PDA

Bekijk de volledige versie : Receiver,center & rear speakers( jullie advies)



Wim S.
06-01-2004, 16:34
Ik wil een nieuwe versterker/receiver - center en rearspeakers kopen.

Nu heb ik 's wat gezocht via het internet en tot nu toe lijkt dit me wel wat:

De Kef Q6C centerspeaker qua maten perfect,ook de Kef Q9C center lijkt me ook wel wat maar wordt mischien wat te groot.

Nu zocht ik op de website van Kef audio ook om rearspeakers ,nu zie ik hele mooie rear-speakers op de link van de CI series,op de foto die je er meteen voor krijgt,maar ik kan deze verder op de gehele website nergens terug vinden?

http://www.kef.com/products/ciseries/cihome.html

Weet iemand hier het typenummer van zodat ik de technische specificaties kan bekijken...

Wat is jullie mening over deze speakers?

Qua Versterkers/receiver heb ik ook wat rond geneust en de volgende receivers lijken me wel wat.

Yamaha RX-V540RDS
Pioneer VSX-C501
Denon AVR-1804

Wat is jullie mening hierover?

Ik ben nu in het bezit van een Philips FR975 receiver zijn deze receivers echt een verbetering ten opzichte van de Philips FR 975?

Mischien ook handig om te weten de fronts zijn Bose Interaudio 300 watt of 400 watt weet ik niet meer,dezen hou ik nog want ben zeer tevreden over het geluid hiervan.

Dit ligt dus allemaal in m'n budget.

Gaarne jullie advies of andere suggesties/tips ook welkom

RemkovD
06-01-2004, 18:34
die speaker is de ci400.

Wim S.
10-01-2004, 12:07
Oke ik hoop dat iemand me toch echt een beetje advies kan geven,ik heb een aantal receivers gevonden die me wel wat lijken betreft dezen:

Receivers:

Yamaha RX-V730RDS

Yamaha RX-V1300RDS

Harman/Kardon 4550

Pioneer VSX-D2011S

Pioneer VSX-D1011

Denon AVR-1804

Nu wil ik ook wast nieuwe speakers kopen die goed klinken in combinatie met 1 van deze receivers,deze speakers lijken me wel wat:

Centerspeaker:

Kef Q6C

Rearspeakers( belangrijk dat deze aan een wand kunnen worden bevestigd):

Kef HTS2001.2


Mischien ook belangrijk om te weten de front-speakers die ik nu heb zijn Bose Interaudio,volgens mij 200 watt,maar dat weet ik niet zeker en de subwoover betreft de Audiopro Subnova 150W ace-bass amplifier,deze speakers wil ik eigenlijks behouden en het moet dus allemaal goed klinken..

Graag zou ik jullie advies willen,wat de beste receiver zou zijn in combinatie met de desbetreffende speakers.

scorpion69
10-01-2004, 12:17
Ik ben nu in het bezit van een Philips FR975 receiver zijn deze receivers echt een verbetering ten opzichte van de Philips FR 975?

Ik heb de Philips FR975 ook gehad en dat is zeker geen slechte reciever! Omdat ik uiteindelijk toch meer wilde ben ik toen o.a. gaan luisteren naar het instapmodel van Marantz (de sr4300) maar nadat ik die beluistert had, kwam ik toch tot de conclusie dat de klankeigenschappen wel erg veel op elkaar leken (samenwerkingsverband tussen Philips & Marantz) en dat het verschil (als dat er al was) echt te verwaarlozen was. Hierop ben ik naar receivers gaan luisteren die weer een treedje hoger op de ladder stonden en daarbij was het verschil wel aanzienlijk. Logisch natuurlijk als je naar de prijzen kijkt.. Uiteindelijk ben ik bij een Harman/Kardon 3550 uitgekomen en daar ben ik zeer tevreden over. Dit is een duidelijke verbetering op gebied van stereo & multichannel t.o.v. de Philips maar dan heb je het ook wel over andere bedragen. Maar de Philips die je nu hebt, is zeker niet slecht!

Wim S.
10-01-2004, 12:38
scorpion69 welke speakers gebruik jij in combinatie met je Harman/Kardon 3550?

scorpion69
10-01-2004, 12:42
Graag zou ik jullie advies willen,wat de beste receiver zou zijn in combinatie met de desbetreffende speakers.

Ik ken de Bose speakers niet maar de meeste mensen vinden de prijs/kwaliteit van Bose niet zo geweldig geloof ik. Komt nog bij dat het belangrijk is dat alle speakers in je set-up van hetzelfde merk zijn en uit dezelfde serie omdat er anders klankverschillen gaan optreden en dat is echt storend! Dus of allemaal boos (zou ik zelf nooit doen en waarschijnlijk zijn jouw speakers al niet eens meer te krijgen) of bijvoorbeeld allemaal speakers van Kef of een ander merk.

Als ik jou was zou ik wel Marantz toevoegen aan je lijstje want je doet jezelf echt tekort om die over te slaan. Marantz & Harman/Kardon staan bekend als echte allrounders: ze klinken niet alleen heel goed in multichannel maar ook in stereo. Dat laatste is erg belangrijk als je de receiver ook wilt gaan gebruiken om cd's te beluisteren. Verder zou ik eens een winkel binnenstappen en eens een aantal receivers van verschillende merken gaan beluisteren met een aantal verschillende speakers eraan. Dan kan je zelf horen wat je het beste aanstaat.

Suc7! :wink:

scorpion69
10-01-2004, 12:44
scorpion69 welke speakers gebruik jij in combinatie met je Harman/Kardon 3550?

Ik gebruik speakers van Eltax uit de Liberty serie (zie mijn sign :wink: ). HK klinkt over het algemeen best wel warm, een beetje somber vinden sommige mensen. De Liberty serie van Eltax klinkt heel erg helder. Ik vind het echt een perfecte combinatie! Maar er zijn vast wel meer speakers die goed matchen met HK. :wink:

Wim S.
10-01-2004, 12:57
Scorpion69 schreef:


Ik ken de Bose speakers niet maar de meeste mensen vinden de prijs/kwaliteit van Bose niet zo geweldig geloof ik. Komt nog bij dat het belangrijk is dat alle speakers in je set-up van hetzelfde merk zijn en uit dezelfde serie omdat er anders klankverschillen gaan optreden en dat is echt storend! Dus of allemaal boos (zou ik zelf nooit doen en waarschijnlijk zijn jouw speakers al niet eens meer te krijgen) of bijvoorbeeld allemaal speakers van Kef of een ander merk.

Hmm ik heb nu ook allemaal verschillende speakers,maar geen storend effect qua klank-effecten,ik weet dat veel ht-freaks bose maar niks vinden maar deze klinken gewoon echt heel goed,de center en rear zijn gewoon aan vervanging toe,maar ik zal eens kijken op de kef site naar de fronts.

Wim S.
11-01-2004, 15:19
Oke ik ben wat verder gekomen in m'n zoektocht en m'n budget is hoger geworden(zo.n 2000 euro),ik zit er nu ook aan te denken om m'n fronts te gaan vervangen,twijfelde hier eerst nogal wat over het zijn Bose xls 3000 70/90 watt.

Ik dacht aan deze set:

Receiver/versterker : Pioneer VSX-D1011 of de Yamaha RXV740rds (de pioneer is overigens en stuk duurder dan de Yamaha,mischien dat iemand hier me de verschillen tussen deze 2 receivers kan vertellen,waarom de pioneer waarschijnlijk beter is dan de Yamaha?

Fronts: Kef Q1 100 watt (ga ik hier op vooruit,vergeleken met m'n huidige bose fronts?)

Center: Kef Q6C (heb nu een Philips Fb 602 40 watt contineus/80 watt peak)

Rear : Kef Hts 2001.2(Heb nu Philips FB 603 30 watt contineus/60 watt peak)

De subwoover die ik heb is niet zo oud het betreft de Audio-pro Subnova Ace-Bass 150 watt ,dus die hou ik gewoon erbij.

Gaarne jullie advies/suggesties/meningen over deze bij elkaar gezochte set,want dan ga ik van de week even een afspraak maken met een hi-fi zaakje bij ons in de buurt die heeft zo'n apart geluidskamertje waar je je uitgekozen setje kan beluisteren...

Robbert D.
14-01-2004, 19:45
Hoi Wim,

Ik heb zelf pas geleden de Pioneer VSX-D812K receiver gekocht ter vervanging van mijn Yamaha RX-V620RDS. Ik moet zeggen dat ik bijzonder tevreden ben over de prestaties van de Pioneer.

Natuurlijk zegt dit niets concreets over jou te maken keuze tussen de Yamaha 740 en de Pioneer 1011 want deze zijn beiden uit een net iets duurdere klasse dan wat ik gekocht heb en ook dan wat ik daarvoor had.

Ik weet wel dat de pioneer receivers de laatste tijd vaak wel als zeer positief uit de testen naar voren komen. Zelf luisteren is toch het beste denk ik ... Wellicht hoor jij wel duidelijke verschillen tussen de 2 waardoor er misschien wel 1 van de 2 af valt.

Succes !!

Groeten,
Robbert