettes over de look, muziek, personages...

Episodes
4-1. He That Believeth In Me
4-2. Six Of One
4-3. The Ties That Bind
4-4. Escape Velocity
4-5. The Road Less Traveled
4-6. Faith
4-7. Guess What's Coming To Dinner?
4-8. Sine Qua Non
4-9. The Hub
4-10. Revelations
4-11. Sometimes A Great Notion
4-12. A Disquiet Follows My Soul
4-13. The Oath
4-14. Blood On The Scales
4-15. No Exit
4-16. Deadlock
4-17. Someone To Watch Over Me
4-18. Islanded In A Stream Of Stars
4-19. Daybreak: Part 1
4-20. Daybreak: Part 2

Werner
02-07-2009, 14:18
Ja en dat is nog niet alles, maar op dezelfde dag als S4 verschijnt ook S1 op Blu-ray!!! (y)

Don van Straalen
04-07-2009, 10:01
Na lang zeuren van een maat van me, toch maar toegegeven en begonnen aan BSG. Gisteren de mini-series gezien. Erg goed, maar niet bepaald mindblowing. Ik ga wel zeker verder kijken! Ik kom hier weer terug over 4 seizoenen ;)

Jeroen D
08-07-2009, 17:32
Door technische problemen is de release van onderstaande titels een kleine maand uitgesteld, van 27 augustus naar 24 september 2009. Onze excuses daarvoor.

Nieuwe releasedatum: 24 september 2009
• Battlestar Galactica seizoen 1 Blu-ray
• Battlestar Galactica seizoen 4 dvd

bron : Universal

Lorre
08-07-2009, 21:08
Universal heeft blijkbaar altijd problemen met de release van BSG

Werner
08-07-2009, 23:02
Door technische problemen is de release van onderstaande titels een kleine maand uitgesteld, van 27 augustus naar 24 september 2009. Onze excuses daarvoor.

Nieuwe releasedatum: 24 september 2009
• Battlestar Galactica seizoen 1 Blu-ray
• Battlestar Galactica seizoen 4 dvd

bron : Universal

Bronvermelding zou wel netjes zijn. En dan bedoel ik niet Universal; deze layout komt me bekend voor...

R3puls3
08-07-2009, 23:11
Universal zelf meld ook een nieuwe datum. Jammer... moeten we dit alweer meemaken.

Titel : Battlestar Galactica 2004:S4
Releasedatum : 24-09-2009

Jeroen D
09-07-2009, 06:47
Bronvermelding zou wel netjes zijn. En dan bedoel ik niet Universal; deze layout komt me bekend voor...

bron : dvdinfo.be
Geplaatst door: Werner

Olivier vd D.
09-07-2009, 09:41
Dus de volledige serie komt in de USA al eind juli op bluray uit en in Nederland krijgen we in september seizoen 1 en 4 en later nog de rest? Heb ikhet zo goed begrepen?

Lorre
09-07-2009, 16:56
S1 komt hier uit op BR, maar S4 nog niet. Die krijgt enkel de DVD-uitgave. Hoop dat de Blu-ray box in de UK ondertiteld is, maar zal wel niet.

Chris W
13-07-2009, 22:12
Goh, weer een Universal serie uitgesteld. Wat een PRUTSERS werken daar zeg. Tering.... Kan daar echt niet met mn hoofd bij.

Don van Straalen
01-08-2009, 10:20
Na lang zeuren van een maat van me, toch maar toegegeven en begonnen aan BSG. Gisteren de mini-series gezien. Erg goed, maar niet bepaald mindblowing. Ik ga wel zeker verder kijken! Ik kom hier weer terug over 4 seizoenen ;)

En daar ben ik weer. BSG gezien (minus Razor en de webisodes) Over het algemeen een prima serie, maar het einde van seizoen 4 is wel slecht. Ik heb een beetje gemengde gevoelens, aan de ene kant was het allemaal best wel tof, maar aan de andere kant .. meh.

black_sabat
02-08-2009, 11:48
Er komd nog een film die S4 Echt gaat afsluiten.

Heb alles van Bsg gezien + Razor.

promat
02-08-2009, 12:25
niet helemaal correct. Seizoen 4 is afgesloten en wat een afsluiting was dat zeg.
Superorigineel en prachtig in beeld gebracht.

The Plan gaat zich afspelen ten tijde van the miniseries en seizoen 1 en wordt verteld vanuit de Cylon point of view.
We zullen in ieder geval te weten komen wat er met Ellen Tigh en Shelley Godfrey is gebeurd.

black_sabat
02-08-2009, 22:19
Haja das juist promat, en er komd ook een spin off van battlestar galactica en die gaat Carpica noemen, deze gaat zich ongeveer 58 jaar voor de gebeurtenissen uit Battlestar Galactica afspelen en gaat vooral over de eerste cylon war gaan.

promat
03-08-2009, 11:32
Heb de pilot al gezien en ik kan wel zeggen dat er geen ruk aan is.
Wel leuk was om te zien hoe de Cylons zijn gemaakt, maar dat was alles.

Jeroen D
03-08-2009, 11:42
Daar denk ik dus heel anders over. De pilot van Caprica vond ik werkelijk fantastisch.
Het ziet er prachtig uit, goed acteerwerk (Eric Stoltz en Paula Malcomson doen het geweldig) en het verhaal zeer boeiend.

Het is heel anders dan Battlestar Galactica maar zeker niet slechter.
Januari 2010 begint de show in de VS. Zal nog wel een tijdje duren voordat het hier op de buis komt.

Samen met 'V' de TVserie waar ik het meest naar uitkijk.

Chris W
07-08-2009, 10:59
En daar ben ik weer. BSG gezien (minus Razor en de webisodes) Over het algemeen een prima serie, maar het einde van seizoen 4 is wel slecht. Ik heb een beetje gemengde gevoelens, aan de ene kant was het allemaal best wel tof, maar aan de andere kant .. meh.

Tja, je hebt er nu in een maand 4 seizoenen doorheen gejaagd. Normaliter zit daar een week tussen de afleveringen :p

Don van Straalen
07-08-2009, 11:51
Tja, je hebt er nu in een maand 4 seizoenen doorheen gejaagd. Normaliter zit daar een week tussen de afleveringen :p

Ja, klopt. Maar ik snap niet wat je hiermee bedoeld te zeggen. Het enige wat ik dus 'mistte' was het niet-kunnen-wachten-op-de-volgende-episode, omdat ik gewoon lekker door kon kijken. Volgens mij heb dan wel gewoon dezelfde kijkervaring.

En ik vond de eerste helft van seizoen 4 fucking tof, maar na episode 11 voelde het onnodig.

Jeroen D
07-08-2009, 21:53
http://www.thehdroom.com/images/bluray/large/5211.jpg

MiguelTegen
08-08-2009, 11:55
Ik had het precies andersom: de eerste helft van seizoen 4 was naar mijn idee het zwakste dat deze serie te bieden heeft... Het tweede deel bevatte toch wat ouderwets bloedstollende momenten met die opstand van Gaeta en al die personages die uiteindelijk de eindstreep niet halen. Het slot van de serie heb ik nog steeds gemengde gevoelens over: aan de ene kant: fraai, spannend en ontroerend, aan de andere kant weer onlogisch en niet echt satisfying wat betreft de losse eindjes oplossen.... Ik ben er in ieder geval dusdanig klaar mee dat ik Caprica niet eens hoef te zien...

Jeroen D
08-08-2009, 12:09
Waarom zou je Caprica geen kans geven ? Is echt heel wat anders dan BG........

Dai
08-08-2009, 12:48
Ja, klopt. Maar ik snap niet wat je hiermee bedoeld te zeggen. Het enige wat ik dus 'mistte' was het niet-kunnen-wachten-op-de-volgende-episode, omdat ik gewoon lekker door kon kijken. Volgens mij heb dan wel gewoon dezelfde kijkervaring.

En ik vond de eerste helft van seizoen 4 fucking tof, maar na episode 11 voelde het onnodig.

Ik kan mij herinneren dat ik reikhalzend uitkeek naar de volgende aflevering van de X-files. De spanning van een week wachten totdat je verder kon deed toch wel iets met mijn kijkervaring. Als je alles achter elkaar afspeelt is de spanningsboog wel relatief kort.

David P.
08-08-2009, 18:47
Vond het einde geweldig. Voor mijn gevoel waren de meeste losse eindjes netjes opgelost.

Lorre
08-08-2009, 21:01
S4 kwam ook voor mij traag op gang. Hier en daar een zalig moment, maar voor een final season vaak erg saai. Toen kwam ep 10 en daarna ging alles veel vlugger en sterker. De finale stelde me ook niet teleur.

El-Jorge
12-08-2009, 14:39
Ik ben een aantal maanden geleden opnieuw begonnen met kijken (ik had de 1e 3 seizoenen in mijn eentje gekeken, maar mijn meisje wilde ze ook graag zien). De eerste drie seizoenen staan als een huis, de afsluiter van seizoen drie is nog steeds een van de meeste enerverende cliffhanger afleveringen die ik ook gezien heb. Ik heb die aflevering voor het eerst al een lange tijd geleden gezien, ik heb dus lang gewacht op seizoen 4. Het eerste deel van seizoen 4 is een beetje een tegenvaller, een hoop matige afleveringen die mij toch net wat te ver gingen. Het tweede deel vond ik alweer een heel stuk beter. Origineel was de serie volgens mij ingeschat op 5 seizoenen. Door de schrijversstaking is dit er echter niet van gekomen. En dat merk je in het tweede seizoen van deel 4. Het gaat allemaal net wat te snel. En er worden teveel zaken afgeraffeld.
De laatste aflevering (of 2) en het einde is echter wel weer naar tevredenheid, en zeker niet wat ik gedacht had.

Ondanks dat ik het laatste seizoen wat minder geslaagd vond, vind ik deze serie nog steeds een van de beste die ik gezien heb (misschien wel de beste).
Bij de 2e keer kijken zat ik weer elke aflevering aan de buis gekluisterd, en kon niet wachten om gelijk weer door te gaan met kijken. Ik was dan ook wel teleurgesteld toen de serie was afgelopen.... geen battlestar galactica afleveringen meer om naar uit te kijken :cry:

9/10

Jeroen D
13-08-2009, 08:09
Er gaan geruchten op het net dat Bryan Singer een Battlestar Galactica film gaat maken.

http://scifiwire.com/2009/08/rumor-is-bryan-singer-att.php

Dai
14-08-2009, 13:46
Er gaan geruchten op het net dat Bryan Singer een Battlestar Galactica film gaat maken.

http://scifiwire.com/2009/08/rumor-is-bryan-singer-att.php

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8201397.stm

waarom? Superman is nog steeds niet herstelt van zijn laatste avontuur. Geen kryptonite nodig omdat voor elkaar te krijgen.

Richard B.
14-09-2010, 00:09
Vanavond de laatste aflevering bekeken, en ik vond het een beetje een onbevredigend einde. Ik had echt zoiets van "ze willen nog even de losse eindjes samenbinden". En de manier waarop dat ging was alles behalve subtiel. :???:

Het enige wat me trouwens wel beviel was de manier waarop de verhaallijn rondom Kara werd afgewikkeld. Maar daar hadden ze misschien wel wat meer tijd in mogen steken, want dat smaakte naar meer.

Olivier vd D.
22-09-2010, 14:51
Vanavond de laatste aflevering bekeken, en ik vond het een beetje een onbevredigend einde. Ik had echt zoiets van "ze willen nog even de losse eindjes samenbinden". En de manier waarop dat ging was alles behalve subtiel. :???:

Het enige wat me trouwens wel beviel was de manier waarop de verhaallijn rondom Kara werd afgewikkeld. Maar daar hadden ze misschien wel wat meer tijd in mogen steken, want dat smaakte naar meer.

Inderdaad wat afgeraffeld, maar ik vond de twist aan het einde van de serie wel geweldig. Wat een mokerslag! Totaal onverwacht voor mij.
Gedurende de hele serie dacht ik naar een toekomstserie te kijken, blijkt helemaal aan het einde dat Battlestar Galactica juist de basis legt voor de moderne mens en zich dus afspeelt in het(fictieve) verleden. Een briljante vondst!

Patrick van den Hul
23-09-2010, 08:10
Door de schrijversstaking en vele andere grote hiaten in het uitzendschema heb ik deze serie nooit afgerond. Ik vond het echt erg goed, maar wonderbarig genoeg was het laatste seizoen opeens van een bedenkelijk niveau.
Misschien in de toekomst toch nog eens een poging aan wagen, maar dan weer vanaf het begin.

Khonnor
24-10-2010, 10:28
Is er iemand die kan bevestigen dat de Amerikaanse blu-ray set regiovrij is?

Het gaat om deze set:
http://www.amazon.com/Battlestar-Galactica-Edward-James-Olmos/dp/B0036EH3U2/ref=/ref=cm_cd_t_pb_t

Bettina
24-10-2010, 11:49
Heeft iemand foto's van de NL versie van de complete collection? Ik ben de serie nu aan het kijken en vind de serie toch wel erg goed.
De complete blu ray komt wel een keer.

MatrixTom
24-10-2010, 12:24
Heeft iemand foto's van de NL versie van de complete collection? Ik ben de serie nu aan het kijken en vind de serie toch wel erg goed.
De complete blu ray komt wel een keer.


Deze is identiek aan de Franse uitgave, dus die ziet er ook zo uit:
http://blog.gamekult.com/blog/cid78/181231/%7bRecu%7d+Coffret+integrale+Battlestar+Galactica+ Blu+ray.html

Daniël V.
24-10-2010, 13:34
Gisteren de NL-versie gekocht, en deze is inderdaad identiek aan de Franse, uiteraard met uitzondering van de Franstalige teksten, die hier in het Nederlands (info-sheet achterzijde) en Engels (booklet) zijn.

Mooie compacte uitgave.

Bettina
16-12-2010, 16:44
Net aflevering gezien van seizoen 2.

Geweldig, echt geweldig. Zoveel dingen die bij elkaar komen.
En de tegenstellingen tussen mens en Cylon of juist niet.

Geweldige serie, en echt prachtig op blu ray.

Jeroen D
17-12-2010, 07:02
Er komt een nieuwe serie aan ; Battlestar Galactica - blood and chrome.

http://www.slashfilm.com/new-battlestar-galactica-blood-chrome/

R3puls3
17-12-2010, 10:36
Battlestar Galactica: Blood & Chrome takes place in the 10th year of the first Cylon war. As the battle between humans and their creation, a sentient robotic race, rages across the 12 colonial worlds, a brash rookie viper pilot enters the fray. Ensign William Adama, barely in his 20′s and a recent Academy graduate, finds himself assigned to the newest battlestar in the Colonial fleet’ the Galactica. The talented but hot-headed risk-taker soon finds himself leading a dangerous top secret mission that, if successful, will turn the tide of the decade long war in favor of the desperate fleet.

Klinkt alvast veelbelovend. :grin:

freaky
17-12-2010, 11:28
Net aflevering gezien van seizoen 2.

Geweldig, echt geweldig. Zoveel dingen die bij elkaar komen.
En de tegenstellingen tussen mens en Cylon of juist niet.

Geweldige serie, en echt prachtig op blu ray.

Seizoen 2 is van begin tot einde echt Super, de eerste 5 aflevering van seizoen 3 ook maar daarna zul je waarschijnlijk toch op je honger blijven zitten dan gaat het wel allemaal wat bergafwaarts. Persoonlijke mening natuurlijk.

Lorre
18-12-2010, 01:48
Seizoen 2 is van begin tot einde echt Super, de eerste 5 aflevering van seizoen 3 ook maar daarna zul je waarschijnlijk toch op je honger blijven zitten dan gaat het wel allemaal wat bergafwaarts. Persoonlijke mening natuurlijk.

Een mening van vele. Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen.

rogue
18-12-2010, 13:32
Een mening van vele. Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen.
Een mening die vele niet delen.
Het komt zelden voor dat eens serie alle seizoenen lang zo goed blijft, maar dit is er eentje......
Bettina, laat je niet afschrikken ;). En de blu-ray is inderdaad ongelooflijk mooi....ik heb ze alweer 2x gezien.

Pieter R.
18-12-2010, 14:02
Een mening van vele. Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen.
Ik denk dat je voor jezelf moet spreken en niet voor anderen. Ikzelf vond seizoen 4 trouwens een prima seizoen, dat juist zeer logisch in elkaar zat. Absoluut geen tenenkrommende verhaallijnen enzovoorts. Zeer sterk einde van een heel goede serie. Moet ik er wel bij zeggen dat ik het de 1e keer dat ik dit seizoen zag de samenhang ook niet helemaal zag, maar bij een herkijkbeurt vielen de stukjes allemaal op hun plaats. Komt denk ik ook doordat er zoveel gebeurt.

freaky
18-12-2010, 14:29
Moet me woorden toch iets terug nemen, gisteren terug begonnen met verder zien van Seizoen 4 en heb toch terug 4 episodes na elkaar gezien. De verhaallijn die gestart wordt rond episode 6-7 vind ik toch weer erg spannende episodes opleveren met een zalige score van Bear McCreary.

Ik zit nu aan episode 12 en hoop dat dit verder gezet wordt met zalige episodes want ik blijf bij m'n mening dat na Episode 5 van Seizoen 3 veel fillers tussen zaten die op zich geen slechte episodes waren maar het was allemaal gewoon minder.

Lorre
18-12-2010, 17:54
Ik denk dat je voor jezelf moet spreken en niet voor anderen.

Waar slaat dit nu weer op? Het is algemeen bekent dat vele mensen S3 minder vonden en daardoor hebben de producers ook beslist om seizoen 4 het laatste seizoen te maken. Er werd hierover uitgebreide inteviews gegeven indertijd dat ze bang waren de serie te verpesten en beslisten dan na de negatieve reacties van de mensen op seizoen 3 dat het vierde seizoen maar moest voor afronding moest zorgen.

Daarom zeg ik dan ook mening van vele, niet van alle. :roll: Dit was dan ook mijn mening: "Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen." Nergens zie ik hier staan dat ik spreek voor u of de rest van de mensheid.
Het hele Baltar-verhaal was in seizoen 4 gewoon pure vulling en dan nog erg saaie vulling ook! En nogmaals ik geef hier terug nergens een indicatie dat ik spreek voor u.

En het kan ook vriendelijker dacht ik zo.

rogue
18-12-2010, 21:58
Waar slaat dit nu weer op? Het is algemeen bekent dat vele mensen S3 minder vonden en daardoor hebben de producers ook beslist om seizoen 4 het laatste seizoen te maken. Er werd hierover uitgebreide inteviews gegeven indertijd dat ze bang waren de serie te verpesten en beslisten dan na de negatieve reacties van de mensen op seizoen 3 dat het vierde seizoen maar moest voor afronding moest zorgen.

Daarom zeg ik dan ook mening van vele, niet van alle. :roll: Dit was dan ook mijn mening: "Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen." Nergens zie ik hier staan dat ik spreek voor u of de rest van de mensheid.
Het hele Baltar-verhaal was in seizoen 4 gewoon pure vulling en dan nog erg saaie vulling ook! En nogmaals ik geef hier terug nergens een indicatie dat ik spreek voor u.

En het kan ook vriendelijker dacht ik zo.
Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vond het Baltar verhaal in seizoen 4 juist zeer boeiend, en een hele goede ontwikkeling van zijn karakter, zeker als je het einde van de serie bekijkt. Dat is dan ook één van de sterke punten van de serie: de karakters ontwikkelen zich.

Ik ben het dan ook zeker eens met Pieter, dat een herkijkbeurt, waarbij je verhaal al kent, en op andere dingen kan letten, zoveel meer toevoegt. Je ziet dan nog beter hoe goed het verhaal in elkaar steekt.

Bettina
18-12-2010, 22:51
Een mening die vele niet delen.
Het komt zelden voor dat eens serie alle seizoenen lang zo goed blijft, maar dit is er eentje......
Bettina, laat je niet afschrikken ;). En de blu-ray is inderdaad ongelooflijk mooi....ik heb ze alweer 2x gezien.


Ik laat me zeker niet afschrikken en ben intussen fijn aan het verder kijken.
Ik vind het wel leuk om te lezen dat de meningen zo verdeeld zijn.
Ook in mijn vriendenkring zijn de meningen verdeeld. Dus ik ben wel zeer benieuwd hoe het verder gaat.

Gelukkig heb ik nog even. En ik heb helemaal geen spijt van de aanschaf van mijn blu rays, het is heerlijk kijken.

Ik ben net weer achter twee nieuwe menselijke Cylons gekomen.

Het blijft echt spannend.

freaky
18-12-2010, 23:57
Ik moet mezelf toch ook wel in het kamp gooien dat ik er ook geen reet aan vindt hoe het personage van Baltar verder ontwikkeld in Seizoen 4. Voor mij een hoop opvulling en het personage loopt er ook voor spek en bonen bij.

Elk z'n mening, maar zijn volgelingen geloof crap vind ik niks aan, episode 4 was zo'n centrale episode over hem en was zwakste voor mij uit heel de reeks.

Jeroen D
19-12-2010, 08:36
Seizoen 1 en 2 vond ik fantastisch.
Het 3e seizoen had z'n momenten maar stukken minder dan s1 en 2.

Seizoen 4 was gewoon erg zwak. Ze maakten afleveringen terwijl de inspiratie duidelijk op was.

Lorre
19-12-2010, 11:07
Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vond het Baltar verhaal in seizoen 4 juist zeer boeiend, en een hele goede ontwikkeling van zijn karakter, zeker als je het einde van de serie bekijkt. Dat is dan ook één van de sterke punten van de serie: de karakters ontwikkelen zich.

Ik ben het dan ook zeker eens met Pieter, dat een herkijkbeurt, waarbij je verhaal al kent, en op andere dingen kan letten, zoveel meer toevoegt. Je ziet dan nog beter hoe goed het verhaal in elkaar steekt.

Dat de characters zich ontwikkelen heb ik geen enkel probleem mee. Ik weet maar al te goed dat Baltar al van reeks 1 een missie had die zich zou ontwikkelen in iets soortgelijks van wat we kregen in S4, maar het hele gedoe vond ik pure opvulling en in een laatste seizoen kan ik dit echt niet hebben. Dan het hele verhaaltje van Kara en een deel van de crew op de Demetrius was ook een paar afleveringen rekken die uiteindelijk nergens naar toe leiden. Zo zijn er nog wel een aantal puntjes die me helemaal uit de sfeer haalden.

rogue
19-12-2010, 18:12
De serie zorgt in ieder geval wel voor discussie, dat is zeker.

Letten mensen wel op spoilers ;)?

Bettina
20-12-2010, 21:12
Net de aflevering gezien waar in Billy dood gaat.
Heftig.
Ben benieuwd hoe seizoen 2 gaat eindigen.

Pieter R.
20-12-2010, 22:04
Waar slaat dit nu weer op? Het is algemeen bekent dat vele mensen S3 minder vonden en daardoor hebben de producers ook beslist om seizoen 4 het laatste seizoen te maken. Er werd hierover uitgebreide inteviews gegeven indertijd dat ze bang waren de serie te verpesten en beslisten dan na de negatieve reacties van de mensen op seizoen 3 dat het vierde seizoen maar moest voor afronding moest zorgen.

Daarom zeg ik dan ook mening van vele, niet van alle. :roll: Dit was dan ook mijn mening: "Het hele gebeuren in de eerste 5 eps sluiten perfect aan met het gevoel van S2, daarna is het op en af. Vooral S4 had tenenkrommende episodes en verhaallijnen." Nergens zie ik hier staan dat ik spreek voor u of de rest van de mensheid.
Het hele Baltar-verhaal was in seizoen 4 gewoon pure vulling en dan nog erg saaie vulling ook! En nogmaals ik geef hier terug nergens een indicatie dat ik spreek voor u.

En het kan ook vriendelijker dacht ik zo.
Het kan vriendelijker? Ik bedoel gewoon dat je alleen je eigen mening kunt geven. Meer niet. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar das gewoon mijn mening. Ik haal je niet onderuit, ik scheld niet, ben niet grof, etc. Misschien kan dat zo overgekomen zijn en dan bied ik hierbij mijn excuses aan.

Maar laat als een paal boven water staan dat het nooit onvriendelijk is bedoeld.

Maar goed: inhoudelijk: ik hoop dat Chrome and blood net zo goed wordt als BSG. Jammer dat Caprica een gevalletje net-niet geworden is (volgens Syfy dan).

MiguelTegen
20-12-2010, 23:19
Einde seizoen 3 en vrijwel geheel seizoen 4 hebben voor mij deze aanvankelijk briljante serie grondig verpest... Sterker nog, de ontknoping en de 'antwoorden' die ik als kijker meekreeg hebben er voor gezorgd dat ik geen enkele behoefte heb om de serie ooit nog opnieuw te bekijken... de pay-off aan het einde voor vele mysteries is zo uitermate zwak, dat ik er met geen mogelijkheid nog enig plezier aan kan beleven...

Digi-gek
21-12-2010, 14:11
Einde seizoen 3 en vrijwel geheel seizoen 4 hebben voor mij deze aanvankelijk briljante serie grondig verpest... Sterker nog, de ontknoping en de 'antwoorden' die ik als kijker meekreeg hebben er voor gezorgd dat ik geen enkele behoefte heb om de serie ooit nog opnieuw te bekijken... de pay-off aan het einde voor vele mysteries is zo uitermate zwak, dat ik er met geen mogelijkheid nog enig plezier aan kan beleven...

Je bent niet de enige die er zo over denkt, alleen ik ben er daar niet een van. Ik vond seizoen 4 briljant, waarschijnlijk een van de beste televisie seizoenen aller tijden. BSG was nooit een show waarbij mysteries of onbeantwoorde vragen centraal stonden. De personages stonden centraal en deze zijn, ook in het laatste seizoen allemaal recht toe gedaan.

MiguelTegen
21-12-2010, 15:48
Nee, wat dat betreft heeft BSG wel wat gemeen met Lost, waar inderdaad de personages centraal staan. Maar ook zeer zeker op dat gebied heeft de serie mij extreem teleurgesteld. Wat ze met o.a. Baltar, Kara Thrace, Adama en die belachelijke Final Five deden, vond ik werkelijk belachelijk (de onthulling van de laatste van die Final Five was welhaast de grootste anticlimax in de geschiedenis van network television) en ongeloofwaardig, terwijl deze personages de eerste seizoenen juist zo boeiend waren... Ik herinner me dat het enige personage in seizoen 4 dat echt een boeiende ontwikkeling doormaakte Lt. Gaeta was.

KazMarBe
23-12-2010, 09:25
Heb deze nog altijd niet gekocht... (shame on me). Maar als alles wat meevalt zou ik deze in januari of februari dan toch kopen. Ik zie dat er terug een paar nieuwe boxen uit zijn, waaronder een EU release met NL subs. Welke versie raden jullie aan? Ik lees soms negatieve zaken over beeldkwaliteit in zowel DVD als Blu-Ray. Of zijn die wat gelijk tegenover elkaar?

De recentste boxen zou volgens amazon.fr van 2010 moeten zijn en zou ook de laatste tv film (the plan) moeten bevatten. Ik neem aan dat ook alle andere extra's en web episodes daarin vervat zitten?

Is er een verschil ik kwaliteit en inhoud (extra's, extended episodes ed) tussen de 2010 boxen? DVD of Blu-ray versie? Ene heeft 26 dvd disks andere 22 blu-ray disks, dvd kost beduidend minder, 77,98 Euro tegenover 117.98.

Links;
DVD versie (2010) 26 disks (FR) (Met Nederlandse ondertiteling?) (http://www.amazon.fr/Int%C3%A9grale-Battlestar-galactica-figurine-incluse/dp/B003Z420SS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1293093739&sr=8-1)
Blu-ray versie (2010) 22 disks (FR) (Met Nederlandse ondertiteling) (http://www.amazon.fr/Coffret-Int%C3%A9grale-Battlestar-Galactica-Blu-ray/dp/B003VKTNZ4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1293093739&sr=8-2)

rogue
23-12-2010, 09:31
Waar lees jij negatieve verhalen over de beeldkwaliteit? Ik ben geen enkele recensie tegengekomen die negatief was over de beeldkwaliteit.
Waar je wel rekening moet houden is de intentie van de makers; vaak is het beeld opzettelijk 'gritty and grim', verwacht niet constant een strak beeld (is er wel in sommige scenes); zo is de serie ook niet bedoeld.
Het beeld is afhankelijk van de lokatie waarin ze zich bevinden (op het schip, op een bepaalde planeet). Dit alles wordt trouwens (in ieder geval bij de blu-ray) netjes uitgelegd aan het begin van de serie.

Lorre
23-12-2010, 10:51
Heb deze nog altijd niet gekocht... (shame on me). Maar als alles wat meevalt zou ik deze in januari of februari dan toch kopen. Ik zie dat er terug een paar nieuwe boxen uit zijn, waaronder een EU release met NL subs. Welke versie raden jullie aan? Ik lees soms negatieve zaken over beeldkwaliteit in zowel DVD als Blu-Ray. Of zijn die wat gelijk tegenover elkaar?

De recentste boxen zou volgens amazon.fr van 2010 moeten zijn en zou ook de laatste tv film (the plan) moeten bevatten. Ik neem aan dat ook alle andere extra's en web episodes daarin vervat zitten?

Is er een verschil ik kwaliteit en inhoud (extra's, extended episodes ed) tussen de 2010 boxen? DVD of Blu-ray versie? Ene heeft 26 dvd disks andere 22 blu-ray disks, dvd kost beduidend minder, 77,98 Euro tegenover 117.98.

Links;
DVD versie (2010) 26 disks (FR) (Met Nederlandse ondertiteling?) (http://www.amazon.fr/Int%C3%A9grale-Battlestar-galactica-figurine-incluse/dp/B003Z420SS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1293093739&sr=8-1)
Blu-ray versie (2010) 22 disks (FR) (Met Nederlandse ondertiteling) (http://www.amazon.fr/Coffret-Int%C3%A9grale-Battlestar-Galactica-Blu-ray/dp/B003VKTNZ4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1293093739&sr=8-2)

De Blu-ray versie bevat een paar Extended Episodes die je niet zal terugvinden op de DVD versie. Ook komt er telkens op dat het beeld bestemd is zoals de makers dit wilden en er dus niets mis is met de transfer. Het beeld ziet er op zowel DVD als Blu-ray gewoon enorm goed uit voor een TV-serie!

rogue
05-10-2013, 01:14
Is Kobol's Last Gleaming part 2 mogelijk 1 van de beste delen ooit van welke serie dan ook?
Ik denk het wel. Het stuk in de opera house is misschien het beste stukje tv dat ik ooit heb gezien.
Zelden kom je zo n perfecte synergie van beeld en geluid tegen....

Digi-gek
05-10-2013, 09:35
Is Kobol's Last Gleaming part 2 mogelijk 1 van de beste delen ooit van welke serie dan ook?
Ik denk het wel. Het stuk in de opera house is misschien het beste stukje tv dat ik ooit heb gezien.
Zelden kom je zo n perfecte synergie van beeld en geluid tegen....

En samen met "Mr Worf.....fire" een van de beste cliffhangers ooit.

rogue
24-12-2019, 14:24
Ik heb nu de hele serie, inclusief webisodes, aparte films e.d. (behalve The Plan, Blood & Chrome en Caprica, die komen nog) voor de 3e of 4e keer weer bekeken en wat blijft dit een ongelooflijk goede serie. Voor mij zeker de beste sci-fi- serie met een serialised verhaal (dus beter dan Babylon 5 of DS9), maar misschien ook buiten sci-fi simpelweg de beste.

Ik werd wederom weggeblazen. Er zitten delen bij die zo enorm goed zijn, niet normaal. En het einddeel (eigenlijk 2, maar op de blu-ray zijn ze samengevoegd met extended scenes) Daybreak.......wat een einde.

Het deed mij ook meteen beseffen dat ik redelijk wat tijd verdoe met tv- series die erg middelmatig zijn. Daar ga ik de komende tijd over nadenken, dat ik de lat wat hoger moet leggen en eerder moet stoppen met series.

Enorme aanrader, deze serie, en zeker de blu-ray omdat er veel extended delen op staan die niet op de DVD staan.

tmvde
24-12-2019, 15:47
Erg goeie serie inderdaad en ook Caprica vond ik zeer de moeite waard. Staat wel op mijn lijstje om ooit nog eens te kijken. En dat met de muziek van één van m’n favo componisten, Bear McCreary.

lockedfor
25-12-2019, 22:39
Ik ben deze week ook weer met de serie begonnen. Blijft 1 van de beste scifi space series, wellicht wel de beste (doch B5 en Buck Rogers blijven mijn favorieten). Het verhaal met alle subplots zit goed in elkaar en hoe Balthar met Number 6 acteert is fantastisch. Ik heb geprobeerd de originele serie te kijken, maar heb moeite mijn interesse te houden.

Wel jammer te bemerken dat BR 2 van seizoen 1 bij mij vrijwel niet opstartte (en de laatste aflevering op die BR was voor de laatste 2 minuten corrupt). Ik moest de BR er wel 20x in doen op mijn BR speler voordat hij werkte. Ik heb maar een tweedehands S1 besteld om de BR om te wisselen.

rogue
26-12-2019, 14:03
Ik heb gelukkig met geen enkele blu-ray problemen gehad met opstarten.
Ik heb qua kijken trouwens nu deze volgorde (http://thunderpeel2001.blogspot.com/2010/02/battlestar-galactica-viewing-order.html) aangehouden, op The Plan na dan, omdat het zo enorm spannend was dat ik echt door wilde gaan met de serie te kijken.

In die link staat ook een link waar je Face Of The Enemy kunt kijken, dit is echt wel een essentieel deel (duurt ongeveer een half uur) die je na 4.11 moet kijken om Gaeta beter te begrijpen. Face Of The Enemy is verder alleen uitgekomen op de Japanse blu-ray van seizoen 4, helaas.

lockedfor
26-12-2019, 15:30
Ik heb gelukkig met geen enkele blu-ray problemen gehad met opstarten.
Ik heb qua kijken trouwens nu deze volgorde (http://thunderpeel2001.blogspot.com/2010/02/battlestar-galactica-viewing-order.html) aangehouden, op The Plan na dan, omdat het zo enorm spannend was dat ik echt door wilde gaan met de serie te kijken.

In die link staat ook een link waar je Face Of The Enemy kunt kijken, dit is echt wel een essentieel deel (duurt ongeveer een half uur) die je na 4.11 moet kijken om Gaeta beter te begrijpen. Face Of The Enemy is verder alleen uitgekomen op de Japanse blu-ray van seizoen 4, helaas.
Volgens mij heb ik de vorige keer ook die volgorde aangehouden (maar telkens helaas per ongeluk de normale uitzendingen van bepaalde episodes gekeken omdat ze voor de lange versie stonden...). Die extra episodes heb ik ook ooit binnengehaald en staan nu op CD die bij de box zit.

tmvde
16-07-2020, 18:26
Erg goeie serie inderdaad en ook Caprica vond ik zeer de moeite waard. Staat wel op mijn lijstje om ooit nog eens te kijken. En dat met de muziek van één van m’n favo componisten, Bear McCreary.


Ik heb gelukkig met geen enkele blu-ray problemen gehad met opstarten.
Ik heb qua kijken trouwens nu deze volgorde (http://thunderpeel2001.blogspot.com/2010/02/battlestar-galactica-viewing-order.html) aangehouden, op The Plan na dan, omdat het zo enorm spannend was dat ik echt door wilde gaan met de serie te kijken.

In die link staat ook een link waar je Face Of The Enemy kunt kijken, dit is echt wel een essentieel deel (duurt ongeveer een half uur) die je na 4.11 moet kijken om Gaeta beter te begrijpen. Face Of The Enemy is verder alleen uitgekomen op de Japanse blu-ray van seizoen 4, helaas.

Ben begonnen met herkijken. Nu eerst Franse blu-ray van Caprica (over de helft), dan Blood & Chrome en dan BSG. Ga eens kijken of ik bovenstaande volgorde ga aanhouden.

rogue
20-07-2020, 10:14
Goed bezig!
Ik heb uiteraard ook de Franse blu-ray van Caprica ;), en moet die nog opnieuw kijken, maar eerst de series op blu-ray die ik nog niet heb bekeken.....

tmvde
24-07-2020, 08:39
Klaar met Caprica en weer genoten. Ondanks dat de serie na één seizoen stopte, voelt het door de epiloog, die eigenlijk als preview op seizoen 2 diende, toch als een soort van afgerond geheel. Het nummer The Differently Sentient van Bear McCreary, de componist van de serie, tijdens de epiloog is voor mij één van de beste tv soundtrack nummers aller tijden, kippenvel.

Vanavond Blood & Chrome kijken en morgen de miniseries en dan wordt het tijd voor seizoen 1 van BSG.

Driekus
24-07-2020, 09:33
De serie staat nu ook op Amazon prime video.

Is inderdaad 1 van de allerbeste series heb ze ook allemaal op blu ray behalve Caprica die heb ik alleen op dvd.

rogue
24-07-2020, 15:16
Jullie maken het wel moeilijk om te wachten met Caprica......maar eerst ga ik Space 1999 seizoen 1 afmaken :).

tmvde
08-08-2020, 20:44
Ik heb gelukkig met geen enkele blu-ray problemen gehad met opstarten.
Ik heb qua kijken trouwens nu deze volgorde (http://thunderpeel2001.blogspot.com/2010/02/battlestar-galactica-viewing-order.html) aangehouden, op The Plan na dan, omdat het zo enorm spannend was dat ik echt door wilde gaan met de serie te kijken.

In die link staat ook een link waar je Face Of The Enemy kunt kijken, dit is echt wel een essentieel deel (duurt ongeveer een half uur) die je na 4.11 moet kijken om Gaeta beter te begrijpen. Face Of The Enemy is verder alleen uitgekomen op de Japanse blu-ray van seizoen 4, helaas.

De link met Face of the Enemy was niet meer beschikbaar, maar ik kon de afleveringen nog wel op YouTube vinden. Inderdaad de moeite waard. Nog 8 afleveringen en The Plan te gaan en het is weer geweldig.

rogue
09-08-2020, 13:49
Nou, dan weet je dat het nog heel, heel goed wordt in de laatste delen ;)......