PDA

Bekijk de volledige versie : storing tv kanalen normaal?



jorgen
29-11-2001, 11:55
'k heb net een REVOY 2200 gekocht. DVD's speelt ie prima af. Maar als de speler aanstaat stoort ie op de normale televisiekanalen.
Volgens de dealer zou het op te lossen moeten zijn door een ander stopcontact te gebruiken ('teveel apparaten op hetzelfde stopcontact kan gaan intereferen') Maar zelfs als ik de DVD aansluit op een andere groep, hou ik de storing. Storing wordt overigens veroorzaakt door de SCART-kabel. Als ik die lostrek, is het televisiebeeld weer normaal. Ik heb een andere SCART geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Ik heb de speler ook op een andere televisie aangesloten: zelfde probleem.

REVOY zelf zegt dat dit soort storingen normaal zijn. De DVD-speler moet (van de debiel die de telefoon aanneemt bij REVOY) gewoon uitgezet worden als je televisie wilt kijken. (Dus niet even de film op pauze zetten als je het journaal wilt zien).

Misschien ook iets om rekening mee te houden als je een DVD speler gaat kopen...

bmateijsen
29-11-2001, 12:18
Oke... misschien is het het proberen waard om de dvd-speler op s-video aan te sluiten... dus s-video uit (als je dvd dit heeft) en scart in op de tv... Als je meerdere scart-aansluitingen hebt, probeer eens een andere scart-in...

Welke scart-kabels heb je geprobeerd.... zijn deze shielded/ double shielded...

Loopt de scart-kabel langs de centrale antenne kabel en zorgt deze hierom voor de storing..

Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden.... Probeer eerst even de kabels uit elkaar te leggen... andere scart-inputs te gebruiken... dan evt. s-video aansluiten (ik heb zelfs evt. nog wel een kabeltje voor je liggen....)

en ga dan nog verder kijken.... maar ik denk dat met bovenstaande het 1 en ander wordt opgelost.

Groet Bjorn

PM
11-12-2001, 12:04
en...?? Wat was de oplossing?

jorgen
13-12-2001, 10:03
DE oplossing: Revoy speler teruggebracht en besloten een echt merk te kopen.

Ik heb verschillende SCARTS geprobeerd, verschillende ingangen op mijn televisie, een andere televisie gebruikt en de speler zo ver mogelijk van de coax kabel weggezet. Maakte allemaal nix uit. Het apparaat stoort gewoon. Punt. Het ligt ECHT niet aan mij. Er zijn ongetwijfeld ook exemplaren die het doen, maar dan moet je een beetje mazzel hebben. Ik geef geen fl 700,- uit om vervolgens mazzel te moeten hebben of ie het doet of niet.

Eerst heb ik de speler omgeruild. Het nieuwe exemplaar bleek ook te storen. Nu ook als de SCART niet eens was aangesloten (was misschien bij oude speler ook al zo: storing is wel veel minder).
Het heeft vervolgens wat moeite gekost om de speler terug te brengen bij ACI, Zoetermeer. Volgens de sukkel die in de winkel staat, was de speler niet in nieuwstaat en kon hij hem zo niet meer verkopen.
Wat bleek: het plastic zakje waarin de speler hoort te zitten, ontbrak. (Bij de ingeruilde speler had ik geen zakje gekregen). Had ik toch bijna fl 699,- moeten betalen voor een zakkie!
Ik trachtte nog uit te leggen dat het verkopen van een kapotte speler misschien sowieso niet zo goed idee was, plastic zakje of niet. De ACI sukkel keek mij met lege ogen onbegrijpend aan.
Hij probeerde ook nog om geen geld terug te geven: ik zou het bedrag bij de winkel moeten besteden. Gelukkig ken ik de wet: binnen 8 dagen terugbrengen = geld terug! Wat de winkel ook zelf voor regeltjes en kleine lettertjes bedenkt.
Het hele verhaal heeft mij wel veel tijd en twee ritjes Amsterdam - Zoetermeer gekost.

Kortom: de oplossing is

-> koop geen REVOY
-> koop nooit iets bij ACI

PM
13-12-2001, 10:18
misschien moet je maar een link naar deze pagina van t forum naar die gasten van ACI sturen... sjonge wat een 3!kels zeg...

Remco de Swart
13-12-2001, 21:26
Gelukkig ken ik de wet: binnen 8 dagen terugbrengen = geld terug! Wat de winkel ook zelf voor regeltjes en kleine lettertjes bedenkt.

Het was niet meer dan redelijk dan dat je je geld terugkreeg maar dit is niet wettelijk geregeld. De 8 dagen regel waar je naar verwijst geldt alleen bij kopen aan de deur (colportage wet) Een winkel is dit niet verplicht het is dus een gunst geen recht. De winkel is wel verplicht een deugdelijk apparaat te leveren. Is dit niet het geval dan moet de klant een passende oplossing geboden worden.

PCU Barneveld
14-12-2001, 16:08
Ik kan het in deze niet geheel eens zijn met Remco, als een produkt niet aan de belofte's die gedaan worden in advertentie's voldoet moet de leverancier de speler terug nemen, je kunt als leverancier natuurlijk proberen een andere produkt aan te bieden maar als de klant het er niet mee eens is moet je het binnen 7 dagen retour nemen, geen enkele rechter zal de leverancier dan ik het gelijk stellen, zeker als je het over een produkt duurder dan 200 gulden hebt sta je als consument gewoon in je recht.

Voor een leverancier is het toch ook goed een beetje behoorlijke naam op te bouwen, als je soepel bent met je regeltjes zijn je klanten eerder tevreden dan dat je je zo opstelt, je klant zal waarschijnlijk in de toekomst ook al heb je nog zo'n mooie aanbieding naar een ander gaan, terwijl als je een beetje normaal met je klanten omgaat je er een gratis reklame aan overhoud en geen gezeur zoals bovenstaande boze klant !!.

Als een produkt niet goed is weet jij en ik als leverancier dit al erg snel en moeten we het oplossen met in dit geval Revoy, ook wij hebben wel eens een produkt terug genomen wat ondeugdelijk bleek te zijn, niks om je voor te schamen maar je klant hoeft hier niet de dupe van te worden.

Su6 met jullie verdere aankopen

Erwin

Remco de Swart
14-12-2001, 19:28
Wat ik met de voorgaande post wilde duidelijk maken is dat het geld terug verhaal niet wettelijk geregeld is. Veel bedrijven doen dit echter wel. Dit als service naar de klant toe. Je staat als consument dus wel in je recht maar dit is niet wettelijk geregeld. Mocht het dus tot een rechtzaak komen dan wordt elk geval individueel beoordeeld. Een beetje slimme winkelier laat het niet tot een rechtzaak komen aangezien dit slecht is voor zijn reputatie en in het waarschijnlijke geval dat de klant gelijk krijgt kost het simpelweg een hoop geld.

De leverancier is wel verplicht om zijn beloftes zoals gesteld in een advertentie na te komen. Echter de winkel is niet verplicht om fouten die in diezelfde advertentie staan na te komen. Bijvoorbeeld als in de advertentie een verkeerde lagere verkoopprijs staat is de winkel niet verplicht deze lagere verkoopprijs aan te houden. Nog niet zo heel lang geleden was dat wel het geval behalve als de klant kon vermoeden dat de prijs niet juist kon zijn. Bijvoorbeeld een DVD-speler voor ƒ1,- Als de specificaties afwijken van wat er in de folder staat dan is de winkelier wel verplicht dit bij aankoop van het product te vermelden. Uiteraard geld voor het voorgaande verhaal dat de winkelier vaak coulant met fouten zal omspringen dit als service na de klant en te bescherming van zijn reputatie.

Mike Philippens
15-12-2001, 01:06
Bijvoorbeeld als in de advertentie een verkeerde lagere verkoopprijs staat is de winkel niet verplicht deze lagere verkoopprijs aan te houden.
Dat is ie wel! Volgens het Nieuw Burgerlijk Wetboek moet de geadverteerde prijs gehandhaafd worden. Echter...jij noemt een voorbeeld van Fl.1,= voor een DVD speler. Dat valt nou net weer buiten de boot. Het sleutelwoord is 'kennelijke vergissing'. Dus als een Sony met een adviesprijs van 799,= ineens voor 599 in de krant staat of hij is verkeerd geprijsd in de winkel (gebeurd ook nog wel eens) is de winkelier verplicht het voor die prijs te verkopen. Het is immers gezien de geldende prijzen voor DVD spelers een aannemelijke prijs in de ogen van de consument. Staat er echter 7,99 dan snapt iedere dombo nog wel dat dat niet kan. Ik heb het zelf 2x meegemaakt dat een winkelier verkeerde prijzen noemde/vermelde en ik heb beide keren uiteindelijk gelijk gekregen. Het kost wat moeite, want in beide gevallen was de prijs zeg maar gehalveerd. In één geval had ik en een vriend beide onafhankelijk van elkaar gebeld voor prijsinfo en teletubbie aan de andere kant wist heel stellig een prijs, die dus echter van een ander model was.
De laatste keer gebeurde het me bij Correct, waar er een heel vaag prijskaartje op een speaker geplakt was.
Voor de winkelier niet leuk, maar de wet is er best duidelijk in.

smartsys
17-12-2001, 16:29
Om even op de technische kant terug te komen.

De reden waarom een Revoy, PureSonic, Altai of ander C merk zo goedkoop is moet nu wel bekend zijn.

Deze apparaten worden allemaal met een lik-me-naat voeding uitgerust welke een mega storing het apparaat en het lichtnet in slingert. De hele DVD speler werkt via een one-chip oplossing, dus ALLES wordt binnen een chip gedaan. Er zitten dus convertors voor beeld en geluid op slechts enkele milimeters van elkaar. De massa's in het apparaat worden ook gebruikt voor voedings massa, dus alle storing uit de voeding van dit apparaat komt via de massa in je scartkabel, of composite kabel fijn in je TV. Bij een degelijke DVD speler wordt de voeding (vaak twee of drie) met het oog op minimale storing ontworpen, dan maar een gulden duurder. De convertors worden vaak appart voor beeld en geluid uitgevoerd en zijn ook vaak van gerenomeerde merken en typen. Verder wordt alles afgeschermd en wordt de voeding ontkoppeld van de uitgangs circuits, zodat eventuele storing niet in de versterker of de tv kan doordringen. Ook is de kwaliteit van de behuizing en de connectoren vaak beter.

starbuck
11-01-2002, 09:32
Goedkoop of duur wil niet zoveel zeggen, want ik heb het net een sony dav-s800 aangeschaft, en ook ik heb nu een storing.
Nederland 1 nederland 2 zie ik nu met een storing.

Hij is aangesloten met s-video kabel en 2 "dure" scartkabels.